فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی (ره) :
شما اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یه نفر رو مثل آقای خامنه ای پیدا بکنید
متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، بنای قلبیش براین باشد که به این ملت خدمت کند پیدا نمی کنید....
#رهبر_انقلاب
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
*دو کلمه حرف حساب*
*بزرگان گفته اند: چهل تا عاقل را میشود با یک حرف منطقی قانع کرد*.
*ولی یک احمق را نمی شود با چهل بار حرف منطقی قانع کرد*
*☘️حسنی مبارک گفت نباید به آمریکا اعتماد می کردم*
*☘️معمر قذافی گفت:بزرگترین اشتباه عمرم اعتماد به آمریکا بود*
*☘️محمد مرسی گفته است. اشتباه استراتژیک من و عامل اصلی شکست انقلاب مصر اعتماد به آمریکا بود*
*☘️بن علی گفت: دلیل سقوط من اعتماد بیجای من به آمریکا بود*
*☘️منصور هادی در یمن گفت: اگر فریب آمریکا را نمی خوردم در قدرت باقی می ماندم*
*☘️تمام تاریخ نگاران.*
*معاصر در کشور معتقدند دلیل سقوط دولت مردمی مصدق و کودتای 28* *مرداد 1332 بدلیل اعتماد بیجای مصدق به آمریکا بود*
*☘️صدام در لحظه اعدامش گفته بود: این طناب دار را آمریکائیها به گردن من انداختند*
*☘️در کتاب پاسخ به تاریخ ص 278 محمد رضا شاه در آخرین روزهای عمرش می گوید: دلیل فروپاشی سلطنت من اعتماد به آمریکا بود*
*🔺یعنی حتی شاه هم بعد از سالها رفاقت و خدمت به آمریکا، فهمیده بود که نمیتوان به آمریکا اعتماد کرد*
*☘️*جمله معروف شاه:*
*... آن زمان که صاحب قدرت بودم تصور میکردم که اتحاد من با غرب بر مبنای اتحاد و اطمینان دو جانبه برقرار است شاید این اطمینان و اعتماد #یک_اشتباه_بود ..."*
*📚 کتاب پاسخ به تاریخ، نوشته محمدرضا پهلوی، صفحه ۲۷۸*
*حالا کسانی که همچنان امیدوارند تا آمریکا برایشان آستین بالا بزند و مشکلاتشان را حل کند چقدر شعور دارند؟؟؟؟*
18.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مناظره سرتیپ یمنی و کارشناس سعودی
🔻 کارشناس سعودی: جلوی ورود سلاح ایرانی را میگیریم.
🔻 حوثی ها بدون اجازه ایران هیچ توافقی را امضا نمیکنند...!
🔻 سرتیپ یمنی: دلم به حالت میسوزد که جز تکرار کلمه ایران حرفی برای گفتن نداری/شش سال است غير از کشتار مردم یمن دستاوردی نداشتید!
🍦 تاریخ بستنی
😌 یکی از کارهایی که آقا انجام آن را در تابستان توصیه کردهاند...
😎 #تابستان_تعطیل_نیست
سید جمال الدین اسدآبادی میگوید: رفتم به غرب
اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم، برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم!
شبیه همین جملۀ سید جمال را خیلی از بزرگان غرب رفتۀ دیگر هم گفتهاند ، مثلا آقای قرائتی زمانی که از بازدید کارخانهای در ژاپن برگشته بود نقل میکرد در سخنرانی خود که همۀ حاضرین آن ژاپنی بودند گفته : شما تقریبا همۀ نکات اسلام را رعایت میکنید و تنها اگر به وحدانیت خداوند ایمان بیاورید همه چیز حل است و مسلمان شدهاید چرا که ما در اسلام داریم نظم ، وجدان کاری ، رعایت حقوق دیگران ، صداقت و پاکدستی از نشانههای مسلمان است و هر کجا چنین خصوصیاتی باشد نشانههایی از اسلام در آنجا وجود دارد.
قرنهاست ما به اسم مسلمانیم آنها به رسم!
بد نیست یکی دیگر از جملات سید جمال الدین را بخوانیم : اگر به دست و پای انسان زنجیر انداخته شود بهتر از آن است که اوهام و خرافات بر عقل او زنجیر بیندازد . چشم آدمی کور باشد بهتر از آنست که بینش و طرز فکر او کور گردد...
🔰 شرح حدیثی درباره عدالت براساس بیانات رهبرانقلاب:
🔸موفقیتِ «نظام اجتماعی» وابسته به عدالت است
حسینیه امام خمینی در سالروز شهادت آیتالله بهشتی و روز قوه قضائیه، میزبان دیدار رئیس و مسئولان این قوه با رهبرانقلاب بود. بنابر رسم همیشگی که عبارتی قرآنی یا حدیثی متناسب با موضوع دیدار، زینت بخش حسینیه امام است، در این دیدار حدیثی از حضرت علی (علیهالسّلام) بدین قرار نصب شده بود: «العَدلُ أساسٌ بِه قِوامُ العالَمِ». پایگاه اطلاعرسانی KHMENEI.IR در این یادداشت به شرح این حدیث امیرالمؤمنین براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای پرداخته است:
عدالت در نظام اجتماعی آن وقت اهمیت پیدا میکند که جایگاه آن را در نظام آفرینش درک کنیم. رسول خدا(صلّیاللهعلیهوآله) در حدیثی اینچنین فرمودند: «بِالعَدلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرض» یعنی «عالم و آسمان و زمین قائم به عدالت است.» ۸۱/۱۲/۱ «عدالت در بنیان عالم و آفرینش، نقش اساسی دارد؛ یعنی سنّت آفرینش، عدل است.» ۷/۴/۱۳۸۰ البته در این حدیث معنای عام عدل مدنظر است، «عدل همان معنای والا و برجستهای است که در زندگی شخصی و عمومی و جسم و جان و سنگ و چوب و همهی حوادث دنیا وجود دارد، یعنی یک موازنهی صحیح... معتدل بودن و به سمت عیب و خروج از حد نرفتن.» ۱/۱۱/۱۳۷۱ باتوجه به این مفهوم، حدیث اینچنین معنا مییابد که «آسمانها هم با همان اعتدال و عدالت و میزان بودن سر پا هستند.» ۱/۱۱/۱۳۷۱
در جامعه نیز همین قاعده جاری است: «نظام اجتماعی هم به عدالت وابسته است. اگر عدالت نباشد، هیچ چیز در جامعه نیست.» ۷/۴/۱۳۷۷ عدالت در شکل اجتماعی یعنی «توزیع عادلانهی امکانات موجود» ۸/۶/۱۳۸۴ علم و پیشرفت و امنیت باید باشد «اما جهت همهی اینها، عدالت است. ثروت هست؛ اما باید عدالت در جامعه تضمین شود.» ۱۲/۵/۷۶ و اگر عدالت نباشد «امنیت هم در خدمت طبقهی مرفّه و برخوردار و سوءاستفادهچی است... همهی خیرات به یک طرف میرود.» ۷/۴/۱۳۷۷ درواقع «هر نظام اجتماعی اگر به دنبال این سنّت طبیعی و قانون الهیِ آفرینش حرکت کرد، ماندگار و موفّق و کامیاب است.» ۷/۴/۱۳۸۰ و در نقطهی مقابل، حقیقت عالم این است که «ظلم نمیتواند استقرار پیدا کند و پایدار بماند و پایدار نخواهد ماند.» ۱/۱۲/۱۳۸۱
البته عدالت باید در همه زمینهها ترجمهی عملیاتی و اجرایی شود و این نیاز دارد به اینکه یک مجموعهای اجرای عدالت را در جامعه به عهده بگیرد، لذا «بنا بر دیدگاه الهی، در مجموع آفرینش، عدالت یک ریشهی تکوینی و طبیعی دارد. چه مرجعی باید این عدالت را تضمین کند؟ قوّهی قضاییّه.» ۷/۴/۱۳۸۰ پس وجود قوهی قضائیه برای تضمین عدالت در جامعه ضرورت دارد و قوهی قضائیه هم باید قدرت لازم و کافی داشته باشد: «اگر قوّهی قضاییّه حضور نداشته باشد، یا قدرت نداشته باشد، یا شجاعت نداشته باشد، یا امکان کار نداشته باشد، یا خدای نکرده دچار ضعفهای داخلی باشد، مطلقاً در جامعه عدالت تضمین ندارد.» ۷/۴/۱۳۸۰
در مجموع باید گفت که سنت آفرینش، عدالت است و همه چیز متوازن خلق شده است. اگر جامعهای طبق سنت تکوینی عدالتمحور، به سمت توازن و اعتدال حرکت کرد، پایدار پیش خواهد رفت و اگر دچار انحراف از اجرای عدالت بشود، منطبق بر قوانین تکوینی، سرنوشتی جز نابودی ندارد. برهمین اساس است که میگوییم «برای عدالت، منتظر امام زمانیم.» ۱۲/۵/۱۳۷۶ و در راه رسیدن به جامعهی عادلانه همه باید تلاش کنیم.