eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
242 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن.pdf
16.45M
👓 کتاب مهم طرح کلی قرآن در اندیشه اسلامی نشر توسط انتشارات انقلاب اسلامی 🆔 @h_falahati
11.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از فساد اقتصادی نقشبندیِ پدر تا اقدامات تروریستی نقشبندیِ پسر 🆔 @h_falahati
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 منتظران که نمی‌فهمند چه می‌گویند ♨️ اینهایی که می‌گویند که هر عَلَمی بلند بشود و هر حکومتی باشد این بر خلاف «انتظار فرج» است، اینها نمی‌فهمند چه می‌گویند... امام خمینی (ره) 🌐 رحا مدیا 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🎥 منتظران که نمی‌فهمند چه می‌گویند ♨️ اینهایی که می‌گویند که هر عَلَمی بلند بشود و هر حکومتی باشد ا
🔘 انجمن حجتیه و دفاع مقدس ❇️ با شروع جنگ تحمیلی، بسیاری از مردم به صورت خود جوش و در دسته‌های مختلف به ندای امام خمینی لبیک گفتند و در میدانهای نبرد دوشادوش برادران سپاهی و ارتشی به مقابله با دشمن بعثی پرداختند. ❇️ حتی بسیاری از گروه‌ها، تشکل‌های سیاسی و حتی اقلیت‌های مذهبی و دینی نیز اعلام آمادگی کردند و در خطوط مقدم جبهه‌ها حاضر شدند ❇️ با این وجود سران انجمن حجتیه در آغاز حمله عراق به ایران، نه تنها واکنش مثبتی برای تشجیع اعضای خود به حضور در جبهه‌ها انجام ندادند، بلکه مانع تراشی‌هایی نیز انجام می‌دادند ❇️ دلیل این کار را می‌توان در دیدگاه محافظه‌کارانه سران انجمن دانست که معتقد بودند جنگ در زمان غیبت امام زمان امری مذموم است ❇️ شیخ محمود حلبی در یک سخنرانی در این باره چنین گفته‌اند: ❇️ «باید جنگ روی موازین دین به رهبری معصوم، نه عادل، عادل کافی نیست... عادل گاهی اشتباه می‌کند. خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نمی‌توان داد به کسی که خطا می‌کند. امام زمان هم که بیاید خودش جلوتر از همه در لشکر حرکت می‌کند. بنده توی خانه‌ام بنشینم، پلو بخورم، به جناب آقا بگویم برو میدان.! می گوید: برو آقا دنبال کار خودت. خیلی خوب است؛ خودت بیا عمل بکن 📚جریان شناسی فکری فرهنگی انجمن حجتیه، ص۲۱۸ 🆔 @h_falahati
❇️ سخنان اخیر استاد علوی بروجردی؛ اشکالی مبنایی و اشکالی بنایی 🖋سیدمحمد حسینی 🔸 ابتدا واجب است به زعیم عالی‌قدر شیعه، مرجع الانام و نائب الامام حضرت آیت‌الله العظمی حاج آقا حسین بروجردی رضوان الله تعالی علیه ادای احترام نمایم. 🔸 بر اساس ارادت قلبی به آن زعیم عالی‌قدر، به نواده دختری ایشان استاد بزرگوار حاج سید محمدجواد علوی بروجردی نیز عرض سلام و احترام دارم؛ چرا که «المرء یحفظ في ولده». 🔸 هرچند حقیر هیچ‌گاه شاگرد ایشان نبوده‌ام؛ اما از باب مباحثه طلبگی و با کمال احترام؛ یک اشکال مبنایی و یک اشکال بنایی را نسبت به سخنانشان عرضه می‌دارم: ♨️ استاد علوی بروجردی گفته‌اند: «مبارزه با بهاییت فرهنگی است.» 🔹 ظاهر کلام این است که پذیرفته‌اند «مبارزه با بهاییت» ضرورت دارد و بر همین مبنی، «روش مبارزه فرهنگی» را پیشنهاد نموده‌اند. 1⃣ اشکال مبنایی این است که: ❓دلیل شما برای «ضرورت مبارزه با بهاییت» چیست؟ آیا امروز باید با بهاییت مبارزه کرد؟! در زمان طاغوت که بهایی‌ها بر شئون مختلف مملکت چنبره زده بودند؛ شاید مبارزه با آن‌ها مسأله مهمی بود؛ اما امروز مبارزه با بهاییت یا مسأله نیست و یا اهمیت بسیار کمی دارد. زیرا با پیروزی انقلاب اسلامی دست فرقه ضاله بهاییت از این مرز پرگهر کوتاه شد و با نظام سلطنتی به زباله دان تاریخ رفت. لذا امروز مسأله شماره یک مردم و نظام بهاییت نیست. امروز مسأله مردم و نظام مبارزه با تورم و گرانی است؛ مشکل اقتصاد است. 