#کارگاهمقالهنویسی
#جلسههجدهم
🔵ادامه نکات پیرامون نگارش مقدمه مقاله
۶. بيان مسأله در واقع همان هدف كلي تحقيق است و ميتواند به صورت يك سوال كلي نيز مطرح شود.
ــــــــــ
۷.اگر پژوهش مبتني بر نظريه يا نظريههاي خاصي است در حد يك پاراگراف مباني نظري پژوهش ذكر شود.
ــــــــــ
۸.پيشينه پژوهش كوتاه باشد و صرفاً نتايج مطالعات كاملاً مرتبط و اصلي به گونه انتقادي بازنگري شود .
ذكراين نكته ضروري است كه منظور از بررسي ادبيات پژوهش،نقل آن نيست،بلكه يك بازنگري انتقادي است كه ازخلال اين بازنگري،مسأله پژوهشي تصريح ميشود.
ــــــــــ
۹.پيشينه به گونهاي بيان شود كه مطالعه شما را در چهارچوب پژوهشهاي انجام شده و وسيعتر قرار دهد.بهعبارت فنيتر، ضرورت مطالعه خود را بر اساس شكاف در يافتههاي قبلي توجيه كنيد.
#ادامه_دارد ...
ــــــــــــــــــــ
🅿️ در مسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
مهدویت درقرآن.pptx
9.95M
✳️ پاورپوینت مهدویت در قرآن
📚کانال بانک پاورپوینت👇
@bankpowerpoint
✳️برای دوستان خودفورواردکنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
اوشو.ppsx
495.1K
✳️ پاورپوینت ٱشو( یکی از عرفانهای کاذب ونوظهور)
📚کانال بانک پاورپوینت👇
@bankpowerpoint
✳️برای دوستان خودفورواردکنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
base.apk
21.75M
📚 عنوان : نرم افزار مجموعه آثار آیت الله میلانی
📖 موضوع نرم افزار : مجموعه آثار
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#نرم_افزار
#مجموعه_آثار_آیت_الله_میلانی
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
حاشیه البحار.pdf
1.42M
📚عنوان : حاشیه البحار ( حاشیه کتاب بحار الانوار )
✍نویسنده : علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
📖موضوع : حدیث
📄تعداد صفحات : ۱۵۶ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#حدیث
#حاشیه_البحار
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
#کارگاهمقالهنویسی
#جلسهنوزدهم
✅توصیه ما جهت نگارش مقدمه:
جهت نگارش مقدمه توصیه می شود از #کلیترینکلمه ای که در عنوان مقاله وجود دارد، شروع به نگارش شود،فی المثل اگر عنوان مقاله ای « آزاداندیشی در حوزه های علمیه شیعی : شخصی یا نهادین ؟»،مقدمه را با توضیحی پیرامون آزاد اندیشی شروع می کنیم
و یا اگر عنوان مقاله ای «تبیین نظام آموزش پژوهش محور و راهکارهای اجرای آن در حوزه علمیه»،مقدمه را با توضیحی پیرامون آموزش پژوهش محور شروع می کنیم.
#ادامه_دارد ...
ــــــــــــــــــــ
🅿️ در مسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
#کارگاهمقالهنویسی
#جلسهبیستم
🔹فصول مقاله و تحلیل داده ها🔸
قسمت اصلی و یا متن مقاله است كه در آن به سئوالات تحقیق به طور تفصیلی پاسخ میدهد.
عبارات بدنه باید مستند به منابع معتبر و مستدل به برهان باشد و از آوردن عباراتی كه در درستی آنها شك دارد،پرهیز نماید.
تجزیه و تحلیل محتوا یک روش تحقیق است که اجازه میدهد دادههای کیفی جمع آوری شده در تحقیق به صورت سیستماتیک و دقیق تجزیه و تحلیل شود.
میتوان تمام مصاحبهها و گفتوگوها، نوارهای ویدئویی، برنامههای رادیویی ، تلویزیونی و اسناد کتبی را مورد تجزیه و تحلیل محتوا قرار داد و از آنها برای نوشتن مقاله تحلیل محتوا استفاده کرد.
