فاطمه علیهاالسلام به محسنِ شش ماهه باردار بود و او را سقط کرد
حضرت صادق علیه السلام فرمود: ای مفضّل! گویا می بینم که ما ائمّه در مقابل رسول خدا صلّی الله علیه و آله قرار گرفته و نسبت به آنچه بعد از او از جانب امّت بر سر ما آمد، از تکذیب و ردّ کردن سخنان ما و اسیر گرفتن ما و لعن کردن و ترساندن ما به قتل و کشتن ما به سمّ و حبس، به آن حضرت شکوه می کنیم. در این هنگام:
تَبْتَدِئُ فَاطِمَةُ علیهاالسلام وَ تَشْكُو مَا نَالَهَا مِنْ أَبِي بَكْرٍ وَ عُمَرَ وَ أَخْذِ فَدَكَ مِنْهَا ... وَ قَوْلِ عُمَرَ: هَاتِي صَحِيفَتَكِ الَّتِي ذَكَرْتِ أَنَّ أَبَاكِ كَتَبَهَا لَكِ وَ إِخْرَاجِهَا الصَّحِيفَةَ وَ أَخْذِهِ إِيَّاهَا مِنْهَا ... وَ تَفْلِهِ فِيهَا وَ تَمْزِيقِهِ إِيَّاهَا... وَ تَقُصُّ عَلَيْهِ قِصَّةَ أَبِي بَكْرٍ وَ إِنْفَاذِهِ خَالِدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ قُنْفُذاً وَ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ وَ جَمْعِهِ النَّاسَ لِإِخْرَاجِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام مِنْ بَيْتِهِ إِلَى الْبَيْعَةِ فِي سَقِيفَةِ بَنِي سَاعِدَةَ ... وَ قَوْلِ عُمَرَ: اخْرُجْ يَا عَلِيُّ إِلَى مَا أَجْمَعَ عَلَيْهِ الْمُسْلِمُونَ وَ إِلَّا قَتَلْنَاكَ ... وَ جَمْعِهِمُ الْجَزْلَ وَ الْحَطَبَ عَلَى الْبَابِ لِإِحْرَاقِ بَيْتِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ زَيْنَبَ وَ أُمِّ كُلْثُومٍ وَ فِضَّةَ وَ إِضْرَامِهِمُ النَّارَ عَلَى الْبَابِ وَ خُرُوجِ فَاطِمَةَ إِلَيْهِمْ وَ خِطَابِهَا لَهُمْ مِنْ وَرَاءِ الْبَابِ وَ قَوْلِهَا: وَيْحَكَ يَا عُمَرُ! مَا هَذِهِ الْجُرْأَةُ عَلَى اللَّهِ وَ عَلَى رَسُولِهِ؟ تُرِيدُ أَنْ تَقْطَعَ نَسْلَهُ مِنَ الدُّنْيَا وَ تُفْنِيَهُ وَ تُطْفِئَ نُورَ اللَّهِ؟ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ. وَ انْتِهَارِهِ لَهَا وَ قَوْلِهِ: كُفِّي يَا فَاطِمَةُ! ... وَ مَا عَلِيٌّ إِلَّا كَأَحَدِ الْمُسْلِمِينَ فَاخْتَارِي إِنْ شِئْتِ خُرُوجَهُ لِبَيْعَةِ أَبِي بَكْرٍ أَوْ إِحْرَاقَكُمْ جَمِيعاً. فَقَالَتْ وَ هِيَ بَاكِيَةٌ: اللَّهُمَّ إِلَيْكَ نَشْكُو فَقْدَ نَبِيِّكَ وَ رَسُولِكَ وَ صَفِيِّكَ وَ ارْتِدَادَ أُمَّتِهِ عَلَيْنَا وَ مَنْعَهُمْ إِيَّانَا حَقَّنَا الَّذِي جَعَلْتَهُ لَنَا فِي كِتَابِكَ الْمُنْزَلِ عَلَى نَبِيِّكَ الْمُرْسَلِ. فَقَالَ لَهَا عُمَرُ: دَعِي عَنْكِ يَا فَاطِمَةُ حُمْقَاتِ النِّسَاءِ، فَلَمْ يَكُنِ اللَّهُ لِيَجْمَعَ لَكُمُ النُّبُوَّةَ وَ الْخِلَافَةَ، وَ أَخَذَتِ النَّارُ فِي خَشَبِ الْبَابِ وَ إِدْخَالِ قُنْفُذٍ يَدَهُ لَعَنَهُ اللَّهُ يَرُومُ فَتْحَ الْبَابِ وَ ضَرْبِ عُمَرَ لَهَا بِالسَّوْطِ عَلَى عَضُدِهَا حَتَّى صَارَ كَالدُّمْلُجِ الْأَسْوَدِ، وَ رَكْلِ الْبَابِ بِرِجْلِهِ حَتَّى أَصَابَ بَطْنَهَا وَ هِيَ حَامِلَةٌ بِالْمُحَسِّنِ لِسِتَّةِ أَشْهُرٍ وَ إِسْقَاطِهَا إِيَّاهُ، وَ هُجُومِ عُمَرَ وَ قُنْفُذٍ وَ خَالِدِ بْنِ الْوَلِيدِ وَ صَفْقِهِ خَدَّهَا حَتَّى بَدَا قُرْطَاهَا تَحْتَ خِمَارِهَا، وَ هِيَ تَجْهَرُ بِالْبُكَاءِ وَ تَقُولُ: وَا أَبَتَاهْ وَا رَسُولَ اللَّهِ! ابْنَتُكَ فَاطِمَةُ تُكَذَّبُ وَ تُضْرَبُ وَ يُقْتَلُ جَنِينٌ فِي بَطْنِهَا ... وَ صَاحَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ بِفِضَّةَ: يَا فِضَّةُ! مَوْلَاتَكِ فَاقْبَلِي مِنْهَا مَا تَقْبَلُهُ النِّسَاءُ، فَقَدْ جَاءَهَا الْمَخَاضُ مِنَ الرَّفْسَةِ وَ رَدِّ الْبَابِ فَأَسْقَطَتْ مُحَسِّناً. فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام: فَإِنَّهُ لَاحِقٌ بِجَدِّهِ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله. (بحار الأنوار، ج53، ص17-19)
فاطمه علیهاالسلام آغاز می کند و از آنچه از ناحیه ابوبکر و عمر به او رسیده است و گرفتن فدک شکوه می کند و از گفته عمر می گوید که: نوشته ای که می گویی پدرت نوشته است، ارائه کن و وقتی آن بانو نوشته را بیرون آورد، عمر آن نوشته را از او گرفته، آب دهان بر آن انداخته و آن را پاره می کند.
