eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
242 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴روحانی: "در دولت۱۲ به مردم قول دادیم جنگ نشود و نشد!" 🔹پی نوشت: البته خودتان می گویید اولاند(رئیس جمهور فرانسه) به شما گفته بود می خواستیم به ایران حمله کنیم و شما که سرکار آمدید نکردیم؟! یعنی شما از سایه جنگ هم بدتر بودید اصلا خود جنگ بودید، خسارت شما از جنگ بیشتر بود برای همین زم می گفت تحلیل ما این بود که با روحانی فضای داخلی ایران بهم خواهد ریخت لذا از او حمایت کردیم! ماموریت نداشتید ولی از ماموریت دارها بیشتر به غرب خدمت کردید! 🆔 @h_falahati
💥مهم💥 ✅ماجرای صالح مقبول و اصلح نامقبول! در این سالهای پس از انقلاب به هنگام انتخابات دوگانه غلط و سر زبانها می افتد طرفداران کاندیداها هریک باتوجه به مقبولیت ایجاد شده، هریک تلاشی در حل این دوگانه دارند. در کانال وزین برخی فعالان انقلابی هم مطلب ذیل ذکر شده است. 🔹(آیا اساساً چنین دوگانه‌ای درست است؟ 🔹برای روشن تر شدن ماجرا باید به این نکته توجه کرد که دوگانه «صالح مقبول» و «اصلح نامقبول»، در امتداد دعوای » و شکل گرفته است. بزرگوارانی که این طرح بحث را انجام دادند، حرفشان این بود که مؤمن نباید در فضای عمل به تکلیف، مصلحت‌سنجی یا پیامدسنجی ‌کند و لذا نمی‌تواند به خاطر نتیجه و پیامدی که آن را به زعم خود درست‌تر می داند، از عمل به تکلیف سر بار بزند و به کاری مبادرت کند که گمان می‌کند نتیجه مدنظرش را تأمین می‌کند. لذا حرفشان این بود که اگر در انتخابات، فردی اصلح است ولی اقبال عمومی به وی وجود ندارد، نمی توان به این بهانه به آن رأی نداد و به جای آن، کسی را انتخاب کرد که احتمال رأی آوری بیشتری دارد، ولو اینکه این فرد، صالح باشد ... 🔹مشکل این تحلیل و دوگانه‌سازی این است که این بزرگواران توجه نمی کنند که اساساً غرض از شرکت در انتخابات، صرف رأی دادن به بهترین فرد نیست، بلکه تلاش برای سپردن سرنوشت خود و کشور به دست کسی است که بهتر از دیگران می تواند این سکانداری را انجام دهد، لذا اگر کسی اساساً شانس رأی آوری ندارد، عنوان فردی که می توان سکاندار کشور شود، درباره او صدق نمی‌کند؛ به تعبیر دیگر، کسی که اساساً شانس رأی‌آوری ندارد، چون نتیجه را که همان سپردن سکان مدیریت به دستان با کفایت اوست، تأمین نمی‌کند، نیست، نه اینکه اصلح است و غیرمقبول!) 🔹سپس به به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان در سال 92، استشهاد می شود که ایشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رابطه ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ فرمودند: امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده... بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.» 