👓 استاد حوزه علمیه ماهشهر صبح امروز به قتل رسید
🔹شیخ حمزه اکرمی از اساتید حوزه علمیه ماهشهر که به دلیل نیازهای اقتصادی در تاکسی اینترنتی اسنپ فعالیت می کرد، توسط یکی مسافر معتاد به شیشه به قتل رسید.
🔹خودرو و تلفن همراه وی نیز توسط شخص معتاد به سرقت رفت.
🔹شیخ حمزه اکرمی حدود ۱۵ سال در حوزه علمیه مشغول به تدریس و کار بوده اند.
❗️ با توجه به اینکه هنگام رانندگی کسی لباس طلبگی نمیپوشد باید دید آیا سرقت و قتل جنبه عمومی هم داشته یا نه
منظور اینکه
طلبههایی که توسط دلهای مریض متهم به سرمایه دار بودن می شوند، را ببینید
12.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پروژه آیتالله صدیقی برای آشنایی با رسانه
اساتید رسانه می گویند:
🔴اگر شایعه ای پخش شود و بعد از آن توسط خود افرادی که شایعه را ساخته کلا تکذیب شود، بازهم ٪80 آن شایعه اثر خود را خواهد گذاشت!!!
اما حالا افراد ظاهراً معتبری مثلا رائفی پور به آن شایعه پر و بالا بدهند فکر میکنید چند درصد جامعه شایعه را قبول میکنند؟
موضوع را اول از جنبه رسانه ای ببینید.
بعد از جنبه حقالناس
و از دست دادن دین
حرف اولی
👓 استاد حوزه علمیه ماهشهر صبح امروز به قتل رسید 🔹شیخ حمزه اکرمی از اساتید حوزه علمیه ماهشهر که به د
بیشترین شهید در جنگ تحمیلی در نسبت اقشار مختلف برای روحانیت بوده.
🔹 آمار شهدای روحانی این سرزمین ۳۸۸۸ نفر است.
🔻۳۷۳۹ شهید شیعه و ۱۴۹ نفر از شهدا اهل سنت بوده اند.
🔻۵۷ نفر از کل شهیدان روحانی مربوط به مشروطیت یا انقلاب اسلامی هستند.
🔻۴۰ نفرشان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و پیش از جنگ تحمیلی شهید شدهاند،
🔻۳۶۴۱ نفرشان در دوران دفاع مقدس شهید شدهاند.
🔻۱۴۹ نفر شهید ترور و شهید مدافع حرم هستند.
🔻۳۳۱۴ نفر از شهیدان روحانی عضویت بسیجی
۳۸۱ نفر عضویت سپاهی
۲۷ نفر ارتشی
۱۶ نفر نیروی انتظامی
۳۳ نفر جهاد سازندگی
۲۱ نفر عضویت قوه قضائیه
۲۲ نفر نماینده مجلس
۶ نفر صدا و سیما
۶۷ نفر طلبه وظیفه بودند.
🔻۲۲ نفر از شهیدان روحانی در سطح فرمانده لشکر، تیپ و گردان،
۲۲۲ نفر در سطح فرماندهی دسته و گروهان،
۹۲۸ نفر در رستههای دیگر نظامی
۵۰ نفر مسئول تبلیغات داشتیم
در مجموع ۱۲۲۲ نفر از شهدای روحانی دفاع مقدس علاوه بر نقش و رسالت طلبگی خود، دارای مسئولیتهای رزمی و نظامی بودهاند.
🔻در «عملیات کربلای ۵» بیشترین شهید روحانی را داشتیم که تعداد آنها به ۵۶۷ نفر میرسد
🔻۱۷۶۷ نفر از شهیدان روحانی، طلاب رزمی تبلیغی بودند. همچنین ۴۸ شهید غیرایرانی در بین شهیدان روحانی وجود دارند
🔻 ۵۴۵ نفر از کل شهیدان روحانی تأیید شده از سادات هستند
🔻پیکرهای ۹۳ نفر ازشهدای روحانی همچنان مفقودالاثر هستند
📣سناریو جدید دشمن بیاعتبارسازی روحانیت است. هوشیار باشیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش قابل توجه امام خامنهای به یک بیت
🔹️ناصر فیض، شاعر:
همیشه راه رسیدن به حق سیاسی نیست
که گاه، چاره به جز حمله حماسی نیست
تصحیح و تاکید معنادار امام خامنهای را ببینید
گاه نه! غالباً همینجوریه...
👌
20.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر بحرالعلوم
✅ شخصیت انسان در بدن مادر شکل میگیرد
سرزمین ستارهها «دریچه ای رو به خدا»
♦️ سهشنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه
این کودک در دوران نوزادی و قبل از آن دقیقا درحال اسکن است . مراقب باشید
35.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدرت رسانه
کار نکردن و یا کار ضعیف و یا گل به خودی ما
#جهادتبیین #تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر حساس
نان پدر میتواند در سرنوشت فرزندانشان نقش زیادی داشته باشد.
درسته سخته ولی شدنی است کافیست بخواهیم در این بابت حساس باشیم.
این پول را از چه کسی گرفتی؟
خوردنی را از کجا آوردی؟
عزیزم پسرم هر چه که مال تو نیست نباید برداری.
و سوالاتی که باید گفته شود تا فرزند آن را جواب بدهد و چه بهتر که تا دیر نشده و از کودکی باشد.
گرسنه خوابیدن بهتر است مال حرام خوردن است.
پدرومادر باید باهم هماهنگ باشند
تا فرزندان بهتر حرفهایشان را بفهمند من دستان پدرومادرزحمت کشم را می بوسم صدای پدرم هنوز توی گوشمه که میگفت چیزی که مال تو نیست نباید دست زد.
شاید او پدری بی سواد باشد ولی پیشه خدا خیلی با ارزش است
من به پدرم افتخار میکنم او در گرما و سرما کارگری می کند تا ما عاقبت بخیر بشویم.
تربیت همین چیزهاست
🇮🇷 حرف اولی
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅ برخورد مؤمنانه در ماجرای آقای صدیقی
🔻فرض کنیم در ماجرای آقای صدیقی تخلفی صورت گرفته است. واکنش مؤمنانه به این ماجرا چیست؟ اصلا مهم است؟ آیا قرار است به اسم عدالتخواهی ظلم کنیم؟
🔹پس اولا با هیاهوی ضدانقلاب منفعل نشویم و جزء تکمیلی پروژهٔ رسانهای آنها نباشیم.
🔹دوم برخوردهای کودکانه در فضای مجازی را هم وقعی ننهیم. هیجان دارند تا بیشتر دیده شوند. مراقبت کنیم برای عقب نماندن از قافله به خطا و گناه نیفتیم.
🔹سوم هم زمین بازی "پروژهبگیران مجازی" و "دکانداران سیاسی" و "دلالان افشاگری" و "کاسبان عدالتخواهی" نشویم.
🔻 ازاینرو برای مخاطبی که درد اخلاق و شرع و قانون دارد و دغدغهٔ مطالبهٔ مؤمنانه دارد، چند نکته ضروری است.
✅مقدمهٔ کلیدی:
عدالتخواهی به تعبیر رهبر انقلاب بدون معنویت و عقلانیت ظلم است. معنویت یعنی تقوا و رعایت قانون الهی و شرع. تهمت و آبرو ریختن و هتک حیثیت و فحاشی و غیره نامش هرچه هست عدالتخواهی نیست.
عقلانیت نیز قدرت محاسبه است. منطق و استدلال است. رفتار خوارجگونه و ظاهرگرایانه و قضاوتهای یکجانبه باعث میشود فرد در قضاوت نهایی دچار خطای فاحش شود.
رفتار مؤمنانه در عدالتخواهی یعنی رعایت تقوا و عقلانیت. این دو نباشند، عدالتخواهی نیست و توهم مطالبه و دادخواهی خیالانگیز است.
