eitaa logo
پایگاه اطلاع رسانی استاد سید جلال رضوی همدانی
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
50 فایل
پایگاه اطلاع رسانی استاد حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی همدانی 💭 #بیانات (مجموعه بیانات حجت الاسلام رضوی همدانی ✍ #آثار (مجموعه مکتوبات منتشر شده استاد) 🗨 #نصایح (مجموعه توصیه های اخلاقی استاد) #مصاحبه های استاد ارتباط با استاد
مشاهده در ایتا
دانلود
*اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم* باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت جايگاه نماز وقرارگرفتن درزمره نمازگزاران واقعی روز آدینه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت ومغفرت الهی اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم رسیدن به حقیقت نماز با وجود شش معنا محقق می شود حضور قلب: فراغت دل‌ از غیر نماز و حضور آن ، نزد فعل و قول خویش است؛ داشتن درک و فهم: مراد از آن ، این است که قلب انسان، نزد معانی اعمال وی از قول گرفته تا فعل حاضر باشد؛ *تعظیم حضرت حق* تن دادن به بزرگی خداوند متعال و بزرگداشت عبادت اوست؛ *برخورداری از هیبت* ناشی از خوف خدا و ترسی است که از تعظیم و اخلاص برخاسته باشد؛ *داشتن رجا* : امید به فضل خداوند و پذیرش عمل از جانب او؛ *حیاورزیدن* پایداری در برابر هر چیزی که مخالف با توحید خدای متعال و معرفت اوست و درک موقعیت گناهکارانه. التماس دعا دارم اسرارالصلاة_ص٢٥٨ ‎https://eitaa.com/haj_razavi
السلام علیک یا صاحب الزمان ( عج ) پا به پای سحر از کوه و کمر می آیی من و دیدار تو ؟ افسوس ، مگر میایی ؟ الهم عجل لولیک
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت افکارواندیشه های امیرالمومنین وعمل به آن رور آغازین هفته شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت یارب العالمین واکنش حضرت امیر مؤمنان امام علی (علیه السلام) به پیشنهاد تبعیض اقتصادی مساوات در تقسيم بهره‌هاى عمومى امام علی (سلام الله علیه) در پاسخ به پيشنهاد برخى از ياران مبنى بر زيرپا گذاشتن مساوات در تقسيم بهره‌هاى عمومى و سرانهِٔ جامعه، و بيشتر‌دادن به اشراف عرب و قريش و آنان كه بيم مخالفت‌شان مى‌رفت و نگرانى از جداشدن‌شان و پيوستن‌شان به معاويه وجود داشت، فرمود: «أَتَأْمُرونِّي أَنْ أَطلُبَ النَّصْرَ بِالْجَوْرِ فِيمَنْ وُلّيِتُ عَلَيْهِ؟ وَ اللهِ لاَ أَطُوُرُ بِهِ مَا سَمَرَ سَمِيرٌ، وَ مَا أَمَّ نَجمٌ فِي السَّمَاءِ نَجمًا. لَوْ كَانَ الْمَالُ لِي لَسَوَّيْتُ بَيْنَهُمْ، فَكَيْفَ وَ إِنَّمَا الْمَالُ لَهُمْ ». . پرهیز ازستم به مردم آيا مرا فرمان مى‌دهيد تا پيروزى بجويم به ‌وسيله ستم‌كردن دربارهٔ آنان كه سرپرست ايشانم؟ سوگند به خدا كه به چنين چيزى نزديك نشوم تا آن‌گاه كه شبانه‌ روزان، از پى يكديگر آيد، و تا هنگامى كه ستاره‌اى در آسمان به دنبال ستارهٔ ديگر برآيد! اگر دارايى از آنِ خود من بود، بى‌گمان همگان را برابر مى‌داشتم، تا چه رسد كه دارايى، از آنِ خودشان است. نهج‌البلاغه ، کلام ۱۲۶ التماس دعا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت فرصت‌ها وتهدیدات ایام جوانی وتقویت مباني معرفتی و دینی روز یکشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاذلاجلال والااکرام شگفت انگیزی رابطه جوانان و حضرت ولی عصر جوانان و امام زمان رابطه جوانان و حضرت ولی عصر رابطه شگفت انگیزی است، اسلام در روان کاوی شخصیت جوان می گوید : جوان دارای قلبی رقیق و دلی نرم است ، پس حق را زودتر می پذیرد، مروری به صفحات تاریخ ابو جعفر احول می گوید: وقتی از بصره برگشتم، امام صادق علیه السلام به من فرمود : وَ أَنَا أَسْمَعُ أَتَيْتَ الْبَصْرَةَ ؟ شنیده ام به بصره رفتی؟ عرض کردم آری! فرمود: قَالَ علیه السلام: كَيْفَ رَأَيْتَ مُسَارَعَةَ النَّاسِ إِلَى هَذَا الْأَمْرِ وَ دُخُولَهُمْ فِيهِ مردم را در گرایش به ما چگونه دیدی؟ گفتم : بسیار سست و بی خیال حضرت فرمود: عَلَيْكَ بِالْأَحْدَاثِ فَإِنَّهُمْ أَسْرَعُ إِلَى كُلِّ خَيْرٍ باید سراغ جوانان می رفتی ؟ چرا که جوانان سریعتر به خوبی ها جذب می شوند... برگی ازتاریخ اسلام رسول خدا فرزند پسر نداشتند و پسرانشان پس از تولد در کودکی از دنیا رفتند ، اما حضرت یک پسر خوانده دارند به نام _ زیدبن حارثه _ زید قبل از بعثت ، سر از خانه جناب خدیجه کبری در آورد ، خدیجه سلام الله علیها نیز او را به رسول اکرم بخشید و حضرت هم ایشان را آزاد کرد، از اولین مسلمانان است و تنها کسی است که نامش در قرآن آمده است.... وی در جنگ موته به همراه جعفر بن ابی طالب برادر امیر مومنان علیه السلام به شهادت رسید و مرقدشان در اردن است.... وقتی در مکه همشهریان خودش را دید خبر سلامتی خود را به واسطه همشهریان به پدر و مادرش رساند پدرش خدمت حضرت رسید و درخواست کرد که اجازه بدهید پسرم باز گردد حضرت اختیار را به خودش داد و او گفت: تا رسول خدا هست به کسی دیگری ملحق نمی شوم.... عشق او در جوانی به رسول خدا بسیار بود و او در محبت به رسول الله زبانزد عام خاص بود. یاران ولی عصر هم جوانند آری جوان اینگونه اثر پذیر است نکته مهم این است که یاران ولی عصر هم جوانند ، و حضور پیران در سپاه حضرت چون سرمه در چشم است..... سه آفت خطرناک دوران جوانی جوان یک کانون صفات متضاد است ، بطوری که هم گمراهی در این دوران عجیب است و هم هدایت..... هم شهوت جانکاه سه آفت دوران جوانی از همه خطرناک تر است: اول: خشم خدای متعال در قرآن جانشین پیامبری چون الیسع را جوانی به نام ذا الکفل معرفی می کند چراکه غضب نمی کرد.... دوم: غرور جوانی خداوند جناب ابراهیم و موسی و عیسی و خاتم الانبیاء را به همین صفت ستوده است.... سوم : شهوت... که قهرمان پاکی ها در قرآن یوسف است که در جوانی درخشید... التماس دعا دارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت آیات الهی وعمل به آن روز دوشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت یاقاضی الحاجات مفهوم شناسی واژه خاویه درقرآن معنا شناسی َخاوِيَة به شکستن و فرو ریختن هر شئ که درون آن تهی باشد گفته می شود. (أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلَى قَرْيَةٍ وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا) می دانیم درون یک خانه تهی است، اگر عرش یا سقف آن بشکند و فرو ریزد چهار دیواری آن باقی می ماند. خانهٔ های سقف فروریخت "وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا " اشاره به خانه هایی دارد که سقف