✔چند خط درباره پویش #تحریم_اسنپ و مخالفانش
💠در پویشهای قبلی نظیر حادثه حمله "سگهای لواسان"، "توهین به چادر در تبلیغات شهرداری"، "قانون منع بکارگیری بازنشستگان"، "قانونشکنی سلبریتیها" و موارد دیگر هم کسانی بودند که چوب لای چرخ حرکتهای جمعی جبهه انقلاب شدند.
علت چیست؟
معتقدم برخی دید سیستماتیک ندارند و حوادث را منفک و مستقل از چرخههای تمدنی و تاریخی تحلیل میکنند. لیبرال سرمایهداری با تجربهی چند صدساله موریانهوار نفوذ میکند و شهر ما را به شهر هرت تبدیل میکند. قانون هم بتدریج به نفع این موجود جونده عقب نشینی میکند. قانون خط مقدم(و نه عمق) مواجهه با این پدیده است.
نباید اجازه داد قانونشکنی سیستماتیک نهادینه شود. اگر چنین شود فردا برای احقاق کوچکترین حق خود بیپناه و بیچاره میمانیم. برخی صرفا از نهادهای قانونی مطالبه میکنند ولی بدانیم که صرف نظر از آگاهی عمومی، نهادها هم برای اینکه میدان کار داشته باشند باید پشتوانههای اجتماعی داشته باشند.
حتی آنها که امروز نگران نان و کسب و کار برخی رانندگان اند متوجه نیستند که اگر امثال اسنپ برای قانونشکنیاش مجازات نشود، فردا بدون پروای مخالف و قانون، حقوق رانندگان را هم پامال خواهد کرد. این ذات سرمایهداری کثیف است.
این ما هستیم که معلوم میکنیم #اسنپ و سایر شرکتها برای جذب مشتری در قانونشکنی رقابت کنند یا در قانونمداری. اگر قانونشکنی بیهزینه باشد، قانون و اخلاق، بازنده بازار خواهد بود.
✔حالا فرصت این فراهم شده که درباره حقوق و شرایط کاری رانندگان، امنیت اطلاعات کاربران و مشتریان، رابطه اسنپ با سرمایهگذاران اماراتی و برخی پدیدههای مشکوک دیگر هم سوالاتی بپرسیم.
🆔️ @yaminpour
🌾
.
🔹️وحید یامین پور
.
...ان الانسان لفی خسر
فرمود در زمانه ی سختی و ابهام، همه خسران زده خواهند بود جز مومنانی که یکدیگر را به حق و صبر توصیه میکنند:
" الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر" 🌾
اما کدام حق و کدام صبر؟
چه کسی است که موضوع و موقوف حق و صبر را درست تشخیص دهد؟
فرق ولایت مداران با سایرین در پاسخ به این پرسش روشن می شود
#وحید_یامین_پور
#حامی_انقلابی🇮🇷 🌾
هدایت شده از کتاب خوب📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃برگی از کتاب " ماجرای فکر آوینی "
🍁"زمان آگاهی"، "خود آگاهی تاریخی" و "وقت شناسی" امتیاز اهل حکمت و فضیلت از دیگرانی است که گرفتار عادات روزمره شده اند. اهل حکمت و فضیلت، به "وقت" که همانا باطن زمان است، وقوف پیدا می کنند و مختصات تاریخی و تمدنی خود و ماهیت حقیقی رخدادهای پیرامون خود را بهتر از هر کسی باز می شناسند؛ آن گاه حکمت از زبان و قلم و آن ها می تراود و " معلم" دیگران می شوند. سید مرتضی آوینی، حکیم هنرمندی بود که بی شک مقام او، مقام معلم است. معلم اندیشه ها و سلوک فکری و فرهنگی کسانی که در ساحت انقلاب اسلامی راه می پیمایند.
📗
.
📌کتاب پیش رو مجموعه درس گفتارها و مصاحبه های دکتر وحید یامین پور است است که طی چند سال اخیر در تبیین اندیشه و چارچوب نظری شهید آوینی داشته اند.
📘
.
📌مخاطبان اصلی این مباحث جوانانی هستند که در آغاز راه مطالعات فرهنگی و تمدنی هستند و غالبا دغدغه این را دارند که فهم و تحلیل رخدادها و تحولات سیاسی، تاریخی و تمدنی را از چه نقطه ای باید آغاز کنند.
برای تهیه کتاب به آی دی کتاب رسان پیام بدهید.
👇👇
@sefaresh_ketab
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی طلوع حق
#طلوع_حق
💢 گام دوم
#یامین_پور
#حسن_عباسی
#سرلک
#محمد_قمی
#عبدالملکی
#زارعی
#کوشکی
#معاف
🍃 بیان ماموریت، وظایف و هدف ها
🍂 چهارشنبهوپنجشنبه بمدت ۸جلسه
✅ مشاهده جزییات و ثبت نام👇
http://toluehagh.ir/?p=59601
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
پیروزی ما و نابودی دشمن، در گرو استفاده از قدرت تعقل و بصیرت امام و رهبری
گفت وگوی #وحید_یامین_پور و #حجت_الاسلام_پناهیان در #میدان_انقلاب
از #شبکه_سه_سیما
🆔️ @meydanenghelabtv3
وحید یامین پور
🍃
کار تشکیلاتی، تاثیر گذاری و عمق کار فرهنگی را افزایش می دهد. بنابراین در نفس، خود امری مبارک و مهم است. ده نفر که به طور انفرادی فعالیت می کنند، اگر با هم جمع شوند؛فعالیت شان به لحاظ میزان و گستره اثر گذاری،ضریب میابد و این طور نخواهد بود که فقط حاصل جمع کار ده نفر باشد.
🍃
کار تشکیلاتی اقتضائاتی دارد و اخلاق لازم دارد که باید با هم آن را تمرین کنیم و از هم پشتیبانی کرده و نسبت به هم محبت و تعاطف داشته باشیم و سعی کنیم تا نقایص یکدیگر را بدون رقابت و حسادت بپوشانیم و درک کنیم که در یک جبهه قرار داریم که اگر این درک متقابل وجود نداشته باشد؛ موجب می شود که همدیگر را فرسوده و خسته کنیم.
@hamieh_enghelabi
این عذر خواهی و دیدار از سر ادب، ترس، احتیاط یا با هر انگیزه ای که باشد نشان دهنده این است که می توان با واکنش اجتماعی جلوی تحقیر اخلاق و قانون را گرفت. اخلاق و طرفدارانش باید به قدری مقتدر باشند که رفتارشان پشیمان کننده و بازدارنده باشد.
منطق کنش در شبکه های اجتماعی را با نظریه مارپیچ سکوت می فهمم. سخن حق را باید با صدای بلند گفت تا طرفداران حق مرغوب جوسازی دیگران نشوند.
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از وحید یامین پور
❎عکسی که مایه تعجب اهالی دزفول شد!
شهرداری شوشتر میدانی را به نام شیخ مرتضی انصاری "شوشتری" افتتاح میکند!
شیخ اعظم دزفولی است یا شوشتری؟
متن زیر را بخوانید.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از وحید یامین پور
❎درباره افتتاح میدانی به نام شیخ مرتضی انصاری شوشتری!
💠وحید یامین پور
🔸انتشار عکسی که نشان میدهد شهرداری شوشتر میدانی را به نام شیخ مرتضی انصاری "شوشتری" افتتاح کرده باعث تعجب مردم دزفول شده است.
آیا شیخ اعظم خاتم الفقهاء و المجتهدین مرتضی انصاری، شوشتری است؟
این از واضحات است که شیخ انصاری در سال ۱۲۱۴ ه.ق در دزفول متولد شده و همانجا رشد کرده و در مدرس شیخ حسین انصاری تلمذ کرده و در هجده سالگی به عتبات مهاجرت کرده است. حتی در بازگشت چندساله از عتبات و پس از سفر به اصفهان و کاشان نیز جز چند سفر کوتاه علمی هیچگاه در شوشتر اقامت نداشته است و نهایتا در سال ۱۲۸۱ ه.ق در نجف اشرف وفات یافته.(تمام داستان زندگی شیخ در دزفول و سفر و هجرت به شهرهای دیگر به دقت در کتاب نخل و نارنج آمده است.)
هرچند علما و فقها ایشان را به نام انصاری دزفولی میشناسند اما در برخی اسناد ایشان را "مرتضی ابن محمد امین التستری" مینامند که احتمالا این همان دلیلی است که باعث شده اهالی شوشتر شیخ را از خود بدانند.
✔اما چرا گاهی شیخ اعظم، وصف "التستری" گرفته است؟
تا اوایل عهد قاجار شوشتر از مهم ترین شهرهای ایران و به نوعی پایگاه سیاسی و فرهنگی خوزستان بوده و دزفول در شمال این شهر کمتر شناخته شده بود. بزرگان علم و فقاهت نام شوشتر(تستر) را به خاطر وجود علمایی مثل خاندان سیدنعمتالله جزایری بیشتر میشناختند و اغلب نام دزفول کمتر برده میشد.
رفته رفته در عصر قاجار دزفول رونق پیدا کرده و به مرکز علم و تجارت در شمال خوزستان و به تعبیر علما به "دار العلم" جدیدی تبدیل شد، تا آنجا که حالا به طور برعکس برخی شخصیتهای شوشتری بهنام دزفولی خوانده میشدند.(مثلا مرحوم آیت الله بهجت از سیدعلی شوشتری وصی شیخ اعظم، به نام سیدعلی دزفولی نام بردهاند.)
🔸هرچند شیخ اعظم شخصیتی بزرگ در تاریخ اسلام و افتخار جهان تشیع بوده و در انحصار یک شهر و جغرافیا قرار نمیگیرد اما اقدام شهرداری شوشتر نیز اقدامی خلاف واقعیات و نوعی ایجاد کدورت و حساسیت بیمورد است. شوشتر خود تاریخی مشعشع و شخصیتهایی بزرگ مانند سید علی شوشتری، شیخ جعفر و شیخ محمدتقی شوشتری دارد که هر کدام در تاریخ علم و عرفان سرآمد روزگار بودهاند.
🆔️ @yaminpour