eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.1هزار ویدیو
241 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر انقلاب در پیامی درگذشت روحانی مجاهد حجت‌الاسلام محتشمی‌پور را تسلیت گفتند. @Farsna 🖋 این بزرگواری و بزرگ منشی رهبر انقلاب است که برای فردی چون محتشمی پور، رئیس ستاد من درآوردی صیانت از آراء که برای فتنه 88 طراحی شده بود پیام می دهد و به جرائم و فجایعی که وی مرتکب شده است اشاره ای نمی کند و فقط خدمات او را بیان می کند؟ آن وقت آن فرد ساده لوح تحت فشار سرویس های اطلاعاتی غربی برای گرفتن پناهندگی دائما نامه سخیف و زننده می نویسد! 🆔 @h_falahati
17.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 مشکل فروش نفت در دولت روحانی چگونه حل شد؟ ⚜ روایت مهدی قاجار، فعال دانشجویی، از منش و عملکرد دکتر جلیلی در حل مشکلات کشور 🆔 @h_falahati
✅ یک تذکر مناسب! 🔰 دکتر جلیلی در اثناء مناظره دوم به روند مسابقه ای مناظره ریاست جمهوری اعتراض کرد و حقا اشکال جدی به نوع مناظره گرفت. اولا با این شکل تراز کاندیدا روشن نمی شود. رئیس جمهور باید دارای رویکرد استراتژیک باشد و شیوه هماهنگ سازی دستگاه ها و وزارت خانه ها را در جهت نیل به اهداف نظام و وعده هایش بیان کند. او وزیر نیست، نماینده مجلس هم نیست. این مساله بسیار پراهمیت است چرا که اکنون جناب پرزیدنتِ کلید بدست، که نشان داده حتی از وضعیت کشور بی خبر است چه برسد به مدیریت آن، می گوید نمی گذارند نمی شود اختیارات کم است. او حتی از اختیاراتش باخبر نیست و با دوپینگ رهبری و پشتیبانی لاریجانی در مجلس و افکار نوبخت و واعظی تا همین جا دوام آورده است. او حتی نتوانست بخش های زیرمجموعه خودش را هماهنگ سازد و بارها در این هشت سال این ناهماهنگی در مجموعه او دیده شد. بگذریم که حتی صلاحیت اخلاقی این کار را هم نداشت چرا که یا به زیرمجموعه تاخت و او را له کرد مانند رفتار بد ایشان با معاون اول و یا دیوانه خطاب کردن افراد وسط میدان کرونا! یا در شرایط تحت فشار انتقادات، با بداخلاقی دیگران را بی خبر از مدیریت خطاب نمود. ثانیا با این شیوه مناظره، تفاوت رویکردها و مقایسه آنها هم روشن نمی شود و مخاطب اعم از فرهیخته و غیرفرهیخته جذب ایده های او نمی شود چرا که معیار سنجش ندارد. اما روشن شد آنی که در تراز ریاست جمهوری است به این مهم توجه می کند و می داند می خواهد چه کاری انجام دهد. 🆔 @h_falahati
مظلوم نمایی و مصادره به مطلوب در حد لالیگا👍 https://donya-e-eqtesad.com/بخش-سایت-خوان-62/3771000-همتی-بار-نام-من-را-بردند-اما-دقیقه-به-رقیب-اصلی-ام-جایزه-دادند 🖋 شما خودت به همه حمله کردی گردش و تفریح با بچه های دبیرستان دخترانه که نیامدید. چرا همه را خطاب می کنید!؟ چرا از رویکرد روحانی دفاع می کنید!؟ چرا توهین پوششی که حزب مطبوعتان آنرا با جهانگیری بنیان نهاد، به همه نسبت می دهید!؟ اصلا با این وضع دولت چرا وقتی در بدترین دولت انقلاب هستید کاندیدا شدید!؟ اگر مخالف بودید چرا در بانک مرکزی ماندید؟ اصلا چرا شما هستید؟ مگر حقوق نجومی از معاون شما شروع نشد؟! چون شما افرادی هستید که فقط صفای مسوولیت را می خواهید وفای به مردم برایتان مهم نیست و این مرام بدی است حال پاسخ مرامتان را دریافت کنید. دو دوتا چهارتا! اقتصاد خواندید، این را که بلدید؟ 🆔 @h_falahati
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جلیلی: من از روز اول در مجمع تشخیص گفتم تکلیف FATF را مشخص کنید؛ آقایان دولتی آمدند گفتند فعلا اعلام نکنید 🔹زمان کشور به راحتی دارد از بین می‌رود. در این ۸ سال زمان با توقف و کندی از بین رفت. کشور را در ۴ سال آینده فقط نباید اداره کرد بلکه ما باید جهش داشته باشیم. 🔸ما هنوز باید معطل FATF باشیم؟ یک کشور را نباید معطل کرد. شما مسئله را درست متوجه نمی‌شوید. 🖋 کاندیداهایی داریم که : نق می زنند و هیچ رویکردی ندارند و فقط بخاطر شهوت منصب وقت کشور را تلف کنند! یا با وعده رای بگیرند و در اداره هم بمانند! یا فقط می توانند کشور را اداره کنند. البته کاندیدایی هم داریم که برای ابرچالش های کشور برنامه دارد و می تواند فرصت ها را باتلاش مضاعف بدهد! انتخاب با شماست! 🆔 @h_falahati
✅ برجامیان و داعش! 🔰 روزنامه جمهوری اسلامی در مقاله ای به اظهارات آیت الله اراکی در حوزه حاکمیت دینی و نقش مردم، موضع عجیبی اتخاذ کرده است. در مقاله موهن این روزنامه که سالهاست توسط مسیح مهاجری به ارگان سمپات برجام اندیشان و اعتدالگرایان تبدیل شده است. مسیح مهاجری که سابقه منکوب کردن جمهوریت را در سالهای گذشته در دفاع از مرحوم هاشمی رفسنجانی دارد و فقط او را در تراز جمهوریت می دیده است، حال خود را بمانند یک اندیشمند حوزه سیاست اسلام تصور کرده و با ادبیاتی موهن به ساحت فقه سیاسی حوزه پنجه کشیده است و آنرا فقه داعشی قلمداد کرده است. این مقاله متاسفانه توسط سایت خبرآنلاین تحت اشراف برادر وی، محمد مهاجری معروف به ما اصول گراها! ترویج شده است. نگارنده مقاله بدون درک صحیح از کلام آیت الله اراکی در زمینه حاکمیت اسلام این بیان را نمونه ای از سیاست مدنظر داعش دانسته است. وی با اشاره به بخشی از کلام آیت الله اراکی ( معنای انتخابات این است که مردم اعلام کنند فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستند) آنرا به معنای نفی مشارکت مردم در نظر گرفته است! سالهاست این افراد با ادبیات روزنامه ای بدون فهم عمق ادبیات سیاسی فقه اسلام فهمی مطلق از حاکمیت دارند و مغالطه گونه رفتار می کنند. در حالی که سخن ایشان در مشروعیت حاکمیت است و انتخابات به معنای اعلام نظر در اجرای و قبول این مشروعیت است. این همان مقبولیت است لکن این افراد این را به معنای کلام داعش که می گفت اسلام باید اجرا شود بدون رای مردم القا می کنند آنهم اسلام مدنظر سلفیون داعش! صفحه یک 🆔 @h_falahati
ادامه مطلب قبل: ✅ واقعا چرا حوزه و بزرگان آن این همه جسارت به فقه و فقهاء را در ایام انتخابات تحمل می کنند و دم برنمی آورند. فردی که در تراز وزارت خانه نیست و در مدارک علمی خودش شبهه است هر دور در مناظرات به فقه توهین می کند و خبری از حوزه نیست. سپس روزنامه سمپات برجامیان این توهین ها را بیشتر و بالاتر انجام می دهد و از حوزه دم بر نمی آید؟ تحلیل نداریم! خبر نداریم! اهمیت نمی دهیم! صفحه دو 🆔 @h_falahati
