eitaa logo
سائحات
2.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
5.4هزار ویدیو
75 فایل
زیر نظر خانم طاهره همیز اداره می شود قابل توجه عزیزان بزرگواراین کانال سائحات تخصصا خودم (همیز) دراین کانال مطلب انتخاب کرده ومیگذارم وربطی به کانال هم نامم ندارد . ومن ایشان راتأییدنمیکنم زیرا وزارت اطلاعات ایشان راتأتید نمی کرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
*پیام های آیات ۱۸-۱۹ سوره یس* 🔸 در برابر هر *سخن انحرافى* بايد *پاسخى روشن* عرضه داشت. «قالوا انّا تطيّرنا بكم، قالوا طائركم معكم» 🔹 *تكذيب* «فكذّبوهما»، *تحقير* «تطيّرنا بكم» و *تهديد* «لنرجمنّكم» از *حربه هاى كفّار* است. 🔸 *فالگيرى و فال زدن*، از آداب و رسوم *جاهلى* است. «تطيّرنا بكم» 🔹 كسى كه *منطق ندارد به خرافات متوسّل مى شود.* «تطيّرنا بكم» 🔸 *انحراف فكرى مقدّمه ى انحراف عملى است.* «تطيّرنا بكم... لنرجمنّكم» 🔹 *كفر*، مايه *سنگدلى* و *جسارت به انبيا* است. «لنرجمنّكم» 🔸 *كفّار* كه در برابر منطق و روش پيامبران *منطقى ندارند*، پس از *تكذيب*، دست به *تهديد* مى زنند. «لنرجمنّكم و...» 🔹 كار انبيا، *غفلت زدايى* و توجّه دادن مردم به *فطرت* سالم است. «ذكّرتم» 🔸 يكى از جلوه هاى *اسراف*، *سركشى و طغيان* است. «بل انتم قوم مسرفون» 🔹 ريشه ى بدبختى ها طغيان و اسراف است، نه ايمان به خدا و پيامبران. «بل انتم قوم مسرفون»
بسم الله الرحمن الرحیم 🟨 *وَجَاء مِنْ أَقْصَي الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَي قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ (۲۰)* 🟥 *اتَّبِعُوا مَن لاَّ يَسْأَلُكُمْ أَجْراً وَهُم مُّهْتَدُونَ (۲۱)* و از دورترين منطقه شهر، مردى با شتاب آمد (و) گفت: اى قوم من! از اين انبيا پيروى كنيد. از كسانى كه پاداشى درخواست نمى كنند و خود هدايت يافته اند پيروى كنيد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*پیام های آیات ۲۰-۲۱ سوره یس* 🔹 دور بودن از شهر، نشانه دورى از فرهنگ نيست. «و جاءَ من أقصا المدينه رجل» 🔸 *حمايت از حقّ، مرز و منطقه ندارد.* «جاء من أقصا المدينه رجل» 🔹 گاهى يك تنه بايد حركت كرد و فرياد كشيد. «جاء من أقصا المدينه رجل» 📌 *حضرت على عليه السلام مى فرمايد: در راه حقّ از اندك بودن پيروان نهراسيد.* (نهج البلاغه، خطبه۲۰۱) 🔸 براى حمايت از حقّ، مسافت طولانى نبايد مانع باشد. «أقصا المدينة» 🔹 *طرفدارى از حقّ*، انگيزه و سوز لازم دارد نه نشان و عنوان. «رجلٌ» 🔸 *حمايت از حقّ، بايد با شدّت، سرعت، منطق و عاطفه همراه باشد.* «يسعى - يا قوم - هم مهتدون» 🔸 *شكستن سكوت و فرياد زدن در محيطهاى انحرافى، براى حمايت از رهبرى حقّ مورد ستايش خداوند است.* «قال يا قوم» 🔹 *اخلاص در تبليغ*، شرط جذب مردم است. «اتّبعوا من لا يسئلكم أجراً» مناديان حقّ نبايد از مردم مزدى بخواهند. 🔸 هاديان بايد خود مهتدى باشند. «اتّبعوا... مهتدون»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210112-WA0059.mp3
3.71M
🔴👈تفسیر صوتی آیات ۲۲-۲۷ سوره یس توسط حاج آقای قرائتی به مدت ۱۰:۵۰ 🆔 @hamiz_t
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻*وَمَا لِي لاَ أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (٢٢)* 🔻*أَأَتَّخِذُ مِن دُونِهِ آلِهَةً إِن يُرِدْنِ الرَّحْمَن بِضُرٍّ لاَّ تُغْنِ عَنِّي شَفَاعَتُهُمْ شَيْئاً وَلاَ يُنقِذُونِ (٢٣)* 🔻 *إِنِّي إِذاً لَّفِي ضَلاَلٍ مُّبِينٍ (٢٤)* 🔻 *إِنِّي آمَنتُ بِرَبِّكُمْ فَاسْمَعُونِ (٢٥)* 🔻 *قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ (٢٦)* 🔻 *بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ (٢٧)* چه شده است مرا كه نپرستم آنكه مرا آفريده است و همگى به سوى او بازگشت داده مى شويد. آيا به جاى او خدايانى را برگزينم كه اگر خداوند رحمان اراده ى گزندى به من نمايد، شفاعت آنها كمترين سودى براى من ندارد و مرا نمى رهانند؟ در اين صورت من در گمراهى آشكارى خواهم بود. (اى مردم! بدانيد) من به پروردگارتان ايمان آوردم، پس (شما نيز سخن مرا) بشنويد (و ايمان آوريد). (سرانجام او را شهيد كردند) به او گفته شد: به بهشت وارد شو. گفت: اى كاش قوم من مى دانستند. كه پروردگارم مرا بخشيد و از گرامى داشتگان قرارم داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*نکته های آیات ۲۲-۲۷ سوره یس* 🔵 بر اساس آنچه در تفسير مجمع البيان آمده است، ماجرا مربوط به زمان حضرت عيسى است كه دو تن از حواريين خود را براى دعوت مردم به شهر انطاكيه فرستاد و آنها در بين راه به حبيب نجّار برخوردند و او با معجزه اى كه اين دو تن نشان دادند، ايمان آورد. آن دو به شهر وارد شدند، ولى مردم سخن آنها را نپذيرفتند و تكذيبشان كردند. حضرت مسيح، «شمعون» بزرگ ترين حوارى خود را به كمك آنها فرستاد و او توانست با به دست آوردن دل پادشاه، نظر او را به دست آورد و اكثر مردم به خدا ايمان آوردند. البتّه اين روايت كه در ديگر كتب تفسيرى نيز آمده است، از دو جهت با متن قرآن سازگار نيست: 🔹 زيرا اوّلاً ظاهر آيات قرآن، فرستادن پيامبر از سوى خدا براى اين قوم است، نه ياران يك پيامبر 🔹 ثانياً اگر اكثر مردم ايمان مى آوردند كه عذاب بر آنها نازل نمى شد.(تفسير نمونه) 🟢 بر اساس روايات، فردى كه براى حمايت از فرستادگان الهى به شهر انطاكيه آمد، حبيب نجّار بود كه از او به «صاحب يس» نيز تعبير شده و در رديف مؤمنِ آل فرعون كه به حمايت حضرت موسى برخاست، شمرده شده است.(تفاسير مجمع البيان و نورالثقلين) امروزه شهر انطاكيه كه ميان حَلب و اسكندريه واقع است و جزو خاك تركيه مى باشد، پس از «بيت المقدّس» دومين شهر مورد توجّه مسيحيان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*پیام های آیات ۲۲-۲۷ سوره یس* 🔸 كسانى كه در برابر آفريدگار خود بندگى نكنند در *دادگاه وجدان* محكومند. «و مالى لا اعبد» 🔹 يكى از راه هاى *دعوت* ديگران، بيان *اعتقادات منطقى* خود است. «مالى لا اعبد الّذى...» 🔸 توجّه به مبدا و معاد سرچشمه ى بندگى است. «فطرنى و اليه ترجعون» 🔹 *مقايسه*، از بهترين راههاى آموزش است. خدا مرا آفريده، ولى بت ها برايم ذرّه اى فايده ندارند. «فطرنى - لا تغن عنّى شفاعتهم» 🔸 *سختى* هايى را كه انسان مى بيند، با اراده خداوند و در مدار *رحمت* اوست. «اِن يردن الرّحمن بضُرّ» 🔹 براى *توجّه به خداوند*، كافى است شرايط سخت و فوق العاده را در پيش خود مجسّم سازيم. «اِن يردن الرّحمن بضُرّ» 🔸 براى جريحه دار نكردن عواطف مردم، از خود مثال بزنيم. «اِن يردن الرّحمن بضُرّ...» 🔹 بهترين راه دعوت، *دعوت عملى* است. «انّى آمنت» 🔸 *شهادت در راه حمايت از رهبر آسمانى و امر به معروف سابقه اى بس طولانى دارد*. «قيل ادخل الجنّة» 🔹 *ميان شهادت و بهشت فاصله اى نيست*. «قيل ادخل الجنّة» 🔸 *مردان خدا حتّى بعد از مرگ و شهادت نيز در فكر زنده ها هستند*. «يا ليت قومى يعلمون» 🔹 حيات و بهشت برزخى قبل از بهشت موعود است. «قيل ادخل الجنّة» 🔸 *شهادت سبب مغفرت است*. «بما غفر لى» 🆔 @hamiz_t