هدایت شده از پاسخ شبهات و پرسش ها - متن
چرا نماز بخونیم؟
پاسخ:
با وجود عظمت خدا اصلا چرا نماز نخونیم؟!
@pasokhtext
@pasokhtext
هدایت شده از حامد کاشانی
ایام محسنیه و نقل یک ماجرا
در جلسهای که اساتید بزرگوار، حاج آقای نظری منفرد، حاج آقای فرحزاد، حاج آقای عابدینی، حاج آقای حسینی قمی، حاج آقای بهشتی، حاج آقای سعیدی، بنده و جناب آقای رکنی، کارشناسان و تهیه کننده برنامه سمت خدا در قم در منزل آقای حسینی قمی برگزار شد، ایشان گفتند من از حضرت آیت الله وحید سوال کردم، آقا شما بعد از صفر، و در آغاز ربیع عزاداری دیگری دارید؟ پاسخ ایشان منفی بود و آمادگی و کمک به شور و حرارت مردم برای فاطمیه را ترجیح دادند( روایت هفتاد و پنجم به بعد و البته آقای وحید، اول و هشتم ربیع، هر دو نقل را برای امام عسکری علیه السلام عزاداری میکنند.) (نقل قریب به مضمون)
بعد آقای حسینی گفتند، برای نقل این مطلب از آیت الله وحید، چه قدر حرف های کذایی به من زدند.
حاج آقای نظری منفرد فرمودند، من هم همین را از حضرت آیت الله وحید پرسیدم و مثل پاسخی که به شما دادند را به من هم فرمودند و برای ایام محسنیه در اوایل ربیع به صورت عمومی نظری نداشتند.
پ ن؛ دوستان میدانند سال پیش از بنده نکات نهگانهای درباره اوایل ربیع منتشر شد، که با مطلب بالا تفاوتهایی داشت.
در نقل بالا فقط راوی و شاهد ماجرا هستم.
پ ن۲؛ ای کاش دفاتر مراجع عظام تقلید حفظهم الله برخی سوالات مردم و درگیریهای فکری مومنین را زود و رسمی پاسخ دهند، تا مردم از تحیر بیرون بیایند.
پ ن۳؛ طبعا موضع رسمی اجتماعی در این گونه مسائل با رهبر معظم انقلاب است، که آن هم روشن است. بنده نیز نکات نهگانه پارسال خود را گرچه به آن باور دارم، به احترام این موضع بازنشر نکردم.
پ ن۴؛ البته این را اضافه کنم، توسل و روضه خوانی برای صدیقه طاهره سلام الله علیها و حضرت محسن، حتی در تمام روزهای سال خیلی خوب است و توفیق میخواهد.
@kashani1395
هدایت شده از پاسخ شبهات و پرسش ها - متن
تبریک یا تسلیت؟
چند سالی است که رسم شده تا افراد در عصر روز هشتم ربیعالاول که بنا بر مشهور سالروز شهادت امام عسکری (ع) است، به بهانه آغاز امامت امام عصر (عج) به هم تبریک میگویند و این اواخر حتی مراسم جشن و سرور هم بر پا میکنند.
امامت هر امام در همان روز و لحظه شهادت امام قبل آغاز می شود و تبریک گفتن در آن سنت نیست و تا چند دهه قبل هم مرسوم نبوده است، چرا که با غم امام بعد به خاطر از دست دادن پدر خویش همراه است. چنان که در روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) یا سال های بعد آن کسی به امام مجتبی (ع) تبریک نمیگوید، یا در عصر روز عاشورا کسی به امام سجاد (ع) تبریک نمی گوید. به همین ترتیب در روز شهادت امام عسکری (ع) هم تبریک گفتن به امام زمان (عج) معنا ندارد. درست مانند آنکه بعد از مرگ پدری، به فرزند ارشدش تبریک بگوییم که بزرگ و راهنمای خاندان شده است. این سنتی است مربوط به پادشاهان و سلاطین و نه تنها بعید است مورد تأیید معصومین باشد که به جرأت میتوان چنین چیزی را مردود دانست.
امام زمان (عج) در روز شهادت پدرشان محزونند و شیعه در حزن ائمه محزون است نه شادمان.
نویسنده: استاد علی ریاحی نبی
@pasokhtext
@pasokhtext
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراف شیخ احمد الکبیسی (عالم آزاده اهل سنت) به اینکه مهدی (عج) از نسل امام باقر (ع) و امام صادق (ع) خواهد بود
@haghighah
@haghighah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان سوزناک یکی از علمای شیعه افغانستان درباره ضرورت کنار نهادن خونریزی های فرقه ای و تفرقه بین شیعه و سنی
@haghighah
@haghighah
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای شیعه شدن یکی از استادان دانشگاه عرب پس از 6 سال تحقیق
@haghighah
@haghighah
هدایت شده از جنگ نرم
🔹 ازدواج زن در فرهنگ کهن اروپایی
رهبر معظم انقلاب:
در فرهنگ اروپایی، وقتی زن با همه موجودی و املاک خود ازدواج میکرد و به خانه شوهر میرفت، نه فقط جسم او در اختیار شوهر قرار میگرفت، بلکه تمام اموال و املاک و داراییهای او هم که از پدر و خانواده او به او رسیده بود، متعلق به شوهر میشد. این چیزی است که غربیها نمیتوانند آن را انکار بکنند؛ این در فرهنگ غربی بوده، در فرهنگ غربی، زن وقتی به خانه شوهر میرفت، شوهر در واقع اختیار جان او را هم داشت. لذا شما در داستانهای غربی و در اشعار اروپایی بسیار میبینید که شوهر به خاطر یک اختلاف اخلاقی، همسر خود را میکشد و کسی هم او را ملامت نمیکند! دختر در خانه پدر، حق هیچگونه گزینشی را نداشت.
🔊 بیانات در اجتماع خواهران در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر؛ 30/7/76
♨️ "بپیوندید" ↙️
" JOIN "👇
http://eitaa.com/jangenaarm
#دست_در_دست_هم_ندهید_به♥️
گاهی دیده میشود زن و شوهرها در اماکن #عمومی
و در منظر دیگران دستان یکدیگر را میگیرند .
یقینا در جامعه افرادی هستند که مجردند و در حال حاضر به دلایلی توانایی و یا شرایط #ازدواج ندارند و دیدن این صحنه ممکن است خاطر آنها را مشوش کند .
همانطور که ما آدمها خوردن غذا در مقابل فرد #گرسنه و یا نوازش فرزندمان در مقابل کودک #یتیم را عملی غیر منصفانه و ناپسند میدانیم باید نسبت به دیگر #محرومیتهای انسانها نیز حساس باشیم و ناخواسته به آنها #بیرحمی نکنیم.
@Dlnvshte
@Dlnvshte
هدایت شده از پاسخ شبهات و پرسش ها - متن
موضوع «تظاهر به لعن با ذکر نام مقدسات اهل سنت»
بعضی می گویند: حضرت زهرا س در ماجرای هجوم حزب غاصب خلافت به خانه آن حضرت ، آنها را علنی و با ذکر نام لعن فرمودند پس تظاهر به لعن با ذکر نام نوعی اقتدا به سیره ایشان است!!
در جواب باید گفت: شرایط رویارویی با شرایط آتش بس فرق دارد. در آن زمان عده ای آتش برای سوزاندن خانه حضرت آورده بودند و شرایط رویارویی بود و طبیعی بود حضرت هم آنها را لعن کند و افکار عمومی هم به ایشان حق می داد که واکنش متناسب نشان بدهند. اما بعدا امام علی ع که مولا و مقتدای ما هستند با حزب غاصب خلافت آتش بس کردند و این آتش بس تا زمان ما نیز ادامه دارد. در شرایط آتش بس ، اصل بر همزیستی و ادبیات ملایم است.
امام علی ع در شرایط آتش بس ، در نماز جماعت ابوبکر شرکت می کرد. بنابراین شرایط ما با شرایط خاص حضرت زهرا س هنگام حمله به خانه ایشان تفاوت جدی دارد.
البته دو سه روایتی که می گویند باید لعن با ذکر نام کنیم اولا هیچیک از آنها سند صحیح ندارند ثانیا در عصر حاضر مرز محفل خصوصی و عمومی خیلی کمرنگ است و لعن با ذکر نام حتی اگر خصوصی باشد مفسده دارد.
اولا وحدت شیعه و سنی که دنبالش هستیم اصلا به معنای انکار مسایل تاریخی مسلّم مثل غصب خلافت نیست.
ثانیا برائت از ظلم مورد تایید مدافعان وحدت است اما «تظاهر به لعن با ذکر نام مقدسات سنی ها» درست نیست و اهل بیت ع نیز به شیعیان اینطور تعلیم نداده اند.
وحدت یعنی همزیستی و رفتار نیکو و عدم تظاهر به لعن با ذکر نام.
یعنی باید به شیوه زیارتنامه هایی که از معصومین ع رسیده است لعن کنیم یعنی «لعن ظالمان بطور کلی».
البته افرادی مثل شمر و عمر سعد را با ذکر نام نیز لعن می کنیم زیرا از مقدسات اهل سنت نیستند.
@pasokhtext
@pasokhtext
هدایت شده از پاسخ صوتی پرسش ها و شبهات
روایت تنقیص زن در نهج البلاغه.mp3
3.31M
نکات مهمی درباره روایات تحقیر زنان و بدگویی از آنها که به پیامبر (ص) و مولا علی (ع) نسبت شده است
آیا صد درصد مطالب کتاب نهج البلاغه کلام امیرالمؤمنین (ع) است یا برخی از جملاتش از حضرت (ع) نیست؟
آیا واقعا رسول الله (ص) و امام علی (ع) فرموده اند که زن ناقص العقل است و نباید با او مشورت کرد؟
7 دقیقه صوت مهم
عضویت در کانال👇
@pasokhvoice
@pasokhvoice