✅ جناب همتی مدعی هستند اعضای مجمع در بن بست اقتصادی کشور مقصر هستند و با سیاسی کاری زایدالوصفی که سندروم اصلاح طلبان در ایام انتخابات است، خلاف موضع قبلی خود می گویند این کار خیلی در تحریم تاثیرگذار است. 🔰 قبول حرف خوبی است، سوال اینجاست این مساله بدین مهمی که گره بسیاری مشکلات اقتصادی کشور است آیا اینقدر شأن ندارد که جناب رئیس جمهور قدم رنجه نمایند و تا مجمع تشریف ببرند؟ توجیه کنند و استدلال نمایند تا دیگران قانع شوند؟ یا ایشان می دانند بخاطر برجام نمی توانند اعضای مجمع را قانع کنند! یا احتمال دیگری دارد مثلا رعایت پروتکل های کرونا! یا این هم یکی از ده ها ترک فعل ایشان است که چهار سال است در مجمع حاضر نمی شوند و استدلالشان این است که رئیس جمهور باید رئیس مجمع باشد؟ یعنی ایشان اختیاراتی برای رهبری قائل نیست؟ یا آنقدر مستبد هستند که همه مجامع و شوراها را از آن خود می دانند؟ آنهم با این حجم ترک فعل! 🆔 @h_falahati
🔴روحانی: "در دولت۱۲ به مردم قول دادیم جنگ نشود و نشد!" 🔹پی نوشت: البته خودتان می گویید اولاند(رئیس جمهور فرانسه) به شما گفته بود می خواستیم به ایران حمله کنیم و شما که سرکار آمدید نکردیم؟! یعنی شما از سایه جنگ هم بدتر بودید اصلا خود جنگ بودید، خسارت شما از جنگ بیشتر بود برای همین زم می گفت تحلیل ما این بود که با روحانی فضای داخلی ایران بهم خواهد ریخت لذا از او حمایت کردیم! ماموریت نداشتید ولی از ماموریت دارها بیشتر به غرب خدمت کردید! 🆔 @h_falahati
💥مهم💥 ✅ماجرای صالح مقبول و اصلح نامقبول! در این سالهای پس از انقلاب به هنگام انتخابات دوگانه غلط و سر زبانها می افتد طرفداران کاندیداها هریک باتوجه به مقبولیت ایجاد شده، هریک تلاشی در حل این دوگانه دارند. در کانال وزین برخی فعالان انقلابی هم مطلب ذیل ذکر شده است. 🔹(آیا اساساً چنین دوگانه‌ای درست است؟ 🔹برای روشن تر شدن ماجرا باید به این نکته توجه کرد که دوگانه «صالح مقبول» و «اصلح نامقبول»، در امتداد دعوای » و شکل گرفته است. بزرگوارانی که این طرح بحث را انجام دادند، حرفشان این بود که مؤمن نباید در فضای عمل به تکلیف، مصلحت‌سنجی یا پیامدسنجی ‌کند و لذا نمی‌تواند به خاطر نتیجه و پیامدی که آن را به زعم خود درست‌تر می داند، از عمل به تکلیف سر بار بزند و به کاری مبادرت کند که گمان می‌کند نتیجه مدنظرش را تأمین می‌کند. لذا حرفشان این بود که اگر در انتخابات، فردی اصلح است ولی اقبال عمومی به وی وجود ندارد، نمی توان به این بهانه به آن رأی نداد و به جای آن، کسی را انتخاب کرد که احتمال رأی آوری بیشتری دارد، ولو اینکه این فرد، صالح باشد ... 🔹مشکل این تحلیل و دوگانه‌سازی این است که این بزرگواران توجه نمی کنند که اساساً غرض از شرکت در انتخابات، صرف رأی دادن به بهترین فرد نیست، بلکه تلاش برای سپردن سرنوشت خود و کشور به دست کسی است که بهتر از دیگران می تواند این سکانداری را انجام دهد، لذا اگر کسی اساساً شانس رأی آوری ندارد، عنوان فردی که می توان سکاندار کشور شود، درباره او صدق نمی‌کند؛ به تعبیر دیگر، کسی که اساساً شانس رأی‌آوری ندارد، چون نتیجه را که همان سپردن سکان مدیریت به دستان با کفایت اوست، تأمین نمی‌کند، نیست، نه اینکه اصلح است و غیرمقبول!) 