eitaa logo
🌸 دو کلمه حرف حساب 🌸
7.4هزار دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
14.7هزار ویدیو
239 فایل
▪︎سخنران ویژه کشوری ▪︎مدرس دانشگاه ▪︎کارشناس سیاسی ▪︎دارای ۱۴ عنوان تالیف 📱👇ارتباط با مدیر و پاسخگویی به سوالات @Mahmoud_Ghasemi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بخش دوم🔰 ✅ توصیه های امام خمینی(ره) به شمس آل احمد ✍ امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی موثر در تاریخ معاصر ایران، شناخت دقیقی از جریانات فکری روزگار خود داشت. ایشان جریان روز روشنفکری را می شناخت و با برخی از روشنفکران گفت و شنودهایی نیز داشت. از جمله افرادی که امام به نیکی از آنها یاد می کند، مرحوم جلال آل احمد است. آنچه در پی می آید سخنان امام در دیدار با شمس آل احمد در 26 اردیبهشت 1359 است که در آن به مسئولیت ها و وظایف روزنامه نگاران می پردازد. شمس آل احمد در آن دوران سردبیر روزنامه اطلاعات بود. بسم الله الرحمن الرحیم من با خانواده شما سابقه دارم. با مرحوم پدر شما آقا سید احمد، و با مرحوم آقا سید محمدتقی - خدا رحمتش کند که در خدمت اسلام فوت شد - سوابقی دارم. منتها آقای جلال آل احمد را جز یک ربع ساعت بیشتر ندیده ام. در اوایل نهضت یک روز دیدم که آقایی در اتاق نشسته اند و کتاب ایشان – غربزدگی - جلو من بود. ایشان به من گفتند چطور این چرت و پرتها پیش شما آمده است. - یک همچنین تعبیری- فهمیدم که ایشان جلال آل احمد است. مع الأسف دیگر او را ندیدم. خداوند او را رحمت کند. شما را هم در تلویزیون گاهی می بینم. شما بهتر می دانید این اطلاعات و این کیهان وضعشان در سابق چطور بود، و حالا چگونه می باشد. مع الأسف همان طور که شما می دانید ما مبتلا به یک طایفه روشنفکر غربزده هستیم که هر اصلاحی در کشور بخواهد بشود نمی گذارند. در گذشته شاه نمی گذاشت، حالا اینها. اینان ولو همانها نباشند اما کار آن را می کنند. اگر ما بخواهیم یک روزنامه را بگوییم که به خط ملت باشید، تو روزنامه ای هستی که از ملت هستی و ملت هر چه می خواهد شما باید در روزنامه هایتان بنویسید، تا یک همچون صحبتی می شود و یک روزنامه ای که برخلاف مقاصد ملت و مقاصد اسلام است، و بی اذن هم منتشرمی شده، جلویش گرفته می شود یکدفعه می بینیم در روزنامه ها آن طایفه از روشنفکران شروع می کنند به اعتراض که خیر. خوب قلم آزاد است، اما هر قلمی؟! بیان آزاد است، اما هر بیانی؟! یک بیان است که یک مملکت را به دامن ابرقدرتها می اندازد. آیا این بیان آزاد است؟! این را ما بگوییم آزادی، که مملکت ما را به فساد بکشید؟! یک قلمی است که با صهیونیسم و امثال اینها روابط دارد. یک روزنامه ای که با بودجه آنها اداره می شود و خودشان تیراژی ندارند تا خود را اداره کنند. ما باید به اینها بگوییم آزاد هستید؟! کجای دنیا یافت شده که یک انقلابی بشود و اینهمه روزنامه داشته باشد؟ همه روزنامه ها را می بستند و یک، روزنامه ارگان خود حزب، مثلًا یا خود دولت را می گذاشتند باشد. کجای دنیا اینطور آزادی به مردم داده بودند که به مجرد اینکه انقلاب پیروز بشود همه به میدان بیایند و هر چه می خواهند به هر کس بگویند، و تا پنج - شش ماه هم هیچ کس به کسی حرف نزد، تا فهمیدند به اینکه اینها یک دسته ای هستند در داخل که با خارج مرتبط می باشند، و بر ضد کشور و مصالح کشور دارند عمل می کنند. باز هم ما بگوییم که شما آزادید؟! فقط به واسطه کلمه آزادی! باید حدود آزادی آن چیزی باشد که ملت می خواهد. نه اینکه بر خلاف ملت آدم آزاد است. خوب من آزادم، یک تفنگ هم دستم هست بزنم یک کسی را بکشم. این چه آزادی است؟ آزادی موازین دارد، و بحمدالله شما اینطور که من تا حالا دیده ام و حرفهای شما را شنیده ام از روی میزان حرف می زنید. حالا که در مؤسسه اطلاعات وارد شده اید باز هم همان میزانی که از آزادی پیش شما هست و همان میزانی که در نشریات می باشد، که باید نشریات در خدمت این ملت باشد، و نه بر ضد ملت، با کمال قدرت و پشتکار مشغول شوید. شما قدرتش را دارید. به شما کسی نمی تواند بگوید مرتجع هستید. دیگران اگر بخواهند کاری بکنند، ممکن است ارباب قلم یک همچون حرفی را به او بزنند. اما نسبت به شما نمی توانند این حرف را بزنند. شما با قدرت عمل کنید و این عناصری که بر ضد مسیر نهضت و انقلاب و مصالح کشورند تصفیه و پاکسازی نمایید. خداوند ان شاء الله شما را موفق کند ./سایت امام خمینی(ره)، کد مطلب 2336 از رک: صحیفه امام؛ ج 12، صص 298 - 300 🔰ادامه در بخش سوم/پایانی🔰
🔰بخش سوم/پایانی🔰 ✅ ، بازگشتی به شیخ شهید علامه فضل الله نوری(ره) ✍ نوشتاری از: مرحوم شمس آل احمد 🔰 تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی و فتوای «الیوم استعمال تنباکو و توتون بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان صلواه الله علیه است» و همچنین زعامت و رهبری سیاسی چند تن از مراجع تقلید صدر مشروطیت، آیات عظام (همچون شیخ فضل الله نوری) نمونه های زنده تحرک روحانیت مبارز بود. اگر سلسله قاجار، ناچار شد تن به حکومت مشروطه بدهد، به علت پایداری مراجع روحانی بود. اما در تداوم انقلاب، روحانیت نقش مؤثر خود را از دست داد و عملاً از سیاست انزوا جست. دو علت عمده این انزوای سیاسی روحانیت، یا جدایی سیاست از روحانیت را باید در عوامل زیر جست: ۱- سیاست جهانی استعمار زمان، با فتوای میرزای شیرازی و تحریم تنباکو، در ایران مواجه با شکست شد. این ضربه، استعمار جهانی را متوجه نقطه مثبت منطقه کرد. این نقطه مثبت، نفوذ کلام بی رقیب روحانیت بود در توده مردم. آن چنان که حتی زنان حرم ناصرالدین شاه هم دیگر قلیان کشیدن و چاق کردن را ترک کردند. اگر طرف مذاکره سیاست استعماری دربار بود و اگر دربار، عامل زنده سیاست آن روز، حتی کلامش در اندرون و خانه خویش نفوذی نداشت، تنها چاره آن بود که روحانیت از این نفوذ کلام خلع شود. ۲- وقتی انقلاب مشروطه، به زعامت و رهبری انحصاری روحانیون، دربار را تا صحه و امضا گذاشتن به یک قانون، عقب نشاند، آن وقت این سئوال پیش آمد که آن قانون، چه قانونی باید باشد. آنچه بی تردید و یک قول، تمام روحانیون دوران می گفتند و در آن وحدت کلام داشتند، این بود که منصفانه و خداپسندانه نیست که تمایلات فردی یک تن به نام شاه، قانونیت داشته باشد. اما در این که چگونه تمایلاتی به جاست که قانونیت پیدا کند، بین روحانیت اختلاف سلیقه وجود داشت. و این اختلاف سلیقه در طی هشت ده ماه، تبدیل شد به اختلافات اصولی و اساسی. و روحانیت یکپارچه، منشعب شد به دو گروه: الف: گروه طالب مشروطه مشروعه؛ کسانی بر این باور بودند که هیچ تمایلی جز تمایل پروردگار نمی تواند قانونیت داشته باشد. و تمایلات پروردگار در کتاب آسمانی قرآن مدون است. قانون گذار اصلی و به حق، خداست. مجاهد شهید، حضرت شیخ فضل