eitaa logo
حقیق
6.7هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
120 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ تناقضات فکری جریان شیعه انگلیسی ↙️ تأملی در اظهارنظر سید صادق شیرازی درباره‌ی جواز ترک حدود الهی بخاطر بدبین شدن کفار به دین!! ‼️ این جریان که اساساً تفکرات و عملکرد افراطی‌اش، جز بدبینی و وهن برای اسلام و تشیّع ثمره‌‌ای نداشته است، اکنون نگران بدبین شدن دیگران به دین شده است و می‌گوید در چنین مواردی باید از واجب الهی دست بکشیم! این در حالی است که خود این جریان بر انجام امری که ادعای استحباب آن را دارد (یعنی قمه‌زنی و یا بدعت های دیگری از این قبیل) سرسختانه پافشاری می‌کند و حاضر نیست به دلیل بدبینی و بی‌آبرو شدن شیعه در جهان، ذره‌ای از مواضع خود در ترویج عزاداری_افراطی کوتاه بیاید! ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️آخرین اثر مرحوم استاد ناصر طهماسب حسن روح‌الامین با انتشار این فیلم نوشت: 🔹به وقت مرگ چشمم را نبندید که چشم من به سیمای حسین است. 🔹اقای طهماسب،خودمون برات ختم میگیریم خودمون برات روضه میگیرم، حالا که بایکوتت کردن بی معرفتا.‌ ‎ ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🔰 جنگ فرسایشی، بیشتر از توان نظامی، نیاز به توان ذهنی و روانی دارد. مانند شطرنج است و از ملزومات آن، صبر استراتژیک است. در این بازی، حوادث را باید در یک کلیت بررسی کرد و نه اتفاقات پراکنده. باید شهادت و ترور سید رضی موسوی در سوریه را در کنار شهادت دوازده تن از کارکنان نیروی انتظامی در راسک قرار داد. برای بدست آوردن تصویر کلی از این جنگ، باید فعالیت را در تهران، اوکراین و در همین ترور دیروز شهید سید رضی را بررسی کرد! ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🌱.اندکی درنگ 🔹آیت الله فاطـمی نـــیا: حـديث داريـم ڪه اگر ڪسی پشـــت‌ســر بــرادرِ مــؤمــنش جمله‌ ای بگويد ڪه احــترام او پايين بيايد از ولايـت اللّه خارج مـــی‌شود. خـارج شــدن از ولايـت‌ خــدا شـوخی نيـست!! ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
23.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 🔖برگرفته از کتاب: ➖تعهد سرخ 💢 زندگینامه داستانی شهدای روحانی ❣️این قسمت: روحانی روستا 🌱 شهید علی تردست ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
💬زمین بازی دشمن به روایت تصویر 🖇اینستاگرام فیلم‌های جنایت رژیم صهیونیستی در غزه را با برچسب برهنگی و فعالیت جنسی حذف می‌کند! پ.ن: صاحبان رسانه، همیشه سیاست‌هایی که به سودشان هست اتخاذ می‌کنند و هیچ وقت نمی‌گذارند اقدامی که به منافع آن‌ها آسیب می‌زند، در پلتفرم‌شان رخ بدهد. ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
▪️حضرت ام‌ البنین سلام‌الله‌علیها باب‌الحوائجند ! ▪️با شاه‌کلیدی که ایشان را به این مقام رساند همه می‌توانند به آنچه میخواهند برسند! 💢 سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و تکریم مادران و همسران شهدا ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
📚 کتاب «درآمدی بر فلسفه فضای مجازی، با نگاهی به تمدن نوین اسلامی» اثر رضا غلامی در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی منتشر شد 💠 فصل‌های کتاب در ۱۴۳ صفحه: فصل اول: فلسفۀ فضای مجاز ی فصل دوم: هویت و فضای مجاز ی فصل سوم: آزادی و فضای مجاز ی فصل چهارم: عدالت و فضای مجاز ی فصل پنجم: اخلاق و فضای مجاز ی فصل ششم: شر یعت و فضای مجاز ی فصل هفتم: فضای مجاز ی به‌مثابه یک تمدن تازه بشر ی فصل هشتم: فضای مجاز ی و تمدن نوین اسلامی فصل نهم: چشم‌انداز فضای مجاز ی در تمدن نوین اسلامی فصل دهم: حکمرانی‌ بر فضای مجاز ی 🟧 برشی از مقدمه کتاب: مجبورم به صراحت بگویم که فضای مجازی در ایران نه‌فقط همچنان پدیده‌ای ناشناخته است بلکه در تنگناهای سیاسی و ایدئولوژیک گرفتار شده است و ماحصل آن، نه فقط نارضایتی عمومی و تشدید حس عقب‌ماندگی در بین مردم، بلکه غلبۀ تهدیدهای آن نسبت به فرصت های آن است. شاید یک دلیل اصلی این فقدان عقلانیت و تبعات منفی آن، عدم ورود به‌موقع و همه‌جانبۀ جامعۀ علمی در میدان واکاوی علمی و غیرسیاسی این پدیده است. امروزه پرسش‌های فلسفی و الهیاتی فراوانی دربارۀ فضای مجازی وجود دارد که به آن‌ها پاسخ داده نشده یا پاسخ‌ها از قدرت استدلال و اتقان کافی بهره‌مند نبوده است. اینکه فضای مجازی چه ماهیتی دارد؟ نسبت آن با آزادی، عدالت و اخلاق چیست؟ فضای مجازی با شریعت چه نوع مواجهه‌ای را ترتیب می‌دهد، رابطۀ فضای مجازی با هویت فردی و اجتماعی چگونه است و از همه مهم‌تر، چه رابطه‌ای با آرمان تمدنی مسلمانان دارد ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🕎 نقش ایدئولوژی صهیونیسم در نسل کشی فلسطینیان(بخش اول) 😔بدون تردید، تلخ ترین و تکان دهنده خبرهایی که در یکی دو ماه گذشته در تمامی رسانه های بین المللی و داخلی منعکس شده، جنایت های ضد بشری و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده است. سلاخی وسیع زنان و کودکان با خونسردی هر چه تمام و بی توجهی به غلیان افکار عمومی در سراسر دنیا نسبت به این جنایات، جهان را با یک علامت سوال بزرگ مواجه نموده که انگیزه اسرائیل از این همه خونریزی و کشتار زنان و کودکان بی دفاع چیست؟ برقراری ارتباط زنده از غزه توسط سرباز اسرائیلی با دخترش و اهدای کادوی تولد او با انفجار یک ساختمان مسکونی در این باریکه جز جنون و انگیزه های ایدئولوژیکی چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟ بدون شک، انگیزه انتقام عملیات طوفان الاقصی هر چه قدر هم قوی باشد، باز نمی تواند این حجم از جنایات را توجیه نماید. 💢در تحقیقی که یک محقق عرب به نام «فارس عوده» در ارتباط با افکار خطرناک صهیونیسم جهانی منتشر کرده است، ردِ این انگیزه های ایدئولوژیک به خوبی مشاهده می شود. در ماهِ می ۲۰۰۹ مجله یهودی – آمریکایی «مامنت» گفت‌وگویی را با مانیس فریدمن، خاخام صهیونیست، در خصوص شیوه صحیح تعامل یهودیان فلسطین با همسایگان عرب‌ ترتیب داد. فریدمن در این مصاحبه به صراحت گفت: «من به اخلاقیات غربی کمترین ایمانی ندارم. اخلاقیاتی مانند اینکه نباید شهروندان و کودکان را کشت، قبرستان‌ها را نبایست بمباران کرد، نباید پیش از شلیک طرف مقابل به‌سوی او تیراندازی کرد، نباید اماکن مقدس را تخریب کرد و… مطلوب‌ترین شیوه اخلاقی جنگ، همانی است که قوم یهود در پیش می‌گیرند؛ ویران کردن اماکن مقدس دشمنان و سلاخی مردان، زنان، کودکان و حتی چهارپایان‌شان. تنها راهی که به‌وسیله آن می‌توان فلسطینی‌ها را به زانو درآورد، همین است و بس. این عقیده که مبتنی بر ارزش‌های تورات است، چونان فانوس دریایی، ملت‌های رنجیده از این قبیل اخلاقیات مخرب برساخته بشری را نجات خواهد داد». ♨️مورد دیگر، اسطوره عمالیق است که بیشترین تأثیر را در ترویج ایده نسل‌کشی صهیونیست‌ها دارد و همواره بر زبان و قلم‌های آنان جاری است. عمالیق، نمونه‌ای از تفکر صهیونیست‌ها در تعامل با عرب‌های فلسطینی است. آنان معتقدند عمالیق، قومی بودند که بیشترین جنگ را با بنی اسرائیل به راه می انداختند. پس از آن‌که ساموئل به‌عنوان پیامبر خدا برگزیده شد، از جانب یهوه دستور آمد که هیچ جنبنده‌ای از عمالیق نباید زنده بماند. بدین‌ترتیب عمالیق به نمونه‌ای کلاسیک در معارضه با بنی‌اسرائیل تبدیل شد. از همین رو، خاخام‌ها و حتی عوام، لفظ عمالیق را در وصف مردمی به‌کار می‌برند که تهدیدی برای موجودیت اسرائیل به‌شمار می‌آیند. تأکید صهیونیست‌ها بر روایت اسطورۀ عمالیق صرفاً جهت یادآوری سرنوشت این قوم آواره به انسان‌های امروزینی است که چون عمالیق سد راه تحقق آمال و آرزوهای ایشان شده‌اند. یسرائیل هس، خاخام دانشگاه بار ایلان، آشکارا بیان کرده است که تساهل و ترحم بر عمالیقِ این روزگار یعنی فلسطینی‌ها، روا نیست؛ احدی از ایشان نباید زنده بماند، حتی نوزادان. با توجه به این تعابیر، عجیب نیست که مطابق آمارهای رسمی منتشرشده توسط نهادهای بین‌المللی، از سال ۲۰۰۸ به بعد، دست‌کم ۳۳ هزار کودک فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها کشته شده اند. 🔜ادامه دارد... ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
شیعه انگلیسی- جلسه چهارم.mp3
9.68M
🎧 جریان شناسی شیعه انگلیسی جلسه چهارم 🔻بررسی ادعای مرجعیت سران این جریان ⁉️ نظر علمای وقت نجف پیرامون اعلام مرجعیت سیدمحمد شیرازی در عراق... 🎙 استاد: حجت الاسلام سپهر (نویسنده کتاب جریان شناسی تشیع انگلیسی) ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🌱 .اندکی درنگ 💜درجیب هایت مشتی امید بریز 💜روی گلدان زندگی ات آبی بپاش 💜و کفش همت بپوش 💜باقی درست خواهد شد 💜خدا هست! ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🔰 یلدا نوئل و آخوندهای فانتزی؛ ایران، ویران نیست! •| گاهی وقتها فکر می‌کنم که ادبیات ما را بیچاره کرده است. ذهن‌‌های منتقد اجتماعی و سیاسی ما، دائما دنبال جزئیاتی است که به کل برسد و نثر مسجع با متنی آهنگین بنویسد و دنبال ربط دادن هر اتفاق جزئی برای رسیدن به یک قاعده کلی است. ایران، ویران است چون این دو واژه هم‌قافیه هستند. •| صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که ویدئوهای سفر دانش‌آموزان و دانشجویان را به «اردوی پیشرفت» منتشر می‌کند... اما یک منتقد سیاسی_اجتماعی از جمع روحانیون عدالت‌خواه نوشته است؛ «سال قبل اگر بود می‌بردند خیابان وزرا (منظورش گشت ارشاد)، امسال اما سوار هواپیما می‌کنند و سفری میلیونی را تقریبا، رایگان می‌برند بندر عباس. امر اجتماعی را اگر می‌فهمیدند، می‌فهمیدند که آن وَن و وزرا و تهدید این بندر عباس و سفر مجانی و کیک ۱۲۰ کیلویی و تطمیع، راه مواجهه با جامعه نیست. مهم این است که از خیابان وزرای تهران تا ساحل جنوب ایران حتی تا خود وزارت این «من» هستم که تو را همه جا می‌برم...» •| می‌خواهد جزییات بی‌ربط را بهم پیوند دهد و نثر مسجع بنویسد و در آخر به یک قاعده کلی برسد و آن اینکه جمهوری اسلامی، به عنوان دولت (State) فهم درستی از امر اجتماعی ندارد و اجازه نمی‌دهد، جامعه راه خودش را برود! •| اما اینها هنوز قضیه را نفهمیده‌اند. هنوز در قرون وسطی زندگی می‌کنند. نه از باب تمسخر که از این جهت که تصور می‌کنند ما در نظم طبیعی زندگی می‌کنیم و هنوز دولت مدرن بر ما مسلط نشده است. هنوز متوجه نشده‌اند که دولت مدرن و بهتر است بگوییم اَبَر دولت جهانی، فرهنگ خود را تحمیل می‌کند و حتی از زبان‌های غیر از خود، واژه‌زدایی می‌کند. به نسل جدید بنگرید که چگونه از وایب، مود، دنس، جیم و... استفاده می‌کنند. در آخرین تحمیل فرهنگ به ما، اصطلاح یلدا نوئل بود. اصطلاحی برای توجیه ورود این رسم غیر خودی برای تحمیل و حذف فرهنگ خودی. طبقات بالا که مانند کانال، وارد کننده هر فرهنگ‌ ابردولت جهانی هستند، تا سلطه دولت مدرن را تداوم بخشند. تئوریسن‌های سرمایه‌داری در ایران نیز یلدا نوئل را به ایران باستان پیوند دادند و انجام این رسم و رسوم غربی را تاریخی جلوه می‌دهند. خطر بیخ گوشمان است و عده‌ای هنوز در فانتزی خود شعر می‌گویند! ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center