🔹 اما به نظر نگارنده این پاسخ مشکل را حل نمی کند سخن در همان باب شانس رای آوری است این شانس امری انتزاعی یا ذهنی نیست. امری ساختنی و بوجود آوردنی است. مساله آن است که دوگانه غلط اصول گرا و اصلاح طلب گریبان سیاست ورزی در داخل کشور را گرفته و این قبیله ها می آیند و شانس رای آوری را نه در توده ها بلکه ابتداء از طریق پروپاگاندا خود شکل می دهند مثلا فلان خبرگزاری و بهمان بنگاه خبری یا برخی روزنامه ها تصمیم گرفته اند آقای زید رئیس جمهور ‌ شود. خب سخن آن است که این خواص به صورت شایسته سالارانه و مکتبی پشت فرد نمی روند! بلکه گاه زد و بندهای بسیار پیچیده و بعضا بدون تقوا این مساله مقبولیت را شکل می دهد. همانی که این روزها می گوییم: پدرخوانده ها تصمیم گرفته اند. حال سخن در این مقبولیت حاصل شده است این امری نیست که ناشی از صلاحیت فرد بوده باشد بلکه تولید شده همین قبیله هاست! اینجا دوباره دوگانه شکل می گیرد. یعنی بحث در ترازهای اصلح بودن دوباره برمی گردد و پاسخ مذکور این کمبود را دارد که کلام در همان قابلیت رای آوری است. قابلیت امری شخصی نیست تابع کارنامه و مهمتر از آن معرفی خواص است. حکومت امری جمعی است. یعنی چرا خواص بعضا خودشان را تحمیل می کنند البته اگر این خواص ایدئولوژیک باشند حرفی نیست چون بر مدار حق حرکت می کنند لکن این خواص قبیله ای فکر می کنند. لذا اینجاست که مقبولیتی ناعادلانه شکل می گیرد. برای مقبولیت فردی که دارای معیار است باید تلاش کرد و به دیگران او را شناساند وگرنه با این معیار باید دست روی دست گذاشت هرکه به هر شکل مقبول افتاد وظیفه ما رای دادن به اوست! که هیچ عقلی سخن را برنمی تابد. 🆔 @h_falahati
✅ چرا از اخلاق مداری روحانی باور پذیر نیست؟ 🔰 اندر باب اخلاق و تصنّع سخن زیاد است، لکن آنچه حوزه اخلاق مداری و زیست اخلاقی را از سایر ابعاد بشری فی المثل علم، تجربه و... جدا می سازد تصنّع است. یعنی گرایش به سایر ابعاد زندگی را می توان را به صورت مصنوعی پیشبرد و اصطلاحا خود را اهل آن بخش نشان داد مثلا عالم نما بود و یا باتجربه نشان داد! اما باورپذیری اخلاق گره عمیقی با واقعی بودن آن دارد. واقعیت اخلاق با سلوک فرد در همه شرایط و لحظات او مرتبط است لذا تشخیص مومنانه رفتار کردن مومن به صدق حدیث و اداء امانت او ارجاع گشته نه اعمال شرعی ظاهری قابل تصنّع وی! 🔰 سخنان این روزهای پرزیدنت که در هنگامه حساب اخلاق مدار گشته است، به مانند فردی است که رقبای خود را با هرحربه ای از میدان خارج کرد و وقتی حربه او در مورد خودش کارگر افتاد اعتراض و منع کرد: رطب خورده کی منع رطب کند! تازه ایشان رطب خورده نیست! ایشان مروج رطب خوری است! اینست که از اعتراضش خنده آمد خلق را! هشت سال است ماکیاولی ترین رفتارها از وی سرزده و پدر پراگماتیسم را درآورده اند! تا جایی که ایشان معادل معانی تذبذب و دوگانگی و... شده اند! حال که سلوکی اینچنین دارید پس همانید نه آنکه در لحظه میگویید یا توصیه میکنید. خودتان خنده تان نمیگیرد! 🆔 @h_falahati
پاسخ به سوالات فعالان انتخاباتی و فرهنگی: 💥چرا دکتر جلیلی💥 ✅ فضای انتخابات سیاه و سفید نیست! جناب حجت‌الاسلام رئیسی فردی شایسته، خدوم و مخلص و انقلابی است و از صلاحیت های لازم برای ریاست جمهوری برخوردار است. در گروه های مجازی و ستادهای انتخاباتی این دو هفته کلی برسر موضوع چرا دکتر جلیلی سخن گفتیم. بنده از رویکرد جناب جلیلی حمایت می کنم و اکنون با ترکیب کنونی رایم تغییر نخواهد کرد. اما سخن در آن مطلب طولانی(صالح مقبول و اصلح نامقبول) این است که این مقبولیت ناعادلانه ای است که طبیعی نیست و محصول زورگویی عده ای پدرخوانده ها و اعمال نظر عده ای دلسوزان انقلاب است، بحث داریم. این مقبولیت ناشی از شایسته سالاری نیست بلکه غیرطبیعی و سلیقه ای است. کلام در وقت نگذاشتن برای دکتر جلیلی و مواضع و رویکردهای بحق ایشان است. کلام در تناقضات عملی رویکردی برخی خادمین انقلاب است. چرا بزرگواری که طرح ده ساله تحول یک مشکل عظیم انقلاب(قوه قضاییه) را داده است آنجا را رها می کند؟ پاسخ به مطالبه مردم جواب صحیحی نیست. حکم رهبری هم که جای خود دارد. در آستان قدس که با حضور ایشان اتفاقات خوبی افتاد اتفاقات قابل تامل اجرایی هم افتاد که جای بحث دارد. در سوابق ایشان در دادستانی و معاون اولی نقاط ابهام نه آلوده یا فساد، وجود دارد. نه اینکه برای دکتر جلیلی نیست سخن در بررسی صحیح و عادلانه و برابر است. اینها مشکلات است. 🔰 فرض بفرمایید فارس و تسنیم و رسالت و ائتلاف وحدت و ائتلاف انقلاب اسلامی و نمایندگان مجلس و آقایان قم می رفتند پشت سر آقای جلیلی الان آیا از ایشان این درصد مقبولیت را می دیدیم؟ کلام در اقناع سازی و تنویر افکار عمومی توسط شاخص های اجتماعی و عمارهاست. چه کسی در کشور مدیریت هلدینگ بزرگ آستان قدس رضوی و معاونت قوه قضاییه و دادستانی را با چندسال دبیری شورای عالی امنیت ملی، مذاکرات طولانی هسته ای و عضویت در شورا را با اینها مقایسه می کند بلحاظ اجرایی! به نظر بنده فردی بی خبر از اهمیت شورا. شورا از آنچنان اهمیتی برخوردار است که در تفسیریه جدید شورای نگهبان از رجل سیاسی عضویت در آن ملاک سوابق اجرایی و احراز قرار گرفته است! قبلا عرض شد که آقایان روحانی و لاریجانی تمام تبلیغات اجرایشان دبیری شورای عالی امنیت بود چرا برای آنها رزومه است برای دکتر جلیلی نیست! اکنون در مذاکرات کلی گویی آقایان خصوصا مقبول محترم بزرگوار خیلی روشن است. تفاوت چشمگیری اشراف دکتر جلیلی با همین کار وسیع دولت سایه در طرح های وان، باشگاه کشاورزان جوان، طرح مسکن، طرح تفریح خانواده و گردشگری، طرح پتروپالایشگاه ها، طرح تغییررویکرد مدیریت دولت، طرح مدیریت مذاکرات با غرب، طرح مذاکرات اقتصادی با همسایگان، طرح تعامل و مشارکت جوانان و... با دیگر بزرگواران جبهه انقلاب دارد. 🔰 عرض آخر با آمدن جناب رئیسی یا جلیلی ایران با این مشکلات وسیع، گلستان نمی شود لکن با دکتر جلیلی دولت جوان انقلابی و نسل جدید مدیریتی و امید به جهش کشور تا حدودی زمینه سازی می گردد. ریل غلط دوگانه اصلاح طلب، اصول گرا به کنار زده می شود. ما تلاش میکنیم و امیدواریم در صورت تشکیل دولت جناب رئیسی دور بعد با طیب خاطر به ایشان رای دهیم نه اینکه در اثر ضعف عملکرد دوباره برجامیان و اعتدالیون با چاقوی دسته یافته بیایند و شروع کنند آن دوگانه اشمئزار آور را. همه دوستانی که به این درک رسیدند و عرض بنده را تعمیق کردند. در رای به دکتر جلیلی مصیب و مثوب هستند. آنهایی که قانع نشدند و نتوانستم عمق حرف را به آنان برسانم در رای به آقای رئیسی معفو بوده و عذر خواهند داشت. و الی الله تصیر الامور و علیه التکلان 🆔 @h_falahati
