#مقاله
سنخشناسی فعالیت روحانیون شیعۀ ایرانی در اینستاگرام،نویسندگان:عبدالله بیچرانلو،علی مومنی.
🔻به دوستان طلبه مطالعه این مقاله که نگاهی آسیب شناسانه دارد پیشنهاد میشود.کاهش فعالیت روحانیون در ایام #غیرمناسبتی،و تاثیر فعالیت در اینستا برروی هویت طلبگی آنها از جمله نکات قابل تامل مقاله است.
https://jisr.ut.ac.ir/article_93673.html
💢نجات از دست خود
اینکه #تتلو چرا دستگیر شد و آینده اش چه می شود را نمی دانم، ولی معتقدم تا اینجا یکی از منافعش این بوده که او را از دست #خودش نجات دادند.
#سلبریتی های حاشیه_زی پس از مدتی در دامِ خودساخته گرفتار، و مقهور لبه دیگر شمشیر #شهرت در فضای مجازی می شوند.
📌البته او فقط یک نمونه است. هم اکنون در فضای مجازی، به ویژه پلتفرم های تصویر محوری چون اینستاگرام، دختران و پسران زیادی هستند که هرکدام مستعد تبدیل شدن به تتلو هستند. قبل از این که دیر شود آنها را دریابیم.... اما سوال این است: برای این کار چه باید بکنیم؟
حسینعلی رحمتی
28 آذر 1402
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
هدایت شده از کافهـ اخـــلاق ◾
عالم دین تلاش می کند بگوید در هر شرایطی، زیست دینی و معنوی ممکن است،
روانشناس تلاش می کند انسان ها را به این باور برساند که در هر شرایطی باید انسان سالمی باشند و سالم زندگی کنند،
و اخلاق کاربردی میخواهد به بشر بگوید که در هر شرایطی، زیست اخلاقی و درست میسر است بلکه ضروری است.
اما به رغم این هدف ثابت، رویکردهای گوناگون عالمان اخلاق در اخلاق هنجاری، بر رویکردشان در اخلاق کاربردی نیز سایه انداخته و نتایج مختلفی را رقم زده است. این اختلاف رویکردها در جامعه علمی ایران نیز چند دهه است که به چشم میخورد تا اینکه دغدغهمندان رویکرد اسلامی را به تکاپو انداخته است که: آیا اخلاق کاربردی دانشی وارداتی است و با داشتن اخلاق عملی در سنت اسلام از آن بی نیازیم یا آنکه میتوان آن را در حل مسائل جامعه کنونی کارآمد دانست؟
📯پاسخ آن، فردا ساعت ۱۳ ان شاء الله
https://vc1.qhu.ac.ir/p-neshast
⭕️کمتر ز ربات نیستی....
یک ربات پس از درس گرفتن از اشتباهات خود و حتی تلاش برای تقلب در بازی، با موفقیت توانست یک تیله را پس از صرف ۶ ساعت به خط پایان برساند، زمانی که کمتر از رقیبِ انسانی بود.
👋در زمانه ای که ربات ها از اشتباهات خود درس میگیرند ولی انسانها نه، باید در ادعای انسان بودن خود کمی تا قسمتی تجدید نظر کنیم.
حسینعلی رحمتی
۲۹ آذر ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
🍉دوگانه سازی های خطرناک
به مدد هنر و خردمندی ایرانی مناسبت هایی چون #شب_یلدا نوعا همراستا با ارزش های دینی جامعه ما تعریف شده است. شاهد مدعا این که در شب یلدا به #دیوان_حافظ ی تفأل میزنند که قرآن را در «چارده روایت» می خواند و می گوید: «هر چه كردم همه از دولت قرآن كردم».
👋از این رو هرگونه دوگانه اندازی و ایجاد تقابل بین فرهنگ دینی و ملی ایرانیان جز فرسودن هر دو سرمایه و ایجاد شکاف اجتماعی در جامعه ثمری ندارد.
