چرا باید با مادر کیان پیرفلک بابت جنایت امروز برخورد شود؟
🔹پس از ماجرای چند ماه پیش در ایذه که به فوت کیان پیرفلک منجر شد، علیرغم همهی پیگیریهای صورت گرفته توسط بخشهای مختلف کشور برای مجازات قاتلین کیان، امّا خانم ماه منیر مولایی راد، مادر کیان، یکی از آتشبیاران و معرکهسازان اصلی بوده که بی توجه به عاملین آن جنایت، فضای نامعقولی را تمهید کرده است.
🔹او نه تعادلی در گفتار دارد و نه طی این مدت روند معقولی را برای پیگیری ماجرای کشتهشدن کیان دنبال کرده است. در عوض، او به بازیچهای برای آشوب طلبان و ویرانی طلبان تبدیل شده و حتی به حمایت از تروریستها نیز کشانده شده است.
🔹در ماجرای امروز ایذه، محمد قنبری از نیروهای انتظامی شهر با اقدام تروریستی پویا مولایی، پسر عموی خانم ماهمنیر مولایی به شهادت رسید.
🔹شهید قنبری، دارای ۵ فرزند است که چهار تن از آنها دخترند.
🔹این شهید، قربانی فضاسازی تروریستی و ناجوانمردانهای است که در ماه های گذشته صورت گرفت و متاسفانه ماه منیر مولایی یکی از عوامل اصلی آن بوده و از قضا خودِ اقدام تروریستی نیز توسط پسر عموی او انجام شده است.
🔹آیا شهید قنبری شهروند درجه دو محسوب میشود یا فرزندان این شهید اهمیت انسانی ندارند؟ چطور میتوان با یک فضاسازی نابخردانه و همچنین تمهید برای ترور، خانواده ای را عزادار و جامعه ای را داغدار و ذهنشان را مشوش کرد، اما همچنان با حاشیه امن مواجه بود؟
🔹آیا نباید آنها که به این جنایت امروز به انحاء مختلف کمک کردند، بابت این مساله بهای مسولیت خود را بپردازند؟!
@TasnimNews
🆔 @h_falahati
صرفا جهت تأمل/ به ویژه برای مسؤولین محترم...
جمله راهبردی و مهم مقام معظم رهبری:
✅ «مقاومت هزینه دارد اما هزینهی #سازش و تسلیم، از هزینهی #مقاومت به مراتب بیشتر است.» [خرداد۹۸]
🔸 آیا این راهبرد مهم در کلام رهبری، صرفا در مورد «سیاست خارجی» است و یا در مورد «سیاست داخلی» هم هست؟
🔸 به عنوان نمونه، هزینه سازش در برابر دشمنان داخلی، فتنه گران، بعضی سلبریتی ها، «پدرِ نامردِ مهسا امینی» و «مادرِ ظالمِ کیان پیرفلک» بیشتر هست یا مقاومت در برابر خیانت ها، دشمنی ها و لگد زدن های آنان!؟
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
🆔 @h_falahati
🌀 کارکرد امر به معروف و نهی از منکر
📝 یک مغالطه صریح
🖋 حسین شایسته
🔸 این روزها بسیار از این سو و آن سو می شنویم که «چنین شکل و چنان نحو امر به معروف و نهی از منکر کردن، کسی را مؤمنتر نمیکند». یا این که «کسی با زور و اجبار با حجاب تر نمی شود»!
❗️ظاهرا صاحبان چنین نظرهایی یا توجه ندارند و دچار اشتباه شده اند و یا این که دانسته مغلطه میکنند؛ توضیح آن که صرف نظر از ضرورت و اهمیت توجه به روشهای امر به معروف و نهی از منکر، باید از ایشان پرسید:
❓چه کسی گفته است که کارکرد و هدف از این دو فریضه مهم الهی، "افزودن دیانت مردم" و "متدینتر و مؤمنترکردن ایشان در جامعه" بوده است؟!