🔹سپس به به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان در سال 92، استشهاد می شود که ایشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رابطه ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ فرمودند: امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده... بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.» 🔹 اما به نظر نگارنده این پاسخ مشکل را حل نمی کند سخن در همان باب شانس رای آوری است این شانس امری انتزاعی یا ذهنی نیست. امری ساختنی و بوجود آوردنی است. مساله آن است که دوگانه غلط اصول گرا و اصلاح طلب گریبان سیاست ورزی در داخل کشور را گرفته و این قبیله ها می آیند و شانس رای آوری را نه در توده ها بلکه ابتداء از طریق پروپاگاندا خود شکل می دهند مثلا فلان خبرگزاری و بهمان بنگاه خبری یا برخی روزنامه ها تصمیم گرفته اند آقای زید رئیس جمهور ‌ شود. خب سخن آن است که این خواص به صورت شایسته سالارانه و مکتبی پشت فرد نمی روند! بلکه گاه زد و بندهای بسیار پیچیده و بعضا بدون تقوا این مساله مقبولیت را شکل می دهد. همانی که این روزها می گوییم: پدرخوانده ها تصمیم گرفته اند. حال سخن در این مقبولیت حاصل شده است این امری نیست که ناشی از صلاحیت فرد بوده باشد بلکه تولید شده همین قبیله هاست! اینجا دوباره دوگانه شکل می گیرد. یعنی بحث در ترازهای اصلح بودن دوباره برمی گردد و پاسخ مذکور این کمبود را دارد که کلام در همان قابلیت رای آوری است. قابلیت امری شخصی نیست تابع کارنامه و مهمتر از آن معرفی خواص است. حکومت امری جمعی است. یعنی چرا خواص بعضا خودشان را تحمیل می کنند البته اگر این خواص ایدئولوژیک باشند حرفی نیست چون بر مدار حق حرکت می کنند لکن این خواص قبیله ای فکر می کنند. لذا اینجاست که مقبولیتی ناعادلانه شکل می گیرد. برای مقبولیت فردی که دارای معیار است باید تلاش کرد و به دیگران او را شناساند وگرنه با این معیار باید دست روی دست گذاشت هرکه به هر شکل مقبول افتاد وظیفه ما رای دادن به اوست! که هیچ عقلی سخن را برنمی تابد. 🆔 @h_falahati
✅ چرا از اخلاق مداری روحانی باور پذیر نیست؟ 🔰 اندر باب اخلاق و تصنّع سخن زیاد است، لکن آنچه حوزه اخلاق مداری و زیست اخلاقی را از سایر ابعاد بشری فی المثل علم، تجربه و... جدا می سازد تصنّع است. یعنی گرایش به سایر ابعاد زندگی را می توان را به صورت مصنوعی پیشبرد و اصطلاحا خود را اهل آن بخش نشان داد مثلا عالم نما بود و یا باتجربه نشان داد! اما باورپذیری اخلاق گره عمیقی با واقعی بودن آن دارد. واقعیت اخلاق با سلوک فرد در همه شرایط و لحظات او مرتبط است لذا تشخیص مومنانه رفتار کردن مومن به صدق حدیث و اداء امانت او ارجاع گشته نه اعمال شرعی ظاهری قابل تصنّع وی! 🔰 سخنان این روزهای پرزیدنت که در هنگامه حساب اخلاق مدار گشته است، به مانند فردی است که رقبای خود را با هرحربه ای از میدان خارج کرد و وقتی حربه او در مورد خودش کارگر افتاد اعتراض و منع کرد: رطب خورده کی منع رطب کند! تازه ایشان رطب خورده نیست! ایشان مروج رطب خوری است! اینست که از اعتراضش خنده آمد خلق را! هشت سال است ماکیاولی ترین رفتارها از وی سرزده و پدر پراگماتیسم را درآورده اند! تا جایی که ایشان معادل معانی تذبذب و دوگانگی و... شده اند! حال که سلوکی اینچنین دارید پس همانید نه آنکه در لحظه میگویید یا توصیه میکنید. خودتان خنده تان نمیگیرد! 🆔 @h_falahati