هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
رابرت کندی گفته یکچهارم آمریکاییها شبها گرسنه میخوابن
غربلیسها:
اون آمریکا رو ندیده
بخاطر انتخاباته
اصلا آمریکا ویران به ما چه
چرا ۱۲۰ درصد مردم خودمون گرسنه هستند؟
یعنی هیچ چیزی اندازه نشون دادن واقعیتهای غرب و لیبرالسرمایهداری این جماعت غربگدا رو زجر نمیده
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
نمی دونم چرا ۴ تا فوروارد می کنم یا یه روز مطلب نمیذارم بعضی از دوستان ترک می کنن کانال رو.
بعضی رفقا اعصاب ندارن ها😉😁😂
📍 حسن ارسنجانی وزیر کشاورزی پهلوی: بعد از گذشت ۳۷ سال از سلطنت پهلوی، هشتاد درصد مردم ایران گرسنه و نیمهگرسنه بودند.
📌 سال ۴۱ نه جنگ بود نه تحریم. جمعیت ایران هم فقط ۲۰ میلیون نفر بود آنهم بدون فرهنگ بریز بپاش؛ آنوقت ۸۰ درصد مردم گرسنه و نیمه گرسنه...
🗞 روزنامۀ اطلاعات، ۲۱ تیر ۱۳۴۱
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
✅کسب علم از پاکستان 😐
🔴زمان شاه برخی معلمان ابتدایی رو برای کسب علم بیشتر در یه دوره ۴ ماهه به پاکستان فرستادن
👈در گذشته هم از واردات چند هزار پزشک پاکستانی در دوران شاه سخن گفتیم(کلیک )
▪️نهایت آرزوی شاه : رسیدن به علم پاکستانی
▪️تخیلات طرفداران شاه : داشتیم ژاپن می شدیم
📚روزنامه اطلاعات، ۳۰ اردیبهشت ۵۱
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
یکی از عجائب دنیای معاصر، جنس مقاومت مردم فلسطین است. گویا یک مقاومت تکوینی در جان این ملت شکل گرفته است. واقعا کدام امت تا این حد مقاومند؟
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
آقای صدا و سیما
مشخص و واضح است که امسال فیتیله #اربعین را در برنامه هایت پایین کشیده ای.
این را خوب بدان که حرارت حسین علیه السلام نه با تو روشن شده و نه با تو خاموش می شود. فقط نور را در جام جم کم می کنی.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
🟦 پروندۀ دیدگاه آیتالله میرباقری دربارۀ فلسفۀ صدرایی و ضرورت تکامل فلسفه
🟤 نسبت به فلسفه اسلامی، افراطگرا یا تفریطگرا نباشیم. فلسفه اسلامی با فلسفه یونان تفاوت دارد. فلسفه اسلامی از فرهنگ قرآن و فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) تأثیر پذیرفته است.
البته فلسفه موجود باید بسط و تکامل پیدا کند؛ هم از لحاظ "استناد منطقی به وحی" و هم از لحاظ "امتداد عینی پیدا کردن و معطوف شدن به عمل اجتماعی".↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6478
🟤 کاری که تمدّن غرب انجام داده، اين است که فلسفههای سکولار را به فلسفۀ زندگی تبديل کرده و از دل آن، دانش تولید کرده است. نظام دانشی غرب مبتنی بر فلسفۀ غرب است.
ما هم باید بتوانيم حکمت را کاربردی کنيم و به حوزۀ دانش تسرّی بدهيم. حکمت بايد معطوف به نيازمندیهای اجتماعی باشد.↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6495
🟤 تفقّه باید از یک جهت، وارد عرصۀ حکمت و عرفان شود و از جهت دیگر وارد عرصۀ جامعه بشود و واحد مطالعۀ آن از فرد به جامعه ارتقا پیدا کند. این سطح از تفقّه است که میتواند مبنای اداره جامعه باشد و محور گسترش عقلانیت گردد و رهبری دانش را نیز بر عهده بگیرد.↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6508
🟤 عقلانیت فلسفی در عرض تفقّه دینی قرار ندارد. اینکه آقای دکتر مهدی حائری، وکالت حکیم را در مقابل ولایت فقیه، بیان میکند، بهدلیل اشتباه در نگاه به فلسفه است؛ ایشان معیار صحت فلسفه را در همه سطوح، از دین جدا کرده و بنابراین، عقلانیت فلسفی در مقابل تفقّه دینی قرار گرفته است.↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6511
🟤 عرفان و حکمت باید در طول وحی قرار گیرند، نه در عرض وحی.
