eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
9.9هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
101 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه ادمین: @hrmaghsoodi
مشاهده در ایتا
دانلود
14020218توحید و شرک و پیشرفت و توسعه.mp3
24.7M
🎧 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارۀ نتایج لیبرالیسم اقتصادی، ۱۴‌۰۲/۲/۱۸ ◀️ دوگانۀ «توحید و شرک» تا دوگانۀ «پیشرفت و توسعه» و تا الگوهای اقتصادی، امتداد دارد. ◀️ اگر رباخواری زیاد شود، فحشا توسعه پیدا می‌کند. ◀️ اگر از لیبرالیسم اقتصادی تبعیت کنیم، پیامدهای فرهنگی و سیاسی‌اش را، از جمله در حوزۀ حجاب، به ما تحمیل خواهد کرد. ◀️ مثال مهم سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با افراد مختلفی مواجه شدم که گفتند چرا پرفسور درخشان پشت آقا و امام پنهان شد و اقتصاد اسلامی را تعریف نکرد! حقیقتا برایم جای تعجب داشت که چطور این بیانات رسا و دقیق پرفسور درخشان را در مناظره نشنیدند! البته بخشی از این ماجرا مربوط است به واکنش‌های غیرمنطقی اما رسانه‌ای غنی‌نژاد. خواهش می‌کنم این کلیپ کوتاه را با دقت و تامل ببینید. پ‌ن: استناد به کلام امام و رهبری همچون استناد به منابع روایی باید به عنوان یکی از روش‌های علمی در مسائل مربوط به حکمرانی مورد استفاده قرار گیرد. توصیحات بیشتر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
📣 بی‌مقدمه: ❗️ هیچ وقت نماد عظمت ما نبوده و نیست، ظلم‌های رضاشاه و خیانتهایی که برای زدودن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از کشور ما انجام داده هنوز هم آثارش ماندگاره! نمونه‌های از آن است. ❗️ تمام داشته‌های تمدنی ما و تمام نهادها و نظامات مردمی و اسلامی را زیر پا گذاشت و بنا داشت به تقلید از آتاتورک، رئیس جمهور ترکیه، تمام کشور را از سر تا پا، غربزده کند. ❗️ ساختار دولت مدرن را به کشور ما تحمیل کرد، همین دولت ناکارآمد تصدی‌گر میراث رضاشاه است تازه الان دولت خیلی مهارشده و خوب شده ولی زمان رضاشاه،‌ دولت با دیکتاتوری کامل برخورد می کرد و به کسی پاسخگو نبود. ❗️علت اینکه مردم ایران در برابر تبعید رضاشاه توسط انگستان واکنش خاصی نشان نداند، ناراحتی مردم از او بود وگرنه اگر مردم او را دوست می‌داشتند قطعا در برابر انگستان مقاومت می کردند، کمااینکه مردم در برابر تبعید امام خمینی (ره) مقاومت کردند و نهایتا انقلاب اسلامی پیروز شد. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢جلسه دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی محترم دولت با ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی 🔹در این جلسه صمیمانه که پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم برگزار گردید، جناب آقای دکتر بهادری جهرمی سخنگوی محترم دولت با ابراز خرسندی از تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارائی بر تداوم ارتباط حوزه علمیه و دولت تاکید داشتند و تشکیل این ستاد را بازوی پرتوانی برای دولت جهت حل مشکلات و مسائل با رویکرد اسلامی دانستند. 🔸ادامه خبر در لینک 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
ها صورت عملیاتی کوچک جامعه ای هستند که غربی ها در تصورشان می خواهند از ایران بسازند. خریداران و فروشنده هایی مست از رهایی جنسی که کالای اجنبی مبادله می کنند. اما هیچ گاه فکر نمی کنند که اگر تولید نباشد، این دیوانگان چه قدرت خریدی دارند؟! جامعه مال ها به حلبی آباد منتهی می شود. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا اساتید اقتصاد اسلامی حرف ایجابی نمیزنند؟ 🔹دکتر حمیدرضا مقصودی عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
آقای سیاستگذار، فهم اثرات بعضی از سیاست ها چندان مشکل نیست. بعضی سیاست ها مصداق بارز این ضرب المثل هستند: از قضا سرکنگبین صفرا فزود... و شاید اساسا سرکنگبین نباشد. بعضی سیاست‌های ضد عدالت را نئولیبرال ها با پارچه ای دروغین می پوشانند تا عدالت نمایی کنند. متاسفانه فضای سیاستگذاری ما پر است از این سیاست ها. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
ظاهرا تشخیص گزاره های صریح اقتصاد از تشخیص اعضای لوژ های مخفی ماسونی در اطراف و اکناف دنیا مشکل تر است. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دانش حیاتی
هدایت شده از دانش حیاتی
بسم الرب الخبیر ✍️ ملازمهٔ لیبرالیسم و اولیگارشی: مورد ایرانی نویسنده این متن را خیلی نمی‌شناسم. ظاهراً متعلق به طیف اقتصادانان لیبرال است. این متن باعث واکنش‌هایی در بین جریان متدین شده است. تحلیل درخور این موضع نیازمند بررسی مبانی تصوری و تصدیقی آن است. مشهور در سنت لیبرال این است که آزادی سیاسی ملازم با است. دموکراسی یعنی حق عمومی برای تعیین سیاست‌ها و سیاست‌مداران. اما اگر کسی اقدام به نفی دموکراسی و اثبات کرد، لابد چیزی غیر از حق تعیین حکومت به طرق متعارف (انتخابات آزاد) منظورش است. آزادی در این سیاق قاعدتاً باید به آزادی‌های فردی مثل آزادی در رفتارهای شخصی با کمترین دخالت دولت حمل گردد. اما مشخصاً انکار ، خصوصاً با بیان جسورانه بالا، قاعدتاً نشان دهندهٔ عدم حساسیت (بلکه بی‌حسی) اخلاقی گوینده است. خوب حاصل این ایجاب‌ها و سلب‌ها را ببینیم چه می‌شود: کسی دغدغه‌اش تولید ثروت و آزادی‌های فردی است. دموکراسی به معنای انتخابات آزاد بنا به عرف سیاسی لیبرال مورد دغدغه‌اش نیست و آن را در کنار عدالت اجتماعی با بیانی تند نفی می‌کند. به نظر شما حاصل این همه چیست؟ این دقیقاً تعریف سرمایه‌داری لیبرال از نوع فرانسوی، انگلیسی و امریکایی است؛ یعنی لسه فر. در سرمایه‌داری لسه فر (لیبرال و نیولیبرال)، ثروت‌مندان حاکمان سیاسی حقیقی و نامحدود هستند. آن‌ها با کنترل ثروت، همه چیز از جمله انتخابات، سیاست‌مداران و رسانه‌ها را کنترل می‌کنند و بسط یدی فوق‌العاده دارند. در چنین سیستمی، از دموکراسی اگر اثری هم باشد، صرفاً مکانیسمی صوری است برای پنهان‌سازی یک نظام اولیگارشیک. حقیقتاً نظام‌های سیاسی لیبرال و نیولیبرال، تعریف را ارضاء می‌کنند که عبارت است از نظام سیاسی که در آن ثروت‌مندان قدرت و نفوذ بسیار زیادی دارند. طبیعتاً یک طرفدار اولیگارشی دقیقاً‌ مثل آقای خالقی می‌اندیشد: به تولید ثروت فکر می‌کند اما چون به عدالت اجتماعی و حاکمیت عمومی اعتقادی ندارد، منظورش تولید ثروت برای انباشت ثروت شخصی بدون هیچ مسئولیت اجتماعی است. در جامعه‌ای که عدالت اجتماعی و حاکمیت عمومی هم نباشد، طبیعتاً صاحبان ثروت حاکم خواهند بود! پس در حقیقت، آقای خالقی در یک خط ماهیت تفکر خود را فریاد زده است: اولیگارشی! لذا حدس