eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
11.4هزار ویدیو
475 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
️حقیقت واصل
💠💠💠 🗓«هفته وحدت چگونه نامگذاری شد؟» 🔹شاید جالب باشد که بدانیم ایده‌ی نام‌گذاری هفته‌ای به ‌نام «وح
❓پرسش: 🔻چرا ما با اهل‌تسنن وحدت داریم؟ چرا با مسیحی‌ها و یهودی‌ها نمی‌رویم وحدت داشته باشیم؟ ✍پاسخ: 🔹این به دلیل این است که شیعه و سنّی در اعتقاداتشان اشتراکات بیشتری دارند. معلوم است که هرچه اعتقادات بیشتر به هم نزدیک باشد، بهتر امکان‌پذیر است و الا ما می‌توانیم با یهود و مسیحیت هم وحدت داشته باشیم. 🔸اتفاقاً آیۀ ۶۴ آل‌عمران همین را می‌گوید: ای پیامبر، به اهل کتاب بگو؛ به یهودی‌ها، به مسیحی‌ها بگو: یک کلمۀ مشترک است بین ما و شما و آن این است که غیر خدا را نپرستیم و شرک به او نورزیم و هیچ‌کدام هم همدیگر را ربّ یکدیگر قرار ندهیم؛ بیایید در این موضوع وحدت داشته باشیم. 🔹این یک نوع وحدت خاصی است که قرآن بیان می‌کند و معلوم است گاهی در اعتقادات هم، در یکی‌دو مورد، با اهل کتاب هم وحدت داریم؛ اما با اهل تسنن در اعتقاداتمان خیلی بیشتر وحدت داریم: هر دو، هم خدا را قبول داریم؛ هم پیامبر را قبول داریم؛ شرک را قبول نداریم؛ قرآن را قبول داریم؛ قبله را قبول داریم؛ در فروعات هم هر دو در شبانه‌روز هفده رکعت نماز می‌خوانیم؛ روزه می‌گیریم؛ حج انجام می‌دهیم و در خیلی چیزها با هم مشترک هستیم. بنابراین شایسته است که این وحدتِ در عمل، با آن‌ها باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅✅ امام خامنه ای: اهانت به بزرگان اهل سنت، کار است ♦️ بودجه این تلویزیون‌ها از خزانه‌داری است 👇👇👇شاهد مثال کلام آقا ⛔️نذر روضه حضرت زهرا(س) توسط انگلیس به نیت اختلاف مسلمین! 👤حیدر مصلحی (وزیر اسبق اطلاعات): چند سال قبل در یکی از شهرهایی که هم اهل ست و هم شیعیان هستند، شخصی بلندگو را از سمت مسجد شیعیان به سمت مسجد اهل سنت گذاشته و هر روز هم روضه حضرت زهرا(س) می‌خواند. روضه‌ای هم می‌خواند که خلفاء اهل سنت را مورد تعرض قرار می‌داد! این سوال بالاخره برای کسی پیش آمد و رفت پیش روضه خوان. روضه خوان گفت شخصی در بازار هست که نذر این روضه را دارد و به من پول می‌دهد که هر روز بخوانم! او به سراغ آن شخص بازاری رفت و پرسید این نذر چیست؟ او هم اعلام بی‌اطلاعی کرد و بعد از چند واسطه مشخص شد هزینه این نذر و روضه از سفارت انگلیس برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در آن منطقه بوده!
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نعمت وحدت ⁉️ در مورد وحدت زیاد شنیده‌ایم اما اصلا وحدت یعنی چه؟!
