﷽
#متن_آیه ؛
أَفَغَيْرَ دِينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا وَإِلَيْهِ يُرْجَعُونَ ﴿٨٣﴾
#ترجمه_آیه ؛
آیا [اهل کتاب پس از این همه دلایل روشن] غیر دین خدا را خواستارند؟ در حالی که هر که در آسمان ها وزمین است از روی رغبت یا کراهت در برابر او [و اراده و فرمانش] تسلیم است، وهمه به سوی او بازگردانده میشوند.
نام سوره : #آل_عمران ۳
محل نزول : #مدینه ۸۹
#جزء ۳
#آیه ۸۳ - ۲۰۰
#حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها
@haramqom_lib
https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1
پرتال کتابخانه
http://lib.amfm.ir/
کتاب_صوتی
سمرقند
مهمترین شخصیت در کتاب «سمرقندِ» امین معلوف، «عمر خیام نیشابوری» است، اما نه فقط بهعنوان حکیم، دانشمند یا ریاضیدان و منجم، بلکه در مقام شاعری آزاده و فرهیخته. مخاطب ناآشنا با خیام، بیش از هرچیز با آزادگیِ وی در خلوتگاهش آشنا میشود؛ شاعری آزاداندیش، باهوش و حساس که روزی تصمیم میگیرد از شهری دیدن کند که در کتابهای آن زمان، بهصورت شهری خیالانگیز و افسانهای توصیف میشد: نگینی سبز و محصور در منارههای آجری همراه با گنبدهایی پوشیده از کاشیهای آبی رنگ؛ شهری آباد با بازارهایی پُررونق که از آن بوی خوش ادویه به مشام میرسد، همچنانکه پارچههای رنگارنگش چشم را نوازش میدهند... .
اما در کتاب معلوف، سمرقندی که خیام به کشف آن میرسد، آمیخته به شراب تلخ اشعارش است: خاصِ شاعری حساس با نگرشی متفاوت بهلحاظ فلسفی که براساس آن جستوجو در ویرانههای شهر، به سمرقند و یا سمرقندهایی عظیمتر راه خواهد برد؛ آنهم نه برای ارضای غرور بشری بهدلیل برپا کردن چنین شهرهایی، بلکه برای یادآوری فناپذیری هستی؛ فناپذیری آدمی و یا هرآنچه که از اوست. چنانکه میگوید: «آنچه از یک شهر باقی میماند، نگاه بیتفاوتی است که شاعری مخمور بر آن میافکند».
#حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها
@haramqom_lib
https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1
پرتال کتابخانه
http://lib.amfm.ir/
29.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 #نمایشگاه_قرآن_کربلا
🎥 گزارش تصویری از حضور آستان مقدس فاطمی در نمایشگاه بین المللی قرآن کربلای معلی
💠 غرفه آستان مقدس فاطمی پس از یک هفته ارائه خدمات قرآنی (از ۲۰ تا ۲۷ رجب المرجب) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بین الحرمین کربلای معلی، با برگزاری آیین اختتامیه و اهدای تابلوها و آثارخوشنویسی قرآنی به نمایندگان عتبات عالیاتِ عراق و ایران، به کار خود پایان داد.
✍️ نمایش نظیرسازی قرآنهای خطی موزه فاطمی، قرآنهای نفیس چاپی کتابخانه فاطمی، دایر کردن میز کتابت زنده قرآن، و روایتگری قرآنی بر اساس تابلوهای خط و تذهیب قرآنیِ نمایشیافته از ویژه برنامههای غرفه آستان فاطمی در این نمایشگاه بین المللی بود.
