🌾غربت آفتاب🌾
🔴زندان غیبت
♦️امام زمان عليه السلام در زندان «غيبت »
هستند؛ زنداني كه خود ما با كفران نعمت هايمان براي ايشان ايجاد كرده ايم.
♦️اين سنتي است كه به فرموده ی امام باقر عليه السلام از حضرت يوسف عليه السلام در آن حضرت وجود دارد.
♦️اين ويژگي در برخي از ائمه عليه السلام پيش از حضرت مهدي عليه السلام نيز بوده
است. امام هفتم حضرت موسي بن جعفر عليه السلام توسط ظالمان سالهاي طولاني به زندان
گرفتار شدند و مردم از ارتباط عادي و آسان با ايشان محروم گشتند. البته ايشان كه «يدالله »
و مظهر قدرت خداوند بودند، ميتوانستند با اعمال آن قدرت خود را از بند برهانند، ولي با صبر بر قضاي الهي آن را تحمل ميفرمودند.
♦️در مورد امام عصر عليه السلام نيز دقيقاً همين طور است.ايشان قبل از اذنِ كلّي خداوند به ظهور و فرارسيدن زمان فرج، آن قدرت مطلقة الهي را – كه در زمان غيبت هم دارا هستند- به طور كامل آشكار نمي كنند و به دستگيريهاي جزئي و موردي ، در مواردي كه صلاح بدانند، اكتفا ميفرمايند.
♦️اظهار آن قدرت بيكران الهي براي همگان و در
همة صحنه ها، موكول به اذن فرج نهايي از جانب خداوند نسبت به ظهور امام عليه السلام مي باشد.
♦️آیا مؤمنان، دردِ زنداني بودن مولايشان در زمان غيبت را، با تمام وجود حس ميكنند و از مسأله در رنج هستند؟ آيا زندگي بدون ديدن ايشان براي ما حقيقتاً سخت و تلخ است؟ چند درصد از شيعيان – بدون اين كه احتياج به سفارش داشته باشند - براي فرج آن حضرت دعا ميكنند؟ خود ما چقدر براي رهايي ايشان از بند غيبت توسل پيدا كرده ايم؟ آيا مجلسي به طور خاص براي دعا در حق ايشان و تعجيل فرجشان تشكيل داده ايم؟ اينها همه جاي تأمل دارد.
♦️در ميان عدّه ی بسياراندك از اقليت شيعه، چند درصد اين گونه به فكر وليّ نعمتِ خويش هستند و انتظار رسيدنِ خبر و اثري از ايشان را ميكشند؟ چند نفر از مؤمنان سراغ داريد كه به هر بهانه اي به ياد امام محبوب خود ميافتند و به هر مناسبتي از مولاي خويش يا ميكنند و ميگويند: "اگر مولايم غايب نبود... چنين و چنان نمي شد! حق اين است كه هر چه مدّت غيبت اين پدر دلسوز بيش تر ميشود، بي تابي در فراق ايشان نيز بايد افزودن گردد، اما آيا اكنون چنين
است؟
♦️با اين تفضيل، اگر بگوييم امام زمان عليه السلام در ميان معتقدان به ايشان هم فراموش شده و از ياد رفته اند، اغراق و مبالغه نكرده ايم. ميبينيم كه متأسفانه – آن طور كه بايد – از آن
حضرت ياد نمي شود، و لذا ايشان در ميان خواص هم غريب هستند.
♦️تمام آن چه گفته شد، بيانِ غربتِ ايشان، صرفاً نسبت به يكي از اوصافشان بود. اگر در مورد ديگر ويژگيهاي ايشان هم بررسي كنيم، وضعي بهتر از اين ندارد. پس به خود حق ميدهيم كه بگوييم امام زمان ما، در اين زمان واقعاً «از ياد رفته» و غريب هستند.
