📣 اتاق پاکستان قطب علمی شاهنامه و معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات با همکاری کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار می کند:
📌سلسله نشست های
«زبان و ادبیات فارسی از نگاه استادان دانشگاه های پاکستان»
💠 نشست آخر:
📆 🇮🇷دوشنبه ۱۱ دی ماه
⏰ 🇮🇷ساعت شانزده (به وقت ایران)
📆🇵🇰Monday 1st January
⏰🇵🇰 (5:30 pm) Pakistan time
🔻موضوع نشست این هفته :
✅ مثنوی خوانی و گرایش به تصوف در پاکستان
🔰با حضور 🔰
👤 دکتر غلامرضا حسنی
ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
👤 جناب آقای محمد شهریار خان
سرکنسول پاکستان در مشهد
👤 دکتر سیدمهدی زرقانی
استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی
👤 استاد دکتر مظفر علی کشمیری
استاد زبان و ادبیات فارسی، اسلام آباد
👤 دکتر مرتضی عمرانی
رییس کرسی اقبال شناسی دانشگاه پیام نور مشهد، استاد زبان و ادبیات فارسی
👤 جناب آقای جعفر روناس
ریاست محترم خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور پاکستان
🔗 لینک شرکت مجازی:
http://vroom.um.ac.ir/adabiyat
(این نشست بصورت مجازی (برخط) برگزار خواهد شد.)
🌿🇮🇷🇵🇰🇮🇷🌿
@اتاق_پاکستان_قطب_علمی_شاهنامه
@تالار_اقبال_دانشکده_ادبیات
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
🔴برخی شخصیت ها نوشتن از آنها سخت اما شیرین است؛ آنهایی که مصداق "انسان مقاومت" اند
گزارش مهر رابخوانید:
فرمانده در سایه حماس کیست؟/عطش نتانیاهو برای ترور «صالح العاروری»
۳ روز گذشته تمرکز رسانهها و مسئولین صهیونیستی بر روی یک شخص (صالح العاروری) ساکن بیروت بوده است. تمرکزی که شامل تهدید به ترور تا تحلیل گفتگوهای یک هفته اخیرش با المیادین و الاقصی است. صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس کیست؟ و چرا به تیتر یک دشمن تبدیل شده است؟
mehrnews.com/x32VMg
@Thirdintifada
19.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ حاج قاسم در دوگانهٔ «ملت-امت» کجا ایستاد؟
🎥 بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دومین سالگرد #شهید_القدس
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 مرز ما عشق است...
🔻 برای خونهای پاکی که در افق مقاومت، از #غزه تا #کرمان در هم آمیختند و مرزهای خاکی را محو کردند
🎶 شاعر: حجتالاسلام سیدمحمدمهدی شفیعی
🎤 با صدای سیدمحمدامین موسوی
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از زیست بوم تربیت نُهی
📢 مدرسه مجازی فلسطین برگزار می کند:
📌نشست چهارم:
▫️پدیدار شناسی انسان فلسطینی؛
انسان فلسطینی کیست و چگونه تربیت میشود؟
🔸میهمانان:
علیرضا کمیلی/ دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده
محسن فایضی/ کارشناس مسائل فلسطین
محمدحسین ستاری/ پژوهشگر بین الملل
میزبان:
امیرحسین ابریشمی / پژوهشگر تربیت
🗓 زمان: شنبه ۱۶ دی ماه
🕗 ساعت ۱۹
🔗لینک شرکت در جلسه:
B2n.ir/noha_edu
🆔@noha_edu
17.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 نقش گروههای مردمی در اخراج آمریکا از منطقه
🔻 برشی از خطبههای تاریخی رهبر معظم انقلاب پس از شهادت سردار سلیمانی (۱۳۹۸/۱۰/۲۷)
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
💠 جنایت کرمان و رسالت «سربازان راه روشن سلیمانی»
✍️مهدی شمقدری
🔸 این روزها و در پی جنایات دشمن صهیونیستی و اذناب آن، مباحثات داغی میان دغدغهمندان بر سر چگونگی پاسخ تلافیجویانه درگرفته است. اما پیام تسلیت رهبر انقلاب برای حادثۀ تروریستی کرمان، وجه جمع نگاههای مختلف است؛ از سویی دست برتر جمهوری اسلامی را در برابر غرب و رژیم صهیونیستی یادآور میشود و از سوی دیگر سرکوب و مجازات عادلانه را ضروری میداند.