حضرت فاطمه علیها السلام در ادامه، داستان ابوبکر و فرستادن خالد بن ولید و قنفذ و عمر بن خطّاب را نقل می کند که مردم را جمع کرد تا امیرالمؤمنین علیه السلام را برای بیعت گرفتن در سقیفه بنی ساعده به زور ببرد. همچنین یاد آور قول عمر شد که می گفت: ای علیّ! از منزل خارج شو و به اجماع همه مسلمین بپیوند وگرنه تو را می کشیم ...
همچنین آن بانو بیان کرد که آنها هیزم فراوان در کنار در خانه امیرالمؤمنین، فاطمه، حسن و حسین، زینب و امّ کلثوم و فضّه جمع کردند تا آتش بزنند، و آنها آتش را برافروختند و فاطمه به سوی آنها آمد و از پشت در به آنها فرمود: وای بر تو ای عمر! چگونه بر خدا و رسولش جرأت یافته ای؟! قصد داری نسل پیامبر را در دنیا قطع کنی و آن را نابود سازی و نور خدا را خاموش کنی؟ در حالی که خداوند نورش را تمام می کند.
همچنین آن بانو یادآور نهیب عمر می شود که به او گفت: ای فاطمه! دست بردار، علیّ جز یکی از مسلمین نیست. انتخاب کن، اگر می خواهی علی برای بیعت ابوبکر خارج شود یا همه شما را می سوزانیم. پس فاطمه علیهاالسلام در حالی که گریه می کرد، فرمود: بارالها! به تو به واسطه از دست دادن پیامبر و رسول و برگزیده ات و پشت کردن امّتش بر ما و جلوگیری از حقّ ما که خداوند در کتاب نازل شده بر پیامبر مرسلت برای ما قرار داده است، شکوه می کنم. پس عمر به آن بانو گفت: ای فاطمه! از حرف های زنان احمق دست بردار، خداوند نبوّت و خلافت را برای شما جمع نکرده است، پس در را آتش زدند و قنفذ ملعون دستش را وارد کرد تا در را باز کند و عمر با تازیانه بر بازوی فاطمه علیهاالسلام زد تا اثر آن مانند دستبند سیاهی شد و با پایش به در لگد زد به گونه ای که به شکم فاطمه علیهاالسلام اصابت کرد و فاطمه که به محسن شش ماهه باردار بود، او را سقط کرد.
همچنین فاطمه برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله چنین بیان می کند: عمر و قنفذ و خالد بن ولید هجوم آوردند و عمر به صورتی به گونه فاطمه ضربه زد که گوشواره اش از زیر پوشش او آشکار شد و فاطمه بلند گریه می کرد و می فرمود: ای پدرم، ای رسول خدا! دخترت فاطمه، تکذیب شد، کتک خورد و جنین در شکمش به قتل رسید .... و امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به فضّه فریاد زد: ای فضّه! مولایت را دریاب، زیرا درد مخاض به واسطه ضرب به سینه و فشردن در، فرا رسیده، و محسن را سقط نموده است. پس امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: همانا محسن به جدّش رسول خدا صلّی الله علیه و آله ملحق می شود.
✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔥👣😢روز بیعت، ضربه ای زد که جنینش را سقط نمود
ابواسحاق، إبراهيم بن سیّار، مشهور به نظّام (م 231 ق) از متکلّمین و بزرگان مکتب اعتزال در اهل سنّت در قرن دوم و سوم هجری است. ابوالفتح محمّد بن عبدالکریم شهرستانی (م 548 ق) در کتابش «الملل و النّحل» دیدگاه ها و اعتقادات نظّام را بیان و شرح می دهد. بنابر نظر شهرستانی، یکی از اعتقادات نظّام چنین بوده است:
قال: إنَّ عُمَرَ ضَرَبَ بَطْنَ فاطِمَةَ يَوْمَ البَيْعَةِ حَتَّى ألقَتِ الْجَنينَ مِنْ بَطنِها. وَ كانَ يَصيحُ: اَحْرِقُوا دارَها بِمَنْ فيها، وَ ما كانَ فِي الدّارِ غَيْرُ عَلِيٍّ وَ فاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ. (الملل و النحل، ج1، ص71)
نظام می گوید: همانا عمر در روز بیعت، ضربه ای به شکم فاطمه زد به گونه ای که فاطمه آن جنین را سقط کرد. در آن هنگام عمر فریاد می زد: خانه فاطمه را با هر کس در آن است آتش بزنید، و در آن خانه، جز علی و فاطمه و حسن و حسین نبودند.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😱😡🤛🏽 در را به گونه ای فشار داد که جنینش را سقط نمود
قَالَ سَلمانُ: قَدْ كَانَ قُنْفُذٌ- لَعَنَهُ اللَّهُ- ضَرَبَ فَاطِمَةَ علیهاالسلام بِالسَّوْطِ حِينَ حَالَتْ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ زَوْجِهَا وَ أَرْسَلَ إِلَيْهِ عُمَرُ: إِنْ حَالَتْ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ فَاطِمَةُ فَاضْرِبْهَا. فَأَلْجَأَهَا قُنْفُذٌ- لَعَنَهُ اللَّهُ- إِلَى عِضَادَةِ بَابِ بَيْتِهَا وَ دَفَعَهَا، فَكَسَرَ ضِلْعَهَا مِنْ جَنْبِهَا فَأَلْقَتْ جَنِيناً مِنْ بَطْنِهَا. فَلَمْ تَزَلْ صَاحِبَةَ فِرَاشٍ حَتَّى مَاتَتْ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهَا مِنْ ذَلِكَ شَهِيدَةً. (كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج2، ص588)
