جنگشناختی
تا سال ۲۰۲۰ ناتو ۵ حوزه جنگی را به رسمیت میشناخت :
👈 زمین
👈 هوا
👈 دریا
👈 فضا
👈 فضای سایبری
از یکسال پیش کارشناسان این سازمان میگویند عملاً باید یک حوزه دیگر را هم به پنج مورد فوق افزود.
در اولین قدم یک تعریف ساده برای درک راحتتر جنگشناختی:
جنگشناختی شناخت انسانها را مورد هدف قرار میدهد؛ با روش دستکاری، روانشناختی یا مهندسی افکار؛
در جنگشناختی، ذهن انسان به میدان نبرد تبدیل میشود!
جیمز جوردانو متخصص علوم اعصاب مغز انسان را میدان نبرد قرن ۲۱ معرفی میکند.
بعنوان مثال آیا افرادی را دیدهاید تا چندماه قبل به اعتقادات خود به شدت پایبند بودهاند و اکنون اعتقادات خود را خرافات میدانند!
با افرادی مواجه شدهاید به رهبر جامعه خود عشق میورزیدند ولی حالا با دید بدبینانه از وی سخن میگویند؟
و امثال اینها!
این افراد مورد اصابت گلوله دشمن در جنگشناختی قرار گرفتهاند بدون اینکه جراحتی در بدن خود احساس کنند؛
به همین دلیل است که گاهی از اینجنگ به عنوان جنگ موریانهای نام میبرند!
ایننوع جنگ شکل تکاملیافتهتر، پیشرفتهتر و اثرگذارتر جنگنرم است
از ویژگیهای مهم این جنگ متکی بودن بر زیرساخت رسانههای نوین سایبری است که تفکر آدمی را مورد هدف قرار میدهد!
درک این نکته مهم است مغز انسان مثل سایر اعضاء او گاهی ممکن است عملکرد توأم با خطا داشتهباشد!
ما میدانیم گاهی ممکن است دستگاه گوارش ما یا کلیههای ما بدرستی فعالیت نکند یا گاهی سیستم بویایی یا بینایی ما دچار خلل یا خطا شود!
همین موارد برای مغز انسان نیز متصور است.
@jahadetabeen_ir
1_7053854361.pdf
2.98M
🔰 کتاب | آزادی قدس ؛ آزادی کل جهان اسلام
✍️ استاد رحیم پور ازغدی
📝 پیشنهاد مطالعه
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
@jahadetabeen_ir
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥طنزی دلنشین
🔸کار باید برای خداباشد.
بیانی زیبا از علامه جعفری (رحمهالله) و طنزی دلنشین برای آنانی که مانند بعضی ها با کمی فعالیت برای اهل بیت علیهم السلام گمان می کنند طلبکارند!
@jahadetabeen_ir
جهاد تبیین زینب کبری(س).pdf
404K
🔰منبر مکتوب | جهاد تبیین زینب کبری(سلام الله علیها)
🏳 جنس جهاد زینب کبری(س)، جهاد تبیین است، آن هم به وسیله قرآن، تبیین افول باطل، تبیین قدرت حق، یکی از عرصه های تبیینی زینبی است که امروز هم ما نیاز به این جهاد داریم.
#جهاد_تبیین
#میلاد_حضرت_زینب
#منبر_مکتوب
@jahadetabeen_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السّلام علیک یا ...
@jahadetabeen_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خود را بسازیم!
علامه حسنزاده آملی(ره)
@jahadetabeen_ir
💠 ویژگی های عِبادُ الرَّحْمن
خداوند متعال میفرماید:
🔰 «وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْنًا»
و بندگان خدای رحمان کسانی هستند که روی زمین به نرمی گام بر میدارند.
🔖 حال چه کسانی موفق شدهاند به این مرتبه برسند؟
✍🏻 در سوره مبارکه فرقان، کسانی به عنوان عِبادُألْرَّحمن معرفی میشوند که به این جایگاه رسیدهاند. این افراد، عصاره و ثمره هستی خلقت هستند؛
در واقع، همه هستی همانند کارخانهای منظم، در حال چرخش است تا اینگونه بندگان تولید شوند.
⬅️ خداوند در قرآن کریم به برخی ویژگیهای این افراد اشاره میکند:
🔰 «وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَ ذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ....»
و کسانی هستند که می گویند: پروردگارا، به ما از فرزندان و همسرانمان آنچه که مایه روشنی چشم است، عطا بفرما.... .
✍🏻 اما آخرین ویژگی که خداوند از آنها نقل میکند، یکی از دعاهای آنهاست.
«وَ اجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا»
که این دعا سرلوحه فکری عِبادُ الْرَّحْمن است و آنها دائم متوجه آن هستند. در این دعا، از خداوند میخواهند که آنها را، إمام مُتَّقینْ قرار دهد.
سپس میفرماید: «أُولَئِکَ یُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَ یُلَقَّوْنَ فِیهَا تَحِیَّةً وَ سَلَامًا»
✍🏻 خداوند در این آیه اشاره میکند، که به واسطه ویژگیهایی که عباد الرحمن دارند، آنها را در یک جایگاه بلندی سکونت داده است، که البته همانطور که در آیه نیز اشاره شده، همه این ویژگیها به خاطر صبر به آنها داده میشود.
🔖 حال واژه إمام مُتَّقینْ به چه معناست؟
✍🏻 علامه طباطبایی رحمةالله در تفسیر المیزان در شرح این آیه (وَ اجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا)، امام متقین را کسی معرفی میکند که از بقیه جلوتر است.
در واقع باید دغدغه ما، از کنش فرهنگی تبدیل بشود به رویش فرهنگی.
از دیدگاه ایشان، مفهوم عبارت لِلْمُتَّقینَ إمامًا همان أَلْسّابِقونَ الْسّابِقون أُولئِکَ ألْمُقَرَبونْ است.
(📚 تفسیر المیزان، ج۱۵)
✅ در واقع کنشگر فرهنگی باید، در همه عرصهها از دیگران سبقت بگیرد، نه این که صرفا در ظاهر جلوتر باشد
⬅️ در روایت می فرماید: «شیعه ما نیست کسی که در یک منطقه ای زندگی میکند و در آنجا کسی بهتر از او باشد».
البته باید توجه داشت که منظور این روایت، رقابت کردن نیست، بلکه منظور آن است که انسان(فعال فرهنگی)، نباید قانع به وضعیت حال خود باشد و بلکه باید برای بهبود گذشته خود تلاش کند.
@jahadetabeen_ir