الله نوری، جلوه شناخته شده این نوع باورمندی بود. ب: گروه طالب مشروطه سلطنتی؛ کسانی که بعضاً، قرآن را قدر می گذاشتند. اما اداره جامعه را تنها با تکیه بر آن عملی نمی شناختند. شاید بین افراد این گروه آرا و افکار مونتسکیو و روسوی فرانسوی شیفتگانی یافته بود، افرادی که قانون را قراردادهای اجتماعی موضوعه می شناختند. قرادادهایی که باید بین افراد یک جامعه وضع و محترم و مجری شمرده شوند. تجلی این طرز تفکر، مجاهدان دوگانه، حضرات سید محمد طباطبایی و سید عبدالله بهبهانی، شناخته شده اند که به زعم من زیر سلطه فرزندان از فرنگ برگشته خویش بودند. بروز این اختلاف و شکاف، سیاست استعماری را که گوش خوابانده و مترصد بود، در کار آورد. و آنان به تشویق و تحریض روحانی زادگانی چون پسران طباطبایی و بهبهانی و روحانیون جوان و فرصت طلب آن زمان چون تقی زاده، سید ضیاء طباطبایی، شیخ علی دشتی، محمد تدین، یعقوب انوار و امثالهم پرداختند. وجه مشترک اینها، آن بود که شیفته تمدن مغرب بودند. و به نقاط ضعف روحانیت آشنا بودند، به پشتوانه پدران روحانی شان، بین مردم نفوذ کلام داشتند. با این ویژگی ها، دامن همت و خدمت به کمر زدند و آتش نفاق را بین مراجع روحانی سه گانه (که جرقه اش در اختلاف سلیقه اولی بین آنان راجع به تدوین و تنظیم قانون اساسی به وجود آمده بود) دامن زدند. و مآلا" شدند رجال زادگان به مشروطیت رسیده ای که وظیفه اساسی شان آن بود تا زهر یا تیزی قانون اساسی اولیه را بگیرند که تأکید داشت مصوبات مجلس باید مورد قبول پنج تن از نمایندگان مراجع تقلید باشد [که طرح مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، برای نظارت بر مصوبات مجلس بود]. انقلاب بهمن 1357 و حوادث پیروزمندانه سال اول انقلاب (تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی و تثبیت ولایت فقیه) نمی تواند دلیلی باشد بر حقانیت تلقی و برداشت آن گونه روحانیونی که در صدر مشروطیت قبول عام نیافتند؟ و این حوادث، ما را موظف نمی کند در قضاوت های قالبی مورخان مشروطه، که غالباً مقهور عواطف و احساسات و مجذوب ظواهر تمدن مغرب بوده اند، تجدیدنظری بکنیم؟ 🔸برگرفته از: کتاب جلال، "از چشم برادر" تألیف، شمس آل احمد . . . https://eitaa.com/harffe_hesab 🍃🌸🌿🌸🍃🌸🌿🌸
📷 مرحوم شمس آل احمد، برادر جلال از نویسندگان متعهد و مردمی و از منصوبین امام راحل، در حال سخنرانی برای جمعی از طلاب حوزه علمیه قم، سال ۵۸ . . . https://eitaa.com/harffe_hesab 🍃🌸🌿🌸🍃🌸🌿🌸
👆 شیخ شهیدِ مرجعیت، از منظر امام خامنه‌ای(حفظه الله) 👈بصیرتی که باعث شد تا الان مورد هجمه منحرفین باشد! . . . https://eitaa.com/harffe_hesab 🍃🌸🌿🌸🍃🌸🌿🌸
🍃🌸صبح زیبـاتـون بـخیر 🍃🌸و سرشار از اتفاقهای عالی 🍃🌸امیدوارم زندگی به کامتون 🍃🌸خـوشبختی سرنوشتتون 🍃🌸و آفتاب عـشق مـهمان 🍃🌸هـمیشگی دلتـون بـاشـه 🍃🌸صبحتون پر از نـور امـید 🍃🌸وعـشق بـه خـالـق مـهربـون 🍃🌸🍃 ‎‌‌‌🌾 ‌‌‌اللّهُم عَجّلْ لِوَلیّکَ🌾 الفرج . . . https://eitaa.com/harffe_hesab 🍃🌸🌿🌸🍃🌸🌿🌸
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
سلام خوب به این متن کتیبه حسینه امام خمینی دقت کنید عبارت « و سرالمستودع فیها» همانطور که آیت الله آخوند ملا علی معصومی همدانی فرمودند جزء صلوات نیست.
20.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ مداحی که با تصاویر هوش مصنوعی ساخته شده است.
🌎🌎🌎 💠 پر از تناقض 🔻 قبل از انتخابات: ▫️۱۴۰۰/۰۱/۲۳ | پزشکیان: بنده معتقد بودم بنزین را قیمت بازار آزاد بدهند، یعنی همون ۲۵ هزار تومن. ▫️۱۴۰۰/۰۱/۲۸ | پزشکیان: بنزین ۲۰ هزار تومانی به نفع مردم است. 🔻 هنگام تبلیغات انتخاباتی: ▫️۱۴۰۳/۰۳/۲۷ | پزشکیان: اینکه گفته می‌شود موافقِ بنزین ۲۰ هزار تومانی هستم غلط است. پیامک انتخاباتی: اهل شوک درمانی نیستم و دروغ بزرگ افزایش قیمت بنزین برای تخریب آرای سرنوشت‌ساز شما مردم عزیر طراحی شده است. ▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ | پزشکیان: اگر دروغ بگویند، دروغ نمی‌گوییم. ‏می‌گویند پزشکیان می‌خواهد بنزین را گران کند! آیا نمی‌دانند که خدا می‌بیند؟ أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَىٰ. من آمده‌ام بساط کاسبان تحریم را به هم بزنم و به دروغگویی‌های زشت پایان دهم. ▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ | حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد پزشکیان: اراده و تلاش دولت دکتر پزشکیان⁩ در راستای کاهش تورم است و هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت‌ کالاها به‌ویژه ‌ بنزین⁩ ندارد. منشأ این قبیل سناریوسازی‌ها در اردوگاه ‌دولت سایه⁩‌ است. ▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ | خبرگزاری انتخاب: بیانیه مهم عبده تبریزی مشاور اقتصادی پزشکیان: قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد. ▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ | میثم شرفی، عضو کارگروه تعیین وزیر نفت دولت چهاردهم: ‏پزشکیان دروغ سازی تیم جلیلی درباره بنزین را تکذیب کرد. ▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ | پزشکیان در مناظرات: خبری را به نقل از من در رسانه‌ها پخش کردند که ما بنزین را گران می کنیم، در حالی که ما بارها گفتیم این کار را نمی‌کنیم، متاسفانه این رسانه ها کارهایی می‌کنند و خبرها را به این شکل می دهند، به طور قاطع می گویم که ما بدون رضایت مردم هیچ اقدامی نخواهیم کرد. 🔻 بعد از انتخابات: ▫️ ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ |‌ مسعود پزشکیان: هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. اقتصاددانان باید به این سیاست‌های نادرست اعتراض کنند. بنزین را دلاری ۵۰ تومان میخریم و ۱۰ تومان می‌فروشیم. هر انسان دغدغه‌مندی این نوع سیاست را نمی‌پذیرد. ▫️ ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ | عارف معاون اول پزشکیان: کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ ▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ | پزشکیان در مجلس: قیمت تمام شده بنزین ۸ هزار تومان است. هر لیتر بنزین وارداتی نیز ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است. در صورت ادامه وضع موجود باید سال آینده ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بنزین وارد شود. ▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ | پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه: اگر این مصرف ادامه پیدا کند باید از حقوق کارمند و بازنشسته کم کنیم که مصرف بنزین را بالا ببریم. ▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۰۳ | الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: رئیس جمهور قبل از افرایش قیمت بنزین با مردم صحبت می کند. ▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۲۹ | قائم پناه، معاون اجرایی پزشکیان: بنزین در ایران از آب معدنی هم ارزان‌تر است اما در افغانستان لیتری ۶۰ هزار تومان است. با این وضع قیمت بنزین نمی‌توان ادامه داد. ▫️ ۱۴۰۳/۰۹/۱۲ | پزشکیان: بنزین گران می‌شود. وقتی ارز اختصاص داده نشود باید از جایی جبران شود. ▫️ ۱۴۰۳/۰۹/۱۳ | الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: وضعیت فعلی قیمت بنزین مطلوب نیست. بنزین هم مثل بقیه کالاها، شما نون می‌خری، گوشت میخری، خونه اجاره می‌کنی، بنزین هم مثل همون. آیا باید به همین قیمت بمونه؟ ▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۲۸ | مسعود پزشکیان، رئیس دولت: صداقت با مردم کلید حل اساسی مشکلات کشور است! . . . https://eitaa.com/harffe_hesab 🍃🌸🌿🌸🍃🌸🌿🌸
تصویری از رزمنده فاطمیون پس از شکست محاصره در منطقه جبل زین‌العابدین که بر اساس اخبار رسیده عملیات موفقی بوده و تلفات زیادی از تروریست‌ها گرفته است. . . . https://eitaa.com/harffe_hesab 🍃🌸🌿🌸🍃🌸🌿🌸