eitaa logo
حامد محمدجانی
118 دنبال‌کننده
304 عکس
16 ویدیو
90 فایل
اطلاع رسانی؛ جزوات؛ منابع و اسناد؛ اسلاید و صوت دروس و سخنرانی‌ها و یادداشت‌ها...
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶یکی از خدمات اداره کل جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، ماهانه برای اعضای جامعه هدف خود می باشد. 🔹بر این اساس در و بعد از دریافت لیست از مراکز و مراجع شناسایی اعضای جامعه نخبگانی و پس از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل،مبلغی تحت عنوان به صورت به خدمات کارت (طلاب ایرانی) و کارت پارسیان (طلاب خارجی) واریز خواهد شد. 🔸لازم به ذکر است که با توجه به رایزنی ها و برگزاری جلسات متعدد و نظر به تصویب آئین نامه ارائه خدمات به اعضای جامعه نخبگانی، نیز در سال جدید مشمول دریافت بن مقرری خواهند بود . 🔹از سوی دیگر ناظر به عملکرد جامعه ی هدف،مبلغ بن مقرری برای محصلین، مبلغین و پژوهشگران افزایش پیدا کرده است. بر این اساس، برای : • محصلین، مبلغین، مدرسین و پژوهشگران نخبه: 1میلیون و 200 هزار تومان • محصلین، مبلغین، مدرسین و پژوهشگران برگزیده: 700 هزار تومان • مبلغین، مدرسین و پژوهشگران برتر: 500 هزار تومان • محصلین برتر: نظر به رزومه و اطلاعات ثبت شده در سامانه سخا: از 180 هزار تومان تا 220 هزار تومان متغیر خواهد بود. 🔸شایان ذکر است نظر به قوانین بالادستی مرکز خدمات بن مقرری ماهانه صرفا برای آن دسته از اعضای جامعه نخبگانی واریز می گردد که دارای در مرکز خدمات و باشند. 🔹 بن مقرری از 5 تا 10 هر ماه شمسی می باشد که طبیعتا زمان وصول آن به حساب اعضای جامعه نخبگانی، از طریق همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد.
💠 فراخوان شناسی استعدادهای برتر آموزشی،پژوهشی و تدریسی حوزه علمیه خراسان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔷🔹🔹📣📣📣🔹🔹🔷 موسسه بین المللی المرتضی ( علیه السلام) _ دفتر مشهد مقدّس برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۰ برگزار می کند: ♦️دوره تربیت مبلغ بین الملل( با محوریت تبلیغ در فضای مجازی) در رشته زبان روسی 🔹 مزایا: _ برگزاری کلاس ها به صورت حضوری _ بهره مندی از اساتید برتر حوزه و دانشگاه _ آموزش به صورت رایگان 📝شرایط پذیرش ▪️قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه ▪️اتمام سطح یک ⏰زمان آزمون: ۸ صبح روز جمعه اول مرداد ۱۴۰۰( به صورت مجازی) 🔶مهلت ثبت نام: ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ Murtaza.ir ℹ️ اطلاعات بیشتر: 👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 https://b2n.ir/r08120
🔰 استدلال حضرت رضا(ع) از پذیرش ولایتعهدی 👈 برخى به حضرت اعتراض كردند كه چرا همين مقدار اسم تو آمد جزء اينها؟ 🔸 امام رضا(ع) فرمودند: آيا پيغمبران شأنشان بالاتر است يا اوصياء پيغمبران؟گفتند: پيغمبران. 🔸 فرمودند: یك پادشاه مشرك بدتر است يا يك پادشاه مسلمان فاسق؟ گفتند: پادشاه مشرك. 🔸 فرمودند: آن كسى كه همكارى را با تقاضا بكند بالاتر است يا كسى كه به زور به او تحميل كنند؟کگفتند: آن كسى كه با تقاضا بكند. 🔸 فرمودند: يوسف صدّيق پيغمبر است، عزيز مصر كافر و مشرك بود، و يوسف خودش تقاضا كرد كه: «اجْعَلْني عَلى خزائنِ الأرضِ إِنّي حَفيظٌ عَليمٌ»؛ چون مى‌خواست پستى را اشغال كند كه از آن پست حسن استفاده كند. تازه عزيز مصر كافر بود، مأمون مسلمان فاسقى است؛ يوسف پيغمبر بود، من وصىّ پيغمبر هستم؛ او پيشنهاد كرد و مرا مجبور كردند، صرف اين قضيه كه نمى‌شود مورد ايراد واقع شود. 🔸 حال، حضرت موسى بن جعفرى كه «صفوان جمّال» را كه صرفاً همكارى مى‌كند و وجودش فقط به نفع آنهاست شديد منع مى‌كند و مى‌فرمايد: چرا تو شترهايت را به هارون اجاره مى‌دهى، «علىّ بن يقطين» را كه محرمانه با او سَر و سرّى دارد و شيعه است و تشيع خودش را كتمان مى‌كند تشويق مى‌نمايد كه حتما در اين دستگاه باش، ولى كتمان كن و كسى نفهمد كه تو شيعه هستى؛ وضو را مطابق وضوى آنها بگير... اما در دستگاه آنها باش كه بتوانى كار بكنى. 🔸 اين همان چيزى است كه همه منطق‌ها اجازه مى‌دهد. هر آدم با مسلكى به افراد خودش اجازه مى‌دهد كه با حفظ مسلك خود و به شرط اينكه هدف، كار براى مسلك خود باشد نه براى طرف، [وارد دستگاه دشمن شوند] 🔸 یعنی آن دستگاه را استخدام کنند، برای هدف خودشان، نه دستگاه، آنها را استخدام کرده باشد، برای هدف خود، شکلش فرق می کند. 🔸 یکی جزء دستگاه است، نیروی او صرف منافع دستگاه می شود، و یکی جزء دستگاه است، نیروی دستگاه را در جهت هدف و ایده ای که خودش دارد استخدام می کند. 📚 استاد ، سیری در سیره ائمه اطهار (ع)، ص ۲۰۶ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━━━━━━━━📚┓ eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c ┗📚━━━━━━━━━━━━━┛ ┏━━━━━━━━━━━🌐┓ farhangi.hozehkh.com ┗🌐━━━━━━━━━━━┛
💠 (پیشنهاد ویژه) برای فضلای علاقه‌مند به تدریس پذیرش سطح دو عمومی (با گرایش تربیت مدرس فقه و اصول) مدرسه علمیه امام خمینی ره تحت اشراف استاد معزز درس خارج حوزه علمیه خراسان استاد معظم حسینی فقیه دامت برکاته در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از بین واجدین شرایط طلبه سطح ۲ می‌پذیرد. 🔰 شرائط پذیرش: 🔹اتمام سطح یک 🔹علاقه مندی و داشتن استعداد تدریس 🔹قبولی در مصاحبه شفاهی 🔹تعهد به حضور در دوره های علمی و مهارتی 🔰مزایا: - بهره مندی از: 🔹کادر آموزشی متمرکز و تمام وقت 🔹کتابخانه تخصصی 🔹میز پژوهش و امکانات نرم افزاری 🔹دو اردوگاه اختصاصی 🔹استدیو ضبط تخصصی 🔹خوابگاه مستقل - برگزاری دوره های دانش افزایی و مهارت افزایی مرتبط با حوزه تدریس - به کارگیری دانش پژوهان به عنوان مدرس، استادیار و ناظر بحث دروس سطح یک -پرداخت حق الزحمه و کمک هزینه آموزشی  📆 مهلت ثبت نام:  ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ 💠 شیوه های ثبت نام: - مراجعه حضوری به مدرسه امام خمینی ره واقع در خیابان ایت الله بهجت ره ۹/۱ - ارسال مشخصات به شماره ۰۹۱۵۴۰۱۳۱۰۳ در پیام رسان ایتاء - تماس تلفنی با شماره های ۰۹۱۵۴۰۱۳۱۰۳ 🔹مسئول ثبت نام: @emtedad_313 🔹 کانال مدرسه امام خمینی ره @hozehemam
هدایت شده از حامد محمدجانی
✅ سخنرانی مذهبی ایام محرم و صفر 🌐 @hamed_mohamadjani1 👇👇👇
💠 جلسه اول
💢نمی‌توان روش‌شناسی فهم روایات طبی را جدا از مبانی آن در نظر گرفت/ خبر واحد هیچ حجیتی در معالجه بیمار ندارد/ در سلامت جسم نمی‌توان توجهی به مسائل ظنی داشت ✔️استاد احمد پاکتچی در مدرسه تابستانه دین و سلامت🔻 🔹غرض علم پزشکی رهایی از بیماری و تضمین سلامت انسان است. اینجا درباره بدن انسان بحث می‌شود و هدف قرار می‌گیرد، نه جلب رضایت کسی. پس قرار نیست رفتار ما رضایت کسی را جلب کند بلکه رفتار ما موجب سلامت یا بیماری بدن خواهد شد. تمام روش‌هایی که در پزشکی اتخاذ می‌شود تماماً در راستای همین غرض است. در طب مفاهیمی مثل اصول عملیه پاسخگو نیست. خبر واحد دیگر هیچ حجیتی در معالجه بیمار ندارد، چرا که علم آور نیست و نهایتاً مفید ظن است. در باب سلامت جسم نمی‌توان توجهی به مسائل ظنی داشت. 🔸جریان‌های غلات به طب علاقه بسیار نشان داده‌‌‌اند درحالی‌که مکتب کلامی هشام بن حکم و حتی محدثانی مانند مرحوم کلینی که به مکتب هشام متمایل بود، علاقه‌‌ای به طب روایی نداشتند. 🔹احادیثی داریم که منطبق با تلقی عوامانه از کارکرد بافت و جوارح هستند. باید به این مساله پرداخت که آیا این احادیث در مقام بیان علمی هستند یا مساله چیز دیگری است؛ اما استفاده از این احادیث در جهت کار طبی و درمان درست به نظر نمی‌رسد. 🔸مشخصاً زمانی که دارو تجویز می‌شود به فراخور بیمار و بیماری اندازه و شرایط خاصی برای دارو در نظر گرفته می‌شود؛ اما در روایات طبی اندازه دارو‌ها، تداخل داروها، شرایط استفاده و مسائلی از این دست معمولاً مشخص نیستند. 👈 بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/p17095 📚کانال رسمی معاونت آموزش https://eitaa.com/howzehamozesh
❇️حقيقة يا کاشف الکرب عن وجه الحسين(أرواحناله‌الفداء) 🔸🔹شیخناالاستاذالطهراني: یا کاشف الکرب عن وجه اخیک الحسین (علیه السلام) الکرب والحزن سببه التوجه الی الکثرات او الانغمار فیها ویزول الکرب والحزن بزوال سببه خارجا او فی النفس وفی الاخیر بالتوجه نحو الوحدة وتمکن الانسان من ارجاع الکرب والحزن الی الوحدة او الاسماء الجمالية یساوق کشف الکرب فی النفس وحیث ان سیدنا العباس (علیه السلام) کان مرآتا تاما للحسین (علیه السلام) وهو بدوره اعلی وافضل درجة من الاسماء الجمالية و الجلالية لانه المظهر الاتم للاسم الله الجامع بین الجلال والجمال فبتوجه الحسین (علیه السلام) الی العباس (علیه السلام) هو یتوجه الی الاسم الجامع الاوسع والاعظم من الجلال والجمال وهذا هو السبب الاساس لکون العباس (علیه السلام) اشتهر بمفرج الکرب عن الحسین (علیه السلام) اما باقي الوجوه المذکوره للکشف عن الکرب فهی بالاخیر راجعة الی ما تقدم ولایختص کشف الکرب بوقعة الطف فقط بل العباس (علیه السلام) دوما کان یمتلک هذه الحالة حتی بعد استشهاده ومن هنا صار باب الحسین (علیه السلام) فبه یتمکن السالک من الانضمام الی مملکة الحسین (علیه السلام) ویحصل علی جنسیته وبالتالي یلتحق به ونقول الآن یا کاشف الکرب عن وجه اخیک الحسین اکشف کربنا بحق اخیک الحسین الذی هو المظهر الاتم للاسم الله وزیارته زيارة الله فی عرشه. والحمدلله. 🆔 @asrarshahadat128
🔸نشست مجازی؛ 💠 تاملی بر مسئله غلبه «شکل دین» بر «مضمون دین» در کربلا 🔸لینک حضور مجازی در جلسه: 👉 https://b2n.ir/farhangi-tarbiati