حسینعلی رحمتی
۳۰ آذر ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
یک #چالش_اخلاقی:
اگر بدانید پدر یا مادر پیرتان که بیمار است امکان خوب شدن ندارد و رو به موت است چه می کنید؟ آیا به او خبر #میدهید تا اگر کار نکرده ای دارد انجام دهد و روزهای باقی مانده را هرجور دوست دارد بگذراند، یا خبر #نمیدهید تا مبادا روحیه اش را از دست بدهد، یا رنج بیشتری ببیند و یا حتی شاید زودتر فوت کند؟
حسینعلی رحمتی
۱ دی ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
| اندکی اندیشه |
یک #چالش_اخلاقی: اگر بدانید پدر یا مادر پیرتان که بیمار است امکان خوب شدن ندارد و رو به موت است چه م
به نظرم ما باید چیزی به نام #اخلاق_مواجهه_باافراد_روبه_موت تدوین کنیم و جامعه را در این زمینه آموزش دهیم.چون آخرین روزهای عمر، هم مقطع مهم زندگی انسان است هم خود مرگ موضوع بسیار مهمی است.
هرچند به طور قطع برای خود فرد و اطرافیان هم موقعیت بسیار خطیر ودشواری است.
یکی از ویژگیهای شاخص اخلاقی،و به نظر من از رموز موفقیت بزرگان گذشته ما #احترام_به_اساتیدشان است.زندگینامه مرحوم جلال الدین #همایی رامیخواندم(مجله بخارا ش۱۵۸).ببینید در وصف اساتید خود چه تعابیری را بکار برده.
اینها محصول سیستم آموزشی ای بودند که #تربیت را بر تعلیم مقدم می داشت.
حسینعلی رحمتی
۲ دی ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
◽️ کرسی علمی- ترویجی اخلاق هک و نفوذ در سیستمهای رایانهای
🔰 گروه اخلاق اسلامی پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار میکند:
🎙 با حضور:
#علیرضا_آل_بویه
#حسینعلی_رحمتی
#امیر_غنوی
✍️ دبیرعلمی: #محمد_جداری_عالی
📅 دوشنبه ۴ دیماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳
🏢 قم، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/nezamha2
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/akhlaghhak
#کرسی
🆔 @iictchannel
🔻 @harahmati
✅ همایش بینالمللی اخلاق دیجیتال و فضای مجازی
از سوی دانشگاه تهران و مراکز علمی
▪️مهلت ارسال چکیده: ۳۰ دی
▪️مهلت ارسال مقاله: ۱۵ بهمن
▪️زمان برگزاری همایش: ۳۰ بهمن
▪️ ارسال مقاله:
https://digethconf.ut.ac.ir/
https://eitaa.com/ethical
🔻 @harahmati
یک #چالش_اخلاقی
شما رئیس یک کارخانه باچندین هزار سرمایه گذار خُردهستید.#هکرها به اطلاعات ارزشمندکارخانه دست یافته وبرای عدم انتشارآنهادرخواست #مبالغ_کلان کرده اند.
اگراین مبلغ را بدهید،هکرهاودیگران را به #تداوم کار زشتشان تشویق میکنید
اگر ندهید،حق کارخانه وسرمایه گذاران راضایع کرده اید
📌چه میکنید؟
حسینعلی رحمتی
۳ دی ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
📌هر که درس میدهدکه استادنیست
فرق است بین استادی که ماه ها پابه پای دانشجو کار میکند تایک #مقاله_مشترک بنویسند بااستادی که وقت خاصی نگذاشته ولی توقع دارد دانشجواو را بعنوان #نویسنده_اول و اصلی معرفی کند(بگذریم از کسانی که کار دانشجو را به نام خود منتشرمیکنند).
به درس دادن نیست؛به #اخلاق و معرفت است.
حسینعلی رحمتی
۵ دی ۱۴۰۲
⬅️اندکی اندیشه ضرر ندارد
هدایت شده از اخلاق فجازی
جواب از یک #چالش_اخلاقی
استاد محترم آقای #دکتر_رحمتی چالشی اخلاقی با عنوان ذیل مطرح نمودند و برای ارائه بهترین راهکار، مخاطبان خود را در چنین موقعیتی قرار دادند:
《شما رئیس یک کارخانه باچندین هزار سرمایه گذار خُردهستید.#هکرها به اطلاعات ارزشمندکارخانه دسته یافته وبرای عدم انتشارآنهادرخواست #مبالغ_کلان کرده اند.
