4_5895606971909801509.mp3
8.21M
جلسه ی چهارم آسیب شناسی خانواده
استاد مافی نژاد
🍃
🌺🍃 @haram110
4_5879938677810922740.MP3
12.45M
سومین جلسه آسیب شناسی خانواده
استاد مافی نژاد
🍃
🌺🍃 @haram110
4_5850252701379593815.MP3
16.28M
استاد مافی نژاد آسیب شناسی خانواده جلسه دوم
🍃
🌺🍃 @haram110
4_5828175792089073084.MP3
19.13M
استاد مافی نژاد استاد دانشگاه و مشاور خانواده
پیشنهاد دانلود 👌👌
🍃
🌺🍃 @haram110
4_5895606971909801510.mp3
9.08M
ادامه ی بحث جلسه ی چهارم آسیب شناسی خانواده
استاد مافی نژاد
🍃
🌺🍃 @haram110
به شدت توصیه میشه خانواده ها و بخصوص جوانانی که تصمیم به ازدواج دارند این صوتهای بالارو با دقت گوش کنند . مطمئن هستم از شنیدنشون لذت می برید.
استاد مافی نژاد مشاور، استاد دانشگاه و روحانی خوش مشرب مشهد 🤗
موضوع آسیب شناسی خانواده مطمئن هستم سخنرانی شاد و فرح بخش ایشون بسیار با نشاط میشوید 😊و تجربه ی خوبی واسه انتخاب درست کسب مینمایید 🤗
از همگی التماس دعا دارم🙏
👇👇👇
🍃
🌺🍃 @haram110
29 محرّم
1 _ رسیدن کاروان اُسرا به شام
در این روز اسرای اهل بیت علیهم السلام به حوالی شام رسیدند. (1)
ابراهیم بن طلحة بن عبدالله جلو آمد و به امام زین العابدین علیه السلام نزدیک شد، و کینه هایی که از جراحت شمشیرهای جنگ جمل در سینه ذخیره کرده بود ظاهر ساخت و به حضرت گفت :
دیدی غلبه با کیست ؟
حضرت فرمودند :
اگر می خواهی بدانی غالب کیست صبر کن تا هنگام نماز اذان و اقامه بگو، آن وقت می دانی آوازه چه کسی تا قیامت باقی است. (2)
📚 منابع :
1. قلائد النحور : ج محرّم و صفر، ص 336.
2. بحار الأنوار : ج 45، ص 177. و ... .
تتمّه ی محرّم
1 ـ نوشتن صحیفه ی ملعونه
در این ماه در سال 11 هـ صحیفه ی ملعونه دوّم نوشته شد و به امضاء منافقین رسید. (1)
محتوای آن چنین بود که نگذارند خلافت و امامت مسلمین بعد از پیامبر صلّی الله علیه و آله به علی بن ابی طالب علیه السلام برسد، و بر اساس آن مقدّمات و زمینه های غصب خلافت و گرفتن بیعت از آن حضرت به هر صورت ممکن را فراهم نمودند.
با نوشتن آن صحیفه اساس ظلم و ستم به اهل بیت علیهم السلام را بنا نهادند، که به فرموده ی امام صادق علیه السلام : «إذا کُتِبَ الکِتابُ قُتِلَ الحُسَینُ علیه السلام» (2) : «هنگامی که صحیفه ی ملعونه نوشته شد امام حسین علیه السلام به شهادت رسید».
📚 منابع :
1. ارشاد القلوب : ج 2، ص 335. و ... .
2. کافی : ج 8، ص 179. و ... .
تتمّه ی محرّم
2 ـ وفات امّ المؤمنین ماریه ی قبطیه علیها السلام
در ماه محرّم سال 15 هـ (یا 16 هـ) ماریه ی قبطیه در مدینه رحلت فرمود. (3)
ماریه دختر شمعون قبطی بود که همراه با خواهرش شیرین و یک خواجه که برادر ماریه به نام ماپور بود و هزار مثقال طلا و بیست جامه حریر و دراز گوشی به نام یعفور و قاطری به نام دُلدُل، در سال هفتم از سوی پادشاه اسکندریه به رسم هدیه خدمت رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرستاده شد.
پیامبر صلّی الله علیه و آله ماریه را به همسری خود برگزید، و در محلّه «عالیه» _ که آن را «مشربه ی امّ ابراهیم» می گویند _ منزلی برای آن حضرت تهیّه کرد و خداوند جناب ابراهیم علیه السلام را از این بانو به آن حضرت عنایت فرمود.
حضرت امیر المؤمنین علیه السلام به خاطر ولادت ابراهیم علیه السلام بسیار اظهار سرور می فرمود و به آنان خدمت می نمود، و بدین جهت عایشه از حضرت امیر المؤمنین علیه السلام بسیار ناراحت و ملول بود. (4)
از عایشه نقل شده که گفت :
«من به ماریه حسد می بردم، چون زنی بسیار زیبا بود». (5)
سر انجام این حسادت باعث شد که تهمتی به جناب ماریه زد (6) و آیه ای در تقبیح این کار عایشه نازل شد (7) که در تفاسیر شیعه و سنّی به تفضیل توضیح داده شده است.
📚 منابع :
3. ریاحین الشریعة : ج 2، ص 342. و ... .
4. شرح نهج البلاغه (ابن ابی الحدید) : ج 9، ص 195.
5. ریاحین الشریعة : ج 2، ص 342. و ... .
6. بحار الأنوار : ج 22، ص 155 ـ 153، 242، ج 52، ص 315. و ... .
7. سوره نور : آیه ی 11.
༻﷽
پاس و ویزا و بلیط نجف و پیگیرے
#صاحب_صبر بگو دسٺ مرا میگیرے
اربعین ڪرببلا ڪولہ بہ دوش رفقا
ڪار روز و شب ماهم شده خود درگیرے
#یاعقیلہے_بنےهاشم❣
#اربعین🍁
#ڪرببلا💔
#دسٺ_تورا_مےبوسد✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جزئیاتی درباره صدور گذرنامه زیارتی یا همان برگه گذر موقت ویژه زائران اربعین
@haram110
حرم
#عاشورا_بیست_و_شش ⁉️هدف سیدالشهداء سلام الله علیه از #خروج چه بود؟؟ 〰〰〰〰〰〰〰 #بیوفایی_کوفیان_و_
#عاشورا_بیست_و_هفت
⁉️هدف سیدالشهداء سلام الله علیه از #خروج چه بود؟؟
〰〰〰〰〰〰
✍... حضرت سیدالشهداء میدانستند که دشمنان ایشان را رها نکرده و ایشان را به قتل میرسانند؛
ولی کاملا روشن است که صحیح نیست به جهت این آگاهی، خود را تسلیم دشمن کنند؛
لذا روایات حاکی از آن است که پس از ملاقات با سپاه جناب حر و حتی بعد از مواجهه با عمر سعد(لع)،
حضرت -مطابق تکلیف ظاهری- تصمیم بازگشت یا تغییر مسیر فرمود،
و از آنان خواست که ایشان را به حال خویش بگذارند تا برگردند.
ولی دشمن نپذیرفت و مانع از بازگشت ایشان گردید.
#اراده_بازگشت_پسازملاقاتبا_سپاهحر
#اراده_بازگشت_پسازملاقاتبا_سپاهعمرسعد
⬇️ اشاره به مدلول آثار تاریخی و روایات مرتبط با این قضیه::
- حضرت به حر فرمودند: اهل کوفه به من نامه نوشته ، جمعی را فرستاده، و از من دعوت کردهاند؛ شما هم اهل کوفه هستید، اگر بر قول و بیعت خویش باقی و ثابت هستید من وارد شهر شوم و گرنه برمیگردم.
(مطالب السؤول٣٩٩/١)
جناب حر گفت: من اطلاعی از این نامهها و فرستادگان ندارم، اگر میخواهی از راه دیگری سفر کن تا به ابنزیاد بنویسم که او از راه دیگری رفته و من بر او دست نیافتم ، تو را به خدا خودتان را خطر نیندازید.
امام حسین علیه السلام مسیری که به حجاز منتهی میشد در پیش گرفتند و آن شب را به سفر ادامه دادند؛ صبح روز بعد دیدند حر با لشکر خویش به طرف ایشان میآید؛ حضرت از او سبب را پرسیدند،
جناب حر پاسخ داد: ابن زیاد نامهای نوشته و مرا توبیخ کرده است؛ او جاسوسی برایم قرار داده که از شما جدا نشوم تا شما را نزد او ببرم.
(لهوف۴۷)
- امام حسین علیه السلام فرمود:
کوفیان به من نامه نوشته و از من دعوت نمودهاند، من هم آنها را اجابت کردهام، اگر پشیمان هستند برمیگردم.
با این که حضرت عملا میخواستند بازگردند ولی لشکر جناب حر مانع میشدند.
پس از رسیدن لشکر عمر بن سعد نیز درخواست بازگشت تکرار شد ولی به نتیجه نرسید.
(الاخبار الطوال ۲۴۹)
- عمر بن سعد با حضرت ملاقات کرد و سپس به ابن زیاد نامه نوشت که :
امام حسین تصمیم بازگشت دارد.
(ارشاد ۸۲/۲)
- امام حسین علیه السلام از عمر سعد خواست که ایشان را رها کند تا به مدینه برگردند.
(لهوف ۴۹)
- حضرت در روز عاشورا در ضمن اتمام حجت خویش بر آنان فرمودند:
اگر [از دعوت من پشیمان شدهاید و] خوش ندارید که من پیش شما باشم، مرا رها کنید تا برگردم و جای ایمنی قرار گیرم.
(ارشاد ۹۹/۲)
- جناب بریر در اجتماع با لشکر کوفه گفت:
آیا نمیپذیرید که اینان به دیار خویش برگردند؟؟
(بحار ۵/۴۵)
- جناب زهیر در ضمن احتجاجی با کوفیان گفت:
خدا ما و شما را با خاندان پیامبر امتحان نموده، تا ببیند چه میکنیم؟ ما شما را به یاری آنها و رها کردن ابنزیاد دعوت میکنیم...اگر نمیخواهید آنها را یاری کنید پناه بر خدا که دست خویش را به خون آنها آغشته نمایید؛ او را رها کنید خود داند و یزید.
(تاریخ طبری ۳۲۳/۴)
- جناب حر در ضمن احتجاج با کوفیان -پس از توبیخ شدید و نفرین- به آنها گفت:
شما این بندهء صالح خدا را دعوت کردید، اکنون که شما را اجابت نمود و نزد شما آمد، او را تسلیم دشمن نمودید؟!
شما که میگفتید جانتان را فدای او میکنید، الان میخواهید خودتان او را به قتل برسانید؟! او را محاصره کردهاید و رهایش نمیکنید تا هر جایی که میخواهد برود؟! و مانند اسیری که از خود اختیاری ندارد با او رفتار میکنید.
(ارشاد ۱۰۰/۲)
- نامهء ابن عباس به یزید و متذکر شدن درخواست امام برای رجوع به یزید (لع)
(بحارالانوار ۳۲۳/۴۵)
〰〰〰〰〰〰〰〰
پ.ن :
همانگونه که اشاره شد، حضرت میدانستند که این نااهلان ، ایشان را رها نمیکنند و به قتل میرسانند ؛
اما به جهت این آگاهی ، معقول نیست خویش را تسلیم دشمن کنند، لذا از آنان خواستند تا ایشان را به حال خویش واگذارند تا برگردند.
اهل انصاف پاسخ دهند:
آیا این رویکرد و درخواست مکرر بازگشت و امتناع از جنگ و درگیری با دشمن ،
اگر بنا را بر ادعای مخالفین ما که امام برای #تشکیل_حکومت قیام فرمودند، قرار دهیم،
زیبنده و شایسته حجت خداست؟؟؟
_____
🔚 حضرت سیدالشهداء -علیه الصلوات الله- با علم به شهادت،
از مدینه و مکه به قصد #ظاهریِ #ترک_بیعت با یزید و
#دفاع از جان خود و نوامیس رسول خدا صلی الله علیه و آله و
#حفظ_حرمت خانه خدا ، خارج گردیدند.
🔚 و با علم به پیمان شکنی کوفیان،
به جهت عدم بیتفاوتی به درخواست آنان و عمل به وظیفه امامت خویش و برای اتمام حجت با اهل کوفه،
و در این میان امتحان شدن مردمان در یاری یا عدم یاری حجت خدا ،
و اتمام حجت با تمام مردمان تا قیام قیامت در وظیفهء آنان در
عدم بیتفاوتی نسبت به باطل
با کاروانی متشکل از عیال و فرزندان خویش و معدودی از اصحاب باوفا
راهی عراق گردیدند.