eitaa logo
حرم
2.7هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
651 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
اللهم عجل لولیک الفرج بی بی رباب سلام الله علیها تجلی وفا به امامت هست: که هر چه داشت به پای امام زمانش فدا کرد : علی اصغر او که خود ستاره درخشانی بود از صلب امام: که شبیه بود به جد اطهرشون مولانا علی صلوات اللَّه علیه: اما تمام هم وغم ایشان فقط حفظ امام زمانشان بود ..: به نظر میرسه بی معرفتی باشه بگیم بی بی نمیدونست که علی اصغر به میدان بره روی دست پدر سالم برمیگرده : لذا در طبق اخلاص گذاشت میوه ی دلش را : برای اینکه سندی باشه بر مظلومیت امام غریبش و اینکه ساعتی شهادت امام زمانش را به تأخیر بیاندازد/ که انصافا هیمن هم شد... سلام الله علی رباب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😀🌺🌺🌺😀 22 ماه رجب، سالروز مرگ معاویۀ بن أبی سفیان مرحوم شیخ طوسی در «مصباح المتهجد»، مرحوم سید بن طاووس در «اقبال الاعمال»، و مرحوم علامه مجلسی در «زادالمعاد» روز بیست و دوم ماه رجب را روز هلاکت معاویه گزارش می کنند.(مصباح المتهجّد،ص813/ اقبال الاعمال، ص173/ زادالمعاد، ص34) مرحوم شیخ مفید در «مسارّالشیعۀ» می نویسد: در روز بیست و دوم ماه رجب سال 60 هجری، هلاکت معاویۀ بن أبی سفیان اتفاق افتاد، و لذا این روز، روز شادی مؤمنین، و روز اندوه اهل کفر و طغیان می باشد.(مسارّالشيعة، ص59) امّا مرحوم شیخ مفید در «ارشاد» به نقل از کلبی، و مدائنی و دیگر مورّخین، و همچنین مرحوم ابن نمای حلّی در «مثیر الاحزان»، مرگ معاویه را در پانزدهم رجب سال 60 هجری نقل کرده اند.(بحارالأنوار،ج 44،ص 324 به نقل از ارشاد/ مثيرالأحزان، ص23) معاویه در سال بیستم قبل از هجرت به دنیا آمد و در سال 60 هجری، در سن 80 سالگی به درک واصل شد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼 نماز ساده شب بیست و دوم ماه رجب عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه وآله قالَ: مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ فِي الثَّانِيَةِ وَ الْعِشْرِينَ ثَمَانِياً بِالْحَمْدِ وَ الْجَحْدِ سَبْعاً، وَ يُسَلِّمُ وَ يُصَلِّي عَلَى النَّبِيِّ صلّی الله علیه وآله و آله عَشْراً، وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ عَشْراً، لَمْ يَخْرُجْ مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى يَرَى مَكَانَهُ فِي الْجَنَّةِ، وَ يَمُوتُ عَلَى الْإِسْلَامِ، وَ يَكُونُ لَهُ أجرُ ثَوَابِ سَبْعِينَ نَبِيّاً. (البلدالأمين، ص169/وسائل الشیعۀ، ج8، ص93 به نقل از مصباح کفعمی) جناب سلمان از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: هر کس در شب بیست و دوم ماه رجب، هشت رکعت نماز بخواند؛ در هر رکعت، یک بار سوره حمد و هفت بار سوره کافرون؛ و بعد از نماز 10 بار بر پیامبر صلوات فرستد و سپس 10 بار استغفار بگوید، از دنیا نمی رود مگر آنکه جایگاهش را در بهشت خواهد دید و مردنش بر اسلام بوده و اجر هفتاد نبی برای او منظور خواهد شد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👥👀 پدر معاویة بن ابی سفیان کیست؟ سبط ابن جوزی در «تذکرۀ الخواص» می نویسد: «هشام بن محمّد کلبی در کتاب مثالب می نویسد: حسن بن علی به معاویه چنین فرمود: «قَدْ عَلِمْتُ الْفِرَاشَ الَّذی وُلِدْتَ عَلَیهِ» یعنی «من می دانم که تو از بستر چه کسی به وجود آمده ای». من(یعنی کلبی) توفیق یافتم معنای این سخن را بفهمم. بیان شده است که چهار نفر از قریش از جمله ابوسفیان با هند، مادر معاویه، ارتباط داشتند ولذا مشخص نیست که پدر واقعی معاویة کدام است.(تذكرة الخواص، ص184) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💀 دین معاویة در هنگام مرگ 1) عَنْ مُجَاهِدٍ عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله‏: يَمُوتُ‏ مُعَاوِيَةُ عَلَى‏ غَيْرِ الْإِسْلَامِ.