جناب سلمان نقل می کند: قنفذ- که خدا او را لعنت کند- آن هنگامی که فاطمه علیهاالسلام میان او و همسرش علی علیه السلام حائل شده بود، فاطمه علیهاالسلام را با تازیانه زد. زیرا عمر به او پيام داده بود كه: اگر فاطمه ميان تو و على قرار گرفت او را بزن. پس قنفذ – که خدا او را لعنت کند- فاطمه عليها السّلام را به زور پشت لنگه در چوبى خانه راند و در را بر روى فاطمه علیهاالسلام فشرد به گونه ای كه دنده اى از پهلوى آن حضرت شكست و جنینی كه در شكم داشت سقط کرد. پس از آن، آن بانو همواره در بستر قرار داشت تا آن كه در اثر آن ماجرا شهيد شد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔥🔥 هرچند فاطمه علیهاالسلام در این خانه باشد
ابن قتیبة دینوری (م 276 ق)، از علمای بزرگ اهل سنّت در کتاب «الإمامة و السّیاسة» در بیان کیفیت بیعت با امیرالمؤمنین علیه السلام چنین می نویسد:
إِنَّ أَبَا بَكْرٍ تَفَقَّدَ قَوماً تَخَلَّفُوا عَنْ بَيْعَتِهِ عِنْدَ عَلِيٍّ کرّم اللهُ وَجهَهُ فَبَعَثَ إِلَيْهِمْ عُمَرَ. فَجَاءَ فَنَادَاهُمْ وَ هُمْ فِي دَارِ عَلِيٍّ، فَأَبَوْا أَنْ يَخْرُجُوا فَدَعَا عُمَرُ بِالْحَطَبِ و قَالَ: وَ الَّذِي نَفْسُ عُمَرَ بِيَدِهِ، لَتَخْرُجُنَّ أَوْ لَأُحْرِقَنَّهَا عَلَيْكُمْ عَلَى مَنْ فِيهَا. فَقِيلَ لَهُ: يَا أَبَا حَفْصٍ! إِنَّ فِيهَا فَاطِمَةَ. فَقَالَ: وَ إِنْ. (الإمامة و السّیاسة، ج1، ص12)
ابوبکر درباره گروهی که از بیعت با او امتناع ورزیدند، پرس و جو کرد. سپس عمر را به سوی این گروه فرستاد. عمر نزد این گروه که در خانه علی علیه السلام بودند، آمد. پس عمر به آنها پیغام داد ولی آنها بیرون نیامدند. پس عمر هیزم طلب کرد و گفت: قسم به آن کسی که جان عمر در دست اوست، اگر بیرون نیایید، خانه را با هر کس که در آن است، به آتش خواهم کشید. به عمر گفتند: ای اباحفص! فاطمه علیهاالسلام در این خانه است. عمر در پاسخ گفت: اگرچه فاطمه در آن باشد.
✅توجه: این متن در چاپ قدیم این کتاب در مصر، موجود است، اما در چاپ لبنان، حذف شده است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👩🏻 اگر فرزندمان را فاطمه نام نهادیم ...
عَنِ السَّكُونِي عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى وَالِدِهِ إِذَا كَانَتْ أُنْثَى أَنْ يَسْتَحْسِنَ اسْمَهَا ... أَمَّا إِذَا سَمَّيْتَهَا فَاطِمَةَ فَلَا تَسُبَّهَا وَ لَا تَلْعَنْهَا وَ لَا تَضْرِبْهَا. (الكافي، ج6، ص49)
حضرت صادق علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کنند که فرمود: حقّ فرزند بر پدرش آن است که اگر فرزند، دختر بود ، نام نیکویی برای او قرار دهد، .. امّا اگر او را فاطمه نام نهادی، دشنامش مده، او را لعن نکن و او را مزن.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👁 حضرت مریم علیهاالسلام ، پرستار صدّیقه کبری، حضرت زهرا سلام الله علیها
عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: وَ أَمَّا ابْنَتِي فَاطِمَةُ ... وَ أَنِّي لَمَّا رَأَيْتُهَا ذَكَرْتُ مَا يُصْنَعُ بِهَا بَعْدِي كَأَنِّي بِهَا، وَ قَدْ دَخَلَ الذُّلُّ بَيْتَهَا، وَ انْتُهِكَتْ حُرْمَتُهَا، وَ غُصِبَتْ حَقَّهَا، وَ مُنِعَتْ إِرْثَهَا، وَ كُسِرَتْ جَنْبَتُهَا، وَ أَسْقَطَتْ جَنِينَهَا، وَ هِيَ تُنَادِي يَا مُحَمَّدَاهْ فَلَا تُجَابُ، وَ تَسْتَغِيثُ فَلَا تُغَاثُ. فَلَا تَزَالُ بَعْدِي مَحْزُونَةً مَكْرُوبَةً بَاكِيَةً تَتَذَكَّرُ انْقِطَاعَ الْوَحْيِ عَنْ بَيْتِهَا مَرَّةً وَ تَتَذَكَّرُ فِرَاقِي أُخْرَى وَ تَسْتَوْحِشُ إِذَا جَنَّهَا اللَّيْلُ لِفَقْدِ صَوْتِيَ الَّذِي كَانَتْ تَسْتَمِعُ إِلَيْهِ إِذَا تَهَجَّدْتُ بِالْقُرْآنِ ثُمَّ تَرَى نَفْسَهَا ذَلِيلَةً بَعْدَ أَنْ كَانَتْ فِي أَيَّامِ أَبِيهَا عَزِيزَةً فَعِنْدَ ذَلِكَ يُؤْنِسُهَا اللَّهُ تَعَالَى ذِكْرُهُ بِالْمَلَائِكَةِ، فَنَادَتْهَا بِمَا نَادَتْ بِهِ مَرْيَمَ بِنْتَ عِمْرَانَ فَتَقُولُ: يَا فَاطِمَةُ! إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفاكِ عَلى نِساءِ الْعالَمِينَ، يَا فَاطِمَةُ! اقْنُتِي لِرَبِّكِ وَ اسْجُدِي وَ ارْكَعِي مَعَ الرَّاكِعِين. ثُمَّ يَبْتَدِئُ بِهَا الْوَجَعُ فَتَمْرَضُ، فَيَبْعَثُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهَا مَرْيَمَ بِنْتَ عِمْرَانَ تُمَرِّضُهَا وَ تُؤْنِسُهَا فِي عِلَّتِهَا، فَتَقُولُ عِنْدَ ذَلِكَ: «يَا رَبِّ، إِنِّي سَئِمْتُ الْحَيَاةَ وَ تَبَرَّمْتُ بِأَهْلِ الدُّنْيَا فَأَلْحِقْنِي بِأَبِي»، فَيُلْحِقُهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِي، فَتَكُونُ أَوَّلَ مَنْ يَلْحَقُنِي مِنْ أَهْلِ بَيْتِي، فَتَقْدَمُ عَلَيَّ مَحْزُونَةً مَكْرُوبَةً مَغْمُومَةً مَغْصُوبَةً مَقْتُولَةً، فَأَقُولُ عِنْدَ ذَلِكَ: «اللَّهُمَّ الْعَنْ مَنْ ظَلَمَهَا، وَ عَاقِبْ مَنْ غَصَبَهَا، وَ ذَلِّلْ مَنْ أَذَلَّهَا، وَ خَلِّدْ فِي نَارِكَ مَنْ ضَرَبَ جَنْبَهَا حَتَّى أَلْقَتْ وَلَدَهَا»، فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ عِنْدَ ذَلِكَ آمِين. (بحار الأنوار، ج28، ص38-39 به نقل از امالی صدوق/امالی صدوق ، ص114)
