eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
9.9هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
103 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر حمیدرضا مقصودی
یادتونه در دولت شهید رئیسی درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شده بود؟ هیچی در دولت پزشکیان لغو شد 🔷 ح
الحمدلله این مصوبه پابرجاست و احتمالا برخی بیمارستان‌ها خودسرانه این کار را کرده‌اند. تشکر از اطلاع‌رسانی به‌موقع دولت ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
مردم در سال ۱۳۹۹، هم افکت را دیدند، هم ری‌افکت را درک کردند. امیدوارم این‌بار مردم فریب چندهزار صاحب سرمایه را نخورند و هستی‌شان را حواله رودخانه‌ای که منتهی به یک دره است نکنند. این بازار تا موقعیت انتخاب عقلانی، فرسنگ‌ها فاصله دارد. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
اعداد فریبنده، سیاستگذاران کم سواد را مسحور می‌کند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
همتی: «دیگر وقت اصلاحات رسیده است، یک بار برای همیشه باید به سمت اصلاح ناترازی‌ها برویم». مردم کمربندها رو محکم ببندید. هر چند چندمین بار هست که بناست یک بار برای همیشه به دیوار برخورد کنیم. و هر بار که به دیوار می‌خوریم، مغزمان ری‌استارت می‌شود و دوباره میخواهیم یک بار برای همیشه به دیوار بخوریم. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️«لیبرالیسم» و «کالابودگی زن»! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما در مسأله زن در مقابل فرهنگ لیبرالی، در موقعیت حمله قرار داریم و نه در موقعیت دفاع. این غربیان‌اند که باید دربرابر همه جنایت‌هایی که علیه زن و خانواده مرتکب شده‌اند پاسخگو باشند. آنان باید به بشریت پاسخ دهند که چرا پس از صدها سال، بار دیگر سنت‌های جاهلی در مورد زنان را به شکلی ظریف و در لعاب آزاد‌ی‌خواهی و امثال آن احیا کردند؟ چرا هویت و کرامت و عزت و شخصیت اصیل زنان را قربانی تمتعات جنسی و مادی مردان کرده‌اند؟ چرا همه هویت زن را در کالابودگی آن تعریف کرده‌اند؟! چرا برای مقابله نرم با فرهنگ‌ها و نظامات سیاسی مخالف خود، همه تلاش خود را برای برهنه‌سازی و بی‌عفت کردن زنان و دختران آنان به کار می‌گیرند؟! 🔻توصیه می‌کنم دست کم دو کتاب «جنگ علیه خانواده» از ویلیام گاردنر و «آنچه با پول نمی‌توان خرید» نوشته مایکل سندل را مطالعه کنید تا اندکی با جنایات فرهنگ منحط لیبرالیسم علیه زنان و آشنا شوید. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
صادقانه یا قاطعانه؟ ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از Vahid Arshadi
📣 پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: 🔹 رونمایی از کتاب «مجموعه مقالات مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی» با حضور: 🔸دکتر سید احسان خاندوزی عضو هيئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و وزير امور اقتصاد و دارايی دولت سيزدهم 📆 زمان: چهارشنبه 14 آذرماه 1403، ساعت 13 🏢 مکان: باشگاه مفاخر و پيشكسوتان دانشگاه فردوسی مشهد (جنب دانشكده حقوق و علوم سياسی) 🆔 ایتا | آپارات | وبگاه
دکتر حمیدرضا مقصودی
🔘 این جملات چه تفسیری برای شما دارد 📌 @ponezs
آقای رئیس جمهور چه می‌گویند و مخاطبانش که طبعا از طرفدارانش هستند برای چه کف می‌زنند؟ برای این که به قله نرسیدیم؟ یا برای چیز دیگر؟ یاد ادبیات حسن روحانی افتادم آن زمانی که از منقل حرف می زد.
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
تفاوت «آزادی اقتصادی» در اسلام و نظام سرمایه‌داری بهترین راه برای اینکه آزادی اقتصادی تأمین بشود در یک جامعه‌ی اسلامی، این است که حکومت اسلامی و دولت اسلامی سیاستی اتخاذ بکنند و قوانینی وضع بکنند که بر طبق آن قوانین همه‌ی افراد در جامعه‌ی اسلامی قادر باشند آزادانه فعالیت اقتصادی کنند و همه‌ی قشرهای مردم از فعالیت اقتصادی خود بتوانند بهره‌مند بشوند. این یکی از آن وجوه امتیاز و جدائی بین نظام اسلامی در اقتصاد و نظامهای غربی است. در نظامهای غربی اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانین معمولی و اساسی مردم آزادند که فعالیت اقتصادی داشته باشند، اما در حقیقت این آزادی متعلق به همه‌ی مردم نیست. این منابع عظیم ثروت، این دریاها، این منابع طبیعی، این دشتهای حاصلخیز، این معادن، این همه امکاناتی که جزو ثروتهای عمومی جامعه محسوب میشود، اینها اینجور نیست که راحت در اختیار همه‌ی قشرهای جامعه قرار بگیرد و هر کسی بتواند بر روی آن بهره‌برداری و کار بکند و منتفع بشود. بلکه آن کسانی عملاً و واقعاً آزادند که دارای ثروتهای انباشته و زیاد هستند که سررشته‌ی اقتصاد جامعه، بلکه حتی خواهم گفت سررشته‌ی سیاست جامعه و اداره‌ی جامعه در دست آنهاست. آنها هستند که در حقیقت از منابع ثروت استفاده میکنند و بر آنها تسلط و سیطره دارند و استفاده و بهره‌برداری را آنها میکنند و آنها فضا را برای استفاده‌ی عموم جامعه تنگ کردند. لذا شما میبینید در جوامع سرمایه‌داری، چه جوامع پیشرفته‌ی سرمایه‌داری و چه جوامع عقب‌افتاده‌ی سرمایه‌داری، مثل بیشتر کشورهای جهان سوم، اغلب مردم در یک فقر شدیدی هستند؛ بخصوص در این کشورهای عقب‌افتاده. در حالی که اجتماعات عظیمی از مردم دچار فقر و بیکاری و بیجائی و بیمسکنی و محرومیت از بیشتر مواهب زندگی هستند، یک عده‌ی معدودی آزادانه تلاش میکنند، فعالیت میکنند، ثروت در می‌آورند، معادنی دارند، معادن دیگری را میگیرند؛ کارخانجاتی دارند، کارخانجات دیگری را ایجاد میکنند، دایر میکنند؛ زمینهائی دارند، زمنیهای دیگری را به آن اضافه میکنند؛ از دریاها استفاده میکنند، از همه‌ی منابع طبیعی در حقیقت یک عده معدود از جامعه استفاده میکنند. دیگران چه کسبه‌ی جزء، چه کارگران، چه کارگران معادن، چه کارگران کشاورزی، چه کارگران کارخانجات، در حقیقت ریزه‌خوار خوان آنها و استفاده کننده از زیادی ثروت آنها و گوشه‌ی سفره‌ی آنها هستند. خودشان امکان تلاش، امکان تولید، امکان بهره‌برداری، امکان کار سازنده، امکان تولید ثروت به آن معنای حقیقی ندارند. پس راه اینکه ما اقتصاد آزاد را به معنای حقیقی خودش در جامعه به وجود بیاوریم، این است که از این انحصار جلوگیری کنیم. امکانی در جامعه به وجود بیاید که اغلب افراد جامعه، بیشتر قشرهای جامعه یا همه‌ی کسانی که قدرت کار دارند، اینها بتوانند از امکانات طبیعی، از زمین، از دریا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده کنند| رهبر حکیم انقلاب اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه 24 مهر 1366 @syjebraily