eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.8هزار دنبال‌کننده
21.2هزار عکس
9.8هزار ویدیو
213 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 | نامه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خطاب به رئیس جمهور جناب آقای دکتر روحانی: 🔻 خبر شنیده شده ناگوار، سخت و جانکاه بود. متاسفانه به مثابه گذشته فرصت را غنیمت شمردید در ایام نزدیک به شهادت کریم اهل بیت، در جلسه هیات دولت فرمودید امروز دوران صلح است. برای اولین بار نیست که تاریخ را با تحریف برای ملت رنج دیده ایران تعریف می‌کنید، صلح اجباری که با خیانت اعوان و انصار به امام حسن (ع) تحمیل شد را مصادره به مطلوب می‌کنید تا عملکرد نابخشودنی دولت خود در هفت سال گذشته را تطهیر نمایید؟ 🔸 با امید به پیروزی جو بایدن جویای فرصتی مجدد برای مذاکره با کشوری می‌باشید که امام انقلاب آن را شیطان بزرگ نام گذاری کردند و معتقدید که حافظه تاریخی ملت ایران ضعیف است و بلایی که بر سرشان آورده‌اید را فراموش می‌کنند. 🔸 عملکرد دوران شما در مطلوب‌ترین حالت ممکن ذهن جنابتان یعنی صلح با کدخدا رقم خورده است که ارمغانش برجام شد در حالیکه حتی یک کلمه از این سند نمادین محقق نشد و فقط به اهرم فشار بر ملت شریف ایران بدل گردید اما مجددا با گارد طلبکارانه از دوران صلح صحبت می‌کنید به نحوی که اگر کسی صحبت شما را بشنود و ایران را نشناسد انگار رئیس دولت یک کشور جنگ زده بوده‌اید و این برداشت غلط، ظلمی بزرگ در حق ملت قدرتمند و با عزت ایران است.. 🔺 متن کامل را میتوانید از لینک زیر مطالعه بفرمائید: 🔗 https://plink.ir/8lbuE
🔰 حجاریان؛ بوالهوسی تئوریک و دکترین محافظه‌کاری ✍ پرویز امینی @Parvizamini_ir 1⃣ بخش نخست 🔹 جناب حجاریان در آخرین مطلب خود، اصلاح‌طلبان را به دو گروه تقریرگران حقیقت یا اصلاح‌طلبان حداکثری و تقلیل‌گران مرارت یا اصلاح‌طلبان حداقلی تقسیم کرده است و تلاش کرده بین این دو گروه تلفیقی نیز ایجاد کند. 🔹 این تقسیم‌بندی بیش از آنکه ناظر به مفاهیم جاافتاده جامعه‌شناسی سیاسی درباره گروه‌ها و مجموعه‌های سیاسی و بدنه هوادار آنها باشد و نیز قابل‌تطبیق بر تجربه تاریخی جریان اصلاحات در دو دهه گذشته باشد، ناظر به تقسیم قدیسان و مصلحان اجتماعی بشر است. بنابراین این حرف زیادی غیرواقعی و غیرقابل‌هضم است که گروهی از اصلاح‌طلبان مقصد و مقصود خود را در امر سیاسی، کاهش رنج مردم قرار داده‌اند. 🔹 نگاهی به وضعیت تراژیک و تلخ اقتصادی و اجتماعی کنونی ملت ایران در دوره دولت روحانی به‌عنوان شریک سیاسی آنها نشان می‌دهد که نه‌تنها این ادعا از بیخ و بن محلی از اعراب ندارد بلکه آنچه واقعیت دارد، تکثیر مرارت و فلاکت و تحمیل آن به مردم از سوی اصلاح‌طلبان است. سطح فلاکتی که امروز از سوی دولت متحد اصلاح‌طلبان بر مردم تحمیل شده است، بسیار فراتر از بدترین پیش‌بینی‌هاست. 🔹 ادعای تقریر حقیقت اصلاح‌طلبان در امر سیاسی نیز خیلی بی‌اعتبارتر از آن است که چندان به چون و چرا نیاز داشته باشد. حوادث سال ۸۸ و تحمیل آن همه هزینه بر جامعه و قرار دادن مردم در برابر هم، به چالش کشاندن اساس مردم‌سالاری و روندهای دموکراتیک، تضعیف منافع ملی و کاهش اقتدار کشور در برابر تهدید و تحمیل خارجی، به اسم تقلب، در حالی که قوی‌ترین دلیل‌ها برای تقلب در انتخابات، تئوری داماد لرستان و فرزند آذربایجان بود و هم جناب حجاریان علنی و جناب خاتمی غیرعلنی و بسیاری دیگر از این جریان از آخوندی در همان آغاز و امثال عطریانفر در همین اخیر تا بقیه منکر تقلب در انتخابات بودند و هستند، واقعیت این ادعا را آشکار می‌کند. 🔹 البته نمی‌توان منکر وجود برخی افراد در این جریان شد که دغدغه حقیقت یا کاهش رنج مردم دارند اما این عده، استثنا بر قاعده‌اند و بنابر قاعده و ادبیات رایج علمی در این حوزه و نیز تجربه اصلاح‌طلبی در ایران، این جریان به دو دسته «قدرت‌طلبان حداکثری» و «قدرت‌طلبان حداقلی» قابل‌تقسیم هستند که بر ادوار ظهور تاریخی این جریان نیز قابل تطبیق است‌. 🔹 در دوره دوم خرداد ۷۶ این جریان پس از تصاحب دولت در خرداد ۷۶، شوراها و شهرداری‌ها در ۷۷ و مجلس ششم در ۷۸، ملهم از گرامشی و با شعار فتح سنگر به سنگر قدرت دنبال توسعه و افزایش قدرت بیشتر خود و تابع کردن سایر بخش‌ها به خود بود که مصداق همین قدرت‌طلبی حداکثری است. 🔹 در دوران بعد از احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ با هاشمی و از سال ۸۸ با موسوی و ۹۲ و ۹۶ با روحانی پیوند خوردند که در حکم مصداق قدرت‌طلبی حداقلی آنهاست. دوره‌ای که این جریان را از برج بلند خروج از حاکمیت در قدرت‌طلبی حداکثری به تعبیر حجاریان در حکم دندانه‌های کلید روحانی تقلیل داد و تحقیر کرد. ➖ اما اصلاح‌طلبان از نظر چگونگی تعقیب این قدرت و یا به تعبیری نسبتی که اصلاح‌طلبان با حاکمیت داشته‌اند به سه شاخه تقسیم می‌شوند. 🔻 دسته نخست «اصلاح‌طلبان» اصلاحات که ‌به‌رغم برخی تفاوت‌ها با حاکمیت، مقاصد سیاسی خود را در چارچوب ساختار جمهوری اسلامی پیگیری می‌کنند. 🔻 دسته دوم «رادیکال»‌های اصلاحات که خواهان دگرگونی در حاکمیت جمهوری اسلامی‌اند و مشی سیاسی در چارچوب قواعد و مناسبات جمهوری اسلامی را قبول ندارند. 🔻 دسته سوم «بلاتکلیفان یا منفعت‌گرایان‌های سیاسی» اصلاحاتند که از یک طرف مثل دسته دوم معتقد به دگرگونی در ساختار جمهوری اسلامی‌اند (حجاریان در همین نوشته جمهوری اسلامی را یک گام مانده به فاشیسم می‌داند) و همزمان می‌خواهند مثل دسته اول از مواهب حضور در مناصب و موقعیت‌های قدرت بهره‌مند شوند. بنابراین با تناقض نظر و عمل روبه‌رو هستند و دائما بین اپوزیسیون و پوزیسیون بودن در نوسانند که یکی از مصادیق آن همین جناب