eitaa logo
آثار《حمید رمی》
2.2هزار دنبال‌کننده
75 عکس
19 ویدیو
1 فایل
آدرس صفحه شخصی اینستاگرام instagram.com/hamidrami95
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️قصیده مدح و ولادت امیرالمومنین(ع) ماهِ علیست بهترین زمزمۀ دعا علی ماهِ نوای بینوا، نوای بینوا علی دلیل غافرالذُّنوب‌بودنِ خدا علی تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحمَه چیست؟ ذکر یاعلی به‌هرکجا که رو کنیم‌اوست که جلوه میکند اولِ ابتدا علی، آخرِ انتها علی علی نبوده غیر حق و حق نبوده غیر او کجاست ذره‌باطلی که خو گرفته با علی؟ هرکه علی‌شناس شد خداشناس می‌شود پریده‌ایم تا خدا، رسیده‌ایم تا علی فقیر اسیر مرتضی، یتیم اسیر مرتضی اسیر اسیر مرتضی، سورۀ هَلْ‌اتی علی حَی عَلَی الصّلاة او، حَی عَلَی الفلاح او اقامه و اذان ما، حیّ عَلای ما علی گوشه‌ای از نگاه او " کُنْ فَیَکُون" می‌کند زمین علی، سما علی، قَدَر علی، قضا علی آب کجا، رود کجا، بحر کجا، علی کجا ! مِهر علی، سخا علی، جود علی، صفا علی درآن شبی‌که مصطفی رسیده است تاخدا تبسّم نبی علی، تکلّم خدا علی ریشۀ جانماز او شَه‌پرِ جبرئیل شد ببین دگر چها کند اگر کند دعا علی ذکر علی عبادت و راه علی سعادت و حبّ علی شفاعت و امید شیعه‌ها علی ولادت تو بهترین زمان برای مدح تو اگر که رخصتم دهی مدح کنم تو را علی تو آن شبی‌که میرسی ماه به نیمه میرسد تو ماه را تمام کن، ماهِ تمام! یاعلی کعبه سه روز دور تو طواف کرد و کعبه شد اگر بها گرفته آن، تو داده‌ای بها علی چگونه وصف تو کند خدای تو خودت بگو کدام جمله بهتر از جمله‌ی لافتی، علی؟! امید کودک یتیم! عذاب دشمنان دین! مفسّر کلام حق! خوف علی رجا علی! عذاب ناکثین و قاسطین و مارقین تویی ضربۀ ذوالفقار تو نزول صد بلا علی میان عدل و ظلم، شمشیر تو حکم می‌کند که تیر تو نرفته است تاکنون خطا علی اُحُد همیشه شاهد است و بَدر داد میزند ندای خیبر است: پهلوان جنگ‌ها علی کم نشود سایۀ تو از سر ما بحقّ حق که بوده‌ایم و مانده‌ایم بهر تو گدا علی اگر که ایستاده‌ایم روبروی دشمنان پشت سرِ سپاه ما دعای مرتضی علی علی به مکه یا به خامنه چه فرق میکند امیر ما، دلیر ما، یکّه سوار ما علی حسین ماندگار شد به زحمت تو و حسن قیام کربلا حسن! امام کربلا علی! تویی که خاک را به یک نگاه کیمیا کنی ابوتراب هستی و صاحب کیمیا علی من از تو غیر تو که چیز دیگری نخواستم کرم کن و برای خود قبول کن مرا علی @hamidrami94
4_5918243485374219135.mp3
12.33M
زمینه وفات حضرت زینب "خاطره‌هاتو بغل می‌کنم" با اجرای شعر و سبک از @hamidrami94
آثار《حمید رمی》
زمینه وفات حضرت زینب "خاطره‌هاتو بغل می‌کنم" با اجرای #مصطفی_مروانی شعر و سبک از #حمید_رمی @hamidr
خاطره‌هاتو بغل می‌کنم آروم شه آغوشم از روز عاشورا لباس مشکی می‌پوشم بالاخره به آرزوم رسیدم یه سال و نیمه درد و غم کشیدم ولی یه دلخوشی دارم تُو دنیا همه میگن یه مادر شهیدم مث غم من داداش، کسی ندیده آخه جلو چشامه همش سر بریده ......................................... لحظه‌ی آخری که دیدمت بی‌سر نگام کردی با خوندن قرآن روی نیزه دعام کردی اگه بیای می‌بینی اشک و آهم بیا منو ببر که چشم به راهم یه دل سیر برات روضه می‌خونم هنوزم انگاری تُو قتلگاهم هزارتا نامرد حسین، دور و برم بود دیدی آتیش خیمه، داداش رو معجرم بود .......................................... رو نیزه دیدی غصه‌های قافله بود و رو نیزه دیدی طعنه‌های حرمله بود و سرِ بریده روبروی ما بود تُو خاطرم سرِ رو نیزه‌ها بود بدن بی‌سرت یادم نمیره رو خاکا بود و زیر دست و پا بود چه روز سختی برام، دشمن رقم زد ولی زینب به هرجا بود از عشق تو دم زد @hamidrami94
به نام خدا. سلام. قبل از هرچیز، از اساتید و سروران عزیزم، و از همه رفیقای خوبم که توی عرصه نوحه‌سرایی، کنار هم و همدل داریم توی یه جبهه فعالیت می‌کنیم، اجازه می‌گیرم. یکی از اتفاقات خوب و برکاتی که این روزا نصیبمون شد، این بود که بیشتر و بهتر تونستیم به کارهای عقب‌مونده برسیم. بیشتر با خودمون خلوت داشته باشیم و بهتر فکر کنیم. راستش توی این روزا به یه چیزی خیلی فکر ‌کردم. اینکه چقدر تونستم رسالتم رو توی عرصه‌ی فعالیت خودم انجام بدم؟ اینکه من بشینم و نوحه بنویسم و دیگران بخونن، چند درصد از رسالت منه؟ آیا ادامه‌ی این روند، به‌تنهایی، می‌تونه وجدانم رو راضی کنه که من به وظیفه‌ای که داشتم به‌خوبی عمل کردم؟ وقتی می‌بینم خیلی از بچه‌های علاقه‌مند و عاشق اهلبیت(ع) دوس دارن یاد بگیرن و مرتب پیام میدن اما کسی نیست کمکشون کنه. به این فکر می‌کنم که من اگر بتونم در کنار پژوهش‌ها و مطالعات و فعالیت‌های خودم، دست چند نفر دیگه رو هم که اولِ راه هستند بگیرم، کاری کردم. خلاصه مصمّم شدم در حدّی که بلدم و تا اونجا که از دستم برمیاد به بچه‌های بااستعداد و علاقه‌مند به این عرصه مقدس کمک کنم. حتی اون دوستان مداحی که واقعاً دستشون خالیه و کسی نیست بهشون کمک کنه که کدوم نوحه خوبه و کدوم خوب نیست. امیدوارم بتونم موثر باشم. حتما همه رفقای خوب نوحه‌سرا این دغدغه رو دارن. منم به ذهنم رسید که این روش، شاید به کارِ اون عزیزی بیاد که توی یه شهری هست که دسترسی کمتری به افرادِ این عرصه داره. به‌زودی؛ کارگاه نوحه‌سرایی @hamidrami94
34.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات کوتاهی درباره ویژه دوستان خوش‌استعداد شهرستانی @hamidrami94
17.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نحوه ثبت‌نام در با عنوان ارسال نام، شهر، سه‌اثر از خودتان به ادمین‌ کانال‌ تلگرام و ایتا تا روز پنجشنبه 29 اسفند @hamidrami94
◾️غزل‌مرثیه شهادت موسی‌بن‌جعفر(ع) تمام حجم تنت زیر یک عبا مانده به روی پهلوی تو چند جای پا مانده نفس کشیده‌ای و بند آمده نَفَست به سینه‌ات چقدَر استخوان، رها مانده خدا کند تو دگر مثل فاطمه نشوی خدای، رحم کند بر تنِ بجا مانده به سجده می‌روی و مثل بید می‌لرزی قیام کن که تسلّای ربّنا مانده به‌فرض‌هم‌که‌خودت ازجهان،خلاص‌شوی هنوز، غربتِ معصومه و رضا مانده کمی اگر غُل و زنجیرها امان بدهد صدا هنوز در این اشکِ بیصدا مانده دوباره روضۀ جانسوز پنج تن داری بخوان که روضۀ مکشوفِ کربلا مانده بخوان که شمر، نشسته به سینه‌ای خسته اگرچه سینه شکسته ولی صدا مانده به التماسِ صدای حسین، یا زینب! برو حرم که غم گوشواره‌ها مانده ✍ حمید رمی @hamidrami94
بسمه تعالی عرض سلام و ادب خدمت عزیزان و آرزوی سلامتی، برکت و موفقیت در سال نو پس از پایان مهلت ثبت‌نام جهت شرکت در کارگاه مجازی نوحه‌سرایی با عنوان ، بررسی‌های لازم انجام شد و با توجه به لزوم حضور حداقلی بخاطر کیفیت مطلوب کارگاه و همچنین تحقق هدف این برنامه _که رشد استعدادهای نوحه‌سرایان شهرستانی است_ در نهایت از میان بیش از ۳۰۰ نفر ثبت‌نام‌کننده، ۱۰۰ نفر انتخاب شد که البته همین تعداد نیز، به مرور با طراحی‌هایی که در طول برگزاری کارگاه انجام خواهد شد، کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه، فهرست حاضران در کارگاه مجازی نوحه، به اطلاع خواهد رسید و ان‌شاءالله اولین جلسه این کارگاه، جمعه هشتم فروردین، مصادف با شب ولادت باسعادت آقا اباعبدالله‌الحسین در یک کانال تلگرامی مجزّا برگزار خواهد شد. عزیزانی که اسامی مبارک‌شان در فهرست حاضران در کارگاه قرار گرفته، عضو کانال تلگرام ویژه کارگاه نوحه شده‌اند. از دوستانی که توفیق خدمت‌رسانی آنها نصیب بنده حقیر نشد، پوزش می‌طلبم. توان محدود است و فرصت، اندک. ارادتمند @hamidrami94
اسامی حاضرین در کارگاه مجازی نوحه به تفکیک استان: ۱. محمدرضا زارعی؛ آذربایجان شرقی/تبریز ۲. محمدجواد صادقی؛ اصفهان ۳. ‌علی شفیعی؛ اصفهان ۴. سجاد امیدا؛ اصفهان ۵. علی‌اکبر مکاری؛ اصفهان ۶. محمدرضا طالبی؛ اصفهان ۷. ایمان زارعی؛ اصفهان ۸. احسان مقاره‌زاده؛ اصفهان ۹. امیرحسین فصیحی؛ اصفهان ۱۰. سیدمحمدحسن احمدی؛ اصفهان ۱۱. محمد زارع؛ اصفهان ۱۲. حسین مرادی هرندی؛ اشکهران ۱۳. علی قاسمی؛ کاشان ۱۴. جابر بابازاده؛ کاشان ۱۵. محمد اخباری؛ آران و بیدگل ۱۶. وحید نوحی؛ آران و بیدگل ۱۷. سامان قربانی؛ شاهین‌شهر ۱۸. رضا رسولی؛ البرز/کرج ۱۹. زینب عزیزپور؛ ایلام ۲۰. محمدسعید آبرومند؛ ایلام ۲۱. احمد قاسمی‌راد؛ ایلام ۲۲. محمدرضا رازقی‌پور؛ بوشهر ۲۳. یاسین زندی؛ اطراف تهران/ورامین ۲۴. علی‌اکبر غلام‌پور؛ ورامین ۲۵. مهدی علی‌محمدی؛ نسیم‌شهر ۲۶. امید فیضی؛ دماوند ۲۷. علیرضا فرزام؛ دماوند ۲۸. رسول برات‌زاده؛ خراسان‌جنوبی/بیرجند ۲۹. حسین یاوری؛ بیرجند ۳۰. بهنام نعمتی؛ خراسان رضوی/مشهد ۳۱. سعید معماری؛ مشهد ۳۲. علی حاجیان؛ مشهد ۳۳. محمدرضا قاسمی؛ مشهد ۳۴. عباس فولادی‌فر؛ سبزوار ۳۵. محمدحسین سعادتی؛ کاشمر ۳۶. امیرحسین رضوی‌زاده؛ بردسکن ۳۷. حامد قلی‌پور؛ خراسان شمالی/بجنورد ۳۸. فرید آلبوغبیش؛ خوزستان/اهواز ۳۹. دانیال جُرجُر؛ اهواز ۴۰. زهرا آراسته‌نیا؛ دزفول ۴۱. مهدی حاجی‌وند؛ دزفول ۴۲. محمدامین باغستانی؛ دزفول ۴۳. امین بهاری‌زاده؛ دزفول ۴۴. علیرضا نیکونژاد؛ دزفول ۴۵. محمدرضا قاسمی؛ ماهشهر ۴۶. امیر همتی؛ شوش ۴۷. ابراهیم شاکری؛ آبادان ۴۸. حامد حاجوی؛ بهبهان ۴۹. محمدرضا پرازده؛ بهبهان ۵۰. سید اصغر حسینی؛ امیدیه ۵۱. احسان معبودی؛ زنجان ۵۲. سیدمحمدرضا موسوی؛ زنجان/خرّم‌دره ۵۳. عابد کاظمی؛ سمنان/دامغان ۵۴. جوادجامعی؛ سیستان‌وبلوچستان/زاهدان ۵۵. حسن دهقان؛ فارس/شیراز ۵۶. میلاد فریدنیا؛ شیراز ۵۷. علیرضا ذبیحیان؛ نی‌ریز ۵۸. افشین آذرمهر؛ نی‌ریز ۵۹. خسرو جولافیان؛ گراش ۶۰. علی زارع؛ مرودشت ۶۱. جواد زارع؛ مرودشت ۶۲. ابراهیم کشاورزپور؛ بیضا ۶۳. رضا اعتمادی؛ دیندارلو ۶۴. حسین حاجی؛ قم ۶۵. سید احمد موسوی؛ قم ۶۶. مهدی کبیری؛ قم ۶۷. زینب غلامی؛ قم ۶۸. محمدحسین ابوطالبی؛ قم ۶۹. مهدی رضایی؛ کرمان ۷۰. محمدصادق قربانی‌پور؛ راین ۷۱. هادی آبدرجوی؛ کرمانشاه/کنگاور ۷۲. رحمان اندرزیان؛ کهگیلویه و بویراحمد ۷۳. مرتضی سراوانی؛ گلستان/گرگان ۷۴. سلیمان مشالگردی؛ مینودشت ۷۵. محمد گلچین؛ آزادشهر ۷۶. مجتبی حاجی‌پور؛ گیلان/رشت ۷۷. عبدالرضا فدایی؛ رشت ۷۸. میثم برزگر؛ رشت ۷۹. رسول سبزیان؛ لرستان/بروجرد ۸۰. امید کردی؛ بروجرد ۸۱. زهیر صارمی؛ بروجرد ۸۲. مهیار زال‌نژاد؛ مازندران/چالوس ۸۳. سیدشریف رضایی؛ بابلسر ۸۴. سیدعلی افضلی؛ ساری ۸۵. میلاد رحیمی؛ مرکزی/اراک ۸۶. هادی صالحی؛ اراک ۸۷. امیرمهدی منصوری؛ اراک ۸۸. حسین عیدی؛ اراک ۸۹. علی قربانی؛ امان‌آباد ۹۰. محمدعلی نقش‌بندی؛ هرمزگان/کیش ۹۱. میثم احمدی‌پور؛ همدان ۹۲. امین زنگنه؛ ملایر ۹۳. یوسف زندیه؛ ملایر ۹۴. سیدعلی کاظمی‌نسب؛ یزد ۹۵. محمداحسان افتخاری‌پور؛ یزد ۹۶. مهدی باقری؛ یزد ۹۷. محمدحسین ابویی؛ یزد ۹۸. محمدفاضل فخرالدینی؛ تفت ۹۹. مهدی صالحی‌زاده؛ تفت ۱۰۰. علی موحدنیا؛ مهریز ۱۰۱. حسین محمدپور؛ ابرکوه @hamidrami94
◾️خلاصه بحث جلسه اول کارگاه مجازی نوحه ✔️آشنایی با قالب «زمزمه» و ظرفیت‌های آن‌ ۱. «زمزمه» تنها قالبی است که ساختار نوحه دارد اما در بخش روضه‌خوانی استفاده می‌شود. ۲. درون‌مایۀ «زمزمه» مضامین عاطفی و مرثیه است. ۳. رسالت زمزمه، اشک است و بیان تعالیم اخلاقی، مفاهیم ارزشی و... جایی در این قالب ندارد. ۴. در دو بخش روضه‌خوانی می‌شود از قالب زمزمه استفاده کرد: الف) ابتدای روضه: که باید با یک ملودی آرام و بیان عاطفی و مضامین مناجاتی و توسل همراه باشد ب) در خلال یا پایان روضه: که محل استفاده از آن بستگی به چینش روضه توسط مداح، یا نوع بیان و چینش مضامین توسط شاعر دارد. ۵. معمولاً زمزمه را می‌توان در یکی دو قالب دیگر در سینه‌زنی هم اجرا کرد و بالعکس. ۶. تکیۀ بیش از حد روی زمزمه‌خوانی، مداح را در روضه‌خواندن تنبل می‌کند. ۷. زبان شعر زمزمه باید ساده، همه‌فهم و در عین حال زیبا باشد. ۸. بهتر است که ملودی زمزمه بیش از دو فراز (صنف) نباشد. ۹. برخی آثار در قالب زمزمه‌ ارائه می‌شود که قابل استفاده برای مداحان نیست؛ چرا که مضمون و ملودی با یکدیگر تناسب ندارند؛ مثلاً مضمون مرثیه است اما ملودی، متناسب با حرارت و حال و هوای روضه نیست و بالعکس. @hamidrami94 * نشر مطالب، بدون ذکر نام صاحب اثر و لینک کانال، به هیچ وجه مورد رضایت نیست.
◾️خلاصه بحث جلسه اول کارگاه مجازی نوحه ✔روش‌های ساخت تصنیف(ملودی تصنیف) ۱. استفاده از ضمیر ناخودآگاه: بیشتر نغمه‌پردازان از این روش استفاده می‌کنند اما این روش دو نقطه ضعف دارد: الف) برخی از این تصنیف‌ها شباهت زیادی باهم دارند چون منبع تمام آنها، اثری بوده که فراگیر شده و در ذهن همه ثبت شده و فقط با شعری دیگر و گاهی با وزنی دیگر روی لب زمزمه می‌شود و به نظر نغمه‌پرداز خوش می‌آید و اثر خود را بر اساس آن می‌سازد. برای همین به لحاظ ریشه آهنگین _نه ساختار تصنیف_ برخی آثار به هم شباهت دارد. نقطه ضعف دیگری که این روش دارد این است که روزی تصنیف‌سرا احساس کمبود ملودی و آهنگ می‌کند و به تکرار می‌افتد؛ علت آن هم عدم دسترسی به یک منبع موسیقی علمی است. ۲. با استفاده از دستگاه‌های موسیقی: با این روش هم یک منبع آهنگ دارید، هم قدرت کنترل و هم قدرت انتخاب استفاده از محتواهای گوناگون. ۳. با استفاده از علم سلفژ(نت‌های موسیقی): مزیتی که این روش نسبت به دو روش قبلی دارد این است که شما با جزییاتی در ملودی آشنا می‌شوید که قبلا برایتان مبهم بوده، و از این جزییات می‌توان به‌عنوان تکنیک در ساخت یک اثر استفاده کرد. با این روش، یک پنجره‌ی جدید به روی شما گشوده خواهد شد. @hamidrami94 * نشر مطالب، بدون ذکر نام صاحب اثر و لینک کانال، به هیچ وجه مورد رضایت نیست.