هدایت شده از ️حقیقت واصل
1_35903177.pdf
1.46M
📚 درباره «وحدت اسلامی» 👈 «وحدت اسلامی» یکی از ارکان مهم اندیشه‌ی انقلاب اسلامی است. تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را یکی از اهداف استراتژیک انقلاب اسلامی دانسته‌اند. ⚡ نامگذاری ایام میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و اله و سلم) بعنوان هفته‌ی وحدت و راه‌اندازی مجمع تقریب مذاهب اسلامی قسمتی از اقدامات گسترده‌ی جمهوری اسلامی در راستای «احیای امت بزرگ اسلام» و «تشکیل بلوک قدرتمند اسلامی» است. 🌷 بازشناسی این اندیشه خصوصا در شرایطی که استکبار جهانی و عواملش حداکثر تلاش خود را برای تفرقه‌افکنی میان امت اسلام بکار گرفته اند، ضرورتی مضاعف می‌یابد. 🌟 به مناسبت میلاد پربرکت پیامبر اعظم   پیشخوان زیر را که شامل بیانات مهم امام خامنه‌ای در رابطه با ابعاد گوناگون مساله‌ی وحدت اسلامی است برای مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی این موضوع پیشنهاد می‌شود. @hagigatevasel
آیات وحدت.ppsx
2.63M
✅✅ببینید 👆پاورپوینت آیات وحدت درقرآن كريم واژة «وحدت‌» بكار نرفته است بلكه از واژه‌هاي «اعتصام‌» و «امت واحد» استفاده شده است كه درهمه آن‌ها مسلمانان را به داشتن وحدت تشويق مي‌كند. دومورد از آن آيات عبارتند از: ✨وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ(آل عمران/۱۰۳) ✨إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ(انبیاء/۹۲) 🌹 👇 https://hawzah.net/fa/Magazine/View/5211/7609/95474/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D9%85%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C(%D8%B9)-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1-%D9%88%D8%AD%D8%AF%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7% ✅مطالعه آیات وحدت👇 http://mobasherghadir.ir/%D9%88%D8%AD%D8%AF%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D9%86 http://www.hajij.com/fa/moral/quranic-sayings/item/2373-2015-02-25-05-10-09
آنها ایستادند پای امام زمان خویش ... 🌹دوستان صمیمی مدافع حرم؛ شهادت ۴ رفیق که در یک روز آسمانی شدند با زمزمه ی سرود یارب رفتند چون تیرشهاب در دل شب رفتند تا زنده شود رسالت خون حسین با نام شکوهمند زینــب رفتند 💠 امروز ۲۱ آبان ماه سالروز شهادت شهدای اربعه حلب : 🌹شهید مدافع حرم احمد اعطایی 🌹شهید مدافع حرم مسعود عسگری 🌹شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری 🌹شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی
️حقیقت واصل
✅ بیانات ناب امام خامنه ای: 🔺ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تش
🔻آیت‌الله طباطبایی‌نژاد پاسخ داد: ❓چرا به امام خمینی و رهبر معظم انقلاب «امام» می‌گوییم 🔹امام جمعه اصفهان گفت: امامت دو معنا دارد، یکی به معنی پیشوایی و است که ما از این بُعد به امام راحل و رهبر معظم انقلاب «امام» میگوییم و یا به جلودار نماز جماعت، امام جماعت گفته می شود، حتی در امر کفر و طاغوت هم امام داریم و از این بُعد اهل تسنن قائل هستند که هر کسی حتی به زور حکومت را گرفت امام و پیشوای مردم است. 🔹معنای دوم ، امامت ابراهیمی است؛ امامت و مقامی که خداوند بعد از نبوت و خلیلیت به حضرت ابراهیم(ع) داد و این مقام و جایگاه جعل از سوی مردم نیست. حضرت ابراهیم(ص) پس از امتحانات سخت وطاقت فرسا به مقام امامت رسید ودراین لحظه «حضرت از خداوند درخواست رسیدن این مقام به ذریه اش را می کند که خداوند صریح می فرماید این مقام به اهل ظالم نمی رسد» اگر کسی حتی یک گناه کرده باشد به همان اندازه ظالم است و ما براین اساس معتقدیم، امامت هیچگاه به آدم ظالم و زورگو نمی رسد.
