eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
ترکیه باز هم حمله کرده اما از صدر و دوستان خبری نیست. واقعا قسمت شما عراق آپاندیس این کشوره! اگر بردارند و ببرند هم عین خیالشان نیست.
‏احمد مسعود افغان همسایه ماست! عمران‌خان پاکستانی هم همسایه‌ی ما؛ اصلاح طلبان از اولی دریک جنگ کاملا افغانی حمایت کردند ولی در رابطه بادخالت امریکا برای سقوط عمران‌خان لال شدند! معیار و ملاک این موجودات برای هر کاری رضایت اربابشان امریکاست‎ امید حاجی زاده ✅ کانال مسیر ۵۷ http://eitaa.com/joinchat/432209942C4bad3a794a
لطف ارباب، عبد را جسور و بی ادب می کند، اما... @h_shafiei
تصویری کمیاب از حضرت امام خمینی رحمه الله علیه 🔻 گروهی از رزمی‌کاران در حال اجرای برنامه در حضور امام خمینی در کتابخانۀ مدرسۀ فیضیه قم، ۱۳۵۸ 🔸نمایش رزمی در کتابخونه مدرسه فیضیه. احتمالا اگر برخی از مقدس نماهای امروزی اون زمان بودند زبان به تقبیح بر می داشتند که آیا این شأن انسان است؟! این شأن محیط علمی است؟! این شأن مرجعیت است که بنشیند چند نفر جفتک بندازند؟! ببینید فلان مرجع این شأن حفظ کرده، زمان پهلوی این حرمت ها شکسته نشده بود!!! جمهوری اسلامی به مردانگی، علم، حوزه و مرجعیت (البته اگر امام به عنوان مرجع قبول داشتند!!!) توهین کرده است. @h_shafiei
هدایت شده از 🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
ترکیه‌ای که با آمریکا دشمنی نداره حیاط خلوت موساد اسرائیله علیه هیچ کشوری شعار نمیده زبان دنیا رو بلده ساحل لختی داره کاباره و کازینو داره حجاب توش آزاده و خلاصه قبله‌ی آمال لیبرال‌های ایرانیه تورمش به ۶۱ درصد رسید. 🇮🇷بدون مرز @bedonemarz @bedonemarz
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
آیه‌های «بعض‌بعض» (قسمت اول) آیات زیادی در قرآن هست که معطوف به دسته‌ها و گروه‌های اجتماعی، و گونه‌های ارتباطی بین انسان‌هاست. مثال‌های زیر را دقت کنید: الف) آیات بعض‌بعض با «لام»: قال اهبطوا بعضکم لبعض عدو (دشمن بودن بعضی برای بعضی دیگر) (اعراف: 24)، و لو کان بعضهم لبعض ظهیرا (پشتیبان بودن برخی برای برخی دیگر) (اسراء: 88)، و جعلنا بعضکم لبعض فتنه (فرقان: 20)؛ ب) آیات بعض‌بعض با «فوق»: و رفع بعضکم فوق بعض درجات (بالا بودن برخی نسبت به برخی دیگر) (انعام: 165)، ظلمات بعضها فوق بعض (تاریکی‌هایی افزون بر یک دیگر) (نور: 40)؛ ج) آیات بعض‌بعض با «باء»: لیبلوکم بعضکم ببعض (آزمایش برخی با برخی دیگر) (محمد: 4)، و لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض (دفع برخی با برخی دیگر)، (بقره: 251)، ربنا استمتع بعضنا ببعض (استفاده بعضی از بعضی دیگر) (انعام: 128)؛ د) آیات بعض‌بعض با «الی»: یوحی بعضهم الی بعض زخرف القول غرورا (انعام: 112)، و اذا ما انزلت سوره نظر بعضهم الی بعض (نگاه برخی به سمت برخی دیگر) (توبه: 127)؛ هـ) آیات بعض‌بعض با «علی»: تلک الرسل فضلنا بعضهم علی بعض (تفضیل برخی پیامبران بر برخی دیگر) (بقره: 253)، و لا تتمنوا ما فضل الله به بعضکم علی بعض (تفضیل برخی بر برخی دیگر) و) آیات بعض‌بعض با «من»: ذریه بعضها من بعض (نسل‌هایی که برخی از برخی دیگر هستند) (آل عمران: 34)؛ ز) و آیات بعض‌بعض بدون حرف جرّ: و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض  (مومنان برخی دوستان برخی دیگر هستند) (توبه: 71)، لیتخذ بعضهم بعضا سخریا (استخدام بعضی توسط بعضی دیگر) (زخرف: 32).   آنچه از این نمونه آیات به دست می‌آید این است که قرآن کریم گونه‌های ارتباطی بین انسان‌ها را با انواع حروف جرّ و با ذکر انواع کنش‌ها مثل استخدام (متعلقات حروف جر) توضیح می‌دهد. جمع و ترکیب چنین آیاتی می‌تواند نظام ارتباطات و مناسبات انسانی را در سطح خرد و کلان تا حدی روشن کند. در قسمت‌های بعدی این سلسله یادداشت‌ها در ماه مبارک رمضان تلاش خواهیم کرد به برخی از نکات برآمده از آیه‌های بعض‌بعض اشاره‌ای داشته و به تدریج به سمت یک الگوی نظام ارتباطی و مناسبات انسانی از منظر قرآن حرکت کنیم. @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
آیه‌های «بعض‌بعض» (قسمت دوم) برخی از مناسبات و روابط بعض‌بعض‌ها در قرآن، تکوینی است و در فرایند خلقت بوجود آمده است. برخی دیگر از نِسَب انسانی و روابط بعض‌بعض‌ها نه برآمده از متن هستی بلکه برخاسته از خواسته‌ها و اراده‌های انسانی است. مثلا آیه‌های مربوط به «عداوت» (قال اهبطوا بعضکم لبعض عدو)، «فتنه» (جعلنا بعضکم لبعض فتنه)، «امتحان» (لیبلو بعضکم ببعض)، «رفع» (رفع بعضکم فوق بعض)، «دفع» (و لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض)، «تفضیل» (تلک الرسل فضلنا بعضهم علی بعض) به نسبت‌های اجتماعی‌ای اشاره می‌کند که به دست خدا ایجاد شده است (روابط اجتماعی به مثابه فعل خدا). و آیه‌های مربوط به «اولیاء» («و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض»، و «و ان الظالمین بعضهم اولیاء بعض»)، «استمتاع» (ربنا استمتع بعضنا ببعض)، «سخریا (لیتخذ بعضهم بعضا سخریا) مربوط به نسبت‌های اجتماعی‌ای است که به دست انسان و با اختیار انسان ایجاد می‌شود. نکته مهم اینکه نسبتی و ارتباطی هست بین فعل انسان و فعل خدا. درست است که همه چیز در یک معنای عرفانی و توحیدی فعل الله و به اراده الهی (کل من عندالله) است، لیکن در یک نگاه عرفی و عادی این نکته قابل ذکر است که بین فعل خدا و فعل انسان ارتباط دوسویه‌ای وجود دارد، همان‌طور که فعل خدا فعل انسان را متأثر می‌کند (مثلا توبه و بازگشت خدا به سمت انسان، زمینه را برای توبه انسان به سمت خدا فراهم می‌کند)، فعل انسان نیز فعل الهی را متأثر می‌کند (توبه انسان به سمت خدا موجب توبه و بازگشت خدا نیز به سمت فردِ تائب می‌شود). از این منظر، مناسبات اجتماعی را از منظر فعل خدا می‌توان در نظر گرفت و خدا را در متن مناسبات انسانی حاضر یافت و سنت‌های الهی را نیز در آن جاری دانست، همان‌طور که مناسبات اجتماعی را می‌توان از منظر فعل انسانی در نظر گرفته و اراده و کنش‌های انسانی را در ساخت نظام مناسبات بشری دخیل و موثر قلمداد کرد.  @Habibollah_Babai
پیش عفوش، قلّت تقصیر ما، تقصیر ماست عفو بی اندازه، می خواهد گناه بی حساب کشکول شیخ بهایی، ص 81
علی الظاهر متاسفانه علاوه بر حجه الاسلام اصلانی که به شهادت رسیدنذ، حجه الاسلام پاکدامن و حجه الاسلام دارابی در بیمارستان بستری شدند. کاری به ضارب ندارم، کاری به لاشخورهای بی بی سی و وهابیت هم ندارم، اما اونهایی که یه زمان ژست می گرفتند که زنده باد مخالف من چه زود باطن متعفن خودشون بروز دادند. ای برادران گوارای وجودتان بازهم ما و حسرت جاماندن، برایمان دعا کنید. @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خیریه شهید همدانی @h_shafiei
مبشرصبح
آیه‌های «بعض‌بعض» (قسمت دوم) برخی از مناسبات و روابط بعض‌بعض‌ها در قرآن، تکوینی است و در فرایند خلق
آیه‌های «بعض‌بعض» و اراده‌های پیچیده (قسمت سوم) برخی از مناسبات مطرح شده بین بعض‌بعض‌های قرآنی، مناسبات انسانی و اخلاقی است و برخی دیگر از مناسبات مطرح میان بعض‌بعض‌های قرآن نیز غیر اخلاقی و غیر انسانی است، و هر دو گونه از مناسبات، چه انسانی و چه غیر انسانی، در یک فرآیند جمعی و با استفاده از پشتوانه‌های جمعی (برخی با پشتوانه برخی دیگر) به انجام می‌رسد. به بیان دیگر، یکی از اشاره‌هایی که آیات بعض‌بعض دارد کسب پشتیبانیِ برخی مردم از برخی دیگر است. نکته اینکه پشتیبان بودن بعضی برای بعض دیگر( مثلا ظهیر بودن، یا اولیاء یکدیگر بودن، و یا در استخدام و استمتاع یکدیگر بودن) برای انجام کار اخلاقی و یا امر غیر اخلاقی، و برای صورت‌بندی عدل و یا حتی ظلم در جامعه، یک طرفه نیست بلکه چند طرفه و در یک رفت و برگشت متقابل و چندطرفه بین نخبگان و عوام، و بین صاحبان قدرت و توده مردم رخ می‌دهد. دیگر اینکه همواره کسب پشتیبانی و یا ایجاد پشتوانه برای حرکت‌های خوب یا بد، همیشه آگاهانه و عامدانه نیست، بلکه گاه ناآگاهانه و ناخواسته است که منجر می‌شود موضع علمی یک عالم امتداد اجتماعی پیدا بکند و یا موضع ناصواب یک عالم یا دانشمند به ظلم و ناراستی بیانجامد. به دیگر بیان، اراده‌های فردی در فرایند «بعض‌بعض» نه اراده‌های بسیط، بلکه اراده‌های پیچیده، چندسویه، و امتداد اراده‌های مختلف از گروه‌های گوناگون انسانی است.  @Habibollah_Babai
جانِ بیمارِ مرا نیست ز تو روی سؤال ای خوش آن خسته که از دوست جوابی دارد کِی کُنَد سویِ دلِ خستهٔ حافظ نظری چشمِ مستش که به هر گوشه خرابی دارد @h_shafiei
📌تفاوت ما با دنیای استکبار این است که ما شهیدان را سر دست می‌گیریم و به او افتخار و به حالش غبطه می‌خوریم و در مسیر خدا جان تازه‌ای می گیریم اما... ... اما آن‌ها از ترس کشته‌های خود را پنهان می‌کنند تا وحشت و دلهره در جامعه دنیازده‌شان گسترش نیابد! 🔺اینجاست که امام ما در برابر القاء ترس از سوی دشمن می‌گوید: بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود. 🔺ما این شهادت را فرصت می‌دانیم تا درس‌های آن را مرور و جامعه را از وجود منحوس تکفیری‌ها و استکبار در ایجاد اختلاف آگاه کنیم. 🔻پ.ن پرداختن به حفاظت حرم، گرفتار فرعیات و حاشیه شدن است، چنانچه گویی اگر قبل از گیت بازرسی این اتفاق می‌افتاد مشکلی نبود! باید زمینه مهیا شده در جامعه برای آگاهی بخشیدن باشد. ✍ محمود باقری @mahmoudbagheri1
شهادت دومین طلبه حادثه تروریستی حرم رضوی 🔹 متاسفانه ‌حجت الاسلام دارایی از طلبه‌های مجروح در حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی لحظاتی پیش در بیمارستان کامیاب مشهد مقدس به شهادت رسید. چه مرگی شیرین تر از شهادت است.
دل مرده گشتم از گناه، دل خسته ام از اشتباه، دیگر نمی لرزد دلم از دوری دلدارها... @h_shafiei
📚 📕ضیافت حقیقی 🖋آیت الله محمد شجاعی توصیه شده برای ماه مبارک رمضان توسط دوستان اهل فرهنگ @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انتشار نخستین‌بار 📹 ببینید | رهبر انقلاب: شهید محمدباقر صدر امید آینده اسلام بود 🔺️ رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالگرد شهادت شهید سیدمحمدباقر صدر از علمای عراق، گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه ۲۱فروردین۱۳۶۶ را برای نخستین بار منتشر میکند. 🌙 @Khamenei_ir
🔴 طلبه مظلوم شهید دارایی ... و خدمت این همان مرز اهل سنت و تفکر باطل تکفیری است.