14000112-zohoor-va-siasat-low.mp3
8.7M
🎙صوت سخنرانی مهم علیرضا پناهیان با موضوع:
🔴 سیاست و ظهور
➕ پاسخ به تحریف و تخریب اخیر رسانههای سعودی و بیبیسیچیها درباره مبحث انتخابات و ظهور
📅 یک جلسه | ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
📺 برنامه سمت خدا
👈🏼 کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/6729
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
🚨 سناریوی تکراری تقطیع سخنان علیرضا پناهیان توسط رسانههای سعودی و بیبیسیچیها
الف) علیرضا پناهیان در گفتگو با فارس + فیلم:
"رأیگیری و انتخابات بیشتر از این که بخواهد جامعه ما را آباد کند، میتواند جهان را آزاد کند. چون یک قوم برجسته و قوی مثل ملت ایران، اگر از حضور در رأیگیریها و در امتحان انتخابات، سربلند بیرون بیاید و این سربلندی در انتخاباتشان نهادینه شود، کافی است برای اینکه حضرت ظهور کنند و آن قوم را الگو قرار دهند و این معنا را در سراسر جهان گسترش دهند."
ب) آنچه رسانههای سعودی و بیبیسیچیها منتشر کردند:
"اگر ملت ایران از انتخابات سربلند بیرون بیایید، کافی است برای اینکه امام زمان ظهور کند."
ج) دو عبارتی که بیبیسیچیها به طور خاص حذف کردند:
👈🏼 "و این سربلندی در انتخاباتشان «نهادینه» شود."
یعنی اگر مردم به جایی برسند که از اسارت رسانه و فریب رسانههای نفاق آلود آزاد شوند، و قدرت تشخیص صحیح سیاسی پیدا کنند، حضرت ظهور خواهد کرد زیرا دیگر توسط مردم غریب و تنها رها نخواهد شد.
👈🏼 "آن قوم را الگو قرار قرار دهند و این معنا در سراسر جهان گسترش دهند"
یعنی اگر مردم ایران بتوانند، الگویی موفق از نهادینه شدن انتخاب صحیح و اثر آن در اداره کشور را به جهان نشان دهند، این تفکر و الگو در جهان گسترش مییابد.
📎 لینک متن و فیلم کامل مصاحبه با فارس: http://fna.ir/n5lb
@Panahian_ir
25.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : مقدمات سیاسی ظهور
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_پناهیان
💠 @samtekhoda3
26.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : امام زمان (عج) چگونه عدالت را برقرار میکنند؟
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_پناهیان
💠 @samtekhoda3
23.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : با نهادینه شدن انتخاب صحیح، شایستگی ظهور امام زمان را پیدا خواهیم کرد
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_پناهیان
💠 @samtekhoda3
18.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : با مسئله ظهور، صرفا به عنوان یک امر قدسی و ملکوتی برخورد نکنیم
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_پناهیان
💠 @samtekhoda3
🔴ريشه فکر نحوست ۱۳ درکلام استاد مطهری :
👈اساساً اين فکر از کجا پيدا شده؛ به طور اجمال عرض ميکنم: به نظر من دو خاصيتي که در بشر هست سبب پيدايش فکر نحوست در اشياء و اعداد شده است.
1⃣يکي اينکه بشر به طور کلي خودخواه است، يک حالت گريز از مرکزي در مسئله تقبل مسئوليتها دارد، يعني نميخواهد
مسئولیت شکستهاي خودش را متوجه خودش بکند. هميشه دنبال اين ميگردد که يک چيز ديگري پيدا کند و بگويد اين بدي، اين شکست، اين بدبختي که پيدا شد، اين من نبودم، اين فکر من نبود، اين خُلق من نبود، اين روح من نبود، اين عادت اشتباه من نبود، اين جهل و ناداني من نبود که باعث اين شکست شد، يک چيز ديگري بود. اين يک علت بوده است که بشر براي اينکه از تقبل مسئوليتها فرار کند، آمده است براي اشياء، براي چهارشنبه، براي ۱۳، براي ۲۵؛ براي صداي کلاغ، براي صداي جغد نحوست قائل شده است.
