eitaa logo
ثامن سلمان ۱
53 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
363 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
19.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🍁 🍁 📻 رادیو ثامن/ شماره چهار 📣 صدای بصیرت و روشنگری 🔰موضوع: فراز و نشیب تصویب بودجه ۱۴۰۰ 🎙کارشناس برنامه: دکتر علی قاسمی ✅ معاونت سیاسی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان 🔹🌺🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرازی از صلوات حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام اَللهُمَّ صَلِّ عَلى مُوسَى بنِ جَعفَرٍ وَصیِّ الاَبرارِ وَ اِمامِ الاَخیارِ وَ عَیبَةِ الاَنوارِ حَلیفِ السَّجدَةِ الطَّویلَةِ وَ الدُّموعِ الغَزیرَةِ وَ المُناجاةِ الکَثیرَة؛ اللٰهمّ صَلّ علیه و علی آبائه و ابنائه الطّیّبین الطّاهرین المعصومین و رَحمة الله و برکاته. علیه‌السلام
🔴توییتی از یک دختر ایتالیایی که دو عکس منتشر کرد ، یکی از شهید سرلشکر قاسم سلیمانی و دیگری از پاپ در کلیسای بغداد وی بخشی از سخنان پاپ "ما همیشه برای عراق دعا کرده ایم" را ضمیمه کرد و سپس توییت را اضافه کرد و گفت: "دستی که کمک می کند مقدس تر از دستی است که نماز می خواند.
1.pdf
2.66M
🇮🇷🍁 🍁 🌀 🌐نسخه pdf ✅موضوع: سکولار‌های ایرانی و مرجعیت نجف ✍️دکتر عبدالله گنجی- مدیرمسئول روزنامه جوان 🔹🌺🔸
تفقه در دین مفتاح بصیرت.m4a
27.31M
🍃 اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاَيَ يَا مُوسَي بْنَ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.🍃 🎙 سخنرانی در مسجد صاحب الزمان ، علیه السلام ، شهر سجزی به مناسبت شب شهادت حضرت موسی بن جعفر ، علیهما السلام . 🍃🌺 با موضوع : 🍃🕯دشمنی دشمن و استقامت در مقابل فشار و تحریم ، نشانه حقانیت و سلامت راه است.
🍃🌺 قَالَ موسی بن جعفر علیه السلام : ⚘تَفَقَّهوا فی دینِ الله ⚘فإنَّ الفقه مفتاحُ البَصیرة ⚘وتَمامُ العِبادة ⚘و السّببُ إلی المنازل الرفیعة ⚘و الرُّتبِ الجَلیلة فی الدین و الدنیا ⚘و فَضلُ الفَقیه علی العابد کَفَضلِ الشمسِ علی الکواکب ⚘و مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینهِ لَم یَرضَ اللهُ لهُ عملاً. 🌹در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید 🌹 زیرا فهم عمیق در دین، کلید بصیرت است 🌹و کمال عبادت می باشد 🌹و سبب تحصیل مقام‌های والاست 🌹و مراتب شکوهمند در امور دین ودنیاست 🌹و برتری فقیه بر عابد، مانند آفتاب است بر کواکب 🌹و کسی که در دینش فهم ِعمیق نجوید، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد. 📚 تحف العقول ص. ۴۱۰
🇮🇷🍁 🍁 🌀 یادداشت 💠 موضوع: بازار داغ نامزدها ✍️نویسنده: مهدی سعیدی 🔹🌺🔸 🔻 در غياب رئيس‌جمهور حاضر، آقاي دکتر روحاني در صحنه رقابت‌هاي انتخاباتي برگزار خواهد شد. نبود او در صحنه انتخابات، شرايط متفاوتي را براي انتخابات رياست جمهوري فراهم آورده و بازار شايعات و طرح اسامي نامزدهاي انتخاباتي را داغ کرده است! ✅نکات تحلیلی: 🔹 1- نبود رئيس‌جمهور حاضر در صحنه رقابت‌هاي انتخاباتي، شرايط را براي حضور افراد مختلفي آماده ساخته و نوعي توازن در رقابت‌هاي انتخاباتي ايجاد کرده است. اين امر موجب شده تا افراد بيشتري خود را مستعد موفقيت در انتخابات ديده و با نوعي شوق و شور نامزدهاي متعدد براي حضور در ميدان رقابت انتخاباتي مواجه باشيم. اين وضعيت برخلاف انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری‌ها در کشور است که تقریباً در آن‌ها پيروزي رئیس‌جمهور حاضر از قبل قابل پیش‌بینی است؛ همان‌طور که در طول چهار دهه اخير چنين بوده است. 🔸۲- حضور افراد متنوع با گرايش‌هاي سياسي مختلف در عرصه انتخابات در ذات خود اقدام مذمومي نيست و بايد به آن به‌مثابه فرصتي براي کشور توجه کرد. اينکه تعداد بيشتري از فعالين سياسي و مديريتي در خود اين توان را مي‌بينند که وارد اين ميدان شوند، حکايت از استعداد بالقوه نيروي انساني کشور دارد؛ و حضور اين افراد بر شور و شوق انتخاباتي کشور مي‌افزايد. 🔹3- اين روزها نام‌هاي مختلفي به‌عنوان نامزدهاي احتمالي با آب‌وتاب فراواني در رسانه‌اي مختلف شنيده مي‌شود. بايد توجه نمود که بخش عمده‌اي از اين اخبار، شايعات احتمالي و گمانه‌زنی‌هایی است که براي تحقق آن بايد تا زمانه ثبت‌نام کانديداها منتظر باشیم. هنوز معلوم نيست اسامي شنیده‌شده تا چه اندازه تمايل ورود به انتخابات را دارند. 🔺4- اگر از منظر جرياني به تکثر نامزدهاي انتخاباتي توجه گردد، بايد گفت پيروز انتخابات، جرياني است که بتواند صحنه تکثر نامزدها را در اردوگاه سياسي خود کنترل کرده و آنان را متناسب با شرايط و مبتني بر تقسيم کاري دقيق در صحنه نگه داشته و مبتني بر برنامه‌ای حساب‌شده، با فعال‌سازی پايگاه رأی نامزدهای آن جریان و انتقال به‌موقع رأی آنان به سبد نامزد نهايي، درنهایت نامزد نهايي را با سنگين‌ترين سبد رأی در ميدان رقابت سياسي پیروز گرداند؛ اما اگر چنين مديريتي در صحنه رقابت سياسي در اردوگاهي سياسي نباشد، حاصل تکثر موجود، تفرق و رقابت درون‌گروهی بوده و نتيجه‌اي جز تضعيف و ناکامي نخواهد داشت.
يكي از ترفندهاي رسانه هاي معاند در القاي يك مطلب به مخاطب 🖇شایعه 📎شایعه در فرهنگ و بستر چنین تعریف شده است: روایت یا گزارش جاري در افواه مردم، در محدوده قدرت شناخته شده، بدون وجود مدرك مطمئن براي حقیقت آن. فرهنگ معین شایعه را گزارش یا روایت یا گفتاري تأییدنشده می داند که در بین جماعت، جاري است. در همین حال رالف روستو روانشناس معروف معاصر، در تعریف شایعه چنین می گوید: شایعه، قضیه یا مسئلهاي است که در افواه مردم جریان دارد و تشخیص درست یا نادرست بودن آن ممکن نیست. 🖌صلاح نصر، نویسنده مصري در کتاب خود با عنوان جنگ روانی، شایعه را داراي دو هدف میداند: یک هدف آن است که فکر انسان را فلج کند و آن را به انقیاد درآورد، همانگونه که گله گوسفند در انقیاد چوپانی است که او را به سمت آیندهاي مجهول هدایت میکند و هدف دیگر آن است که انسان را مانند یک طوطی به سخن گفتن وادارد. طوطی نمیداند چه تکرار میکند و از چیزي صحبت میکند که آن را نمیفهمد 📚در پیدایش شایعه دو شرط اصلی وجود دارد: الف) موضوع شایعه براي گوینده و شنونده اهمیت داشته باشد؛ ( ب) وقایع حقیقی در هاله ای از ابهام باشد.
21.mp3
4.3M
🇮🇷🍁 🍁 📢 💠 موضوع: نظام فکری انقلاب و نظام اسلامی 🎙 کارشناس برنامه: دکتر ابوذر یاسری 🔸🌺🔹 📛ویژه هادیان سیاسی و سخنرانان
🔴 | درس‌هایی از رفتار سیاسی پیامبر(ص) 🔻 از همان ابتدایی که حکومت پیامبر(ص) در جامعه‌ی نوپای مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود: 1️⃣ دشمن اول، قبایل نیمه وحشی‌: که اطراف مدینه زندگی می‌کردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» ۸۰/۲/۲۸؛ پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود، بست ... و بر و پیمان خودش، بسیار پافشاری می‌کرد و پایدار بود.» اما آنهایی که شریر و بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..» 2️⃣ دشمن دوم، و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهم‌ترینِ این تعرّض‌ها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌کرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر می‌کردند، ریشه کن کنند. و جنگ‌های متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، جنگ خندق بود و پس از آن، ماجرای صلح حدیبیه پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار نقض عهد کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.» 3️⃣ دشمن سوم، یهودی‌ها: «یعنی بیگانگانِ نامطمئنی که علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند... پیغمبر تا آن‌جایی که می‌توانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، بنی‌قینقاع بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمان‌ها ماند. دسته‌ی دوم، بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. 🔹دسته‌ی سوم بودند که پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگ‌تر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر نقض عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با کامل داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا