🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸ولی فقیه، حائل و نایب بین امام و امت است🔸
در سنه ی ۱۳۵۲ یا ۱۳۵۴ روزی در زندان چشمهایم را بسته بودند و دوره بازجویی طولانی ای داشتم که در آن روزهای خاص، شبی حالم خیلی سخت بود. مجلسی را دیدم که امام خمینی در آنجا درس میدادند و صحبت میکردند و روحانیون هم زیاد بودند. سیدی وارد شد، امام جلوی او راست قامت روی منبر ایستاد و سه بار فرمود الامان، الامان، الامان یا صاحب الزمان! من متوجه شدم وجود مقدس حضرت امام زمان بوده. از فردای آن شب روش بازجویی عوض شد. یکی از صلحا گفت که امام (ره) برایت امان گرفته است.
این خیلی مقام است که امام(ره) واسطهی فیض میشود! این، معنی نیابت است؛ یعنی بین امام (عج) و امت حائل است و امت از این طریق به امامش میرسد.
@haerishirazi
هدایت شده از راه؛راهنمای خدمات زائر
📳اپلیکیشن #راه
✔️آسانترین راه ارتباطی زائرین با خادمین
#ثبت_موکب
#مدیریت_اسکان_موکب
#ثبت_کاروان
#جستجوی_خدمات_اربعین
هم اکنون دانلود کنید
⬇️لینک کافه بازار
http://yon.ir/4SR0x
🔰کانال راهـ؛
➡️ @rah_app
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 شیوه برخورد با رفتارهای ناپسند کودک 🔸
فرض کنید شما ظرفی پر از شیر، از مغازه ای گرفته و می خواهید به منزل ببرید. چون این ظرف پر می باشد، بسیار آهسته و با احتیاط کامل حرکت می کنید، تا چیزی از شیر بر زمین نریزد. اما اگر در این حال کسی آمد و به شما تنه زد، و نصف ظرف شیر بر زمین ریخت، در این هنگام، دیگر شما در حرکت، احتیاط نمی کنید و آهسته نمی روید؛ بلکه بدون هیچ هراسی، می توانید به سرعت حرکت کنید؛ چون دیگر خوف ریختن شیر وجود ندارد.
دربارۀ کودکانِ خود نیز سعی کنید کودک شما خیال کند که ظرف حیثیت و حرمت او پر می باشد و باید با احتیاط کامل رفتار کند، و تلاش کند کسی به او تنه نزند؛ امّا اگر شما آمدید و به او تنه زدید، دیگر ظرف حرمت و شخصیت او تقلیل خواهد یافت، و طبعاً دیگر نباید توقع داشته باشید که این کودک رفتارش با شما مثل سابق باشد.
پس، این نکتۀ مهم را فراموش نکنید که گاهی «تغافل» لازم است، به این معنا که شما از عیوب فرزندانتان آگاه باشید، اما کودک شما اطلاع نداشته باشد که شما از عیوب او آگاه هستید.
آگاه بودن شما از عیوب فرزندانتان خوب است، اما آگاه بودن ایشان از این که شما عیوب وی را می دانید، خوب و به صلاح نیست.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حوصله پدر، بچه را با شخصیت می کند🔸
پدر وقتی خوشاخلاق و با تحمل و با حوصله باشد، بچه باشخصیت میشود. #حوصلۀ_پدر، حوضی است که بچه در آن رشد میکند. بچه، مثل «#ماهی» است و «حوصلۀ پدر» مثل #حوض. آن پدری که حوصلهاش زیاد است، مثل دریاچه است و بچه تا حدّ ماهیهای دریاچه رشد میکند و بزرگ میشود. پدری که از این هم باحوصلهتر است، مثل یک دریاست، بچه مثل ماهی در دریا، به اندازۀ نهنگ قدرت و جرأت پیدا میکند.
شما ببینید حسین بن علی (علیهالسلام) فرزند دریاست، در دریای حوصله پدرش و جدّش رشد کرده است، از این جهت است که یک شخصیت زنده و بزرگ است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی (رحمت الله علیه)🔹
🔸 برای تربیت بچه هایتان، برنامه ریزی داشته باشید🔸
ائمه ما هم فرمودند برای اطفالتان برنامه ریزی کنید «قَبلَ أَن تَسبِقَكُم إِلَيهِمُ المُرجِئَةِ»: قبل از این که این منحرفین پیش دستی کنند و آنها را بگیرند، شما سعی کنید اینها را داشته باشید. تربیتشان بکنید. آگاهشان بکنید. آنها را بسازید. وقتی آنها را ساختید، هر منحرفی بخواهد بیاید نزدیک آنها، خودشان می فهمند که این منحرف است.
@haerishirazi
🔹 آیت الله حائری شیرازی (رحمت الله علیه)🔹
🔸به عقلتان اهمیت بدهید / عقل، حجه الله است/ تبیین نسبت عقل و اهل بیت🔸
من همیشه به شما توصیه میکنم به این #عقل اهمیت بدهید. عقل، صبح تا شام دارد با شما حرف میزند. شما اینطور فکر کن که آقای بهجت که از دنیا رفته، یک قالب مثالی دارد در وجود تو، ایناها! (اشاره به سر)
این عقل، «بهجتِ» تو است! شب و روز هم پهلوی تو است. حتی من میگویم این چیزی که تو داری، از آقای بهجت هم بالاتر است! خدا چیزی بالاتر از آقای بهجت در وجود تو گذاشته. آقای بهجت چون بیرون از تو بود، محترم بود، این عقل، گناهش این است که خودمانی شده و دم دست انسان است! انسان راحت میتواند با او حرف بزند [لذا کمتر قدرش دانسته می شود]. این بهتر از آقای بهجت است؛ چرا؟
چون آقای بهجت را میتوانستی به او بگویی «حجت الاسلام»، میتوانستی بگویی «آیت الله»، میتوانستی بگویی «آیتالله العظمی»، اما آیا میتوانستی به او بگویی «حجت الله» بهجت؟! میتوانستی به او بگویی حجتالله؟ به امام زمان میشود گفت حجتالله، اما به آقای بهجت نمیشود گفت حجتالله.
آقا جان! این که در تو است، #حجتالله است!! (۱)
خوب حالا چکار بکنیم؟ خدا این حجتالله را ارزان در اختیارت گذاشته، حرفش را گوش کن، هر چه حرفش را گوش کنی، او صریحتر با تو حرف میزند؛ این جوری هست! تو هرچه دقت بکنی، او صدایش بالاتر میرود، صدایش را محکمتر میشنوی. هر چه به او بیاعتنایی کنی، صدایش ضعیفتر میشود. تکریمش بکن، تجلیلش بکن، تحقیرش نکن.
پس ببینید؛ این عقل، هم بزرگترین تهدید است برای انسان و هم بزرگترین فرصت است. میدانی چه جوری میشود که هم تهدید است، هم فرصت است؟ شما در بازار دارید راه میروید، یکی بیایید صد میلیون تومان بگذارد در جیبَت؛ این بزرگترین تهدید است و بزرگترین فرصت؛ درست است؟ جیببرها، زورگیرها اگر این را ببینند، ولو سَرَت را بِبُرند، صد میلیون را باید از جیبَت دربیاورند؛ اما اگر این را به «مقصد» رساندی، همه چیز تمام است. باید به یک جای امنی آن را برسانی. اما ما به آن جای امن نرسیدیم و این پول زیاد را هم به ما دادهاند؛ از این جهت هم تهدید است، هم فرصت است؛ الا [اینکه] بتوانی به یک نقطه امنی برسانی آن را.
اگر خدا به تو محبت داد و عشق به اهل بیت پیدا کردی و دلت آنجا جا گرفت، این، «من دخله کان آمنا» است.
------------------------------
(۱) اشاره به روایت: ان لله علی الناس حجتین، حجه ظاهره و حجه باطنه ...
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی (رحمت الله علیه)🔹
🔸 تسخیر لانۀ جاسوسی؛ زمینه ساز ایجاد جوّ «لا اکراهی» در عالم🔸
#13_آبان
قرآن میگوید «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» اول انسانها را از اکراه خارج کنید که دینِ مجبوری نداشته باشند. آمریکا اهل عالم را به پذیرش فرهنگ خودش اکراه و مجبور میکند. ما نهی از منکرمان برای این است که جلوی این کار را بگیریم. جلوی اکراه آمریکا را بگیریم. حتی اگر آمریکا را براندازیم تا انسانها آزاد شوند ارزش دارد.
پس ما بهوسیله امربهمعروف و نهی از منکر، جوّ «لا اکراهی» را فراهم میکنیم. جوّ «لا اکراهی» اساس آزادی است. آزادی عقیده، آزادی دین، همه بعد از خروج از اکراه و اجبار تحقق پیدا میکند؛ و ما میگوییم انسان اگر آزاد شود، بهوسیلۀ فطرتش به سمت دین حرکت میکند. نمیخواهد شما این انسان را به سمت دین ببرید؛ زیر سنگ هم که باشد میرود دین را پیدا میکند. چرا؟ چون سلامت خودش را در آن مییابد.
وقتی «لا اکراه» واقع شد، «قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» یعنی زمینۀ آموزش فراهم میشود. وقتی «رشد» (راه) و «غی» (بیراه) مشخص شد آن موقع «کفر به طاغوت» را خودش انتخاب میکند بهعنوان «غی»؛ و خودش «ایمان بالله» را پیدا میکند و وقتی «ایمان بالل»ه بعد از «کفر به طاغوت» حاصل شد، بین خودش و خدا ارتباط پیدا میشود. «فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى»؛ اما زمینۀ اولی آن امربهمعروف و نهی از منکر است.
مسئلۀ لانه جاسوسی را امام تأیید کردند برای چه؟ برای اینکه به اهل عالم جرأت بدهد و زمینه «لا اکراهی» را در آنها فراهم بیاورد. اینها بهاندازهای از آمریکا متوحش و ترسان بودند که خیال این را هم نمیکردند که میشود خلاف راه او راه بروند. اصلاً در «اکراه» غرقشده بودند. امام آمد گفت این خبرها نیست ما اینها را میگیریم 444 روز هم نگه داشتیم اگر اینها میخواستند غلطی بکنند میکردند.
این آزادیهایی که آلان هست و شما ملاحظه میفرمایید نتیجه آن امربهمعروف و نهی از منکرهاست.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸آزادسازی یا رهاسازی؟🔸
محل نزاع بین ما و دشمنان ما کجاست؟ نزاع امام و شاه بر سر چه بود؟ نزاع امام و آمریکا بر سر چه بود؟ نزاع خداوند و شیطان بر سر چیست؟
محل نزاع، آزادسازی است. خدا برنامه اش آزادسازی انرژیهای متعالی انسان است وشیطان برنامهاش رها کردن انرژیهای غیر متعالی انسان.
بین رهاسازی و آزادسازی تفاوت است. رهاسازی یعنی رهاسازی «غریزه» وآزادسازی یعنی آزادسازی «فطرت».
سوار و اسب را در نظر بگیرید؛ اسب وقتی ول میشود نمیگویند آزادشده است بلکه میگویند ول شده است. یعنی از افسار و عنان رها شده و این یعنی رها شدن انرژیی که باید در خدمت میبود.
محل نزاع اینجاست؛ آزادی «سوار» یا آزادی «اسب»؟ آزادی یعنی انسان را سوار بر اسب کنیم و اسب در کنترلش قرار گیرد تا هر جا فرمان داد برود. هر رهاسازی نسبت به اسب سلب آزادی از سوار است. به آزادی اسب رهایی میگویند.
ادیان الهی چرا میگویند که انسان حب دنیا نداشته باشد؟ برای اینکه حب دنیا جلو آزادسازی انرژی متراکم انسان را میگیرد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تعدد زوجات در شرایط ظلم به زن اول، صحیح نیست/ اما ممنوعیت مطلق تعدد زوجات نیز باعث ظلم عمومی به جامعه می شود 🔸
ازدواج مجدد در موارد خودش، می تواند صحیح باشد، البته نه در همه ی موارد. در مواردی که موجب ظلم و اذیت به زن اول نباشد، چون اسلام ظلم و تعدی را نمی پذیرد، کار صحیحی نیست. گاهی هم می شود که موجب ظلم به زن نیست؛ در اینصورت اگر او هم مانع شود، زنانی بدون شوهر می مانند. از این جهت ظلم به آنها می شود. بعضی ها که می خواهند ظلم را رد کنند، ظلم عمومی را در نظر نمی گیرند.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸رسوخ فرهنگ غربی، رعایت ملاحظاتی در مسئلۀ تعدد زوجات را اقتضا می کند/ لوازم تعدد زوجات در زمان های مختلف، متفاوت است🔸
سؤال: من قصد دارم ازدواج مجدد کنم و همسر دوم اختیار کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید.
پاسخ آیت الله حائری شیرازی:
ببینید؛ ازدواج دوم شرعاً نه حرام است نه مکروه است، نه ممنوع است. اما به لوازم آن باید نگاه کنید. این لوازم در زمانهای مختلف متفاوتاند. یک زمانی #فرهنگ_غربی به عنوان تک همسری در مغز و استخوان جامعه رفته است. طبیعتاً در زنها به دلیل این که همسر دوم برای او وضع جدیدی پیش میآورد، حساسیت به وجود آورده است. خدا به انسان #عقل داده است. مرد باید خودش ببیند میتواند به نوعی سلوک کند که این خانه جهنم نشود؟ الان مرجع تقلیدی دارید که دو همسر دارد. اما این کار از عهده همه بر نمیآید. خیلی ظرفیت میخواهد که عدالت بین اینها را از نظر مدت زمان و همه چیز رعایت کند. اما معمولاً افراد این ظرفیت وسیع را ندارند.
درست است که شرع حلال و حرام را گفته، اما تناسب #توقع خودتان با #واقعیت را هم لحاظ کنید. #عقل یعنی تناسب توقع و واقعیات. شما زمان خود را مشاهده کنید. #واقعیات_زمان خود را درک کنید. توقع خود را در حد این واقعیات قرار بدهید. این عقل است.
@haerishirazi
🔸امّت به تبعیت از امام خود حرکت می کند🔸
امت به تبعیت از امام خود در حال حرکت است. هر کس حرکت نکند جا میماند.
امت وقتی به او نرسیده و میخواهد به او برسد، او را روی دست بلند میکند و روی سر میگذارد.
وقتی به او رسید نگاهش از وی بر میگردد. وقتی از آن گذشت وی را پشت سر میاندازد.
این امت در گذشته کسانی را روی سر گذاشته و بعد از عبور از آنها، ایشان را زیر پا نهاده است.
در آینده هم کسانی را روی سر و زمانی زیر پا میگذارد.
این نتیجۀ حرکت کردن امت و تعلق و وابستگی شخصیتهاست.
(بخشی از نامۀ آیت الله حائری شیرازی ره به رهبر معظم انقلاب در خرداد 1388)
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)🔹
🔸با قطعِ این ارتباط، دلتان می میرد!🔸
ولایت فقیه در زمان غیبت نقطه اتصال شما با امام زمان(عج) است و به واسطه ولایت فقیه، امام زمان(عج) با شما در ارتباط است و به خاطر این ارتباط هست که حیات شما ادامه دارد.
ولایت یعنی این که اگر ارتباط با امام زمان(عج) داشته باشید، زنده میشوید و با قطع این ارتباط دل میمیرد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)🔹
🔸احساس امنیت در فرماندهی🔸
به شما گفته اند مطیع فرمانده باش تا فرمانده در فرمان دادن احساس امنیت بکند. با خودش نگوید من چه بگویم که آن را نشکنند. اگر اینطور باشد، همیشه فرمانده میگوید میترسم یک حرفی بزنم و مقابلم موضع بگیرند. من را هو بکنند، مسخرهام بکنند، علیه ام افشا گری بکنند. پس همیشه حرفی میزند که هو نشود و علیه او اعتصاب نکنند. این که نمیشود. فرمانده امنیت ندارد.
پیامبر اکرم، اسامه بن زید را که یک بچۀ 16 ساله بود برای یک لشکر چند هزار نفره که در آن پیر بود، سابقه دار بود، همه چیز بود، فرمانده قرار دادند. بعد هم گفت هر کسی تخلف از جیش اسامه بکند خدا لعنتش بکند. فرمانده هم باید برای کار خودش احساس ایمنی داشته باشد.
#شورای_عالی_هماهنگی_اقتصادی_قوا
#جنگ_اقتصادی
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸زیارت آسمان🔸
زندگی #آپارتمان_نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به #آسمان نگاه کنند. یکی از محرومیتهایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است.
کسانی که یک جایی دارند که از شهر بیرون بروند و یک شب آسمان را ببینند، این کار را بکنند. دیدن آسمان خیلی مهم است. میارزد که انسان #برنامه_ریزی_بکند و از شهر بیرون برود، تا یک شب آسمان را نگاه کند. بگوید امشب میخواهم زیر آسمان بخوابم.
یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن #تعلقات. انسان یک نگاهی به آسمان بکند، #پاسخ_سوالاتش را می گیرد! برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است.
حافظ خیلی به آسمان خیره می شود. در ابیاتش می بینید که ستاره ها را به اسم می شناسد، به صفت می شناسد و خیلی خوب به صور فلکی آشنا است. پیداست که خیلی در این معنا مطالعه می کند. انسان وقتی آسمان را ندید، دنیایش میشود همین زندگی کوچک و مختصر. نگاه به آسمان یعنی نگاه دقیقتر به هستی و وسعت هستی. نگاه به آسمان یعنی نگاه به #ابدیت و زمان طولانی. یعنی نگاه به مکان وسیع. این خیلی به انسان کمک می کند برای بلندنظری. وقتی اینطور آن عالم را دید، یک شوقی پیدا می کند که از این جای کوچک و تنگ، خودش را بیرون بکشد. اگر میخواهی خدا برایت بزرگ شود، به آسمان نگاه کن.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸سیر و سلوک و دو موهبت جانبی آن🔸
علم تعبیر خواب، موهبتی است. یعنی خدادادی است. بعضیها از بچگی خدا به آنها میدهد. #سیر_و_سلوک هم یکی از خصوصیاتش، «تعبیر خواب» است. نمیشود کسی در سیر و سلوک حرکت کند و در دو چیز کم مایه باشد: یکی در #طب و یکی در #تعبیر خواب. این از آثار سیر و سلوک است. علتش این است که وقتی در سیر خودش خواب هایی می بیند، تعبیرشان را هم بداند.
مثلاً هروقت #خانه_قدیمتان را در خواب دیدید، به معنای #فطرت است. اگر دیدید خشک است، وضعتان خوب نیست. وقتی درخت و گل و گیاه دارد، یعنی وضعتان خوب است. آن خانهتان و مسقط الرأستان، فطرتتان است و سرچشمۀ وجودتان است. حتماً کسی که در سیر و سلوک قرار بگیرد، هم مقداری از طب را میفهمد، هم مقداری از تعبیر خواب.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸یک نهی از منکر هم نکرده؟!🔸
می خواستم ازدواج بکنم. سالها ازدواجم عقب می افتاد. در جلسه ای، یک حاجی بازاری را اسم بردند و گفتند که در تمام بازار تهران یک مخالف ندارد! دختر همین فرد را برایت بگیریم. گفتم نه! من دختر این را نمی خواهم. این چطور رفتار کرده که حتی یک دشمن هم ندارد؟!! یک امر به معروف هم نکرده؟ یک نهی از منکر هم نکرده است؟ این که نمی شود! اگر هم یک روز من و او با هم اختلافمان شد محکومِ اول خودم هستم!
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸وارد نماز شد!🔸
من با همین #رهبرتان، در زمان ریاست جمهوری، نماز مغرب و عشاء می خواندم. توی دفترشان دو نفر بودیم. ایشان امام جماعت بود. من هم تنها بودم. دیدم همین که گفت «الله اکبر»، رفت توی نماز! واقعاً #وارد_نماز_شد. من وقتی می گویم واقعاً وارد نماز شد، می فهمم دارم چه می گویم! وارد نماز شدن به این نیست که آدم عبارات و معنا را بفهمد. اینها وارد نماز شدن نیست.
انسان چقدر باید در طول روز دقت کرده باشد که در معاشرتش یک #مظلمه هم پیش نیاید [تا بتواند اینطور وارد نماز شود]! آنوقت اینهمه مسؤولیت ها را هم داشته باشد.
@haerishirazi
✅ تجربه و پیشنهاد جالب یکی از بانوان محترم مخاطب کانال 👌
📌 آدرس کانال تهیه کتب آیت الله حائری شیرازی: http://eitaa.com/joinchat/467468307Cba7eb31bd2
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸افراد «قوی» و «امین» را برای ثبت نام نمایندگی مجلس قانع کنید🔸
اگر انسان برای اسم و شهرت، کار فرهنگی و سیاسی بکند، این آخرش هلاکت است. البته اگر شما سر و کارتان به عده ای می افتد که به درد نمایندگی مجلس می خورند، بروید و قانعشان کنید که اینها ثبت نام کنند. اگر آدم های توانا و لایق و در یک کلام، «امین» و «قوی»، جلو بیایند انسان قلبش راحت می شود. اما اگر «امین» ها و «قوی» ها نیامدند، «ضعیف» ها و «ناامن» ها می آیند. وقتی آمدند روی کار، آن موقع عصاره ی شما را می کشند. آن وقت می خواهی خودت را ملامت کنی که چرا اینطور شد؟ خودت کردی! توانا، زهد ورزید و ناتوان خودش را مطرح کرد و زمام مردم را به دست گرفت. این مصیبت است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸مطرح کردن خود، همیشه ناشی از حب ریاست نیست🔸
اینجور نیست تمام آنهایی که خودشان را مطرح می کنند حب ریاست به سرشان زده است. نه! اینها می خواهند دست نااهل نیفتد. پس اخلاص به معنای بی میلی نسبت به قبول مسئولیت ها نیست. گاهی من به خاطر این که بدنام نشوم، خودم را بی تفاوت می گیرم اما بعد که از دره به پایین پرت شدم، یقه چه کسی را می توانم بگیرم؟ یقه خودم را باید بگیرم. به خودم باید بگویم چرا خودت را عرضه نکردی؟ چرا خودت را مطرح نکردی؟
بنابراین، گرفتن ریاست برای ریاست غلط است اما برای خدمت صحیح است. اگر هم از خودت بهتر سراغ داری معرفی کن و کاندیدا کن تا مردم به او رأی بدهند.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا وارد کاری که در توانت نیست می شوی؟🔸
در هر کاری قدرت و استطاعت خودتان را در نظر بگیرید. یک بابی داریم در کافی به نام: «باب کراهه ان یتحمل المومن ما فوق طاقته». بد است که مومن مسئولیتی ما فوق طاقتش را تحمل و قبول کند.
#ثبت_نام_نمایندگی_مجلس
@haerishirazi
امام حسن عسکری (ع) مثل امام حسن (ع) بود.mp3
6.14M
پادکست_ امام حسن عسکری (ع) مثل امام حسن (ع) بود
آغاز دوران غیبت در زمان امام عسکری (ع) به دلیل بی وفایی امت
وفای امت امام خمینی (ره) آغاز دوران ظهور
@haerishirazi