در این قسمت دستاوردهای حاصل از ارجاع به متون و منابع تحقیق ذکر می شود و گاهی با نقل قول از متون، پشتیبانی می گردد.
#ادامه_دارد ...
ــــــــــــــــــــ
🅿️ در مسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
#نرم_افزار_کتابخانه_کلام_اسلامی
🔰محتوا :
• متن کامل 660 عنوان کتاب در افزون بر 1000 جلد از آثار کلامی، طیّ موضوعات و مباحث:
– کلام عام
– الهیات
– نبوت
– امامت
– اهل البیت (علیهم السلام)
– معاد
– تاریخ کلام
– روایات کلامی
– پاسخ شبهات
– فِرَق و مذاهب
– ردّ وهابیت
– ردّ تحریف قرآن
– ردّ ابن تیمیه
– ردّ ابن قیم
– کلام اسماعیلیه
– ردّ اسماعیلیه
– ردّ شبهات قرآنی
– ردّ یهودیت و مسیحیت
– شناخت شناسی
– اعجاز قرآن
– ایمان ابوطالب
– روش ها و گرایش های تفسیر کلامی
– تفسیر کلامی ـ فلسفی
– عقاید بهاییان و ردّ آن
– علائم ظهور
– کلام شیعه امامیه
– کلام اشاعره
– کلام ماتریدیه
– کلام اهل حدیث
– کلام زیدیه
– کلام سلفیه
– کلام مرجئه
– کلام معتزله
– کلام نومعتزلیان
– کلام یهود
• کتاب هایی از قبیل:
– امام شناسی (5 جلد)
– ایمان و کفر (2 جلد)
– بحار الانوار (67 جلد)
– تفسیر مفاتیح الغیب (32 جلد)
– آیات الغدیر
– الاحتجاج
– الارشاد
– اسرار آل محمد (صلّی الله علیه وآله)
– آیین وهابیت
– أصول المعارف
– الاعتقادات
– الاقتصاد فی الاعتقاد
– الالفین
– حدیقه الشیعه (2 جلد)
• ارائه 13 عنوان فرهنگ نامه تخصصی علم کلام در 19 جلد، به زبان های: فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه
• عرضه 51 عنوان کتاب به زبان انگلیسی در موضوعات کلامی
✳️✅امکانات و قابلیت ها :
• جستجو در عناوین باب و سرفصل کتب از طریق فهرست گزینشی
• دسترسی به تفسیر آیات در کتب کلامی برنامه
🌐 لینک اختصاصی در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐لینک کانال معاونت پژوهش در سروش:
sapp.ir/howzehpajohesh
#کلام_بزرگان
💠مقام معظم رهبری مدظله العالی
🔷حوزه ی علمیه، پشتوانه ی پژوهشی و دینی نظام، در حوزه ی عقیدتی است .
دیدار علما و روحانیون اردبیل، 30-4-66
🌐 لینک اختصاصی در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐لینک کانال معاونت پژوهش در سروش:
sapp.ir/howzehpajohesh
#نکاتکاربردی
#تنظیممتن #Word
🔸تنظیم فاصله متن از حاشیه ها
روی خط کش ظاهر شده، دو بار کلیک کنید. پنجره ای باز می شود(اگر خط کش داخل ورد نمایان نیست،جهت نمایان شدن آن به سربرگ VIEW مراجعه کرده و تیک گزینه Ruler را می گذاریم.)
حاشیه های چهارسوی کاغذ را بنا به آنچه باید باشد، تغییر و گزینه OK را فشار می دهیم.
ــــــــــــــــــــ
🅿️ در مسیرپژوهش باشیم
@hamid2560
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سخنان #عطاءالله_مهاجرانی در مورد دیروز و امروز #حوزه_علمیه و #دانشگاه در ایران!
اون هم از بی بی سی فارسی!!
اعتراف و اقرار به بعضی واقعیت ها!!
حالا برا چی وبه چه هدفی اینجور اقراری دارن جای خودش نیاز به بررسی داره.