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تایید خبر سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل درباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی (آلمانی-عربی) توسط مدیرعامل اسنپ 🔹مديرعامل اسنپ: مدیریت واقعی و موسس اصلی شرکت اسنپ دو عرب/ آلمانی به نام ایاد الکسر و محمود فوز هستند 🔹سهامدار اصلی گروه اسنپ راکت اینترنت آلمان و ماجد الفطیم امارات ❌✅از شایعه تا واقعیت|شایعه انتساب مالکیت اسنپ به سپاه 🔹همزمان با راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی، شایعه تعلق داشتن اسنپ به سپاه وجود داشت اما به تازگی مدیرعامل این شرکت توضیحاتی را درباره سهامداران آن ارائه کرده است. 🔸مدیرعامل شرکت اسنپ: حدود ۶۰ درصد از سهام اسنپ متعلق به شرکت ایرانسل است؛ در حدود ۳۰ درصد از سهام در اختیار سهامدار آلمانی و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز متعلق به هایپراستار است که صاحب اصلی آن یک تاجر از امارات متحده عربی به شمار می‌رود. 🔻پیش از این نیز سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه تصریح کرده بود: نه تنها" اسنپ" ، بلکه هیچ یک از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شهری، ارتباطی با سپاه نداشته و ندارند. fna.ir/dd76mn
🚨🚨شبهاتی که جناب روحانی در این سالها باتوجه به فهم غلط از آیات قرآن و سیره اهل بیت در جلسات مختلف مطرح کردند ، 👈به همراه پاسخ آنها را در کانال حقیقت واصل به صورت منسجم بببینید: 📍پاسخ به ۱_شبهه نقد پذیری پیامبر!! ۲_مشروعیت حکومت امام علی و نقش خواست مردم !! ۳_مذاکره امام علی ،امام حسن،امام حسین،حتی امام رضا!!! ۴_اخیرا هم پیمان های متعدد پیامبر!! (پاسخ وواکنشها به این شبهه به صورت مفصل در کانال قرار داده شده) ✅✅پاسخ به تمامی این تحریفها را امروز در کانال حقیقت واصل در پیام رسان بخونید https://eitaa.com/hagigatevasel @hagigatevasel
📝جناب روحانی!پیامبر(ع) واهل بیت ایشان «نقدپذیر» بودند اما «قابل‌نقد» خیر ✅پاسخی درمورد افاضات جدید رئیس جمهور درمورد : ⛔️ وقتی کسی از «عاشورای امام حسین(ع)» و «مناظرات اعتقادیِ امام رضا(ع)» و «صلح امام حسن(ع)» بگیرد؛ یا با زبان روزه، مبنای اعتقادی شیعه دربارۀ ولایت الهیه‌ی امیرالمؤمنین علیه‌السلام و سخن صریح ایشان را با تقطیع، تفسیربه‌رأی کند، دیگر چندان عجیب نیست که چنین کسی طی یک هنرنمایی تازه، مسئله‌ی پیامبراعظم(ص) و اهل‌بیت(ع) را هم در بیانی ایهام‌دار و دوپهلو به مسلخ ببرد تا بتواند به استفادهٔ سیاسی‌اش را بکند! (دین سیاسی یا سیاستِ دینی؟...) 