#حی_علی_بُکاءُ_فی_ماتم_الحسین علیه السلام
✔️ #اتفاقات بعد از #شهادت #اباعبدلله الحسین علیه السلام ....
1⃣ #جاري شدن #خون تازه از #زير_سنگ ها :
( وقال ) يعقوب بن سفيان ثنا سليمان ابن حرب ثنا حماد بن زيد عن معمر قال َ أَوَّلُ مَا عُرِفَ الزُّهْرِيُّ تَكَلَّمَ فِي مَجْلِسِ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ فَقَالَ الْوَلِيدُ أَيُّكُمْ يَعْلَمُ مَا فَعَلَتْ أَحْجَارُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ فَقَالَ الزُّهْرِيُّ بَلَغَنِي أَنَّهُ لَمْ يُقْلَبْ حجرا إِلَّا وَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِيط .
ابو بكر بيهقى از معروف روايت كرده كه وليد_بن_عبدالملك از زهرى پرسيد سنگهاى #بيت_المقدس در روز #كشته شدن حسين بن على چه حالتى به خود گرفتند ،
زهرى گفت : به من خبر دادند كه در روز شهادت حسين بن علي هر سنگى را كه از #زمين بر مي داشتند در زير او #خون_تازه مي ديدند .
منابع ؛ 📚تهذيب التهذيب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 305
و تهذيب الكمال ، المزي ، ج 6 ، ص 434
و سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 3 ، ص 314
و تاريخ الإسلام ، الذهبي ، ج 5 ، ص 16 و
تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 229 .
#اللهم_العن_بتریه_سقیفه_صوفیه_و_دراویش
#لعنت_بر_قاتل_سیدالشهدا علیه السلام
( ادامه دارد ان شاءالله...)
#گزارش_سیاهپوشی ✔️🏴
🌟ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌟
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
🔍 فقرا و محرم | #محرم ۱۴۴۲
سال گذشته تعدادی از هیئات اعلام کردند هزینه برگزاری مجالس محرم را به نیازمند ها داده اند. یک هیئتی هم بود که گفت امسال شام نمیدیم و به جای آن، جهیزیه برای نیازمندان تهیه میکنیم. در نگاه اول این است که چه انسان های خیری هستند. به فکر نیازمندان هستند. اما سوالی که پیش می آید این است که یازده ماه سال چرا به فکر نیازمندان نبودید؟ چرا این خیرین در یازده مال سال هیچ کاری نکردند، اما محرم که شد یاد فقرا و دختران بی جهیزیه افتادند؟ اما مسئله بعدی این است که برای ثواب این کار را کردند یا قصدشان جلب توجه بوده است؟
اگر شخصی مالک تمام کهکشان ها باشد. تمام منظومه شمسی را در راه خدا انفاق کند. ثواب این انفاق بالاتر است یا یک شخص که بیاید و یک پرس غذا برای سیدالشهدا علیه السلام بدهد؟
ثواب انقاق کل کهکشان ها با یک پرس غذا برای سید الشهدا علیه السلام برابری نمیکند. صله برای امام ثوابش از هر چیزی بالاتر است. اصلا یک درهم خرج برای امام با هیچ انفاقی قابل مقایسه نیست. امام حسین علیه السلام محتاج اطعام کردن یا نکردن نیست. که اگر شخصی خیال کند امام بر او محتاج است کافر شده. شما با خرج کردن در راه امام مال خود را تطهیر میکنی. ما نیازمند به امام هستیم. ما باید تطهیر شویم. اشخاصی هستند که میلیارد ها دلار سرمایه دارند، اما یک قِران نمیتوانند در راه امام خرج کنند. اشخاصی هم هستند که غرق در مشکلات مالی هستند اما برای امام حسین علیه السلام از جان مایه میگذارند. همه محتاج امام هستند، امام معصوم به هیچکس محتاج نیست. روایات متواتر است که یک درهم خرج کنید، هزار برابر پس میدهند. اگر دست و دلت میلرزد در راه امام حسین علیه السلام خرج کنی. مطمئن باش یک اشکالی در کار هست. اگر گفتید این پول را به جای خرج در راه امام حسین علیه السلام به فقرا میدهم، بدانید که مال شما مشکلی دارد که لیاقت قائل نشدند که در راه امام حسین علیه السلام خرج شود. محبوبترین خرج برایِ خدا، خرج در راه اهل بیت علیهم السلام است. خرج در راه امام بهتر از هر خرجی در راه دیگر است.
چند روایت ذکر میکنیم و سخن کوتاه.
✍️امام صادق علیه السلام فرمود:
هر كه گمان برد كه امام نيازمند است بدان چه در دست مردم است او كافر است، همانا مردم نياز دارند كه از آنها چيزى را بپذيرد، خدا عز و جل مى فرمايد (۱۰۴ سوره توبه): «بگير از دارائى آنها صدقه تا آنها را پاكيزه كنى و با آن بپرورانى».
✍️امام صادق علیه السلام مى فرمود: چيزى نزد خدا از دادن پول به امام محبوبتر نيست، به راستى خدا يك درهم را در بهشت چون كوه احُد سازد، سپس فرمود: خدا تعالى در كتاب خود فرمايد (۲۴۶ سوره بقره): «كيست آن كسى كه وام دهد به خدا وامى نيكو و خدا او را برايش بسيار چند برابر سازد» فرمود: به خدا آن در باره صله به امام است.
✍️ از حسن بن ميّاح از پدرش كه امام صادق علیه السلام فرمود: اى ميّاح درهمى كه به امام رسد وزنش از كوه احُد بزرگتر است.
✍️ امام صادق علیه السلام فرمود:
يك درهم كه به امام برسد بهتر است از هزار هزار درهم در جز آن از راه هاى خير و احسان.
از ابى بكير گويد: شنيدم از امام صادق علیه السلام مى فرمود:
به راستى من از يكى از شماها چند درهم را مى پذيرم با اين كه در شهر مدينه دارائى من از همه بيشتر است، من با پذيرش آن نمى خواهم جز اينكه شما پاك بشويد.
📚 ترجمه أصول الكافي ج ۳ کتاب الحجه باب صله الامام
در راه امام خرج نکنیم خودمان ضرر میکنیم.
#صله_امام
#نشر_دهید
#پاسخ_به_شبهات
⚠️⁉️⚠️آیا شیعیان امام حسین علیهالسلام را کشتند؟؟؟
✅ ان شاءالله امروز به مرور به این شبهه پاسخ خواهیم داد،
با ما همراه باشید!
▪️➖〰〰〰〰🔶🔹
مااشکالات حول این موضوع را تک تک مورد بررسی قرار دادیم:
1⃣ جنگیدن با امام حسین علیه السلام منافات با شیعه بودن دارد :
طبق آنچه که در کتب لغت آمده است شیعه به معنی تابع و پیرو است ؛
بنا بر این اقدام کوفیان در قتل امام حسین علیه السلام منافات با مفهوم شیعه دارد و حتی اگر ثابت شود قاتلین امام حسین علیه السلام ، روزی هم به ظاهر اظهار تشیع می کردند با این جنایت ثابت کرده اند
که دشمنان اهل بیت هستند نه پیروان آن بزرگواران
🔖 در این زمینه کلام سید امین را در کتاب اعیان الشیعه در منظر خوانندگان قرار می دهیم :
▪️حاش لله أن یکون الذین قتلوه هم شیعته ، بل الذین قتلوه بعضهم أهل طمع لا یرجع إلى دین ، وبعضهم أجلاف أشرار ، وبعضهم اتبعوا روءساءهم الذین قادهم حب الدنیا إلى قتاله ، ولم یکن فیهم من شیعته ومحبیه أحد ، أما شیعته المخلصون فکانوا له أنصاراً ، وما برحوا حتى قتلوا دونه ، ونصروه بکل ما فی جهدهم ، إلى آخر ساعة من حیاتهم ، وکثیر منهم لم یتمکن من نصرته ، أو لم یکن عالماً بأن الأمر سینتهی إلى ما انتهى إلیه ، وبعضهم خاطر بنفسه ، وخرق الحصار الذی ضربه ابن زیاد على الکوفة ، وجاء لنصرته حتى قتل معه ، أما ان أحداً من شیعته ومحبیه قاتله فذلک لم یکن ، وهل یعتقد أحد إن شیعته الخلص کانت لهم کثرة مفرطة ؟ کلا ، فما زال أتباع الحق فی کل زمان أقل قلیل ، ویعلم ذلک بالعیان ، وبقوله تعالى : وقلیل من عبادی الشکور.
📙📘أعیان الشیعة 1 / 585
👈 منزه است خداوند از اینکه قاتلین امام حسین علیه السلام از شیعیان باشند ؛ بلکه کسانی که ایشان را کشتند از اهل طمع بودند که دین نداشتند و بعضی از اشرار نا اهل بودند و بعضی از ایشان به دنبال رؤسای خود رفتند ؛ رؤسایی که دوستی دنیا ایشان را به جنگ حسین بن علی علیه السلام کشانده بود ؛ و در بین ایشان کسی از شیعیان و دوست داران حضرت نبود ؛ اما شیعیان حضرت و مخلصین برای حضرت همگی یاران او شدند و در اینکه در راه او کشته شوند درنگ ننمودند ؛ و او را تا آخرین لحظات زندگانی با تمام نیرو یاری کردند ؛ و بسیاری از ایشان نیز نتوانستد حضرت را یاری بنمایند یا نمی دانستند که کار حضرت به اینجا منتهی خواهد شد ؛ بعضی نیز در این هنگام جان خود را به خطر انداخته و حصاری را که ابن زیاد دور کوفه کشیده بود شکستند و برای یاری حضرت آمدند تا اینکه در کربلا شهید شدند ؛ اما اینکه ادعا شود که یکی از شیعیان در جنگ با حضرت حضور داشته است این صحت ندارد ؛ و آیا کسی می تواند اعتقاد داشته باشد که یکی از شیعیان و دوست داران حضرت که چنین علاقه ای به حضرت داشته اند به جنگ ایشان برود ؟ هرگز ؛ همیشه چنین بوده است که طرفداران حق در هر زمانی اندک بوده اند و این همیشه دیده شده است و خداوند فرموده اند : "و عده کمی از بندگان من شکرگزار هستند "
2⃣ قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه آل ابی سفیان بودند :
این اشکال که امام حسین قاتلین خویش را شیعه خطاب کرده اند از موذی گری عده ای نشات می گیرد که می دانند لفظ شیعه در لغت به معنی طرفدار است و چون در این لفظ اکنون در مورد طرفداران امیر مومنان علی علیه السلام به کار می رود وقتی عباراتی مانند عبارات ذیل را می بینند ، انتهای آن را حذف کرده و تنها می گویند قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه بوده اند و نمیگویند که مقصود از شیعه در این کلام چیست و اصل منبع را نیز ذکر نمینمایند .
در بسیاری از روایات آمده است که وقتی حضرت دشمنان خویش را مورد خطاب قرار دادند فرمودند :
ای شیعیان و طرفداران خاندان أبی سفیان
▪️👈ویلکم یا شیعة آل أبی سفیان👉 ، إن لم یکن لکم دین ، وکنتم لا تخافون یوم المعاد ، فکونوا احراراً فی دنیاکم هذه ، وارجعوا إلى احسابکم ، إن کنتم عرباً کما تزعمون »
📘📙 أعیان الشیعة للسید الأمین 1/609
وای بر شما ای طرفداران خاندان ابو سفیان ؛ اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید در دنیای خودتان آزاده باشید ؛ و به اصل خود بازگردید اگر عرب هستید – همانطور که گمان می کنید –
❌ لذا ایشان این نکته را دست آویز قرار داده با تحریف می خواهند چنین وانمود کنند که شیعیان – یعنی طرفداران امیر مومنان – امام حسین علیه السلام را به شهادت رسانده اند .
《1》
3⃣ اهل تسنن فقط یاران امام حسین علیه السلام را شیعه ایشان می دانند :
جناب زهیر بن قین از یاوران امام حسین علیه السلام است ؛
در کتاب تاریخ طبری در مورد وی مینویسد:
✴️ فقال له زهیر یا عزرة إن الله قد زکاها وهداها فاتق الله یا عزرة فإنی لک من الناصحین أنشدک الله یا عزرة أن تکون ممن یعین الضلال على قتل النفوس الزکیة قال یا زهیر ما کنت عندنا من شیعة أهل هذا البیت إنما کنت عثمانیا
📓📓تاریخ طبری ج 4 ص 316
👈 زهیر به عزره گفت : ای عزره خداوند او را پاک گردانید و هدایت نمود ؛ پس از خدا بترس که من از خیر خواهان توام ؛ تو را به خدا قسم می دهم که مبادا از کسانی باشی که گمراهان را در کشتن جان های پاک یاری می کنی ؛
وی پاسخ داد : ای زهیر ما تو را از شیعیان این خاندان نمی دانستیم ( ولی امروز تو را در صف شیعه او می بینیم ) تو عثمانی (از طرفداران عثمان) بودی!!!
✅ این عبارت به خوبی بیانگر آن است که دشمنان امام حسین علیه السلام مردم را در دو صف و دو جبهه قرار داده بودند :
☝️شیعیان امام حسین : کسانی که در صف یاوران امام حسین علیه السلام بودند .
✌️غیر شیعه : کسانی که در طرف مقابل و بر علیه حضرت صف گرفته بودند .
《2》
4⃣ شیعه در کوفه در اقلیت بودند :
طبق آنچه در مصادر تاریخی آمده است شیعیان در کوفه تنها عده کمی از جمعیت 15000 نفری کوفه را تشکیل میدادند ؛ که بسیاری از ایشان در زمان معاویه تبعید شده و یا به زندان افتاده و عده بسیاری نیز به شهادت رسیدند .
بسیاری از ایشان نیز به خاطر مشکلات به شهرهای دیگر مانند موصل و خراسان و قم پناهنده شدند ؛ عده بسیاری از ایشان نیز مانند بنی غاضره میخواستند به یاری حضرت بشتابند که سربازان عبید الله بن زیاد مانع شدند.
به همین جهت این ادعا که کوفه شهر شیعیان بوده و ایشان امام حسین علیه السلام را به شهادت رسانده اند نیز بی معنی است .
برای این مطالب شواهد📜📜بسیاری وجود دارد :
📎 معاویه شیعیان را در کوفه از بین برد :
👈کتب معاویة نسخة واحدة الى عماله بعد عام المجاعة أن برئت الذمة ممن روى شیئا من فضل ابى تراب واهل بیته فقامت الخطباء فی کل کورة وعلى کل منبر یلعنون علیا ویبرءون منه ویقعون فیه وفی أهل بیته وکان أشدّ الناس بلاء حینئذ أهل الکوفة؛ لکثرة من بها من شیعة على علیه السلام، فاستعمل علیهم زیاد بن سمیّة وضمّ إلیه البصرة فکان یتتبّع الشیعة وهو بهم عارف لأنّه کان منهم أیّام على علیه السلام، فقتلهم تحت کلّ حجر ومدر، وأخافهم، وقطع الأیدى والأرجل، وسمل العیون، وصلبهم على جذوع النخل وطرفهم وشرّدهم عن العراق، فلم یبق بها معروف منهم.
📚📚شرح نهج البلاغة ، ج11 ، ص 44 و النصایح الکافیة ، محمد بن عقیل ، ص 72 .
👈 معاویه بعد از سال خشکسالی ، نامه ای به یکی از کارگزاران خویش نوشت که هرکس که چیزی از فضیلت های ابو تراب ( امیر مومنان علی علیه السلام ) و خاندان او را نقل کند ، در مقابل او هیچ گونه مسئولیتی شما را تهدید نمی کند (هرچه با وی کردید جایز است) ؛ پس سخنرانان در هر منطقه و بر هر منبری علی را لعن کرده واز او بیزای میجستند و به او و اهل بیت او دشنام میدادند ؛ و بیچاره ترین مردمان در آن زمان مردم کوفه بودند ؛ زیرا شیعه علی علیه السلام در آن شهر زیاد بود ؛ پس معاویه زیاد بن سمیه را حاکم بر آنجا قرار داده و بصره را نیز تحت امر او قرار داد ؛ او به دنبال شیعیان می گشت – او شیعیان را میشناخت ، زیرا در زمان خلافت علی علیه السلام از طرفداران او بود – پس ایشان را حتی در زیر هر سنگ و کلوخی پیدا کرده و میکشت ؛ و یا تهدید میکرد ؛ و دست ها و پا ها را جدا کرده و چشم ها را کور مینمود ؛ و ایشان را بر تنه های درخت خرما به دار میکشید ؛ و یا از عراق بیرون می کرد ؛ تا جایی که کسی از شیعیان شناخته شده در عراق باقی نماند .
📎 اکثر کوفیان ، طرفداران خلیفه دوم عمر بودند :
بسیاری از روایات و کلمات تاریخی را میبینیم که به خوبی دلالت میکند که ایشان از طرفداران خلفای قبل از امیر مومنان علی علیه السلام بوده اند از آن جمله می توان به ماجرای ذیل که آن را بسیاری از مولفین کتب تاریخی روایت کرده اند اشاره کرد :
👈 که وقتی امیر مومنان علی علیه السلام خلافت را در کوفه به دست گرفتند خواستند یکی از بدعت های عمر – نماز تراویح – را ریشه کن نمایند ؛ لذا به امام حسن علیه السلام دستور دادند که به مسجد رفته و مانع مردم شوند اما تا حضرت با این عمل مخالفت نمودند ، مردم صدا به اعتراض بلند کرده که "وای سنت عمر از دست رفت"
📚📚شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید از علمای اهل سنت ج 12ص 283 و وسائل الشیعة (الإسلامیة) مرحوم حر عاملی از علمای شیعه ج 5 ص 192 روایت 2
⚠️ این ماجرا به حدی گسترده بود که حضرت در ضمن خطبهای مفصل میفرمایند من از شورش عمومی و نیز از بر هم خوردن پایه های حکومت اسلامی در کوفه ترسیدم !!!
این خود بیانگر آن است که بیشتر مردم کوفه از طرفداران خلیفه دوم بودند و این با شیعه بودن منافات دارد
👈علی بن إبراهیم ، عن أبیه ، عن حماد بن عیسى ، عن إبراهیم بن عثمان ، عن سلیم بن قیس الهلالی قال : خطب أمیر المؤمنین ( علیه السلام ) فحمد الله وأثنى علیه ثم صلى على النبی ( صلى الله علیه وآله ) ، ثم قال ... قد عملت الولاة قبلی أعمالا خالفوا فیها رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) متعمدین لخلافه ، ناقضین لعهده مغیرین لسنته ولو حملت الناس على ترکها وحولتها إلى مواضعها وإلى ما کانت فی عهد رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) لتفرق عنی جندی حتى أبقى وحدی أو قلیل من شیعتی الذین عرفوا فضلی وفرض إمامتی من کتاب الله عز وجل وسنة رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) ... والله لقد أمرت الناس أن لا یجتمعوا فی شهر رمضان إلا فی فریضة وأعلمتهم أن اجتماعهم فی النوافل بدعة فتنادى بعض أهل عسکری ممن یقاتل معی : یا أهل الاسلام غیرت سنة عمر ینهانا عن الصلاة فی شهر رمضان تطوعا ولقد خفت أن یثوروا فی ناحیة جانب عسکری ما لقیت من هذه الأمة من الفرقة وطاعة أئمة الضلالة والدعاة إلى النار .
📗📒الکافی للشیخ الکلینی ج 8 ص 58 شماره 21
http://lib.eshia.ir/11005/8/58
《3》
امیر مومنان خطبه ای خوانده و در آن
خدا را حمد و ثناء گفته و سپس بر رسول خدا ( صلی الله علیه وآله وسلم ) درود فرستادند ؛ سپس فرمودند:
...خلفای قبل از من کارهایی انجام دادند که در آن با رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم مخالفت کردند و در آن بنای مخالفت با رسول خدا را از روی عمد داشتند . پیمان او را شکسته و سنت او را تغییر دادند ؛ و اگر مردم را بر ترک آنها وادار نمایم و آنها را به جایگاه خود بازگردانم و به آنچه در زمان رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بود لشکر من از گرد من پراکنده شده و تنها باقی می مانم و یا با عده کمی از شیعه ام که برتری من و وجوب امامت من از کتاب خدا و سنت رسول خدا - صلی الله علیه وآله وسلم – را می دانند .
... قسم به خدا که مردم را دستور دادم که در ماه رمضان غیر از نماز واجب را به جماعت نخوانند و ایشان را آگاه نمودم که خواندن نماز مستحبی به جماعت بدعت است ؛ پس عده ای از لشکریان که همراه من جنگیده بودند ندا دادند : ای اهل اسلام سنت عمر تغییر کرد!!! ما را از نماز مستحبی در ماه رمضان باز میدارند !!!
و ترسیدم که بر من از سمت لشکرم شوریده همانگونه که از این امت تفرقه و اطاعت از امامان گمراهی و دعوت کنندگان به سوی آتش دیدم .
✅ همانطور که در این روایت صحیح آمده است ، حضرت حتی در زمان خویش شیعیان را اقلیت کوفه میدانند !!!
📎طرفداران عثمان در لشکر کوفه :
👈 به عنوان مثال وقتی ایشان جلوی آب را گرفته و بین حضرت و رود فرات مانع شدند بریر همدانی به ایشان گفت :
« ... وهذا ماء الفرات ، تقع فیه خنازیر السواد وکلابه ، قد حیل بینه وبین ابن رسول الله ».
👈 این آب فرات است که خوک های کثیف و سگ ها به آن دسترسی دارند اما بین آن و بین فرزند رسول خدا مانع شده اند .
پس گفتند :
« یا بریر قد اکثرت الکلام فاکفف ، والله لیعطش الحسین کما عطش من کان قبله» یقصد: عثمان بن عفّان .
📙📗أعیان الشیعة ج1 ص599
ای بریر زیاد سخن گفتی ؛ پس کلام را تمام کن ؛ قسم به خدا حسین باید تشنه باشد ؛ همانطور که کسی که قبل از او بود – مقصودشان عثمان بود – تشنه ماند .
⁉️⁉️آیا این پاسخ یک شیعه (طبق اصطلاح کنونی )است⁉️
کلامی که از عزره در مورد جناب زهیر بن قین نقل شد به خوبی بیانگر این مطلب است .
📎سنت کوفه یعنی سنت ابو حنیفه :
👈 وقتی در کتب اسلامی و فقهی با این عبارت مواجه می شویم که "هذا رای کوفی " یعنی این از نظرات اتباع ابو حنیفه است .
این نشان می دهد که چند سال بعد از شهادت امام حسین علیه السلام کوفه مرکز احناف شده است و این خود با شیعه بودن اکثر مردم این شهر در گذشته آن منافات دارد .
✅✅ تمامی این شواهد و مدارک جدای از قتل و کشتارهایی است که معاویه در مورد شیعیان امیر مومنان و امام حسن علیهما السلام انجام داد و
بسیاری از ایشان را شهید کرده و عده بسیاری را تبعید کرد و یا به زندان انداخت ؛
با این همه باز می بینیم که طبق مدارک تاریخی ، همان عده اندک شیعه باقی مانده در کوفه نیز خواستند به یاری امام حسین علیه السلام بیایند اما با نیروهای ابن زیاد مواجه شده و دستگیر شدند ، و تنها عده ای انگشت شمار مانند
جناب زهیر و جناب حبیب بن مظاهر توانستند از این حصار عبور کنند و در بین آن ها هم عده ای بعد از شهادت حضرت به کربلا رسیدند .
لذا با این حساب دیگر شیعه ای در کوفه باقی نمیماند که بخواهد به جنگ حسین بن علی علیهماالسلام بیاید .
《4》
4_5852557256276576453.pdf
899.9K
#دانلود_کتاب
#عدالت_صحابه
💠بررسی وقایع عاشورا
⁉️چه کسانی سیدالشهداء علیه السلام را به شهادت رساندند:
۱)شیعیان؟
۲)صحابه(مکتب سقیفه)؟
✅ نشر دهید!
#شبهات_محرم
#شیعه_کشی
#نقد_حماسه_حسینی
⁉️❔ آیا امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند؟
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
✅ پاسخ
1️⃣ وهابیون برای القاء این شبهه و این باور دائماً به کتاب حماسه حسینی استناد میکنند(ر.ک: تصویر) .. اولا این کتاب از تالیفات شهید مطهری نیست ... بلکه هرکس مقدمه کتاب را مطالعه کرده باشد متوجه میشود که این کتاب توسط فرد دیگری از روی خطبه های آقای مطهری و برخی دست نوشته ها و برخی کلماتی که به نویسنده ابلاغ شده و ...جمع آوری شده است ؛ پس نمیتوان این کتاب را دیدگاه نهایی مرحوم مطهری دانست.
2️⃣ ثانیا اصولا جواب این کتاب داده شده است ...#علامه_سید_جعفر_مرتضی_عاملی در کتابی به نام : کربلاء فوق الشبهات شبهات مطروحه در کتاب حماسه حسینی را جواب داده اند !
از جمله اموری که علامه عاملی بدان جواب داده اند بحث شیعه بودن اهل کوفه است!
👈 دقت کنید نویسنده حماسه حسینی به عبارتی استناد میکند و گمان میکند که بر اساس این متن حتما قتله کربلا شیعه بودهاند "وقلوبهم معه و سیوفهم علیه " (یعنی: دلهایشان با امام است لکن شمشیرهایشان بر علیه ایشان .. )
در حالیکه این سخن امام معصوم علیه السلام نیست بلکه سخن فرزدق است ... و طبیعتا فرزدق آگاهی به تمام سرائر اهل کوفه ندارد؛
و اگر هم صحیح باشد منظور تغلیب است و این یعنی که ای امام حسین روحی فداک بیشتر مردم کوفه محب تو هستند لکن از روی ترس همراه یزید لعنه الله میباشند .....
3️⃣ اما درباره اوضاع اهل کوفه باید بدانیم... اصولا شیعیان همیشه شمشیر بالای گردنشان بوده است .. علتش هم مشخص است و آن هم به دلیل سلطه نواصب بر جامعه اسلامی است .. ونواصب حقدا علی ال محمد علیهم السلام دست به کشتار شیعیان میزدند ...
🔸اگر به کتاب مقتل ابومخنف رجوع کنیم این نص را مییابیم :
فقال عبيدالله: يا هاني اما تعلم ان ابي قدم هذا البلد فلم يترك احدا من هذه الشيعة الا قتله غير ابيك وغير حجر ...
🔹یعنی ای هانی (بن عروه) ایا نمیدانی که پدرم (زیاد لعنه الله) به این شهر (کوفه) آمد و احدی از شیعیان را نگذاشت مگر اینکه بکشد جز پدرت و حجر ؟
👈این نص صریح است که شیعیان اهل کوفه کشته شده بودند , پس چطور ممکن است قاتلان امام حسین علیه السلام همان شیعیان باشند؟؟
☑️ و این کشت وکشتار شیعیان حتی در کتب اهل خلاف نیز ذکر شده است.
🔸 برای مثال در کتاب معجم طبرانی اینگونه نقل است : الحسن قال: كان زياد يتتبع شيعة علي رضي الله عنه فيقتلهم،
🔹 الحسن میگوید : زیاد (لعنه الله) دنبال شیعیان علی رضی الله عنه بود و آنان را میکشت !
هیثمی هم میگوید 👈صحیح است👉
🔚🔚نتیجه آنکه:
کسانی که مردم عراق و به ویژه کوفه، را شیعه به حساب می آورند یا «بی اطلاعند» و یا «منافقند». البته جمع این دو صفت نیز ممکن است.
«شیعه» و پیرو ائمه علیهم السلام کسانی هستند که امام علیهالسلام را «حجت خدا» و «ولی مفترض الطاعة» می دانند. با این تعریف، به جز تعدادی افراد انگشت شمار از قبیل جناب عمار، جابر و حذیفه، شیعه ای در میان مسلمانان وجود نداشت.
مردمی که عثمان را کشتند و مقابل منزل امام علیه السلام جمع شدند ایشان را نه «ولیّ خدا» که «منتخب خود» می دانستند. کسانی که امام علیهالسلام را «ولی و حجت خدا» می دانستند یک بار در غدیر خم، با امام علیهالسلام بیعت کرده بودند. نیازی به بیعت مجدد نداشتند.
در میان هجده هزار نفری که با حضرت مسلم علیه السلام بیعت کردند، شاید دو سه نفر این گونه بودند. آنان پیشاپیش، خود را ملزم به اطاعت از امام علیهالسلام می دانستند. بیعت با جناب مسلم علیه السلام برای آنان موضوعیت نداشت. آنان بدین سبب همراه سایرین بیعت کردند که می خواستند نشان دهند که سید الشهداء علیه السلام را امام، و جناب مسلم علیه السلام را نمایندۀ امام علیهالسلام میدانند.
کتاب 📕«نخستین گزارش مستند از نهضت عاشورا»(مقتل ابی مِخنف)
مولف : لوط بن یحیی ابی مخنف (متوفای ۱۵۷ هجری) ؛ ترجمۀ جواد سلیمانی
«مقتل أبی مِخنف» کهنترین منبع دربارۀ وقایع عاشوراء.
#کتب_کربلا
#امام_حسین علیه السلام
#مقتل
👇👇👇👇👇
4_5807811543957506542.pdf
1.71M
- «نخستین گزارش مستند از نهضت عاشورا»(مقتل ابی مِخنف)
مولف : لوط بن یحیی ابی مخنف (متوفای ۱۵۷ هجری) ؛ ترجمۀ جواد سلیمانی
#آداب_مداحی
✍محدث نوری رحمه الله:
«اگر مداح و روضهخوان رياء کند، خود را به جهت آن غرض فاسد از فیوضات و ثواب های وعده داده شده که برای این طایفه مهیا نمودند محروم کرده و به جهت اندکی از لاشه گندیده دنیا، و غرض فاسد خودنمایی، دست از نعمت های بدون عیب و پایان ناپذیر آخرت کشیده است. زیرا از واضحات دین مبین است که ثواب در مقابل عبادت است و آن نعمت ها به ازای بندگی است، و عبادت بی اخلاص عبادت نیست، بلکه از شِرک خفی محسوب است.
🔻ثقة الاسلام کلینی رحمه الله از ابی عبدالله الصادق عليه السلام روایت نموده که فرمودند: مَنْ أَرَادَ الْحَدِیثَ لِمَنْفَعَةِ الدُّنْیَا لَمْ یَکُنْ لَهُ فِی الْآخِرَةِ نَصِیبٌ وَ مَنْ أَرَادَ بِهِ خَیْرَ الْآخِرَةِ أَعْطَاهُ اللَّهُ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ.
🔹 هرکس از یادگرفتن و نقل کردن حديث، منفعت دنیا را قصد کند، برای او در آخرت حظ و نصیبی نخواهد بود. و هرکسی از تعلیم و تعلمِ آن خير آخرت را قصد کند، خداوند خیر دنیا و آخرت را به او عطا میفرماید.»(الکافي، ط_الاسلامیه، ١/٤٦)
📚لؤلؤ و مرجان، نشر بنی الزهرا علیها السلام، ص ٤٥
⭕اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج⭕
#حی_علی_بُکاءُ_فی_ماتم_الحسین علیه السلام
#عقاید #امام_حسین علیه السلام #شعائر
💥شیخ الإسلام علّامه مجلسی(رحمت الله علیه):
📝إبن قولویه و إبن شهر آشوب و دیگران از حضرت صادق(علیه السّلام) روایت کرده اند که جناب علی بن الحسین(علیهما السّلام) بر پدر بزرگوارش بیست سال - به روایتی چهل سال - گریست،و هرگاه طعامی نزد او حاضر میکردند میگریست،چون آبی به نزد او میآوردند آن قدر میگریست که آن آب را مضاعف(مضاف) میکرد،پس یکی از غلامان آن جناب گفت: فدای تو شوم یا بن رسول الله! میترسم که تو خود را هلاک کنی و گناهکار شوی! حضرت فرمود: «إنما أَشْکُوا بَثِّي وَ حُزنِي إِلَی اللهِ وَ أَعلَمُ مِنَ اللهِ ما لا تَعلَمُونَ» یعنی: شکایت میکنم درد و اندوه خود را به خدا،و من میدانم از خدا آنچه شما نمی دانید. پس فرمود: هیچ وقت به خاطر نمی آورم کشته شدنِ فرزندان فاطمه(علیها السلام) را مگر آنکه گریه در گلوی من میگیرد! (۱)
★به روایت دیگر فرمود: چون نگریم و حال آنکه پدر مرا منع کردند از آبی که وحشیان و درندگان میخورند،و با لب تشنه او را شهید کردند؟!
* به روایت دیگر به آن جناب گفتند که: آن قدر میگریی که نفس خود را خواهی کشت! حضرت فرمود: نفس خود را در روز اوّل کشته ام و بر او میگریم! (۲)
📚منابع ؛(۱) کامل الزیارات؛ص۱۰۷ و المناقب؛ج۴ص۱۷۹
(۲)المناقب؛ج۴ص۱۸۰
📓جلاء العیون(نشر سرور)؛ص۸۳۶-۸۳۷
( ادامه دارد ان شاءالله...)
🌟ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌟
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..