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: در مورد دخترم فاطمه علیهاالسلام، هنگامی که او را دیدم، به یادم آمد آنچه پس از من با او انجام می شود. ذلّت و خواری به خانه اش داخل می شود، حرمتش زیر پا می رود، حقّش غصب می شود، از ارثش منع می گردد، پهلویش شکسته می شود، و جنینش سقط می گردد. وی فریاد می زند: یا محمّداه! و جوابی شنیده نمی شود، استغاثه می کند و کمک می جوید، امّا کسی به دادش نمی رسد. وی همواره پس از من محزون، پریشان و گریان خواهد بود. یک بار به یاد می آورد که وحی از خانه اش قطع شده است، یک بار به یاد جدایی از من می افتد. شب هنگام که می شود صدای مرا در حالی که با تلاوت قرآن، تهجّد می کردم نمی شنود، پس خودش را بعد از آن که در زمان حیات پدرش عزیز بود، خوار می یابد. در این هنگام خداوند متعال، فرشتگان را مونس او می کند، .و فرشتگان به همان گونه که به مریم دختر عمران خطاب می شد، به فاطمه علیهاالسلام خطاب می کنند که: ای فاطمه! «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفاكِ عَلى نِساءِ الْعالَمِينَ»، و نیز خطاب می کنند که: ای فاطمه! «اقْنُتِي لِرَبِّكِ وَ اسْجُدِي وَ ارْكَعِي مَعَ الرَّاكِعِين». بیماری او آغاز می شود و خداوند مریم دختر عمران را به نزدش می فرستد تا از او پرستاری کند و در بیماری انیس او باشد. در این هنگام چنین ندا می کند: «پروردگارا، من از زندگی خسته شده ام، و از اهل دنیا دلتنگم، مرا به پدرم ملحق کن». پس خداوند او را به من ملحق می کند، و او نخستین کس از اهل بیتم می باشد که به من ملحق خواهد شد. وی در حالی بر من وارد می شود که محزون، پریشان، و غمناک است، مال او را غصب کرده اند و وی را کشته اند. در این هنگام، منِ رسول خدا می گویم: «بارالها! لعنت کن کسی را که بر او ظلم کرد، و کیفر ده کسی که حقّش را غصب نمود، و خوار کن کسی که او را خوار کرد، و در آتش جهنّمت جاویدان نگاه دار آن کس که به پهلویش ضربه زد تا فرزندش را سقط نمود»، پس در این هنگام فرشتگان آمین می گویند.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😡🦊 چه کسانی امیرالمؤمنین علیه السلام را خانه نشین کردند؟
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی های خود در مسجد سیّد اصفهان در سال 1393 قمری می فرمود:
پيغمبر صلّی الله علیه و آله ميداند كه بعد از رحلت ايشان، لوطيهاي ريشْ حناييِ ته عرقچينيِ تسبيح به دست چه ميكنند! كه به نظر بنده، اين لوطيها از قمه بندها و قداره بندهاي سيبيلويِ ريش تراشيده شراب خورِ عربده كش، الواط تر هستند! من آن قداره بندها را لوطي نمي دانم. آن كه شراب مي خورد، سيبيلش را چخماقي مي كند، قدّارهاش را به دستش مي گيرد، دَم ميدان شاه، عربده مي كشد، لوطي نيست. اين آدمِ خيلي صافي است؛ به جهت اين كه حقيقت خودش را آشكار كرده است. مي گويد «من اين هستم! من آدم كش هستم، آهاي سياهي! جلو نيا كه مي زنمت.» خدا پدرت را بيامرزد كه حقيقت خودت را آشكار كردي! من اگر مي توانم با تو گلاويز بشوم جلو مي آيم؛ اگر نمي توانم، از پنجاه قدمي، راهم را عوض مي كنم و مي روم و جانم را حفظ مي كنم. اين، آدم ساده اي است. ولي لوطي، آن است كه ريش مي گذارد و خنجرش زير ريشش است. لوطي آن است كه تسبيح تربت در دست مي گيرد و هفت تيرش در تسبيحِ تربتش است. لوطي آن شخص ته عرق چيني است كه صورت سالوس و ريا براي گول زدن مردم درست كرده است؛ براي اين كه مردم او را آدم خوبي بدانند و قيّم صغيرشان بكنند. او هم بعد از مرگ آن متوّفي، هم صغير را بخورد، هم ننه صغير را بخورد و هم مال صغير را بخورد! اين شخص، لوطي است. لوطي، آن سالوسِ رياكاري است كه ريش حنايي درست مي كند و ته عرق چين ميگذارد كه مردم به او خوش بين بشوند و بروند از او جنس بخرند؛ تا او هم در هر تومان، 2 قران به آنها گرانتر بفروشد و مردم نفهمند. لوطي، چنين شخصي است. يك چنين لوطي هايي بعد از پيغمبر صلّی الله علیه و آله پيدا شدند و امیرالمؤمنین علیه السلام را خانه نشين كردند. پيغمبر صلّی الله علیه و آله اينها را مي دانستند. ميدانستند كه لوطيها جمع ميشوند و امیرالمؤمنین علیه السلام را خانه نشين مي كنند و منبر و محراب را مي گيرند.