اگراین مبلغ را بدهید،هکرهاودیگران را به #تداوم کار زشتشان تشویق میکنید
اگر ندهید،حق کارخانه وسرمایه گذاران راضایع کرده اید
📌چه میکنید؟》
در این چالش، در حقیقت فاعل اخلاقی (رئیس کارخانه) در یک تزاحم و دوراهی اخلاقی قرار دارد که از سویی از باب امانت داری موظف به حفظ امانت اطلاعات کارخانه است و از سویی موظف به جلوگیری از تشویق و تکرار رذیله اخلاقی #هک و #دزدی_سایبری.
❇️ در چنین موقعیتهای تزاحم اخلاقی، ارزش اخلاقی امانتداری اولویت دارد؛ چرا که از سویی اطلاعات کارخانه نزد رئیس کارخانه و مسئولین مربوطه امانت بود و این افراد موظف بودند تمام تلاش خود را در حفظ این امانت به کار گیرند و احتمالا به واسطه بی خیالی یا عدم توجه به اهمیت چنین وظیفه اخلاقی، پلتفرم یا شبکه سایبری خود را ارتقای امنیت نداده و زمینه هک و دزدی را فراهم نموده است.
💠در اخلاق سایبری دینی، صاحبان پلتفرم های سایبری به جهت امانت بودن اطلاعات کاربران نزد آنان، موظف به ارتقای امنیت نرم افزار خود هستند و کوچکترین کاهلی و سستی به عنوان یک رذیله اخلاقی به شمار می رود.
#ارزش_اخلاقی #امانتداری اصلی اساسی و بدون خدشه در #وظایف_اخلاقی تولیدکنندگان پلتفرم سایبری و صاحبان اطلاعات کاربران است.
🔶 از این رو رئیس کارخانه به جهت جلوگیری از امانتداری و سو استفاده از اطلاعات کارخانه و سهامداران، موظف به حفظ امانت اطلاعات کارخانه است.
🟣 باید توجه داشت که هکرها و دزدان سایبری (به احتمال زیاد) دوباره مرتکب چنین افعال غیراخلاقی با این فرد یا دیگران می شوند (حتی در صورت باج دادن به آنان).
راهکار وظیفه اخلاقی دوم [جلوگیری از تشویق به فعل غیر اخلاقی و فراهم نکردن زمینه برای رذائلاخلاقی] این است که با گزارش دادن به نهادهای امنیتی چون #پلیس_فتا و یا با استفاده از #متخصصین_IT، در مقابل دزدان سایبری ایستاد و از لو رفتن اطلاعات تا حد ممکن جلوگیری نمایند.
◽️در ضمن صاحبان اطلاعات (سهامداران شرکت) حق دارند از چنین رویدادی مطلع شوند تا چاره ای برای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات لو رفته خود پیدا نمایند؛ از این رو رییس کارخانه [و نیز پلتفرم های سایبری دیگر] اخلاقا موظف به اطلاع رسانی به افرادی که مورد سرقت اطلاعات قرار گرفتند، هستند.
🔻همچنین براساس حکم اخلاقی جبران حق الناس، رئیس کارخانه و مقصرین در چنین دستبرد سایری، موظف به جبران تمام حقوق مادی و معنوی افراد زیان دیده هستند.
