✅ چرا بعضی از مردم از انقلابیها ناامیدن؟
🔸انقلابی بودن یعنی
همونطور که انتقاد میکنیم که چرا پسر عارف در معارفه وزیر صمت حضور داشته، همونطور انتقاد کنیم چرا همسر و دختر قالیباف در مراسم تحلیف رییس جمهور حضور داشتن؟!
🔸انقلابی بودن یعنی
همونطور که دولت شهید رییسی را باید حمایت میکردیم، دولت پزشکیان هم باید حمایت کنیم؛ چون هردو توصیه رهبری است!
🔸انقلابی بودن یعنی
اگه ضعفی در کشور می بینیم بگیم و مطالبه کنیم.
چه مسئولان وقت، همفکر و همحزب ما باشند چه نباشند!
🔸انقلابی بودن یعنی
آرمانهای انقلاب و حرف مردم رو مدام بیان کنیم و از مسئولان مطالبه کنیم؛
چه دولت با ما همراه باشد چه نباشد.
مصلحتسنجی بیجا نشه.
🔸انقلابی بودن یعنی
ارزشها رو فدای اشخاص نکنیم؛
اگر ارزشها داره فدا میشه فریاد بزنیم و
اینکه فلان مسئول ارزشی ممکنه تخریب بشه بهونه نشه که سکوت کنیم!
🔸انقلابی بودن یعنی
نگاه بالا به پایین به مردم نداشته باشیم؛
خودمون رو خادم مردم بدونیم
و مدام بیایم بین مردم
حرف بزنیم و بشنویم!
🔻بنظرتون انقلابیها چقدر واقعا انقلابیاند؟
واقعیت این است که اگر مدعیان انقلابی، انقلابیِ واقعی نباشند، مردم ناامید میشن؛ حق هم دارند.
ولی اگر واقعا انقلابی باشند، نهایتا مردم از اشخاص ناامید بشن .. از انقلاب ناامید نمیشن!
#زاویه_دید | عضو شوید👇
@hamedkamaliardakani
✅ درسی که باید از سیره پیامبر اسلام به عنوان الگو گرفت ..
#الگوی_مدیریت
#مردمداری
#شاخص
#زاویه_دید | عضو شوید👇
@hamedkamaliardakani
#معرفی
#کتاب
این روزها مشغول مطالعه کتاب «درک تئوری رسانه» اثر ویلیامز هستم.
در دورانی که #رسانه حرف اول را میزنه باید درک ما از رسانه بالا باشه.
نگاه سخیف و #سطحی به رسانه و کارکردهای آن هم مانع فهم درستمون از این پدیده میشه هم اینکه در نوع مواجهه مون با رسانه دچار سادگی و #انفعال میشیم.
این کتاب کمک میکنه جدیتر به #ذات و #کارکرد رسانه نگاه کنیم.
البته ادبیاتش گاهی تخصصی میشه اما قابل فهمه.
بخشهای اصلی کتاب شامل موارد زیر است:
📌تاریخ تئوری رسانهها
📌فرآیند تولید محتوا
📌محتوای رسانهها
📌تئوریهای تاثیر رسانهها بر مخاطبان
📌تحولات و تئوریهای رسانهها
📚 پیشنهاد میکنم بخوانید.
#زاویه_دید | عضو شوید👇
@hamedkamaliardakani
رشته استوری دیروز
✅ دوباره نگاه کنیم!
#زاویه_دید | عضو شوید👇
@hamedkamaliardakani
✅ تأثیر محیط را دست کم نگیریم!
محمد جان قدسىِ مشهدى.
ايشان جزو شعراى برجستهى سبك هندى است در دورهى صفويه - قرن يازدهم - اشعارش جزو قوىترين شعرهاست. من اعتقادم اين است كه بعد از صائب در آن سبك، واقعاً مثل محمد جان شايد يكى دو تا بيشتر نباشند. او در مشهد كه بوده، يكى از خادمان آستان قدس و مداح حضرت رضا بوده و شعرهايش شعرهاى دينى است و ديوانش هم پر از اين اشعار است. ديوان حاج محمد جان را نگاه كنيد؛ از اين قصائد زياد دارد. او بعد به هند سفر ميكند. همنشينى با امراى هند و سلاطين هند و آن دستگاههاى بىبندوبارى كه آن روز بودند، اين آقا را كأنه از اين رو به آن رو ميكند. انسان ميتواند اين را در غزلهاى او ببيند. من خيلى اوقات به اين فكر هستم.
اين شعر مال محمد جان قدسى است:
«پارسا در مجلس رندان نشستن خوب نيست
هركه امشب مِى نمينوشد به ما منسوب نيست
درچنين فصلى كه بلبل مست و گلشن پُرگل است
گر همه پيمانهى عمر است خالى خوب نيست»
يعنى يك مستِ رندِ الواتِ عرقخور تحويل محيط مجموعهى شعرى داده شده؛ از كى؟ از آن انسانِ پارساى پاكِ متعبدى كه در مشهد مدح امام رضا را ميگفت!
خب، آن محيط اينجور پرورش ميدهد. بنابراين مراقب محيطها باشيد.
✍ بیانات مقام معظم رهبری/ 25 خرداد 1390
#زاویه_دید | عضو شوید👇
@hamedkamaliardakani
✅ دنیای خوب؛ مقدمه عاقبتِ خوب!
امروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام است. روایتی از ایشان دیدم که خوب است برای شما به اشتراک بگذارم.
قال الاِْمامُ أبى مُحَمَّد عليه السلام:
«أَقَـلُّ النّاسِ راحَـةً الحَـقُودُ.»
[تحف العقول: 488]
امام عسكرى عليه السلام فرمود:
«كمآسايش ترين مــردم، انسـانِ كينهتوز است.»
✍ انسانی که کینه دیگران را داره بیش از هرکسی، به روح و روان خود آسیب میزنه.
الان با کینه داشتن، چه کسی آسایش نداره؟ طرف مقابل؟ نه! اون که داره زندگیشو میکنه. ماییم که مدام بهش فکر میکنیم و غِیظ میکنیم و ناراحتیم.
پس با کینه داشتن، اونی که آسایش ازش گرفته میشه خودمونیم!
بعد به واسطه این آرامش نداشتن، چقدر اتفاقات بدِ دیگهای میفته. کجخلقیها، بدرفتاری با فرزند، خشونت، بیصبریها، غیبتکردن، زودرنجی و .. همه بخاطر وجود همون کینه هست و زندگیمون رو کلا تلخ میکنه.
حضرت چون میخوان ما لذت زندگیو ببریم و آرامش داشته باشیم این توصیه رو مطرح کردند.
بله! ائمه ما دوست دارن ما دنیای بهتر و زندگی شیرینتری داشته باشیم ..
و نتیجه این دنیای خوب میشود عاقبت و آخرتِ خوب!
#زاویه_دید | عضو شوید👇
@hamedkamaliardakani