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🚨 / واکنش امروز رئیس جمهور به سخنان سعید جلیلی در مناظرات انتخاباتی روحانی: اخلاق مهم نیست؟ ظریف: هدف برجام رفع تحریم نبود! 🆔 @h_falahati
✅ پدرخوانده ها و خواهربزرگهای گرامی! 🔰 اصولگرایان چپ و راست همه کاندیداهای جبهه انقلابی را تهدید و تحذیر می کنند و دست از دوگانه کاذب و لولوهراسی برنمی دارند! فقط مستبدانه می گویند آقایان به نفع فلانی کنار بروند؟! خودشان که می دانند رای ندارند! سوال این است که: متوجه هستید که دارید با این حرف پوششی بودن و دوگانه پنج به یک را تایید می کنید! یا واقعا آنرا قبول دارید؟ 🔰 به نظر تا زمانی که سازوکار معقول و مطمئنی که مقبول افتد، وجود ندارد بهتر است از این کار دست بردارند و بگذارند مردم کاندیداها را ببینند و آراء آنها را سنجش کنند و سطحی از تراز بالاتری از انتخابات را شاهد باشیم، انقلاب را با زورگویی از فرهیختگی محروم نکنید. قبیله گرایی را کنار بگذارید. 🆔 @h_falahati
✅ رای به اصلح! 🔰 این مطلب عقلی است و نیازی به استفتاء ندارد لکن آنهایی که بازی پدرخوانده ها را خورده اند و اسیر لولوپروری این آقایان هستند بیانات رهبری را در ادامه بخوانند: 🔹باید در بین صالح‌ها گشت و را پیدا و او را انتخاب کرد. 🗓1384/2/17 🔹بشناسند ‏ را، بهترين را انتخاب كنند. 🗓1386/10/2 🔹نگاه کنید، تشخیص بدهید، را بشناسید و برای ادای تکلیف اسم او را به صندوق رأی بیاندازید. 🗓1392/1/1 🔹مردم باید به فکر شناخت باشند، چون امر کوچکی نیست. 🗓1380/2/11 🔹اگر می‌توانید(اصلح را) تشخیص بدهید؛ اگر نمی‌شناسید، از دیگری که می‌تواند امین باشد، سؤال کنید. 🗓1380/2/28 🔹در انتخابات مردم سعى كنند را انتخاب كنند... مهم اين است كه شــما در بين اين افراد صالح، بگرديد و را پيدا كنيد... اينجا جائى نيست كه من و شــما بتوانيم به حداقل اكتفاء كنيم؛ دنبال حداكثر باشيد؛ بهترين را انتخاب كنيد. 🗓1388/2/22 🔹️ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال بگردد... همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب هم یک است. قبلا هم گفتیم که تفاضل باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید. 🔹مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا می‌خواهیم و دعا و آرزو می‌کنیم که خدای متعال دل‌های مردم را به سمت نامزد - آن که واقعا صلاحیتش بیشتر است - هدایت کند.. بگردید آن را شناسایی و پیدا کنید و به او رأی بدهید. 🔹بروید تلاش و تفحّص خودتان را بکنید، را بیابید و آن کسی را که فکر کردید است و بین خودتان و خدا حجّت تمام شد، به او رأی بدهید و خاطر جمع باشید که تکلیفتان را انجام داده‌اید. 🗓1376/2/31 نقل از حجره انقلاب 🆔 @h_falahati
✅ محتوای فرهنگی انتخابات 👇👇👇👇👇👇👇👇👇