اَسَدُالله
اسَدُالله بهمعنای شیر خدا، هنگامی که درباره انسان به کار رود کنایه از شجاعت است. این لقب برای حمزه[۱] و امام علی(ع)[۲] استفاده شده است...
همچنین پیامبر(ص)، امام علی(ع) را به اسدالله و اسد الرسول ملقب کرده است.[۸] در برخی از منابع، از امام علی به اسدالله الغالب (شیر خدایی که پیروز است) نیز یاد شده است.[۹]
شیعیان اسدالله الغالب را لقب امام علی میدانند. شیر خدا که ترجمه فارسی اسدالله است در ادبیات فارسی بازتاب یافته و در اشعار شاعران فارسیزبان همچون کسائی مروزی،[۱۰] سعدی[۱۱]، عطار نیشابوری،[۱۲] شهریار و دیگران به کار رفته است. از جمله:
علی آن شیر خدا شاه عرب اُلفتی داشته با این دل شب
شب ز اسرار علی آگاه است....دل شب محرم سرالله است...
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
Mohsen Chavoshi - Asadollah (128).mp3
3.18M
اسدالله......
محسن چاووشی...
و باز هم پیشنهاد با هندزفری....بازم هر جور صلاح خودتونه☺️
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
🌼🌼🌼-احنف بن قيس مى گويد:
روزى بـه دربار معاويه رفتم ، وقت نهار آن قدر طعام گرم ، سرد، ترش و شيرين پيش من آوردند كه تعجّب كردم .آنگاه طعام ديگرى آوردند كه آنرا نشناختم پرسيدم : اين چه طعامى است ؟معاويه جواب داد
ايـن طـعـام از روده هـاى مـرغـابى تهيّه شده آنرا با مغز گوسفند آميخته و با روغن پسته سرخ كرده و شكر نِيشكر در آن ريخته اند احنف بن قيس مى گويد:در اينجا بى اختيار گريه ام گرفت و گريستم…
معاويه با شگفتى پرسيد: علّت گريه ات چيست ؟
گفتم : به ياد على بن ابيطالب عليه السّلام افتادم ، روزى در خانه او بودم ، وقت طعام رسيد
فرمود : ميهمان من باش
آنگاه سفره اى مُهر و مُوم شده آوردند.گفتم : در اين سفره چيست ؟فرمود: آرد جو (سويق شعير )گفتم : آيا مى ترسيد از آن بردارند يانمى خواهيد كسى از آن بخورد فـرمـود: نـه ، هـيـچ كدام از اينها نيست ، بلكه مى ترسم حسن وحسين عليهماالسلام بر آن روغنی بريزند…
گفتم : يا اميرالمؤمنين مگر اين كار حرام است اميرالمؤمنين عليه السّلام فرمود:
نه ، بلكه بر امامان حق لازم است در طعام مانند مردمان عاجز و ضعيف باشند تا فقر باعث طغيان فقرا نگردد… هـر وقـت فـقـر بـه آنـها فشار آورد بگويند: بر ما چه باك ، سفره اميرالمؤ منين نيز مانند ماست.
مـعـاويـه گـفـت : اى احـنـف مـردى را يـاد كـردى كـه فضـيـلت او قابل انكار نيست.
اصل الشّيعه و اصُولُها ص ۶۵
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
❤️اهل تعزل،اهل عرفان،اهل تفسیر❤️
❤️هرچه نوشتند ازتو، آقا کم نوشتند❤️
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
❤️حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام بیشتر پیاده میجنگیدند و اگر هم سوار اسبی میشدند، چندان برای ایشان مهم نبود.
به ایشان گفته شد که چرا سوار اسب نمیشود؟ پاسخ دادند: اسب یا برای تعقیب حریفی است که از میدان بگریزد یا برای این است که کسی بخواهد خود بگریزد. من نه کسی هستم که پشت به دشمن کنم و بگریزم و نه کسی هستم که اگر کسی گریخت، او را تعقیب کنم. پس اسب را برای چه میخواهم؟ (۵)
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
❤️علی حبه الجنة....قسیم النار والجنة...وصی المصطفی حقا....امام الانس والجنة❤️
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍ببین حب علی چه میکنه
به کانال فضایل آقام امیر المومنین علیه السلام بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
در غزوه خیبر، پیامبر اسلام(ص) پرچم را به دست چند تن از صحابه داد؛ اما آنها نتوانستند در جنگ پیروز شوند و از صحنه جنگ فرار کردند. پس از این ماجرا پیامبر(ص) فرمود: فردا پرچم را به دست کسی خواهم داد که خدا و رسول را دوست داشته و خدا و رسول نیز او را دوست دارند و او کرار غیر فرار(حمله کننده بیگریز) است و به دست او پیروزی حاصل خواهد شد.[۱۸] فردای آن روز پرچم را به دست امام علی(ع) داد و امام موفق شد قلعه خیبر را فتح نماید.[۱۹]
این واقعه که به حدیث رایت شهرت یافت،[۲۰] بازتاب گستردهای در کتب حدیثی، تاریخی و تفسیری اهل سنت داشته است.[۲۱]
به کانال فضایل آقام امیر المومنین علیه السلام بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
یا علی ذکر قیام قائم است.
طبق حدیث امام زمان میشود علی
به کانال فضایل آقام امیر المومنین علیه السلام بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
اشهد ان علیا ولی الله
👌👌👌
شکر خـــــــــدا که نام علـــــــــی در اذان ماست.
به کانال فضایل آقام امیر المومنین علیه السلام بپیوندید
👍👍
https://eitaa.com/joinchat/1889796445Ce5e48be533
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
معنی ید الله در فضایل امیرالمومنین
علامه امینی (ره) (عالم بزرگ معاصر، صاحب کتاب ارزشمند الغدیر) در یکی از سفرها در مجلسی شرکت کرد، یکی از علمای اهل تسنّن به او گفت: «شما شیعیان در مورد حضرت علی ـ علیه السّلام ـ غلو و زیادهروی میکنید، مثلاً
او را با لقب «یَدُالله»، «عَیْنُ الله» (دست خدا، چشم خدا) و… میخوانید، توصیف صحابه، تا این حد، نادرست است.»
علاّمه بیدرنگ جواب داد: «اگر عمر بن خطاب، علی ـ علیه السّلام ـ را با چنین القابی خوانده باشد، چه میگویید؟» او گفت: سخن عمر برای ما حجت است. علامه امینی در همان مجلس، یکی از کتابهای اصیل اهل تسنّن را طلبید، آن کتاب را حاضر کردند، علامه آن را ورق زد، صفحهای از آن را گشود که در آن صفحه این حدیث آمده بود:
«مردی به طواف کعبه اشتغال داشت، در همانجا به زن نامحرمی، نگاه نامشروع کرد، حضرت علی ـ علیه السّلام ـ او را در آن حال دید، با دست، ضربه به صورت او زد و به این ترتیب او را مجازات کرد.
او در حالی که دستش را بر صورتش نهاده بود و بسیار ناراحت بود، به عنوان شکایت از علی ـ علیه السّلام ـ، نزد عمر بن خطاب آمد، و ماجرا را گفت.
عمر در پاسخ او گفت: قد رای عین الله و ضرب یدالله: «همانا چشم خدا دید و دست خدا زد.»
کنایه از اینکه: چشم علی ـ علیه السّلام ـ آنچه میبیند خطا نمیکند، زیرا چشم او چشمی است که آمیخته با اعتقاد به خدا است و چنین چشمی، اشتباه نمیکند، و دست علی ـ علیه السّلام ـ نیز جز در راه رضای خدا حرکت نمینماید.
سؤال کننده وقتی که این حدیث را دید مطلب را دریافت، و قانع شد.
توضیح اینکه: اینگونه تعبیرات، شبیه جمله «روح الله» برای حضرت مسیح ـ علیه السّلام ـ است، که به منظور «اضافه تشریفی» گفته میشود، نه اینکه منظور، آن باشد که خدا، روح یا دست و چشم دارد.
علامه امینی با عالم سنی