🔷🔸💠🔸
#آثار_قرآنی
#گنجینه_قرآن
#آیین_های_قرآنی
🔷🔸💠🔸🔷
#موزه_فاطمی
#موزه_محتواگرا
#نخستین_موزه_ایران
ــــــــــــــــــ
📲 تخفیف ویژه در بلیط مجازی به نشانی سایت قم تیکت👇
http://qomticket.com/26
----
📲نذورات آنلاین به موزه فاطمی 👈 nazr.amfm.ir
◽️◽️◽️
☎️ بازدیدگروهی:👇
۰۲۵-۳۷۱۷۵۲۴۱
📲 شناسه فضای مجازی👇
@haramqom_museum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #روزبرگ_شیعه
🎧 پادکست
مناسبت: ایام بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی (ره) و روز مهندس
موضوع: «#استاد_البشر»
روز: پنجشنبه، ١۴٠١/١٢/٠۴
https://eitaa.com/ROOZBARG
کتاب_صوتی
سمرقند
مهمترین شخصیت در کتاب «سمرقندِ» امین معلوف، «عمر خیام نیشابوری» است، اما نه فقط بهعنوان حکیم، دانشمند یا ریاضیدان و منجم، بلکه در مقام شاعری آزاده و فرهیخته. مخاطب ناآشنا با خیام، بیش از هرچیز با آزادگیِ وی در خلوتگاهش آشنا میشود؛ شاعری آزاداندیش، باهوش و حساس که روزی تصمیم میگیرد از شهری دیدن کند که در کتابهای آن زمان، بهصورت شهری خیالانگیز و افسانهای توصیف میشد: نگینی سبز و محصور در منارههای آجری همراه با گنبدهایی پوشیده از کاشیهای آبی رنگ؛ شهری آباد با بازارهایی پُررونق که از آن بوی خوش ادویه به مشام میرسد، همچنانکه پارچههای رنگارنگش چشم را نوازش میدهند... .
اما در کتاب معلوف، سمرقندی که خیام به کشف آن میرسد، آمیخته به شراب تلخ اشعارش است: خاصِ شاعری حساس با نگرشی متفاوت بهلحاظ فلسفی که براساس آن جستوجو در ویرانههای شهر، به سمرقند و یا سمرقندهایی عظیمتر راه خواهد برد؛ آنهم نه برای ارضای غرور بشری بهدلیل برپا کردن چنین شهرهایی، بلکه برای یادآوری فناپذیری هستی؛ فناپذیری آدمی و یا هرآنچه که از اوست. چنانکه میگوید: «آنچه از یک شهر باقی میماند، نگاه بیتفاوتی است که شاعری مخمور بر آن میافکند».
#حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها
@haramqom_lib
https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1
پرتال کتابخانه
http://lib.amfm.ir/
کتاب_صوتی
سمرقند
مهمترین شخصیت در کتاب «سمرقندِ» امین معلوف، «عمر خیام نیشابوری» است، اما نه فقط بهعنوان حکیم، دانشمند یا ریاضیدان و منجم، بلکه در مقام شاعری آزاده و فرهیخته. مخاطب ناآشنا با خیام، بیش از هرچیز با آزادگیِ وی در خلوتگاهش آشنا میشود؛ شاعری آزاداندیش، باهوش و حساس که روزی تصمیم میگیرد از شهری دیدن کند که در کتابهای آن زمان، بهصورت شهری خیالانگیز و افسانهای توصیف میشد: نگینی سبز و محصور در منارههای آجری همراه با گنبدهایی پوشیده از کاشیهای آبی رنگ؛ شهری آباد با بازارهایی پُررونق که از آن بوی خوش ادویه به مشام میرسد، همچنانکه پارچههای رنگارنگش چشم را نوازش میدهند... .
اما در کتاب معلوف، سمرقندی که خیام به کشف آن میرسد، آمیخته به شراب تلخ اشعارش است: خاصِ شاعری حساس با نگرشی متفاوت بهلحاظ فلسفی که براساس آن جستوجو در ویرانههای شهر، به سمرقند و یا سمرقندهایی عظیمتر راه خواهد برد؛ آنهم نه برای ارضای غرور بشری بهدلیل برپا کردن چنین شهرهایی، بلکه برای یادآوری فناپذیری هستی؛ فناپذیری آدمی و یا هرآنچه که از اوست. چنانکه میگوید: «آنچه از یک شهر باقی میماند، نگاه بیتفاوتی است که شاعری مخمور بر آن میافکند».
#حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها
@haramqom_lib
https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1
پرتال کتابخانه
http://lib.amfm.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 پس از میلاد تو دیگر هیچکس دلواپس کربلا نبود...
#استوری
🔷🔸💠🔸🔷
https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺نماهنگ همخوانی قرآن کریم
💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠
🌀بر اساس تلاوت به یادماندنی شیخ محمد صدیق منشاوی
📜آیات پایانی سوره مبارکه حشر و آیات ابتدایی سوره مبارکه علق
🕌تصویر برداری شده در:
مسجد تاریخی جامع اصفهان
📺مشاهده و دریافت نسخه باکیفیت:
🖥 aparat.com/v/eVZb1
📲لينک کانال ایتا:
🌐 @tasnim_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 بازدید رایگانِ پاسداران و ایثارگران از موزه فاطمی
🔮 همزمان با ایام مبارک شعبانیه، در راستای تجلیل از مجاهدان ایران اسلامی و تکریم مقام پاسداران، جانبازان، آزادگان و ایثارگران سرافزار، خدمات بازدید موزه فاطمی در ۵ تا ۷ اسفند (جمعه، شنبه و یکشنبه)، برای این عزیزان "رایگان" میباشد.
♦️همچنین بازدید موزه برای خانواده محترم این عزیزان با تخفیف ۸۰ درصدی خواهد بود.
🌹 گفتنی است؛ خانوادههای سرافرار شهیدان، و خود جانبازان عزیز، میتوانند همه روزه (درطول سال) به طور رایگان از موزه فاطمی بازدید نمایند.
🔷🔸💠🔸🔷
⏰ ساعت بازدید موزه:
همه روزه: ۸ صبح تا ۱۶ عصر
جمعه ها: ۹ صبح تا ۱۶ عصر.
🔘 آدرس: مقابل درب یک حرم مطهر فاطمی، جنب ساختمان کریمه (میدان آستانه)
🎈میلاد امام حسین🎈
🎈 و میلاد امام سجاد🎈
🎈و میلاد حضرت عباس🎈
🎈سلام الله علیهم🎈
🎈 بر شما مبارک باد🎈
🌸💠🌸
#روز_پاسدار
#روز_جانباز
#روز_ایثارگر
🔹🔸💠🔸🔹
#موزه_فاطمی
#موزه_محتواگرا
#نخستین_موزه_ایران
ــــــــــــــــــ
📲 تخفیف ویژه در بلیط مجازی به نشانی سایت قم تیکت👇
http://qomticket.com/26
----
📲نذورات آنلاین به موزه فاطمی 👈 nazr.amfm.ir
◽️◽️◽️
☎ بازدیدگروهی:👇
۰۲۵-۳۷۱۷۵۲۴۱
📲 شناسه فضای مجازی👇
@haramqom_museum
#کتاب_صوتی
#اردوگاه_نهروان
کتاب «اردوگاه نهروان» مجموعه خاطرات آزاده «یعقوب عبدالحسیننژاد» است. این اثر شامل ۲۰ خاطرهی این آزادهی سرافراز از دوران دفاع مقدس و سالهای اسارت در اردوگاه نهروان است.
دربارهی کتاب
عبدالحسیننژاد در لشکر ۹۲ زرهی و تیپ یک گردان زرهی ۲۳۲ (گروه تانک) خدمت میکرد که در ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ به اسارت متجاوزان عراقی درآمد و در ۲۲ مهر سال ۶۹ به میهن بازگشت.
او دربارهی انگیزهی نگارش «اردوگاه نهروان» در مقدمهی کتاب گفته است: «فوت مادرم که رنجهای بسیاری را بهسبب اسارت من در عراق متحمل شدهبود، انگیزهی مرا در ثبت این اوراق افزود تا با هدیهی این اثر به روح ملکوتیاش بخشی از دِینم را ادا کردهباشم.»
«اردوگاه نهروان» در بیست بخش نوشته شده و به موضوعهایی چون نجات تانک، وضعیت اردوگاه، استاد خط، کار فرهنگی، فرار یا خودکشی، جاری زندگی، تبادل و ... میپردازد.
#حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها
@haramqom_lib
https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1
پرتال کتابخانه
http://lib.amfm.ir/