(سخنرانی های مسجد سیّد اصفهان، 7 ماه رمضان 1393 ق، 13 مهر 1352 ش)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌑🗣💎🗣🌑پیشنهاد یک کار خیر برای شریک شدن در چندین روضه حضرت صدّیقه کبری، حضرت زهرا سلام الله علیها
دوستان و سروران گرامی!
بیاییم تمام بستگان و دوستان، از کوچک و بزرگ را در عزاداری بر بانوی دو سرا، صدّیقه کبری، حضرت زهرا سلام الله علیها شریک کنیم.
1)بدین منظور، مبالغی هرچند بسیار اندک، از پیر و جوان، از کوچک یا بزرگ، جمع آوری کنیم و سپس در همه روضه های مختلفی که می شناسیم، توزیع کنیم.
بدین گونه همه افراد را در چند روضه حضرت زهرا علیهاالسلام شریک کرده ایم و برکات این فعل خیر در زندگی همه وارد می شود.
2) ثواب این کار را از طرف تمام درگذشتگان از بستگان، دوستان، اساتید و شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام، و همه عزاداران آن بانوی مکرّمه در طول تاریخ به حضرت صاحب الزمان علیه السلام تقدیم نماییم.
3)مقدّمات این کار خیر را هم اکنون آغاز کنیم و همه را از برکات مادی و معنوی آن بهره مند سازیم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👊😡 چه کسانی عاملِ مستقیمِ قتل مادر و فرزند هستند؟
1)عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: كَانَ سَبَبُ وَفَاتِهَا أَنَّ قُنْفُذاً مَوْلَى عُمَرَ لَكَزَهَا بِنَعْلِ السَّيْفِ بِأَمْرِهِ فَأَسْقَطَتْ مُحَسِّناً وَ مَرِضَتْ مِنْ ذَلِكَ مَرَضاً شَدِيداً. (دلائل الإمامة، ص134)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: علّت وفات حضرت زهرا علیهاالسلام آن ضربه ای بود که قنفذ، غلام عمر، به دستور عمر و با آهن نوک غلاف شمشیر، با شدّت بر آن حضرت زد، پس آن بانو، محسن را سقط کرد و از این ماجرا، به شدّت، بیمار شد.
2)قَالَ سُلَيْم: فَأَغْرَمَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ تِلْكَ السَّنَةَ جَمِيعَ عُمَّالِهِ أَنْصَافَ أَمْوَالِهِمْ لِشِعْرِ أَبِي الْمُخْتَارِ، وَ لَمْ يُغْرِمْ قُنْفُذَ الْعَدَوِيِّ شَيْئاً، وَ قَدْ كَانَ مِنْ عُمَّالِهِ. فَلَقِيتُ عَلِيّاً صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَسَأَلْتُهُ عَمَّا صَنَعَ عُمَرُ؟ فَقَالَ: هَلْ تَدْرِي لِمَ كَفَ عَنْ قُنْفُذٍ وَ لَمْ يُغْرِمْهُ شَيْئاً؟! قُلْتُ: لَا. قَالَ: لِأَنَّهُ هُوَ الَّذِي ضَرَبَ فَاطِمَةَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا بِالسَّوْطِ حِينَ جَاءَتْ لِتَحُولَ بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ، فَمَاتَتْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا، وَ إِنَّ أَثَرَ السَّوْطِ لَفِي عَضُدِهَا مِثْلُ الدُّمْلُجِ. (كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج2، ص673-674)
سليم گفت: عمر بن خطاب در آن سال از همه کارگزارانش، نصف اموالشان را به خاطر شعر ابو المختار، به عنوان مالیات گرفت، ولى از قنفذ هيچ مالیاتی نگرفت، در حالى كه او هم از عمّالش بود. لذا على عليه السّلام را ملاقات كردم و در باره اين كار عمر از آن حضرت سؤال كردم. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: آیا می دانی چرا عمر خوددارى كرد و از قنفذ، مالیات نگرفت؟ عرض كردم: نه. فرمود: زيرا قنفذ بود كه وقتی فاطمه علیهاالسلام آمد و بین من و آنها فاصله شد، آن بانو را با تازيانه زد. پس فاطمه عليها السّلام از دنيا رفت در حالى كه اثر آن تازيانه در بازويش، مانند بازوبند باقى مانده بود.
3)عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَال: وَ أَوَّلُ مَنْ يُحْكَمُ فِيهِمْ مُحَسِّنُ بْنُ عَلِيٍّ علیهماالسلام وَ فِي قَاتِلِهِ، ثُمَّ فِي قُنْفُذٍ، فُيُؤْتَيَانِ هُوَ وَ صَاحِبُهُ، فَيُضْرَبَانِ بِسِيَاطٍ مِنْ نَارٍ، لَوْ وَقَعَ سَوْطٌ مِنْهَا عَلَى الْبِحَارِ لَغَلَتْ مِنْ مَشْرِقِهَا إِلَى مَغْرِبِهَا، وَ لَوْ وُضِعَتْ عَلَى جِبَالِ الدُّنْيَا لَذَابَتْ حَتَّى تَصِيرَ رَمَاداً فَيُضْرَبَانِ بِهَا. (كامل الزيارات، ص334)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: اوّلین كسانی را كه در قيامت براى ایشان حكم خواهد كرد، محسن بن على عليه السّلام و قاتلش خواهد بود. پس قنفذ و رئیش را می آورند، و تازيانه هاى آتش بر ايشان زده می شود، تازیانه هایی که اگر یکی از آنها بر دریاها از مشرق تا مغرب فرود آید، همگی به جوش آیند؛ و اگر یکی از آنها بر کوه های دنیا زده شود، ذوب شده، خاکستر می شوند.
4)فِيمَا احْتَجَّ بِهِ الْحَسَنُ علیه السلام عَلَى مُعَاوِيَةَ وَ أَصْحَابِهِ أَنَّهُ قَالَ لِمُغِيرَةَ بْنِ شُعْبَةَ: أَنْتَ ضَرَبْتَ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ صلوات الله علیهما حَتَّى أَدْمَيْتَهَا، وَ أَلْقَتْ مَا فِي بَطْنِهَا، اسْتِذْلَالًا مِنْكَ لِرَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله، وَ مُخَالَفَةً مِنْكَ لِأَمْرِهِ، وَ انْتِهَاكاً لِحُرْمَتِهِ، وَ قَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: أَنْتِ سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ؛ وَ اللَّهُ مُصَيِّرُكَ إِلَى النَّارِ. (الاحتجاج، ج1، ص278)
در احتجاجاتی که حضرت مجتبی علیه السلام با معاویه و یارانش داشتند، به مغیرة بن شعبة فرمودند: تو همان کسی هستی که فاطمه، دخت رسول خدا صلوات الله علیهما را ضربه زدی و با این کار، آن بانو، خون آلود گشت، و فرزند در شکمش را سقط کرد، و هدف تو از این کار، آن بود که رسول خدا صلّی الله علیه و آله را خوار سازی، و با امر او مخالفت نمایی، و هتک حرمتش نمایی، در حالی که رسول خدا صلّی الله علیه و آله به آن بانو فرموده بود: تو، سرور زنان اهل بهشت هستی»، و (بدین سبب) خداوند، تو را به سوی آتش جهنّم راهی خواهد کرد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣😡 حضرت مهدی علیه السلام ماجرای کوبیدن شکم آن بانو و عامل شدن برای سقط محسن را برای خلائق بازگو می کند
قالَ الصّادِقُ علیه السلام: يُحْيِيهِمَا (الْمَهْدِيُّ علیه السلام) بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى، وَ يَأْمُرُ الْخَلَائِقَ بِالاجْتِمَاعِ، ثُمَّ يَقُصُّ عَلَيْهِمْ قَصَصَ فِعَالِهِمَا ... وَ إِشْعَالَ النَّارِ عَلَى بَابِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ع لِإِحْرَاقِهِمْ بِهَا، وَ ضَرْبَ يَدِ الصِّدِّيقَةِ الْكُبْرَى فَاطِمَةَ بِالسَّوْطِ، وَ رَفْسَ بَطْنِهَا وَ إِسْقَاطَهَا مُحَسِّناً ... وَ يُلْزِمُهُمَا إِيَّاهُ فَيَعْتَرِفَانِ بِهِ. (مختصر البصائر، ص449-450)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: حضرت مهدی علیه السلام آن دو را به اذن خدای متعال زنده می کند و امر می کند که خلائق جمع شوند. سپس داستان اعمال آن دو ... و ماجرای آتش به پا کردن در کنار در خانه امیرالمؤمنین و فاطمه و حسن و حسین برای سوزاندن آنها، ضربه وارد کردن با تازیانه به دست حضرت فاطمه صدّیقه کبری، کوبیدن شکم آن بانو و عامل شدن برای سقط محسن را برای خلائق بازگو می کند. ... پس آن دو را مُلزم می کند و آن دو به اعمال خود اعتراف می کنند.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5854853208354066849.mp3
4.63M
مواظب باشیم حضرت فاطمه علیها السلام از ما نرنجد- حجةالاسلام شیخ حسن یوسفی
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5958318257550134371.mp3
9.71M
یا رب! بیت ولا ویران شده- حسین حقیقی
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5958318257550134402.mp3
13.96M
🌑 بسوزان ولی، علی را مبر
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالاترین توسل ها ، توسل به حضرت زهرا علیهاالسلام است-حجةالاسلام معاونیان
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از سلامتکده مشکات | ارگانیک
سلام همراهان عزیز😘
👈اینم تخفیف یکشنبه های علوی_فاطمی 💚
💥فقط تا ساعت ۱۲ امشب💥
✅️پفک ارگانیک ۵۰ گرمی ۱۸۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۱۲۵۰۰ تومن
✅️کرم شیر گاو ۷۹۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۵۲۰۰۰ تومن
✅️عصاره زعفران ۲۹۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۱۶۵۰۰ تومن
✅️کلاه پشمی ۹۴۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۷۹۰۰۰ تومن
✅️پاپوش پشمی ۷۶۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۴۳۰۰۰ تومن
✅️کرم معجزه رها صورتی اصلی ۹۳۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۶۹۰۰۰ تومن
✅️گین آپ کل بدن قوطی اصلی ۱۱۴۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۷۸۰۰۰ تومن
✅️گین آپ قوطی صورت اصلی ۱۱۴۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۸۲۰۰۰ تومن
✅️گین اپ پاکتی سینه اصلی ۹۴۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۶۳۰۰۰ تومن
✅️گین آپ باسن پاکتی اصلی ۹۴۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۶۳۰۰۰ تومن
✅️گلاب دوآتیشه ۵۵۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۳۶۰۰۰ تومن
✅️تمام لیست عرقیجات ۶۰۰۰ تومن تخفیف روی هر کدام
✅️شامپو سبغ حصاری ۴۸۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۳۵۰۰۰ تومن
✅️نوره زرنیخ طلایی درجه یک ۳۵۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۲۳۰۰۰ تومن
✅️حنا ۲۴۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۱۶۵۰۰ تومن
✅️سنگ پا ۱۹۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۱۳۰۰۰ تومن
✅️لیف پشمی ۶۹۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۳۸۰۰۰ تومن
✅️کیسه عادی سنتی ۱۹۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۱۲۰۰۰ تومن
✅️کیسه جادویی ۲۶۰۰۰ تومن
💢جشنواره ۱۴۵۰۰ تومن
❌️هزینه ارسال فقط ۳۰ هزار تومان
این قیمت ها فقط بشرط واریزی تا ۱۲ امشب میباشد ❌️
مدیر فروش 🔰
🆔 @meshkat120
شماره تماس 🔰
📲 09100100908
🆔 @meshkatqom
فروشگاه بزرگ شهر نوره🔰
✅️@shahrenore
https://eitaa.com/meshkatqom/2544
4_5852577721795743762.mp3
2.7M
#کلید (7)
معروف چیست؟! چه کسی معروف را مشخص میکند؟
#ادعیه
▫️مخاطب اصلی مجموعهٔ جدید کل🔑ید ، از سری فایلهای کوتاه #دین_زیباست ، نوجوانان هستند؛ مقید باشید این فایلها را حداقل به یک نوجوان شیعه برسانید
حرم
#کلید (7) معروف چیست؟! چه کسی معروف را مشخص میکند؟ #ادعیه ▫️مخاطب اصلی مجموعهٔ جدید کل🔑ید ، از
🔹امام صادق عليه السّلام فرمودند:
«امر به معروف و نهی از منكر تنها در اين مورد میتواند باشد: يا مؤمن را امر و نهى میكنند و پند میگيرد، يا ناآگاه را امر و نهى میكنند و ياد میگيرد، و در مورد تازيانه به دست يا شمشير به دست(سلطان و صاحب قدرت) نه!» (نبايد امر و نهى كرد).
🔹مفضّل بن يزيد گويد: امام صادق عليه السّلام به من فرمود:
«اى مفضّل! هركس با سلطان ستمگرى رويارويى كرد (و متعرّضش شد) و گرفتار بلا و مصيبت گشت اجر و ثوابى براى اين كار به دست نمىآورد و صبر و شكيبايى بر آن بلا نيز روزى او نمىشود!»
📕الكافي (ط - الإسلامية)، ج۵، ص۶۱، باب إنكار المنكر بالقلب، حدیث ۲و۳
📤دانلود اسکن
پ.ن: به طور خلاصه، مدلول این روایت ها اینست که نباید کسی برای براندازی یک ظالم، سر و صدا به راه بیندازد؛ و دست به قیام بزند. چون جامعه بدون زمامدار نمیشود، براندازی یک ظالم یعنی جایگزینی نظام جدیدی که براندازان گمان میکنند از قبلی بهتر خواهد بود. در بسیاری از فرمایشهای معصومین علیهم السلام چنین اقداماتی نهی شدید شده است. مثلاً: «کل رایة ترفع . . .»
حرم
* 💞﷽💞 #رمان_مسافر_عاشق❤️ #قسمت_پنجاهم با دیدنش نفـسم حبـس میشود شروع بہ خواندنش میکنم : بسـمـ ربـ ا
* 💞﷽💞
#رمان_مسافر_عاشق❤️
#رمان_پنـجاهویــکم
بـدون اینکہ متوجہ کاغذ توے دسـتم باشی مرا بہ آغوش میکـشے و دوبـاره گـرماے تنـت آرامم میکـند
احـتمالا چـون کیفت را دیدے متوجہ گریہ ام شدے...
اشـک هایم را پاک میکنم سرم را بالا میگیرم چشـم هاے خیـست دوباره اشـک هایم را در مے آورد
_گـریہ نکـن خانومم...گـریہ نکن
هـق هـق هایم از سـر می گیـرد دسـتت را روے چـشمانت میگذارے و اشـک میریزے هم متعجــبم هم نگــرانم هم ناراحـت
خـودم را جدا میکنم و بہ صورتم نگاه میـکنم
آنـقدر گریہ میکنے کہ شانہ هایت تکان می خورد...بہ ریش هایـت دست میکشم
دسـتت را از روبروے صـورتت بر میداری و میگویی : بزار دل بـکنم مریـم...دارے دلمو میلرزونی...
قلبـم میشکند...
شـکستہ تر از هر وقـت دیگرے...تکہ هایـش را از میـان آغوشـت جمع میکنم...
دسـتم را باز میکنم و از میـانش برگہ ی مچالہ شده و خیـس از عرق دستم بر روے پایت می افتد
چشـم های خیسـت ، اشک هایت کہ محاسنـت را تر کرده ، چهره ے از همیـشہ زیباترت ، همہ ے این ها هم قلبم را تکہ تکہ میکند هم آرامم...
دوسـت دارم با تمام وجودم فـریاد بزنم بس کن محمــــــــد...برو...دل بکن...فقط دل مرا بہ آتش نکـش
اما نمی شود تو در بہ آتش کشیدن عاشقت استادے!
کاغذت را از روی پایت بر میداری و با دیدنش چشـمت را میبندی و سکوت میکنے...
از جایم بلنـد میشوم و دستی روی گونہ هاے خیسم میکشم لباست را بر میدارم و در لباس شویی مے اندازم
مو هایم را مرتـب میکنم و سفره ے صبحانہ را برایت حاضر میکـنم...
جـو خانہ سڪوت بود و سڪوت...!
نـویسنده : خادم الشهــــــــــــ💚ــــــدا
بامــــاهمـــراه باشــید
* 💞﷽💞
#رمان_مسافر_عاشق❤️
#رمان_پنـجاهودوم
لبـاس هاے خـشک شده ات را از بام خانہ بر میدارم و وسایلـت را یکے یکے در کیـفت میچینم
چنـدین خوراکے و میـوه و غذاے توراهے کہ برایـت پختہ بودم هم بر میدارم و در کولہ ات جا میدهم
چـند دقیقہ بعد کنارم مے نشینے و چند ثانیہ بہ حـرکاتم نگاه میکنی میـخواهم زیـب کیفت را ببندم کہ نزدیک تر میشـوی و دسـتم را میگیرے و بہ چـشمانم خیـره میشوی...وقتے بہ چهره ات نگاه میکنم دلم میـلرزد...
انـگار چهره ات فـرق کرده است!نـورانے تر...زیباتر...نمے دانم چہ در چشـمانت بود کہ قلبم را هـزار برابر عاشق خـودت کرد آرامـش خاصے در نگاهت بود کہ هیچ وقت دیگـر نداشتی...
میگـویی : مـریمم
چـند ثانیہ نگاهت میکنم و جواب میدهم : جـان دلم؟!
_یہ چیزے بگم؟
چشـمم را بہ علامت تایید باز و بستہ میکنم و ادامہ میدهے : اینبار...شاید مثل دفعہ ے قبل نباشہ...باید صبور تر باشے...
میـخواستم داد بزنم نــــــہ...مثل قـبل اسـت...تو برمیـگردے...اما گلویم خـشک میشود و هیـچ چیزے از زبانم بیرون نمی آید و تو همچـنان میگویی : نمے تونے باهام تمـاس بگیری...تا خـودم بهت زنگ بزنم...البتہ ایـن مثل دفعہ ے قبلہ...اما یہ چیز دیگہ کہ...
حـرفت را قطع میکنی و سرت را پایین می اندازی با دلهـره بہ چهره ات نگاه میکنم و منتـظرم تا ادامہ اش را بگویی...
اما تو همـچنان سکوت میکنی...بہ سـختی قفـل سینہ ام را میگشایم و میپـرسم : چہ چیز دیگہ اے؟
سکـوت میکنی و چـشمت را همـچنان بہ زمین می دوزے دوباره میـپرسم : مـحمـد...؟!
سـرت را بالا می اورے و با چشـم هایی کہ اشـک دورش را قاب گرفتہ است میگویی : فقـط مراقب خـودت باش...
بغـضم میشـکند و دوباره گریہ هایم شروع میشود
نـویسنده : خادم الشهــــــــــ💚ــــــدا
بامــــاهمـــراه باشــید
⚫️امام باقر عليهالسّلام:
اِيّاكُم وَ الجُهّالَ مِنَ المُتَعَبِّدينَ وَ الفُجّارَ مِنَ العُلَمَاءِ فَإنَّهُم فِتنَةُ كُلِّ مَفتُونٍ
بپرهیزید از عابدانِ نادان و علماىِ نابكار، زيرا اينها مايهٔ فريب هر فريب خوردهاى هستند.
📚قرب الاسناد ص۷۰
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله:
مَسَاجِدِهِم عَامِرَةٌ وَ هِیَ خَرَابٌ مِنَ الهَدَی
مسجدهای آن زمان (آخرالزّمان) آباد و زيباست، ولی از هدايت و ارشاد در آن خبری نيست!!!
📚بحارالانوار ج۲ ص۱۹۰
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
✦༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕
🔻 اتمام حجت قرآن کریم درباره احترام به حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها
▪️«إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِيناً» قَالَ: نَزَلَتْ فِيمَنْ غَصَبَ أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ حَقَّهُ وَ أَخَذَ حَقَّ فَاطِمَةَ وَ آذَاهَا وَ قَدْ قَالَ النَّبِيُّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه مَنْ آذَاهَا فِي حَيَاتِي كَمَنْ آذَاهَا بَعْدَ مَوْتِي وَ مَنْ آذَاهَا بَعْدَ مَوْتِي كَمَنْ آذَاهَا فِي حَيَاتِي وَ مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي وَ مَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَي اللّهَ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ «إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»
📖سوره احزاب آیه ۵۷: «افرادي كه خدا و رسول را اذيّت ميكنند خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و عذاب بزرگي براي ايشان آماده نموده است» اين آيه در شأن آن اشخاصي نازل شده كه حقّ حضرت زهراء سلام الله عليها و حضرت علي عليهما السلام را غصب نمودند و حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها را اذيّت و آزار كردند، در صورتي كه حضرت پيامبر خدا محمد مصطفی صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه فرموده: هر كس حضرت زهرا علیها السلام را در زمان زنده بودن من اذيّت كند مثل اين است كه وي را بعد از موت من اذيّت كرده باشد و هر كسي او را بعد من اذيّت كند مثل اين است كه وي را در زمان حيات من اذيّت نموده باشد. كسي كه فاطمه را اذيّت نمايد مثل اين است كه مرا اذيّت كرده باشد و هر كس مرا اذيّت كند خدا را اذيّت كرده است.
📚 بحارالانوار، ۴۳/۳۵
#پاسخ_به_شبهات
🏴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🏴
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
4_5765050750774284168.mp3
2.19M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
قهر فاطمهٔ زهرا سلام اللّه علیها بر جفاکاران/
🎤استاد معاونیان؛