هدایت شده از وحید یامین پور
❎درباره افتتاح میدانی به نام شیخ مرتضی انصاری شوشتری!
💠وحید یامین پور
🔸انتشار عکسی که نشان میدهد شهرداری شوشتر میدانی را به نام شیخ مرتضی انصاری "شوشتری" افتتاح کرده باعث تعجب مردم دزفول شده است.
آیا شیخ اعظم خاتم الفقهاء و المجتهدین مرتضی انصاری، شوشتری است؟
این از واضحات است که شیخ انصاری در سال ۱۲۱۴ ه.ق در دزفول متولد شده و همانجا رشد کرده و در مدرس شیخ حسین انصاری تلمذ کرده و در هجده سالگی به عتبات مهاجرت کرده است. حتی در بازگشت چندساله از عتبات و پس از سفر به اصفهان و کاشان نیز جز چند سفر کوتاه علمی هیچگاه در شوشتر اقامت نداشته است و نهایتا در سال ۱۲۸۱ ه.ق در نجف اشرف وفات یافته.(تمام داستان زندگی شیخ در دزفول و سفر و هجرت به شهرهای دیگر به دقت در کتاب نخل و نارنج آمده است.)
هرچند علما و فقها ایشان را به نام انصاری دزفولی میشناسند اما در برخی اسناد ایشان را "مرتضی ابن محمد امین التستری" مینامند که احتمالا این همان دلیلی است که باعث شده اهالی شوشتر شیخ را از خود بدانند.
✔اما چرا گاهی شیخ اعظم، وصف "التستری" گرفته است؟
تا اوایل عهد قاجار شوشتر از مهم ترین شهرهای ایران و به نوعی پایگاه سیاسی و فرهنگی خوزستان بوده و دزفول در شمال این شهر کمتر شناخته شده بود. بزرگان علم و فقاهت نام شوشتر(تستر) را به خاطر وجود علمایی مثل خاندان سیدنعمتالله جزایری بیشتر میشناختند و اغلب نام دزفول کمتر برده میشد.
رفته رفته در عصر قاجار دزفول رونق پیدا کرده و به مرکز علم و تجارت در شمال خوزستان و به تعبیر علما به "دار العلم" جدیدی تبدیل شد، تا آنجا که حالا به طور برعکس برخی شخصیتهای شوشتری بهنام دزفولی خوانده میشدند.(مثلا مرحوم آیت الله بهجت از سیدعلی شوشتری وصی شیخ اعظم، به نام سیدعلی دزفولی نام بردهاند.)
🔸هرچند شیخ اعظم شخصیتی بزرگ در تاریخ اسلام و افتخار جهان تشیع بوده و در انحصار یک شهر و جغرافیا قرار نمیگیرد اما اقدام شهرداری شوشتر نیز اقدامی خلاف واقعیات و نوعی ایجاد کدورت و حساسیت بیمورد است. شوشتر خود تاریخی مشعشع و شخصیتهایی بزرگ مانند سید علی شوشتری، شیخ جعفر و شیخ محمدتقی شوشتری دارد که هر کدام در تاریخ علم و عرفان سرآمد روزگار بودهاند.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از کتاب خوب📚
#کتاب
افرادی که کار روزانه دارند مثلاً کارمند اداری، کارگر، کاسب و یا کشاورز هستند وقتی به خانه میآیند، بخشی از زمان را ولو نیم ساعت برای کتاب خواندن بگذارند. آیتالله خامنهای
📗📘📙
@ketabe_khoob
جشن امضا و نشست با حضور دکتر وحید یامین پور
⏰زمان: چهارشنبه ۹۸/۳/۲۹ ساعت ۱۷:۳۰
🏠مکان: مشهد، ابتدای بلوار وکیل آباد، زیر گذر پارک ملت، از سمت دانشگاه فردوسی، مجموعه پاتوق کتاب
تلفن: ۰۵۱۱۳۶۰۶۰۸۱۱
@hamieh_enghelabi
کجاست مرد دلیری که نیل بشکافد
حجاب توطئه را با دلیل بشکافد
🌹
همان که فاتح نیل و نهنگ و اروند است همان که بر سر پیمان عشق پا بند است
🌹
خوش آمدید که در شهر ما هوا پس بود
که در نبود شما آشیان کرکس بود
🌹
به انتظار تو از کربلای چار، دچار
به خاطرات تو یک عمر آزگار دچار
🌹
تن سلامت تو زیر خاک، یک راز است
و دست بسته ی تو مثل بال پرواز است
🌹
بیا و یک تنه تحریم عشق را بشکن
بیا و حلقه ی تنگ دمشق را بشکن
🌹
بیا و معنی دستان بسته افشا کن
بیا و غایله ای پر خروش برپا کن
🌹
🕯هدیه ای به ۱۷۵ شهید غواص
🎼شاعر دکتر وحید یامین پور
سالروز حماسه مردم تهران در تشیع شهدای غواص در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از الهادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری #تلاش
🎥 موضوع: ضرورت سعی و تلاش
🎤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۲ دقیقه
📥 حجم: ۵ مگابایت
🎞 آپارات: aparat.com/v/a3OJo
🔺 @nasery_ir
#شبکه_های_اجتماعی
💠تربیت و معنویت در شبکههای اجتماعی
🔻
امروزه شبکه های مجازی و اجتماعی و نرم افزارهای نوین ارتباطی ،امکان انتشار سریع اطلاعات را برای ما در هر عرصه ای مِن جمله در عرصه و قلمرو دین و معارف دینی و عرفان و سیر و سلوک و تعلیم و تربیت فراهم کردند. پیام(چه صوت چه تصویر و چه متن) مستقلاً واجد معنایی است.
🔻
🔸️از چه زمانی ما این معنا را درک می کنیم ؟رسیدن به این معنا ،نیاز به تشرف دارد. در شبکههای اجتماعی این پیام ها مسلسل وار و با تکرار زیاد به سمت ما هجوم می آورد. اتفاقی که میافتد نوعی همه چیز خواری است.
این همه چیز خواری، ما را دچار سوء هاضمه در درک میکند. پیام های که مسلسل وار به ما میرسد از معانی تهی میشوند؛ در واقع ما با دنیایی با اطلاعات بیشتر و معانی کمتر مواجه شدهایم.
🔻
🔸️مشکل امروز ما، مشکل اطلاعات نیست؛مشکل ما، تشرف حاصل نکردن به معانی پیام هاست. ما وقتی وارد شبکه های نوین ارتباطی میشویم با همنشینی معانی متعارض مواجه می شویم. همنشینی پیام ها و سرعت ظهور پیام ها در مقابل ما باعث شده تشرف به این پیامها را از دست بدهیم و در واقع از پیامها معنا زدایی بشود. این معنا زدایی نوعی #نهیلیسم ناشی از تکنولوژی های نوین ارتباطی است.
به عبارتی گاهی صدها پیام را که واجد معنایی معنوی و تربیتی است در کنار هم و با سرعت دریافت میکنیم ولی معنای آنها فرصت تهنشین شدن در ذهن را پیدا نمیکند. از طرفی همنشینی پیامها مقدس با پیامهای مبتذل، به نفع #ابتذال است.
#سواد_رسانه_ای
@hamieh_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #میدان_انقلاب
📍نگاهی به مهم ترین موضوعات #انقلاب_اسلامی_ایران
با اجرای دکتر #وحید_یامین_پور
شنبه ها بعد از خبر ۲۲ #شبکه_سه_سیما
🔻 @meydanenghelabtv3
#میدان_انقلاب
قسمت نهم
با اجرای دکتر #وحید_یامین_پور و با حضور
حجت الاسلام روح الله حسینیان
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی
با موضوع:
شریعتی؛ روشنفکر دینی یا مسلمان دغدغه مند؟
شنبه ۱ تیر ۹۸
بعد از خبر ساعت ۲۲
#شبکه_۳_سیما
🆔️ @meydanenghelabtv3
هدایت شده از وحید یامین پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسینیان: دکتر شریعتی به شهیدبهشتی گفته بود که اشکالات کتابهای مرا اصلاح کنید ولی شهید بهشتی اینکار را نکرد و گفت شریعتی است و این افکار اگر تغییرش بدهیم میشود افکار ما.
#میدان_انقلاب
🆔️ @yaminpo
💠تقدیر امام جمعه موقت دزفول از دکتر وحید یامین پور نویسنده کتاب نخل و نارنج
باسمه تعالی
"نخل و نارنج" .
برادر عزیز جناب آقای دکتر یامین پور
سلام علیکم!
نخل و نارنج رو خواندم.
"نخل و نارنج" نه به حمل اولی (به اعتبار اسم)که به حمل شایع صناعی معجونی مطبوع از شیرینی نخل و ترشی نارنج را در قالب شخصیتی چون شیخ اعظم در کام خواننده می نشاند.
در حقیقت جناب عالی زوایای مهم شخصیت شیخ اعظم را با حلاوت و حموضت در هم آمیخته و چون شربتی گوارا در ذائقه مخاطب چکانده ای.
بعد علمی شیخ برکسی پوشیده نیست .
آنچه گام جدیدی برای نخل و نارنج محسوب می شود تصویری هوشمندانه از بعد سیاسی این ابرمرد است.
این کتاب را در درجه اول خدمتی به جامعه علمی کشور و سپس شهرستان دزفول و شیخ اعظم می دانم.
در پایان :
بحمدالله قلمت همچون بیانت گیرا و رساست که خود جای شکرو سپاس فراوان دارد.
زمین به تیغ بلاغت گرفتهای سعدی
سپاس دار که جز فیض آسمانی نیست
خدا را شاکرم که این دیار و اهل آن با جوانان فکور ، فاضل و فرهیخته ای چون شما همیشه برفراز است .
حسین عبدالهی ۱ /۴/ ۹۸
امام جمعه موقت دزفول
@hamieh_enghelabi
🌴🍊
سالک و مسلک یکی است.هر کسی رونده ی راه خود است و راه، همان نفس است.
راه، بیرون از نفس تو نیست که آن را بیابی و بر آن راه بروی.
تو در خودت راه خواهی رفت و من در خودم و هر کسی در نفس خود.
سالک و مسلک متحد است. آن که تو را به راه حق می خواند، در حقیقت تو را به درونت می کشاند که" من عرف نفسه، فقد عرف ربه"
و ذکر و ورد، راهی است برای بازگرداندن تو به حقیقت خودت.
لینک خرید کتاب:
https://bookroom.ir/book/73888
#وحید_یامین_پور
#نخل_و_نارنج
@hamieh_enghelabi
✅ شفاف تر و صریحتر درباره گفتمان انقلاب با #برنامه_زنده #جهان_آرا
🆔️ @yaminpour
🆔️ @hamieh_enghelabi
🆔 @jahanaraofoghtv
🆔 @ofogh_tv
🔺 بررسی ابعاد رسانه ای و عملیات روانی انهدام پهباد امریکایی
🔸 با حضور دکتر ابوذر گوهری و علی علیزاده
💠 ساعت ۲۲ از #شبکه_افق
🆔 @jahanaraofoghtv
🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از فارس پلاس
▪️ پلیسی که مقتدر نباشد، رفتار انسانی و اخلاقیاش هم کمارزش و بیمعناست
-
کانال #فارس_پلاس:
@Fars_plus
💠انقلاب اسلامی یک پدیده فرهنگی است، انقلاب اسلامی یک درک است، یک هویت و نسبت تاریخی است با دنیایی که ما را احاطه کرده است.
🔹کسی که این نسبت تاریخی و این درک و هویت را دریافت نمی کند، نمی تواند مدیر متناسب با انقلاب اسلامی باشد.
🔹 مدیری خواهد شد که انقلاب اسلامی را مسخ خواهد کرد، تبدیل خواهد کرد به آن چیزی که امروز در بعضی حوزه ها شاهدیم، یعنی حاکمیت عقلانیت تکنوکرات و بوروکراتیک ونه یک هویت معنوی و دینی.
🔹یک نیروی انقلابی باید بیش از همه و پیش از هر چیز به یک درک هویتی از دین و انقلاب اسلامی و ایمان روشن بینانه برسد و بعد از آن زاویه به دنیا نگاه کند.
《بخشی از کتاب ماجرای فکر آوینی》
وحید یامین پور
#وحید_یامین_پور
#حامی_انقلابی
@hamieh_enghelabi
4_6012478937613992233.mp3
2.1M
▪️ "روضه امام صادق علیه السلام"
🎙 حاج منصور ارضی
@hamieh_enghelabi