eitaa logo
🚩🏴حاج قاسم🚩🏴
1.1هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
11.3هزار ویدیو
28 فایل
ایدی مدیر مالک: @MuhammadF313 کشکول جامعی از مطالب متنوع سیاسی ؛ اجتماعی؛ فرهنگی؛ طنز؛ خانواده؛ .... به ما بپیوندید🙏🪴🌺💖 @haj_ghasem1_20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک درود و یک خسته نباشید آقا یک طنزم بگذارم یخ خودمون بازبشه😂😂😂 😉تو ایتا طلا آب کنی بریزی تو حلق مخاطب، بازم یا دستش میلرزه و یا لفت میده😂 چته اخه چرا لفت میدی ؟ نه تبادل داریم و نه تبلیغات و نه دوربین مخفی...😂 آخه عزیزم؛ دنبال چی هستی که پیدا نمیکنی؟😅 مشکلی هست اینجا بهم بگو..😂 نترس اون یک درصد سهام ایتا را از سپاه پس گرفتم... امن امن امنه.....😂😂😂😂
پاسخی به یادداشت آقای پرویز پرستویی و سایر بهانه جویان درباره حواشی سفر رئیس جمهور به سوریه ♨️بی توجهی به دستاوردها و پیامهای مهم سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه و استقبال گرم مردم سوریه از ایشان و در مقابل این رویداد بزرگ، تمرکز بر احوالپرسی رئیس جمهور با دو زن بی حجاب اوج کوته بینی و بی انصافی است.👌 🔻البته هدف این بهانه گیری ها مشخص است. میخواهند بگویند: 1️⃣ اگر در ایران بر مسئله حجاب حساس هستید، چرا در آنجا بی تفاوتید؟ 2️⃣ چرا در ایران حجاب اجباری است و در سوریه نیست؟ 3️⃣ چرا دفاع از سوریه را یک دفاع ایدئولوژیک معرفی کردید در حالی که وضعیت دینداری مردم سوریه اینچنین است؟ ✅پاسخ سوال1️⃣ 🔻رئیس جمهور ما، مجری قانون جمهوری اسلامی ایران است. قانون می گوید زن باید پوشش شرعی داشته باشد، رئیس جمهور هم موظف به برنامه ریزی برای اجرای این قانون است. 👈 از طرفی رئیس جمهور ضابط قضائی نیست که بخواهد با جرم بی حجابی برخورد کند؛ که اگر هم باشد، وظایفش محدود به مرز جغرافیایی ایران است. ⁉️چرا رئیس جمهور نهی از منکر نکرد 🔸 اول اثبات کنید که نهی از منکر آن افراد در آن موقعیت واجب بوده. بر فرض که واجب بوده و ایشان کوتاهی کرده، یک گناهی مرتکب شده که به شخص خودش مربوط است نه جایگاه حقوقی اش در نظام جمهوری اسلامی. 🔹شما نمی توانید بگویید «چون آنجا بی خیال حجاب شدی، در ایران هم بی خیال حجاب بشو»پاسخ سوال2️⃣ 🔸قانونگذاران در جمهوری اسلامی، از طریقی مشروع و قانونی و بر اساس منابع معتبر دینی، لزوم رعایت پوشش شرعی برای زنان را به قانون تبدیل کرده و برای آن ضمانت اجرا قرار دادند. 🔹اینکه در کشوری دیگر، قانونی شبیه به کشور ما وجود نداشته باشد، دلیل بر این نمی‌شود که قانون کشور ما غلط است. 👈منبع شناخت احکام اسلامی، قرآن کریم و سنّت پیامبر و اهل بیت(علیهم السلام) است؛ نه عملکرد مسلمانان و کشورهای اسلامی. 🔸وقتی در منابع اسلامی، حجاب به عنوان یک واجب معرفی شده، باید به آن عمل کنیم چه سایر مسلمانان به این حکم اعتنا کنند چه نکنند. 