۱۴۰۲/۱۰/۰۵
#سبحان_نقدی_پور
🆔 @akhlaghfajazi
هدایت شده از اخلاق پژوهان ایران
اخلاق هک و نفوذ.mp3
25.96M
🔊 #صوت
🔸 صوت کرسی علمی- ترویجی اخلاق هک و نفوذ در سیستمهای رایانهای
🎙 با حضور:
#علیرضا_آل_بویه
#حسینعلی_رحمتی
#امیر_غنوی
📅 دوشنبه ۴ دیماه ۱۴۰۲
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
┏━━━━🔸🔵🔸━━━━┓
https://eitaa.com/ethical
┗━━━━🔸🔵🔸━━━━┛
اخلاق پژوهان ایران
| اندکی اندیشه |
🔊 #صوت 🔸 صوت کرسی علمی- ترویجی اخلاق هک و نفوذ در سیستمهای رایانهای 🎙 با حضور: #علیرضا_آل_بویه #
شروع صحبت های بنده👈🏿 39:23
📌در این جلسه بعد از ارایه آقای دکتر آل بویه، و نظرات آقای دکتر غنوی، بنده حدود ده نکته را برای تکمیل و تداوم بحث مهم هک و نقوذ به سیستم های رایانه ای از منظر اخلاقی بیان کردم.
مسئله استفاده از آموزه های دینی برای موضوعات نوپدیدی چون هک کردن یکی از موضوعاتی که به طور پررنگ از سوی هر سه شرکت کننده مورد بحث قرار گرفت. پیشنهاد میشود آن راگوش دهید.
💢تجمعی نادرست و آسیب زا
نمیدانم تجمع تعدادی محدود از مردم جلوی #کلیسای وانک اصفهان در آستانه سال نو میلادی با چه هدفی بود ولی سردادن شعارهای حاوی شوخی با #حضرت_عیسی(ع) و ایجاد مزاحمت برای کلیسا و آزردن هموطنان مسیحی اصلا کار درست و اخلاقی نبود. هم این پیامبر و مادر گرامی اش مورد تمجید قرآن کریم است، هم مسیحیان جزو شهروندان کشورمان.
🖐🏾این رفتارها همزیستی تاریخی پیروان ادیان الهی در کشورمان را مخدوش، و انسجام اجتماعی را تضعیف می کند. بعلاوه که امروزه با وجود #فضای_مجازی در سطح گسترده در دنیا منتشر می شود و تصویری ناخوشایند از #مسلمانان_ایرانی به جوامع دیگر مخابره می کند.
حسینعلی رحمتی
۵ دی ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
هدایت شده از اخلاق فجازی
با سلام و احترام🌷
امیدوارم حال شما خوب باشد.
یک پیام دعوت برای شما دارم.
🔶ما یک کانال اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی کردهایم.
از شما دعوت می کنم در این کانال عضو شوید.
برادر شما #سبحان_نقدی_پور
🆔@akhlaghfajazi
✅یک کتاب، یک موضوع مهم
مواجهۀ فمینیسم باتکنولوژی، نویسنده: جودی وایسمن، مترجم: نوشین شاهنده، نشرکرگدن.
کتاب به بررسی نقش مناسبات جنسیتی در شکلگیری و توسعۀ #تکنولوژی و نیز نقش تکنولوژی در حفظ یا تغییر این مناسبات می پردازد.
📌پ ن: درباره نسبت #جنسیت با #فناوری (به ویژه فناوری های سایبر و هوش مصنوعی) متاسفانه درکشورمان کارچندانی نشده است. دراین راستا آشنایی با دیدگاههای مطرح در این زمینه از جمله آنچه از سوی #فمینیست ها مطرح شده اهمیتی دوچندان دارد.
البته این آشنایی گام نخست محسوب میشود و درگام بعدی باید به نقد آنها پرداخت، و درگام پایانی دیدگاه های اسلامی را در این زمینه تبیین کرد.
📌تا چندسال آینده مسائل و موضوعات مربوط به جنسیت، زن، و زنانگی #همچنان جزو مسائل دارای اولویت جامعه ما خواهد بود. از این رو هرچه سریعتر و بیشتر در این زمینه کار شود ارزشش را دارد و غفلت یا تغافل از این موضوع مشکلی را حل نمی کند.
حسینعلی رحمتی
۷ دی ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
یک مضمون را با ادبیات مختلف می شود بیان کرد. با مردم همانگونه که صحبت می کنیم انتظار عکس العمل داشته باشیم.
«پس به [بركت] رحمت الهى با آنان نرمخو [و پرمهر] شدى و اگر تندخو و سختدل بودى قطعا از پيرامون تو پراكنده مى شدند»(آل عمران/159)
عکس از لینکدین #عباس_رحمتی
B2n.ir/n42719
اگه کسی پرسید (که گاهی می پرسند) این همه #نشست_علمی که توسط حوزه های علمیه برگزار میشه چه فایده ای داره، #یکی از پاسخهاش اینه: برای این که فردا شما همه کاسه کوزه ها را سرِ طلبه ها نشکنی و بگی:«پس چرا #حوزه_های_علمیه کار نمی کنند، اگر آخوندا با کار علمی جامعه را آگاه می کردند وضع جامعه این نبود».
🔹چند منبع درباره #فضای_مجازی و #تربیت_دینی
▪️خانواده مسلمان و فضای مجازی، سعیدرضا عاملی، 1396، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
▪️تاثیر اینترنت و فضای مجازی بر روند دینداری، کامبیز پارتازیان، 1393، نشر ییلاق سبز.
▪️شیعه در فضای سایبر؛ رویکردی اجتماعی، عیسی جهانگیر، 1391، انتشارات مؤسسه امام خمینی.
▪️نقش شبکههای اجتماعی مجازی در تربیت دینی فرزندان، مرتضی نظری، 1396، نشر مشق شب.
▪️زندگی دینی در فضای مجازی، زهره آیتاللهی، 1397، نشر عترت نو.
▪️ملاحی، نجمه، «نقش آموزه های دینی اسلامی در پیشگیری از آثار مخرّب فضای مجازی بر خانواده». مجله رهاورد نور، ش60، (آذر 1396)، ص55-65.
▪️تیموریان، فیض محمد، خانواده و فضای مجازی؛ تقوای حضور یا تقوای پرهیز، ویژه والدین. مشهد: شاملو، چاپ اول، 1399، 64ص.
▪️باقری نیا، فریبا،« چالش های تربیت دینی و اخلاقی در عصر فناوری اطلاعات : پرهیز از فناوری یا فناوری در خدمت عاملیت انسان»، نویسنده همکار: حسن باقری نیا. همايش ملي فلسفه تربیت دینی و تربیت اخلاقی، برگزارشده توسط دانشگاه شهيد باهنر كرمان و انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران، 1393، ص990-993.
▪️منصورنژاد، محمد، «چالش ها و فرصت های دنیای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تربیت دینی و تربیت اخلاقی».همايش ملي فلسفه تربیت دینی و تربیت اخلاقی، برگزارشده توسط دانشگاه شهيد باهنر كرمان و انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران، 1393، ص653-656.
حسینعلی رحمتی
9 دی ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
| اندکی اندیشه |
یک #چالش_اخلاقی شما رئیس یک کارخانه باچندین هزار سرمایه گذار خُردهستید.#هکرها به اطلاعات ارزشمندکارخ
⭕️هک اسنپ فود و نخستین وظیفه اخلاقی
مدتی پیش این چالش اخلاقی را مطرح کردم. حالا بگفته دیجیاتو یک گروه هکری که قبلا #تپسی را هک کرده میگوید کل دادههای #اسنپ_فود،شامل اطلاعات بیش از ۲۰میلیون کاربر و ۸۸۰میلیون سفارش را بدست آورده. هکرگفته مستقیما اطلاعات را برای فروش گذاشته،چون #تجربه_مذاکره با تپسی موفقیت آمیز نبود.
به نظر شما در این موارد مدیران شرکت ها چه باید بکنند؟
پ ن:
اسنپ فود ضمن تایید هک گفته مسئولیت این اتفاق را میپذیرد،دلایل وقوع آن را بررسی میکند،باهمکاری پلیس فتا درحال شناسایی و رفع منبع آلودگی است و ضمن مذاکره با هکرها حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری ازانتشار دادههای کاربران خواهدکرد.
📌این کاردرستی است.نخستین وظیفه یک شرکت هنگام هک شدن، اطلاع رسانی و #مسوولیت_پذیری است.