شان فرو ریخته و تنها چهار دیواری آن ها برای عبرت باقی مانده اند. "فَتِلْكَ بُيُوتُهُمْ خَاوِيَةً بِمَا ظَلَمُوا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ" که مراد از خَاوِيَةً در این آیه به این معناست. وَأُحِيطَ بِثَمَرِهِ فَأَصْبَحَ يُقَلِّبُ كَفَّيْهِ عَلَى مَا أَنْفَقَ فِيهَا وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا وَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّي أَحَدًا حاصل شرک وگمان بدبخداوند آیه اشاره دارد به کسی که مشرک به خداوند بود و گمان کرده بود با پُر کردن سرمایه خود در باغ، آن باغ او را نجات خواهد داد که با دیدن ویرانی باغ اش دو دست خود به نشان حسرت به هم می زند و می گوید: این چه بود، من (انفاق) سرمایه خود در آن پر کردم و اکنون "وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا" ویرانه ای بیش ندارم؟! نابودی قوم عاد با تندباد سَخَّرَهَا عَلَيْهِمْ سَبْعَ لَيَالٍ وَثَمَانِيَةَ أَيَّامٍ حُسُومًا فَتَرَى الْقَوْمَ فِيهَا صَرْعَىٰ كَأَنَّهُمْ أَعْجَازُ نَخْلٍ خَاوِيَةٍ اشاره به نابودی قوم عاد با تندباد دارد. "نَخْلٍ خَاوِيَةٍ" اشاره به درخت نخل است که برعکس درختان دیگر درون اش پُر نیست، برای همین به عنوان الوار استفاده نمی شود و چون میان تهی است زود می شکند و می افتد. سوره حلقه. آیه ۷ سوره کهف . آیه ۴۲ التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت آیات الهی وعمل به آن روز دوشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت یاقاضی الحاجات مفهوم شناسی واژه خاویه درقرآن معنا شناسی َخاوِيَة به شکستن و فرو ریختن هر شئ که درون آن تهی باشد گفته می شود. (أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلَى قَرْيَةٍ وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا) می دانیم درون یک خانه تهی است، اگر عرش یا سقف آن بشکند و فرو ریزد چهار دیواری آن باقی می ماند. خانهٔ های سقف فروریخت "وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا " اشاره به خانه هایی دارد که سقف شان فرو ریخته و تنها چهار دیواری آن ها برای عبرت باقی مانده اند. "فَتِلْكَ بُيُوتُهُمْ خَاوِيَةً بِمَا ظَلَمُوا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ" که مراد از خَاوِيَةً در این آیه به این معناست. وَأُحِيطَ بِثَمَرِهِ فَأَصْبَحَ يُقَلِّبُ كَفَّيْهِ عَلَى مَا أَنْفَقَ فِيهَا وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا وَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّي أَحَدًا حاصل شرک وگمان بدبخداوند آیه اشاره دارد به کسی که مشرک به خداوند بود و گمان کرده بود با پُر کردن سرمایه خود در باغ، آن باغ او را نجات خواهد داد که با دیدن ویرانی باغ اش دو دست خود به نشان حسرت به هم می زند و می گوید: این چه بود، من (انفاق) سرمایه خود در آن پر کردم و اکنون "وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا" ویرانه ای بیش ندارم؟! نابودی قوم عاد با تندباد سَخَّرَهَا عَلَيْهِمْ سَبْعَ لَيَالٍ وَثَمَانِيَةَ أَيَّامٍ حُسُومًا فَتَرَى الْقَوْمَ فِيهَا صَرْعَىٰ كَأَنَّهُمْ أَعْجَازُ نَخْلٍ خَاوِيَةٍ اشاره به نابودی قوم عاد با تندباد