♦️اين وضع دردآور، در حالي است كه اگر محبت به آن حضرت واقعاً در حدّ شايسته و مورد انتظار باشد، نبايد هيچ گاه ايشان را از ياد ببريم. لذا بايد از اين غفلتِ شيطانيِ عقوبت آور، احساس خطر كرده، همواره از خدا بخواهيم به ما توفيق دهد كه ياد امام خود را فراموش نكنيم، و پيوسته به پيشگاه الهي عرضه بداريم:
اللّهُمَّ... و لا تُنْسِنا ذِكْرَه، و انْتِظارَهُ، و الايِمانَ بِهِ، و قُوَّةَ اليَقينِ في ظُهُورِهِ، و الدُّعاءَ لَهُ، و الصَّلاةَ عَلَيْهِ، حتّي لا يُقَنِّطَنا طُولُ غَيْبَتِهِ مِنْ قِيامِهِ، و ي يَكُونَ يَقينُنا في ذلِكَ كَيَقينِنا في قِيامِ رَسُولِكَ
صَلَوتُكَ عَلَيْهِ و آلِهِ، و ماجاءَ بِهِ مِنْ وَحْيِكَ و تَنْزيللِكَ
"خدايا و از يادما مبر ياد او، انتظار او، ايمان به او، شدت يقين به ظهور او دعا براي او، و درود
فرستادن براي او را؛ تا اين كه طول غيبت حضرتش، ما را از قيامتش نوميد نسازد، و يقين ما به اين امر (قيام حضرت مهدي عليه السلام) همانند يقين ما به قيام پيامبرت صلي الله عليه و آله و آن چه از وحي و قرآن تو آورده است، باشد."
♦️توفيق فراموش نكردنِ امام عليه السلام از طريق ازدياد معرفت و محبت و تذكرات پيوسته ی مؤمنان به يكديگر حاصل ميشود.
ملتمس دعا الاحقرحاجی زاده
@hajizadh1کانال# حجت الاسلام محمدصادق حاجی زاده
💠 هم بیماری امتحان است هم سلامتی
🔻آیت الله جوادی آملی:حفظه الله
اين هشتاد سالي که زندگي ميکنيم، اين هشتاد سال «كَحَلْقَةٍ فِي فَلَاة» است؛ لذا فرمود دنيا تا انسان زنده است «دار بليه» است. «بليه» يعني ابتلاء و ابتلاء يعني امتحان. در بخشهايي از سوره مبارکهٴ «فجر» دارد که مردم همه مبتلا هستند؛ بعضي مبتلا به مرض هستند که در بيمارستان هستند. بعضي مبتلا به سلامت هستند! ما خيال ميکنيم که انسان سالم مبتلا نيست. ابتلاء که به معني مرض نيست! ابتلاء يعني امتحان. بعضيها مبتلاء به فقر هستند، بعضيها مبتلاء به ثروت هستند. اين بخشهاي سوره مبارکه «فجر» را ملاحظه بفرماييد، فرمود: ﴿فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلاَهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ٭ وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلاَهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ ٭ كَلاَّ﴾؛ فرمود بعضيها مبتلا به ثروت هستند، بعضي مبتلا به فقر هستند، بعضي مبتلا به سلامت هستند، بعضي مبتلا به مرض هستند. ما اگر کسي را مبتلا به ثروت بکنيم ميگويد خدا مرا گرامي داشت، ﴿كَلَّا﴾؛ ما گرامي نداشتيم! گرامي داشتن برای آخرت است. ما شما را ميآزماييم! بعضيها را با ثروت، بعضيها را با فقر، بعضيها را با سلامت و بعضيها را با مرض ميآزماييم. الآن کساني که در خانهها زندگي ميکنند و سالم هستند، اينها مبتلاء به سلامت هستند. آنها که در بيمارستان هستند مبتلا به مرض هستند. «الإبتلاء هو الامتحان»، هر دو را قرآن کريم ابتلا ميداند؛ هم کساني که متنعّم هستند مبتلا به نعمت هستند و هم کساني که بيمار هستند مبتلا به مرض هستند. فرمود کلّ دنيا «دار بليه» است. «بليه» به معني ابتلا، بلا و بلوا يعني آزمون است.
↩️ جلسه درس اخلاق (1395/12/26)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#کانال_حجت_الاسلام_حاجی_زاده @hajizadeh1
💐معرفت مهدوی💐
🍃امام یا همان انسان کامل ،مثل هسته و ریشه ای است که تمام هستی به اذن حق تعالی،مراتب نوری و ظهوری اوست.
🍃به عنوان مثال در یک درخت با همه ی اجزاء-ساقه،ریشه،برگ،جوانه،شکوفه،گل و میوه-اصالت با ریشه است.
🍃اگر این درخت خود را در میوه بشناسد،مغرور می شود و فکر می کند از خود چیزی دارد؛ولی چند روز دیگر که میوه فاسد شود،چیزی نخواهد داشت.
🍃اگر خود را در برگ بشناسد،چند روز دیگر که خزان شود و برگ هم بریزد،باز هیچ ندارد.
🍃اگر خود را در ساقه بشناسد وقتی سیل بیاید آن هم می رود و....
🍃اما اگر در ریشه بشناسد و سعی در محافظت از خود در ارتباط با ریشه داشته باشد،همیشه هست؛هم در خزان هست؛هم در زمستان زیر برف،هم در بهار و وزش های باد؛در تابستان هم محصول دارد.
🍃جریان مقام امام در نظام هستی،جریان ریشه است و نشاط و سعادت ما فقط در شناخت این ریشه می باشد.
🍃اگر آن را شناختیم و با آن ارتباط برقرار کردیم،در هر سه عالم زنده ایم؛هم در دنیا،هم برزخ و هم در آخرت.
🍃چنان که درخت اگر خزان برگش را بریزد یا میوه از آن جدا شود، باز هم زنده است و بار می دهد.
🍃اما اگر امام را نشناسیم و دل به شاخ و برگ عبادات خوش کنیم،آن عبادات مغرورمان می کند و در یک امتحان و سختی رنگ خود را از دست می دهند.لذا می بینیم اصلا حال و حضور نماز نداریم و نمی دانیم چه می گوییم.پس باید آن اصل و ریشه را دریابیم و بشناسیم...
#کانال_حجت_الاسلام_حاجی_زاده @hajizadeh1
🌷مهدی شناسی🌷
🌹... و اولیاء النعم...🌹
🔸زیارت جامعه کبیره🔸
🔷ﻧﻌﻤﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟
ﻣﺎ ﭘﻨﺞ ﺣﺲ ﺩﺍﺭﯾﻢ.ﺣﻮﺍﺱ ﭘﻨﺞ ﮔﺎﻧﻪ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ،ﺷﻨﻮﺍﯾﯽ،ﺑﻮﯾﺎﯾﯽ،ﮔﻮﯾﺎﯾﯽ،ﭼﺸﺎﯾﯽ ﻭ ﺑﺴﺎﻭﺍﯾﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﻻﻣﺴﻪ.ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺣﻮﺍﺱ ﺟﺰ ﯾﮑﯽ ﻫﻤﻪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻧﻘﻄﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻧﺪ.
🔷ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ در چشم و ﭼﺸﻢ ﻫﻢ ﻣﺤﺪﻭﺩ و در سر ﺍﺳﺖ.ﮔﻮﺵ ﻫﻢ ﺷﻨﻮﺍﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﺯ ﺩﺭ ﺳﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ. ﮔﻮﯾﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ و ﻣﺤﺪﻭﺩ و ﺩﺭ ﺳﺮ ﺍﺳﺖ. ﭼﺸﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﺩﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﺩﺭ ﺳﺮ ﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ.
🔷ﺍﻣﺎ ﯾﮏ ﺣﺲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺮﺍﭘﺎﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ.ﺁﻥ ﻫﻢ ﺣﺲ ﺑﺴﺎﻭﺍﯾﯽ ﻭ ﻻﻣﺴﻪ ﺍﺳﺖ.ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﭘﻮﺳﺖ ﺳﺮ ﺗﺎ ﮐﻒ ﭘﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺲ ﻻﻣﺴﻪ ﺍﺳﺖ.ﺣﺲ ﮔﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﭼﯿﺰﯼ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺲ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﻮﺭ ﻭ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻧﺮﻣﯽﻫﺎ ﻭ ﻟﻄﺎﻓﺖﻫﺎ ﺍﺳﺖ.
🔷پس ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﺑﺮﮒ ﮔﻞ ﻣﯽﮐﺸیم ﯾﮏ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻟﺬﺕ ﺑﺨﺸﯽ ﺑﻪ ﻤﺎ ﺩﺳﺖ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﯾﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﭼﻤﻦﻫﺎ ﻣﯽﮐﺸیم ﯾﮏ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻮﺷﯽ ﺑﻪ ما ﺩﺳﺖ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﯾﺎ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﺰﺭﻋﻪﯼ ﮔﻨﺪﻡ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨیم ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﺧﻮﺷﻪﻫﺎ ﻣﯽﮐﺸیم ﻭ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨیم ﺍﯾﻦ ﻧﺮﻣﯽ و ﻟﻄﺎﻓﺖ ﯾﮏ ﺣﺎﻟﺖ ﻟﺬﺗﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ.
