هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 هماکنون #تیتر_یک سایت KHAMENEI.IR
🔻توصیه رهبر انقلاب به استفاده آیندگان از تجربه دولت دوازدهم
🔹 در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمیدهد ۱۴۰۰/۵/۶
#تجربه_دولت_دوازدهم | #شکست_اعتماد_به_غرب
💻 @Khamenei_ir
مبشرصبح
#امیرالمومنین علیهالسلام چون وصل، که درمانِ جدایی دارد درد دل ما نیز دوایی دارد دلخوش به عنایت علی
#امیرالمومنین علیه السلام
هرجای زمین حال و هوایی دارد
هر مرغِ دلی میل به جایی دارد
هرکس شده زائر علی(ع)می داند
" ایوان نجف عجب صفایی دارد "
شاعر: #علی_ساعدی
@h_shafiei
📆۸ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ ش
🗓حکم اعدام شیخ فضل الله
🏴توسط شیخ ابراهیم زنجانی
🏴درپی مخالفت شیخ فضلالله
🏴با تقنینمشروطهضداسلامی/۱
💠امام خمینی
‼️اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمیخورد. «اَلْعِلْمُ هُوَ الْحِجابُ الاَْکْبَرْ» هرچه انباشتهتر بشود علم، حتی توحید که بالاترین علم است، انباشته بشود در مغز انسان و قلب انسان، انسان را اگر مُهذَّب نباشد، از خدای تبارک و تعالی دورتر میکند. باید کوشش بشود در این حوزههای علمیه، چه حال و چه بعدها کوشش بشود که اینها را مهذَّب کنند. در کنار علم فقه و فلسفه و امثال اینها، حوزههای اخلاقی، حوزههای تهذیب باشد، و حوزههای سلوک «الی اللّه تعالی». شما میدانید که مرحوم شیخ فضل الله نوری را کی محاکمه کرد؟ یک معمّم زنجانی؛ یک ملاّی زنجانی محاکمه کرد و حکم قتل را او صادر کرد؛ وقتی معمّم، ملاّ؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه کس بیشتر است. در بعض روایات هست که در جهنم، اهل جهنم از تَعفُّن بعض روحانیین در عذاب هستند، و دنیا هم از تعفُّن بعضی از اینها در عذاب است! ۵۹/۹/۲۷
@Jahade_tabeini
@h_shafiei
📆۸ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش
🗓حکم اعدام شیخ فضل الله
🏴توسط شیخ ابراهیم زنجانی
🏴درپی مخالفت شیخ فضلالله
🏴با تقنینمشروطهضداسلامی/۲
💠امام خمینی
‼️در دوران مشروطه یک عدهای که نمیخواستند که در این کشور اسلام قوه داشته باشد، و آنها دنبال این بودند که اینجا را آن وقت به طرف اروپا بکشند لذا جوسازی کردند به طوری که مثل مرحوم آقا شیخ فضل الله که آن وقت یک آدم شاخصی در ایران بود و مورد قبول بود همچو جوسازی کردند که در میدان علنی، ایشان را به دار زدند و پای آن هم کف زدند. و این یک نقشهای بود برای اینکه اسلام را منعزل کنند و کردند. و از آن به بعد دیگر نتوانست مشروطه، یک مشروطهای باشد که علمای نجف میخواستند. حتی قضیۀ مرحوم آقا شیخ فضل الله را در نجف هم یک جور بدی منعکس کردند، که آنجا هم صدایی از آن درنیامد. این جوی که ساختند در ایران و در سایر جاها، این جو اسباب این شد که آقا شیخ فضل الله را با دست بعضی از روحانیون خود ایران محکوم کردند و بعد او را آوردند در وسط میدان و به دار کشیدند و پای آن هم ایستادند کف زدند و شکست دادند اسلام را و این بخاطر غفلت علما و غفلت مردم حاصل شد! ۶۲/۹/۲۶
@Jahade_tabeini
@h_shafiei
مبشرصبح
📆۸ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش 🗓حکم اعدام شیخ فضل الله 🏴توسط شیخ ابراهیم زنجانی 🏴درپی مخالفت شیخ فضلالله 🏴ب
📆۹ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش
🗓شهادت مرجع مجاهد بصیر
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری
💠آیت ألله بهجت
‼️مرحوم شیخ فضلالله نوری هم در اول با مشروطه موافق بود، ولی بعد دید مشروطه از سفارتخانه انگلیس تأیید میشود؛ لذا از همان لحظه برگشت و مخالف شد و گفت: مشروطه باید مشروعه باشد! درمحضربهجت ۲/۱۹۶