اگر این گونه بود که در آن صورت این دو واجب الهی فقط باید اختصاص به مومنان و متدینان جامعه داشت. نه عموم مردم. لذا آن دست از افراد جامعه که تمایلی به تدین از خود نشان نمی دادند و همچنین اقلیتهای دینی که حرام و حلالشان جدای شریعت اسلام است باید از این امر مستثنی باشند و شما هم حق نداشتید در صورت مشاهده منکر از سوی ایشان، مزاحمتی برایشان ایجاد کنید!
🔺 اما این یک مغالطه است؛ چرا که حکمت اصلی "امر به معروف" بسترسازی برای انتشار محاسن الهی انسانی است و فلسفه "نهی از منکر" نیز جلوگیری از نشر قبایح نفسانی در جامعه.
در یک کلام نهادینهشدن این دو فریضه در یک جامعه، صرفا مقدمه لازم برای سلامت و پاکی بستر آن جامعه و شرط لازم برای تضمین سلامت تربیت افراد آن است؛ خواه، افراد آن جامعه در باطن، مؤمن و متدین باشند. خواه، در خفا کافر و فاسق.
✅ لذا کاملا سخن صحیحی است اگر گفته شود: «قرار نیست کسی با تذکر و اعمال قانون مؤمن شود». بلکه «با تذکر و اعمال قانون باید فضا را برای نشر بیشتر فسق و فجور ناامن کرد».
🔻 اگرچه صد البته که در این منظر، لزوم ظرافت در فرهنگ سازی جهت نشر حجاب و نیز ضرورت برنامه ریزی دقیق در برنامه های دینی و تربیتی انکار نمی شود؛ چرا که این بحث، امری علی حده و غیر از موضوع مورد بحث است.
#حجاب
#امر_به_معروف
مناهج
🆔 @h_falahati
⚠️ روان شناسی دقیق دکتر مهدی جمشیدی از علت پرخاشگری ها و توهین های مهدی نصیری به رهبر انقلاب
🆔 @h_falahati
11.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نکات ایزدخواه خطاب به دکتر علیآبادی، وزیر بعدی صمت، درباره:
۱. مدل حکمرانی صمت
۲. وزارت بازرگانی
۳. انتصاب مدیران
۴. مسئله ارز
۵. تعارض منافع
۶. یارانه پنهان
۷. فساد دولتی
۸. سوداگری معادن
۹. پریشانی در خودرو.
@dr_izadkhah
🆔 @h_falahati
🌀 اساتید روزهای چهارشنبه «منشور روحانیت» حضرت امام را در دروس اخلاق تدریس کنند
👤 آیتالله سبحانی در دیدار اعضای دبیرخانهی دائمی منشور روحانیت
🔸 پیامهای حضرت امام بسیار مهم است و برخی از آنها همچون وصیتنامه و پیام به گورباچوف رئیس جمهور وقت شوروی، آسمانی است.
♨️ مرحوم امام نسبت به انحرافات فکری بسیار حساس بودند تا جایی که در سال ۱۳۲۲ به هنگام نگارش کتاب «اسرار هزار ساله»، دو ماه دروس خود را تعطیل کردند و کتاب «کشف اسرار» را در پاسخ به شبهات آن نگاشتند تا جایی که بعد از دو ماه به خاطر درد چشم مجبور شدند به پزشک مراجعه نمایند.
💠 ایشان به ضرورت تدریس علوم عقلی در حوزهها اشاره کردند و فرمودند:
یکی از مصادیق تحجر، نپرداختن به علوم عقلی است. البته این مهم باید به صورت متعادل صورت پذیرد تا جایی که نه آن را بهصورت کلی رها کنیم و نه تمام مطالب آن را تصدیق نماییم.
❇️ معظم له در پایان توصیه کردند اساتید معظم، «منشور روحانیت» حضرت امام را روزهای چهارشنبه در دروس اخلاق تدریس نمایند.
#امام_خمینی
#منشور_روحانیت
#حوزه_انقلابی
#علوم_عقلی
مناهج
🆔 @h_falahati
جنگروانی، فرمول تکراری با اسم رمز متفاوت
▫️فرمول تولید آشوب در جنگ روانی علیه ایران قوی تقریبا لو رفته است. اینکه جرقه اتفاقات چگونه زده میشود و چه فرایندی را طی میکند و چگونه به ثمر مینشیند را از ۷۸ تا ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۱ و امروز در ماجرای ایذه بصورت تکراری شاهد هستیم.
1⃣ نمادسازی: این جماعت برای ایجاد انگیزه و تولید بهانه و تمرکزبخشی، شخص، موضوع یا ماجرایی را در گذشته یا حال و یا آینده برجسته و تکرار میکنند تا تبدیل به یک اسطوره و در واقع یک رمز عملیاتی شود.
2⃣ فضاسازی: در ایستگاه دوم از طریق پیجها و شبکههای ظاهرا متفاوت داخلی و خارجی، تولید محتوای متراکم و انبوهی را استارت میزنند. خلق فضای انباشته با اسم رمز اسطوره، در واقع اتمسفر ذهنی و مجازی تحریک آمیز و هیجانی را تولید میکند و موقعیت را مستعد اتفاقات غلیظتری میسازد.
3⃣ کشتهسازی: در ایستگاه سوم و متاثر از فضای هیجانی در یک موقعیت خاص و کوچک، جرقه احساسات انباشته را با یک اتفاق ویژه مثل کشتن مصنوعی یا انتحاری تبدیل به شعله میکنند. طول موج ماجرا از این ایستگاه هم افزایش پیدا میکند و خط تعلیق و کشش جدیدی را رقم میزند.
4⃣ روایتسازی: حال که احساسات و هیجان به نقطه جوش رسیده و عده ای داغدار شدهاند، موقعیت روایت سازی از ماجرا آغاز شده است. پای تقطیع و وارونهنمایی و حرکت از پله دوم و متهم کردن نظام و بازنمایی معکوس جلاد و شهید به میان میآید.
5⃣ تعمیم سازی: گام بعدی این است که توسط شبکههای هماهنگ رسانهای و سلبریتی های جیرهخوار و سرویسهای اطلاعاتی بتوانند این وضعیت را تعمیم بخشیده و به مساله سراسری تبدیل کنند. از ایذه به اصفهان و بعد تهران و شیراز و...
6⃣ آشوب سازی: اگر در مرحله قبلی به نتیجه رسیدند، استارت عملیات خونین تری را میزنند که کف خیابان را برای شهروندان ناامن کرده و با ایجاد آشوبهای پراکنده و درصورت همراهی بخشی فریب خورده بصورت متراکم و هماهنگ، کشور را به یک سکته اجتماعی و فلج سیستمی مبتلا کنند.
🔹 ماجرای ایذه و کیان پیرفلک نیز با سوءاستفاده از معصومیت کودکانه و به بهانه تولد او و خاطره بازی از چند روز پیش توسط اعضای خانواده با پوشش برخی رسانههای معاند نیز همراه شد که به اتفاق اخیر ختم گردید.
🔹 آنطور که از مانیتورینگ شبکههای بیگانه پیداست، اتصال و شبیهسازی کیان پیرفلک به مهساامینی و تولید کانال انحرافی برای جامعه و چه بسا احیای آشوبها برای بهره بردن در میدان سیاسی و بازار اقتصادی است که سرعت پیشرفت ایران در زمینه صنعت و امنیت را مهار و متوقف کنند.
#جنگ_رسانه_ای
#جهاد_تبیین
#بصیرت
کانال بسیج
🆔 @h_falahati
از ابتدای داستان پروتستانتیسم معنویت رو به زوال در مسیحیت نابود شد!
صرفا در کلیسا یک شریعت کم رمق باقی مانده بود که با این عکس آن شریعت هم فدای هوسبازان مسیحیت شد!
دیگر آن لایه هوسرانی نسبت به بچه ها در میان این روحانیون آلوده به لایه LGBT کشیده شد.
#مرگ_شریعت
🆔 @h_falahati
May 11