می‌زنم (مطمئن نیستم) اگر وابستگی‌های مالی ایشان را هم چک کنید،‌ نهایتاً به اولیگارشی فائق در کشور برسید! البته آنچه عجیب‌تر است، چنان که جلوتر گفتم، میزان وقاحت و جسارت ایشان در بیان موضع خود است! البته شاید آقای خالقی به جمع طیف بزرگی از روشنفکران، سوسیالیست‌ها یا مذهبیون سابق پیوسته که معتقدند عدالت اجتماعی آرمانی دست‌نیافتنی است؛ ارتجاعی که در بین بسیاری از مارکسیست‌های سابق سابقه داشت. حقیقتاً واقع‌اش این است که عدالت اجتماعی بدون بنیان‌های متافیزیکی و الهیاتی درخور، آرمانی دست‌نیافتنی است و اگر دیدید بسیاری از اقتصاددان‌های فاقد دانش الهیات یا گرایش معنوی به این جمع‌بندی رسیدند تعجب نکنید! @criticalknowledge 🧬 دانش حیاتی
معرفی کتبی با موضوع کتاب اقتصاد مقاومتی: درآمدی بر مبانی، سیاست‌ها و برنامه عمل کتاب اقتصاد مقاومتی تبین اقتصاد مقاومتی در بیان مقام معظم رهبری (مدظله) کتاب درس‌گفتارهای اقتصاد مقاومتی کتاب امام، مردم، اقتصاد (جلد 1 و 2) کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد مقاومتی از منظر سیره نبوی(ص) کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی (مدل مفهومی مقاوم‌سازی اقتصادی مبتنی بر ادبیات متعارف در تطبیق با اندیشه مقام معظم رهبری) کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی؛ پایش آسیب پذیری سازمانی کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی؛ پایش تاب‌آوری سازمانی کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی؛ پایش تاب آوری فردی کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی؛ پایش ثبات اقتصاد کلان کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی؛ شکنندگی و ضد شکنندگی، همبستگی، پایداری و استحکام اقتصادی کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی؛ پایش ضدشکنندگی اقتصادی کتاب پایش اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی در عصر مذاکرات هسته ای اقتصاد جهادی؛ مروری بر تجربه اقتصادی جهاد سازندگی درآمدی بر الگوی اسلامی مصرف اقتصاد مقاومتی در کشورهای پیشرفته اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس؛ بررسی تجربه حماسه دفاع مقدس و دلالتهای آن برای اقتصاد مقاومتی کتاب جنگ اقتصادی؛ تبیین دینی-تمدنی دشمن شناسی اقتصادی کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن کتاب اقتصاد مقاومتی؛ از وادادگی تا ایستادگی کتاب نقش رسانه‌ها در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی کتاب اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس کتاب اقتصاد مقاومتی و عوامل مؤثر در ایجاد آن از منظر آیات و روایات کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها کتاب اقتصاد مقاومتی؛ مقاومت در جنگ اقتصاد کتاب اقتصاد مقاومتی در اقتصاد ایران کتاب تجربه اقتصاد مقاومتی در جهان و ایران کتاب اقتصاد ایران و نظریه اقتصاد مقاومتی کتاب سه گفتار در باب اقتصاد مقاومتی کتاب تعاون وتعاونی‌ها دراقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی در آمریکا کتاب تحریم اقتصادی کتاب نهادها و اقتصاد دانش بنیان با رویکرد اقتصاد مقاومتی کتاب اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی و نیرو کتاب اقتصاد مقاومتی بودجه کل کشور کتاب اقتصاد مقاومتی یا منشور عدالت کتاب مقاوم سازی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی کتاب مدیریت انرژی در اقتصاد مقاومتی کتاب اقتصاد مقاومتی در عمل کتاب اقتصاد مقاومتی از منظر دین (مجموعه مقالات) کتاب اقتصاد مقاومتی در سیره شهدا کتاب آثار اقتصاد مقاومتی در اقتصاد مسکن کتاب مبانی اقتصاد مقاومتی در اقتصاد دفاع کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی کتاب نقش مؤسسات خصوصی در اقتصاد مقاومتی کتاب طراحی نقشه‌ی راه اقتصاد مقاومتی کتاب تولید صادرات محور در اقتصاد مقاومتی ج.ا.ایران کتاب طراحی نظام گمرکی مطلوب، مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کتاب الزامات حقوقی تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی کتاب تدبر اقتصادی در قرآن کریم کتاب اقتصاد رضوی علیه السلام: مبانی اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام رضا کتاب مبانی و الزامات اقتصاد مقاومتی در آموزه های دینی کتاب الفبای اقتصاد مقاومتی کتاب نقش فرهنگ در مقاوم سازی اقتصاد کتاب خاکریز اقتصادی: خوانشی بر اقتصاد مقاومتی کتاب مبانی و مدل های مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی کتاب ایران بدون نفت: بایسته های اقتصاد مقاومتی کتاب نظام اقتصاد مقاومتی (الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام) کتاب درسنامه اقتصاد مقاومتی کتاب حقوق تجارت‌ بین‌ الملل و اقتصاد مقاومتی در ایران کتاب اخلاق و فرهنگ اقتصاد مقاومتی کتاب اقتصاد مقاومتی: تفسیر جهاد کبیر کتاب گفتمان معاصر 2: نگاهی اجمالی به چیستی و چرایی اقتصاد مقاومتی کتاب مدیریت راهبردی با تأکید بر جهاد اقتصادی کتاب چشمه آب طلا: حماسه ی کودکان در اقتصاد مقاومتی کتاب سبکی برای سبک: اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال کتاب اقتصاد مقاومتی در عرصه خانواده کتاب فلسفه فقهی اقتصاد بازدارنده و مقاومتی - جلد 1 و 2 اندیشه تحریم و خودباوری: تحلیل متون و اسناد تاریخی اقتصاد ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
✳️ معجزه اقتصاد اسلامی در حل مشکل مسکن مهاجرین ❇️ وقتی پیامبر اعظم به مدینه هجرت کرد، بر اساس نگرش‌های بنیادین توحیدی، از نظریه تعادل بازاری برای حل مشکل مسکن عدول کرد و حل آن را به ساختار موجود عرضه و تقاضای مسکن نسپرد، بلکه نوعی ساختار غیربازاری مبتنی بر مشارکت حکومتی-مردمی پایه‌ریزی کرد. ✳️ایشان نگفت، مهاجرین به بازار املاک بروند و به نرخ اجاره تعادلی، خانه اجاره کنند، بلکه انصار را تشویق به ایثار و جا دادن مهاجرین در منزل خود کرد. ❇️ پیامبر در اقدامی حکومتی مسکن اجتماعی صفه را برای کسانی که در خانه انصار جایی نیافته بودند، ایجاد کرد. ❇️ پیامبر با مداخله دولتی به افراد برای ساخت مسکن زمین واگذار کرد. ❎ پیامبر نگذاشت مهاجران بر سر سفره اطعام انصار بنشینند، بلکه آنها را به تامین مخارجشان در چارچوبی جدید واداشت( مزارعه و مساقات) ✳️ در برنامه ریزی پیشرفت نبوی، ساختار فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی پشتیبان پیشرفت کوثری نه تکاثری شکل گرفت ❇️ پینوشت ✅ اقتصاددانان بر اساس مبانی(پیش‌فرض‌ها) و نظریه تحلیلی(تبیین و پیش‌بینی) مورد قبول، ساختار(سازمان-قواعد-ابزار) و سیاست (اقدام در چارچوب ساختار) برای اداره امور اقتصادی (تولید و توزیع کالاها و خدمات) ارایه می‌دهند. ❇️ آنها با فرض تحلیل ذره‌ای، عقلانیت و نظم خودجوش بازار، نظریه تعادل بازاری را میپذیرند و ایجاد یا حفظ ساختارهای بازاری و استفاده از سیاستهای قیمتی برای تنظیمگری درون ساختار بازاری را توصیه می‌کنند ❇️ اگر مبانی و نظریه تغییر کند، ساختارها و سیاستهای پیشنهادی نیز تغییر می کند ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
🔹منافع کشور ایجاب می‌کند که تصمیم‌گیرندگان در اقتصاد سیاسی کشور اعم از مجلسی‌ها و دولتی‌ها، پیآمد‌های افزایش رسمی نرخ دلار طی سال گذشته و پنج‌ برابر کردن آن با ادعای قطع رانت‌خواری و با عنوان جراحی اقتصادی را، در یک جلسه مشترک، از زبان کارشناسان اقتصاد ایران فهم، به قضاوت بنشینند. 🗣حسن سبحانی 🆔@twittereconemy
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 زندان قارون کجا بود؟!!! 🔸علم اقتصاد منم! 🔹شکاف طبقاتی در ایران و آمریکا را مقایسه کنیم؟ 🔸کرونا کار کی بود؟ 🔹برتون وودز و بزرگترین دزدی تاریخ! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 راه حل مشکلات مردم در حوزه خودرو 🔺قوانین فعلی واردات چطور باعث افزایش مشکلات در حوزه خودرو و ایجاد نارضایتی بیشتر برای مردم خواهد شد؟! 🔻موانع قانونی دسترسی مردم به خودروی باکیفیت کدامند؟ 🔺چگونه سیاست‌های خودرویی مجلس باعث ضربه معیشتی به مردم خواهد شد؟! 🔹سید امیرحسین حسینی پژوهشگر اقتصادی 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
⭕️ آیا راسل سوسیالیست بود؟! دكتر غنی‌نژاد در پاسخ به نكته استاد درخشان در اينكه راسل ليبرال بود چنين گفت: ▪️«راسل ليبرال نبود. سوسياليست بود. خودش اين را گفته.» آيا دكتر غنی‌نژاد كه خود را از رهبران ليبراليسم در ايران معرفی می‌كند تا به اين درجه از حقايق ليبراليسم بی‌خبر است؟ اكنون چند نكته را برای آگاهی ايشان ذكر می‌كنيم: الف- راسل در سال 1956 چنين می‌نويسد: «آموزه‌هاي تئوريک كمونيسم عمدتاً از ماركس است. نقد من بر ماركس دو جهت دارد؛ اول آنكه ماركس گيج و احمق بود و دوم آنكه همۀ انديشه‌هاي ماركس كم و بيش مُلهم از نفرت و كينه بود.» (۱) نكته - كسی كه تا اين حد از ماركس متنفر باشد چگونه می‌تواند سوسياليسم در معنای واقعی كلمه را بپذيرد؟ ب- راسل در سال 1916 چنين می‌نويسد: «من روح سوسياليسم را نمی‌پسندم- اينجانب بر اين عقيده‌ام كه آزادی مبنای همه چيز است.» (۲) ج- راسل در سال 1951 چنين مي‌نويسد: «من هنوز به باورهای اساسی ليبراليسم همچون گذشته به شدت پايبندم.» (۳) د- يكی از فلاسفه و تاريخ‌دانان بزرگ فرانسوی و صاحب‌نظر در تاريخ فلسفه بريتانيا در سال 1935 چنين می‌نويسد: «اگر در پنجاه يا صد سال ديگر كسی بخواهد تاريخ انديشه‌های مدرن انگليسی را بنويسد برتراند راسل را در طبقه فردگرايان (۴) و آزادی‌خواهان (۵) قرار خواهد داد و نه سوسياليست‌ها (۶) » نتيجه- شايد دكتر غنی‌نژاد وقتی ديد استاد درخشان پرونده بی‌عفتی و هرزگی پدر، مادر و خود راسل را باز كرد و نشان داد كه راسل مُلحد است چاره‌ای نديد جز آنكه بگويد راسل اصلاً ليبرال نبود (چون ایشان لیبرالیسم را هم بندگی خدا معرفی کرده بود!!!) تا بدين وسيله بی‌آبرويی ليبراليسم را تا حدی حفظ كند. ناگفته نماند كه راسل در برخی مكتوبات خود از ارزش‌های سوسياليستی دفاع كرده است اما طبق آنچه از استاد درخشان شنیده‌ایم ایشان معتقدند كه چنين موضع‌‌گيری‌های راسل چيزی جز فريبكاری نبوده است كه شرح آن را در مجلد دوم كتاب فريب بزرگ نگاشته‌اند. فلذا از تمام استادان و دانشجویان و اهل علم خواهشمندیم در برابر این جریان علم‌نما و فریبکار با تمام توان ایستادگی کنند و اجازه ندهند با استفاده از ابزار رسانه‌های منحط به ذهن و قلب جوانان و مردم و بزرگوار و مسئولین هجوم بیاورند و روز به روز در راستای تقویت ساختارهای سرمایه‌داری لیبرال در این کشور حرکت کنند. ما وظیفه داریم در برابر این جاهلیت مدرن و قیام کنیم و جهاد تبیین در مقابل این پروپاگاندای شبه علمی را با تمام توان انجام دهیم. 1. “Why I am not a Communist”, Portraits from Memory, 1956 2. “I don’t like the spirit of socialism- I think freedom is the basis of everything.” in a letter to Gilbert Murray, 1916 3. “I still hold the fundamental liberal beliefs as strongly as ever.” in a letter to Gilbert Murray, 26 June 1951 4. Individualists 5. Libertarians 6. Elie Halevy, The Era of Tyrannies. New York University Press, 1935, 1960, page 201 ✍ حسین عباسی‌فر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
از اقتصاد براساس آمار بانک مرکزی، سهم مخارج دولت از کل تولیدناخالص‌داخلی بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ به‌طور میانگین تنها ۱۴/۵ درصد بوده است! این در حالی است که عموما در رسانه‌ها اینگونه تبلیغ می‌شود که دولت ما بسیار بزرگ است! 🆔 @DrSaeedi
💢 پخش برنامه درمسیر پیشرفت امشب ساعت ۲۰ ازشبکه نور ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
📣 ▪️مجلس سوگواری به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام. ✔️خواهران و برادران 🎤سخنران: آيت الله 🎤مداح: حاج 🗓زمان: سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا 🕗 ساعت: ۲۰ 📍مکان: قم، بلوار بهار، جنب درب ۱۷ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حسینیه حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی. 🏴هیئت ثارالله قم https://eitaa.com/joinchat/3088711680C8c8ff4bfa6
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حق مردم رو مطالبه نکنید ناحقشون رو دشمن مطالبه میکنه! 🔸آموزش عالی در خدمت نظام سرمایه‌داری 🔹تحریم‌های علیه ایران چه بلایی بر سر اقتصادهای بزرگ دنیا می‌آورد؟ 🔸تقویت هیات تقویت اقتصاد است ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
♦️درگذشت رابرت لوکاس مبدع ایده انتظارات عقلایی در اقتصاد کلان ✳️رابرت لوکاس، اقتصاددان آمریکایی، و برنده جایزه نوبل اقتصاد ۱۹۹۵ برای توسعه و به کارگیری نظریه انتظارات عقلایی، دیروز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) در سن ۸۶ سالگی درگذشت. 🌸 لوکاس از سردمداران اقتصاد بود که این ایده را در اواسط دهه ۱۹۷۰ مقابل نظریه ارایه داد. ✳️ او با این نظریه به جنگ جان مینارد در اقتصاد کلان رفت تا ثابت کند سیاست های پولی دولت بی اثر است و دولت نباید در اقتصاد دخالت کند، چون هر اقدامی بکند مردم به واسطه تطبیق سریع انتظاراتشان آن را خنثی می کنند. ❇️ بسیاری از اقتصاددانان داخلی از اندیشه های ایشان برای تحلیل نیوکلاسیکی اقتصاد ایران و دفاع از عدم مداخله دولت در اقتصاد استفاده می‌کنند. ✳️ البته نظریه او نگرشی کاملا ارزش داورانه دارد و با استفاده از ، نظریه و سیاستی به ظاهراً اثباتی و جهان‌شمول ارایه می‌دهد، دیدگاهی که حتی در آمریکا نیز مبنای سیاستگذاری اقتصادی نیست. ✳️اخیرا گفته بود کاش زنده بود و می دید که سیاست های کینزی برای مهار بحران ۲۰۰۸ استفاده شد و دولت با مداخله در اقتصاد بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار برای نجات موسسات در حال ورشکستگی پول تزریق کرد. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
🔴 منتشر شد... 🔹 خودتحقیری ، عامل تورم و رکود 🔸بازی برد _ برد برای ایران 🔹حماسه ی ۵۷٪ یا بانگ تورم 🔸مالیات بر عایدی سرمایه... 🔹مسئله ی اصلی تورم است ! 🟡همیاش ایده‌های برتر مهار تورم 🔸علم اقتصاد یا اقتصاد علم‌نما؟! 🔹یک قطره از دریای اقتصاد اسلامی 🔸 زیست شهر نوین مولد 🔹تشریح شعار سال دسترسی به محتوای pdf👇🏻 https://eitaa.com/moavenat_farhangi_qom/8006
🔰تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم با ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد و دارایی برگزار می کند: 🔷️همایش استانی ایده های برتر با محوریت "مهار تورم و تحقق شعار سال" 🔸️ویژه دانشجویان دانشگاه های استان قم ❗️مهلت ارسال آثار : تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🆔جزئیات شیوه نامه و ارسال آثار در پیامرسان ایتا : @hamayeshqom 🎁مزایا : اعطای جوایز نفیس به همراه گواهینامه معتبر + معرفی نفرات برتر جهت همکاری با پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد و ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد و دارایی کشور 📆 زمان برگزاری : ۸خرداد ۱۴۰۲ ساعت : ۱۵ الی ۱۸ 📍محل برگزاری:دانشگاه قم، سالن شیخ مفید(ره) ◽معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم @moavenat_farhangi_qom
☑️ امام صادق ع: العَدلُ أحلى مِنَ الماءِ يُصيبُهُ الظَّمآنُ، ما أوسَعَ العَدلَ إذا عُدِلَ فيهِ و إن قَلَّ! . عدالت، از آبى كه انسانِ تشنه به آن مى رسد شيرين تر است . چقدر [دامنه] عدالت گسترده است اگر در كار عدالت ورزند، هر چند آن كار اندك باشد. (الكافي ج۲ص۱۴۶) 🔻۱:آب مایه حیات( وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ) و حیات عامل حرکت و رشد است 🔻۲: در لغت عرب به انسان ندار فقیر گفته میشود چون ستون فقراتش آسیب دیده و نمیتواند حرکت کند. جامعه فقیر جامعه ای است که به سکون و قعود مبتلا شده و امکان قیام و حرکت ندارد. 🔻۳: عطش فرد را از پا در می آورد و بی آبی شهر و روستاها(جامعه) را به هلاکت میرساند. در این روایت امام ع فقر و تبعیض را از جنس عطش دانسته اند و عدالت را به چونان آبی تشبیه کردند که حتی اندکش فرد و جامعه را سیراب و موجبات قیام و حرکت را فراهم میکند 🔻۴: عدالت و در نقطه مقابل آن فقر و تبعیض علاوه بر وضعیت سبب نیز هست؛ عدالت در منابع موجب عدالت در درآمدها میشود و... در سمت مقابل فقر و تبعیض نیز مجددا فقر و جهل خلق میکند و این موجب ناعادلانه تر شدن جامعه و در نتیجه مرگ تدریجی جامعه میشود! 🔸در این مورد پادکست "چرا فقیرها فقیرتر میشوند؟"و "فقر احمق میکند" را گوش کنید b2n.ir/u13761 b2n.ir/d75352 @m_amin_rezai