خوش تر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در حدیث دیگران
🅿️ درمسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
#کارگاهمقالهنویسی
#جلسهبیستویکم
#ادامه مرحله فصول مقاله و تحلیل داده ها:
در این بخش،عمده کار محقق،مرور و بررسی داده های جمع آوری شده است.
(فیش های تحقیقی)این فعالیت،طی دو مرحله صورت می گیرد.
در #مرحلهاول،موارد زیر صورت می پذیرد:
الف.توجه به محتوا (یعنی آیا مطالب کافی و مطابق با موضوع در آن وجود دارد یا خیر)
ــــــــــ
ب.توجه به درستی مطالب(بررسی دقیق صحت و سقم مطالب)
ــــــــــ
ج.توجه به وضوح مطالب(گاهی مطالب برای وضوح بیشتر،نیاز به تفسیر،ذکر جزئیات،مقایسه،تقسیم بندی،بررسی علل و نتایج استدلال دارد)
ــــــــــ
د.توجه به ارتباط مطالب با هم و سیر منطقی بین بخش ها،فصل ها،قسمت ها.(نوشته باید دارای شروع،اوج و فرود باشد)
ــــــــــ
ه.حذف مطالب غیر ضروری.
ــــــــــ
در #مرحلهدوم موارد زیر صورت می پذیرد:
الف.پروراندن مطالب با تعریف،توصیف،استشهاد و تمثیل؛
ــــــــــ
ب.توجه به انسجام بندها یا پاراگراف ها؛(بندها خیلی طولانی نباشند)
ــــــــــ
ج.توجه به تطابق مطالب با عناوین
ــــــــــ
د.توجه به جنبه های ادبی نوشته(چگونگی انشاء،جهات املایی،جهات دستوری،مسائل مربوط به نشانه گذاری و...)
#ادامه_دارد ...
ــــــــــــــــــــ
در مسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
فرصت طلایی استفاده از دوره های مجازی مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با اعطاء گواهینامه معتبر، عموم علاقمندان جهت ثبت نام در دوره های مذکور می توانند با آیدی زیر در پیام رسان ایتا تماس حاصل نمایند.
@M_moshavereh1
با سلام ان شاء الله در طی هفته آتی مقالاتی که تا الان برای حقیر ارسال شده بعد از بررسی اجمالی و تأیید برای عزیزان ارسال خواهد شد و زحمت ثبت مقاله با خود عزیزان طلبه است. مراحل ثبت مقاله جهت فراخوان پانزدهم در پیام بعدی تقدیم می گردد.
با تشکر
🔴 ۲۵ گنجینهای که رایگان شدهاند
برای اینکه #در_خانه_بمانیم
ضرورت اینکه برای قطع زنجیرهٔ انتقال کرونا #در_خانه_بمانیم موجب شده است بسیاری از گنجینههای منابع و خدمات نسبتا گران به شکل رایگان عرضهٔ آنلاین بشوند. این گنجینهها موقتا رایگان شدهاند و حتی بعضا میارزد کمی وقت بگذاریم و قبل از پولی شدن مجددشان آنچه علاقه داریم و استفاده خواهیم کرد را دانلود کنیم. از میان آنچه قبلا پولی و اغلب گران بوده و اکنون رایگان شده و به چشمم آمده، این موارد به نظرم ارزشمندتر میآیند و پیشنهاد میکنم تا وقتی رایگانند دریابید:
🔴 کتاب و مقاله:
🍀 ۶۰۰۰ کتاب الکترونیکی ارزشمند و مجموعه مقالات بیش از ۱۵۰ ژورنال معتبر علمی در JSTOR:
https://t.co/qEbqqRjN6E
🍀 ۱.۴ میلیون کتاب دانشگاهی «کتابخانه اضطرار ملی» که توسط نهاد «آرشیو اینترنت» (با پشتیبانی دهها دانشگاه و نهاد در امریکا) در اختیار همه قرار گرفته است:
http://archive.org/nel
🍀 ۲۳ هزار کتاب مکتوب و ۵۷ کتاب گویای کتابخانه کودکان و نوجوانانِ کتابخانهٔ ملی ایران:
www.icnl.nlai.ir
🍀 کتابخانهٔ ملی دیجیتالِ کتابخانهٔ ملی ایران (با ۱۳ هزار عکس تاریخی، حدود ۳۷ هزار نسخه خطی، ۱۵ هزار کتاب چاپی نفیس، ۴ هزار کتاب چاپ سنگی، ۱۰۰ هزار پرونده و ۲۰۰ هزار پایان نامه) برای همه اعضای کتابخانهٔ ملی:
http://dl.nlai.ir
(شماره عضویت به عنوان شماره کاربری و کدملی به عنوان پسورد. امکان عضویت دیجیتال کتابخانه ملی هم بدون محدودیت سنی و تحصیلی فراهم شده است)
🍀همهٔ کتابهای الکترونیکی دانشگاه تهران:
https://press.ut.ac.ir/help?menu=14
(برای دریافت کتابها میتوانید از اپلیکیشن فیدیبو یا کتابخوان الکترونیکی مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران استفاده کنید)
🍀 ۷۰۰ عنوان کتاب انتشارات معتبر دانشگاه کمبریج که با فرمت HTML به صورت آنلاین منتشر شده و تا آخر ماه می ۲۰۲۰ در دسترس است:
https://urlzs.com/LBwCL
🍀 صدها کتاب صوتی برگزیده در Audible (مشهورترین مجموعه کتاب صوتی در جهان):
https://urlzs.com/FDbwY
🍀 پیدیاف ۲۵ جلد کتاب خواندنی در حوزههای اقتصاد و کارآفرینی که توسط اتاق تهران در اختیار عموم قرار گرفته است:
https://urlzs.com/eaE2s
🍀 پیدیاف ۱۰۰ کتاب دانشگاه مکگیل (در زمینههایی مختلف علوم انسانی):
https://urlzs.com/6ddH4
🍀 در فیدیبو، طاقچه، نوار، پژوهان، کتابراه، کتابیکا و فراکتاب هم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد تا ۲۰ فروردین ۹۹ کتابهای الکترونیکی و صوتی با ۷۰ و ۸۰ درصد تخفیف عرضه میشود.
🔴 کلاس:
🍀 ۲۵۰ واحد آموزش آنلاین زبانهای خارجیِ دانشگاههای هاروارد، پرینستون، ییل و کلمبیا:
https://t.co/dWfu6jwuLI
🍀️️️️️ سهساعت کلاس در هر روز برای هر کاربر در SCHOLASTIC (غنیترین مجموعه آموزشی آنلاین برای تحصیل خانگی دانشآموزان در همه رشتهها، از هنرها تا علوم اجتماعی و مهارتهای زندگی:
https://urlzs.com/hFbd2
🍀 ۴۰۰ کلاسِ دانشگاههای برتر جهان:
https://urlzs.com/4bxJa
🍀️️️️️ ۱۶ کورسِ آموزشی Linkedin:
https://urlzs.com/nmyqS
🍀 ۵۰۰ ساعت آموزش فرادرس:
fdrs.ir/freedu98
sapp.ir/almostafa.khpajohesh
#زنگ_پژوهش
📢 حدیث پژوهی (اقسام حدیث)
◀️ تقسیم احادیث بر اساس اعتبار سند:
محدثان اهل سنت از دیر زمان، حدیث را به سه نوع اصلی تقسیم میکردند: صحیح، حَسَن و ضعیف.
محدثان شیعه، احادیث را بر اساس اعتبار سند آنها به پنج دسته تقسیم میکنند. البته این تقسیمبندی در دورههای گذشته متفاوت بوده است. عالمان شیعه در قرنهای آغازین، روایات را به دو دسته صحیح و غیرصحیح تقسیم کرده و برای صحیح شرایطی قرار داده بودند: روایتی را که افراد مورد اطمینان (ثقه) نقل کنند یا قرینهای در متن حدیث یا حواشی آن باشد که با وجود آنها مطمئن میشدند روایت از معصوم نقل شده را صحیح میدانستند. این تقسیمبندی در قرنهای بعدی به اضافه قسم چهارمی به نام مُوَثَّق، از زمان سید بن طاووس (۶۶۴ق) بین امامیه نیز معمول گردید و شهید ثانی و شیخ بهایی قسم پنجمی بر این اقسام افزودهاند و آن حدیث قوی است.
معانی این پنج اصطلاح طبق تقسیم بندی رایج چنین است:
💠حدیث صحیح
حدیث صحیح خبری است که سلسله سند آن توسط راویانی ثقه (قابل اعتماد) و امامی مذهب به معصوم متصل گردد.
💠حدیث مُوَثَّق
حدیث مُوَثَّق خبری است دارای سند کامل که نسبت به کلیه افراد سلسله سند در کتابهای رجال شیعه تصریح به وثاقت شده باشد، اگر چه بعضی از افراد زنجیره حدیث، غیر امامی باشند، مانند علی بن فضال و ابان بن عثمان.
گاهی از روایت موثق به قوی تعبیر شده است.
الفاظ؛ ثقه، عین، وجه، مشکور، شیخ الطائفه و حجت نشانگر وثاقت راویاند.
💠حدیث حَسَن
حدیث حَسَن خبری است که سند آن متصل بوده و تمامی راویان آن امامی مذهب و ممدوح باشند. (الفاظ مفید مدح: مُتقن، حافظ، ضابط، مشکور، زاهد، قَریب الامر)
روایت حسن از آن جهت اینگونه نامگذاری شده که نسبت به سند آن حسن ظن داریم.
حَسَن کالصحیح، روایتی است که راجع به راویان آن مدحی که نزدیک به وثاقت است ذکر شده باشد یا راوی از اصحاب اجماع باشد.
حَسَنُ الاسناد، روایتی است که سند آن حسن باشد، ولی متن حدیث به واسطه شُذوذ یا علت، حَسَن نباشد.
حسن به اصطلاح اهل سنت خبر مُسندی است که راویان آن، نزدیک به درجه وثاقت باشند یا حدیث مرسلی است که مُرْسِل آن ثقه باشد، ولی در هر حال باید خالی از شذوذ و علت باشد.
💠حدیث قوی
حدیث قوی به سه معنا آمده است:
۱. حدیثی که راویان آن شیعه دوازده امامی باشد، لیکن مدح و ذمّی از او نشده باشد. حدیث قوی در این کاربرد از اقسام حدیث ضعیف شمرده شده است.
۲. مرادف حدیث موثق.
۳. مرادف حدیث صحیح.
💠حدیث ضعیف
حدیث ضعیف روایتی که شروط یکی از اقسام «صحیح، حسن، موثق» در آن جمع نباشد. یعنی اگر حتی یک راوی (در صورتی که تنها یک راوی در آن طبقه باشد) شرایط اطمینان آور را از دست بدهد، آن روایت ضعیف خواهد بود. گاهی ضعیف بر روایت مجروح نیز اطلاق شده است.
ضعیف به اصطلاح اهل سنت، حدیثی است که صحیح و حسن نباشد.
🅿️ درمسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
#کارگاهمقالهنویسی
#جلسهبیستودوم
تذکرات مهم در تنظیم متن اصلی
1⃣روان بودن و رسایی متن
2⃣از به کارگیری واژه های نامأنوس، عبارات پیچیده و نامفهوم، جملات طولانی و... پرهیز شود
3⃣پرهیز از به کارگیری واژه های غیر فارسی
4⃣در متن و چکیده: از به کاربردن واژه های (عربی، انگلیسی و...) در متن خودداری شود. اگر لازم بود از چنین واژه هایی استفاده شود، عربی یا لاتین آن در پاورقی نوشته شود و در متن اصلی، معادل فارسی آن با شماره ذکر گردد.
5⃣پرهیز از اوصاف و القابی مانند علامه ، آیت الله، حجت الاسلام، پرفسور، دکتر، جناب آقای، سرکارخانم و.... در متن تحقیق مگر اوصاف و القابی که برای شخص عَلم شده باشد مانند ثقه الاسلام کلینی، شیخ طوسی، شیخ عباس قمی، علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و ...
6⃣پرهیز از قلم فرسایی طولانی و بیهوده و به کارگیری واژه های احساسی.
7⃣رعایت علائم نگارشی و ویرایشی در متن
8⃣تطابق محتوا با عنوان: محقق باید مطالب محتوایی را در راستای عنوان مصوب و مطابق با طرح تفصیلی بنویسد
9⃣نگارش و بازنویسی محتوا به قلم محقق:
مجموعه مطالب و عباراتی که به صورت مستقیم از منابع نقل میشود،نباید ساختار کلی تحقیق را تشکیل دهد به این معنا که اگر نقل قول های مستقیم از متن حذف شوند،ساختار کلی تحقیق آسیب نبیند.
#ادامه_دارد ...
ــــــــــــــــــــ
🅿️ درمسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
#رایجترین_غلط_های_املایی
#در نامه های اداری خیلی کاربرد دارد
املای سمتِراست #غلط
و املای سمتِچپ #درست است.
۱. آنفلوآنزا ← آنفولانزا
۲. اصراف ← اسراف
۳. اصطحکاک ← اصطکاک
۴. اطاق ← اتاق
۵. اطراق ← اتراق
۶. الحمدالله ← الحمدلله
۷. الویت ← اولویت
۸. انشاالله ← انشاءالله
۹. انظباط ← انضباط
۱۰. باطری ← باتری
۱۱. بلاخره ← بالاخره
۱۲. بلیط ← بلیت
۱۳. بهشخصه ← بشخصه
۱۴. بیاندازد ← بیندازد
۱۵. بیمهابا ← بیمحابا
۱۶. بیوفتد ← بیفتد
۱۷. پاچهخواری ← پاچهخاری
۱۸. پلمپ ← پلمب
۱۹. پیشخوان ← پیشخان
۲۰. تزئین ← تزیین
۲۱. توفان ← طوفان
۲۲. چرخ و فلک ← چرخِفلک
۲۳. حدالامکان ← حتیالامکان
۲۴. خوار و بار ← خواربار
۲۵. درد و دل ← دردِدل
۲۶. ذغال ← زغال
۲۷. راجبه ← راجع به
۲۸. رزالت ← رذالت
۲۹. رزیلانه ← رذیلانه
۳۰. زیباشناسی ← زیباییشناسی
۳۱. سانتریفیوژ ← سانتریفوژ
۳۲. سایبان ← سایهبان
۳۳. سپاسگذار ← سپاسگزار
۳۴. سئوال ← سؤال
۳۵. ضربالعجل ← ضربالاجل
۳۶. طپش ← تپش
۳۷. طپیدن ← تپیدن
۳۸. علاقمند ← علاقهمند
۳۹. غلطیدن ← غلتیدن
۴۰. فارق از ← فارغ از
۴۱. فنآوری ← فناوری
۴۲. قوائد ← قواعد
۴۳. لشگر ← لشکر
۴۴. مابهازا ← مابازا
۴۵. ماکارانی ← ماکارونی
۴۶. مبداء ← مبدأ
۴۷. متالوژی ← متالورژی
۴۸. متنابهی ← معتنابهی
۴۹. مرحم ← مرهم
۵۰. مشمولذمه ← مشغولذِمه
۵۱. ملات ← ملاط
۵۲. ملقمه ← ملغمه
۵۳. منشاء ← منشأ
۵۴. مُنقّص ← مُنغّص
۵۵. نیاندازد ← نیندازد
۵۶. نیوفتد ← نیفتد
۵۷. وحله ← وهله
۵۸. ویالون ← ویولن
۵۹. یا ابوالفضل ← یا اباالفضل
۶۰. یهو ← یههو (یکهو)
هدایت شده از mohammadi
✳️درج کارنمای واحد پژوهش مدارس بر روی سایت حوزه علمیه خراسان
🔰کارنما؛ فعالیت های پژوهشی مدرسه علميه امام خميني(ره) مشهد در سال 98
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37492
🔰 کارنما؛ فعالیت های پژوهشی مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بردسكن در سال 98
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37490
🔰کارنما؛ فعالیتهای پژوهشی مدرسه امام صادق (ع) جاغرق در سال 98
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37493
🔰کارنما؛ فعالیت های پژوهشی مدرسه علمیه امام صادق عليه السلام (فولاد) تربت حيدريه در سال 98
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37491
هدایت شده از ۴۷۶/ یاصاحب الزمان(عج)
#کارگاهمقالهنویسی
#جلسهبیستوسوم
🔵آموزش مقدمه نویسی
در این قسمت توصیف مختصر و مفیدی از آنچه بدست آمده،ارائه می شود.
در حقیقت باید مشخص شود كه مقاله به روشن شدن مسئله چه كمكی كرده است، بنابراین دستاوردها و حاصل پژوهش، بدون بیان ادله و شواهد در بخش پایانی بیان میشود.
نتیجه برخلاف چكیده متضمن تعریف و بیان مسأله، ضرورت تحقیق، ذكر ادله و دیدگاههای رقیب نیست.
نتیجه نشان میدهد كه مقاله حاضر چه نوآورری هایی داشته و چه مشكلی را حل نموده است (بر حسب اهمیت آنها،روش متداول بیان نتایج آن است كه ابتدا مهمترین و سپس یافته های كم اهمیت تر ارائه می شود)
#ادامه_دارد ...
ــــــــــــــــــــ
در مسیر پژوهش باشیم
هدایت شده از ۴۷۶/ یاصاحب الزمان(عج)
#کارگاهمقالهنویسی
#جلسهبیستوچهارم
ادامه آموزش مقدمه نویسی
به عبارت دیگر در این قسمت یافته های مهم،برجسته و نتایج کلی جمع بندی می شوند.
نتیجه گیری #پاسخنهايي به پرسش اصلي تحقیق و #مقايسه نتیجه هاي به دست آمده با توجه به فرضیه و هدفهاي از قبل تعیین شده و #تجزيهوتحلیل قسمت هاي عمده تحقیق و ارزيابي آنها بدون ذکر ادله و شواهد مي باشد.
امانتداری و صداقت #دواصلمهم در نگارش نتیجه است. بر این اساس، باید صرفاً به آنچه در مقاله آمده است، بسنده کرد و از طرح هرگونه ادعایی که در متن مقاله مورد بحث استدلالی قرار نگرفتهاند، خودداری کرد.
نتیجه مقاله، در حقیقت پاسخ سؤالاتی است که در مقدمه پژوهش طرح شده است. این نتایج، یافتههای مستدل و مستندی است که در متن مقاله، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
#عناصرنتیجه
- بیان عنوان تحقیق
- اهمیت تحقیق در موضوع
- بیان فرضیه تحقیق
- بیان نتايج حاصله
#ادامه_دارد ...
ــــــــــــــــــــ
#در مسیرپژوهش باشیم https://eitaa.com/hamid2560
#اطلاعیه
با توجه به #دغدغه طلاب از جا ماندن مقالات در سیستم های مدرسه یا اینکه تحویل واحد پژوهش دادند اما ناقص است و بعضا نیاز به راهنمایی تخصصی و #مشاوره است گروهی در ایتا راه اندازی شده تا دوستان مقالات را پیگیری کنند و برای #فراخوان آماده کنند، لطفا عضو شوید.
در این #گروه مقالات دوستانی که تحویل دادند اما ناقص است بارگذاری شده واساتید هم جهت مشاوره حضور دارند.
https://eitaa.com/joinchat/3658612783C1fb33b29fd
#زنگ_پژوهش
📡 معرفی سایت پژوهشی
(معرفی پنج سایت معتبر پژوهشی در رشته های مربوط به علوم اسلامی)
برخی از سایتهای علمی، برای آسان سازی دسترسی پژوهشگران به مقاله های علمی تخصصی اقدام به جمع اوری مقالات در حوزه های مختلف نموده اند. در این قسمت چند سایت مهم معرفی می شود:
1.www.sid.ir
2.www.ensani.ir
3.www.journals.ut.ac.ir
4.www.irandoc.ac.ir
5.www.noormags.ir
◀️ توضیحی در مورد سایت های معرفی شده:
1.sid.ir
این پایگاه متعلق به جهاد دانشگاهی و معروف به سید، در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و به عنوان یک پایگاه و بانک اطلاعات علمی به کاربران خود ارائه خدمت می نماید. در علوم مختلف انسانی، پزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی و هنر مقاله های زیادی را به زبانهای فارسی و انگلیسی جمع آوری نموده است.