🔸 وقتی از «نقدپذیر بودن» سخن میگوید و یادی از حضرت ولی‌عصر(عج) میآوَرد که استثناءش کند، ناگهان انگار که امری تازه بر او منکشف شده باشد و از جایی به او الهام شده باشد، لحن سخن تغییر می‌کند و از مطلب قبلی اِعراض میکند که «حتی پیامبر(ص) هم قابل نقد است»! ✅گذشته از اینکه اصل حدیث و ماجرا هم آن چیزی نبوده که ایشان بیان کرد، در این باره لازم است چند نکته از مبانی اعتقادی شیعه مرور شود تا برای برخی موجب سوءتفاهم نسبت به معارف ناب شیعی پیش نیاید: 1️⃣ خداوند دربارۀ (ص) آنچنان محکم سخن میگوید که اگر در همان زمانه، رسوب جاهلیت مانع فهمیدنِ بعضی اعراب میشد، امروز دیگر با تأمل در قرآن جایی برای احتمال کوچکترین اشتباه و خطا در سخن پیامبر(ص) باقی نمیگذارد. از باب نمونه آنگاه که میفرماید «مَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى؛ إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحَی» که یعنی «پیامبرحتی یک کلمه هم از خودش سخن نمیگوید؛ هیچ سخنی نمیگوید مگر اینکه وحیِ الهی است» (۳و۴ سوره نجم) طبق این آیه شریفه، اساساً تفکیک میان «سخن خدا» و «سخن پیامبر» امری بی‌معنا است که اگر هم کسی چنین تصوری دارد، ناشی از بی‌اطلاعی‌اش نسبت به معارف قرآنی است. 2️⃣ براساس ادله‌ی قطعیِ قرآنی (از جمله آیه ۳۳ سوره احزاب معروف به آیه آیه ۵۹ سوره نساء معروف به که لزوم اطاعت مطلق از پیامبرواهل بیت را بیان میکنندوآیات دیگری ازاین قبیل ..) وبیان روایی و عقلی، آنچه که دربارۀ عصمت پیامبر گفته شد، عیناً راجع به اهل‌بیت نیز صادق است و از این جهت هیچ تفاوتی میان چهارده نور مقدس نیست. 3️⃣ پیامبر و اهل‌بیت (ع) همواره از اینکه اصحابشان از آن‌ها «پرسش» بکنند و «توضیح» بخواهند، استقبال می‌کردند. چرا که اساس اسلام بر پایۀ عقلانیت است و پرسش، نقطۀ آغازین «تفکر» است. همچنان‌که بسیاری از معارف نابی که از طریق روایات به دست ما رسیده، به دنبال پرسش‌هایی بوده که اصحاب نزد ائمه(ع) مطرح کرده اند. 4⃣همچنین پیامبر(ص )طبق آیه قرآن(وشاورهم فی الامر..) با اصحابشان میکردند اونم به دلیل رشد دادن صحابه واثبات حقانیت تصمیمات پیامبربه ایشان بوده؛بنابراین ونظرخواستن درسیره پیامبر دیده شده؛ 👈اما اگر پیامبر حکمی یا دستوری میفرمودند برای احدی جایز نبود که مخالفت کنند بنا به صریح آیات (نساء ۵۹؛ احزاب۳۶؛ نساء ۶۵؛ جن۲۳؛حشر۷؛وحدود ۱۶ آیه دیگر که مسلمانان را دربرابرفرمایشات پیامبرمیخواهدنه آنکه بخواهند پیامبررا نقدکنند) 5⃣ بنابراین گرچه روایات متعددی دلالت میکنند بر اینکه پیامبر و اهل‌بیت(ع) نقدهای جاهلانۀ دیگران را پاسخ داده و دلیل سخن یا عملکرد خویش را توضیح داده‌اند و به‌اقتضای اخلاق کریمانه‌شان «نقدپذیر» بودند، اما این نه بدان‌معناست که «قابل‌نقد» باشند و احتمال ارتکاب اشتباهی از سوی ایشان وجود داشته باشد. 6⃣اتفاقا صحابه ای که جناب روحانی مطرح میکنند بوده که بعد از اعلام جانشینی مولاعلی توسط پیامبر خطاب به پیامبر میگوید: اینکه گفتی ازطرف خودت بوده یا ازجانب خدا؛ وقتی پیامبرمیفرمایند از طرف خدا بوده؛این مردمیگوید :خدا اگراین سخنان حق است وازجانب توست بارانی از سنگ برماببار!که سه آیه اول سوره درموردعذابش نازل میشود.(منبع :تفسیرنمونه آیت الله مکارم شیرازی ذیل آیات ابتدایی سوره معارج) 💥7⃣اما درمورد دیدگاهی که جناب روحانی مطرح کردند نسبت به فرهنگ که به معنای صرف باشد؛این دیدگاه ناقص وسطحی است! ✅انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود ودر کنارآن ؛امید و برای پذیرش وضع مطلوب 👈به عبارتی یک بخش از انتظار است اما اگر درهمان حد بماندمیشودفرهنگ که علیه امام عادل نیز اعتراض میکردند.وآخرسر با همون تفکراتشون امام را شهید کردند. 8⃣باید به جناب روحانی گفت: گویا قبل از اینکه درس سیاست بیاموزید باید درس امام شناسی یاد میگرفتید! 👈اما اگر این افاضات جدیدتان باز به خاطر منحرف کردن ذهن مردم از به حقشان است راه خطایی درپیش گرفته اید. هتک حرمت اهل بیت عاقبت خوشی ندارد. 📝حجت الاسلام ملااحمدی با اضافات
🚨در پاسخ به طرح شبهات اخیر روحانی پیرامون آیات ۲۱ و ۲۲ سوره غاشیه: آقای روحانی در سخنرانی چندی پیش خود ضمن شبهه افکنی در تکلیف حکومت به اجرای احکام دین، به آیات ۲۱ و ۲۲ سوره غاشیه استناد کردند که خداوند به پیامبر میفرماید: "فَذَكِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَكِّرٌ لَّسْتَ عَلَيْهِم بِمُصَيْطِرٍ"که در جهت پاسخگویی به این شبهه مطلب زیر تقدیم میگردد: ۱- نکته اول این که بدانیم سوره مبارکه غاشیه، سوره ای مکی است و در زمانی نازل شده است که هنوز پیامبر اکرم (ص) موفق به تشکیل حکومت اسلامی نگردیده اند که بتوانند در جهت وضع قوانین و اداره جامعه، احکام شرعی را مبنا قرار دهند و الا وقتی حکومت تشکیل شد مراتب امر به معروف و نهی از منکر موضوعیت پیدا میکند که تلاش لسانی و سپس عملی برای زدودن منکرات از جامعه است. ۲- آیات مزبور خطاب به کفار است نه مومنان، یعنی کافران را نمیتوان به زور مومن کرد و البته بلافاصله در ادامه همان آیات، خداوند به پیامبر میفرماید "إِلَّا مَن تَوَلَّى وَكَفَرَ فَيُعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذَابَ الْأَكْبَر" که نشان میدهد آنانی که به نصایح پیامبر گوش نمیدهند و روی برمیگردانند، همانا کفاری هستند که شایسته عذاب هستند و البته عذاب خداوند بزرگتر از عذاب دنیوی ایشان است که همانا جنگ با ایشان و سیطره بر آنها میتواند باشد. ۳- این آیات به پیامبری نازل میشود که خداوند در آیات ۶ سوره کهف و ۳ سوره شعرا و ۸ سوره فاطر او را خطاب قرار میدهد که تو میخواهی برای هدایت مردم، جانت را از دست بدهی و این طور نیست که مثل فلان سیاستمدار، هیچ دلسوزی در زمینه هدایت مردم نشان ندهد و در واقع همان مذکر هم نباشد و بعد به استناد آیه ای مکی که در زمان فقدان حکومت اسلامی نازل شده است، تکلیف حکومت در راستای هدایت جامعه را از اساس منکر شود! ۴- وقتی به یاد بیاوریم آقای روحانی قبلا گفته است حکومت هیچ تکلیفی برای آخرت مردم ندارد و مبلغان دین را بیکار و متوهم خوانده است، متوجه میشویم استناد ایشان به آیات ۲۱ و ۲۲ سوره غاشیه از جهت فهم دقیق از دین و دلسوزی برای مردم نیست بلکه در راستای تحریف مفاهیم مسلم دینی است، کما این که بجای این که از عاشورا درس مقاومت و شجاعت بگیرد، درس مذاکره میگیرد! ۵- در شرایطی که حکومتهای غربی از تمام ظرفیتشان برای تعمیم مبانی فکری غلط و انحرافی خود به دیگر جوامع بهره میگیرند تا آنجا که اگر نظرات ایشان مثلا درباره همجنسگرایی مطاع نشود، آن جامعه و حکومت را تحت فشار میگذارند و از شبکه های اجتماعی برای تغییر فرهنگها و حتی براندازی حکومتها به صورت سیستماتیک استفاده میکنند، چطور میتوان با خوش باوری و بدون هرگونه چاره اندیشی در برابر این حکومتها و ابزارهایشان، خلع سلاح ماند؟! آن هم در حالی که فیلترینگ در تمام کشورها وجود دارد لیکن تنها محدوده ها و حساسیتهایشان متفاوت است؟! و حتی مدعیان آزادی بیان هم در مسائلی مثل "هلوکاست" به فیلتر و سانسور و حتی مجازات میپردازند. ۶- نکته دیگر این که مگر میتوان از اسلام که حاصل زحمت ۱۲۴ هزار پیامبر و امامان و اولیای الهی است چشم پوشید و موازین انسان ساز این مکتب الهی را در جهت تکامل انسان و جامعه به کار نگرفت؟! آیا این کفران نعمت نیست؟! آیا این ایستادن در برابر اسلام نیست؟! آیا میتوان علوم انسانی اسلامی را کنار گذاشت و علوم انسانی غربی که بر مبنای ماتریالیزم و اومانیسم بنا نهاده شده اند را مبنای حکمرانی قرار داد؟! و حتی علوم انسانی اسلامی را به سخره گرفت و به قراردادن قرآن در داشبورد خودرو تعبیر کرد؟! اصلا اگر قرار باشد حکومت غیراسلامی با حکومت اسلامی هیچ تفاوتی نداشته باشد چرا باید حکومت اسلامی تشکیل داد و چرا این همه آیات قرآن کریم بر مبنای تشکیل حکومت نازل شده اند؟! 📝سیاوش آقاجانی @hagigatevasel
🚨جناب آقای حسن روحانی در جمع پزشکان به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین در سال ۹۶ گفته بود: ۱_"حکومت علی(ع) با خواست و اصرار مردم تشکیل شد. ۲_ حضرت فرمودند: اگر شما مردم فرد دیگری را انتخاب کنید، من در اطاعت از او که شما مردم آن را برگزیدید، اولین نفر خواهم بود. ۳_ مبنای ولایت و حکومت از دیدگاه علی (ع) انتخاب و نظر مردم بود" درباره این سخنان غلط جناب روحانی که بااستنادبه خطبه ۹۲ نهج البلاغه گفته شده بود متن خطبه را می آوریم : 🚨خطبه ۹۲ نهج البلاغه 🍃و از خطبه هاي آن حضرت است چون پس از كشته شدن عثمان خواستند با او بيعت كنند 🔺و بدانيد كه اگر من درخواست شما را پذيرفتم با شما چنان كار مي كنم كه خود مي دانم. 🔺 و به گفته گوينده و ملامت سرزنش كننده گوش نمي دارم. 🔺 و اگر مرا واگذاريد همچون يكي از شمايم، 🔺 و براي كسي كه كار خود را بدو مي سپاريد، بهتر از ديگران فرمانبردار و شنوايم. 🔺ًمن اگر وزير شما باشم، بهتر است تا امير شما باشم. ✅اماپاسخ به جناب روحانی 🔺 طبیعی است که هر شیعۀ ۱۲ امامی که نصب علی علیه السّلام به مقام ولایت و امامت امّت را از طرف خداوند و پیامبر می داند از شنیدن این سخنان تعجّب کند -خصوصا اینکه گوینده عبارتی از خود امیرالمؤمنین را به عنوان مؤیّد آورده است- و سؤالاتی از این دست برایش طرح شود که : «چگونه می شود امام علی(ع) به این راحتی اعلام کند شما هرکس را به دلخواهتان به ولایت برگزینید من هم با شما همراهی می کنم؟ اساسا اگر قرار بود امر ولایت بر جامعه انتخابی باشد پس ماجرای برای چه بود؟ و دعواهای بعد از به چه علّتی به پا شد؟ وقتی امام علی اینقدر آسان با ماجرا کنار آمده، (س) چرا آنچنان مقاومتی کرد که به قیمت جانش تمام شد؟ پس اینهمه روایت که بر انتصابی بودن مقام امامت و نیز غصب آن دلالت دارند چه می شود؟» 🔺 برای هرکس که اندکی با عقاید کلامی و اساسی شیعه در باب ولایت آشنا باشد فساد نظر حسن روحانی کاملا آشکار است.تا اینجا و به اجمال معلوم است که این خطبه از بیانات «متشابه» امیرالمؤمنین است که مثل هر بیان متشابه دیگری از جمله آیات متشابه قرآن قابلیّت برداشت دوگانه یا چندگانه دارد. مطابق دستور قرآن و روایات برای فهم درست متشابهات باید به محکمات قرآن و روایت مراجعه کرد که فقط یک دلالت دارد. اما داستان این خطبه از چه قرار است؟ 🚨👈 خطبه ۹۲ در احوالات متشنّج بعد از مرگ عثمان ایراد شده است؛ هنگامیکه بسیاری از نخبگان سیاسی و مذهبی جامعه و آحاد مردم از فرط ناچاری و نگرانی از اوضاع نابسامان حکومت و افول همه مدّعیان غاصب، ظاهرا چاره را فقط در حکمرانی علی (ع) می دیدند؛ از این جهت حضرت را تحت فشار گذارده بودند تا جانشینی عثمان را بپذیرد. 👈امام می دانستند که این اصرارهای پی درپی، نه از باب پشیمانی از پایمال شدن حق ولایت ایشان، بلکه از سرناچاری است و آگاه بودند که این جماعت، استانداردهای حکومت علوی را تاب نخواهند آورد زیرا ذهنیّتشان از "حکومت نُرمال" همان شیوۀ خلیفۀ اوّل و دوم است. 👈لذا خطبه ای ایراد کردند تا نشان دهند که از مبدأ اصرار این جماعت و مزاج حکومتیشان مطّلعند و اتمام حجّت کنند که حتّی اگر سماجت آنها در تأسیس حکومت علوی مؤثّر باشد امّا حکومت آتی نه تنها بر مدار سبک و سلیقۀ ایشان نخواهد بود چه بسا تعارضاتی جدّی را هم به دنبال داشته باشد. ✅ واضح است که خطبۀ ۹۲ به دنبال تحذیر بیعت کنندگان از اندیشه و عادتی است که حکومت و استانداردهای آن در اسلام را امری انتخابی و دلبخواهی می داند و می پندارد که چون نیروی ایشان علی(ع) را بر سرکارآورده پس او مطابق رسمهای پیشین برطبق میل و سبک مورد پسند ایشان حکم خواهد کرد. 🔺حتّی «ابن ابی الحدید» سنّی در شرح این خطبه توجّه کاملی به زمینۀ ایراد آن داشته و مخاطبان خود را از این برداشت غلط به صراحت بازداشته است؛ ❌اشتباهی که متأسّفانه شیخ حسن روحانی دچارش شد وحال هدفش منحرف کردن اذهان از کدام مطلب بود خدا میداند. @hagigatevasel
🚨درمورد سخنان غلط روحانی در جمع پزشکان سال ۹۶ که با استناد به خطبه ۹۲ گفته شده بود: 🔹باید توجه داشت که مخاطب این خطبه مردمی هستند که بعداز سالها رها کردن علی(ع) می خواهند مانند خلفاء قبلی با ایشان بیعت کنند! -وقتی امام میفرمایند: و به گفتار این و آن و سرزنش سرزنشگران گوش نمی دهم ؛ 👈یعنی میخواهند بگویند شما طاقت حکومت من را ندارید . 🔹این عبارت احتجاج محکم علی(ع) هم بر ضد کسانی است که قبلا در زمان شورای شش نفره می گفتند مانندِخلفا گذشته حکومت کن و هم احتجاج برضد کسانی مانند طلحه و زبیر می باشد که طاقت عدل (ع) را نداشتند. -وآنجا که امام میفرمایند : واگر مرا رها کنید پس من مانندِ یکی از شما هستم و شایدشنواتر و مطیع تر از شما نسبت به آن کسی که اورا به خلافت امرتان برمی گزینید. 