eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.6هزار دنبال‌کننده
525 عکس
238 ویدیو
36 فایل
حبل‌الله یک تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب محمدی و دشمن اسلام آمریکایی است؛ ما انقلاب اسلامی را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌دانیم و به دستور قرآن و رسول خدا و اهل‌بیت (ع) برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کنیم. 📱مدیر کانال: @Hablollah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آیا گوش شنوایی هست؟ 🔻 دل‌گفته‌های یک مهاجر افغانستانی با مجلس شورای اسلامی آینده ✍ یک مهاجر 50 ساله ساکن مشهد 🔸 شاید باورتان نشود؛ در تب‌وتاب این روزهای انتخابات، ذهن من مهاجر غیرایرانی هم حسابی درگیر است؛ در جمع‌های خانوادگی و دوستانه از این صحبت می‌کنیم که «کدام نماینده برای ما خوب هست؟»، «چه کسانی قرار است چه کارهایی انجام بدهند؟» و... . 🔹 با خودمان بحث می‌کنیم؛ آیا نماینده‌ای پیدا می‌شود که: 1⃣ درست اجرا شدن مصوبۀ مجلس یازدهم را برای تسهیل اعطای تابعیت به فرزندانی که مادرشان ایرانی و پدرشان غیرایرانی است پیگیری کند؟ 2⃣ برای تسهیل شرایط قانونی اعطای مجوز کار به مهاجران، از کارگر ساده و دستفروش روزمزد تا سرمایه‌گذاران کلان اقتصادی فکری کند؟ 3⃣ نگذارد سه نسل تحصیل‌کردۀ افغانستانی -که با هزاران زحمت و تلاش شبانه‌روزی و با امکانات تحصیلی ایران، توانسته دکترای تخصصی بگیرد- چمدان مهاجرت ببندد و دسترنج این نظام به کام غرب بریزد؟ 4⃣ بستر قانونی لازم را برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مهاجران فراهم کند تا برای ارتقای سطح کیفی زندگی یک شهر، با هم سهیم شوند؟ 5⃣ بستر قانونی لازم را فراهم کند تا حقوق اولیۀ زندگی روزمرۀ یک مهاجر، با حفظ کرامت انسانیش تأمین شود؟ 6⃣ بتواند نگاه تهدیدمحور و سیاه‌نمایی نسبت به مهاجرین را تغییر داده و به توسعۀ امنیت فرهنگی و اجتماعی ربط و بسط بدهد؟ 7⃣ به‌عنوان نمایندۀ تمام ساکنان آن شهر، به مهاجرین هم فرصت ملاقات در دفتر کارش بدهد؟ ⁉️ راستی، آیا چنین نماینده‌ای پیدا خواهد شد؟ 🆔 @Hablollahir
🤝 حضرت امام جعفر صادق (ع): «مسلمان، برادر مسلمان است؛ او را تنها نمی‌گذارد.» (کافی، ج۲، ص۱۷۴) 💠 برادران و خواهران هم‌وطنمان در جنوب ، در گرفتارند؛ در آستانهٔ ماه خدا به یاریشان بشتابیم. 🔰 به همت گروه جهادی صراط مستقیم و با مشارکت مجمع اسلامی حبل‌الله 📣 اقلام مورد نیاز: برنج روغن انواع کنسروجات پتو آب معدنی بخاری برقی ✅ جهت ارسال این اقلام با:
09128336919
(حاج آقای جان‌آبادی) تماس بگیرید. ❇️ واریز کمکهای نقدی: 🔻
IR780150000003101057671548
🔻
5892101447551389
گروه جهادی صراط مستقیم|هاشم رعنایی (برای رونوشت، شماره را لمس کنید) 📌مبالغ دریافتی، برای خرید اقلام‌ خوراکی، پتو و سایر نیازهای فوری سیل‌زدگان مصرف می‌شود. 🔺‌اطلاعات تکمیلی در: https://eitaa.com/nehzatsb 🔰 در همیاری و نیز انتشار این پیام شریک باشیم. 🆔 @Hablollahir
•ویدئو یک: توضیحات حجت الاسلام شاندیزی (مسوول گروه فرهنگی شهیدالقدس) در مورد پویش کمک به غزه. • ویدئو دو: الحمدلله مهربانی‌های شما عزیزان به غزه رسید و توسط دوستان جهادی‌مان در غزه «گروه جهادی الباقیات الصالحات» بسته های غذایی تهیه و توزیع شد... 📣 این پویش همچنان ادامه دارد... سفیر پویش کمک به غزه باشیم... شماره کارت برای کمک به این پویش
5029087001597700
اگر سوالی بود میتوانید به این آیدی پیام دهید : @a_balllll 🇵🇸@Shahideqods
💠 پاتوق جهان اسلام 🔻 سید جمال‌الدین و آینده جهان اسلام ◀️ به مناسبت سالروز بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی 🔸 با ارائه ▫️ علی ایوبی ▪️ کارشناس ارشد دانش اجتماعی مسلمین 📆 زمان: پنج‌شنبه ۲۴ اسفند | ساعت ۱۴:۳۰ 📍 مکان: مشهد، نبش مطهری شمالی ۲۶ 🆔 @Hablollahir
27.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ مسؤل خیریه خدیجه کبری به سوالات مهم درباره جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق شماره حساب‌های زیر متعلق به بنیاد خیریه ام الیتامی الخدیجه الکبری، می‌توانید در توزیع مایحتاج مورد نیاز میان مردم غزه سهیم شوید. بنيادخيريه ام اليتامىٰ الخديجة الكبرىٰ سلام الله عليها ——————————————- بانک پاسارگاد شماره کارت : 5022291329674046 شماره حساب : 2308100179177931 شماره شباء : IR710570023081017917793101 —————————————— بانک ملت شماره کارت: 6104338926896834 شماره حساب : 8899889953 شماره شبا: IR210120020000008899889953 🔻🔻🔻 🔸جزئیات بیشتر حساب ها👇 https://zil.ink/bonyadkhadijah 🔹باعضويت دركانال خيريه وارسال به ديگران از ياورانِ مظلومانِ غزّه شويد 🔻 🆔@bonyadkhadijah
💠 اهانت به هر کدام از همسران پیامبر(ص)، اهانت به پیغمبر(ص) است! 🔻 هشدار صریح رهبر انقلاب دربارهٔ برخی اقدامات جاهلانه به بهانهٔ بزرگداشت حضرت خدیجه کبری (س) 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران همایش «صدف کوثر» (تکریم حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها) فرموده‌اند: 🔹 «تعریض [و کنایه زدن] به سایر زوجات مطهرات پیغمبر نبایستی باشد. بالاخره زوجات پیغمبر محترمند؛ هر کسی به اینها اهانت کند - هر کدامشان باشد- به پیغمبر اهانت کرده؛ این را من قاطعا عرض میکنم... امیرالمومنین با جناب عایشه آن رفتار را کرد... با زنی که به جنگ او آمده این جور با احترام رفتار کرد. به خاطر اینکه همسر پیغمبر بود و الا امیرالمؤمنین که از کسی ملاحظه ندارد. بنابراین حتما تعریض بایستی وجود نداشته باشد.» (۱۳۹۵/۰۲/۲۰) 🆔 @Hablollahir
💢چرا برای غزه کم تحرکــیم؟💢 🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال! 🔹بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزب‌اللهی‌مان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد! 🔹بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالت‌طلب‌ترین ملتها بوده‌اند و برای رسیدن به آن، هزینه‌های هنگفت داده‌اند. چطور می‌شود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالت‌طلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا می‌کند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ... 🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشه‌ی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمی‌توانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیمایی‌های کلیشه‌ای دردی از مردم غزه دوا نمی‌کند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیمایی‌های داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمی‌گذارد.» 🔹حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودک‌کشی‌ها و زجرکشیدن‌های مردم غزه می‌ریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمی‌بینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بی‌خیالی می‌زنند. خیلی فرق است که کسی بی‌خیال مسئله‌ای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکننده‌ی روحی مسئله‌ای، خود را به بی‌خیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است. 🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئله‌ای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکس‌های جنایت‌های شنیع اسرائیل و نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها و رنج‌ها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» می‌باشد. ‌🔹خلاصه اینکه: ➖ امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است. ➖ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است. ➖امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است. 🔹گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتاب‌دهنده‌، همه و همه دست به هم داده‌اند تا فناوری‌هایی زنده‌ی چند دهه‌ی گذشته‌ی جامعه‌ی انقلابی ایران یعنی به امری صرفا داخلی و کلیشه‌ای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ... اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوری‌های اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوری‌های اجتماعی جدید جستجو کرد ... 🔹در یادداشت بعدی توضیح خواهم داد که در ماجرای کم نظیر غزه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؛ ان شاء الله .... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1671
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 در راه بیت‌المقدس، درگیر خودمان شدیم 🔸 مولوی بهزاد فقهی خطیب برجسته اهل‌سنت خراسان، ضمن اشاره به نبرد اصحاب پیامبر(ص) در بنی‌قریظه گفت: اگر در راه رسیدن به یهود، تردید می‌کردند، بر یهودیان پیروز نمی‌شدند. 🔺 افطاری بنیان مرصوص رمضان ۱۴۴۳ ق 🆔 @hablollahir
💢 با غزه چه می‌توان کرد؟💢 صفحه1 از 2 🔹عنوان را «با غزه چه می‌توان کرد؟» گذاشتم نه «برای غزه چه می‌توان کرد؟» واقعیت این است که امروز غزه، بیش از اینکه کمک بخواهد، دستگیر همه جهان شده است. دست نوشته شهروند آمریکایی را باید جدی گرفت که بر روی کاغذی نوشته بود: «دنیا فکر می‌کند که غزه توسط اسرائیل اشغال شده، بلکه حقیقت آن است که کل دنیا توسط اسرائیل اشغال شده به غیر از غزه». ما با اتفاق غزه فرصتی داریم تا دوباره به خود بیاندیشیم. خود را مرور کنیم و به افق‌های که قبلاً چشم دوخته بودیم، نگاهی دوباره کنیم. مسیر طی شده خود را مرور کنیم و در میانه‌ی آینده و گذشته، امروز خود را خودآگاهانه بازخوانی و بازآفرینی کنیم. ما امروز به شدت نیازمند بازخوانی و بازآفرینی فناوریهای اجتماعی خود هستیم. این امر حیاتی البته توضیحش کار بسیار سختی است و از عهده کوچکی چون من بر نمی‌آید. اما به قدر ناچیز خود تلاش می‌کنم دو نمونه «کمک کردن مالی به غزه» و «دعای برای خلاصی مردم غزه» را در قالب بازآفرینی فناوریهای اجتماعی‌مان توضیح دهم: 1️⃣ نمونه اول: غزه به شدت نیازمند کمکهای مالی است. هر مقدار کمک مالی به مردم غزه، می‌تواند حیاتی و نجات‌دهنده باشد. این کمک‌ها تبدیل به کالا می‌شود و از طریق کاروان‌های بشر دوستانه وارد غزه می‌شود و یا اینکه به صورت ارز (عمدتا پول مصر) وارد غزه می‌شود. الان به علت قحطی قیمت اجناس در غزه بسیار بالاست و تعداد قابل توجهی از ساکنان آن توان خرید حداقلها را هم ندارند. راه اندازی کمپین‌های جمع آوری کمک‌های مالی در حال حاضر ضروری است. ولی مشکل اصلی این این کمک‌ها که کم هم نیستند، این است که تولید ارزش جمعی اجتماعی نمی‌کند. بنا به وظیفه انسانی، هر فردی پولی را به حسابی می‌ریزد و عمدتا‌ً این حساب‌ها در نهایت در یک نقطه تجمیع می‌شود و به شکلی به دست مردم غزه می‌رسد، ولی مشکل اینجاست که این کمک‌ها هویت جمعی ما را به اندازه لازم تقویت نمی‌کند و بهتر بگویم، اساسا‌ً مبتنی بر هویت جمعی ما این کمک‌ها شکل نمی‌گیرد. خیلی فرق است بین این نحوه کمکی که الان انجام می شود با زمانی که در مساجد یک محله یا شهر یا استان و یا حتی در سراسر کشور اعلام بشود که همزمان با میلاد مبارک کریم اهل بیت علیهم السلام یا مثلا روز هیجدهم ماه مبارک رمضان، مردم ایران روزه خود را با چای و خرما باز خواهند کرد و به جای آن، با هزینه‌های افطار خود، مردم در رنج ولی با شرافت مردم غزه را میهمان افطاری خود خواهند کرد. برای این کار، در هر مسجدی معتمد محله، مسئول جمع‌آوری کمک‌ها و واریز آن به حساب دفتر مقام معظم رهبری می‌شد. دعوت به سهیم شدن در رنج گرسنگی مردم غزه و در عین حال، میزبانی از آنها، آن اتفاقی است که می‌تواند کمک مالی به مردم غزه را که امروزه به صورت ساده و جدا جدا صورت می پذیرد را تبدیل به یک تحرک و کنش اجتماعی زنده و معنابخش کند. این کار می‌تواند حتی بعد از ماه مبارک رمضان، هفته‌ای یکبار تا برگشت آرامش نسبی به مردم غزه تکرار شود. این کار می‌توان علاوه بر تقویت وحدت ملی و انسجام اجتماعی، به علت برکاتی که در کمک به مظلوم و ایتا خدای متعال مقرر کرده، موجب احیاء هر چه بیشتر ذائقه معنوی ملت ایران شود. ادامه دارد...👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1675