eitaa logo
کانال ایران دیروز، امروز و فردا
146 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
26 فایل
🌴 قرارگاه بسوی ظهور
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام حسین و پیاده روی اربعین در کربلا از زبان یک بانوی بی دین از هلند!! اینجا خیلی عجیبه.. اینجا زیباترین جای دنیاست.. تجربه شنیدنی کسی که هیچ دینی ندارد از پیاده روی اربعین 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
⭕️توییت استاد رائفی پور در واکنش به سخنان جدید رئیس جمهور که گفته بودند : آماده ایم برای ملتم برای منافع ملی قربانی شوم https://twitter.com/a_raefipour1/status/1184311340665573376 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🔻 نگاهی به شرح آیه ۶۰ سوره انفال در بیانات رهبر انقلاب؛ ‌ 🔰 دستیابی به قدرت بازدارنده دستور قرآن است ‌ ‌ 🔸 قسمت اول آیه ۶۰ سوره‌ی‌ مبارکه‌ی انفال یکی از آیات کلیدی قرآن درباره‌ی لزوم توانایی مسلمانان در مقابله با دشمنان است: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم...» این آیه تاکنون ۱۶ بار به طور مستقیم در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کار رفته است که اکثر آنها مربوط به دیدارهای نیروهای مسلح و آخرین آن مربوط به مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام‌حسین(ع) در تاریخ ۱۳۹۸/۷/۲۱ است. این اولین بار است که معظم‌له تمام جوانب آیه را به طور مفصل در یک سخنرانی تبیین می­‌نمایند. ‌ 🔹ملاک تقویت و پیشرفت در توانمندی‌های مختلف کشور را نیز قرآن مشخص کرده است. پیشرفت باید تا جایی باشد که علاوه بر اینکه خودمان احساس مصونیت می­‌کنیم، در دل دشمنان نیز هراسی ایجاد شود تا جرئت تجاوز و تعرض به کشور را به خود راه ندهد. #صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیرمرد عراقی با پرچم ایران درحال خدمت به زوار #اربعین، می‌گفت: برای شکستن تفرقه با پرچم ایران به سر و صورت زائرین گلاب می‌پاشم #الحسین_یجمعنا 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دبیرکل حزب الله لبنان: بعد از گذشت قرنها از شهادت امام حسین (ع)، هنوز هم هستند کسانیکه با شنیدن صدای مظلومی، لبیک گویان در میدان حاضر می شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از طرف یک ضد انقلاب به زم: سلام آقای زم! من به عنوان یک ضد انقلاب که شما را لیدر حرکت خود میدانم سوالی داشتم. ما بارها با فراخوان شما به خیابان‌ها ریختیم و سطل آشغال ها آتش زدیم، بارها پست‌های آمد نیوز را اشتراک گذاشتیم و خلاصه قدم به قدم با رهبری شما حرکت کرده ایم... اگر حرکت شما صحیح بود و طبق اذعان خودتان که برای آزادی، دموکراسی و پیشرفت کشور متحمل فشار شده اید! چرا پس از بازداشت دست به افشاگری زدید و در راه خود نماندید؟ اگر راه و حرکت شما صحیح بود و برای پیشرفت کشور تلاش میکردید چرا اعلام پشیمانی کردید؟‏ چند نفر از معترضان، نیروهای امنیتی و ناظران بیگناه در جنبش دی ماه ۹۶ ، جان خود را از دست دادند تو اگر غیرت داشتی پس از بازداشت، از جان خود میگذشتی و هرگز حاضر به پشیمانی در مقابل سپاهی که همیشه آن را مذمت میکردی، نمی‌شدی! آقای زم بعد از عذرخواهی شما تکلیف آن خون‌های ریخته چه میشود؟ برمیگردند؟!
قانون گفته سگ گردانی در پارک‌ها و خیابان ممنوعه، دستگاه انتظامی هم نمیتونه سر هر کوچه‌ای یه پاسبون بزاره این بر میگرده به #فرهنگ طرف که سگشو نیاره بیرون و به قانون احترام بزاره ☝️اینجا پارک نیاوران، جایی که با خانواده به هیچ وجه نمیشه رفت! ✍️ محمد پاداش
roshangari_ir.mp3
2.76M
⭕️🔊 عنایت ویژه سید الشهدا به یک بیمار فقیر☝️ "به بیماری سختی مبتلا شده بودم و پزشکان از درمان من عاجز شده بودند... ..چند روز بعد از عاشورا احساس کردم با عالمی نورانی همنشین هستم و او وقتی کنار من رسید حالم را جویا شد و گفت هر چه می خواهی بگو. من گفتم که شفایم را از امام حسین (ع) می خواهم..!" #حجت_الاسلام_پناهیان
رسانه های #معاند ادعا میکنند جمهوری اسلامی، #پیاده‌رویِ_اربعین رو مُد کرده تا ذهن مردم رو مشغول کنه و با احساسات مردم بازی کنه و خودِش منفعت کسب کنه! #التماس_تفکر پیاده‌روی اربعین؛ ۱۰۳ سال پیش!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اسلام اموی و صدها هزار برده ایرانی ✍🏻 🔺امسال هزار و چهارصدمین سال تأسیس دولت اموی است. ابن عبدالبر در کتاب استیعاب می گوید: در جمادی الاولی سال ۴۱ بود که حسن بن علی (ع) حکومت را تسلیم معاویه کرد، و آن وقت ۶۶ ساله دو ماه کمتر داشت. 🔺معاویه تا رجب سال ۶۰ حکومت کرد، و پس از دولت یزید و پسرش معاویه دوم، دولت اموی، در شاخه مروانی تا سال ۱۳۲ جمعا ۹۰سال حکومت کرد. از تاریخ تأسیس آن تاکنون که سال ۱۴۴۱ است، دقیقا ۱۴۰۰ گذشته است. 🔺اسلام عثمانی یا اموی، در مقابل اسلام علوی شکل گرفت، و توانست در یک دوره حساس نود ساله، با کنار زدن علویان و دیگر رقیبان، نه تنها یک امپراتوری عربی در پهنه وسیعی از ربع مسکون وقت ایجاد کند بلکه تلقی و تفسیر خاصی از اسلام را هم در عمق ذهن امت اسلامی استقرار بخشد. 🔺 دوره اموی، از این جهت که نخستین قرن شکل گیری فرهنگ اسلامی است، بسیار مهم است و دیدگاه های امویان سخت در آن نفوذ دارد. البته همان زمان، جناح های مخالف دیگری هم به جز علویان بودند که در باره اسلام عثمانی، تأمل داشته و آن را نمی‌پذیرفتند. 🔺 خوارج، جناحی از قریش از پیروان خاص شیخین، مانند جریان ابن زبیر، و نیز جریانی وابسته به معتزله و مرجئه با رهبری ابوحنیفه که مخالف امویان بودند، اما جریان غالب و اسلام فراگیر متعلق به امویان بود. 🔺اساس این دولت، غلبه دادن نگرش عربی و قبیله‌ای و حاکم کردن عنصر عرب بر اسلام بود. آنها تلاش کردند دین را تفسیر عربی کنند و در این کار موفق بودند. 🔺یک تجربه مهم در این دولت، غلبه دادن عنصر «فتح» و «جنگ» و خشونت بود که در اسلام اموی سخت غالب شد، خشونتی از نوع حجاج و یا حتی خود عبدالملک و فرزندانش مثل هشام، رنگی بود که اسلام اموی را پوشش می‌داد و وجود کسانی مثل عمر بن عبدالعزیز که تلاش کرد در این زمینه متفاوت عمل کند، اثری نگذاشت و از آن تنها یک خاطره باقی ماند. 🔺 در نگرش سیاسی اسلام اموی، هر نوع شورش و مخالفتی برای اصلاح، نوعی فرقه‌گرایی است، و جماعت و طاعت در زمره مفاهیم اصلی هستند. در این نگاه، امام حسین یک تفرقه‌افکن است که می‌کوشد الفت و محبت میان امت را از بین ببرد. 🔺اسلام اموی، در این نود سال، برای اصل دین ارزش قائل نبود و از آن فقط به عنوان یک ابزار استفاده می‌کرد. لذا چندان به آموزش دین در میان مردم بها نمی‌داد، اما تسلط سیاسی را اصل می‌دانست. 🔺اسلام اموی، برای فتوحات و توسعه جغرافیایی ارزش زیادی قائل است و یکسره کوشش می‌کرد تا بتواند سرزمین‌های بیشتری را در اختیار داشته باشد، اما در تعمیق اسلام در جامعه کاری نمی‌کرد. شواهد تاریخی از دوره امام سجاد (ع) که در همین عصر می‌زیست داریم که مردم با ساده‌ترین احکام شرعی خود آشنا نبودند، اما دامنه فتوحات تا اندلس کشیده شد، و ده‌ها هزار اسیر و برده و کنیز و در واقع دخترکان زیبا و ماه‌روی اندلسی و غیره، سوار بر ده‌ها کشتی، به شام و حجاز آورده شدند تا در کار عیش و زندگی روزمره سران عرب خدمت کنند. 🔺راستش، بردگی که اسلام کوشید آن را کم‌رنگ کند و حضرت رسول (ص) خودش یک‌بار هم اسیری را برده نکرد، در عصر اول فتوحات و سپس در دوره اموی به صورت یک اصل درآمد و برای همیشه در فقه منتسب به اسلام، استوار شد. 🔺 اسلام اموی بود که صدها هزار برده ایرانی را به میان اعراب برد و برای آن قاعده و قانون نوشت. در این اسلام، رفتار عرب فاتح با ایرانی و بربر و رومی، هیچ تفاوتی با مغولان نداشت و مثل هر فاتح دیگری رفتار می‌شد. تلاش بعدی مسلمانان در پیراستن چهره اسلام از آنچه امویان کردند، چه اندازه موثر بود، نمی‌دانم. 💢 این یادداشت را نوشتم تا عرض کنم، ما در شناخت اسلام اموی و عثمانی، در شناخت رنگی و لعابی که امویان بر اسلام زدند و آثارش در عمق فکر و فقه اسلامی باقی ماند، هنوز کار جدی نکرده ایم. این تاریخ، بهانه‌ای شد تا یادآور شوم که لازم است در این‌باره تحقیقات جدی‌تری صورت گیرد.
آیا در حکومتی که مردم آن نه امنیت جانی دارند و نه زمین هایشان امنیت دارد و نه ناموس شان، می توان گفت امنیت وجود داشت؟