🔻با این مقدمه ماجرا را مرور کنیم.
1⃣یکم. چه کسی خبر را آورد؟
نگاه کنید ببینید چه کسانی دست به افشاگری میزنند و اینها چه سابقهای داشتهاند. نیت از چه جهت مهم است؟ قرار نیست با شناخت فرد، از محتوا عبور کنیم. اما با شناخت فرد متوجه میشویم که واکنشمان هدف نهایی او را تکمیل نکند. با شناخت فرد متوجه میشویم این پروژه، هدف نهایی او نیست. مثلا هدفش تخریب شخصیتها و بزرگانی است که برای مردم ارج و قربی دارند. همین امروز را نگاه کنید. به واسطهٔ رفتار این دست جریانات تقریبا احدی در نظام نیست که سلم و پاکیزه مانده باشد. یا هدف نهاییشان تلقی فساد سیستمی و ابرپروژهشان ناامیدسازی است. شناخت فاعل مطالبهگری کمک میکند در نهایت بازی او را کامل نکنیم
2⃣دوم. حالا با محتوا چه کنیم؟
بعد از بررسی اسناد و مدارک متقن، مهمترین مسأله این است که ما چه میزان حق قضاوت داریم؟ ما حق داریم ورود بههنگام محکمه را مطالبه کنیم. اما قضاوت و مجازات کار ما نیست. آیا همهٔ آنچه قاضی باید ببیند و حکم کند در اختیار ماست؟ آیا میتوان به فرض وجود تخلف، پی به سوء نیت افراد برد؟ آیا شرعا و اخلاقا و قانونا حق قضاوت و بدتر از آن اجرای حکم و مجازت داریم؟ مجازات مگر چیست؟ همین ریختن آبروی افراد بدترین مجازاتهاست؛ آنهم افراد با آبرو. قرار نیست سوابق افراد مانع قضاوت آنها شود، اما اتفاقا سابقهٔ افراد در بزنگاههای مهم اخلاقی و سیاسی در گذشته یک ملاک عقلایی و منطقی است که بیمحابا آدمها را متهم و سرزنش نکنیم و اجازه دهیم محکمه با رعایت حقوق طرفین حکم کند.
3⃣سوم. برنده و بازندهٔ نهایی کیست؟
به ثمرهٔ مطالبه و حرف و کامنت و لایکمان توجه کنیم. ببینیم وقتی نقطهٔ نهایی را گذاشتیم، برنده و بازندهٔ نهایی چه کسی است؟ عدالتخواهیای که منجر به تخریب و بیآبرو کردن سرمایههای معنوی و اخلاقی و سیاسی مردم شود، ظلم است. ظلم اصلی هم به اعتقادات مردم است؛ نه فقط این و آن.
اگر مطالبهگری منجر به تلقی فساد سیستمی شود، ظلم اکبر است. اگر عدالتخواهی در نهایت به ناامیدی از آینده شود تبدیل شود، ابرفساد و بیعدالتی محض است. دادخواهی اگر منجر به رونق پروژهبگیران مجازی و دلالان افشاگری و کاسبان عدالتخواهی شود، حماقت تمام است. افشاگری اگر باعث تلقی ناکارآمدی عدلیه و رونق سوپرمنهای عروسکی و بتمنهای دستساز شود، دادگری توهمی و خیالی است.
در نهایت مراقبت کنیم به اسم عدالتخواهی جای اصل و فرع را برایمان عوض نکنند.
✅خلاصه و ساده؛ اگر نقطهٔ پایانی مطالبهمان را گذاشتیم، چه در نوشتن و چه تأیید کردن و چه حرف زدن، اگر ثمرهاش در خود و مخاطبمان ناامیدی از انقلاب و حاکمیت و آینده بود، بدانید و بدانیم که گرفتار فسادی تودرتو و ظلمی بزرگیم؛ مطالبهٔ مؤمنانه که هیچ...
همشهری
@mahdian_mohsen