eitaa logo
حرم
2.7هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
6.7هزار ویدیو
640 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
🙏🏼📗 درخواست حاجت در محضر قرآن در شب های دهه دوم ماه رمضان عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: تَأْخُذُ الْمُصْحَفَ فِي الثُّلُثِ الثَّانِي مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَتَنْشُرُهُ وَ تَضَعُهُ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ تَقُولُ: «اللَّهُمَ‏ إِنِّي‏ أَسْأَلُكَ‏ بِكِتَابِكَ‏ الْمُنْزَلِ‏ وَ مَا فِيهِ ، وَ فِيهِ اسْمُكَ الْأَعْظَمُ الْأَكْبَرُ وَ أَسْمَاؤُكَ الْحُسْنَى ، وَ مَا يُخَافُ وَ يُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ عُتَقَائِكَ مِنَ النَّارِ» وَ تَدْعُو بِمَا بَدَا لَكَ مِنْ حَاجَةٍ. (الكافي، ج‏2، ص629) حضرت باقر عليه السّلام فرمود: در ثلث دوم ماه مبارك رمضان‏ (يعنى از شب دهم تا شب بيستم) قرآن‏ كريم را در مقابل خود بگشا و بگو: «اللَّهُمَ‏ إِنِّي‏ أَسْأَلُكَ‏ بِكِتَابِكَ‏ الْمُنْزَلِ‏ وَ مَا فِيهِ ، وَ فِيهِ اسْمُكَ الْأَعْظَمُ الْأَكْبَرُ وَ أَسْمَاؤُكَ الْحُسْنَى ، وَ مَا يُخَافُ وَ يُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ عُتَقَائِكَ مِنَ النَّارِ» سپس هر حاجت كه مى‏ خواهى طلب كن. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣 صد بار استغفار در شب نوزدهم ماه رمضان رُوِيَ أَنَّهُ يَسْتَغْفِرُ لَيْلَةَ تِسْعَ عَشْرَةَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ مِائَةَ مَرَّةٍ. (بحارالأنوار، ج 98، ص144 به نقل از اقبال الاعمال) به نقل مرحوم سید بن طاووس در اقبال الاعمال ، روایت شده است که در شب نوزدهم ماه رمضان ، صد مرتبه استغفار انجام شود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣👌 صد بار لعن بر قاتل امیرالمومنین علیه السلام در شب نوزدهم ماه رمضان رُوِيَ أَنَّهُ ... يَلْعَنُ قَاتِلَ مَوْلَانَا عَلِيٍّ ع مِائَةَ مَرَّةٍ. (بحارالأنوار، ج 98، ص144 به نقل از اقبال الاعمال) به نقل مرحوم سید بن طاووس در اقبال الاعمال ، روایت شده است که در شب نوزدهم ماه رمضان ، صد بار قاتل مولایمان امیرالمؤمنین علیه السلام لعن شود. پس 100 بار بگویید: «اللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرِالمُؤمِنین علیه السّلام» ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👌💎👌 برتری شب های قدر بر سایر شب ها قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله: فَضْلُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَى هَذِهِ الْأُمَّةِ كَفَضْلِ شَهْرِ رَمَضَانَ عَلَى سَائِرِ الشُّهُورِ ،وَ فَضْلُ عَلِيٍّ عَلَى هَذِهِ الْأُمَّةِ كَفَضْلِ لَيْلَةِ الْقَدْرِ عَلَى سَائِرِ اللَّيَالِي، وَ فَضْلُ عَلِيٍّ عَلَى هَذِهِ الْأُمَّةِ كَفَضْلِ لَيْلَةِ الْجُمُعَةِ عَلَى سَائِرِ اللَّيَالِي. (بحارالأنوار، ج38، ص14 به نقل از فضائل ابن شاذان) رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: فضل علیّ بن ابی طالب علیه السلام بر این امّت همچون فضل ماه رمضان بر سایر ماه هاست، و فضل علیّ علیه السلام بر این امّت، همچون فضل شب قدر بر سایر شب هاست، و فضل علیّ علیه السلام بر این امّت همچون فضل شب جمعه بر سایر شب هاست. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» 💧💦 فزونی پاداش عمل در شب قدر 1) سَأَلَ أَبا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام بَعْضُ أَصْحَابِنَا وَ لَا أَعْلَمُهُ إِلَّا سَعِيدَ السَّمَّانِ: كَيْفَ تَكُونُ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْراً مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ؟ قَالَ: الْعَمَلُ فِيهَا خَيْرٌ مِنَ الْعَمَلِ فِي أَلْفِ شَهْرٍ لَيْسَ فِيهِ لَيْلَةُ الْقَدْرِ. (بحارالأنوار ، ج98، ص 149 به نقل از اقبال الاعمال) راوی از حضرت صادق علیه السلام سؤال می کند: چگونه شب قدر برتر از هزار ماه می شود؟ فرمود: زیرا عمل در شب قدر برتر از عمل در هزار ماهی است که شب قدر ندارند. 2) سَأَلَ حُمْرَانُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»، أَيَّ شَيْ‏ءٍ عَنَى بِذَلِكَ؟ فَقَالَ: الْعَمَلَ الصَّالِحَ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ‏. (من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص158) حمران از حضرت باقرعليه السّلام در باره معنى قول خداى عزّ و جلّ: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» می پرسد که به چه چیز نظر شده است؟ فرمود: اين آيه ناظر به عمل صالح در شب قدر است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
رعب و وحشت شدید ابوبکر و عمر در شب قدر حدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ وَ أَحْمَدُ بْنُ‌ إِسْحَاقَ‌ عَنِ‌ اَلْقَاسِمِ‌ بْنِ‌ يَحْيَى عَنْ‌ بَعْضِ‌ أَصْحَابِنَا عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ (صلوات الله علیه) قَالَ‌: كَانَ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ (صلوات الله علیه) كَثِيراً مَا يَقُولُ‌ مَا الْتَقَيْنَا عِنْدَ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ (صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌) اَلتَّيْمِيُّ‌ وَ صَاحِبُهُ‌ وَ هُوَ يَقُولُ‌« إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ » وَ يَتَخَشَّعُ‌ وَ يَبْكِي فَيَقُولاَنِ‌ مَا أَشَدَّ رِقَّتَكَ‌ بِهَذِهِ‌ السُّورَةِ‌ فَيَقُولُ‌ لَهُمَا إِنَّمَا رَقَقْتُ‌ لِمَا رَأَتْ‌ عَيْنَايَ‌ وَ وَعَاهُ‌ قَلْبِي وَ لِمَا رَأَى قَلْبُ‌ هَذَا مِنْ‌ بَعْدِي يَعْنِي عَلِيّاً (صلوات الله علیه) فَيَقُولاَنِ‌ أَ رَأَيْتَ‌ وَ مَا الَّذِي يَرَى فَيَتْلُو هَذَا الْحَرْفَ‌« تَنَزَّلُ‌ الْمَلائِكَةُ‌ وَ اَلرُّوحُ‌ فِيها بِإِذْنِ‌ رَبِّهِمْ‌ مِنْ‌ كُلِّ‌ أَمْرٍ سَلامٌ‌ هِيَ‌ حَتّى مَطْلَعِ‌ الْفَجْرِ » قَالَ‌ ثُمَّ‌ يَقُولُ‌ هَلْ‌ بَقِيَ‌ شَيْ‌ءٌ بَعْدَ قَوْلِهِ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى« كُلِّ‌ أَمْرٍ » فَيَقُولاَنِ‌ لاَ فَيَقُولُ‌ هَلْ‌ تَعْلَمَانِ‌ مَنِ‌ الْمَنْزُولُ‌ إِلَيْهِ‌ بِذَلِكَ‌ فَيَقُولاَنِ‌ لاَ وَ اللَّهِ‌ يَا رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ فَيَقُولُ‌ نَعَمْ‌ فَهَلْ‌ تَكُونُ‌ لَيْلَةُ‌ الْقَدْرِ مِنْ‌ بَعْدِي فَيَقُولاَنِ‌ نَعَمْ‌ قَالَ‌ فَهَلْ‌ تنزل الْأَمْرُ فِيهَا فَيَقُولاَنِ‌ نَعَمْ‌ فَيَقُولُ‌ إِلَى مَنْ‌ فَيَقُولاَنِ‌ لاَ نَدْرِي فَيَأْخُذُ بِرَأْسِي فَيَقُولُ‌ إِنْ‌ لَمْ‌ تَدْرِيَا هُوَ هَذَا مِنْ‌ بَعْدِي قَالَ‌ فَإِنْ‌ كَانَا يَفْرَقَانِ‌ تِلْكَ‌ اللَّيْلَةَ‌ بَعْدَ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ مِنْ‌ شِدَّةِ‌ مَا يَدْخُلُهُمَا مِنَ‌ الرُّعْبِ‌ قاسم بن یحیی از بعضی از اصحاب ما از امام صادق (صلوات الله علیه) نقل کرده که فرمود: حضرت امیرالمومنین (صلوات الله علیه) می فرمود: هیچ گاه تیمی و آن مصاحبش (یعنی ابوبکر و عمر) در نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) جمع نشدند در حالی که آن حضرت سوره إنا أنزلناه في ليلة القدر ، را با خشوع و گریه می خواند؛ الا اینکه می فرمود: چقدر شما نسبت به این سوره رقت دارید! حضرت به آن دو می فرمود: این به واسطه چیزی است که با چشم دیده ام، و دلم آن را در خود جای داده، و آنچه بر دل این شخص (یعنی حضرت امیرالمومنین علی صلوات الله علیه) پس از من وارد می شود. آنها می پرسیدند: مگر شما چه دیده ای و او چه خواهد دید؟ حضرت روی خاک برای آنها این آیه را می نوشت: «تنزل الملائكة و الروح فيها بإذن ربهم من كل امر»، یعنی ملائکه و روح در آن شب به اذن پروردگارشان نسبت به هر امری نازل می شوند. سپس می فرمود: آیا دیگر چیزی باقی می ماند پس از اینکه خداوند می فرماید: "من كل أمر " یعنی از هر امری؟ می گفتند: نه. حضرت می فرمود: آیا می دانید این امر بر چه کسی نازل می شود؟ می گفتند: نه به خدا، ای رسول خدا! حضرت می فرمود: بله، اما آیا شب قدر بعد از من نیز هست؟ می گفتند: بله، البته. می فرمود: و آیا این امر در آن هنگام (پس از من) نیز نازل می شود؟ جواب می دادند: آری. حضرت می فرمود: بر چه کسی نازل می شود؟ می گفتند:نمی دانیم. حضرت دست بر سر من می گذاشت و می فرمود: اگر نمی دانید، بدانید که آن شخص بعد از من همین آقاست. حضرت امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) می فرمود: آن دو نفر این شب را پس از پیامبر (صلی الله علیه و آله) خوب می شناختند به خاطر ترس و رعب شدیدی که در آن شب برایشان وارد می شد. بصائرالدرجات صفحه 224 حدیث 16 بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار عليهم السلام با ترجمه فارسي جلد 94 صفحه 21 حدیث 47
💠زیارت امام حسین (ع) در شب قدر 🔹السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ‏ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تَلَوْتَ الْكِتَابَ حَقَّ تِلاَوَتِهِ وَ جَاهَدْتَ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ صَبَرْتَ عَلَى الْأَذَى فِي جَنْبِهِ مُحْتَسِباً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ‏ أَشْهَدُ أَنَّ الَّذِينَ خَالَفُوكَ وَ حَارَبُوكَ وَ الَّذِينَ خَذَلُوكَ وَ الَّذِينَ قَتَلُوكَ مَلْعُونُونَ عَلَى لِسَانِ النَّبِيِّ الْأُمِّيِ‏ وَ قَدْ خَابَ مَنِ افْتَرَى لَعَنَ اللَّهُ الظَّالِمِينَ لَكُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ ضَاعَفَ عَلَيْهِمُ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ‏ أَتَيْتُكَ يَا مَوْلاَيَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ زَائِراً عَارِفاً بِحَقِّكَ مُوَالِياً لِأَوْلِيَائِكَ‏ مُعَادِياً لِأَعْدَائِكَ مُسْتَبْصِراً بِالْهُدَى الَّذِي أَنْتَ عَلَيْهِ عَارِفاً بِضَلاَلَةِ مَنْ خَالَفَكَ فَاشْفَعْ لِي عِنْدَ رَبِّكَ‏ 🔸 سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى فرزند امير المؤمنين سلام بر تو اى پسر صديقه طاهره فاطمه زهراء بزرگ زنان اهل عالم سلام بر تو اى آقاى من اى ابا عبد الله سلام و رحمت و بركات خدا بر تو باد گواهى مى ‏دهم كه تو نماز را بپا داشتى و زكوة به مستحقان دادى و امت را امر به معروف و نهى از منكر كردى و كتاب خدا را به حق و حقيقت تلاوت فرمودى و در راه دين خدا حق جهاد و كوشش را به حدكمال فرمودى و بر اذيت و آزار امت صبر كردى و خالص براى طرفدارى دين خدا مراقبت كامل تمام عمر تا هنگام رحلت و شهادت فرمودى گواهى مى‏ دهم كه آنان كه با تو به مخالفت و جنگ برخاستند و آنان كه تو را يارى نكردند و آنان كه تو را شهيد كردند همه به زبان پيغمبر امى لعن شدند و زيان و خوارى بر كسانى كه به شما افتراء بستند خدا لعنت كند آنان كه در حق شما ظلم و ستم كردند از خلق اولين و آخرين بر همه لعنت ابد و عذابشان مضاعف شديد و دردناك باد اى آقاى من اى فرزند رسول خدا با معرفت به حق امامتت و خلافتت بدين درگاه به زيارت حضرتت آمده ‏ام و دوست با دوستانت و دشمن با دشمنان توام و بدان راه هدايت و ايمان كه تو بر آن بودى بصير و معتقدم و عارف و واقفم به گمراهى مخالفانت پس مرا نزد خدا شفاعت فرما 🌻🌻🌻🌻🌻
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 مداحی خیلی زیبا و دلنشین شبهای قدر و آقا امیرالمومنین حمید علیمی التماس دعا 🤚🤚 حتما ببینید
🔴🔵 چه گناهانی در شب قدر بخشیده نمی شود ؟ 🌺 در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده است: وقتی شب قدر فرا می‌رسد خداوند جبرئیل و بسیاری از ملائکه را روی زمین می‌فرستد، جبرئیل ملائکه را احضار می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که به زمین بروید و هرکس دعایی می‌کند به دعای آن‌ها آمین بگویید. وقتی سحر شب قدر فرا می‌رسد ملائکه به دستور جبرئیل باز می‌گردند، ملائکه به جبرئیل می‌گویند که امشبی که ما پایین آمدیم و برای دعا کنندگان طلب استغفار کردیم، نتیجه چه شد؟. جبرئیل می‌فرماید که نیاز‌های آن‌ها بر آورده شده و خداوند همه آن‌ها را می‌آمرزد به غیر از افرادی که سه گناه خاص را انجام داده اند. جبرئیل می‌فرماید هرکس سه گناه 🔺عاق والدین 🔺قطع رحم 🔺قهر کردن را انجام دهد حتی اگر شب زنده داری کند و قرآن به سر بگیرد گناهانش بخشیده نمی‌شود. 📚 بحار الانوار، ج 93، ص 337 🔵🔴 شرحی کوتاه بر این ۳ گناه : 🔴 عاق والدین: عاق والدین به معنای کسی است که پدر و مادر از دست وی راضی نیست، عاق والدین شده به چه کسی می‌گویند؟ برخی فکر می‌کنند که اگر مادر یا پدر به وی بگوید از تو راضی نیستم این به معنای عاق والدین است که این درست نیست. حضرت علی (ع) در اواخر نهج البلاغه می‌فرمایند: هرکس پدر و مادر از دستش ناراحت باشد عاق والدین شده و لازم نیست این مسئله توسط پدر یا مادر به وی گفته شود. یعنی فرزندی که با رفتار، کردار و گفتارش موجب ناراحتی والدینش شود عاق شده است. شاید پدر یا مادر نفرین نکنند، اما همین که پدر و مادر را بیازاریم عاق والدین شده ایم. جوانان باید مراقب باشند که دل پدر و مادرانمان را نشکنیم، زیرا اگر می‌خواهیم در ماه رمضان توشه برداریم یکی از مهمترین شروطش رضایت والدین است. 🔴 قطع رحم: قاطع رحم به کسی می‌گویند که عزیزان خود را فراموش کرده و به دیدار آن‌ها نمی‌رود. قاطعان رحم کسانی هستند که از قوم و خویش خود بریده اند. شخصی با برادر، خواهر و نزدیکان رفت و آمدش را قطع کرده، اما شب قدر قرآن به سر می‌گیرد، مشخصاً وی از فضیلت چنین شبی کاملاً بی بهره است. اگر می‌خواهیم با خدا رابطه پیدا کنیم باید روابط خانوادگی را داشته باشیم. روایتی داریم که می‌گوید: کسی را که با خانواده خود قطع رابطه کرده به بهشت راه نمی‌دهند،این روایات و احادیث باید با دقت بیشتری مورد نظر قرار گیرند. برخی گناهان در جهان وجود دارد که پاک می‌شوند و در مورد هیچکدام چنین حدیثی نیامده، اما ببینید قطع رحم تا چه حد گناه بزرگی است که چنین روایتی در قبال آن آمده است. 🔴 قهر کردن : سومین گناه بزرگی که بخشیده نمی‌شود کینه ورزی و قهر است. فردی با فردی دیگری قهر کرده و شب قدر قرآن به سر می‌گیرد، طبیعتاً در این مورد هم دعا و استغفار مورد قبول نیست، زیرا چگونه شما گذشت ندارید، اما انتظار گذشت دارید؟. در آیه قرآن آمده است: بگذرید تا خدا از شما بگذرد. این‌ها نکات بسیار مهمی هستند، ما اگر می‌خواهیم از ماه رمضان و شب‌های قدر بهره ببریم باید به این نکات توجه داشته باشیم، زیرا نمی‌توان با دست خالی از این ماه دست پر بیرون آمد. این‌ها موانعی است که ما هم باید سعی کنیم آن‌ها را برطرف کنیم، حتی اگر کسی در اطرافمان قهر است باید سعی در آشتی آن‌ها کنیم. امام رضا (ع) نیز در مورد شروط ورود به ماه مبارک رمضان می‌فرمایند: اگر مدیون کسی هستید و امانت کسی در دست شماست، پیش از ماه مبارک رمضان باید حق مردم را ادا کنید. وقتی حق کسی بر گردن من است و من مدیون مردم هستم چگونه می‌توانم به ماه مبارک رمضان وارد شوم؟. امام هشتم (ع) درباره دومین شرط اساسی ورود به ماه رمضان می‌فرمایند اگر با کسی قهر هستید باید پیش از ورود به ماه مبارک رمضان آشتی کرده و تمام کینه‌ها را کنار بگذارید، زیرا بدون شک به غیر از آن راهی برای ورود به ماه مبارک رمضان پیدا نمی‌کنید. پیامبر اکرم (ص) طی حدیثی درباره گناه قهر کردن می‌فرمایند: اگر دو مسلمان با هم قهر باشند و بعد از سه روز با هم آشتی نکنند و بر قهر پافشاری کنند، اگر بمیرند مسلمان از دنیا نمی‌روند. امام صادق (ع) نیز طی حدیثی درباره اجتناب از قهر می‌فرمایند: ملعون است کسی که طرف مقابل قهر می‌خواهد با وی آشتی کند، اما وی از پذیرش آشتی امتناع می‌کند. این شخص بدون شک ملعون است. @haram110