هدایت شده از کتاب خوب📚
علاقمندان می توانند کتاب نخل و نارنج را تا پایان دهه فجر با ۲۵ درصد تخفیف از سایت انتشارات کتاب جمکران تهیه کنند.
لینک خرید
http://ketabejamkaran.ir/product/نخل-و-نارنج
📗📘📙
@ketabe_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وحید یامین پور:
🔺️ماجرای نیم روز ۲(رد خون) فوق العاده بود. سالها منتظر چنین فیلمی بودیم. روایتی منصفانه از تلخیهای سال ۶۷ و جنایتهای همدستان فارس زبان صدام
🔸️دست مریزاد به آقایان مهدویان و رضوی
#سازمان_مجاهدين
#منافقین #سینما
#جشنواره_فجر
#جشنواره_سی_و_هفتم
#رد_خون #ماجرای_نیمروز
#مسعود_رجوی #مجاهدین_خلق
#جای_شهید_و_جلاد_عوض_نشود
@hamieh_enghelabi
حامی انقلابی🇮🇷
شهید سید محمد تقی حسینی🌷 @hamieh_enghelabi
🌷هر پنج شنبه با یاد یک شهید🌷
فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست. مقام معظم رهبری
پدر شهید:
وقتی غربت و مظلومیت حضرت زینب (س) را دیدم و صدای هل من ناصر حسین ابن علی (ع) را شنیدم؛خودم به پسرم گفتم به سوریه برود. حتی گفتم ابتدا حرم حضرت زیارت کن و سپس لباس رزم بپوش و به دفاع برود. خودم هم منتظر و گوش به فرمان رهبری هستم. کافی است مقام معظم رهبری دستور بدهند من هم مانند حبیب ابن مظاهر به دفاع از اسلام خواهم پرداخت و کمترین داشته ام را نثار راه زینب (س) خواهم کرد. دو ماه و بیست روز بود که پسرم رفته بود تا خبر شهادتش را آوردند. هر بار که تماس می گرفت به جای عملیات می گفت یک مهمانی داریم و خودش را برای میهمانی الهی آماده می کرد. من هم به پسرم گفتم : خیال حضرت زینب (س) را راحت کنید. او هم با شهادتش سعی کرد به خواسته ی من لبیک بگوید و من از این بابت خدا را شکر کردم و هرگز از شهادت پسرم خم به ابرو نیاوردم.
این شهید والامقام در روز عرفه و در اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید. این شهید ۲۳ ساله دارای دو برادر و سه خواهر است و از وی کودکی چهارساله به نام زهرا به یادگار مانده است.
شهید سید محمد تقی حسینی(از شهدای فاطمیون)🌷
شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا صلوات و فاتحه ای هدیه کنید.
@hamieh_enghelabi
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
#جهان_آرا 🆔️ @jahanaraofoghtv
بعد از وقفهی هشت ماهه، ان شاءالله در ایام دهه فجر از هفته آینده تقدیم شما میشه
@hamieh_enghelabi
17.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برخیزید برخیزید برخیزید
برخیزید ای شهیدان راه خدا
ای کرده بهر احیای حق جان فدا
کز قطره قطرهی خون پاک شما
میروید تا ابد در وطن لالهها
برخیزید برخیزید
برخیزید رهبر آمد کنون در کنارتان
تا سازد غرقه در بوسه خاک مزارتان
تا گیرد خونبهای شهیدان ز اهرمن
باز آمد رهبر ما پی یاری وطن
برخیزید برخیزید
جاویدان زندگی جوشد از خاک هر شهید
باز روید لاله از تربت پاک هر شهید
ای انسان چون شهادت سر آغاز زندگیست
مرگ سرخ رمز آزادی و راز زندگیست
برخیزید برخیزید
برخیزید ای شهیدان راه خدا
ای کرده بهر احیای حق جان فدا
کز قطره قطرهی خون پاک شما
میروید تا ابد در وطن لالهها
برخیزید برخیزید
در عالم مایه سرفرازی شهادت است
پیش ما مرگ در راه ایمان سعادت است
هر کس او در ره عدل و دین رهسپر شود
در این ره گر دهد جان ز کف زندهتر شود
برخیزید برخیزید
از دشت کربلا هر زمان آید این پیام
در راه عزت و افتخار و شرف قیام
تا انسان تن رها سازد از بند بندگی
عاشورا بر مجاهد دهد درس زندگی
#دهه_فجر
#۱۲بهمن
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از وحید یامین پور
💠باز نشر پس از ۷ سال
به مناسبت انتشار گلایهی رهبر انقلاب از طرح یکسان سازی قبور شهدا
🔶درباره ی یکسان سازی قبور شهدا:
تبدیل "آیین گاه" به "نمایشگاه"
1.هنر مردمی، بیواسطهترین کلید فهم دین، آیینهای سنتی و دینی و فلسفه هر قوم است. این فقط آثار برآمده از احساس و علاقه قلبی است که در قالب اثر هنری حقیقت یک فرهنگ را به نمایش میگذارد و به مخاطبانش منتقل میکند و حتی دقیقتر اگر بگوییم مخاطبانش را در یک سیر عرفانی به حقیقتی که در اثر نهفته است نائل میسازد.
گلزارهای شهدا در سه دهه اخیر مؤثرترین و بیواسطهترین مسیر بازتولید مداوم فرهنگ ایثار و شهادت بودهاند.
گلزارها آنچنانکه هر خانوادهی شهیدی خواسته است و آنچنانکه خود شهدا وصیت کردهاند، بهمثابه زیارتگاهی محل حیات و کانون جوشش معرفت اسلام انقلابی بوده است. تفاوتها و تنوعها در حجله آرایی و نوشتهها و آذینهای سنگ قبرها بیتردید مستندترین و اثرگذارترین روش انتقال عناصر فرهنگی دفاع مقدس بودهاند. عناصری که به علت عظمت و شکوهشان کمتر ممکن است از طریق رفتارهای نمایشی رسمی متجلی شوند.
2. چندی است که اتفاقات تأسفبرانگیزی با عنوان یکسان سازی یا ساماندهی قبور شهدا در گلزارهای شهدای سراسر کشور رخداده است که صرفنظر از تضییع حقوق معنوی خانوادههای معظم شهدا، آثار فاجعهبار فرهنگی نیز به همراه داشته است.
گلزارهای شهدا در بسیاری از شهرها امروز گورستانهایی شدهاند که حوایج معنوی ما را برآورده نمیکنند. تماشاگران ونه زائران در گورستانهای یکدست شده دیگر در برابر عظمت روح یک شهید زانو نمیزنند. حجلهها از زمین گلزارها بیرون کشیده میشوند و در موزههای تاریخ دفاع مقدس به نمایش درمیآیند. اینگونه فرهنگ دفاع مقدس از متن زندگی کنده میشود و امری متعلق به گذشته و حتی امری «تاریخ گذشته» و منقرضشده دانسته میشود.
3.هرچند در موزههای سوتوکور دفاع مقدس، قرآن ترکشخورده، لباس خونی و پلاکهای خاک گرفته بهمثابه یک شیء تکریم میشوند، اما دیگر فهمیده نمیشوند وزندگی نمیسازند.
گلزارها تاکنون با نوشتههای منحصر بفرد بر روی سنگقبرها و تزئینات حجلهها مزارهایی بودند که سی سال حقیقت شهادت و شهدا را بر مردمان روزمره و شهر زده منکشف کردهاند. گلزارها، مزار بودهاند، محل زیارت و این زیارت درک رموز یک دفاع مقدس مردمی و نه نمایشی و دستوری- را ممکن ساخته بود.
آثاری که حقیقت در آنها متجلی نشوند دیگر مردهاند. انگار قبور تکثر مکانیکی یافتهاند و با یک نگرش کالایی تکثیرشدهاند. قبور شهدا اکنون در این گورستانها شاخصههای اصیل خود را ازدستدادهاند و همانند شدهاند؛ اکنون نظم ظاهری قبور که به بهانه بهسازی و تسهیل رفتوآمد رخ داده است، فاقد ساحت باطنی معنوی است؛ این همان اتفاقی است که برخی متفکرین معاصر از آن بهعنوان تبدیل «آیین گاه» به «نمایشگاه» یاد میکنند و این اتفاق را باعث هرجایی شدن، بیخانمانی و عاری شدن از حقیقت قدسی یک آیین مقدس میدانند.
4. اکنون گلزارها و مزارها، گورستانهای یکسانسازی شدهای هستند که هیچکدام از تجلیهای تاریخی و عاشقانه را نشان نمیدهند. سنگقبرها یکشکل و همریخت شده و اوج وصایا و اشعار منحصربهفرد هر قبر، جای خود را به نشان درشت تبلیغاتی و ریاکارانهی یک بنیاد دولتی داده است. تمام عناصر متعلق به این سرزمین فرهنگی از گلزارها منتزع شدهاند و در موزههای دربسته نگهداری میشوند.
موزههای دفاع مقدس موطن و جایگاه اصلی فرهنگ دفاع مقدس نیست. فرهنگی که در گلزارها حیات داشته و عالم خود را برای زائران بازتولید میکرده در قالب محصولاتی هنری –هرچند ارجمند- به موزه منتقلشدهاند و مانند کالاهای لوکس برای تماشاگران به نمایش درمیآیند. اینگونه فرهنگ دفاع مقدس «بی عالم» و «غریب» میماند و شهدا را «بیخانمان» میسازد.
5. در قبرستانهای منظم و خطکشی شدهی جدید، زائران گلزار شهدا، تماشاگرانی شدهاند که عاری از شعف، بهجت روحی و میل عرفانی ناشی از ارتباط با یک مزار، نگران و لابهلای قبور مشابه به دنبال یک اسم میگردند. به نظر میرسد این اقدام ناشیانه تمامی تجربههای روحانی زائران را بر باد داده است و تربت پاک شهیدان دیگر «مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان» نیست که به یادمانی جهت تکریم گذشتگان و تلاشی برای باقی ماندن یک نام بدل شده است.
#وحید_یامین_پور
🆔️ @yaminpour