برای استفاده از مقالات اسلامی وارد گزینه بانک نشریات فارسی شده و با انتخاب علوم انسانی، تعیین نوع جستجو بر اساس عنوان مقاله، نشریه و چکیده، عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس کلمه جستجو(search) را فشار دهید.مقالات ممکن است به صورت تمام متن یا چکیده به صورت رایگان ارائه شود.
2.ensani.ir
پرتال جامع علوم انسانی حاوی مجموعه مقالاتی است در حوزه های علوم انسانی در نشریات معتبر علمی پژوهشی و ترویجی به چاپ رسیده است. وجه تمایز پرتال جامع علوم انسانی با سایر پایگاه داده های مشابه، دسته بندی موضوعی داده های علمی در آن میباشد که در قالب بیش از ۳۱۰۰ موضوع، حوزه های مختلف علوم انسانی را شامل می شود. مزیت دیگر پرتال جامع علوم انسانی دسترسی آسان و رایگان مخاطبان به منابع پرتال جامع علوم انسانی می باشد.در حال حاضر پرتال جامع علوم انسانی با بیش از ۳۰۰ هزار داده علمی که حدود ۲۲۵ هزار داده آن تمام متن می باشد میزبان جامعه علمی و پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی به صورت رایگان می باشد.
برای برخورداری از مقالات این سایت، وارد قسمت جستجو شده و در قسمت کلمه عبارت مورد نظر خود را تایپ کرده و در در قسمت سرویس ها محدوده را تعیین کنید به طور مثال علوم اسلامی. همچنین این امکان وجود دارد که بر اساس نام مولف، مقالات او را پیدا کنید.
3.journals.ut.ac.ir
این پایگاه مقالات نشریه های دانشگاه تهران را منتشر می کند.تا کنون بیش از ۱۲۰ نشریه در حوزه علوم انسانی، مدیریت و بازاریابی، فنی و مهندسی، دامپزشکی، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم پایه، کشاورزی و معماری در این سایت نمایه شده است.دسترسی به متن کامل مقالات و امکان جستجو بر اساس کلمات کلیدی، نویسنده، دوره انتشار نشریه و … از جمله امکانات این سامانه است.دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه علامه طباطبائی، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، اصفهان و … نیز سامانه های مشابهی را راه اندازی نموده اند.
4.irandoc.ac.ir
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، این پایگاه که وابسته به وزارت علوم می باشد، آرشیو بزرگی از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین طرح های تحقیقاتی را جمع آوری نموده و در اختیار محققان قرار داده است.
براساس گزارش شورای عالی اطلاعرسانی، وب سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از لحاظ حجم محتوا، در میان سایتهای دولتی مقام اول را دارد.ارائه صدها هزار پایان نامه، طرح پژوهشی، مقاله علمی و گزارش های دولتی، این پایگاه را به یکی از غنی ترین منابع مطالعاتی تبدیل نموده است.
برای استفاده، در قسمت جستجو در پایگاه اطلاعات علمی ایران(گنج) عبارت مورد نظر خود را وارد نموده و گزینه جستجو را انتخاب کنید.
5.noormags.ir
برای یافتن عناوین مقالات مرتبط با موضوع خود و چکیده آنها، در قسمت جستجوی هوشمند واژه مورد نظر خود را بر اساس مقالات، مجلات، پدیدآورندگان تایپ کنید. اما برای دستیابی به متن کامل مقالات باید عضو سایت شده و هزینه اشتراک و برخورداری از متون را پرداخت نمائید.