حامد فلاحتی
اینم هم خروجی علم انسانی مدرن (غیر دینی) تحلیل دکتر! آرش حیدری از اعتراضات! 🆔 @h_falahati
💠 آیا حقیقت انسان به بدنمندی اوست؟
💢 استاد پارسانیا
❇️ آیا حقیقت انسان به بدن و بدنمندی اوست یا علاوه بر این، مستغرق در بعد ثابت هم هست؟ اینکه انسان زمان را درک میکند و درک زمان دلیل بر این است که لایه ثابت و مجردی هم دارد و آن هم انسان است و بدن هم البته اوست و بخشی از اوست و این وجوه مختلف را هم دارد اما امپریسیسم و حس گرایان، همه واقعیت انسان را در همین بعد محسوس میدانند.
❇️ بدن زمانمند و مکانمند است؛ زمان بر بدن میگذرد؛ اما شیئی که مستغرق در زمان باشد و همه حقیقتش زمانی باشد؛ درک زمان را نمیتواند داشته باشد؛ چون با زمان همه چیزش حرکت میکند که اگر اینگونه باشد چطور شما زمان را درک میکنید؟
❇️ فیلسوفان غربی نیز متوجه شده اندکه درک زمان، خودش زمانی است؛ کانت چون واقعیت را به واقعیت محسوس محدود میکند میگوید: درک زمان و مکان مربوط به عالم واقع نیست و از ذهن انسان است.
❇️ این در بیرون واقع و سطحی از واقعیت انسان است که وجود دارد؛ از این رو چون واقع را در بیرون، صورت میدهیم؛ صورتهایی که نمیتواند واقعی باشد، از این جهت، چون این صُوَر برای واقع نیست و ما هستیم که این صور را به واقع میافکنیم؛ بنابراین وقتی از واقع خودش میخواهد شروع کند، از بدن خودش شروع میکند و ادعا میکند بخشی از ما واقعی است که حس تأیید میکند.
❇️ «وجود اِمّا ثابت اِمّا مُتحرک» و انسان هر دو لایه وجود را در حضور خودش میبیند و حضور خودش را از لایه ثابت میبیند و اگر ثبات نداشت، تحرک و درک زمان و درک حرکت را نمیتوانست بفهمد؛ و گرنه اگر خودش در حرکت بود؛ گذشته که گذشت و باید در حال زیست کند.
❇️ بالاخره معنای وجود؛ معنایی است که سَیَلان و زمان را هم میگیرد، یعنی نمیتوانید بگویید جایی که سَیَلان است؛ واقعیت ندارد، اینگونه نیست بلکه حظی از واقعیت را دارد، همان گونه که ثبات دارد، همین که زمان را درک میکنید، همین درک نشاندهنده این است که ما یک وجودِ غیرزمانی داریم.
❇️ اغلب فیلسوفان، حقایق عقلی و اثبات اینکه ما هستی مجرد داریم را از درک و ادراک انسان شروع میکردند؛ همینکه ما معانی عقلی را داریم و این معانی نمیتوانند محسوس باشند و با حس درک نمیشوند، پس ما یک حسِّ غیرحسی هم داریم؛ ابن سینا در اول نَمَط چهارم میگوید: عدهای میگویند هرچه هست محسوس است و آنچه محسوس نیست؛ نیست، اما من از نگاه به محسوس و حکمی که راجع به محسوس میکنیم، ثابت میکنم یک امر غیرمحسوس هم داریم.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️بخشی از #مناظره شهریار #زرشناس با حجت الاسلام ذبیحی رییس سابق سازمان سمت(مرکز تدوین کتب درسی علوم انسانی دانشگاه)
⁉️ در برخی از کتابهای درسی دانشگاهها چه انحرافاتی دارند؟
در این برنامه شهریار زرشناس، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجتالاسلام محمد ذبیحی، سرپرست سابق سازمان انتشارات سمت درباره آینده این سازمان ۳۴ ساله بحث و گفتوگو کردند. سازمانی که چندسال پیش رئیس خود (مرحوم حجتالاسلام احمد احمدی) را از دست داد.
🎥 فیلم کامل مناظره 👉
✍پ.ن: در دولت جدید حجت الاسلام داود مهدوی زادگان رییس سازمان سمت شد.
✍پ.ن۲: اینجور کلیپها نباید باعث بشه طلاب و اساتید ، کاملا به صورت سلبی و بدون تحقیق برخورد کنند ، بلکه باید طلاب و خصوصا اساتید به صورت عالمانه و منصفانه در این مسائل ورود کنند. پرداختن به مساله علوم انسانی اسلامی ساده نیست، کار و تلاشهای بسیار می طلبد.
💥۱۲ آبان ماه پارسال لیست تخلفات رئیس سازمان «سمت» از طرف مجلس به قوه قضائیه ارسال شد اما مثل بسیاری از پرونده های دیگر ظاهرا خاک میخورد!👇
isna.ir/xdKmYW
کشکول ناب حوزوی
🆔 @h_falahati
🛑 تحلیل «بزن و برو»
تحلیل «بزن و برو» یعنی یواشکی و سریع مفاهیم را پرتاب کنم و بعد هم از روی آن عبور کنم طوری که کسی اصلا فرصت نکند از من بپرسد الزامات مفهوم تحلیلی شما چه بود و با چه منطقی به آن رسیدید و ...
ظاهراً لگد زدن به زیست سیاستِ داخل خیلی مُد روز شده است. یک لگد بزن و عبور کن. تقسیم کار خوبی هم هست. تویی که دانشگاهی هستی که لازم نیست در خیابان باشی. تو در خانه باش و تحلیل «بزن و برو» بنویس.
بنویس حاکمیت ، کاملا نئولیبرال است. بنویس حاکمیت ، جریان زندگی را متوقف کرده. بنویس حاکمیت ، تمکین قانون نیست. بنویس حاکمیت ، تنها ابزارش خشونت است و... اما یادت باشد که فقط قرار است لگد بزنی و عبور کنی. تو باید تا میتوانی به حاکمیت داخل ضربه بزنی. اما اگر بیایی سهم عوامل خارجی را در نئولیبرال شدن، بی قانونی، سلب زندگی، خشونت و... بررسی کنی دیگر تو در حال بر هم زدن بازی هستی و یا داری وسط بازی میکنی.
تحلیل «بزن و برو» مُد روز شده است. این جنس تحلیل ها جزء اخلاق بردگی آکادمی ما شده است. تحلیل «بزن و برو» بوی میان مایگی میدهد. همه دارند لگدی میزنند تو هم لگدی بزن و برو.
شاید امروز میان مایه ها جشن بگیرند که با لگدها و ضربه های بزن و در رو توانستیم حاکمیت داخل را زخمی کنیم اما زخمی شدن حاکمیت، زخمی شدن خودشان هم هست.
چه خوب که باز هم تاریخ ایران بخوانیم تا به شکل ابلهانه ای دوباره آنرا تکرار نکنیم. چقدر زمانه الان با دوره مشروطه در اشتراک است. برخی از آنها هم فکر میکردند همین که به حاکمیت قاجار لگدی بزنند و جگر خود را خنک کنند، آزادی و زندگی دودستی به آنها تقدیم میشود اما به شکل ابلهانه ای بی خبر بودند از قرارداد 1907 روس و انگلیس که به شکل بسیار سیستماتیک تر و پیچیده تری از قاجارها بدنبال سرکوب آزادی و زندگی بودند.
تحلیل «بزن و برو» عمر کوتاهی دارد اما نتیجه طولانی و تلخی هم دارد.
✍ دکتر رضا نظریان
کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_نوشت | مهمتر از پدیدآمدن نظام اسلامی چیست؟
👈🏻 رهبر انقلاب: امروز جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی سی سال قبل و چهل سال قبل نیست؛ امروز بحمدالله آن نهالِ تازهروییده به یک درخت کهنی تبدیل شده و این یک الگو است.
🚨 غلط میکند فکرِ کندنِ آن را هم کسی بکند!
#لبیک_یا_خامنه_ای
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/51226
🆔 @h_falahati
May 11
در اعتراض، از حقوق چند دهمیلیونیتان بگذرید!
🔺 خانم آسیه باکری! پیشنهاد میکنیم برای اثرگذاربودن اعتراضتون از سِمَت مدیریتیتون توی شهرداری تهران استعفا بدید و اون حقوق چند دهمیلیونی (بدون احتساب مزایای فرزند شهیدی) رو پرت کنید جلوی خودشون.
اینجوری دیگه ایراد عدمتناسب شغل و مدرک تحصیلیتون هم برطرف میشه.
ایران سیاست
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظریهپردازی احمدینژاد در بارهی «حجاب»
بسیار متأسفم!
لیاقت نداشتید!
بر سپهری نشستید که ارزش آنرا نمی دانستید!
حتی جواب هم حیف است!
🆔 @h_falahati
👓 درود بر فیلترهای عکاسی و نورپردازی و ادیت عکس!
❗️ مادر این جوان بیگناه گفته چون فقط پسرم پاش رفته روی گاز و با سرعت ۱۰۰تا زده به موتورهای یگان ویژه، و حالا اشتباها یه پلیس هم اون زیر له شده و دو سه نفر پاهاشون تا آخر عمر ناقص شده؛ کاری نکرده و بیگناهه نامردها میخوان اعدامش کنند!
حوزه توییت
🖋 رویه مماشات و کدخدامنشی که توسط برخی افراد محترم و موقر به اسم رافت اسلامی اجرا شد!
حال کار را به جایی رسانده است که جای جلاد و شهید عوض شود و خانواده های اغتشاش گران به اغتشاش مجازی ادامه می دهند و مظلوم نمایی می کنند!
یک جوان جانی را مظلوم جلوه می دهند!
حق ملاک است ولو تلخ باشد!
🆔 @h_falahati
واکنش همسر شهید بلباسی به استوری علی کریمی
🖋 فقط یک مجاهدینی سنگ دل از لیبرتی می تواند شهدای شاه چراغ را مرده بنامد و با این ادبیات سیاسی معنادار دانشگاه و حرم را بهم مرتبط کند!
علی کریمی یک جمله ساده نمی تواند بکار ببرد!
این ادمین یا دست منافقین است یا ادمین در تور اطلاعاتی منافقین است در هردو صورت مشغول جنایت است!
🆔 @h_falahati
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این نحوه مو از ماست کشیدن لازم است.
پس از چهل روز عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نباید دو پهلو حرف بزند!
مشکل همین دوپهلو گویی ها و رفتارهای غیرشفاف است!
احسنت به آقای رسایی
🆔 @h_falahati
15.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چه کسی از تغییر رژیم سود میبرد؟
🔸️ریچارد مدهرست، تحلیلگر انگلیسی و تهیهکننده و مجری شبکه press tv: اگر فکر میکنید که غربیها نگران حقوق زنان ایرانی هستند، احمق هستید؛ از سال 1979 به دنبال خلاص شدن از دست ایران هستند.
#اعتراضات #اعتراض #اغتشاشا.ت #رژیم_چنج #تغییر_رژیم
🆔 @h_falahati