در صورت تمایل این فایل نشست علمی هک کردن را هم گوش بدهید.
حسینعلی رحمتی
۱۰ دی ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
#معرفی_کتاب
✅شهره بر مناره:مطالعه انتقادی فعالیت روحانیون خرده سلبریتی در اینستاگرام، نوشته: علی مومنی و عبدالله بیچرانلو.
✍یادداشت نویسندگان:
کتاب شُهره بر مِناره منتشر شد. در این کتاب با کمک استاد بزرگوارمون دکتر عبدالله بیچرانلو نسبت دین، رسانه و فرهنگ شهرت رو مطالعه کردیم و با رویکرد انتقادی مطالعات شهرت فعالیت اینستاگرامی روحانیون خرده سلبریتی رو مطالعه کردیم. نکتهٔ قابل توجه برای خودمون این بود که نتایج مطالعه فعالیت اینستاگرامی شیوخ عزیزمون، با انگارههای دانشجویان و طلاب نسبت به اونها نزدیک بود. جالبتر اینکه در حین نگارش نهایی کتاب به مقالهای برخوردیم که فعالیت روحانیون اهل سنت در مالزی رو مطالعه کردهبودند؛ نتیجهٔ این پژوهش هم با این کتاب نزدیکه.
در این کتاب فعالیت روحانیونی مثل شهاب مرادی، محمد برمایی، حسن آقامیری، احسان بیآزار طهرانی، علی بخشی و... مطالعه شدند.
@mostagis
@harahmati
#معرفی_کتاب
📖 عنوان: رشد اخلاقی کودک در تعامل خانواده و رسانههای تصویری
👤نویسنده: دکتر حسن بوسلیکی
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ناشر: انتشارات دانشگاه معارف اسلامی
@ethical
@harahmati
سوار اسنپ شدم، چند متری مقصد گفتم پیاده میشوم.راننده گفت نه باید برسانمت، #مدیونت میشوم.گفتم من صاحب حق هستم و میبخشم.گفت نه، #عادت_میکنم.
شرمنده شدم.
آقای راننده هرجاهستی خدانگهدارت باشد.کلاس اخلاق بود برایم. نشان دادی با یک گل هم بهارمیشود.به قول بچه ها «مرسی که هستی».
(عکس تزیینی است)
هدایت شده از الهادی
🔻فراخوان پذیرش سطح۲ حوزه
مرکز تخصصی اخلاق دارالهدی - قم
💠 با تولیت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔷 مزایا:
🔶 تربیت پژوهشگر ، کارشناس ، مدرس ،مشاور ، مربی و مبلغ در حوزه معارف و اخلاق و تربیت اسلامی
🔶 اعطای مدرک رسمی اخلاق و امکان ارتقاء به سطوح بالاتر
🔶 کمک هزینه تحصیلی
✅ شرایط داوطلبان:
1️⃣ اتمام سطح یک حوزه
2️⃣ اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه
3️⃣ موفقیت در مصاحبه
✅ محل تحصیل:
برای متقاضیان شهر قم
✅ ثبت نام تا ۳۰ دی ۱۴۰۲
☎️ ۰۲۵۳۷۸۴۰۷۰۳ (ساعت ۱۵ تا ۱۹)
🏢 قم، خیابان صفائیه ، روبروی کوچه ۲۱، مدرسه المهدی (علیه السلام)
🌐 جهت ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش مراجعه فرمایید.
🌐 https://paziresh.ismc.ir/
💢انگشتی را که کلیک میکند گاز نگیریم
🖐🏾بفرموده قرآن انسان ظالم در قیامت دست تاسف به دندان می گزد.
آیا ما که با #کلیک و کامنت و اشتراک گذاریِ رفتار و گفتار نادرست افراد در فضای مجازی، آنها را به تداوم و تشدیدکارشان #تشویق میکنیم جزو ظالمان نیستیم؟ چون هم بخود این افراد ظلم میکنیم هم به خودمان هم جامعه.
حسینعلی رحمتی
۱۴ دی ۱۴۰۲
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد