5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثبات لطمه زدن و خون ریختن برای سیدالشهداء صلوات الله علیه ازقرآن کریم
🎤شیخ مهدی تهرانی
4_5911017250143340616.mp3
3.7M
🌑 روضه ورود به کربلا- سید مجید بنی فاطمه
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✍️امام حسین (علیه السلام):
توجه داشته باشید که احتیاج
و مراجعه مردم به شما
از نعمت های الهی است،
پس نسبت به نعمت ها
روی برنگردان
وگرنه به نقمت و بلا
گرفتار خواهید شد.
📚 نهج الشهاده،
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🌹🍃🍃🌹
#معرفی_یاران_امام_حسین(ع)📜
#یار_دوم 💕
💚 #زهیر_بن_قین💚
زهیر بن قین بن قیس انماری بجلی از اهالی کوفه بود.
از بزرگان قبیله بجیله بود وی از مردان شریف و شجاع شهر کوفه و قوم خود شمرده میشد و به واسطه حضور در جنگها و فتوحات بسیار، جایگاه رفیعی به دست آورده بود. در برخی از منابع از قین پدر زهیرء به عنوان یکی از اصحاب محمد(ص)، پیامبر اسلام نام برده شدهاست.
زهیر از هواداران عثمان بود، در سال ۶۰ هجری هنگامی که با خانواده خود از حج برمیگشت با کاروان حسین که راهی کربلا بود برخورد کرده، و در اثر دیدار با حسین از طرفداران او شده و همراهش به کربلا رفت.
#در_کربلا🌸
زهیر از فرماندهان سپاه حسین(ع) بود که او را در روز عاشورابه فرماندهی میمنه (سمت راست) سپاه خویش گمارد. او چندین بار سپاه دشمن را نصیحت کرده و آنان را از رودررویی با حسین بیم داد. زهیر همراه با سعید بن عبدالله حَنَفی هنگام نماز ظهر در برابر حسین(ع) ایستاد و خود را هدف تیر و نیزهها قرار داد تا حسین(ع) به همراه اصحاب، نماز خویش را خواندند. پس از نماز زهیر برای بار دوم عازم میدان جنگ شد و به دست کثیر بن عبدالله شَعبی و مهاجر بن اُوس تَمیمی شهید شد. مطابق نوشتار نفس المهموم زهیر در دوباری که به میدان رفت ۱۲۰ نفر از یزیدیان را کشت.
منابع 🗞
📗 تنقیح المقال ج۱، ص۴۵۲–۴۵۳.
📕 سماوی، محمد، إبصارالعین فی أنصار الحسین (ع)، ص۱۶۱.
و.....
✨الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج✨
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃
هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇
#شمر_بن_ذی_الجوش_ضبابی لعنت الله علیه
شمر بن فرط ضیابی کلابی معروف به شمر بن ذیالجوشن فردی از طایفه بنی کلاب بوده.
برای وی اسامی دیگرى چون اوس یا شرحبیل نیز ذکر شده است. از آن جهت پدر او را ذى الجوشن (صاحب دو زره و جوشن) مىگفتند که در جنگ ها از دو زره روی هم استفاده می کرد.
او نخست از یاران علی بن ابیطالب علیه السلام در جنگ صفین بوده است. ولی با گذشت زمان در لشکر خوارج قرار گرفت و در واقعه عاشورا در لشکر عبیدالله بن زیاد قرار گرفت.
سال ۶۱ هجری قمری که حرکت حسین بن علی علیه السلام به سمت عراق شد، شمر اخبار این حرکت را دقیقاً پیگیری میکرد.
در تاریخ این واقعه، شمربن ذی الجوشن در چند جا نقش اساسی داشت؛ از جمله افرادی بود که عبیدالله بن زیاد حاکم کوفه، او را برای پراکنده کردن مردم کوفه از اطراف مسلم بن عقیل، یار حسین بن علی علیه السلام، به دارالاماره فرستاد.
زمانی که عمر بن سعد، فرمانده لشکر کوفه در نامهای برای حاکم کوفه نوشت که حسین بن علی علیه السلام حاضر شده که یا برگردد و یا با او بيعت كنند عبیدالله حاکم کوفه نظر داد که باید پذیرفت ولی وقتی شمر از این نامه مطلع شد، او را منع کرد و گفت که اگر حسین بن علی علیه السلام خود را تسلیم نکند و برود، بعداً قدرتمند میشود پس بهتر است نگذارید برود.
عبیدالله هم نظر شمر را قبول کرد، او را فرمانده سپاه با ۴۰۰۰ جنگجو کرد و همراه با نامهای به طرف عمر بن سعد فرمانده کوفه در کربلا فرستاد، تا از امام حسین علیه السلام بخواهد که یا تسلیم شود و یا به جنگ تن در دهد و به دنبال این نامه، گفت ای عمر سعد، اگر این کار را انجام نمیدهی از لشکر ما کناره بگیر و لشکر را به شمر بن ذی الجوشن واگذار.
در روز عاشورا او فرمانده پیادههای لشکر کوفه بود. در آخرین ساعتهای روز دهم محرم، زمانی که حسین بن علی علیه السلام جراحتهای زیادی در سر و بدن داشت، شمر، با چکمه و خنجر برهنه بر سینه اماممان نشست و با 12 ضربه شمشیر سر ایشان را از تن جدا کرد.
در میان مورخین اتفاق نظر است که کسی که به فرمان عمر بن سعد، سرهای کشتههای سپاه امام حسین علیه السلام را نزد ابن زیاد برد، او بود و از طرف ابن زیاد هم، سرهای کشتهها را مجدداً به همراه چند نفر دیگر، نزد یزید حاکم وقت شام برد.
سرنوشت او:
ابوعمره، از فرماندهان سپاه مختار به تعقیب شمر رفت و طی یک روز درگیری مسلحانه او را زخمی و اسیر کرده و به نزد مختار آورد مختار دستور داد او را گردن زدند و جسد او در یک دیگ روغن جوشیده افکندند و یکی از اطرافیان مختار شمر را با پای خود لگدکوب کرد. سپس مختار دستور داد سر شمر و یارانش را در میدان مقابل مسجد کوفه بر نیزه نصب کنند تا موجب عبرت دیگران شود.
نکته:
طایفه شمر هم اکنون در عراق سکونت دارند. این طایفه که با نام الوهب در شهر رقه، زندگی عشیره ای دارند، در آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی، پس از تصرف مناطق شرق عراق، به دست گروهی از القاعده به نام دولت اسلامی عراق و شام ( داعش )، با فرمانده و امیر ایشان ابوبکر البغدادی بیعت کردند و عملا در صف مخالفین دولت و ملت عراق قرار گرفتند.
📚مشرق نیوز
بر #مالک_بن_یسر تا قیامت لعنت
بر #حصین_بن_تمیم تا قیامت لعنت
بر #ابحر_ابن_کعب تا قیامت لعنت
بر #سنان_بن_انس_نخعی تا قیامت لعنت
بر #اسحاق_بن_حوبه_حضری تا قیامت لعنت
بر #حکیم_بن_طفیل_طایی_سنبسی تا قیامت لعنت
بر #عبیدالله_بن_زیاد تا قیامت لعنت
بر #عمر_ابن_سعد_وقاص تا قیامت لعنت
بر #شمر_بن_ذی_الجوش_ضبابی تا قیامت لعنت
📚نفسالمهموم
📚ترجمه کامل ابن اثیر
📚تاریخ طبری
📚منتهیالامال
📚ابصار العین
📚موسوعه الامام الحسین به نقل از: عمادالدین طبری، نفس المهموم، کامل بهائی، لهوف، ارشاد و بسیاری منابع دیگر
✨یا علی✨
34.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_ویژه 🏴 #نشر_دهید🚩
📍#دستور اهل بیت به #هروله کردن در عزاداری
📍اسناد #هروله کردن در #عزاداری
📍#هروله حضرت #زینب در #کربلا
در کلام 🎙شیخ علی خدادادی
#برعمروعمری_زاده_وعمری_دوست_وهرولدالزنایی_که_ازلعن_عمر_محزون_میشود_تاصبح_محشر_لعنت_لعنت_لعنت
⭕اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج⭕
#حی_علی_بُکاءُ_فی_ماتم_الحسین علیه السلام
✔️ #اتفاقات بعد از #شهادت #اباعبدلله الحسین علیه السلام ....
1⃣ #جاري شدن #خون تازه از #زير_سنگ ها :
( وقال ) يعقوب بن سفيان ثنا سليمان ابن حرب ثنا حماد بن زيد عن معمر قال َ أَوَّلُ مَا عُرِفَ الزُّهْرِيُّ تَكَلَّمَ فِي مَجْلِسِ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ فَقَالَ الْوَلِيدُ أَيُّكُمْ يَعْلَمُ مَا فَعَلَتْ أَحْجَارُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ فَقَالَ الزُّهْرِيُّ بَلَغَنِي أَنَّهُ لَمْ يُقْلَبْ حجرا إِلَّا وَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِيط .
ابو بكر بيهقى از معروف روايت كرده كه وليد_بن_عبدالملك از زهرى پرسيد سنگهاى #بيت_المقدس در روز #كشته شدن حسين بن على چه حالتى به خود گرفتند ،
زهرى گفت : به من خبر دادند كه در روز شهادت حسين بن علي هر سنگى را كه از #زمين بر مي داشتند در زير او #خون_تازه مي ديدند .
منابع ؛ 📚تهذيب التهذيب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 305
و تهذيب الكمال ، المزي ، ج 6 ، ص 434
و سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 3 ، ص 314
و تاريخ الإسلام ، الذهبي ، ج 5 ، ص 16 و
تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 229 .
#اللهم_العن_بتریه_سقیفه_صوفیه_و_دراویش
#لعنت_بر_قاتل_سیدالشهدا علیه السلام
( ادامه دارد ان شاءالله...)
#گزارش_سیاهپوشی ✔️🏴
🌟ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌟
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
🔍 فقرا و محرم | #محرم ۱۴۴۲
سال گذشته تعدادی از هیئات اعلام کردند هزینه برگزاری مجالس محرم را به نیازمند ها داده اند. یک هیئتی هم بود که گفت امسال شام نمیدیم و به جای آن، جهیزیه برای نیازمندان تهیه میکنیم. در نگاه اول این است که چه انسان های خیری هستند. به فکر نیازمندان هستند. اما سوالی که پیش می آید این است که یازده ماه سال چرا به فکر نیازمندان نبودید؟ چرا این خیرین در یازده مال سال هیچ کاری نکردند، اما محرم که شد یاد فقرا و دختران بی جهیزیه افتادند؟ اما مسئله بعدی این است که برای ثواب این کار را کردند یا قصدشان جلب توجه بوده است؟
اگر شخصی مالک تمام کهکشان ها باشد. تمام منظومه شمسی را در راه خدا انفاق کند. ثواب این انفاق بالاتر است یا یک شخص که بیاید و یک پرس غذا برای سیدالشهدا علیه السلام بدهد؟
ثواب انقاق کل کهکشان ها با یک پرس غذا برای سید الشهدا علیه السلام برابری نمیکند. صله برای امام ثوابش از هر چیزی بالاتر است. اصلا یک درهم خرج برای امام با هیچ انفاقی قابل مقایسه نیست. امام حسین علیه السلام محتاج اطعام کردن یا نکردن نیست. که اگر شخصی خیال کند امام بر او محتاج است کافر شده. شما با خرج کردن در راه امام مال خود را تطهیر میکنی. ما نیازمند به امام هستیم. ما باید تطهیر شویم. اشخاصی هستند که میلیارد ها دلار سرمایه دارند، اما یک قِران نمیتوانند در راه امام خرج کنند. اشخاصی هم هستند که غرق در مشکلات مالی هستند اما برای امام حسین علیه السلام از جان مایه میگذارند. همه محتاج امام هستند، امام معصوم به هیچکس محتاج نیست. روایات متواتر است که یک درهم خرج کنید، هزار برابر پس میدهند. اگر دست و دلت میلرزد در راه امام حسین علیه السلام خرج کنی. مطمئن باش یک اشکالی در کار هست. اگر گفتید این پول را به جای خرج در راه امام حسین علیه السلام به فقرا میدهم، بدانید که مال شما مشکلی دارد که لیاقت قائل نشدند که در راه امام حسین علیه السلام خرج شود. محبوبترین خرج برایِ خدا، خرج در راه اهل بیت علیهم السلام است. خرج در راه امام بهتر از هر خرجی در راه دیگر است.
چند روایت ذکر میکنیم و سخن کوتاه.
✍️امام صادق علیه السلام فرمود:
هر كه گمان برد كه امام نيازمند است بدان چه در دست مردم است او كافر است، همانا مردم نياز دارند كه از آنها چيزى را بپذيرد، خدا عز و جل مى فرمايد (۱۰۴ سوره توبه): «بگير از دارائى آنها صدقه تا آنها را پاكيزه كنى و با آن بپرورانى».
✍️امام صادق علیه السلام مى فرمود: چيزى نزد خدا از دادن پول به امام محبوبتر نيست، به راستى خدا يك درهم را در بهشت چون كوه احُد سازد، سپس فرمود: خدا تعالى در كتاب خود فرمايد (۲۴۶ سوره بقره): «كيست آن كسى كه وام دهد به خدا وامى نيكو و خدا او را برايش بسيار چند برابر سازد» فرمود: به خدا آن در باره صله به امام است.
✍️ از حسن بن ميّاح از پدرش كه امام صادق علیه السلام فرمود: اى ميّاح درهمى كه به امام رسد وزنش از كوه احُد بزرگتر است.
✍️ امام صادق علیه السلام فرمود:
يك درهم كه به امام برسد بهتر است از هزار هزار درهم در جز آن از راه هاى خير و احسان.
از ابى بكير گويد: شنيدم از امام صادق علیه السلام مى فرمود:
به راستى من از يكى از شماها چند درهم را مى پذيرم با اين كه در شهر مدينه دارائى من از همه بيشتر است، من با پذيرش آن نمى خواهم جز اينكه شما پاك بشويد.
📚 ترجمه أصول الكافي ج ۳ کتاب الحجه باب صله الامام
در راه امام خرج نکنیم خودمان ضرر میکنیم.
#صله_امام
#نشر_دهید
#پاسخ_به_شبهات
⚠️⁉️⚠️آیا شیعیان امام حسین علیهالسلام را کشتند؟؟؟
✅ ان شاءالله امروز به مرور به این شبهه پاسخ خواهیم داد،
با ما همراه باشید!
▪️➖〰〰〰〰🔶🔹
مااشکالات حول این موضوع را تک تک مورد بررسی قرار دادیم:
1⃣ جنگیدن با امام حسین علیه السلام منافات با شیعه بودن دارد :
طبق آنچه که در کتب لغت آمده است شیعه به معنی تابع و پیرو است ؛
بنا بر این اقدام کوفیان در قتل امام حسین علیه السلام منافات با مفهوم شیعه دارد و حتی اگر ثابت شود قاتلین امام حسین علیه السلام ، روزی هم به ظاهر اظهار تشیع می کردند با این جنایت ثابت کرده اند
که دشمنان اهل بیت هستند نه پیروان آن بزرگواران
🔖 در این زمینه کلام سید امین را در کتاب اعیان الشیعه در منظر خوانندگان قرار می دهیم :
▪️حاش لله أن یکون الذین قتلوه هم شیعته ، بل الذین قتلوه بعضهم أهل طمع لا یرجع إلى دین ، وبعضهم أجلاف أشرار ، وبعضهم اتبعوا روءساءهم الذین قادهم حب الدنیا إلى قتاله ، ولم یکن فیهم من شیعته ومحبیه أحد ، أما شیعته المخلصون فکانوا له أنصاراً ، وما برحوا حتى قتلوا دونه ، ونصروه بکل ما فی جهدهم ، إلى آخر ساعة من حیاتهم ، وکثیر منهم لم یتمکن من نصرته ، أو لم یکن عالماً بأن الأمر سینتهی إلى ما انتهى إلیه ، وبعضهم خاطر بنفسه ، وخرق الحصار الذی ضربه ابن زیاد على الکوفة ، وجاء لنصرته حتى قتل معه ، أما ان أحداً من شیعته ومحبیه قاتله فذلک لم یکن ، وهل یعتقد أحد إن شیعته الخلص کانت لهم کثرة مفرطة ؟ کلا ، فما زال أتباع الحق فی کل زمان أقل قلیل ، ویعلم ذلک بالعیان ، وبقوله تعالى : وقلیل من عبادی الشکور.
📙📘أعیان الشیعة 1 / 585
👈 منزه است خداوند از اینکه قاتلین امام حسین علیه السلام از شیعیان باشند ؛ بلکه کسانی که ایشان را کشتند از اهل طمع بودند که دین نداشتند و بعضی از اشرار نا اهل بودند و بعضی از ایشان به دنبال رؤسای خود رفتند ؛ رؤسایی که دوستی دنیا ایشان را به جنگ حسین بن علی علیه السلام کشانده بود ؛ و در بین ایشان کسی از شیعیان و دوست داران حضرت نبود ؛ اما شیعیان حضرت و مخلصین برای حضرت همگی یاران او شدند و در اینکه در راه او کشته شوند درنگ ننمودند ؛ و او را تا آخرین لحظات زندگانی با تمام نیرو یاری کردند ؛ و بسیاری از ایشان نیز نتوانستد حضرت را یاری بنمایند یا نمی دانستند که کار حضرت به اینجا منتهی خواهد شد ؛ بعضی نیز در این هنگام جان خود را به خطر انداخته و حصاری را که ابن زیاد دور کوفه کشیده بود شکستند و برای یاری حضرت آمدند تا اینکه در کربلا شهید شدند ؛ اما اینکه ادعا شود که یکی از شیعیان در جنگ با حضرت حضور داشته است این صحت ندارد ؛ و آیا کسی می تواند اعتقاد داشته باشد که یکی از شیعیان و دوست داران حضرت که چنین علاقه ای به حضرت داشته اند به جنگ ایشان برود ؟ هرگز ؛ همیشه چنین بوده است که طرفداران حق در هر زمانی اندک بوده اند و این همیشه دیده شده است و خداوند فرموده اند : "و عده کمی از بندگان من شکرگزار هستند "
2⃣ قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه آل ابی سفیان بودند :
این اشکال که امام حسین قاتلین خویش را شیعه خطاب کرده اند از موذی گری عده ای نشات می گیرد که می دانند لفظ شیعه در لغت به معنی طرفدار است و چون در این لفظ اکنون در مورد طرفداران امیر مومنان علی علیه السلام به کار می رود وقتی عباراتی مانند عبارات ذیل را می بینند ، انتهای آن را حذف کرده و تنها می گویند قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه بوده اند و نمیگویند که مقصود از شیعه در این کلام چیست و اصل منبع را نیز ذکر نمینمایند .
در بسیاری از روایات آمده است که وقتی حضرت دشمنان خویش را مورد خطاب قرار دادند فرمودند :
ای شیعیان و طرفداران خاندان أبی سفیان
▪️👈ویلکم یا شیعة آل أبی سفیان👉 ، إن لم یکن لکم دین ، وکنتم لا تخافون یوم المعاد ، فکونوا احراراً فی دنیاکم هذه ، وارجعوا إلى احسابکم ، إن کنتم عرباً کما تزعمون »
📘📙 أعیان الشیعة للسید الأمین 1/609
وای بر شما ای طرفداران خاندان ابو سفیان ؛ اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید در دنیای خودتان آزاده باشید ؛ و به اصل خود بازگردید اگر عرب هستید – همانطور که گمان می کنید –
❌ لذا ایشان این نکته را دست آویز قرار داده با تحریف می خواهند چنین وانمود کنند که شیعیان – یعنی طرفداران امیر مومنان – امام حسین علیه السلام را به شهادت رسانده اند .
《1》