2⃣خاصيت ديگر، روح تنبلي است که در انسان ميباشد. انسان وقتي بخواهد علت قضايا را بفهمد، بايد از طريق علمي و عقلي کاوش و تفکر و جستجو و تفحص کند تا علت واقعي اشياء را درک کند، ولي با خيال، همه قضايا را زود ميشود حل کرد. اگر در جنگي شرکت کرديم و شکست خورديم، چنانچه بنا بشود روي اصول دقيق علمي بررسي کنيم که چرا شکست خورديم،
دو ناراحتي دارد:
👈يکي اينکه ميرسيم به اينکه خودمان مسئول اين شکست بوديم؛
👈دوم اينکه مدتها بايد زحمت بکشيم، به خودمان رنج بدهيم تا علتها را به دست بياوريم؛ بعد رنج ديگري متحمل شويم آن علتها را از ميان ببريم و وضع خودمان را اصلاح کنيم.
⛔️ولي با يک کلمه خودمان را راحت ميکنيم، ميگوييم علت اينکه ما در اين جنگ شکست خورديم اين بود که مثلًا در روز چهارشنبه شروع کرديم يا روز ۱۳ بود يا وقتي که از شهر خودمان خارج ميشديم سگي جلو ما درآمد عوعويي کرد و اين نحوست داشت و شکست ما اثر عوعو آن سگ بود.
📚پانزده گفتار؛ استادمطهری؛ص۱۴۳
⭕️سیزده بدر واقعی:
نحوست را به چه وسيله بايد بريزيم؟ آيا با صحرا رفتن و سبزه گره زدن و سمنو پختن ميتوانيم اين نحوست را دور بريزيم؟!
آیا تو بااین کارها از نحوست بیرون
می آیی؟! سیزده چه گناهی دارد؟ از سمنو چه کاری ساخته است ؟ ازسبزه گره زدن چه کاری ساخته است؟!
❓❓سيزده بدر ما چه جور بايد باشد؟
✅سيزده بدر واقعي ما اين است که از خودمان بيرون بياييم، از خانه هاي تنگ و تاريک افکار خرافي خودمان به صحراي دانش و بينش خارج شويم، از ملکات پست خودمان خارج شويم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنيده است خارج شويم.
🌹 قرآن مجید درسوره اعراف میفرماید:
"فَإِذَا جَاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قَالُوا لَنَا هَٰذِهِ وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسَىٰ وَمَن مَّعَهُ أَلَا إِنَّمَا طَائِرُهُمْ عِندَ اللَّهِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ
👈پس هرگاه که نیکویی (و پیشامد خوشی) بدانها میرسید به شایستگی خود نسبت میدادند، و هرگاه بدی (و پیشامد ناگواری مانند قحط و سختی) بر آنها میآمد فال بد به موسی و همراهانش میزدند. آگاه باشند که فال بد آنها نزد خداست (یعنی رنج و سختیها که بر آنان پیش آید کیفر از جانب خداست) لیکن اکثر آنها بر این آگاه نیستند.(سوره اعراف آیه ۱۳۱)
📚یادداشتهای استادمطهری؛ ج۶؛ ص۱۳۱
@hagigatevasel
🚨بررسی صحت و سقم فال بد و
سعد و نحس ایام با توجه به قرآن و روایات :
مسئله تطير و فال بد زدن مسئله اي است که در اسلام به هر نام و عنواني محکوم است و چنين چيزي وجود ندارد.
در سراسر تعليمات اصيل اسلامي شما کلمه اي در اين موضوع پيدا نميکنيد.
🔸ما کلمه نحس و يوم نحس را در دو جاي قرآن داريم. هر دو جا هم درباره قوم عاد است پس از نزول عذاب بر آنها.
🔺قرآن از زمانهاي نحس ياد كرده است؛ چنانكه برخي ايام را نيز مبارك ميداند.
1⃣«فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَرأ فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمر»»(سوره قمرآیه۱۹) ما تند باد وحشتناك و سردي را در يك روز شوم مستمر بر آنان فرستاديم.
2⃣ «فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَرأ في أيامٍ نَحساتٍ»;(سوره فصلت آیه۱۶ ) سرانجام تندبادي شديد و هول انگيز و سرد و سخت در روزهاي شوم و پرغبار بر آنان فرستاديم.
✅از داستان قوم عاد كه اين دو آيه مربوط به آن است، استفاده ميشود كه نحوست و شومي، مربوط به خودِ زماني است كه در آن، بادِ عذاب بر قوم عاد وزيد، اما ثابت نميشود كه اين تأثير و دخالت زمان به نحوي است كه با گردش هفته ها، دوباره آن زمانِ نحس بازگردد.
🔺کلمه «نحس» در اين دو آيه را مفسرين دو جور معني کرده اند؛
1⃣ يکي اينکه مقصود اين است که روز سرد و پر باد و غباري بوده است؛ چون روز سرد و پر باد و غباري بوده است قرآن «نحس» گفته است، زيرا کلمه نحس جز سختي و شدت يا ترسناک و وحشتزا بودن مفهوم اصلي ديگري ندارد.
2⃣بعضي گفته اند (اين به نظر من جالبتر است) مقصود اين است که در يک روز شومي [چنين کرديم.] خود قرآن در کمال صراحت اعلام ميکند اين مردم معذب شدند، چرا معذب شدند؟ به خاطر اعمال و افکارشان، به خاطر طغيانهايشان در مقابل امر الهي. آن روزي که مردم آن سرنوشت محتوم را از عمل خودشان پيدا ميکنند و دچار نکبت و بدبختي ميشوند، قرآن آن روز را روز نحس ميداند. آن روز، ديگر نه چهارشنبه است نه پنجشنبه، نه جمعه، نه شنبه ... و نه اول نه دوم نه سيزده ... هر روزي که مردمي به کيفر اعمال خودشان گرفتار شدند و در عقوبت اعمال خودشان دست و پا زدند، بدانند در روز نحسي گرفتارند. خود قرآن توضيح ميدهد:
"قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ انظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُون َ(سوره انعام آیه۶۵)
🔰در آيات زيادي با کمال صراحت اين مطلب را ميگويد که منشأ فال بد، هر شومي و نحوستي که وجود دارد، خارج از وجود خود بشر نيست؛ يعني بشر ممکن است فکر و عقيدهاش فکر و عقيده شومي باشد؛ وقتي که فکر و عقيدهاش سراسر خرافه و جهالت است، شومي در جهالت است.
وَكُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنشُورًا (سوره اسراء آیه ۱۳)
🚨 فال بد زدن در روایات :
در عرب چون اصل فال بد زدن را از مرغها گرفته بودند و بعضي از مرغها را شوم حساب ميکردند لهذا فال بد زدن را «تطير» مينامند.
🌸۱-پيغمبر اکرم در کمال صراحت فرمود: رُفِعَ عَنْ امَّتِي الطِّيرَةُ : در امت من تطير و فال بد وجود ندارد.
خود پيغمبر اکرم اشياء را به فال نيک ميگرفت و هرگز فال بد نميزد و از فال بد منع ميکرد.
🌸۲-ومیفرمود: اذا تَطَيرْتَ فَامْضِ وَ اذا حَسَدْتَ فَلاتَبْغِهر: وقت به دلت بد آمد، با آمدن چيزي دلت چرکين شد و تطير زدي، اعتنا نکن، مخصوصاً برو.
🌸۳-درجایی دیگر پيغمبر اکرم فرموده : کفّارَةُ الطِّيرَةِ التَّوَکل:ُکفاره طيره توکل است.
👈اينکه کلمه «کفاره» به کار رفته است يعني طيره گناه است؛ اگر ميخواهيد اين گناه از بين برود توکل بکنيد، اثر اين گناه از ميان ميرود.
✅ ۴- اما ببینیم روح توحید وروشن بینی و واقع بینی را در دعای پيغمبر اکرم وقتی میخواستندبه مسافرت بروندواقعا باید باآب طلا نوشت این کلام زیبا را:
" اللَّهُمُّ لا طَيرَ الّا طَيرُک وَ لا خَيرَ الّا خَيرُک وَ لا الهَ غَيرُک. اللَّهُمَّ لايأْتي بِالْحَسَناتِ الّا انْتَ وَ لايذْهَبُ بِالسَّيئاتِ الّا انْتَ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ الّا بِاللَّهِ الْعَلِي الْعَظيم"ِ
"خدايا طير و فال بدي نيست مگر آنچه از ناحيه تو بيايد (يعني آنچه که تو به عنوان مجازات اعمال به ما ميدهي)
و خيري نيست مگر خيري که از ناحيه تو بيايد، معبودي جز تو نيست (اشاره به اين است که اينها بوي شرک و بت پرستي ميدهد)
خدايا حسنات را جز تو نميدهد و سيئات هم جز از ناحيه [تو دفع نميشود]
مخزن تو هستي، من اگر حسنات را ميخواهم از تو ميخواهم، و اگر دفع سيئات را ميخواهم از تو ميخواهم.
📚پانزده گفتار؛استادمطهری؛ص۱۴۷
@hagigatevasel