(وقعة صفين، ص217) عبدالله بن عمر از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: معاویة بر غیر دین اسلام می میرد. 2) عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله‏: يَمُوتُ مُعَاوِيَةُ عَلَى غَيْرِ مِلَّتِي.(وقعة صفين، ص217) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: معاویه بر غیر آیین من می میرد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔥جایگاه معاویة پس از مرگ قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی اللهِ علیه وَ آلِهِ : ‏ إِنَّ مُعَاوِيَةَ فِي تَابُوتٍ مِنْ نَارٍ فِي أَسْفَلِ دَرْكٍ مِنَ جَهَنَّمَ، يُنَادِي: يَا حَنَّانُ يَا مَنَّانُ! فَيُقَالُ لَهُ: «آلْآنَ وَ قَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَ كُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ».‏(شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏15، ص176) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: همانا معاویه در تابوتی از آتش در پایین ترین طبقات جهنّم قرار دارد و به خداوند خطاب می کند: یا حنّان و یا منّان، پس به او می گویند: «اكنون(چنین می گویی)؟ در حالى كه پيش از اين نافرمانى مى‏كردى و از مفسدین بودى». عَنْ خَيْثَمَةَ قَالَ: قَالَ عَبْدُ اللهِ بْنُ عُمَرَ: إِنَّ مُعَاوِيَةَ فِي تَابُوتٍ‏ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ، وَ لَوْ لَا كَلِمَةُ فِرْعَوْنَ‏ «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى»‏ مَا كَانَ أَحَدٌ أَسْفَلَ مِنْ مُعَاوِيَةَ.(وقعة صفين، ص217) عبدالله بن عمر نقل می کند: معاویه در تابوتی در پایین ترین طبقه از جهنّم می باشد، و اگر فرعون نمی گفت: «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى»، کسی در جهنّم پست تر و پایین تر از معاویه نبود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👊 یکی از درهای جهنّم به بنی امیّه اختصاص دارد عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ الزُّرَقِيِ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، قَالَ: إِنَ‏  لِلنَّارِ سَبْعَةَ أَبْوَابٍ: ... وَ بَابٌ يَدْخُلُ مِنْهُ بَنُو أُمَيَّةَ هُوَ لَهُمْ خَاصَّةً لَا يُزَاحِمُهُمْ فِيهِ أَحَدٌ، ... ، وَ هُوَ بَابُ الْهَاوِيَةِ، تَهْوِي بِهِمْ سَبْعِينَ خَرِيفاً، فَكُلَّمَا هَوَى بِهِمْ سَبْعِينَ خَرِيفاً، فَصَارَ بِهِمْ فَوْرَةٌ قُذِفَ بِهِمْ فِي أَعْلَاهَا سَبْعِينَ خَرِيفاً، ثُمَّ هَوَى بِهِمْ كَذَلِكَ سَبْعِينَ خَرِيفاً، فَلَا يَزَالُونَ هَكَذَا أَبَداً خَالِدِينَ مُخَلَّدِينَ، ... ، وَ هَذَا الْبَابُ الْآخَرُ الَّذِي يَدْخُلُ مِنْهُ بَنُو أُمَيَّةَ، إِنَّهُ‏ هُوَ لِأَبِي سُفْيَانَ وَ مُعَاوِيَةَ وَ آلِ مَرْوَانَ خَاصَّةً يَدْخُلُونَ مِنْ ذَلِكَ الْبَابِ، فَتَحْطِمُهُمُ النَّارُ حَطْماً، لَا تُسْمَعُ لَهُمْ فِيهَا وَاعِيَةٌ، وَ لَا يَحْيَوْنَ فِيهَا وَ لَا يَمُوتُونَ. (بحار الأنوار، ج‏31، ص518-519 به نقل از خصال) حضرت صادق علیه السلام از پدر گرامی خویش از جدّ بزرگوارش علیهماالسلام نقل می کند که فرمود: دوزخ، هفت در دارد. ... یکی از آن درها، دری است که مخصوص ورود بنی امیّه است و كسى همراه آنان نیست. آن در، هاویه (یعنی فروکشنده) نام دارد. پس آتش، آنان را به مسافتی معادل هفتاد خریف (هر خريف، برابر مسافتی است که اسب به مدّت چهل سال بپیماید) به عمق خود فرو مي كشد، و هر بار كه تا عمق هفتاد خريفى فرو رفتند، آتش آن چنان جوش مي زند كه آنان را به ارتفاع هفتاد خريف به طرف بالاى دوزخ پرتاب مي كند، و باز تا عمق هفتاد خريفى فرو مي كشد، و آنان به همين منوال براى هميشه و جاويدان، معذّب خواهند بود. اين دری که بنی امیّه از آن وارد جهنّم می شوند، به ابوسفیان، معاویه، آل مروان اختصاص دارد، و آتش دوزخ آن چنان آنان را در هم می شکند كه (نفسشان بند می آید و نمی توانند فریاد کشند و لذا ) صدایشان  به گوش كسى نمی رسد. آنان در آنجا نه زنده اند و نه می میرند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😡 معاویة در روز غدیر جناب علی بن ابراهیم قمی در تفسیر خود می نویسد: شأن نزول آیه«فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى»، این گونه است که رسول خدا صلّی الله علیه و آله روز غدیر، مردم را به بیعت کردن با علی علیه السلام فراخواند. وقتی این خبر به مردم رسید و مردم به آنچه که خداوند اراده کرده بود که خبرش به ایشان برسد آگاه شدند، به محل های زندگی خود بازگشتند. در این هنگام معاویه به مغیرۀ بن شعبة و ابوموسی أشعری تکیه داده بود و با تبختر به طرف خانواده اش باز می گشت و می گفت: به خدا قسم، هرگز به ولایت علی اقرار نمی کنیم، و گفتار محمّد درباره او را تصدیق نمی کنیم. در این جا بود که خداوند این آیات را نازل فرمود: «فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى، وَ لكِنْ كَذَّبَ وَ تَوَلَّى، ثُمَّ ذَهَبَ إِلى‏ أَهْلِهِ يَتَمَطَّى، أَوْلى‏ لَكَ فَأَوْلى‏»؛ یعنی«نه تصديق كرد و نه نماز خواند، بلكه تكذيب كرد و پشت نمود. سپس با حال تبختر نزد اهل خود رفت. دورى از خير دنيا براى تو باد!» در این هنگام رسول خدا صلّی الله علیه و آله به منبر رفت و قصد داشت که از آن فرد برائت بجوید، امّا خداوند این آیات را نازل فرمود: «لا تُحَرِّكْ بِهِ لِسانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ»، یعنی «زبانت را زود به حركت درنياور تا به واسطه آن شتابزده شوی». لذا رسول خدا صلّی الله علیه و آله سکوت نمود و نام معاویة را نبرد.(بحارالأنوار، ج33،ص163 به نقل از تفسیر قمی)
✅ امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت دو نماز صبح و مغرب، و در بعد از این دو نماز، چه کسانی را لعن می فرمود؟ 1) ابن ابی الحدید معتزلی، از علمای اهل سنت، در «شرح نهج البلاغه» می نویسد: علی بن ابی طالب، بعد از ماجرای حکمیّت، بعد از دو نماز صبح و مغرب چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ مُعَاوِيَةَ، وَ عَمرواً، وَ أَبَا مُوسَى، وَ حَبِيبَ بْنَ مَسْلَمَةَ، وَ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ خَالِدٍ، وَ الضَّحَّاكَ بْنَ قَيْسٍ وَ الْوَلِيدَ بْنَ عُقْبَةَ».(شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏2، ص260)‏ 2)عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْقِلٍ، عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَنَّهُ قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى وَ أَبَا الْأَعْوَرِ وَ أَصْحَابَهُمْ. (فضائل أمير المؤمنين عليه السلام از ابن عقده کوفی- م332 هجری- ص98/امالی طوسی، ص725) عبدالله بن مَعقِل گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت نماز صبح، معاویه، عمرو عاص، ابا موسی اشعری، ابا اعور اسملی و یاران ایشان را لعنت می فرمود. 3)عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ قَالَ: قَالَ لَهُ الْحَارِثُ بْنُ الْمُغِيرَةِ النَّصْرِيُ‏ أَيْ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ  علیه السلام: إِنَّ أَبَا مَعْقِلٍ الْمُزَنِيَّ حَدَّثَنِي عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَنَّهُ صَلَّى بِالنَّاسِ الْمَغْرِبَ، فَقَنَتَ فِي الرَّكْعَةِ الثَّانِيَةِ، فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى الْأَشْعَرِيَّ وَ أَبَا الْأَعْوَرِ السُّلَمِيَّ. قَالَ الشَّيْخُ علیه السلام: صَدَقَ، فَالْعَنْهُم‏. (الاصول السّتّة عشر، اصل محمّد بن المثنی الحضرمی، ص88/ مستدرك الوسائل، ج‏4، ص410) حارث بن مغیره گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: روایت شده است که ابا مَعقِل مُزَنی نقل می کند که امیرالؤمنین علیه السلام در قنوت نماز مغرب، معاویه، عمرو عاص، اباموسی اشعری، ابا اعور سُلَمی را لعنت می کرده است. حضرت صادق علیه السلام فرمود: راست گفته است، پس تو هم ایشان را لعنت کن. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»