eitaa logo
هـــــمـــــنـــــشـــــیـــــنـــــ
3 دنبال‌کننده
296 عکس
52 ویدیو
16 فایل
امـام زمـان! اگـر نشــسـتن تـو بـا مــن فـقـیـر عــار اسـت نگر به باغ و ببین «همنشین گل» خار است * ارتباط با ما: eitaa.com/hamneshin68 * تذکر: نشر مطالب تنها از طریق «فوروارد» مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ دشمنی که تا دیروز از شاه ایران و نوچه‌هایش در منطقه را با یک سفیر مدیریت می‌کرد، اکنون به چنان درماندگی و استیصالی رسیده است که سفیر سفیهش را برای یارگیری به خیابان می‌فرستد... این یک پیروزی و دستاورد بزرگ است برای انقلاب اسلامی ایران که نباید کوچک شمرده شود. محمدامین امامی eitaa.com/hamneshin_313
🔰خانه خراب کن ترین نوع ظلم، ظلم به بی کسی که دستش به جایی بند نیست! ✅ عَنِ الْحَارِثِ، عَنْ عَلِيٍّ علیه السلام قَالَ :قَالَ رَسُولُ اللَّه: يَقُولُ اللَّهُ: اِشْتَدَّ غَضَبِي عَلَى مَنْ ظَلَمَ مَنْ لَايَجِدُ نَاصِراً غَيْرِي. 🔻 حضرت از قول خداوند متعال نقل می کنند که پروردگار عالم اینگونه فرمود که: إشتَدّ غضَبی علی مَن ظَلَم مَن الیَجدُ ناصراً غیری. ظلم جزو گناهان خانه خراب کن است، خدای متعال با ستمگران، ظالمانِ به دیگران برخورد تندی دارد، علی لعنةُ الله علی القومِ الظالمین، در یک جاهایی: «و الکافرون هم الظالمون». 🔻 البته ظلمِ به نفس هم مبغوض است، ظلم به نفس این است که انسان گناهی بکند به ضرر خودش، یک حرکتی علیه خودش انجام بدهد. این با توبه، انابه و با استغفار برطرف می شود، اما ظلم به غیر به معنای واقعیِ کلمه، خانه خراب کن است! خانه ظالم خراب میشود. ⭕️ در بین صُور و انواع ظلم، این نوع ظلم از همه بالاتر است، ظلم کردن به کسی که هیچ کسی جز خدا ندارد. آن کسی که کسی هم دارد، اگر به او هم ظلم شود بد است، اما آن کسی که هیچ کس را ندارد و دستش به هیچ جایی بند نیست، نه پارتی ای دارد، نه آدم بانفوذی در این دستگاه، آن دستگاه! 🔻 همه ما بایستی مراقب این معنا باشیم، بخصوص آن کسانی که مسئولیتهای حساسی دارند، مثل مسئولیت قضائی، کسانی که در مسند قضا قرار می گیرند، این مسأله ممکن است برایشان پیش بیاید که امیدواریم خدای متعال کمکشان کند، نجات پیدا کنند و در این دام نیفتند، در این ورطه سخت که شدّت غضبُ الله را در پی دارد، قرار نگیرند. 🔻 این ظلم، گاهی ظلم مالی است، گاهی ظلم آبروئی است، گاهی ظلم جانی و بدنی است، گاهی ظلم روحی است، یکی را روحاً انسان آزرده کند، ظلم مالی، مال کسی را غصب کند، تفریط در مال دیگری بکند؛ همۀ اینها ظلم است. اگر طرفِ مظلوم کسی باشد که دستش به جایی بند نباشد و فقط بتواند خدا را صدا بزند، کس دیگری نداشته باشد، شدتِ غضب الهی اینجا خیلی زیاد است. در یک چنین مواردی، خیلی باید مراقب بود! ⭕️ در نظام جمهوری اسلامی، ما ادّعاهایمان خیلی زیاد است، خیلی بالاست، ما مدّعی عدالت اجتماعی هستیم، عدالت سراسری، بخش مهمی از اجراء عدالت و رفع ظلم هنوز انجام نگرفته! البته تلاش می شود، امیدواریم خدای متعال کمک کند، تحقق پیدا کند. 🔻 ولیکن مادامی که آن اهداف عالیه تحقق پیدا نکرده است، ما در عملِ خودمان میتوانیم این دستورها را رعایت کنیم، مراقبت کنیم. و جدّاً مراقبت کنیم، ظلم از ما سر نزند. اگر نتوانیم در کلّ محیط اجتماعیِ کشور ظلم را برطرف بکنیم، خودمان میتوانیم ظلم نکنیم، بخصوص در حقّ کسی که غیر از خدا هیچ کسی را ندارد، صدایش به هیچ جا نمی رسد. خداوند انشاءالله به همه کمک کند. درس خارج آیت الله خامنه‌ای/ ٢۴ دی ١٣٩٨ eitaa.com/hamneshin_313
و قرآنی که نمی‌خوانیم فرمود: كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَنَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً ۖ وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ هرکسی طعم مرگ را می‌چشد. «با اتفاق‌های بد و خوب امتحانتان می‌کنیم» و آخرکار هم، فقط به‌سوی ما برتان می‌گردانند. (انبیاء: کریمه ۳۵) ✍ گاهی با «خوشی‌ها» ما را می‌آزمایند: با مال و ثروت، با جوانی و نشاط، با اعتبار و آبرو، با پیروزی‌های پی در پی، ...و گاهی با «ناخوشی‌ها و سختی‌ها»: با زلزله و سیل، با فقر و بیماری، با پیری و سستی، با شکست، ... این هر دو می‌تواند ما را بالا ببرد و به کمال نهایی نزدیک کند؛ به شرط آنکه در خوشی‌ها «شاکر» باشیم و در ناخوشی‌ها «صابر». محمدامین امامی eitaa.com/hamneshin_313
و قرآنی که نمی‌خوانیم در کریمه ۲۵۱ سوره بقره فرمود: ... وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ... اگر خدا جلوی زیاده‌خواهی‌ها و خرابکاری‌های بعضی مردم را به دست بعضی دیگر نگیرد، همه‌جای زمین را فساد و هرج و مرج فرا می‌گیرد eitaa.com/hamneshin_313
✍ از اساس جماعتی را که به وطن خود، و به فرهنگ ملی و مذهبی خود پشت می‌کنند، ایرانی نمی‌دانم. این‌ها غربی‌های مقیم ایران‌اند که هر از گاهی تعدادی از آنها اقامت‌شان پایان می‌یابد و به وطن خود باز می‌گردند... محمدامین امامی eitaa.com/hamneshin_313
هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ او کسی است که در بین مردم، پیامبری از خودشان فرستاد تا آیه‌هایش را برایشان بخواند و جانشان را از آلودگی‌ها پاک کند و کتاب آسمانی و حکمت به آن‌ها یاد دهد؛ درحالی‌که قبل از آن غرق گمراهی بودند. سوره جمعه کریمه ۲ #به_امامت_آقا eitaa.com/hamneshin_313
در روزهای فرار شاه از ایران، امام جامعه و رهبر عالی انقلاب به نماز جمعه می‌آید تا «دیو چو بیرون رود فرشته در آید» ... #شاه_رفت #امام_آمد eitaa.com/hamneshin_313
✍ در نظرگاه نیروهای مؤمن انقلابی، مرحوم هاشمی رفسنجانی سیاستمدار لیبرال به دور از اخلاقی بود که به رهبر عالی انقلاب نامه بدون سلام نوشت و در آن از دود و آتش و خیابان سخن گفت... محمدامین امامی eitaa.com/hamneshin_313
🔹رهبر فرزانه انقلاب: وزیر خارجه‌ محترم ما در مواردی به بنده گفت که ما [مثلاً] اینجا را یا این «خطّ قرمز» را دیگر حفظ کنیم (۹۵/۱/۱) 🔹عالی‌جناب روحانی: من کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم (۹۸/۱۰/۲۶) ✍ گاهی را در رأی‌دادن و اعتمادکردن به کسانی ببینید که «نه می‌توانند» و «نه بلدند»... eitaa.com/hamneshin_313
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانی از رهبر معظم که اشک حاج قاسم شهید را در آورد... eitaa.com/hamneshin_313
⁉️ اما آیا هم رفت؟ ✍ این سخنرانی توسط امام جامعه و رهبر عالی انقلاب در سال ۷۰ ایراد شده است. مرور این بیانات برای عموم و به خصوص برای حاکمان و مسئولان و «علما و نخبگان دینی» واجب و ضروری می‌نماید. ⭕️ در شرح بخشی از خطبه ۱۰۹ نهج البلاغه شما چگونه می‌خواهید محبت و اطمینان مردم را جلب کنید؟ مردم باید به من و شما اعتماد داشته باشند. اگر ما دنبال مسایل خودمان رفتیم، به فکر زندگی شخصی خودمان افتادیم، دنبال تجملات و تشریفاتمان رفتیم، در خرج کردن بیت‌المال هیچ حدی برای خودمان قایل نشدیم - مگر حدی که دردسر قضایی درست بکند! - و هرچه توانستیم خرج کردیم، مگر اعتماد مردم باقی می‌ماند؟ ؟ ایرانیان همیشه جزو هوشیارترین ملتها بوده‌اند؛ امروز هم به برکت انقلاب از هوشیارترینهایند؛ از هوشیارها هم هوشیارترند. آقایان! مگر مردم نمی‌بینند که ما چگونه زندگی می‌کنیم؟    آن وقتی که ما به جهاد یا به سپاه یا به فلان وزارتخانه می‌رفت و به او می‌گفتند که چه‌قدر حقوق می‌خواهی، می‌گفت این حرفها چیست، مگر من برای حقوق آمده‌ام؟ اصرار می‌کردند که بالاخره زندگی خودت و زن و بچه‌ات باید بگردد؛ یک چیزی بگیر. به نظر شما اینها افسانه است؟ به نظرم اگر شما بروید در دنیا این را نقل کنید، چنانچه کسی وضع چند سال قبل ما را ندیده باشد، خواهد گفت که افسانه است؛ ولی این واقعیت است. این رویداد، در همین ایران و در همین تهران و در همین وزارتخانه‌های ما اتفاق افتاد؛ یکی، دو مورد هم نبود. نماینده‌ی مجلس وقتی اول بار به او حقوق دادند، خجالت کشید حقوق را بگیرد! بعضی از دوستان ما در دوره‌ی اول نمایندگی مجلس، شرمشان آمد و ننگشان کرد که حقوق بگیرند! گفتند ما حقوق بگیریم؟!    برادران! من و شما داریم از آن ذخیره می‌خوریم؛ فراموش نکنید، آن را مردم دیدند. نمی‌شود ما در زندگی مادّی و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل یک اسوه نگاه کنند؛ مردمی که خیلیشان از اولیات زندگی محرومند.    در این راه، از خیلی چیزها باید گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نیز باید گذشت. نمی‌گویم مثل پیامبر باشیم، نمی‌گویم مثل امیرالمؤمنین - که شاگرد پیامبر بود - باشیم؛ که انسان آن مطالب را که می‌خواند، تنش می‌لرزد. امیرالمؤمنینی که زهدش در زندگی و دنیا مَثَل سایر است و مسلمان و غیرمسلمان آن را می‌دانند، درباره‌ی پیامبر می‌گوید: «قد حقّر الدّنیا و صغّرها و اهون بها و هوّنها»؛ دنیا را تحقیر کرد - یعنی همین لذایذ و بهره‌مندیها و برخورداریهای دنیا را کوچک کرد - به آنها توهین کرد و سبکشان نمود.    در قُبا برای پیامبر آب آوردند و چیزی هم مثل عسل قاطی آن کردند. پیامبر فرمود: من این را حرام نمی‌کنم، اما نمی‌خورم. این دو، دو چیز است؛ یا آب یا عسل. آن را از ما نخواسته‌اند. اگر از من و شما بخواهند، پدرمان درآمده است! مگر ما می‌توانیم آن‌طور زندگی بکنیم؟ پیداست که آن نفس قدسی ملکوتی، یک چیز دیگر است.    امیرالمؤمنین در همین جمله می‌فرماید که خدای متعال به پیامبر فهماند که اگر من دنیا را به اختیار از تو می‌گیرم، برای این است که چیز شیرینتری به تو بدهم. آن چیز شیرینتر را اولیای خدا می‌دیدند. من و شما آن را حس نمی‌کنیم؛ اما در آن راه باید برویم، در آن راه باید قدم برداریم، کمتر خرج کنیم، کمتر بذل و بخشش بیجا کنیم، کمتر به زندگی شخصی خودمان بپردازیم.    من و شما همان طلبه یا معلم پیش از انقلابیم. یکی از شماها معلم بود، یکی دانشجو بود، یکی طلبه بود، یکی منبری بود، همه‌مان این‌طور بودیم؛ اما حالا مثل عروسی بگیریم، مثل خانه درست کنیم، مثل حرکت اشراف در خیابانها حرکت کنیم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آنها فقط ریششان تراشیده بود، ولی ما ریشمان را گذاشته‌ایم، همین کافی است؟! نه، ما هم مترفین می‌شویم. واللَّه در جامعه‌ اسلامی هم ممکن است مترف به وجود بیاید. از آیه‌ شریفه‌ «واذا اردنا ان نهلک قریة امرنا مترفیها ففسقوا فیها» بترسیم. تُرف، فسق هم دنبال خودش می‌آورد.  ۱۳۷۰/۰۵/۲۳ eitaa.com/hamneshin_313
✍ آیت الله خامنه‌ای ۲۷ دی ماه ۹۸ در نماز جمعه حاضر شد... زینب‌گونه خطبه خواند و حماسه کربلایی قاسم سلیمانی شهید را تکمیل کرد... او گرچه از ایام الله گفت و نمونه‌های آن در روزهای اخیر را متذکر شد... اما... خطبه‌خوانی‌اش، امروز را به «یوم الله» دیگری تبدیل کرد... او آمد.. او آمد و تشییع جنازه سرداران مقاومت در ایران و عراق، و سیلی سخت سپاه به حیثیت ابرقدرتی آمریکا را یوم الله خواند و زیبایی‌های این دو حادثه بزرگ را برجسته کرد تا نگذارد «یزیدیان و جانوران دلداده یزید» بر خون سردار سپاهش خوش‌رقصی و بدمستی کنند... او امروز «کار زینبی» کرد... بیانات امروزش «ما رأیت إلا جمیلا» را نشان می‌داد... امام حاضر انقلاب، امروز، دشمن را تحقیر، و مردم را نسبت به آینده دلگرم و امیدوار نمود... الحمد لله الذی من علینا بإمامته و سیادته و جعلنا من احبائه و [ان شاء الله] من انصاره... محمدامین امامی eitaa.com/hamneshin_313