eitaa logo
حامیان انقلاب
266 دنبال‌کننده
18.7هزار عکس
12.8هزار ویدیو
774 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
جنجال تازه‌ی علیه دفاع مقدس و پاسخ مهدی بختیاری، مدیرکل سرویس سیاسی خبرگزاری تسنیم در این‌باره 🆔 @shobhe_shenasi ‏🔻مطلبي كه بي‌بي‌سي در آستانه هفته دفاع مقدس به عنوان يك موضوع محرمانه از جنگ ميخواد جا بندازه، موضوع جديدي نيست. همان دعواي گروهي از بچه هاي تهران با محسن رضايي است. مطالبي را بر اساس همينقدر صدايي كه پخش كردند، مي‌نويسم. 🔻‏موضوع به پاييز سال ٦٣ (قبل از عمليات بدر) و اختلاف طيفي از بچه‌هاي سپاه تهران (عمدتا از لشكر١٠) با فرمانده وقت سپاه برميگرده كه اينها به لحاظ سياسي و فني با محسن رضايي مشكل داشتند و مخالف بودند. 🔻‏اينها نظرات خود عليه محسن رضايي را به برخي نمايندگان مجلس هم ميگويند. در اين جلسات مشكلات جبهه غرب و شمال غرب، جنوب و مسائل سياسي مطرح مي شود كه مسائل سياسي را ‎اكبر گنجي مي گويد و صدايش در اين فايل هم هست. اينها طرفدار آقاي منتظري بودند و عليه آقايان مصباح و راستي و... 🔻‏با بالا گرفتن اين دعواها، قرار مي‌شود محسن رضايي در جمع مخالفين حاضر شده و سخنراني كند. اين فايل، فايل صوتي همان جلسه است و صداي اول هم متعلق به محسن رضايي است. محل جلسه در سپاه تهران (پاستور) بود كه نهايتا به جنجال كشيده شد. (صداي شهيد حسن بهمني هم درفايل هست-اگر اشتباه نكنم) 🔻‏اين دعواها ادامه داشت تا اينكه امام ازطريق شهيدمحلاتي پيامي دادکه در پادگان ولیعصر قرائت شد و غائله خوابيد. از آن افراد هم بعدها برخي مثل حسن بهمني و كاظم رستگار شهيدشدند، بعضی هم بعدها شهیدشدند مثل جناب اسکندرلو که سال٦٥ به‌شهادت رسید و جناب غلامی که در سوریه شهید شد. عده ای هم زنده هستند. 🔻‏اين موضوع چيز پنهان و جديدي نيست. قبلا بارها راجع به آن گفتند و كتاب نوشته شده ازجمله كتاب «مردان رستگار» بروايت آقای ابوترابی. جنجال روی این مطلب کهنه بعنوان جلسه محرمانه شارلاتان بازیه. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۷۳۵ این همه مشکل در اقتصاد و بانکداری و محیط زیست و فقر و فحشا و.... در کشور، ناشی از نظام ولایت فقیه است، در این ۴۱ سال آبرویی برای اسلام باقی نگذاشتن (شبهه خلاصه شده است) 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 برای اثبات ناکارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه نباید مشکلات موجود را ملاک قرار داد. بلکه باید با گذشته یعنی قبل از انقلاب مقایسه کرد. یعنی ببینیم قبلاً در حوزه های مختلف، کجا ایستاده بودیم، الان در چه وضعیتی قرار داریم؟ تولید علم، محرومیت زدایی، اقتدار نظامی، نفوذ سیاسی در منطقه، شرایط اقتصادی، سواد عمومی و... باید با گذشته مقایسه شود. 🔻به طور خیلی خلاصه باید دانست که از نظر تولید علم نسبت به سالهای قبل از انقلاب رشد شش برابری داشته‌ایم به نحوی که در سال ۲۰۱۸ ، رتبه اول در کشورهای اسلامی و ۱۸ جهانی را داشته‌ایم. (به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) 🔻از نظر اقتدار نظامی غیر از موشک‌های نقطه زن و پیشرفته تولید داخل که حیرت همگان را به همراه داشته، باید دانست که در یک جنگ نابرابر حتی یک وجب از خاک ایران از دست نرفت، در حالیکه در ۲۰۰ سال اخیر هربار قسمتی از خاک کشور عزیزمان ایران جدا شد و حتی در دوران پهلوی بعضاً بدون شلیک حتی یک گلوله، این اتفاق تلخ رقم می‌خورد!! 🔻در زمینه محرومیت زدایی روستاهای بعضاً چند ده نفره هم از امکانات گاز، برق ، جاده و آب برخوردار شده در حالیکه قبل از انقلاب و با وجود فروش نفت زیاد و جمعیت کم، بسیاری از شهرهای بزرگ هو از امکاناتی چون گاز بی بهره بودند. 🔻در بعد نفوذ سیاسی هم نیاز به تذکر نیست که نه فقط در منطقه بلکه در دوردست‌ها مانند آمریکای لاتین، جمهوری اسلامی داری نفوذ است. در منطقه، هرچقدر هم که تلاش شده از تاثیر ایران عزیز کاسته شود، اما مشکلات بدون نظر ایران لاینحل است. 🔻در زمینه اقتصادی و علیرغم تورم و نابسامانی ها، هنوز یک سر و گردن از شرایط اقتصادی قبل از انقلاب بهتر هستیم. بهبود شاخص ضریب جینی، افزایش سرانه مصرف گوشت و مرغ و... (به گواه آمارهای بین‌المللی) شاهد این مدعا است. 🔹در پایان یادآور می‌شود، این همه پیشرفت، به معنای نفی مشکلات نیست، بلکه صرفاً نگاهی است به نیمه‌ی پر لیوان. نیمه‌ی خالی لیوان را باید در عدم اعتقاد برخی مسئولان به آموزه‌های انقلابی و بی توجهی به ظرفیت‌های بومی و ملی جستجو کرد. متاسفانه و با وجود اثبات دشمنی‌های غرب و با آشکار شدن ضعف نسخه‌های اقتصادی و اجتماعی لیبرالیسم، هنوز هستند عده‌ای از مسئولانی که بجای اتکا به آموزه‌هایی که عزت و پیشرفت را برای ملت ایران فراهم کرد کاسه‌ی گدایی به سمت کشورهایی دراز کرده که فقر شدید، بی خانمانی، و اختلاف طبقاتی شدید و.... در آن، منجر به جنبش‌هایی همچون جلیقه زردها در فرانسه و ۹۹ درصدی ها در آمریکا و... شده است. لازم به ذکر است که هم اکنون آمریکا بیشترین بدهی ملی و بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا را دار است. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
﷽ / حجاب اجباری! ❌شبهه کاش به جای حجاب حیا اجباری بود، شرف اجباری بود راستی و درستی اجباری بود کاش داشتن معرفت و وجدان و انسانیت اجباری بود .... ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹هرچیزی اجباری شد ارزش آن از بین میرود (همانطور که خود مخالفان حجاب، هم چنین می‌گویند.) بنابراین حیا و وجدان و انسانیت و... وقتی اجباری شد هیچ ارزشی ندارد. همین اختیار است که ارزش عمل آدمی را از فرشتگان افزون می‌کند. قرآن نیز در آیات مکرر به این حقیقت اشاره کرده که نمونه آن آیه معروف (لا اکراه فی الدین) است. 🔹اما در خصوص اجباری بودن حجاب بارها گفته ایم که قضیه، اعتقاد به حجاب یا دین خاصی نیست، بلکه پوشش، مانند هر رفتار اجتماعی، مشمول قانون و قانون گذاری می‌شود. به تعبیر دیگر همانطور که در همه جای دنیا، تردد با خودروی شخصی مشمول یک سری قوانین، مانند لزوم بیمه، معاینه فنی، توقف پشت چراغ قرمز و... است و کسی نمی‌تواند با شخصی خواندن خودرو از رعایت قوانین خودداری کنند، پوشش نیز چنین است. 🔹در آزاد ترین کشورهای دنیا اگر یک استاد دانشگاه یا حتی یک کارمند ساده بخواهد با پیژامه در محل کار خود حاضر شود، بهانه شخصی بودن پوشش به هیچ عنوان از او پذیرفته نمی‌شود. حجاب اسلامی نیز با این مسأله تفاوتی نمی‌کند، تنها ارزش‌های زیربنایی پذیرفته شده در جامعه که قوانین از آنها تولید می‌شود، متفاوت است. 🔹 خلاصه اینکه اعتقادات درونی افراد چیزی است و رفتارهای اجتماعی مقوله ای دیگر. در هر جامعه بر اساس ارزش‌های آن جامعه، هر گونه رفتار اجتماعی که نسبت به ارزش‌های غالب آن جامعه ناهنجاری محسوب شود، توسط قانون محدود می‌شود. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
و لینک برخی شبهات پیرامون حجاب اجباری یا حیای اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6069 حجاب اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6070 مقایسه حجاب و برده داری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6071 حجاب اجباری فایده‌ای نداشته https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6072 حجاب پر قدرت https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5454 تبیین علمی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5456 بی‌حجابی حضرت زینب در عاشورا؟! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5923 زن‌ها حجاب داشته باشند تا مردها گناه نکنن؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6046 مقایسه‌ی منع حجاب در غرب و حجاب اجباری در ایران! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5588 در قرآن آیه‌ای پیرامون حجاب نداریم https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5333 جایگاه تمدنی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5455 گشت ارشاد تا الان چه کسی را با حجاب کرده؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5453 مقایسه واکنش علما به اختلاس و حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5418 اختلاس ها توسط بی‌حجاب‌ها نبوده است https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5199 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌شبهه ۷۳۶ [کلیپ] علامه برقعی: مهدی یک چیز موهومی است و امام حسن عسکری اصلا فرزند نداشته است، به جای توسل به او، از خود خدا کمک بخواهید! (شبهه خلاصه شده است) 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 پیش از پاسخ به این شبهه یادآور می شود که یکی از روشها برای باورپذیر کردن شبهات، انتساب شبهه به افراد مشهور یا مهم است. به همین دلیل مشاهده می کنید که در فضای مجازی مثلاً از قول چارلی چاپلین، شکسپیر، نادرشاه، کوروش و... سخنانی نقل می شود که حتی روح آنها نیز این سخنان بی خبر است!! گاهی نیز برای اینکه ادعا و شبهه ی منتشر شده وجاهت بیشتری پیدا کند گوینده ی آن را با القابی همچون: علامه، پروفسور استاد و ... توصیف می کنند. مثلاً می گویند «پروفسور ناکازاکی دانشمند ژاپنی در مورد مردم ایران گفته است....» در حالیکه چنین شخصی اساسا وجود خارجی ندارد. در مورد مرحوم آقای برقعی نیز چنین است. یعنی برای ترویج و انتشار نظرات شاذ او که برگرفته از عقاید وهابیون است، القابی همچون آیت الله، علامه، مرجع تقلید و... درست می‌کنند، درحالیکه ایشان نه آیت الله بوده یعنی اجازه اجتهاد از کسی نداشته، و نه علامه. علامه به کسی گفته می شود که در فنون مختلف صاحب نظر و تالیفات علمی ارزشمند باشد. مثلاً اگر به آثار علمی علامه جعفری یا علامه طباطبایی مراجعه شود، چنان کتاب و تألیف علمی در رشته‌های گوناگون دارند که وسعت دانش آنها بر همگان معلوم می‌شود و حقاً آنها را شایسته‌ی این لقب می‌دانند. اما مرحوم آقای برقعی دارای آثار علمی قابل توجهی نیست و بنابراین پرواضح است که جعل لقب علامه برای ایشان، برای پر رنگ کردن نظرات خاص اوست. 🔹اما در خصوص انکار توسل به اهل بیت که توسط ایشان ذکر می شود، هیچ دلیل تازه جز تکرار سخنان وهابیون که بارها رد شده است، مطلبی ندارند. برای پرهیز از طولانی شدن مطلب به شفای چشم حضرت یعقوب به واسطه ی پیراهن یوسف که با صراحت در قرآن ذکر شده اکتفا می شود. یعنی اگر کسی قرآن را به عنوان کتاب آسمانی قبول دارد، امکان عنایت از سوی ولی خدا را نیز باید بپذیرد، اما اگر قرآن را قبول ندارد، سخن دیگری است و اساسا مسائل مهمتری برای اثبات به این شخص وجود دارد و نوبت به اثبات امکان توسل به اولیاء الهی نمی رسد. 🔹در مورد امام زمان علیه السلام نیز ایشان تاکید می کند باید عقل را به کار بست و منکر امام زمان شد!! یعنی همه ی معتقدین به امام زمان ( که اختصاص به شیعه هم ندارد) عقل نداشته و ناگهان عقل تنها به ایشان ارزانی شده و فهمیده امام زمانی وجوود ندارد!! در پاسخ به این نکته بسنده می کنم که دلایل عقلی و نقلی وجود امام زمان آنقدر زیاد است که حتی وهابیونی که ایشان آراء خود را از آنها گرفته هم به مسئله ی مهدویت اقرار و اعتراف کرده اند. برای توضیح بیشتر به اینجا مراجعه کنید👇 ghorbanimoghadam.ir/1178 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۵۶۱ ✍ به قلم حجت‌الاسلام دکتر اولین قائم مقام رهبری ضد انقلاب بود [ منتظری ] ۲- اولین امام جمعه ی ایران حامی منافقین بود [طالقانی] ۳- معلم انقلاب که التقاطی بود [ شریعتی ] ۴-اولین نخست وزیر مملکت جاسوس آمریکا بود[بازرگان] ۵- اولین رئیس‌ جمهور مملکت هم که جاسوس منافقین بود [ بنی صدر ] ۶- نخست وزیر هشت ساله ی جنگ که اصل فتنه است [ موسوی ] ۷- هشت سال رئیس‌ جمهور اصلاحات که حامی فتنه است [ خاتمی ] ۸- هشت سال رئیس‌جمهور سازندگی و رییس تشخیص مصلحت نظام که ساکت فتنه بود [ رفسنجانی ] ۹- هشت سال آخریه هم که جریان انحرافی از کار در اومد [ احمدی نژاد ] ۱۰- رئیس دو دوره ی مجلسمونم که فتنه گر و عامل استکبار از کار دراومد [ کروبی ] سوال اینجاست این انقلابی که نباید بزاریم دست نا اهلان بیوفته اساساً چه موقع دست اهلش بوده که ما نگهش داریم.... ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi مغالطه‌ی به کار گرفته شده در متن فوق، علاوه بر روش برجسته‌سازی نقاط ضعف، نگاه صفر و یک یا سیاه و سفید به افراد است. توضیح اینکه برای انقلاب را همواره دست نا اهلان بشمارد، ساکت فتنه بودن مرحوم هاشمی رفسنجانی را به عنوان یکی از موارد ذکر کرده است. درحالیکه اولا این یک نقطه ضعف برای ایشان محسوب می‌شود (علاوه‌بر نقاط ضعف دیگری که به عقیده نویسنده و دیگران ممکن است در ایشان بوده باشد) اما این باعث نمی‌شود که کسی را به دلیل نقطه یا حتی نقاط ضعف، به کلی نااهل دانست. به همین دلیل است که همین تازگی (۲۸ آبان ۹۸) مقام معظم رهبری از مرحوم هاشمی به عنوان «برادر و رفیق عزیز» یاد کردند. مضافاً اینکه ایشان وقتی رأی آورد که افکار قابل نقد در ایشان کمتر بود، اما در وقتی مردم رفتار ایشان را در طراز انقلاب ندیدند، در دوره نهم ریاست جمهوری به ایشان رأی ندادند، یعنی دقیقا به همان توصیه امام راحل مبنی بر ندادن امور به دست نا اهلان عمل کردند. دیگرانی هم که در شبهه‌ی فوق نامشان برده شده کمابیش از همین وضعیت برخوردارند، مخصوصا مرحوم آیت الله طالقانی که تنها جرمش این بوده که قبل از تقابل سازمان منافقین با نظام برخی مراودات داشته است. یا مثلاً در مورد احمدی نژاد هم همین وضعیت است یعنی اولا در زمان نامزدی برای ریاست جمهوری و در قسمت اعظم آن، از نظر مردم و نظام، اهلیت قابل قبولی داشت، اما به هرحال هیچ کس از رفتار اشتباه در امان نیست و هر لحظه ممکن است وضعیت جدیدی در پیش بگیرد. اتفاقاً این نشان از زنده بودن انقلاب دارد که هاضمه‌ی آن انحراف از آرمان‌ها و اصول را نمی‌پذیرد و افراد تغییر موضع داده (هرچند بزرگ و باسابقه باشند) را پس می‌زند. اگر انقلاب و جمهوری اسلامی مرده و بی خاصیت شده بود، با عوض شدن فکر و شخصیت بزرگانش، عوض می‌شد. بنابراین برخلاف القاء شبهه افکن، این امتیاز انقلاب است که مانند قطاری در حال حرکت به آرمان هاست و مسیر عوض نکرده بلکه این افراد و شخصیت ها هستند که بعضاً از آن پیاده و البته تعداد بیشتری از اقصی نقاط جهان به ان سوار می‌شوند. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌شبهه ۷۳۷ [کلیپ: آخوند؛ یحی زاده]: قرآن کلام خدا نیست چون خدا لب ندارد که کلامی از دو لب او خارج شود و نیز در قرآن تناقض وجود دارد، همچنین قرآن کتاب حقوقی و برای جامعه نیست (شبهه خلاصه شده است) ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹نه شخصیت و جایگاه گوینده و نه قوت مطالب ایشان، در حدی نیست که پاسخ به آن لازم باشد، اما به دلیل اینکه رسانه ها و کانال های معاند، هرگاه یک سخن مخالف از زبان فردی پیدا می کنند چنان آن را در بوق و کرنا می کنند که گویا شخصیت مهمی، حرف بزرگی زده است، به اختصار جوابی عرض می شود: 🔹ایشان برای ادعای خود یعنی کلام خدا نبودن قرآن دو دلیل ذکر کرده: 1. خدا لب ندارد!! که قضاوت در مورد این دلیل را به خوانندگان واگذار می کنم 2. در قرآن تناقض وجود دارد. این دلیل نیز خود یک ادعای مجدد است که برای اثبات آن هیچ شاهد و نمونه ای ذکر نکرده که قابل بررسی باشد. اما نمونه هایی که دیگران ذکر کرده اند توسط دلایل متقن رد شده است و اساساً یکی از وجوه اعجاز قرآن، عدم وجود تناقض در این کتاب است که در طول 23 سال تدوین شده است. برای مطالعه در مورد ادعای وجود تناقض در قرآن و پاسخ به آن به اینجا مراجعه کنید https://b2n.ir/770703 از این گذشته در خود قرآن آیاتی وجود دارد که نشان می دهد قرآن کلام خداست. مثلاً سوره نجم آیه 3 و 4: وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحى‏ سوره بقره آیه 99: وَ لَقَدْ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّناتٍ وَ ما يَكْفُرُ بِها إِلاَّ الْفاسِقُونَ (جالب اینکه در این آیه پس از اینکه بیان می دارد ما قرآن را بر تو نازل کردیم، منکر آن را فاسق می شمارد، گویا قرآن پیش بینی می کرده که ممکن است روزی مسلمانی ادعای مسلمانی بکند و در عین حال قرآن را هم کلام خدا ندارند!!) بله اگر کسی خود اسلام و قرآن را قبول ندارد با این آیات نمی توان کلام خدا بودن قرآن را اثبات کرد، اما اگر کسی خود را مسلمان و بلکه آخوند می نامد، طبیعتاً باید به مضمون قرآن باور داشته باشد. اما اینکه قرآن کتاب جامعه نیست هم سخنی بدون دلیل و شاهد است که باعث می شود قابل بررسی نباشد. اساساً هر سخنی که پشتوانه منطق و استدلال ندارد، غیر علمی و غیر قابل بررسی است. اما باز به این نکته اکتفا می شود که وقتی در کتابی قوانین اجتماعی مانند مجازات، احکام خانواده، تعیین حاکم و ولی امر و ... وجود دارد، طبیعتاً نمی تواند یک کتاب اجتماعی نباشد. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۷۳۹ چگونه امام حسین(علیه السلام) که از مکه به کوفه می رفت، از کربلا سر در آورد؟ تو نقشه نگاه کنی میبینی که کربلا بعد از کوفه است! ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹امام حسین(علیه السلام) در مسیر راه مکه به کوفه، در سرزمین «شَراف»، با لشکرحرّ که برای بردن امام (علیه السلام) به کوفه از طرف عبیدالله بن زیاد مأمور شده بود، مواجه شدند، و برای اینکه در صورت درگیری با آنها،بتوانند موقعیت بهتری داشته باشند، مسیر خود را به سمت کوه «ذوحسم»کج کردند. (ذو حسم،نام کوهی است که بین آن تا عذیب الهجانات به طرف کوفه «سی وسه میل» فاصله است.) ▪️بعد از رسیدن امام(علیه السلام) به منطقه ذوحسم، لشکرحرّ هم به آنجا رسید. بعد از گفتگوهایی که بین امام وحرّ، صورت گرفت، امام (علیه السلام) دستور دادند تا نیروها و حتّی اسبهای آنان را هم آب دادند، و بعد هم به اقامه نماز پرداختند که حرّ ونیروهایش هم به امام حسین(علیه السلام) اقتدا کردند. 🔹 سپس امام(علیه السلام) اشاره به نامه هایی که کوفیان نوشته بودند، کرده و خطاب به کوفیانی که در لشکر حرّ بودند، فرمودند: حال اگر نمی خواهید؛ به همان جایی که از آنجا آمده ام، باز می گردیم. لذا امام هم دستور دادند که سوار شوید، ولی وقتی خواستند برگردند، سپاه حرّ، بین آنها و راه برگشت، حائل شد. امام(علیه السلام) به حرّ فرمود: پس چه می خواهی؟ حرّ گفت: والله می خواهم تو را نزد عبیدالله بن زیاد ببرم! امام حسین(علیه السلام) هم فرمودند: «در این صورت والله من از تو تبعیّت نخواهم کرد»، حرّ گفت: بنابراین والله من هم تو را رها نخواهم کرد. 🔹وقتی سخن وگفتگو طولانی شد، حرّ به امام حسین (علیه السلام) گفت: من به جنگ با شما مأمور نشده ام، مأمور شده ام از شما جدا نشوم تا تو را وارد کوفه کنم. حال اگر نمی پذیری پس راهی را انتخاب کن که شما را نه به کوفه برساند و نه به مدینه بازگرداند این پیشنهاد حدّ وسطی بین من و شما باشد تا اینکه من به ابن زیاد نامه بنویسم و شما چنانچه بخواهی به یزید بن معاویه و یا اگر خواستی به عبیدالله بن زیاد نامه ای بنویس،تا به امید خدا بدین واسطه دستوری بیاید و مرا از مبتلا شدن به کارشما رها نماید. ▪️در این هنگام حرّ به سمت چپ «عذیب» اشاره کرد و به امام حسین(علیه السلام) گفت: اینک از راه «عذیب و قادسیه» به سمت چپ برو، در حالی که آنها در «ذی حسم» بودند. و بین «ذی حسم» تا «عذیب» سی و هشت میل فاصله بود، بنابراین امام حسین(علیه السلام) با اصحابش حرکت کردند و حرّ آنها را همراهی می کرد.{ تاریخ طبری،ج ۵ ص ۴۰۱ تا ۴۰۳؛ارشاد ج۲ ص ۷۹ تا ۸۱) ▪️دو گروه همچنان به مسیر خود ادامه دادند و حرّ همچنان منتظر رسیدن دستور عبیدالله بود، تا اینکه بالاخره نامه عبیدالله رسید که به حرّ نوشته بود: «وقتی نامه ام به تو رسید و فرستاده ام نزد تو آمد حسین(علیه السلام) را متوقف کن، ودر بیابان بی آب وعلف و بدون حصار و سنگری فرود آر، به فرستاده ام دستور داده ام، همراه تو بوده،از شما جدا نشود تا اینکه خبر اجرای دستورم توسط تو را برایم بیاورد.والسلام». ▪️نامه در سرزمین کربلا به حر رسید، لذا حرّ برای متوقف کردن امام در همان سرزمین بی آب وعلف، خدمت امام رفت، آنها گفتند: ما را رها کن تا در این آبادی -منظورشان نینوا بود - یا آن آبادی -منظورشان غاضریّه بود- یا آن یکی - مقصودشان شفَیّه بود- منزل کنیم. 🔸 حرّ گفت: نه والله نمی توانم این کار را انجام بدهم،این مرد به عنوان جاسوس به دنبالم فرستاده شده است. (تاریخ طبری ج ۵ ص ۴۰۸ تا ۴۰۹ و ارشاد ج ۲ ۸۲ تا ۸۴ ) 🔹لذا به ناچار امام حسین(ع) در سرزمین کربلا فرود آمد ..... ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
♻️ پاسخ حمید رسایی به توئیت آقای محمدرضا زائری: ‌متاسفانه مدتی است برخی چهره‌های شناخته شده، در حال ملامت داشته‌های خود هستند. یکی حجاب قانونی را می‌زند، یکی روحانیت را به انزوا دعوت می‌کند، یکی ... کبُرَ مَقتاً عِندَاللهِ اَن تَقُولوا مَالَا تَفْعَلُونَ ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
حجاب اختیاری.mp3
8.51M
🔹 همه‌ی دلایل طرفداران حجاب اختیاری نقد و بررسی دلایل کسانی که الزام قانونی برای رعایت را قبول ندارند. ✅ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۷۳۹ مگه جنگ چیز خوبیه که براش هفته بزرگداشت میگیرین؟ جنگ طلبید مگه؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹مسلماً جنگ خوب نیست قرآن هم می‌فرماید: «والصلح خیر» یا می‌فرماید اگر دشمنان به صلح تمایل نشان دادند، شما هم به صلح تمایل نشان دهید (انفال ۶۱) اما دفاع همه جای دنیا مقدس و لازم است؛ ما جنگ نکردیم، دفاع کردیم. و این گرامیداشت دارد. همچنین جوانان ایران اسلامی نشان دادند که نیروی ایمان می تواند، ارتش تا بن دندان مسلح صدام که با پشتیبانی کشورهای قلدر دنیا همراه بود را شکست دهد و این نیز لازم است همواره در یاد و خاطره ما بماند تا راه را گم نکنیم. 🔹 سوم اینکه در این جنگ هیچ کدام از اهداف دشمن محقق نشد و ایران حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد در حالیکه در ۲۵۰ سال اخیر با جنگ و بدون جنگ قسمت‌هایی از کشور عزیزمان را از پاره تن وطن جدا کردند. در این گزارش تلخ تأمل کنید تا اهمیت دفاع مقدس را دریابید👇 1️⃣ آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد .(حدود ٢٠۵ سال پیش) 2️⃣ منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد(یعنی حدود ١٩٠ سال پیش). 3️⃣ افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش ). 4️⃣ ترکمنستان،ازبکستان و قرقیزستان بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد( یعنی حدود ١٣٧ سال پیش). 5️⃣ پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جداشد ( یعنی حدود ١١٣ سال پیش). 6️⃣ مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد( یعنی حدو۴٧سال پیش). 7️⃣ شهر بندری وزیبای فیروزه در شرق دریای مازندران،قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃 🌸 4تا6سالگی (قسمت اول) 💠از دیگر خصوصیات عقلی و ذهنی این است که کودکان در این سنین، به قصه گویی علاقه مند می شوند. بچه ها خودشان را می گذارند جای شخصیت داستان. ✅(این نکته قابل بیان است که: نویسندهٔ کتاب های قصه وشعر کودکان باید کارشناس تربیتی باشد نباید این گونه باشد که یک اسم باشد وبه دنبالش صفات بد.اینطور بچه ها کار بد یاد می گیرند.) 🔷درقصه گویی با تخیلات کودک سر و کار داریم، تخیلات در کودکان زیاد است. بعنوان مثال پدرش راننده است تصور( تخیل) می کند پزشک است. 🔹ما بزرگترها خیلی اوقات تخیلات کودکان را با دروغ گویی اشتباه می کنیم . ⬅️آیا تخیلات در کودکان خوب است یا نه؟ ✅ در پاسخ می گوییم تخیلات همانند چاقوی دو لبه است و این تخیل در کودکان باید جهت دهی شود مثلا وقتی با کودکمان مهمان بازی میکنیم از تخیل او در یادگیری مهارتهای زندگی مثل خانه داری، آشپزی وکمک درکارمنزل استفاده کنیم وتخیل او را در جهت مثبت هدایت کنی 🔷لبهٔ مثبت تخیل: ۱.فضای مناسب برای یادگیری است. ۲. شخصیت پردازی می تواند تبدیل به الگو شود. ۳.تخیلات کودک به سمت منفی سوق پیدا نمی کند (البته) اگر شخصیت منفی در قصه گویی نباشد. 🔷لبهٔ منفی تخیل: ۱. واگذار کردن کودک به تخیلات خودش٬ این کودک قطعا می رود به سمت منفی. ۲. تنهایی بیش از حد کودکان منجر به این می شود که بچه ها تخیلات منفی داشته باشند. ۳.عدم وجود امکانات مناسب. در قصه گویی ٬ قصه ها باید ساختار ساده وقابل فهم متناسب با سن کودک داشته باشد. 💠ویژگی های قصه گویی: ✔️۱. ساختار قصه باید قابل فهم باشد. ✔️۲. قصه باید حس کنجکاوی ویادگیری کودک را غنا بخشد. ✔️۳. قصه باید از حواس متناسب کودک بهره بجوید. مانند حس مهم بصری (قصه های تصویری) ✔️۴. قصه نباید سریالی باشد بلکه در هر قسمت باید به نتیجه برسد. اگر نتیجه ای نبیند مثل سر کار گذاشتن است. باید این گونه باشد؛ امروز؛ قصه + نتیجه و فردا؛ قصه + نتیجه. ✔️۵. باید بالحن وادبیاتِ زیبا گفته شود. ✔️۶. حتی المقدور سعی کنیم داستان های واقعی وقابل فهم را بگوییم. ⬅️نکتهٔ مهم در محدودهٔ فکر کودکان این که؛ کودکان٬ جاندار پندار هستند وبه موجودات بی جان جان می دهند. کودکان انسان پندار هستند. @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
(کودک) کودکانی که والدین شان بیش از حد از تلفن همراه استفاده می کنند و با آن مشغولند،به مشکلات رفتاری از جمله بیش فعالی، نگرانی و ضعف حافظه دچارند و استفاده بیش از اندازه والدین از تلفن همراه به پیوند آنها با کودکانشان آسیب وارد می کند. زمانی که پدر و مادر مدت زمان طولانی را صرف نگاه کردن به گوشی تلفن همراه خود می کنند ، فرزندان آنها تمایل دارند با آنها بازی کرده و توجه والدین را به خودشان جلب کنند. همچنین نداشتن تماس چشمی و تعامل با کودکان می تواند سبب کاهش ارتباط و پیوند بین والدین و کودکان شود. @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃 🌸 4تا6سالگی (قسمت دوم) 💠 شرایط و محتوای قصه کودکان: خدای متعال در قرآن ۳۰۰ داستان آورده است. پس داستان و قصه برای کودکان نقش مهمی دارد. 🔷قصه برای کودکان شرایطی دارد: ✔️۱. باید شخصیت اصلی داستان٬ مثبت باشد‌ (بچه لجباز و تنبل و‌..اینها بار منفی دارد و الگوی منفی است.) ✔️۲. قصه باید مثبت باشد. ⬅️حال این سوال پیش می آید که٬ پس بچه چه طور مبارزه با بدی ها و منفی ها را یاد بگیرد؟ ✅جواب: الف) این شناخت بدی و مبارزه برای ۷ سال دوم است چون کودکان زیر ۷ سال قدرت تحلیل مسائل را ندارند. ب) کودکان آستانهٔ تحمل پایینی دارند. اگر در زیر ۷ سال کار های بد و منفی را یاد کودکان دهیم٬ سریع بروز می دهند پس خیلی محتوا های منفی و بد به بچه ها ندهیم..( و این نکته قابل بیان است که کودک زیر ۴ سال باید فقط کنار مادرش باشد نه مهد و مراکز اجتماعی.) ✔️۳. تصاویر قصه مثبت باشد. پس به طور کل٬ جهت دهی از لحاظ شنیداری و دیداری باید مثبت باشد. 💠قصه به اشکال مختلف بیان می شود: ۱. ترکیب تصویر و بیان هر دو. ۲. شنیداری٬ مثلا برایش تعریف می کنیم. ۳. تصویری٬ کتاب قصه بدون متن چاپ شده که با تصویر است و پدر و مادر یا خود بچه برای تصاویر قصه بسازند. 🔷حتی در مورد اهل بیت می توان تصویر سازی کرد. مثلا قصهٔ غدیر خم با تصویر باشد. نکته: یک انسان در طول عمر خود می تواند ۳۲ میلیون تصویر را ذخیره کند. همین گونه است که در اسلام نگاه به کعبه٬ پدر و مادر٬ قرآن٬ دریا٬ گل و حرم ائمه ع عبادت است‌. لذا بهتر است که در منازل خود نام ۱۴ معصوم و آیه های قرآن (وان یکاد و...) نصب باشد. 💠داستان تصویری ممکن است؛ الف)تصویر از پیش طراحی شده باشد. قبل از بیان قصه٬ تصویر آن را تهیه کنیم. ب) زنده باشد. یعنی همان لحظه که به کودک قصه می گوییم تصاویرش را بکشیم و این به بچه کمک می کند در شکل گیری شخصیت. 💠محتوای قصه: ممکن است محتوای قصه حقیقی و یا تخیلی باشد. در قصه گویی اولویت با محتوای حقیقی است. مانند داستان انبیاء و اهل بیت ع و قصهٔ زندگی خود و واقعیت ها. ✅(لازم به ذکر است نکته ای در مورد دروغ در کودکان؛) دروغ کودکان زیر ۷ سال خیلی معنا ندارد یعنی اکثراً تخیلات ذهنی خود را بیان می کنند و باید تخیلات بچه را جهت دهی کرد با قصه های تصویری و تحلیل مثبت. دروغ گویی یک ناهنجاری با ریشهٔ محیطی است. گاهی ما عامل ایجاد دروغ می شویم. یعنی وقتی همسر یا فرزندمان در قبال دیر کردن خود راست می گوید٬ برخورد تندی می بیند لذا دفعهٔ بعد دروغ می گوید. و عمدتاً انسان های ترسو دروغ می گویند. برای پرورش قوهٔ تخیل بچه٬ گاهی اوقات میتوان قصه نیمه تمام برایش بگوییم تا خود کودک قصه را پایان دهد. @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
🔴⚪🔴برخی از فواید و اثرات کاربردهای ماز در تقویت فرایندهای ذهنی کودکان: ۱ـ تقویت و پرورش مهارت دیداری ـ حرکتی در کودکان؛ هماهنگی چشم و دست؛ یکپارچه سازی دیداری – حرکتی💦 ۲ـ تقویت دقت و توجه در کودکان💦 ۳ـ افزایش تمرکز کودکان💦 ۴ـ تقویت مهارتهای حرکتی و ریز و درشت دست💦 ۵ـ جدا کردن بچه ها از کامپیوتر و تلویزیون💦 ۶ـ یک سرگرمی خوب جهت ساماندهی اوقات فراغت کودک💦 ۷ـ تقویت مهارت مسیر یابی و هوش مکانی کودکان💦 ۸ـ بهبود مشکلات نارسانویسی و کند نویسی در کودکان💦 ۹ـ شناسایی و تقویت جهت یابی💦 ۱۰ـ ایجاد اعتماد به نفس با کسب موفقیت در حل ماز💦 ۱۱ـ روشی درمانی برای کودکانی که در توجه و تمرکز مشکل دارند.💦 ۱۲ـ یک نوع بازی فکری لذّت بخش💦 ۱۳ـ بهبود حواس پرتی💦 ۱۴ـ افزایش توانمندی‌های ذهنی کودکان و تقویت هوش انان💦 ۱۵ـ تقویت ماهیچه های دست، قدرت و تعادل آن💦 ۱۶ـ تقویت مهارت حل مساله و تفکر💦 ۱۷ـ تقویت حافظه فعال و کوتاه مدت در کودکان💦 (نشان دادن مسیر حرکت و پنهان کردن آن از دید کودک، به یادآوردن مسیر و حرکت مطابق این یادآوری) ۱۸ـ افزایش سرعت عمل کودک💦 (با محاسبه‌ی زمان و دادن امتیاز به کودک در صورت بهبود زمان حرکت در ماز ) ۱۹ـ تقویت سرعت پردازش، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اقدام در کودکان💦 ۲۰ـ و در نهایت با پرورش و تقویت مهارتهای فوق کودک دریادگیری مواد درسی و مهارت املانویسی، خواندن و ریاضی رشد خواهد یافت.💦 @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
📝چرا زنان موفق ایرانی توسط فمینیست‌ها سانسور می‌شوند؟ ❣1️⃣ خانم دکتر طوبی کرمانی متاسفانه در ۲۲ شهریور ۹۹ و در سن ۷۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفتند. ایشان دارای فوق دکترای فلسفه تطبیقی و کلام از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا بودند و بر خلاف برخی‌ها که با تحصیل در آمریکا یا اروپا غربزده و مخالف اسلام می‌شوند با پذیرش دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، منادی وحدت درجهان اسلام بوده است. از جمله آثار علمی و فرهنگی ایشان، تألیف بیش از ۶۰ مقاله و تصنیف ۱۲ کتاب علمی و اجتماعی و شرکت در بیش از ۸۰ کنگره ملی و بین‌المللی در داخل و خارج کشور است. دکتر کرمانی استاد فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران و اولین زن فوق دکترای فلسفه در ایران است. ❣2️⃣ خانم دکتر مریم کوچکی‌نژاد فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف و استاد دانشگاه نورث وسترن آمریکا و یکی از ۴۰ استاد برتر دنیا در رشته مدیریت است. ❣3️⃣ دکتر طناز بحری، دکتر نخبه ایرانی و رئیس کلینیک هماتولوژی بیمارستان آراسموس روتردام هلند که حقوق ۱۰ هزار یورویی را رها کرد و به ایران آمد. 🔹️اینکه چرا وجود چنین زنان موفقی نزد فمینیست‌ها، برجسته نشده است به این دلیل است که ایشان خاری در چشم فمینیست‌های مدعی حقوق زنان بوده و با حجاب خود و با دفاع از مکتب اهل بیت، مورد سانسور رسانه‌ای آنها قرار گرفته‌اند. 🔹️زن موفق از نظر فمینیست‌های ایرانی، زنی است که برهنه و هرزه باشد و آرزویش این باشد که شبیه مردان شود و با کانون خانواده مبارزه نماید. لذا در نزد فمینیست‌ها، زنی که تحصیلکرده و باحجاب باشد، به محاق سانسور رفته و دیده نمی‌شود. اما اگر یک زن هرزه، روسری خود را روی چوب بگیرد، همه فمینیست‌ها و پادوهای غربزده و لمپن مثل علینژاد و... فریاد دفاع از حقوق زن سر می‌دهند. 🔹️و اینگونه هست که فمینست‌های ایرانی، رسوا شده‌اند و حنای آنها رنگی ندارد و کذب بودنِ ادعایشان در دفاع از حقوق زن، فاش شده است. 🔹️آری! فمینیست ایرانی، یک دنباله‌رو و مترسک نظام سلطه است تا زن ایرانی را از خانواده جدا کند و با فاسد کردن زنان، جامعه ایرانی را نابود و کشور را در اختیار دشمن قرار دهد. و لعن الله امتََ اسست اساس الظلم و الجور... @AntiFeminism @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃 🌸 3 💠براي بچه ها قصه بگوييد. قصه گويي يكي از روش هاي سنتي خوب گذشته ي ما است. ❌در حال حاضر ما كتاب داستان را جايگزين قصه گفتن كورده ايم. نه اينكه كتاب داستان خوب نيست اما براي بچه ها قصه بسازيد و زندگي گذشته خودتان را در قالب قصه براي آن ها تعريف كنيد. ✔️قصه مثل ذهن سه عنصر، كشف و پردازش و ابداع را دارد. قصه ما را به گذشته وصل مي كند و پلي است كه گذشته را به حال متصل مي كند و حال را به آينده. قصه فرهنگ گذشته را منتقل مي كند. 🔷 توقع نداشته باشيد كه بچه ها بروند و متون و قصه هاي كهن را بخوانند تا گذشته ي ما را كشف كنند. 💠قصه ي خوب قصه اي است كه ✔️در آن كشف داشته باشد. قصه ي خوب بر پايه ي تصوير كار مي كند يعني تصوير سازي مي كند. قصه گويان و مدرساني موفقند كه درس يا كلام شان حالت تصوير سازي داشته باشد يعني شنونده بتواند از كلام شان تصويري در ذهن خود بسازد. تصويرسازي نشاط ايجاد مي كند. در تصوير كودك كشف مي كند، پردازش به عهده ي خودش است، بعد به نتيجه و ابداع مي رسد. ✅قصه اگر به نصيحت تبديل شود كشف در آن وجود ندارد و نتيجه توسط گوينده منتقل مي شود و ممكن است شنونده را به سمت سرزنش خود ببرد و احساس گناه ايجاد كند. در صورتي كه قصه بايد احساس خوشايند ايجاد كند. 🔷 گذشته ي واقعي خودمان را در قالب قصه به بچه ها منتقل كنيم، يك موضوع اين گذشته مي تواند غذا و سادگي آن در گذشته باشد البته سر بچه ها منت نگذاريد و احساس گناه به آن ها ندهيد. مثل: " اونموقع ها ما يك لقمه غذا هم پيدا نمي كرديم اما حالا اين همه غذا جلوي شماست و..... " آداب و رسوم غذا خوردن گذشتگان را ياد بگيريم و در قالب قصه هاي شيرين براي كودكان تعريف كنيم. 🔷توضیحات انتزاعی به کودک ندهید درباره مسایل مختلف باقصه و تصویر سازی درمسایل مختلف به کودک آگاهی دهید. 🔷در زمان كودكي ابن سينا بچه ها تا ده سالگي به مدرسه ادب و قرآن مي رفتند و بسيار جالب است كه تمام روش هاي ادب آموزي كودكان در قالب قصه بوده است. درست مثل ادبيات خودمان كه سرشار از قصه است. چون ادبيات ما مي خواهد به مردمش ادب ياد بدهد. @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
🤴👸 ✳️هر روز رو به نوجوانتان کنید و برای او دعاهای زیبا بکنید،این دعاها می آورد🤝💓 ✳️ولی در دعاها هیچگاه نگویید ان شاءالله هیچ وقت گرفتار نشوی یا ان شاءالله هیچوقت به برنخوری⚠️ ✳️نوجوان باید بداند اینجا دنیاست و دنیا با همراه است😱💯 ✳️بنابراین اینطور برای او دعا کنید ان شاءالله همیشه در مقابل مشکلات و محکم باشی💪 یا ان شاءالله بتونی راحت از پس روزهای سخت بربیایی👌 @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ روشهای درست تربیتی 🔰 موقتی یکی از مناسب کودکان می باشد و یکی از جایگزین های مناسب برای بدنی کودک است و به این صورت است که شما کودکتان را برای مدتی از فعالیتی محروم می کنید البته این باید به گونه ای باشد که شما احساس کند چیز با ارزشی را از دست داده است @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
در دانشکده‌های فنی یا پزشکی به دانشجو نمی‌گویند که این کار یا آن کار را نکن تا بعد از 7 سال دکتر یا مهندس ‌شوی. بلکه می‌گویند که چه کاری را بکن. پدری و مادری فقط آموختن کار خوب به فرزندش است. ما متأسفانه فکر می‌کنیم که پدری و مادری فرماندهی است. باید بچه را مسئول بار آورد تا جوابگوی کار خودش باشد و احساس استقلال کند. روزی که به عنوان پدر و مادر به فرزندمان می‌گوییم این کار یا آن کار را بکن نتیجه اش این خواهد بود که وقتی درمدرسه می‌گویند که این تکلیف را در خانه انجام دهید کودک اصلأ فکر نمی‌کند که این تکلیف خودش است بلکه می‌گوید این تکلیف پدر و مادرم همراه با جنگ است. به عنوان مثال، در مورد مسواک زدن، اصلأ نباید به کودک بگوییم که مسواک بزن بلکه باید خودمان عمل مسواک زدن را طوری با لذت و سر و صدای توأم با شادی انجام بدهیم که کودک خودش هم (ولو دو روز بعد) به سر شوق بیاید که مسواک بزند. وقتی کودک خودش خواست که مسواک بزند آن موقع به کودک بگوییم چون مسواک نداری باید صبر کنی تا فردا برایت مسواک بخریم و همه با هم مسواک بزنیم. @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
حوصله پدر، بچه را با شخصیت می کند. پدر وقتی خوش‌اخلاق و با تحمل و با حوصله باشد، بچه باشخصیت می‌شود. حوصلۀ پدر، حوضی است که بچه در آن رشد می‌کند. بچه، مثل «ماهی» است و «حوصلۀ پدر» مثل حوض. آن پدری که حوصله‌اش زیاد است، مثل دریاچه است و بچه تا حدّ ماهی‌های دریاچه رشد می‌کند و بزرگ می‌شود. پدری که از این هم باحوصله‌تر است، مثل یک دریاست، بچه مثل ماهی در دریا، به اندازۀ نهنگ قدرت و جرأت پیدا می‌کند. شما ببینید حسین بن علی (علیه‌السلام) فرزند دریاست، در دریای حوصله پدرش و جدّش رشد کرده است، از این جهت است که یک شخصیت زنده و بزرگ است. "آیت الله حائری شیرازی" @madarezirak
هدایت شده از 💖 مادر زیرک 💖
آزادی دادن بیش ازحد و افراطی به کودک زمانیست که به کودک از دو سالگی صبر را نیاموختید یا زمانیکه می توانسته کارهایش را با کندی انجام دهد شما به جایش انجام دادید و مسؤلیت مطابق سنش را به او نیاموختید. یا با دیدن جیغ و داد وکتک زدن خود شما و دیگری تسلیم شدید. @madarezirak