🔹حضرت علی(ع) صدق این کلام خود را در ۲۵سال خانه نشینی و تحمل غصب خلافت نشان داد. آنجا که مردم با وجود نصوص و دلایل کثیره مانند غدیر خم، و آیات ولایت و مباهله و .... وصیّ بلافصل وجانشین به حق حضرت رسول (ص) را سالها تنها گذاشته و یاری نکردند (رجوع کنید به خطبه شقشقیه (خطبه ۳ نهج البلاغه)،و پیرو شدند « لِمنْ وَلَّيْتُمُوهُ أَمْرَكُمْ » و حضرت برای حفظ اسلام مشاور و وزیری بینظیر برای خلفا بود به طوری که عمر بیش از ۷۰بار گفت لولا علی لهلک العمر! 🔹والبته کنایه به آن مردمی هم هست که می خواهند با وی بیعت کنند ولی طاقت حکومت عدل علی(ع) را ندارند؛حرف اورا نمیشنوند؛ و حضرت (ع) را اطاعت نمی کنند! و جنگ جمل و نهروان نشانه ی صدق این کلام حضرت (ع) می باشد. ⛔️درموردصحبتهای روحانی که گفتند مبنای ولایت وحکومت از دیدگاه امام علی انتخاب و نظرمردم بود!!! ♨️ صحبتهای روحانی اشاره به خطبه ۹۲ نهج البلاغه داشت. ❓❗️ سوال اینجاست که چرا ایشان به خطبه۹۲ نهج البلاغه امام اشاره کردند؟هدفشان چه بود ❓❗️ چراایشون لااقل شرح خطبه وعلت ایراد خطبه را نگفتند ❓❗️وچرالااقل درادامه به خطبه۳ نهج البلاغه ونارضایتی امام اشاره نکردند!!! ❗️اصلااگرقرار برانتخاب مردم بود علت نزول آیه تبلیغ (سوره مائده آیه ۶۷)ودرادامه آیه اکمال(سوره مائده آیه۳ )و ماجرای غدیرخم برای چه بود! ❓❗️اگرقرار برانتخاب مردم بود؛حضرت زهراسلام الله علیها به دنبال احقاق چه چیزی بودند که جان خود را دراین راه فدا کردند؟ 🔺 لازمه تبیین بشه که این روایت امام علی علیه السلام که جناب روحانی به کاربردنددرچه شرایطی گفته شده(شرح خطبه۹۲ نهج البلاغه ) 🔺وچه روایات دیگری درهمین نهج البلاغه دراین رابطه گفته شده(برای مثال همین خطبه شقشقیه خطبه ۳که امام ناراحتی خودرابیان میکنندازحکومت خلفاوباعث بسی تاسف و درد که حتی درهمین خطبه هم کلام امام نیمه امام میماند! که ابن عباس گوید: هرگز بر هیچ گفتاری چنان دریغ نخوردم که بر این گفتار اندوه بردم که چرا امیرالمومنین نتوانست سخن را بدانجا رساند که بایست. 🔺وتبیین مسایلی ازجمله آیات تبلیغ واکمال و جریان غدیرخم 🔺بررسی وتبیین چرایی احتجاجها وناله های حضرت زهراسلام الله ♦️ وهم اینکه پیامد این تفکری که جناب روحانی مطرح کردن چیست ؟ 🔺اهداف این گونه صحبتهای روحانی چیست ؟ 💥وراست گفته اند که هروقت روحانی سخنان ساختارشکنانه زد؛ بدانید جایی بند را آب داده و با این سخنان ساختار شکنانه میخواهد افکارعمومی را منحرف کند! ⛺️برای براندازی خیمه آن را نشانه گرفتند اما ناکام ماندند.. 🕋 را نشانه گرفتند تا را براندازی کنند اما باید بدانند برای برپایی حکومت ولایت فقیه ۳۰۰ هزار شهید داده شده است! 👌پیروزی افسران : روحانی حرفش را بعد از چند روز پس گرفت! 🔺روحانی در تاریخ ۲۴ خرداد۹۶ : امیرالمٰؤمنین مبنای ولایت را ،مبنای حکومت را ،نظر مردم و انتخاب مردم می داند. 🔺روحانی ۳۰ خرداد ۹۶ پس از روشنگری ها ی افسران و علماء : مسأله ولایت با تشکیل حکومت، دو مقوله جدا از هم ‏است که نباید با هم خلط شود. @hagigatevasel