🔺 امروز هرکسی که در ایران زندگی می‌کند، مسلمان باشد یا غیرمسلمان، با «کاهش ارزش پول» به او ظلم می‌شود! 🔺 کاهش ارزش پولی که یکی از علتهایش «خلق پول بی ضابطه توسط برخی بانکها» است که فراتر از مجوزهای بانک مرکزی اعتبارات خلق می‌کنند و متأسفانه فراتر از مجوزها به شرکت‌های زیر مجموعه خود تسهیلات می‌دهند! ‼️ در چنین شرایطی، استاد علوی بروجردی از ظلمی نامعلوم به برخی از افراد یک فرقه منحرف صحبت می‌کنند. بنده نمی‌دانم این ظلم‌ها اتفاق افتاده است یا نه؟ ولی هر ظلمی در هرجا به هرکسی را محکوم می‌کنم. ❗️لکن به گونه‌ای نشود که ظلم قطعی صورت گرفته به ۸۰ میلیون ایرانی با هر فکر و عقیده‌ای (یعنی مسأله اقتصاد و تورم ناشی از خلق پول بی ضابطه) فراموش شود. ✅ توقع مردم از امثال ایشان ورود در مسأله اقتصاد و ارائه راهکار و مجاهدت برای پیاده‌سازی نظام اقتصادی اسلام است. متأسفانه ایشان برخلاف جمع کثیری از فقها، قائلند: «اسلام نظام اقتصادی ندارد!» و در مصاحبه‌ای بیان کردند که اسلام فقط احکام اقتصادی دارد. 🔺 اختلاف نظر علمی مشکلی ندارد؛ اما ایشان که به احکام اقتصادی اسلام قائل هستند؛ کاش در آغاز درس خود، بیان می‌کردند که آیا «خلق پول فراقانونی و اعطای تسهیلات به شرکت‌های زیرمجموعه» مصداق «ظلم به عموم مردم» یا «خیانت در امانت» یا «افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام معیشت مردم» یا «اتلاف اموال عموم مردم» یا هر عنوان حرام ظالمانه دیگری هست یا خیر؟ 🔺 ایشان قطعا احکام جزاء و حدود و تعزیرات اسلام را قبول دارند. ای کاش حکم اسلام برای مجازات آن مدیرعامل متخلف بانک را بیان می‌کردند که این چنین به آحاد مردم ظلم می‌کند و پیگیر اجرای آن می‌شدند! 🔺 امروز اگر کسی دچار ضعف اعتقادی شود یا به فلان فرقه منحرف گرایش پیدا کند؛ علتش «قوت تبلیغات روشنفکرنمایانه» آن‌ها نیست بلکه «قدرت ظالمان در تضییع حقوق عموم مردم» و «ضعف امثال استاد بزرگوار در مبارزه با آن‌ها» و العیاذ بالله، ایجاد شبهه ناکارآمدی شریعت مقدسه است. ♨️ بنابراین: مبنای کلام ایشان یعنی «ضرورت مبارزه با بهاییت» دچار اشکال اساسی است. 2⃣ و اما اشکال بنایی این است: ⁉️ سلمنا که «مبارزه با بهاییت ضرورت دارد»؛ چرا خودتان مبارزه فرهنگی با بهاییت را آغاز نمی‌کنید؟!! 🔺 قبل از نوشتن این سطور به پایگاه اینترنتی دفتر استاد مراجعه کردم. اما متأسفانه در موضوع «نقد فرقه ضاله بهاییت» به تألیف یا تدریسی از ایشان دست نیافتم. ❗️با کمال احترام، ابتدا این آیه را برای تذکر به خودم و ایشان می‌خوانم که: أتدعون الناس بالبر و تنسون أنفسکم؟! و سپس به ایشان پیشنهاد می‌دهم که: یا مثل مرحوم امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه در مبارزه‌ی فرهنگی با «کتاب اسرار هزار ساله» عمل نمایید و مدتی درس را تعطیل کنید و «کشف الاسرار» بنویسید. یا حداقل درس «نقد بهاییت» را به روشی که صحیح می‌دانید برای عموم مردم بیان کنید. هرکدام از این روش‌ها را در «نقد وهابیت» نیز می‌توانید ادامه دهید. والسلام علی من اتبع الهدی و العاقبة للمتقین تنبیه الامة 🆔 @h_falahati
14010719_42795_192k.mp3
3.56M
🔷 وحدت؛ اعتقاد قلبی ما در جمهوری اسلامی این هفته را، یعنی از دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاوّل را، به عنوان هفته‌ی وحدت نامگذاری کرده‌ایم. این یک نامگذاری محض نیست، یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست؛ این یک اعتقاد و ایمان قلبی است. جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه معتقد به لزوم اتّحاد امّت اسلامی است. ۱۳۹۸/۸/۲۴ 🆔 @h_falahati
چند صدایی در حوزه به معنای خلاف گویی و بی ضابطه‌گی نیست نمی شود بدون پشتوانه حرف زد و سپس مظلوم نمایی کرد. اگر موضع به حقی دارید از نقد آن استقبال کنید، فرافکنی نکنید! مسوولیت پذیر باشید. استاد حوزه ژورنال رفتار نمی کند. با این استدلال هر سخن انحرافی می تواند به اسم چندصدایی حقانیت طلبیده و مظلوم نمایی کند. وظیفه حوزه دفاع از حقوق انسان نیست دفاع از اسلام است. شما دارید از بهائیت دفاع می کنید و تریبون آنها می شوید. این ضابطه فقهی ندارد. 🆔 @h_falahati
عکس فرمانده شهید حاج حسین خرازی رحمة‌الله‌علیه و شهید عبدالرسول زرین معروف به گردان تک نفره! تک تیرانداز معروف جنگ که بیش از ٧٠٠ نفر از فرماندهان و نیروهای تاثیرگذار میدانی ارتش عراق را به درک واصل کرد. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥شهید هاشمی‌نژاد جزء اولین کسانی بود که گروهک منافقین را شناخت! 📺بخشی از مصاحبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره استاد : 💥آقای هاشمی‌نژاد جزء اولین کسانی بودند که این گروهک منافقین را که آن موقع با اسم گروهک مجاهدین بود ، شناختند و جزء اولین کسانی بودند که پیش از بقیه چهره های معروف، و زودتر از خیلی ها ، مورد غضب و اتهام و فشار های تبلیغاتی گروههای منافق و افراد وابسته به آنها قرار گرفتند. ۱۳۶۰/۰۸/۱۷ ✍شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد ۷مهر ۱۳۶۰ش در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی مشهد طی یک عملیات انتحاری به شهادت رسید و در «دارالزهد» حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد. 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 کشکول ناب حوزوی 🆔 @h_falahati
⛔️ بهائی، شهروند نیست 📝 خطای آشکار آقای علوی بروجردی در شناخت بهائیت 🖋 علی اشراقی 🔹 جناب آقای علوی بروجردی، در درس خارج ۵ مهرماه، با استناد به روش حضرت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در برابر ابن ملجم، برای سومین بار به «ضرورت مراعات حقوق شهروندی بهائیت» تذکر داد. 🔸پیرامون بیانات ایشان نکاتی هست که تقدیم میشود: 1⃣اول: مهمترین چالشی که در این سخنان وجود دارد، فقدان شناخت صحیح از فرقه «بهائیت» است. چنانچه این شناخت، از منابع تئوریک و نظری (چه کتابهای خود بهائیت و چه کتابهای ناقد بهائیت) فراتر رود و در منابعی سیر کند که، زندگی روزمره بهائیان را به تصویر کشیده است، شناخت کاملتری از وضعیت این فرقه در اختیار خواهد گذاشت. علی‌الخصوص بهائیانی که توبه کرده و از این آیین به در آمده و مسلمان شده اند، اطلاعات واقعیِ حقیقی در اختیار خواهند گذارد. به عنوان نمونه میتوان به کتاب «سایه شوم بهائیت» نوشته: مهناز رئوفی، مراجعه کرد که پیشتر بهائی بوده و سپس مستبصر شده و مسلمان گردید. در این کتاب، ساختار تشکیلاتی بهائیان داخل ایران و سیستم اطلاع رسانیِ (بخوانید جاسوسی ایشان برای اسرائیل) گسترده و شبکه وسیع جاسوسی در خانواده های بهائی، به خوبی توضیح داده شده است. با مطالعه این منابع، به خوبی میتوان به معنای «جاسوس بودن» بهائیان منتقل گردید و به عمق و گستره آن راه یافت. و ساده انگارانه و سطحی نگرانه، با موضوع جاسوسی آنها برای اسرائیل برخورد نکرد. و اینگونه نپنداشت که، وقتی سخن از جاسوسی شخص بهائی میرود، شبیه همان جاسوسی سیستم های امنیتی است، نه اینگونه نیست، بلکه جاسوسی بهائی، خانوادگی، شبکه ای و به صورت اعتقادی است. 2⃣دوم: آیا چنین فرقه‌ای با چنین ماهیتی میتواند برخوردار از «حق شهروندی» باشد؟ پاسخ به این پرسش را از جوابیه آقای عبدالله شهبازی (تاریخ پژوه و یهودشناس معاصر) نقل میکنیم: «آقای کدیور به این پرسش توجه فرمایند: آیا بهائی می‌تواند بدون عضویت در تشکیلات بیت‌العدل حیفا بهائی باشد؟ و در صورتی که فرد بهائی بهره‌مندی خود از حقوق شهروندی ایران را منوط به رسمیت شناختن تشکیلات حیفا کند وظیفه دولت چیست؟ شاید آقای کدیور مطلع نیستند که از منظر بهائیان دستورات بیت‌العدل فراتر از قوانین جاری دولت متبوع است. برای حل این تناقض چه باید کرد؟ آیا پذیرش «دولت در دولت» با حق حاکمیت ملی در تعارض نیست؟ آیا بهائیان می‌پذیرند که مانند سایر اقلیت‌های رسمی یا غیررسمی شهروند ایران، مثلاً کلیمیان یا مندایی‌ها (صائبین)، فقط در امور دینی از نهادهای دینی خود تبعیت کنند و در امور سیاسی تابع مرکزیت بیت‌العدل حیفا نباشند؟ آیا بهائیان ایران می‌پذیرند نهادی رسمی و قانونی و مستقل، بدون ارتباط با بیت‌العدل حیفا، برای تمشیت امور دینی خود در ایران ایجاد کنند و در امور دینی و صنفی خود به آن رجوع کنند؟ پاسخ منفی است زیرا بهائی بدون عضویت در سازمان جهانی بهائی به مرکزیت بیت‌العدل حیفا وجود خارجی ندارد. یعنی ما با شهروندان منفرد بهائی مواجه نیستیم. آیا این سازمان متمرکز فراملی و تبعیت اکید اعضا از مرکزیت حیفا، بهائیت را در جایگاه «کالت»، نه دین، قرار نمی‌دهد؛ پدیده‌ای که در جوامع غربی نیز خطرناک تلقی می‌شود، برای آن محدودیت قائل‌اند و از طریق دستگاه امنیتی بر آن نظارت اکید دارند؟» https://www.shahbazi.org/pages/library.htm (بحث آزاد در پیرامون بهائیت) 3⃣سوم: در قانون اساسی، ذیل فصل «حقوق ملت» در اصل بیستم چنین آمده است: «همه افراد ملت اعم از زن و مرد، یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بارعایت موازین اسلام برخوردارند.» با نظر به آنچه که پیشتر درباره وضعیت این فرقه و اعضاء آن گفته شد، مشخص میشود که، آنها موضوعاً از این اصل بیرون هستند. چرا که آنها با وجود استقرار در جغرافیای ایران، داخل در عنوان «ملت ایران» نیستند و نمیتوانند مانند سایر افراد از حقوق یکسان و تحت حمایت قانون برخوردار شوند. با وجود اینکه، بهائیت در ایران، عاملیت رژیم غاصب اسرائیلی را برعهده دارد و از این جهت، باید با هر بهائی مانند یک اسرائیلی رفتار نمود، اما نظام اسلامی رأفت داشته و آنها را حبس یا اخراج نمیکند. لیکن ، بی‌عقلی تمام است که، آنها را در کنار پیروان ادیان الهی و سایر مردم، برخوردار از حقوق شهروندی دانست. تنبیه الامة 🆔 @h_falahati
🗨 به طور کلی دو عامل در توجه انسان به رفتارها، انگیزه‌ها، عواقب و نتایج اخروی آن‌ها مؤثر است: یکی معاشرت با کسانی که رفتارشان نشان‌دهندۀ کمالات، فضائل، خیرات و بالاخره اعتقاد به آخرت است و دیگری مطالعه، اعم از خواندن قرآن، دعاها، مناجات‌ها، احادیث و کتاب‌های اخلاقی و دینی. 🆔 @h_falahati
17.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانیه اخیر وزارت اطلاعات حاوی نکات بسیار مهمی بود که در بین اخبار زرد گم شد. اگر تروریستها دستگیر نمیشدند و 30 بمب همزمان در تهران منفجر می شد، چه اتفاقی برای جمهوری اسلامی می افتاد؟ 🆔 @h_falahati