ایرانیان تنها انسانهایی هستند که قدمت تاریخی ۷۰۰۰ سالهشان را به ۲۵۰۰ سال کاهش میدهند، فقط به خاطر اینکه کوروش حامی یهود بوده است!
#کوروش_زمانه
#یارعربستانی
#الپهلوی
@montakhabtanz
☑️ #پاسخ_به_یک_شبهه
🔴 متن #شایعه :
"از #کوروش_بزرگ پرسیدند:
چرا زنان شما پوشش سر ندارند؟
#کوروش فرمود:
#پوشش بانوی سرزمین من، "پلک های مردان" سرزمینم است ... "
🔵 #پاسخ_به_شبهه:
1⃣ همانند تمامی #شایعات منبعی برای متن ذکر نشده است!
اصولا چنین سوال و جوابی به کوروش به #دروغ نسبت داده شده است.
2⃣ #بانوان #ایرانی چه در دوران #باستان و قبل از #اسلام و چه بعد از آن #حجاب بسیار سختی داشته اند.
از دوران #مادها، #هخامنشیان و #اشکانیان تا به امروز.
از روی #کتیبههای بهجامانده در آثار باستانی (#نقشرستم، #تختجمشید، #نقشرجب و ...)، ظروف، تندیسها و مجسمههای محافظت شده در موزهها میتوان تصاویر حجاب زنان ایرانی را مشاهده کرده
منابع بسیار است اما برای نمونه از هر دوران سندی می آوریم:
1-حجاب در ایران باستان بود، بسیار شدید هم بود:
👤 #ویل_دورانت #باستان_شناس و #تمدن_شناس معروف درباره پوشش زنان ایران باستان و اینکه حجاب بسیار سختی در بین آنان رایج بوده است، می گوید: «زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند. هرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان آمیزش (اختلاط) کنند. زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی را، ولو پدر یا برادرشان باشد، ببینند. در نقش هایی که در ایران باستان بر جای مانده، هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد.
📚 #ویل_دورانت، #تاریخ_تمدن، ص 434
2-زنان در ایران باستان روسری به سر میکردن و اجازه نداشتند سرلخت باشند:
👤 #ضیاءپور باستان شناس و #تاریخدان در کتاب خود «پوشاک باستانی ایرانیان» در مورد حجاب زنان قوم ماد این چنین بیان میکند :
اصلی که باید در نظر داشت، این است که طبق نقوش برجسته و مجسمه های ما قبل میلاد، پوشاک زنان آن دوره (مادها) از لحاظ شکل (با کمی تفاوت) با پوشاک مردان یکسان است.
وی در ادامه برای توضیح نقوش بر جای مانده می نویسد: «مرد و زن به واسطه اختلافی که میان پوشش سرشان وجود دارد، از هم تمیز داده می شوند. به نظر می رسد که زنان پوششی نیز روی سر خود گذارده اند و از زیر آن گیسوهای بلندشان نمایان است.
📚 ضیاءپور، #پوشاک_باستانی_ایرانیان، ص 51 و 54
3-زنان در زمان هخامنشیان #چادر به سر میکردن و دامن های بلند میپوشیدن:
زنان در آن دوره چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زیر آن، یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن نیز، پیراهن بلند دیگری تا به مچ پا نمایان است.
📚 ضیاءپور، پوشاک باستانی ایرانیان، ص 56
4-چادر به سر کردن زنان تا زمان ساسانیان ادامه داشت و این را از هخامنشیان به ارث برده بودند.
چادر که از دوره های پیش مورد استفاده بانوان ایران بوده است، در این دوره نیز به صورت مختلف مورد استعمال داشته است.
حجاب زنان در این دوره چنان اهمیتی داشت که «حتی لباس هنرپیشگان زن، مانند لباس های بلند سایر بانوان، تا پشت پا کشیده شده است.»
📚جلیل ضیاء پور، پوشاک زنان ایرانی، ص 114
#علی_سامی، #تمدن_ساسانی، ج1، ص 186
حال که داشتن حجاب کامل و سخت زنان ایرانی در ایران پیش از اسلام بر همگان ثابت شد
سوال ما از #کوروش_پرستان و #باستانگرایان این است:
⁉️شما چرا با فرهنگ و آداب ورسوم اصیل ایرانی مخالفت میکنید؟!
و به چه حقی میخوایید چادری که قدمتش به اندازه قدمت این سرزمین است را از سر بانوان این مرز و بوم پایین بکشید؟!
🔹 #قضاوت_با_شما 🔹
📝 #محمد_پورعلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله زامبی ها به پاسارگاد!
تصاویری قابل تامل از شرک و بت پرستی و جهل عده ای از افراد تندرو در پاسارگاد محل قبر به ظاهر کوروش و سجده بر تخته سنگ !
جالب است بدانید همین ها زائران اربعین را مسخره میکنن! امان از جهل!
@AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤حاج میثم مطیعی
🎵 با هر قدم دوباره می تپد دلم به شوق دیدن حرم
▪️ #ویژه_اربعین
👇👇👇
🆔 @TebyanOnline
🌸سورة الضحى🌸
بسم الله الرحمن الرحيم
وَالضُّحَى (1)
وَاللَّيْلِ إِذَا سَجَى (2)
مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَمَا قَلَى (3)
وَلَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَّكَ مِنَ الْأُولَى (4)
وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَى (5) أَلَمْ يَجِدْكَ يَتِيماً فَآوَى (6)
وَوَجَدَكَ ضَالّاً فَهَدَى (7)
وَوَجَدَكَ عَائِلاً فَأَغْنَى (8)
فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلَا تَقْهَرْ (9)
وَأَمَّا السَّائِلَ فَلَا تَنْهَرْ (10) وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ (11)
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
🔻در زیارت اربعین، یک تجلی از سيدالشهداء(ع) دیده میشود و شما جلوهای از اخلاق امام حسين(ع) را در آن مهماندارها و زائران میبینید.
✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«زيارت اربعين يك تجلی از امام حسين(ع) است و آن تجلی است که ما را به آنجا میكشاند. برای همین، مردم يك سال به زیارت اربعین میروند و سال بعد هم دلشان میخواهد بروند.
آن طعام و غذا جای دیگر هم فراهم است، اما آن تجلی، كه از سيدالشهداء(ع) در آن فضا دیده میشود و شما بوی اخلاق امام حسين(ع) را از اين مهماندارها میشنويد، جاذبه دارد.
يك تجلی از امام در اربعين هست و بهخاطرِ آن جاذبه است كه، با همه سختیهايش، مردم باز هم میروند؛ جا گيرشان نمیآيد و خواب و خوراك درستی ندارند، اما در عين حال دوباره میروند. يعنی زيارت اربعين بيش از جاذبه زيارتهای ديگر جذب میكند؛ چون تجلی خاصی از امام حسين(ع) در آن فضا هست؛ آن #اخلاق_اربعينی كه شما از مهمانداران میبينيد به این دلیل است که مردم بزرگوار عراق واقعاً بعضیهايشان يك سال زحمت میكشند كه ده روز همه را پذيرايی كنند، سخاوتمندانه هم هزينه میکنند.
البته همانطور كه در میزبان بايد صفات الهی وجود داشته باشد و صاحب كرم و جود و اخلاق و محبت باشد و تواضع كند _ كه اينها در اربعين اين كار را انجام میدهند _ مهمان هم بايد ادب را رعايت كند. گاهی ما رعايت نمیكنيم. باید ياد بگيريم. مثلا اگر دیدید میزبان يك خانه كوچك دارد و زن و بچهاش را در آشپزخانه نگه میدارد، وقتی خستگیتان به در كرديد، نبايد بيشتر بمانيد و درضمن، شما هم برايِشان دعا كنيد و بهشکلی برخورد كنيد كه آنها بگويند عجب مهمانهايی! همان طور كه ما میگوييم عجب صاحبخانههایی! آداب مهمان بودن خودش چيزی غير از آداب صاحب خانه بودن است.»
☑️ @mirbaqeri