🔷روی ﭘﺎﺭﭼﻪﯼ ﻣﺨﻤﻠﯿﻦ ﻭ ﺍﺑﺮﯾﺸﻤﯿﻦ ﺩﺳﺖ ﻣﯽﮐﺸیم ﯾﺎ ﮐﻔﺶ ﻧﺮﻡ ﭘﺎ ﻣﯽﮐﻨیم، ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻟﺬﺕ ﺩﺍﺭﺩ. ﯾﺎ ﭘﯿراﻫﻦ ﻟﻄﯿﻔﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻦ ﻣﯽﮐﻨﺪ لذت می برد.
ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﺯﺑﺮﯼ، ﺧﺸﮑﯽ و ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺲ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ.ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﺳﻤﺒﺎﺩﻩ ﺑﮑﺸیم با طبع ما ﻧﺎﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺍﺳﺖ.
🔷ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺮﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻟﻄﺎﻓﺘﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻋﺮﺏﻫﺎ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻧﻌﻮﻣة ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﺮﻣﯽ ﻭ ﻟﻄﺎﻓﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﺎﻋﻢ ﮔﻔﺘﻪ می شود.
🔷پس منظور از نعمة در فراز اولیاء النعم هر چیز نرم و لطیفیست که با طبع انسان سازگاری دارد.
🌿ﻧﻌﻤﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻥ ﭼﻪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﺎﻥ ﻭ ﺭﻭﺡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺑﺎﺷﺪ.ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻥ ﭼﻪ ﮐﻪ ﻣﺎﯾﻪ ﻟﺬﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﯼ ﺧﻮﺷﯽ او ﺑﺎﺷﺪ.
🌿 ﻣﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ امام مهدی علیه السلام ولی نعمت ﻣﯽﮔﻮﯾﯿﻢ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﺣﺎﻝ و حالت ﺧﻮﺵ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫیم،ﻧﺰﺩ ﺍﯾشان ﺍﺳﺖ.
🌿 ﺍﮔﺮ می خواهیم ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻟذت ببریم،لذت و خوشی در عالم بی صاحب نیست.صاحبش هم امام زمان عج الله فرجه است.ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾشان ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﺣﺎﻟمان ﺧﻮﺵ ﺷﻮﺩ...
@hajizadeh1
#کانال_حجت_الاسلام_حاجی_زاده
🌷مهدی شناسی 🌷
🌹... و عناصر الابرار...🌹
🔹زیارت جامعه کبیره🔹
🌸اگر دستخطی بخواهد خوب شود،ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮ ﻣﺸﻖ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﯾﻌﻨﯽ ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﺷﺪﻥ،ﺑﺮﺍﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﺷﺪﻥ ﯾﮏ ﺧﻂ، ﯾﮏ ﺍﺻﻞ و عامل اساسی است. ﯾﮏ ﻋﻨﺼﺮ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ.
🌸 ﺣﺎﻻ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﺍﺳﺖ.ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺧﻮﺏ ﺷﻮﺩ،ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﯾﮏ ﻋﻨﺎﺻﺮﯼ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺳﺮﻣﺸﻖﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥﻫﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺑﮑﻨﺪ ﻭ ﻣﺜﻞ ﺁﻥﻫﺎ ﺧﻮﺏ ﺷﻮﺩ.ﻭ ﺁﻥ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
🌸ِ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺟﻤﻊ ﻋﻨﺼﺮ ﺍﺳﺖ. ﻋﻨﺼﺮ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺻﻞ ﻭ ﺍﺳﺎﺱ ﻭ ﻋﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﻨﯿﺎﺩ. ﻋﻨﺎﺻﺮ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺻﻮﻝ و عوامل. ﺍﺑﺮﺍﺭ ﺁﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﺩﺭﺳتند. ﻭ ﺑﻪ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ واقفند.
🌸اگر بخواهیم جزء ابرار باشیم،امام مهدی علیه السلام،تنها عنصری هستند که باید به ایشان رو کرده و توجه کنیم.
⚪️ﺍﺑﺮﺍﺭ کسانی هستند که ﺑﻪ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻭﺍﻗفند. ﭼﻪ ﻭﻇﺎﯾﻔﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍ و ﭼﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﭼﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
🔵ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ. ﻗﺮﺁﻥ ﺷﺮﺡ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﻣﺎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻧﻘﺸﻪﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﻧﻘﺸﻪﺍﯼ ﻧﻘﺸﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ.
⚪️ﻗﺮﺁﻥ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻧﻘﺸﻪﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺳﺖ ﻧﻘﺸﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ. ﻧﻘﺸﻪ ﺧﻮﺍنش هم اهل بیتند. ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻤﺎ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺧﻮﺩمان ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﻮیم.