🔹عده ای از مسلمانان نماز نمی خوانند، خمس نمی دهند، جهاد را ترک می کنند. آیا رفتار این اشخاص باید معیار درست و غلط باشد؟ ✅پاسخ سوال3️⃣ 🔸دفاع از مظلوم، دفاع از مسلمان و دفاع از حرم های اهل بیت(علیهم السلام) و شعائر دین همگی به خودی خود مقدّس و ارزشمند هستند. حال فرقی نمی کند که آن مظلوم مسلمان باشد یا نه. آن مسلمان نمازخوان و با حجاب باشد یا نه. آن حرم اهل بیت(علیهم السلام) در ایران باشد یا خارج از ایران. ⁉️برخی می گویند چرا از بشار اسد دفاع کردید در حالی که همسرش بی حجاب است😑 🔹ما از شخص بشار اسد که همسرش بی حجاب است دفاع نکردیم. بلکه ما طبق آموزه های دینی و مقتضای روابط دیپلماتیکمان با سوریه، از رئیس جمهور قانونی و حکومت قانونی و مردم بی پناه این کشور دفاع کردیم، در حالی مورد ظلم و تجاوز داعش با حمایت آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی قرار گرفته بود. 👈 ما از حرم اهل بیت(علیهم السلام) که داعش تا پشت دیوارهایش رسیده بود دفاع کردیم.👌 ⁉️آیا چنین دفاعی به خودی خود محترم، مقدس و مشروع نیست🤔 ✳️ آقای پرستوی پرسیده اند: با وجود فقر و تنگدستی مردم خودمان، چرا به سوریه وعده داده اید که برای بازسازی کشور جنگ زده شان، در کنارشان باشید؟ 👈آقای پرستویی؛ مشارکت ایران در بازسازی سوریه یعنی افزایش تولید و صادرات، یعنی افزایش اشتغال، یعنی انجام پروژه های بین المللی توسط شرکتهای داخلی، یعنی ارز آوری، یعنی کمک به دولت برای انجام پروژه های عمرانی داخلی و محرومیت زدایی. 🚨قرار نیست به سوریه صدقه بدهیم و قرار نیست از حق محرومان و مستضعفان کشور خودمان بزنیم. ----------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در
🌸سلامی مجدد ؛ حکایت عصرگاهی ؛ آورده اند : ﭼﻮﭘﺎﻧﯽ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﮐﺎﺳﻪ ﺷﯿﺮﯼ ﺟﻠﻮی ﺳﻮﺭﺍﺧﯽ می‌گذاشت. ﻣﺎﺭﯼ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯽ‌آمد، ﺷﯿﺮ را می‌خورد ﻭ سکه‌اﯼ ﺩﺭ ﺁﻥ می‌انداخت. ﭼﻮﭘﺎﻥ ﻣﺮﯾﺾ ﺷﺪ. ﺑﻪ ﭘﺴﺮﺵ ﮔﻔﺖ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﮑﻨﺪ. ﭘﺴﺮ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﺎﺭ ﺭﺍ بکشد ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺳﮑﻪﻫﺎ ﺭا ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ. ﻫﻤﯿﻦ ﮐﺎﺭ را ﮐﺮﺩ. ﻭﻟﯽ ﻣﺎﺭ ﺯﺧﻤﯽ ﺷﺪ و ﭘﺴﺮ را نیش زد و ﭘﺴﺮ ﻣﺮﺩ. ﭼﻮﭘﺎﻥ ﻣﺪﺗﯽ ﺑﻌﺪ ﺑﯽﭘﻮﻝ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺭﺳﻢ ﻗﺪﯾﻢ، ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﮐﺎﺳﻪ ﺷﯿﺮﯼ ﺟﻠﻮی ﺳﻮﺭﺍﺥ ﮔﺬﺍﺷﺖ. ﻣﺎﺭ ﺷﯿﺮ را ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺳﮑﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: «ﺩیگر ﺑﺮﺍیم ﺷﯿﺮ ﻧﯿﺎور، ﭼﻮﻥ ﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﺮﮒ ﭘﺴﺮﺕ را فراموش می‌کنی و ﻧﻪ ﻣﻦ ﺩﻡ ﺑﺮﯾﺪﻩام را.» بله دوستان خوبم : ﮔﺎﻫﯽ ﺑﺎﯾﺪ از علقه ای ﺩﻝ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺯﺧﻢ ﮐﻬﻨﻪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﻮﺩ!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌸🌹داستان شب🌹🌸🌻 *سلام علیکم* شبتان سرشار از قرار و آرامش.... وجودتان محفوظ از هر رنج و تعب.... فکرتان سلیم و درست و بصیر... قلبتان مملو از عشق و محبت و مهر.... *ان شاءالله* .................................. داستان امشب را تقدیم میکنم. ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ *مقهورشدن و مغفول ماندن* ناقلان سخن و روایان حکمت و عبرت گفته اند: در جنگلی زیبا ؛ گوزن بسیار مغرور و دلربایی ؛ بر لب آب چشمه ای رفت تا آب بنوشد....؛ در حین نوشیدن آب ؛ عکس خود را در آب چشمه دید....؛ اول که بسیار مست و شیدای هیمنه و هیئت خود شد. اما خوب که در تصویر منقش شده در آب نگریست ؛ پاهایش در نظرش باریک و اندکی کوتاه جلوه کرد....؛ پس دلش شکست و غمگین شد......؛ اما باز که خوب نگاه کرد؛ شاخ های بلند و قشنگش را که دید و شادمان و مغرور شد....؛ از بد ایام ؛ در همین حین چند شکارچی قصد شکار او کردند.....؛ گوزن ؛ به سوی مرغزار گریخت و چون چالاک می دوید، صیادان به او نرسیدند ؛ اما وقتی به جنگل رسید ؛ شاخ هایش به شاخه ی درختی گیر کرد و نتوانست فرار کند....؛ صیادان که همچنان به دنبالش بودند ؛ سر رسیدند و او را گرفتند.... گوزن بیچاره چون گرفتار شد؛ با خود گفت: هزاران دریغ که پاهایم که از آن ها ناخشنود بودم ؛ نجاتم دادند، اما هزاران تاسف بر شاخ هایم که به زیبایی آن ها می بالیدم ؛ گرفتارم کردند....؛ .................................. بله دوستان خوبم؛ چه بسیارند در زندگی چیزهایی که از آنها خوشمان نمی آید و دوستشان نداریم ولی مایه خوشبختی و آسایش ما هستند و بالعکس چه چیزهایی که داریم و یا دوست داریم که داشته باشیم اما مایه بدبختی و عذاب ما خواهند بود.....؛ خداوند میفرمایند: " عسی عن تکرهوا شیئا" وهو خیر لکم و عسی عن تحبوا شیئا" وهو شرا" لکم. بقره۲۱۶ " البته ما باید تمام تلاشمان را برای داشتن زندگی بهتر انجام دهیم ؛ اما همواره به حکمت های خداوند و به تقدیر و اراده و داده ها و خواسته های او راضی باشیم...؛ وجودتان سرشار از شادی و شعف و خیر باشد. *ان شاءالله* 🍃🌺🌸🌼🌹🌼🌸🌺🍃
💠 پای درس نهج البلاغه _حکمت 20 🔸️روش برخورد با جوانمردان 🔹️ قال مولا علی علیه السلام : ✅ أَقِیلُوا ذَوِی الْمُرُوءَاتِ عَثَرَاتِهِمْ ، فَمَا یَعْثُرُ مِنْهُمْ عَاثِرٌ إِلاَّ وَیَدُ اللَّهِ بِیَدِهِ یَرْفَعُهُ. ✅ امام(علیه السلام) فرمود: از لغزش هاى افراد با شخصیت (و جوانمرد) چشم پوشى کنید ، چرا که هیچ کس از آنها گرفتار لغزش نمى شود مگر این که دست خدا به دست اوست و او را بلند مى کند.
💠شرح مختصری بر حکمت شماره 20 🔸️روش برخورد با جوانمردان ⤵️ ✅ مولا علی(ع) در این کلمه حکمت آمیز به لغزش هایى اشاره دارد که گاه از اشخاص با شخصیت سر مى زند و همگان را توصیه مى کند از آن چشم بپوشند. مى فرماید: «از لغزش هاى افراد با شخصیت (و) جوانمرد چشم پوشى کنید، چرا که هیچ کس از آنها گرفتار لغزش نمى شود مگر این که دست خدا به دست اوست و او را بلند مى کند» ؛(أَقِیلُوا ذَوِی الْمُرُوءَاتِ عَثَرَاتِهِمْ، فَمَا یَعْثُرُ مِنْهُمْ عَاثِرٌ إِلاَّ وَیَدُ اللَّهِ بِیَدِهِ یَرْفَعُهُ). ✅ اقیلوا» از ماده «اقاله» در اصل به معناى باز پس گرفتن معامله در جایى است که خریدار، پشیمان مى شود، سپس به هر نوع چشم پوشى اطلاق شده است. ✅ «مروءات» جمع «مروءه» به معناى شخصیت و جوانمردى است. ✅ «عثرات» جمع «عثره» به معناى لغزش و خطاست. ⚠️ روشن است که هر انسانى ـ به جز معصومان(علیهم السلام) ـ در زندگى خود گرفتار لغزش یا لغزش هایى مى شوند. ⚠️ اگر آنها افراد با شخصیت و نیکوکارى باشند باید به موجب حسن اعمال و رفتارشان از این لغزش ها چشم پوشى کرد؛ هر گونه نقل آن براى دیگران یا سرزنش یا بزرگ نمایى کارى است خطا و بر خلاف انصاف و جوانمردى، زیرا خدا هم مدافع این گونه افراد است.
💠 شرح مختصرحکمت شماره 20 ✅ امام مى فرماید: هرگاه یکى از این افراد نیکوکار و با شخصیت به زمین بخورند خداوند فورا وى را از زمین بلند مى کند و اجازه نمى دهد آبروى او برود. ‼از این جمله حکمت آمیز دو نتیجه مى توان گرفت: ⤵️ ⚠️ نتیجه اول که در متن جمله آمده این است که لغزش هاى نیکوکاران و افراد پاک و با تقوا را باید نادیده گرفت و حسن ظنِ به آنها را نباید با این لغزش ها به سوء ظن مبدل کرد. این همان چیزى است که در روایت معروف که به صورت ضرب المثل در آمده مى خوانیم: «اَلْجَوادُ قَدْ یَکْبُو» یا «قَدْ یَکْبُو الْجَوادُ» (اسب ارزشمند و کارآمد گاه ممکن است گرفتار لغزشى شود) و در بعضى از عبارات این جمله به آن افزوده شده که «الصّارِمُ قَدْ یَنْبُو; شمشیر برنده نیز گاهى کارگر نمى شود». ⚠️ نتیجه دومى که مى توانیم از آن بگیریم این است که اگر راه تقوا و نیکوکارى و جوانمردى را پیش گیریم خداوند به هنگام لغزش ها ما را تنها نمى گذارد و دست ما را مى گیرد و از زمین بلند مى کند و آبروى ما را حفظ مى نماید.
💠 پای درس نهج البلاغه _حکمت 21 🔸️استفاده از فرصت 🔹️ قال مولا علی علیه السلام : ✅ قُرِنَتِ الْهَیْبَةُ بِالْخَیْبَةِ وَالْحَیَاءُ ، بِالْحِرْمَانِ ، وَالْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَیْرِ. 💠 ترجمه حکمت 21 ✅ امام(علیه السلام) فرمود: ترس (نابجا) با ناامیدى مقرون است و کم رویى با محرومیت همراه، فرصت ها همچون ابر در گذرند؛ ازاین رو فرصت هاى نیک را غنیمت بشمارید (و پیش از آنکه از دست برود، از آن استفاده کنید).
💠 شرح و تفسیر حکمت شماره 21👇🏻🌸👇🏻 🔸️ استفاده از فرصت🔸️ ♻️قسمت اول ✅ امام(علیه السلام) در این سخن پرمعناى خود به سه نکته مهم اشاره مى کند. 🌸 نخست مى فرماید: «ترس (نابجا) با ناامیدى مقرون است» ؛ (قُرِنَتِ الْهَیْبَةُ بِالْخَیْبَةِ). بدون شک ترس از عوامل و اشیاى خطرناک، حالتى است که خداوند در انسان براى حفظ او آفریده است. ‼ هنگامى که حادثه خطرناکى رخ مى دهد یا موجود خطرناکى به انسان حمله مى کند و خود را قادر بر دفاع نمى بیند ترس بر او غالب مى شود و خود را به سرعت از صحنه دور مى سازد این گونه ترس منطقى و موهبت الهى براى حفظ انسان از خطرات است. ‼ هرگاه سیلاب عظیمى حرکت کند و انسان خود را در مسیر آن ببیند و بترسد و با سرعت خود را کنار بکشد چه کسى مى گوید این صفت مذموم است؟ ترس بجا سپرى است در برابر این گونه حوادث. ⚠️ ولى ترس نابجا که ناشى از توهم یا ضعف نفس یا عدم مقاومت در مقابل مشکلات باشد به یقین مذموم و نکوهیده است و این گونه ترس هاست که انسان را از رسیدن به مقاصد عالیه باز مى دارد. 🌸 شاعر مى گوید: مَنْ راقَبَ النّاسَ ماتَ هَمّاً *** وَنالَ بِاللَّذةِ الْجَسُورُ «کسى که ملاحظه سخنان این و آن کند (و از آن بترسد) از غصه مى میرد; ولى افراد جسور و شجاع به لذات و کامیابى ها مى رسند».
💠 شرح مختصر بر حکمت شماره 21 ♻️ قسمت دوم ♻️ 🔻 کم رویی با محرومیت همراه است ✅ در جمله کوتاه و پرمعناى دوم مولا علی مى فرماید: «کم رویى با محرومیت همراه است» (وَالْحَیَاءُ بِالْحِرْمَانِ). حیاء مانند هیبت دو معناى باارزش و ضد ارزش دارد : ⤵️ ⚠️ حیاى ارزشمند آن است که انسان از هر کار زشت و گناه و آنچه مخالف عقل و شرع است بپرهیزد . ⚠️ حیاى ضد ارزش آن است که انسان از فراگرفتن علوم و دانش ها و یا سؤال کردن از چیزهایى که نمى داند یا احقاق حق در نزد قاضى و جز او اجتناب کند، همان چیزى که در عرف، از آن به کم رویىِ ناشى از ضعف نفس تعبیر مى شود. ‼منظور مولا علی (علیه السلام) در گفتار بالا همان معناى دوم است که انسان را گرفتار محرومیت ها مى سازد. 🌸 در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «الْحَیَاءُ حَیَاءَانِ حَیَاءُ عَقْل وَحَیَاءُ حُمْق فَحَیَاءُ الْعَقْلِ هُوَ الْعِلْمُ وَحَیَاءُ الْحُمْقِ هُوَ الْجَهْلُ . ‼شرم و حیا دو گونه است : 🔸️حیاى عاقلانه 🔸️ حیاى احمقانه 🔹️ حیاى عاقلانه از علم سرچشمه مى گیرد و حیاى احمقانه از جهل». 🌸در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) در این باره مى خوانیم: «مَنْ رَقَّ وَجْهُهُ رَقَّ عِلْمُهُ ؛ افراد کم رو کم دانش اند».