🔹 رهبری عزیز، جنایات اخیر دشمن را همچون ترور سردار شهید سلیمانی، «واکنشی» و «منفعلانه» میدانند. زیرا تفکر «مقاومت» و «استقلالخواهی»، هم در داخل کشور و هم در ملتهای منطقه، نفوذ پیدا کرده است. نشانهاش همین توجه گسترده مردم از ملیتهای مختلف به مزار سردار دلها و «۱۴ شهید سنی افغانستانی» در حادثهٔ اخیر است.
🔸 به همین دلیل است که آقا از موضع قدرت فرمودند: «جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند.». این یعنی جوان مومن حزباللهی باید نقاط قوت اردوگاه خود را بداند و سرد و گرم روزگار، او را از طرح پیچیده و بلندمدت «انتقام سخت» (اخراج آمریکا از منطقه) غافل نکند.
🔹 اما این موضع قدرت در سطح کلان تقابل دو جبههٔ اسلام و کفر، به هیچ روی منافاتی ندارد که در بخشی از بدنۀ تصمیمساز کشور، اختلال محاسباتی وجود داشته باشد! محال و دور از ذهن نیست که همچون برخی از تجربههای ۴۰ سال گذشته، مصلحتسنجیهایی بریده از منافع فرامرزی یا غافل از توانمندیهای مادی و معنوی جبهه حق، کار را برای سربازان جان برکف اسلام سخت کرده و اجازه تودهنیهای سخت و معقول بر دشمن را ندهند.
🔸 حرف امام (ره) یادمان نمیرود که فرموده بودند اگر جای مسئولان بودم، اولین ناو آمریکایی را که وارد خلیج فارس شد، میزدم؛ اما بخشی از مسئولان مخالف بودند و در نتیجه، دشمن جَری شد و برخورد با او سختتر.
🔹 پس ما فریاد بلند این مطالبه رهبرمان خواهیم شد که: «از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعهآفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت، باذنالله».
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
14.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صحیفه سجادیه و دعا برای مرزداران غزه
🔸 #امام_سجّاد سلاماللهعلیه در صحیفهی سجّادیّه مرزداران را دعا میکند.
🔹 مرزدارانِ آنوقت چه کسانی بودند؟ سربازان بنیامیّه بودند دیگر؛ برای آنها دعا میکند... اینها درس است برای ما.
🔸 مرز دنیای اسلام امروز در غزّه است.
🔻 برشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار ذاکران اهلبیت (ع) (۱۴۰۲/۱۰/۱۳)
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از هیئت ابناء الرسول صلیاللهعلیهوآله
▫️ جلسه هفتگی
هفتم شهدای جنایت اخیر کرمان، بهویژه ۱۴ شهید افغانستانی این حادثه
📢 سخنران : حجتالاسلام فهیمی 🇦🇫
📣 با نوای : برادر سیدمحمدامین موسوی
⏰ زمان: چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۳۰
🕌 مکان: مشهد مقدس، نبش مطهری شمالی ۲۶، جنب املاک حجت
🧔🏻♂ ویژه برادران
🌍 هیئت ابناء الرسول صلیاللهعلیهوآله
🌾 @abnaaorasool
🌐 وحدت شخصیتی حاج قاسم در جمع هویتهای متکثر ملی
❓ سردار دلها چگونه توانست همزمان «ملیترین» و «امتیترین» چهرهٔ ایران شود؟
✍ دکتر محمدرضا قائمینیک
🔻 قسمت اول (قسمت دوم را اینجا ببینید)
1️⃣ «جمع کثرات» در یک «منطق واحد»، از شرایط تحقق هر پدیدۀ اجتماعی، سیاسی یا فرهنگی است. پدیدههای انسانی به جهتِ حضور «ارادۀ انسانی» در شکلگیریشان، ناگزیر از تکثر هستند. با این حال، این تکثر اگر در ذیل یک منطق واحد شکل نگیرد و نحوۀ بهوجود آمدن آنها توضیح داده نشود، حیثیت انسانیِ آنها میتواند در معرض خطر قرار بگیرد و همچون پدیدههای غیرانسانی تلقی شده و در ذیل آنها تلقی شوند. بنابراین هر پدیدۀ انسانی که تشخص یافته و از پدیدههای دیگر تمایز مییابد، ناگزیر از جمع حداقلی از «کثرت در وحدت» است.