🔵 ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ایشان ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺩﺍﺭیم ﭘﺲ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺍﻻﺑﺮﺍﺭ. ایشان ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﻭ ﺑﻪ آن ها ﺑﮑﻨﺪ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آن ها ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺟﺰﺀ ﺍﺑﺮﺍﺭ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﯾﻌﻨﯽ ﺳﺮﺍﭘﺎ ﺧﯿﺮ،ﺳﺮﺍﭘﺎ ﺧﻮﺑﯽ،ﺳﺮﺍﭘﺎ ﺁﺩﺍﺏ ﺩﺍﻥ.
@hajizadeh1
#کانال_حجت_الاسلام_حاجی_زاده
#آثار_سکوت
💟💟 پیامبر اکرم ص :
خود را ملزم به سکوت طولانی کنید
🔴🔷🔸چراکه این کار موجب #دوری_شیطان
🔴🔷🔸و در کار دین #یاور شماست
📚 خصال
👇👇👇👇👇👇
#کانال_حجت_الاسلام_حاجی_زاده @hajizadeh1
💚رسول خدا ص :
سه چيز ، دوستى برادرت
را برايت #خالص_و_يكرنگ مى كند :
❤️🔷🔸 هرگاه او را ببينى ، به او سلام كنى ؛
❤️🔷🔸 در مجلس ، جا برايش بگشايى ؛
❤️🔷🔸و او را با محبوب ترينْ نام هايش بخوانى .
📚 المستدرك على الصحيحين : 3 / 485
#کانال_حجت_الاسلام_حاجی_زاده
👇👇👇👇👇👇
@hajizadeh1
🔵 توصیه حکیم میرداماد (ره) به ملاصدرای شیرازی (ره)
◽️ اگر خواهان تحصیل حکمت هستی نباید از هوای نفس پیروی کنی و خواهشهای نفس اماره را برآوری... کسی که خواهان رسیدن به مرحله کمال است باید از تأمین کوچکترین هوس نفس اماره سرکشی کند و نفس سرکش وقتی دریافت که به هوسهای او اعتنا نمیکنند از بوالهوسی صرف نظر میکند و از آن به بعد بر اثر سکوت نفس اماره، وسوسه گناه از بین میرود و چون طالب عمل، مرتکب گناه نمیشود، روحش برای ادراک حقایق حکمت آمادگی پیدا میکند.
🔰 @hajizadeh1# حجت الاسلام محمدصادق حاجی زاده
یاس غریب:
⁉️چه شباهتهايى ميان پيامبران الهى وامام زمان وجود دارد؟
✅ در مقام پاسخ به پرسش فوق، ذکر چند روايت در اين زمينه کافى است، لذا توجه شما را به نمونه هايى از اخبار وروايات معصومين عليهم السلام جلب مى کنيم:
🔷 امام زين العابدين (عليه السلام) فرموده است:
(در قائم ما چند سنت از سنن پيغمبران است: يک سنت از آدم ويک سنت از نوح ويک سنت از ابراهيم، ويک سنت از موسى، ويک سنت از عيسى ويک سنت از ايوب وسنتى از محمد (صلى الله عليه وآله وسلم)، اما آن سنتى که از آدم ونوح دارد طول عمر است، از ابراهيم پنهان بودن ولادتش ودورى گزيدن وى از مردم است، از موسى ترس وغيبت از مردم، از عيسى اختلافى که مردم درباره او دارند، از ايوب، فرج بعد از شدت، واز محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) قيام با شمشير است).
🔷محمد بن مسلم روايت نموده که گفت: خدمت امام باقر (عليه السلام) رسيدم تا درباره قائم آل محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) از آن حضرت پرسشى کنم. پيش از آنکه من سؤالى بنمايم، فرمود: اى محمد بن مسلم، در قائم آل محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) پنج شباهت از پيغمبران است: شباهت يونس بن متى، يوسف بن يعقوب، موسى، عيسى ومحمد صلوات الله عليهم.
🔷شباهتى که به يونس دارد، غيبت اوست که بعد از پيرى به صورت جوانى به سوى قريش بازگشت. شباهت او به به يوسف؛ غيبت وپنهانى او از خواص خود وعموم مردم وبرادرانش واشکالى بود که کار او براى پدرش يعقوب پديد آورده بود، با اينکه مسافت بين او وپدر وکسان وعلاقمندانش نزديک بود. شباهتى که به موسى دارد، ترس ممتد او از مردم وغيبت طولانى ومخفى ماجراى ولايتش، وپنهان گشتن پيروان او به واسطه آزار وخوارى که بعد از وى به آنها رسيد؛ تا جايى که خداوند متعال، فرمان را صادر کرد وبر دشمنانش پيروز داشت. شباهت او به عيسى، اختلافى است که مردم درباره او دارند.
زيرا جماعتى گفتند: او متولد نشده، وعده اى گفتند: او مرده است، وگروهى نيز گفتند: او را کشتند وبه دار آويختند.
🔷واما شباهتى که به جد خويش حضرت محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) دارد، قيام به شمشير وکشتن دشمنان خدا ورسول وجباران وگردنکشان وپيروزى وى به وسيله شمشير ورعبى است که در دلها پديد مى آورد، از جمله علامات قيام او وخروج سفيانى از جانب شام وشخص يمنى از يمن، وصدايى آسمانى در ماه مبارک رمضان، وندا کننده اى است که او را به نام ونام پدرش صدا مى زند).
#کانال_حجت_الاسلام_حاجی_زاده
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@hajizadeh1
🔳◽️ذکر شـ🌙ـب #جمعه◽️🔳
💠🔹 ده مرتبه بگويد:👇👇
🌼🍃يا دائِمَ الْفَضْلِ عَلى الْبَريِّةِ،
يا باسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ،
يا صاحِبَ الْمَواهِبِ السَّنِيَّةِ،
صَلِّ عَلى مُحَمِّدٍ وَ آلِهِ
خَيْرِ الْوَرى سَجِيَّةً،
وَ اغْفِرْلَنا يا ذَاالْعُلى فى هذِهِ الْعَشِيَّةِ🍃🌼
◽️اى كسى كه فضل و بخششت بر خلق دائمى است،
◽️و اى آنكه دو دست احسانت به عطابخشى باز است،
◽️اى دارنده بخشش هاى ارجمند،
◽️درود فرست بر محمّد و آلش كه بهترين مردم اند در سرشت و نهاد
◽️و ما را اى خداى بلند مرتبه در اين شب بيامرز
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@hajizadeh1
⇩⇩⇩
#کانال_حجت_الاسلام_حاجی_زاده
💠 فضیلت روز جمعه در کلام امیرالمومنین علی علیه السلام؛
🌺 امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در روز جمعه در حالی که خطبه مى خواند، فرمود:
🌹 «آگاه باشید خداوند این روز را براى شما عید قرار داده است و آن سید تمام روزها و برتر از تمام عیدهاى شماست. ..... نیت خود را براى عبادت در این روز خالص کنید و در روز جمعه زیاد گریه و زارى، دعا و طلب رحمت و آمرزش نمایید. براى این که خداوند دعاى کسى را که در این روز از خداوند چیزى بخواهد اجابت مى کند
🌷 و خداوند کسى را که در این روز نافرمانى او کند و از شرکت در عبادت او تکبر کند، وارد در آتش مى کند چون خداوند «عزوجل» فرموده: «(ادْعُونِى أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِى سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ)، مرا بخوانید تا اجابت کنم. به راستى کسانى که از روى تکبر دعا نمى کنند با صورت در آتش مى افتند».
🌷 در روز جمعه ساعتى مبارک است که هیچ بنده مؤمنى نیست که در آن ساعت از خداوند چیزى طلب کند، مگر این که خداوند، آنچه را که خواسته، به او می دهد».
📚 وسایل الشیعه، ج۵، ص۶.
#کانال حجت الاسلام محمدصادق حاجی زاده@hajizadeh1
#هفت_صفت_آسمانی_و_بهشتی
♥️ #رسول_خدا صلےالله علیه وآله؛
👈 یا علی هفت چیز اگر در کسی باشد #حقیقت_ایمان را درک کرده و تمام درهای بهشت برویش باز می شود:
💟1⃣ زبانش را از #حرام حفظ نماید
💟2⃣ #خیرخواه اهل بیت من باشد.
💟3⃣ #خشم و غضب خود را نگهدارد
💟4⃣ کسیکه #وضویش را به صورت کامل بگیرد
💟5⃣ کسیکه وجوهات و #زکات مالش را بپردازد
💟6⃣ #نمازش را با رعایت تمام آداب و احکام نیکو به جا آورد
💟7⃣ برای گناهانی که انجام داده شبانه
روز طلب #استغفار و بخشش کند
📚 روضه بحار جلد 1 صفحه 57
👇👇👇👇👇👇
@hajizadeh1