دارد. "نَخْلٍ خَاوِيَةٍ" اشاره به درخت نخل است که برعکس درختان دیگر درون اش پُر نیست، برای همین به عنوان الوار استفاده نمی شود و چون میان تهی است زود می شکند و می افتد. سوره حلقه. آیه ۷ سوره کهف . آیه ۴۲ التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت وظایف دینی وعمل به آنها روز سه‌شنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین نگرشی برنکات کاربردی تفســــــیری درچگونگی رفتــــــار بـــا والـــــــــــدین درقرآن معانی شناسی واژه های : 1. «احسان» در بالوالدین احسانا 2‌. «اٌف » در. و لاتقل لهما اف 3. « قول کریم» قل لهما قولا کریما 4. «خفض جناح » در آیه و اخفض لهما جناح الذل من الرحمه در تفسیر امام صادق علیه السلام .احسان در بالوالدین احسانا از امام صادق (ع) پرسیده شد :«معنای احسان در این سخن ایزد تعالی (و بالوالدین احسانا) چیست؟» حضرت فرمود: «آن احسان، این است که مصاحبت با آن دو را نیکو به جا آوری و به گونه ای رفتار نکنی که مجبور شوند، آن چه را که احتیاج دارند، [بر زبان آورند] و از تو بخواهند [بلکه آن هنگام که احساس کردی که آنان به چیزی نیاز دارند، پیش از این که نیازشان را اعلام کنند، تو، حاجت شان را برآور] هر چند خودشان هم [از نظر مالی] بی نیاز باشند. آیا این ایزد نیست که می گوید: «به نیکوکاری نخواهید رسید مگر از آن چه دوست می دارید، بخشش کنید».(لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون) . «اٌف » در لاتقل لهما اف: به ایشان عرض شد: «پس معنای این سخن ایزد تعالی (اما یبلغن عندک الکبر احدهما او کلاهما فلا تقل لهما اف و لا تنهرهما)چیست؟». حضرت فرمود: «هرچند تو را کتک زده باشند.» سپس حضرت فرمود: «اگر خداوند چیزی را کم تر از اف می دانست، همانا، آن را نهی می کرد. کم ترین درجه عاق شدن، این است که مرد به پدر و مادرش با خیره شدن و با تندی نگاه کند». « قول کریم» در قل لهما قولا کریما: به ایشان عرض شد: «معنای این سخن ایزد تعالی (و قل لهما قولا کریما) چیست؟». حضرت فرمود: «این است که فرزند بگوید: "غفر الله لکما".قول کریم، این سخن است ». نگاه رحمت و دل سوزی .خفض جناح » در آیه و اخفض لهما جناح الذل من الرحمه: به ایشان عرض شد: «معنای این سخن ایزد تعالی (و اخفض لهما جناح الذل من الرحمه) چیست؟». حضرت فرمود: « منظور این است که به آن دو نگاه نشود، مگر نگاه رحمت و دل سوزی، و این که صدایت را بلندتر از صدای آن دو نکنی، و این که دست ات را مقدم بر دست آنان نداری و جلوتر از آنان حرکت نکنی، و این که بگویی: (رب ارحمهما کما ربیانی صغیرا)». ان الامام الصادق (ع) سئل عن هذه الآیه. فقیل [له]: «ما هذا الاحسان فی قوله تعالی (و بالوالدین احسانا) ؟». فقال: «هو ان تحسن صحبتهما و لا تکلفهما ان یسالاک مما یحتاجان الیه شیئا و ان کانا مستغنیین. ا لیس الله تعالی یقول: (لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون) سوره اسرا آیه ۲۳ و۲۴ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
سلام صبحتون بخیر و شادی 🌹 آرزو دارم که خدای مهربون امروز به شما دلی شـــــــاد لبی خنـــــــدان و لحظاتی مملواز🌸🍃 حس خوب زندگی و سلامتی عطا کنه 🌸🍃 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••