البته این سخن بهمعنای نقلیشدنِ این علوم نیست. علم دینی این نیست كه در آیات و روایات بگردیم و یک گزارهای پیدا كنیم که در باب مسائل علوم باشد و بعد بگوییم این گزاره، دینی است!↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6529
🟤 هیچ شکی نیست که فلسفۀ ما و عرفان ما، در مسیر پیشرفت و استضائۀ از نور وحی بوده است. ولی اینکه فرهنگ وحی، فضای فرهنگ فلسفه و عرفان ما را تحت تأثیر قرار داده است، کافی نیست؛ باید منطق استدلال و شیوۀ شهود ما هم مقید به وحی گردد.↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6532
🟤 دانش بالادستیِ فقه، حكمت است. حکمت همان حلوفصل مسائل كلانی است كه فیلسوفان به آن میپردازند، منتها با نگاه قاعدهمندتر و مستند به وحی.↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6538
🟤 ما نمیتوانیم حکومت را فقط با فقه احکام، دینی کنیم. دینی شدن حکومت قبل از اینکه با فقه احکام باشد، با عرفان و حکمتِ مستنبط از دین است. تا عرفان اجتماعیِ دینی و حکمت اجتماعی دینی ارتقاء پیدا نکند، حکومت دینی واقع نخواهد شد.
حکومت دینی حکومتی است مبتنی بر «عرفان حکومتی، حکمت حکومتی و فقه حکومتی». به تعبیر دیگر، مبتنی است بر فقه دین، نه صرفاً مبتنی بر فقه مناسک.↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6539
🟤 چگونه میشود نسبت بین مکتب و علم و برنامهریزی را برقرار کرد، بهگونهای که مکتب (عرفان، حکمت، فقه)، حاکم بر معادله و برنامهریزی شود و متغیر اصلیِ منظومه معرفتی قرار بگیرد؟
در اینجا احتیاج به روش تحقیق و فلسفه روش داریم.
فلسفۀ روش یا #فلسفۀ_چگونگی، ريشه و پايهای #عقلانی است که بر اساس آن میتوان «روش عام» را مطرح کرد و سه منطق «حجيت، معادله، اداره» را هماهنگ نمود.↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6542
🟤 فلسفه اسلامی بهلحاظ محتوا، ناتوان از راهبری علوم نیست. نقص، در رویکرد و روش است. آنچه مانع امتداد فلسفه در دانشهای فرودستی است، نگرش منطقی حاکم بر تمايز بين فلسفه و علوم است. اين نگرش که ما موجودات را به حيثيتهای کاملاً ممتاز از هم تقسيم کنيم و بعد، تفسير و بررسی مسائل مربوط به هر حيثيت را بهعهدۀ دانش خاص بگذاريم، اين، چيزی است که مانع تسرّی فلسفه به دانشهای مادون میشود.
تنها راه چاره اين است که يک شبکه مفاهيمِ متقوّم به همديگر را، که «ابهام و تحصُّل» و «اجمال و تفصيل» دارند، در نظر بگیرید. بايد مرحلۀ مفهوم رياضی و طبيعی را تعيّن همان مفهوم فلسفی بدانيد؛ کمااينکه نوع را تعيّن جنس میدانيد.
اگر اين کار را در نظام مفاهيم نکنيد و رابطه مفاهيم را رابطه ابهام و تحصل و رابطه مجمل و مبين نبينيد، هيچگاه نمیتوانيد يک مفهوم را در مفهوم ديگر فرآوری کنيد.↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6545
#محکمات_اندیشه
#دفاع_از_فلسفه
#مطالبه_تکامل_فلسفه
#اجتهادیتر_شدن_فلسفه
#کارآمدتر_شدن_فلسفه
☑️ @mirbaqeri_ir
یک بختآزمایی عمومی دیگر
🔹اتفاق جالبی در تعامل بانکها و خودروسازها در حال رخ دادن است.
🔹شروطی که برای ثبت نام خودرو تنظیم شده بود که خودرو را با تقریب بالایی، افرادی بخرند که نیاز به خودرو دارند عموما حذف شده و خرید خودرو به یک بختآزمایی و سفتهبازی همهگانی تبدیل شده است. حس و حالی شبیه به قمار (به لحاظ فقهی باید فقهای عظام نظر بدهند. من تنها جنس هجمه همگانی که نهایتا با احتمال اندکی امکان موفقیت در آن وجود دارد را عرض میکنم).
🔹در این مدتی که تا قرعهکشی باقی مانده است، نظم اقتصادی کشور و سبک زندگی مردم به هم میریزد تا بلکه شانسی برای پیروزی حاصل شود. فردی که در حال خرید جهیزیه است، خرید خود را به تاخیر میاندازد. فرد دیگری شروع میکند به قرض کردن از این و آن. دیگری یکی از لوازم زندگی خود را میفروشد. آنیکی برای وصول طلب خود به فردی که از او طلب دارد فشار مضاعف میآورد. فرد دیگری سرمایهای را که در یک تولید گذاشته بود برای تولید، از آنجا خارج میکند. آن دیگری، حساب سپرده بلندمدت خود را میبندد تا پولش را وارد این بخت آزمایی کند و ....
🔹نتیجه همه این اتفاقات چیست؟ حجم عظیمی از پول مردم که بنابود مصرف شود، به جهیزیه تبدیل شود، با آن تولید شود، یا این که پس انداز شده بود برای یک امر خاص، وارد یک بخت آزمایی میشود. بانکها یک قرضالحسنه عظیم میگیرند. چون به این پول هیچ سودی تعلق نمیگیرد. همین بانکها اگر بخواهند قرضالحسنه بدهند با نرخ ۴ درصد میدهند. اما این حبس پول توسط مردم، کاملا مجانی و بدون سود است.
🔹خودروسازها هم نقدینگی قرضالحسنه بالایی پیدا میکنند برای آنکه خودرو را تولید کنند و با سود بالا به همین مردم بفروشند. نهایتا هم همینها یا جریانهای مرتبط یا آنهایی که حوالههای متعدد را از مردم خریدهاند، با دستکاری در بازاری که مردم در آن خرید و فروش خودرو میکنند، نرخ ها را بالاتر میبرند و با فشار به شورای رقابت و دولت، قیمتهایشان را روز به روز بالاتر میبرند تا به نرخی که خودشان ساختهاند نزدیکتر شوند.
🔹 در این میان اگر یک جوان ایرانی اراده کند، قطعات همین خودروها را از بازار خریداری کند و گوشه کارگاه خودش مونتاژ کند تا بتواند با قیمت مناسبتری خودرو سوار شود، قانون به او اجازه نمیدهد. چون مالکیت فکری خودرو، مال آن شرکت است. میگویند این جوان نمیتواند پیچها را به طور استاندارد سفت کند. فلان عوارض را هم پرداخت نکرده و ...
🔹این ماجرا با مقداری کم و زیاد سالهاست در اقتصاد کشور رخ میدهد. و اینها همان عواملی است که روح تولید و مواسات را در جامعه به روح سفتهباز، کوتاهنگر و رانتخوار تبدیل میکند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
پینگپونگ شهرسازی
ماجرای شهرسازی در ایران به یک پینگپونگ بین دو طیف تبدیل شده است. افرادی با نگاه سرمایهداری افراطی و افرادی با نگرش سوسیالیسم با مبنایی ضعیف از نظریه عدالت.
طیف اول معتقدند شهرها نباید دارای تراکم همگانی شوند. متراژ خانهها باید بزرگ باشد و در موارد لزوم، تراکم را با شرط متراژهای بزرگ باید به ثروتمندان واگذار کرد و از مواهب آن به توسعه شهر پرداخت. در این نگاه، مناطق ویژه شهری فقط به ثروتمندان تعلق دارد و اصولا شهر محل مناسبی برای زندگی فقرا نیست. لذا در این نگاه، گرانی توام با متراژهای بزرگ موجب میشود که شهر از ترافیک و آلودگی مصون بماند.
در نگاه دوم، هر آنچه در شهر وجود دارد را باید طبقه متوسط و ضعیف هم استفاده کنند. از این رو آزادسازی تراکم فروشی در همه شهر و ساختن خانههای با متراژ بسیار کوچک قابل پذیرش و توصیه هستند. این رویکرد ترافیک و تراکم بیش از حد را به شهر هدیه میکند و سرمایهداران را به مرور از شهر اخراج میکند و آنها را به ویلاهای خارج از شهر هدایت میکند و شهری پرترافیک و پر از آلودگی را برای طبقه متوسط شهری به یادگار میگذارد. آنچه پس از انقلاب رخ داده است، عمدتا ذیل این نگاه تعریف میشود.
نقطه اشتراک هر دو دیدگاه، جلوگیری از توسعه افقی شهر است. نگاه اول، شهر افقی محدود و گران و نگاه دوم، شهر عمودی با قیمت متوسط را نتیجه میدهد.
دیدگاه سومی که در سالهای اخیر و با پیشرانی برخی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی شکل گرفته است، ایده شهر افقی ارزان را با از بین بردن محدودیتهای خودساخته دولتی پیشنهاد میکند. در این دیدگاه، در کشور ایران که شهرها به شدت ظرفیت گسترش افقی را دارند، باید محدوده شهرها را برداشت و اجازه توسعه افقی را داد تا عموم مردم بتوانند با استفاده از زمین رایگان و ارزان، خانهسازی کنند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
نماینده های گرامی
درست است که در ظاهر به عدم برنامه رای میدهید.
اما هرکدام از این افراد پیشنهادی، در ضمن نگاه و جریانی به اقتصاد و فرهنگ و سیاست زیستهاند. با دقت به آن جریانها برنامهها پدیدار میشود.
بیبرنامه بودن، حجابی است برای آنکه نبینید آنچه را که برنامه است.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
پولت رو هر جوری شده بردار بیار.
سیاست جدید پولی ترکیبی بانک ها و خودروسازها
یک بازی شانسی جدید.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
❌مرغ همسایه غازه و برای خوردن غاز باید گرین کارت از همسایه گرفت
1️⃣ خوبه ما ایرانیا ارزش پولمون کمه،
ولی میوه سبد سبد میخریم!
🔺اون غربیها ارزش پولشون زیاده،
ولی میوه یه دونه یه دونه
یا یه قاچ، یه قاچ میخرن!
2️⃣ما ارزش پولمون کمه،
برنج گونی گونی میخریم
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
برنج یه کیلو یه کیلو میخرن
3️⃣ما ارزش پولمون کمه،
عروسی هامون در تالار با
مهمون های بسیار زیاد
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
مراسم عروسی را در کلیسا
با پدر مادر عروس داماد
4️⃣ما ارزش پولمون کمه،
توی خونه هامون، فرش موکت و
مبل، لوازم خانگی درجه یک داریم
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
فقط مبل دارن با لوازم خانگی
تک نفره قدیمی!
5️⃣ما ارزش پولمون کمه،
از میهمون با پلو کباب، چنجه،
جوجه، تنقلات، میوه، پذیرایی میکنیم
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
از مهمونشون با یه چای یا
قهوه پذیرایی میکنن!
6️⃣ما ارزش پولمون کمه،
فرزندامون را با جهیزیه کامل
خونه بخت میفرستیم!
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
عروس، داماد با یه ساک دستی 🧰
لباس، خونه بخت میرن!
7️⃣ما ارزش پولمون کمه،
همه زنان دستبد، گردنبند،
گوشواره و انگشتر طلا دارند
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
ولی زنان غربی زیورآلات طلا ندارن!
8️⃣ ما ارزش پولمون کمه،
از پیر و جوون بینی و لب و
گونه و...عمل می کنن
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
پول برای این کارا را نمیدن!
9️⃣ما ارزش پولمون کمه،
در مصرف، دارو، مواد آرایشی،
برق، آب بنزین، عمل های
زیبایی، رتبه اولیم
🔺اونا ارزش پولشون زیاده،
در این موارد در رتبه آخرن
و...
خوش بحالشون که ارزش پولشون بالاس
یا خوش بحالمون که کیفیت زندگمون بالاست😜
اینقدر تحت تاثیر القائات احساس بدبختی نباشیم
زنده باد ایران و ایرانی
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
منبع: نمیدانم.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این موکب دار عراقی گفتن نت ضعیفه تو مسیر پیاده روی، رفته دکل زده برای زائرا 😂😍
واقعا اتفاقات عجیبی می افته تو مسیر #اربعین
خدایا اینا کی هستن؟
ملائکه؟ اولیاءالله؟
اینها توی یه لیگ دیگه بازی میکنن!
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هریس هم برنامه داد.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشکده قصد
شاید این ناراحت کننده باشد که وزیری که در دولت شهید رئیسی منصوب شده است را نقد کنیم. اما حال که بناست آقای علیآبادی، پست دیگری بگیرند، حداقل مناسب است ایدههای ایشان را بشناسیم.
ایشان پس از وزارت دکتر فاطمی امین به عنوان وزیر صمت انتخاب شدند. دکتر فاطمی امین عملکرد بسیار موفقی در عرصه توسعه صنعتی داشتند به نحوی که رشد بخش صنعت در زمان ایشان به صورت جهشی افزایش یافت. با فشارهای عجیب و غریب، دکتر فاطمی امین ۵ بار استیضاح شدند. و نهایتا توسط مجلس از وزارت صمت کنار گذاشته شدند. یعنی انتخاب اول شهید رئیسی توسط مجلس کنار گذاشته شد و پس از ایشان، آقای علیآبادی وزیر صمت شدند. با سر کار آمدن آقای علیآبادی شاخصهای مهم بخش صنعت از قبیل تولید خودرو، رشد بخش صنعت، رشد گروههای صنعتی بورسی و ... یا کاهش یافت، یا متوقف شد یا منفی. رشد گروه صنایع و معادن که در دوران آقای فاطمی امین به شدت مثبت شده بود در زمستان ۱۴۰۲، به منفی ۰.۵ درصد رسید. عملکرد ضعیف ایشان در گروه صنایع و معادن، یک تنه توانست رشد اقتصادی کشور را در زمستان ۱۴۰۲ به شدت کاهش دهد. به نحوی که انتظار میرود در بهار نیز وضعیت به همان منوال بوده باشد.
آقای علیآبادی اقتصاددان نیستند اما دعاوی اقتصادی بسیاری را مطرح میکنند. در طرح دعاوی اقتصادی، به راحتی تمام در پارادایم لیبرالیسم قرار میگیرند و به شدت از رها سازی قیمتها دفاع میکنند که امیدوارم این ماجرا از نشناختن اقتصاد و مکاتب اقتصادی ریشه گرفته باشد. این موضوع علیالخصوص در حرکت به سمت ارز غیررسمی با ادبیاتی چون امالفساد بودن ارز چند نرخی در مورد توجه ایشان است.
اصطلاح سرکوب قیمتها که از اصطلاحاتی است که لیبرالهای ایرانی به شدت از آن استفاده میکنند، مرتب بر سر زبان ایشان است و ایشان مشکل اصلی صنعت را با اصطلاح سرکوب قیمتها تفسیر میکنند.
حرکت بیمقدمه و بدون در نظر گرفتن اقتضائات ارزی و اقتصادی در واردات خودرو از دیگر شاهکارهای آقای علیآبادی است. مخالفت با گرفتن تعرفه از صادرات مواد خام معدنی نیز در کارنامه ایشان وجود دارد.
انتظار میرود در پست وزارت نیرو نیز اولویت اصلی ایشان افزایش قیمت برق و به اصطلاح، نزدیک کردن آن به قیمت فوب باشد. منوط دانستن توسعه نیروگاهی کشور به سرمایهگذاری خارجی احتمالا از دیگر ایدههایی است که در طول دوران وزارت ایشان به شدت مطرح خواهد شد. ابشان معتقدند باید برق صنعت در اولویت اول قرار بگیرد لذا انتظار میرود برق خانوارهای کشور در طول وزارت ایشان در اولویت قرار نداشته باشد.
ترکیب این ایده ها نشان میدهد آقای علیابادی با افزایش قیمت برق، به دنبال کنترل مصرف خانوار خواهند بود. همین افزایش، صنایع خرد را هم به شدت متضرر میکند. احتمال میرود صنایع بزرگ و خاص که معمولا در تصمیمسازیهای مهم کشور نقش آفرین هستند، از وزارت ایشان هم استقبال کنند و هم نفع بالایی ببرند. بازنده در انتخاب ایشان، رشد اقتصادی، تورم و رفاه عمومی خواهد بود.
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرمایه داری به شدت بی رحم است. تو را بدهکار می کند و در صورت اعسار مثل فاضلاب در جوی خیابان رها می کند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#الکُرَماء
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشه
🖤 وصیتنامه کودک شهید غزهای که وصیت کرده حتما وصیتنامه اش منتشر شود.
🩸وصیت من به شما:
▪️اگر در جنگ مُردم و رفتم و شهید شدم از حکام عرب نخواهم گذشت.
▪️حاکمانی که ما را خوار کردند.
▪️روزگار سختی را بدون آب و غذا سر کردیم،
▪️علی رغم سن کم، موهایم سفید شده است.
▪️خدا شما را نبخشد و از شما نگذرد.
▪️به نزد خدائی که خالق هفت آسمان است از شما شکایت میکنم.
▪️مرا ببخش مادر، تو را خیلی دوست دارم.
▪️از دوری من ناراحت و محزون نشوی.
▪️نامه من برای مردم مصر، یمن، اردن، الجزایر، لیبی، لبنان، تونس، سودان، سومالی و مالزی است.
🩸این امانتی از طرف من به شما:
▪️غزه را به حال خود رها نکنید!
▪️غزه را فراموش نکنید!
▪️شما را سوگند میدهم و به شما وصیت میکنم.
▪️همهتان را دوست دارم،
🩸امانتی است بر گردن شما:
▪️ما را خوار نکنید.
▪️هرکس نامه مرا دید بر عهدهاش است که آن را منتشر کند.
▪️به اذن خدا من شهید هستم.
محمد عبدالقادر الحسینی
۲۰۲۴/۳/۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گروهی از جوانان متخصص با ایده انقلابی چند سال است طرح واگذاری زمین را شروع کرده اند و انشاالله به نتیجه می رسانند.
الگویی باشد برای ما در اقتصاد و برای دوستان در سایر تخصص ها
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
مرگ آلن دلون، خاطره آدامو،
و گریه آیت الله گلپایگانی
☘آلن دلون از دنیا رفت. خیلی ها دوستش داشتند، عاشقش بودند، با چهره زیبای مردانه فرانسوی اش عشق میکردند، آلن دلون نماد است، نماد سینمای نیمه قرن بیستم، نماد دلبستگی جوانان دهه پنجاه به غربی که برایشان جذاب بود و مقتدر، وقتی وارد ایران شد با پوری بنایی و بهروز وثوق عکس یادگاری انداخت و خیلی ها دنبالش کردند و عاشقانه به حضورش در ایران فخر میکردند.
☘تقریبا یک دهه قبل از آن نیز سالواتور آدامو ، خواننده بلژیکی موسیقی پاپ وارد ایران شد، در نیمه دهه چهل. جمعیت زیادی از مردم ایران عاشقانه دنبالش بودند و دوره اش کردند. کی؟ دهه چهل. همان دهه ای که بوی گند غربزدگی در اندیشه روشنفکران را جلال آل احمد درش استشمام کرده بود، و حالا اینگونه در شمایل عوام الناس رخ مینمود.
☘این ایران ما بود، ماجرای کودتای بیست و هشت مرداد داستان غم انگیز یک رخداد عمیق در جان این مردم هم بود، میدانید مدتها جامعه هنری ایران افتخار میکرد که آلن دلون گفته بوده بهتری دوبله من را ایرانی ها انجام داده اند، بله خوب البته هنرمند دوبلر ما خسروشاهی، فوق العاده است، اما کمی درباره افتخار به جمله و سخن آلن دلون درباره هنر دوبله باید بیشتر اندیشید.
"هنر تابع" افتخار ما بود. مثل صنعت مونتاژ که "صنعت تابع" بود، مثل ترجمه که "روش علمی تابع" بود، مثل تبعیت سیاسی که "هنر سیاسی تابع" بود.
☘علی محمد بشارتی خاطره عجیبی درباره حضور آدامو در ایران ، در دهه چهل نقل میکند که آنهم جالب است و پرنکته، او میگوید صحنه ای را از حضور آدامو برای آیت الله گلپایگانی نقل کردم، که بعد از آنکه آیت الله آن را شنید، شروع کرد های های گریستن. داستان از این قرار بود که آدامو در مصاحبه اش گفته بود، استقبال ایرانی ها روی او خیلی اثر گذاشته وقتی هزاران جوان ایرانی عاشقانه در فرودگاه دورهاش کردند
☘ اما جالبترین اتفاق برایش این بوده، که بین انبوه جوانانی که دنبال امضا گرفتن از او بودند، دختر خانم جوانی جلو میآید و سینهاش را بیرون آورده و میگوید این جا را امضا کن.
آیت الله چرا اینگونه متحول شد؟
من میگویم این تصویر برهنه آن قدر شرم آور نبود که امضای هنرمند غربی و دلبستگی دخترک ایرانی که با لذت خود را تحقیر میکرد در مقابل غرب، شرم آور بود.
☘شاید این سم مهلک که امروز در جان گلشیفته برهنه میبینید و دخترکان فارسی زبان آرزو میکنند "کاش گاوی بودند در مراتع سوئیس"، ادامه همان بیماری باشد. این سم مهلک همان است که سبک زندگی سگ بازها و مکشفه ها را در غرب، زندگی با کلاس قلمداد میکند و خود را به آن میسپارد. این سم مهلکی است که در گرفتن سلفی های تحقیر با موگرینی در مجلس ایران مظلوم، خود را نشان میدهد، این همان سم مهلک است که خود را در شمایل "تضمین بودن امضای کری" و "امید بستن به دشمن برای تهیه آب آشامیدنی" حتی، نشان میدهد. این همان سم است.
☘فقط یک اتفاق فوق العاده بزرگ را فراموش نکنیم، این فرهنگ مسموم، در دهه چهل نه فقط در یک جمع و جریان و خرده فرهنگ کوچک، بلکه در قواره یک ملت و یک کشور خود را نشان داد، اما از اواخر دهه پنجاه، وقتی مردم بیدار شدند تا امروز، دیگر اراده ایران تابع غرب نشد، هویت ما شد نفی سرسپردگی و اثبات قیام و "مقاومت". هشت سال جنگ و سالها تحمل فشار اقتصادی ریشه اش همین است، همینکه امروز سکه رایج شده و باعث جهش و انقلاب علمی از دهه هشتاد به این سو شده و باعث این اقتدار و عظمت ایران در دنیا شد، این معجزه است بالاتر از معجزه، ولی کار تمام نشده، این سم مهلک را هنوز باید ذره ذره قی کنیم تا همه مان جان سالم به در ببریم.
@ali_mahdiyan
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما هم رفتیم
خیلی پر سوده
خیلی
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
سیب زمینی تنوری
چای
مداحی
همه عاشقی این روستا متراکم شده در اینجا
و سهم هر ساله مان را از این موکب چیدیم
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi