eitaa logo
حرم
2.7هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
641 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
21.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زخم‌های عجیب در بدن امام حسین علیه‌السلام/ رفتار امام حسین علیه‌السلام با جناب حر (علیه الرّحمه) و لشکرش/ روضه امام حسین از زبان امام باقر علیهما السلام😭 🎤استاد شیخ علی خدادادی؛ «یٰا رَبَّ الحُسَین، بِحَقِّ الحُسَین، اِشفِ صَدرِ الحُسَین، بِظُهوُرِ الحُجَّة»🤲
⚫️امام صادق علیه‌السلام: زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن، به درستی که من چند خیر را برای خوانندهٔ آن تضمین میکنم: نخست، زیارتش قبول شود؛ دوم، سعی و کوشش وی پذیرفته باشد؛ سوم، حاجات او هر چه باشد، از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و ناامید از درگاهش برنگردد. 📚بحارالانوار ج۹۸ ص۳۰۰ «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ، وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ‌اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ، وَ لاجَعَلَهُ‌اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُم، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلىٰ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلىٰ اَصْحابِ الْحُسَیْن»
4_5906674870703359952.mp3
10.95M
امام زمان علیه السلام همچون امام حسین علیه السلام تنهاست- دکتر محمد دولتی ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثبات لطمه زدن و خون ریختن برای سیدالشهداء صلوات الله علیه ازقرآن کریم 🎤شیخ مهدی تهرانی
😫😫😫 روز دوم ماه محرّم، روز رسیدن کاروان سیدالشهدا علیه السلام به سرزمین کربلا به نقل مرحوم شیخ مفید در الارشاد، و مرحوم ابن شهرآشوب در المناقب، و سید بن طاووس در اللهوف، حضرت سیدالشهدا علیه السلام و قافله ایشان در روز دوم محرم سال 61 هجری به سرزمین کربلا رسیدند. (الإرشاد، ج‏2، ص‏84/ المناقب، ج 4، ص‏97/ بحارالأنوار، ج44،ص383/ اللهوف، ص‏80-81) مرحوم سید بن طاووس در اللهوف می نویسد: إِنَّ الْحُسَيْنَ علیه السلام ... بَلَغَ كَرْبَلَاءَ وَ كَانَ ذَلِكَ فِي الْيَوْمِ الثَّانِي مِنَ الْمُحَرَّمِ، فَلَمَّا وَصَلَهَا قَالَ: مَا اسْمُ هَذِهِ الْأَرْضِ؟ فَقِيلَ: كَرْبَلَاءُ، فَقَالَ‏علیه السلام: اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْكَرْبِ وَ الْبَلَاءِ. ثُمَّ قَالَ: هَذَا مَوْضِعُ كَرْبٍ وَ بَلَاءٍ، اِنْزِلُوا، هَاهُنَا مَحَطُّ رِحَالِنَا وَ مَسْفَكُ دِمَائِنَا، وَ هُنَا مَحَلُّ قُبُورِنَا، بِهَذَا حَدَّثَنِي جَدِّي رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه وآله. (اللهوف، ص‏80-81) حسين بن علی عليه السّلام روز دوّم محرّم به سرزمين كربلا رسيد. فرمود: نام اين منطقه چيست؟ عرض شد: كربلا، فرمود: بار الها من از کرب(اندوه) و بلا به تو پناه می برم. سپس فرمود: اينجا سرزمين اندوه و بلاست، فرود آييد كه اين جا، جاى فرود آمدن کاروان و ريخته شدن خون هاى ماست، و مدفن ما همین جاست، و جدّم رسول خدا صلّی الله علیه وآله به همين موضوع به من خبر داده است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😧رموزی که بر بدن قرآن ناطق کربلا نقش بست مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد مروی تهران، در سال1383قمری می فرمود: صحبت از قرآن صامت شد، یادم از قرآن ناطق آمد. پیغمبر صلّی الله علیه و آله دو قرآن برای امّت آورد. هر دو قرآنش هزاران رموز دارد؛ هزاران اسرار دارد. یک قرآن، صامت است. یکی هم آن ورق قرآن پاره‏ پاره صحرای کربلاست. آن کتابی که گویا با شمشیر و نیزه سوراخ سوراخ شده و بر ورق بدنش، حرف ‌ها نوشته ‏اند. واویلا! قربان آن بدنی بروم که روی زمین صحرای کربلا افتاده است. بدن سوراخ سوراخ شده‌ اش، حرف «الف» دارد، حرف «ب» دارد، حرف «ج» دارد. این ورق قرآن، حرف «الف» دارد. بگویم حرف الفِ آن کجا ترسیم شده بود، ناله‌ تان بلند شود؟ حرف «الف» بالای شانه حسین علیه السلام ترسیم شد. چطور ترسیم شد؟ آن لامذهب از عقب آمد یک شمشیر به شانه اباعبدالله علیه السلام زد و شانه را درید. این بدن، مانند ورق قرآن، حرف «ب» دارد و حرف «ب» بالای سرش رسم شده است. آن وقتی که آن لامذهب سنگ به پیشانی ‌اش زد که استخوان پیشانی او شکست و پوست و گوشت را درید. این ورق قرآن، حرف «میم» دارد. حرف «میم» در کجای این ورق است؟ حرف «میم» بر دل ابی‏عبدالله علیه السلام رسم شده است، آن وقتی که تیرِ سه‌شعبه زهرآلود بر دل نازنینش رسید و پیکان فرو رفت. خواست تیر را بیرون بکشد، دید ممکن نیست. یا الله! بعضی از ارباب مقاتل نوشته ‏اند و بعید نیست... تیر چقدر فرو رفته؟ نمی ‌دانم. یک وقت دیدند دست بردند عقبِ سر و تیر را از عقب سر در آورد. یا الله! همچنان که آب از ناودان جاری می ‏شود یک وقت دیدند خون از زخم بدن اباعبدالله علیه السلام مانند ناودان، جاریست... فقال بسم الله و بالله و علی ملّه رسول الله... (سخنرانی های مدرسه مروی تهران، مجلس چهارم، سال 1383 قمری) ✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⚫️آیا تمام واقعه عاشورا به ما رسیده است؟ 🔰در محضر بزرگان: 🔴اکثر واقعه عاشورا و مقاتل را دشمنان اهل‌بیت نقل کرده اند و آنها نیز پایین ترین مراتب آن حادثه را می‌توانند بیان کنند. ✳️راز آن این است که اگر قرار بود واقعه عاشورا را، همانطور که اتفاق افتاده، از زبان معصوم برای ما نقل می‌کردند، عمر شیعه کوتاه می‌شد... ✨از آیت الله بهجت ره نقل شده است که فرمودند: ⚫️ اصل واقعه عاشورا و مصایب سیدالشهدا چندبرابر بیشتر از چیزی هست که به ما رسیده است،واقعیتش چیزی است که مسلمانان حتی در خواب هم نمی دیدند.... ▪️حتی بعضی افراد مهم آن زمان گفتند:فعلوا؟؟(یعنی آیا واقعا چنین اتفاقاتی افتاده است....؟؟) 🌸 حضرت بقیة الله هرروز کربلا را می‌بیند و چه وسعتی دارد جان ایشان‌‌... قلب ایشان در فشار است که کل ماسوی الله عزادارند... 🍃عاشورا روزی است که همه مخلوقات در همه‌ی مراتب وجودیشان بر اباعبدالله گریه کرده‌اند... 🌟حضرت اباعبدالله الحسین، پنجمین نفر اصحاب کساء است. اگر دقت کنید عدد پنج در نوشتار به شکل دایره است(٥) 💐آن چهار نفر دیگر نیز خامس بودند که آنها را شهید کردند و امام حسین علیه‌السلام فقط باقی مانده بود(نقطه اتصال عدد پنج رو دقت کنید). 🌸که دایره‌ی نظام هستی به واسطه او متصل شده بود و چون او را شهید کردند نظام هستی از هم گسست، لذا کل هستی در عزای او مغموم است...
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃 هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇 لعنت الله علیه شمر بن فرط ضیابی کلابی معروف به شمر بن ذی‌الجوشن فردی از طایفه بنی کلاب بوده. برای وی اسامی دیگرى چون اوس یا شرحبیل نیز ذکر شده است. از آن جهت پدر او را ذى الجوشن (صاحب دو زره و جوشن) مىگفتند که در جنگ ها از دو زره روی هم استفاده می کرد. او نخست از یاران علی بن ابیطالب علیه السلام در جنگ صفین بوده است. ولی با گذشت زمان در لشکر خوارج قرار گرفت و در واقعه عاشورا در لشکر عبیدالله بن زیاد قرار گرفت. سال ۶۱ هجری قمری که حرکت حسین بن علی علیه السلام به سمت عراق شد، شمر اخبار این حرکت را دقیقاً پیگیری می‌کرد. در تاریخ این واقعه، شمربن ذی الجوشن در چند جا نقش اساسی داشت؛ از جمله افرادی بود که عبیدالله بن زیاد حاکم کوفه، او را برای پراکنده کردن مردم کوفه از اطراف مسلم بن عقیل، یار حسین بن علی علیه السلام، به دارالاماره فرستاد. زمانی که عمر بن سعد، فرمانده لشکر کوفه در نامه‌ای برای حاکم کوفه نوشت که حسین بن علی علیه السلام حاضر شده که یا برگردد و یا با او بيعت كنند عبیدالله حاکم کوفه نظر داد که باید پذیرفت ولی وقتی شمر از این نامه مطلع شد، او را منع کرد و گفت که اگر حسین بن علی علیه السلام خود را تسلیم نکند و برود، بعداً قدرتمند می‌شود پس بهتر است نگذارید برود. عبیدالله هم نظر شمر را قبول کرد، او را فرمانده سپاه با ۴۰۰۰ جنگجو کرد و همراه با نامه‌ای به طرف عمر بن سعد فرمانده کوفه در کربلا فرستاد، تا از امام حسین علیه السلام بخواهد که یا تسلیم شود و یا به جنگ تن در دهد و به دنبال این نامه، گفت ای عمر سعد، اگر این کار را انجام نمی‌دهی از لشکر ما کناره بگیر و لشکر را به شمر بن ذی الجوشن واگذار. در روز عاشورا او فرمانده پیاده‌های لشکر کوفه بود. در آخرین ساعتهای روز دهم محرم، زمانی که حسین بن علی علیه السلام جراحت‌های زیادی در سر و بدن داشت، شمر، با چکمه و خنجر برهنه بر سینه اماممان نشست و با 12 ضربه شمشیر سر ایشان را از تن جدا کرد. در میان مورخین اتفاق نظر است که کسی که به فرمان عمر بن سعد، سرهای کشته‌های سپاه امام حسین علیه السلام را نزد ابن زیاد برد، او بود و از طرف ابن زیاد هم، سرهای کشته‌ها را مجدداً به همراه چند نفر دیگر، نزد یزید حاکم وقت شام برد. سرنوشت او: ابوعمره، از فرماندهان سپاه مختار به تعقیب شمر رفت و طی یک روز درگیری مسلحانه او را زخمی و اسیر کرده و به نزد مختار آورد مختار دستور داد او را گردن زدند و جسد او در یک دیگ روغن جوشیده افکندند و یکی از اطرافیان مختار شمر را با پای خود لگدکوب کرد. سپس مختار دستور داد سر شمر و یارانش را در میدان مقابل مسجد کوفه بر نیزه نصب کنند تا موجب عبرت دیگران شود. نکته: طایفه شمر هم اکنون در عراق سکونت دارند. این طایفه که با نام الوهب در شهر رقه، زندگی عشیره ای دارند، در آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی، پس از تصرف مناطق شرق عراق، به دست گروهی از القاعده به نام دولت اسلامی عراق و شام ( داعش )، با فرمانده و امیر ایشان ابوبکر البغدادی بیعت کردند و عملا در صف مخالفین دولت و ملت عراق قرار گرفتند. 📚مشرق نیوز بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت 📚نفس‌المهموم 📚ترجمه کامل ابن اثیر 📚تاریخ طبری 📚منتهی‌الامال 📚ابصار العین 📚موسوعه الامام الحسین به نقل از: عمادالدین طبری، نفس المهموم، کامل بهائی، لهوف، ارشاد و بسیاری منابع دیگر ✨یا علی✨
علیه السلام ✔️ بعد از الحسین علیه السلام .... 1⃣ شدن تازه از ها : ( وقال ) يعقوب بن سفيان ثنا سليمان ابن حرب ثنا حماد بن زيد عن معمر قال َ أَوَّلُ مَا عُرِفَ الزُّهْرِيُّ تَكَلَّمَ فِي مَجْلِسِ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ فَقَالَ الْوَلِيدُ أَيُّكُمْ يَعْلَمُ مَا فَعَلَتْ أَحْجَارُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ فَقَالَ الزُّهْرِيُّ بَلَغَنِي أَنَّهُ لَمْ يُقْلَبْ حجرا إِلَّا وَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِيط . ابو بكر بيهقى از معروف روايت كرده كه وليد_بن_عبدالملك از زهرى پرسيد سنگ‏هاى در روز شدن حسين بن على چه حالتى به خود گرفتند ، زهرى‏ گفت : به من خبر دادند كه در روز شهادت حسين بن علي هر سنگى را كه از بر مي داشتند در زير او مي ديدند . منابع ؛ 📚تهذيب التهذيب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 305 و تهذيب الكمال ، المزي ، ج 6 ، ص 434 و  سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 3 ، ص 314 و تاريخ الإسلام ، الذهبي ، ج 5 ، ص 16 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 229 . علیه السلام ( ادامه دارد ان شاءالله...) ✔️🏴 🌟ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌟 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
🔍 فقرا و محرم | ۱۴۴۲ سال گذشته تعدادی از هیئات اعلام کردند هزینه برگزاری مجالس محرم را به نیازمند ها داده اند. یک هیئتی هم بود که گفت امسال شام نمیدیم و به جای آن، جهیزیه برای نیازمندان تهیه میکنیم. در نگاه اول این است که چه انسان های خیری هستند. به فکر نیازمندان هستند. اما سوالی که پیش می آید این است که یازده ماه سال چرا به فکر نیازمندان نبودید؟ چرا این خیرین در یازده مال سال هیچ کاری نکردند، اما محرم که شد یاد فقرا و دختران بی جهیزیه افتادند؟ اما مسئله بعدی این است که برای ثواب این کار را کردند یا قصدشان جلب توجه بوده است؟ اگر شخصی مالک تمام کهکشان ها باشد. تمام منظومه شمسی را در راه خدا انفاق کند. ثواب این انفاق بالاتر است یا یک شخص که بیاید و یک پرس غذا برای سیدالشهدا علیه السلام بدهد؟ ثواب انقاق کل کهکشان ها با یک پرس غذا برای سید الشهدا علیه السلام برابری نمیکند. صله برای امام ثوابش از هر چیزی بالاتر است. اصلا یک درهم خرج برای امام با هیچ انفاقی قابل مقایسه نیست. امام حسین علیه السلام محتاج اطعام کردن یا نکردن نیست. که اگر شخصی خیال کند امام بر او محتاج است کافر شده. شما با خرج کردن در راه امام مال خود را تطهیر میکنی.‌ ما نیازمند به امام هستیم. ما باید تطهیر شویم. اشخاصی هستند که میلیارد ها دلار سرمایه دارند، اما یک قِران نمیتوانند در راه امام خرج کنند. اشخاصی هم هستند که غرق در مشکلات مالی هستند اما برای امام حسین علیه السلام از جان مایه میگذارند. همه محتاج امام هستند، امام معصوم به هیچکس محتاج نیست. روایات متواتر است که یک درهم خرج کنید، هزار برابر پس میدهند. اگر دست و دلت میلرزد در راه امام حسین علیه السلام خرج کنی. مطمئن باش یک اشکالی در کار هست. اگر گفتید این پول را به جای خرج در راه امام حسین علیه السلام به فقرا میدهم، بدانید که مال شما مشکلی دارد که لیاقت قائل نشدند که در راه امام حسین علیه السلام خرج شود. محبوبترین خرج برایِ خدا، خرج در راه اهل بیت علیهم السلام است. خرج در راه امام بهتر از هر خرجی در راه دیگر است. چند روایت ذکر میکنیم و سخن کوتاه. ✍️امام صادق علیه السلام فرمود: هر كه گمان برد كه امام نيازمند است بدان چه در دست مردم است او كافر است، همانا مردم نياز دارند كه از آنها چيزى را بپذيرد، خدا عز و جل مى فرمايد (۱۰۴ سوره توبه): «بگير از دارائى آنها صدقه تا آنها را پاكيزه كنى و با آن بپرورانى». ✍️امام صادق علیه السلام مى فرمود: چيزى نزد خدا از دادن پول به امام محبوبتر نيست، به راستى خدا يك درهم را در بهشت چون كوه احُد سازد، سپس فرمود: خدا تعالى در كتاب خود فرمايد (۲۴۶ سوره بقره): «كيست آن كسى كه وام دهد به خدا وامى نيكو و خدا او را برايش بسيار چند برابر سازد» فرمود: به خدا آن در باره صله به امام است. ✍️ از حسن بن ميّاح از پدرش كه امام صادق علیه السلام فرمود: اى ميّاح درهمى كه به امام رسد وزنش از كوه احُد بزرگتر است. ✍️ امام صادق علیه السلام فرمود: يك درهم كه به امام برسد بهتر است از هزار هزار درهم در جز آن از راه هاى خير و احسان. از ابى بكير گويد: شنيدم از امام صادق علیه السلام مى فرمود: به راستى من از يكى از شماها چند درهم را مى پذيرم با اين كه در شهر مدينه دارائى من از همه بيشتر است، من با پذيرش آن نمى خواهم جز اينكه شما پاك بشويد. 📚 ترجمه أصول الكافي ج ۳ کتاب الحجه باب صله الامام در راه امام خرج نکنیم خودمان ضرر میکنیم.
⚠️⁉️⚠️آیا شیعیان امام حسین علیه‌السلام را کشتند؟؟؟ ✅ ان شاءالله امروز به مرور به این شبهه پاسخ خواهیم داد، با ما همراه باشید! ▪️➖〰〰〰〰🔶🔹 مااشکالات حول این موضوع را تک تک مورد بررسی قرار دادیم: 1⃣ جنگیدن با امام حسین علیه السلام منافات با شیعه بودن دارد : طبق آنچه که در کتب لغت آمده است شیعه به معنی تابع و پیرو است ؛ بنا بر این اقدام کوفیان در قتل امام حسین علیه السلام منافات با مفهوم شیعه دارد و حتی اگر ثابت شود قاتلین امام حسین علیه السلام ، روزی هم به ظاهر اظهار تشیع می کردند با این جنایت ثابت کرده اند که دشمنان اهل بیت هستند نه پیروان آن بزرگواران 🔖 در این زمینه کلام سید امین را در کتاب اعیان الشیعه در منظر خوانندگان قرار می دهیم : ▪️حاش لله أن یکون الذین قتلوه هم شیعته ، بل الذین قتلوه بعضهم أهل طمع لا یرجع إلى دین ، وبعضهم أجلاف أشرار ، وبعضهم اتبعوا روءساءهم الذین قادهم حب الدنیا إلى قتاله ، ولم یکن فیهم من شیعته ومحبیه أحد ، أما شیعته المخلصون فکانوا له أنصاراً ، وما برحوا حتى قتلوا دونه ، ونصروه بکل ما فی جهدهم ، إلى آخر ساعة من حیاتهم ، وکثیر منهم لم یتمکن من نصرته ، أو لم یکن عالماً بأن الأمر سینتهی إلى ما انتهى إلیه ، وبعضهم خاطر بنفسه ، وخرق الحصار الذی ضربه ابن زیاد على الکوفة ، وجاء لنصرته حتى قتل معه ، أما ان أحداً من شیعته ومحبیه قاتله فذلک لم یکن ، وهل یعتقد أحد إن شیعته الخلص کانت لهم کثرة مفرطة ؟ کلا ، فما زال أتباع الحق فی کل زمان أقل قلیل ، ویعلم ذلک بالعیان ، وبقوله تعالى : وقلیل من عبادی الشکور. 📙📘أعیان الشیعة 1 / 585 👈 منزه است خداوند از اینکه قاتلین امام حسین علیه السلام از شیعیان باشند ؛ بلکه کسانی که ایشان را کشتند از اهل طمع بودند که دین نداشتند و بعضی از اشرار نا اهل بودند و بعضی از ایشان به دنبال رؤسای خود رفتند ؛ رؤسایی که دوستی دنیا ایشان را به جنگ حسین بن علی علیه السلام کشانده بود ؛ و در بین ایشان کسی از شیعیان و دوست داران حضرت نبود ؛ اما شیعیان حضرت و مخلصین برای حضرت همگی یاران او شدند و در اینکه در راه او کشته شوند درنگ ننمودند ؛ و او را تا آخرین لحظات زندگانی با تمام نیرو یاری کردند ؛ و بسیاری از ایشان نیز نتوانستد حضرت را یاری بنمایند یا نمی دانستند که کار حضرت به اینجا منتهی خواهد شد ؛ بعضی نیز در این هنگام جان خود را به خطر انداخته و حصاری را که ابن زیاد دور کوفه کشیده بود شکستند و برای یاری حضرت آمدند تا اینکه در کربلا شهید شدند ؛ اما اینکه ادعا شود که یکی از شیعیان در جنگ با حضرت حضور داشته است این صحت ندارد ؛ و آیا کسی می تواند اعتقاد داشته باشد که یکی از شیعیان و دوست داران حضرت که چنین علاقه ای به حضرت داشته اند به جنگ ایشان برود ؟ هرگز ؛ همیشه چنین بوده است که طرفداران حق در هر زمانی اندک بوده اند و این همیشه دیده شده است و خداوند فرموده اند : "و عده کمی از بندگان من شکرگزار هستند " 2⃣ قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه آل ابی سفیان بودند : این اشکال که امام حسین قاتلین خویش را شیعه خطاب کرده اند از موذی گری عده ای نشات می گیرد که می دانند لفظ شیعه در لغت به معنی طرفدار است و چون در این لفظ اکنون در مورد طرفداران امیر مومنان علی علیه السلام به کار می رود وقتی عباراتی مانند عبارات ذیل را می بینند ، انتهای آن را حذف کرده و تنها می گویند قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه بوده اند و نمی‌گویند که مقصود از شیعه در این کلام چیست و اصل منبع را نیز ذکر نمی‌نمایند . در بسیاری از روایات آمده است که وقتی حضرت دشمنان خویش را مورد خطاب قرار دادند فرمودند : ای شیعیان و طرفداران خاندان أبی سفیان ▪️👈ویلکم یا شیعة آل أبی سفیان👉 ، إن لم یکن لکم دین ، وکنتم لا تخافون یوم المعاد ، فکونوا احراراً فی دنیاکم هذه ، وارجعوا إلى احسابکم ، إن کنتم عرباً کما تزعمون » 📘📙 أعیان الشیعة للسید الأمین 1/609 وای بر شما ای طرفداران خاندان ابو سفیان ؛ اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید در دنیای خودتان آزاده باشید ؛ و به اصل خود بازگردید اگر عرب هستید – همانطور که گمان می کنید – ❌ لذا ایشان این نکته را دست آویز قرار داده با تحریف می خواهند چنین وانمود کنند که شیعیان – یعنی طرفداران امیر مومنان – امام حسین علیه السلام را به شهادت رسانده اند . 《1》
3⃣ اهل تسنن فقط یاران امام حسین علیه السلام را شیعه ایشان می دانند : جناب زهیر بن قین از یاوران امام حسین علیه السلام است ؛ در کتاب تاریخ طبری در مورد وی می‌نویسد: ✴️ فقال له زهیر یا عزرة إن الله قد زکاها وهداها فاتق الله یا عزرة فإنی لک من الناصحین أنشدک الله یا عزرة أن تکون ممن یعین الضلال على قتل النفوس الزکیة قال یا زهیر ما کنت عندنا من شیعة أهل هذا البیت إنما کنت عثمانیا 📓📓تاریخ طبری ج 4 ص 316 👈 زهیر به عزره گفت : ای عزره خداوند او را پاک گردانید و هدایت نمود ؛ پس از خدا بترس که من از خیر خواهان توام ؛ تو را به خدا قسم می دهم که مبادا از کسانی باشی که گمراهان را در کشتن جان های پاک یاری می کنی ؛ وی پاسخ داد : ای زهیر ما تو را از شیعیان این خاندان نمی دانستیم ( ولی امروز تو را در صف شیعه او می بینیم ) تو عثمانی (از طرفداران عثمان) بودی!!! ✅ این عبارت به خوبی بیانگر آن است که دشمنان امام حسین علیه السلام مردم را در دو صف و دو جبهه قرار داده بودند : ☝️شیعیان امام حسین : کسانی که در صف یاوران امام حسین علیه السلام بودند . ✌️غیر شیعه : کسانی که در طرف مقابل و بر علیه حضرت صف گرفته بودند . 《2》