2️⃣ با این حال برتریِ پدیدهها نسبت به یکدیگر در سلسله مراتب وجودی، از منظر این مسئله، میتواند وابسته به ظرفیتِ وجودیِ «نقطه وحدتبخش» برای جمع کثرتهای بیشتر باشد. بعضی از نقاط وحدتبخش، کثرات محدودی را وحدت میبخشند و به حداقلی از تمایزِ کثرات اکتفا میکنند. در ذیل این پدیدهها، فقط شبیهترین پدیدهها به نقطۀ وحدتبخش و آن هم در حداقلیترین شکل ممکن از تمایزشان تعریف میشوند.
🔸 مثلا میتوان دو پدر را با هم مقایسه کرد؛ پدرِ «الف» که در مقام نقطۀ وحدتبخش به خانوادۀ خویش، تنها یک فرزند، آنهم با حداقلیترین تمایزات شخصیتی، ظاهری و باطنی را تحت حمایت خویش قرار دهد و پدرِ «ب» که نقطۀ وحدتبخش خانوادهای با ۵ فرزند و آن هم با تنوعی از عقاید و رفتارهای متکثر و متمایز است؛ روشن است که پدرِ ب، ظرفیتِ وجودیِ بیشتری از خود نشان داده و توانسته است این تکثر و تعدد را در ذیلِ خویش به وحدت برساند.
3️⃣ در میان پدیدههای انسانی، آنهایی که تکوین و قوامشان ناظر به «قلمرو حیات اجتماعی» انسان بوده و منتهی به تکوین هویتهای انسانی میشوند، مطابقت حداکثری با منطق فوقالذکر دارند.
⬅️ مثلا آدابورسوم اقوام مختلف، مادامی که بتوانند تکثر و تنوعی از آدابورسوم افراد را پوشش داده و به وحدت برسانند، ظرفیتِ وجودیِ بالاتر و قوام و پایداری بیشتری خواهند داشت. پوشش آدابورسوم متنوع و متکثر در ذیل یک فرهنگ محلی یا ملی، تمام افرادی را که به این عناصر هویتی و آدابورسوم، علقههایی دارند، حامی این هویت تعریف میکند. به همین جهت، این «کثرت در وحدت» هویتی، مادامی که اعضایش در آن حضور دارند، پایدار باقی میماند.
⬅️ نمونۀ دیگری که برای این قاعده میتوان ذکر کرد، جمع میان «دولت-ملت»های مختلف در ذیل هویتِ واحد و مشترکی به نام «امت» یا «تمدن» است. دولت-ملت، قلمروی است که هم خودش نقطۀ وحدتبخش به تکثری از زبانها، آدابورسوم، قومیتها و نظایر آنهاست و هم میتواند به حسب ویژگیهای مشترک، بخشی از یک هویت واحد متشکل از چند دولت-ملت باشد.
🔸 در اینجا نیز هر چقدر تکثری از هویتهای ملی در ذیل هویتِ واحد کلانتر، بیشتر باشد، به نظر میرسد پایدار و حتی قدرت سیاسی بیشتری در میان خواهد بود.
🔻 ادامه دارد...
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🌐 وحدت شخصیتی حاج قاسم در جمع هویتهای متکثر ملی
❓ سردار دلها چگونه توانست همزمان «ملیترین» و «امتیترین» چهرهٔ ایران شود؟
✍ دکتر محمدرضا قائمینیک
🔻 قسمت دوم (قسمت اول را اینجا ببینید)
4⃣ علاوه بر این مقدمات، نقطۀ کانونی دیگر در جمع کثرت در وحدت، توجه به «سطح منطق وحدتبخش به کثرتها» است.
⬅️ گاهی این منطق، ناظر به امور ایندنیایی و در سطح «محسوسات ظاهری یا باطنی» است.
🔸 مثلا زیبایی یک نوع لباس است که توانسته به لحاظ بصری، تکثری از سلایق زیبایی شناختی را پوشش دهد.
🔹 در نمونهای دیگر، این وحدت میتواند در سطح احساسات باطنیِ انسان، نظیر خوشخلقی و مهربانی یک مادر نسبت به فرزندان متعددش باشد که علیرغم تنوع رفتارها، عقاید و کردارهایشان، اما در هر حالی میکوشد تا وحدت میان افراد خانوادهاش را برقرار سازد.
⬅️ در سطحی دیگر، به نظر میرسد که اگر این نقطه یا فرد وحدتبخش، در سطح «امور مجرد و معنوی» بتواند تکثری از سلایق و برداشتهای معرفتی و تنوعی از امور محسوس و نظایر آنها را رقم بزند، امکان گسترشِ مصادق متعدد و متکثر بیشتر باشد.
5⃣ با این منطق، به نظر میرسد حاج قاسم سلیمانی، نقطۀ وحدتبخش بسیاری از کثرتهاست که توانسته در سطح درکی معنوی از انسان، مخصوصاً در ذیلِ عقاید، اخلاق و شریعت اسلامی و شیعی، تنوعی از سلایق، برداشتهای معرفتی، آدابورسوم قومی و قبیلهای، ملیتهای مختلف یا حتی تکثری از اعتقادات دینی پیروان ادیان مختلف را در نقطهای کانونی و سرنوشتساز، یعنی «انقلاب اسلامی» و «حرمِ جمهوری اسلامی» به وحدت برساند.
🔸 گرچه این سطح از وحدت، تنها در سطح حیات انسانِ الهی، فارغ از رنگ و پوست و نژاد و ملیت و قومیت و زبان و .... امکان تحقق دارد، اما در عین حال، به دلیل فرارفتن از امور متکثر و ایندنیایی، عناصر و مولفههای هویت شکلگرفتهٔ خود را، در وحدت نهایی از بین نمیبرد و هویتِ متمایز این مولفههای متکثر را در ذیلِ آن نقطۀ متعالی وحدتبخش، محفوظ نگاه میدارد؛ به همین جهت است که ایرانی، ایرانی میماند، اما بر سرِ نطقۀ کانونیِ وحدتبخش سردار سلیمانی، یعنی «حاج قاسم»، با عراقی، افغانستانی، پاکستانی، سوریهای و .... به وحدت میرسد.
🔹 در این ترکیب و وحدت، نه عناصر و مولفههای ترکیبی که مقید به ویژگیهای ایندنیایی و ماهوی نیز هستند (نظیر ملیت، قومیت، زبان، نژاد) مضمحل میشوند و نه وحدت، از میان رفته و این عناصر و مولفهها متشتت و پراکنده رها میشوند.
6⃣ دستیابی به این موضعیتِ کمنظیر، تنها با «افزایش وسع وجودیِ انسان» و نیل به چنین مقام مجرد و معنوی کسب میشود. این مقام که در قرب و نزدیکیِ مقام شهود و شهادت باید به دنبال تحقق آن گشت، مطابق روایتی از گفتههای خودِ حاج قاسم، آرزو و تمنا و محل جستجوی حاج قاسم در بیابانها و کوهها بود.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از یافا | فلسطین با طعم پرتقال
.:: بدنها ::.
اگر دست صهیونیستها باز باشد فقط به غصب زمین و خانه و اموال بسنده نمیکنند؛ اجزا بدن قربانیانشان را هم به تاراج میبرند!
اینها چه نوع موجوداتی هستند؟!😑😑
@felegasht