‼️استادما مرحوم شیخ محمد حسین غروی اصفهانی میفرمود این ملت بعداز شهادت شیخ فضل الله نوری، دیگر روی خوش نخواهد دید! در محضربهجت ۲/۳۸۴
‼️استادما آیةألله غروی میفرمود در سامرا شنیدم که شیخ فضلالله را کشتند، صحتش را از بعضی روحانیون پرسیدم اما با تمسخر جواب میگفتند عجب؟!، یاد سقیفه افتادم که چطور ناجور را جور کردند! درمحضر بهجت ۳/۸۲
‼️بعداز شهادت شیخ فضلالله عدهای از مشروطه خواهان نزد آخوندخراسانی رفته تا علیه آخوند ملاقربانعلی زنجانی حکم دهد اما آخوند پاسخ داد با حکم تکفیر شیخ فضل الله دنیای مرا از بین بردید میخواهید با حکم علیه آخوند ملاقربانعلی آخرتم را هم از بین ببرید؟! درمحضر بهجت ۳/۲۱۳
@Jahade_tabeini
@h_shafiei
📆۹ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش
🗓شهادت مرجع مجاهد بصیر
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری
💠رهبرانقلاب
‼️شیخ فضل الله را به جرم اینکه با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت، همراهی نکرد، او را ضد مشروطه قلمداد کردند، که هنوز هم یک عده قلمزنهای ما و گوینده ها و نویسنده های ما، همین حرف دروغ بی مبنای بی منطق را نشخوار میکنند و تکرار میکنند! ۸۴/۸/۸
‼️واقعاً به شیخ فضلالله خیلی ظلم شده است. اوایل انقلاب، یک وقت من در نماز جمعه راجع به مشروطیت و مرحوم شیخ فضلالله صحبت کردم؛ بعد یکی از دوستان نزدیک ما به من اعتراض کرد! من دیدم حتی در محافل روحانی و نزدیک به خود ما هم همین تفکرات وجود دارد که چرا از شیخ فضل الله صحبت میشود؛ شیخ فضلالله مخالف مشروطه بود! در حالی که او بلاشک مخالف مشروطه نبود؛ خودش در حقیقت جزو مؤسسین مشروطه بود؛ حتی به من گفته شد که امام هم از شیخ فضلالله خوششان نمیآید! بعد من تفحص کردم، دیدم نخیر، کاملاً بعکس است؛ امام نسبت به مرحوم شیخ فضلالله خیلی تبجیل و احترام دارند و بخاطر همان تصلب و شجاعت و دین گرایی کاملش، بدون اغماض آن بزرگوار را تعظیم و تجلیل هم میکنند؛ که این در بیانات خود امام هم آمده است! ۸۲/۵/۱۳
@Jahade_tabeini
@h_shafiei
دفتر نخست "درآمدی بر فهم تمدنی قرآن" به اهتمام پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی (دفتر تبلیغات) به سرانجام رسیده و انشالله امسال منتشر میشود. این پروژه با اولین هماندیشی قرآنی - تمدنی با عنوان «روششناسی مطالعات تمدنی قرآن» در ماه مبارک رمضان سال 1395 آغاز شد و در ماههای رمضان سالهای بعد نیز ادامه یافت. در این مجموعه نشستها و هماندیشیها آقایان محمدعلیمهدویراد، محمدتقی سبحانی، احمد مبلغی، عبدالکریم بهجتپور، سعید بهمنی، احمد پاکتچی، محمدعلی میرزایی، محسن الویری، احمد آکوچکیان و علیرضا قایمینیا حضور داشته و به ارائه بحث پرداختهاند. دفاتر بعدی "فهم تمدنی قرآن" به دو صورت "تفسیر موضوعی- تمدنی" (که به صورت مجموعه مقالات آماده شده) و "تفسیر ترتیبی - تمدنی" تقدیم پژوهشگران و علاقمندان خواهد شد.
@h_shafiei
آهو آمد سوی تو آرام شد، پس می شود
در حریمت هر که بی کس می رود کس می شود
یک عبای آبی و عمامه ای از جنس نور
آسمان از دست این گنبد ملبّس می شود
خوب ها از چشمشان "می" می چکد اما چرا
قسمت چشمان من انگور نارس می شود؟
تو دلیل اعتبار گنبد و نقّاره ای
آهن و سنگ از وجود تو مقدّس می شود
دل اگر تاریک باشد در حریمت چون کلاغ
زود در بین کبوتر ها مشخّص می شود
پنجره فولاد، سقّاخانه و گنبد طلا
هر که در صحن است محو این مثلّث می شود
@h_shafiei