حجاریان است که حتی در همین چند ماه اخیر گاهی موضع اپوزیسیون و گاهی موضع پوزیسیون داشته است. گاهی سیاست‌ورزی را در قواره جمهوری اسلامی مثل دسته دوم ناممکن و گاهی مثل دسته اول اصلاح‌طلبان را برای حضور در انتخابات بسیج می‌کند‌ گاهی با نفی و نقد خاتمی، اصلاحات گنجی‌پسند را پیشنهاد می‌کند اما گاهی دیگر تا هاشمی‌رفسنجانی و حتی تا دندانه‌های کلید روحانی اصلاحات را تنزل می‌دهد. ⬅️ ادامه در پست بعدی اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔰 حجاریان؛ بوالهوسی تئوریک و دکترین محافظه‌کاری ✍ پرویز امینی @Parvizamini_ir 2⃣ بخش دوم (پایانی) 🔹 این نوع پراکتیس سیاسی متزلزل و متلون و غیراصولی، ریشه در ضایعه‌ای در حوزه روشنفکری دارد که من به آن «بوالهوسی تئوریک» می‌گویم که به‌جای یک تأمل عمیق و منسجم در یک حوزه خاص و محدود و مشخص و نیز استمرار مطالعاتی در آن حوزه و نیز جرح و تعدیل آرای خود در معرض نقد دیگران و تجربه اجتماعی، به شکل سطحی و دم‌دستی با مسائل مواجه می‌شوند و در حوزه تفکر و امر سیاسی مد زده هستند. 🔹 روزگاری که مارکسیسم، به‌قول معروف تو بورس بود، اینجا روشنفکری چپ می‌کرد، شوروی فروپاشید، روشنفکری راست یا دست‌کم فرانکفورتی و هابرماسی شد. پست‌مدرن به تب اندیشه تبدیل شد، اینجا نیز حقیقت و علم و اخلاق و سوبژکتیویته و... انکار شد. جهانی شدن مد شد، ترم و اصطلاح جهانی‌شدن و جهانی‌سازی و... مثل تنقلات به مصرف روزانه تبدیل شد. خلاصه درباره موضوعات مختلف براساس شرایط و اقتضائات اظهارنظر‌های متفاوت و متناقض می‌کنند و دائما بین قطب‌های مختلف یک موضوع در هروله هستند که دود آسیب‌های این «صورت تفکر» در ایران به چشم مردم رفته است. 🔹 با اینکه با دکترین محافظه‌کاری همدلی نظری و شخصیتی ندارم اما معتقدم محافظه‌کاران در معنای درست خود (نه برداشت ننگ‌آلودی که در ایران از آن است) تجویزی دارند که خیلی به درد امثال حجاریان و کلیت روشنفکری در ایران می‌خورد. محافظه‌کاران به‌جای نظریه‌پردازی‌های خلق‌الساعه و بنیان‌کن در اصلاح و حل مسائل اجتماعی، بر «خرد و عقل عملی» تأکید دارند‌. خرد عملی از نهادها، هنجارها و ایده‌آل‌های اجتماعی‌ای دفاع می‌کند که در تجربه تاریخی جوامع و در دل چالش‌ها و بحران‌ها مثل نهاد خانواده، نهاد دین، نهاد مالکیت خصوصی و هنجار ازدواج سنتی، فرزندآوری و... کارایی و کارآمدی خود را اثبات کرده‌اند و با تحولات دفعی نهادها و هنجارهای جاافتاده براساس تئوری‌های انتزاعی و خلق‌الساعه مخالفند. در واقع روح آموزه محافظه‌کاری می‌تواند همچون سدی در برابر نسخه‌پیچی‌های خلق‌الساعه و ساز ناکوک تغییرات بی‌تامل و کم‌مایه روشنفکری ایران مقاومت کند. 🔹 دکترین محافظه‌کاری و تاکیدی که بر درنگ‌ آمیز کردن تفکر و خویشتن‌داری در شکل دادن به تحولات می‌کند، خیلی به کار روشنفکران ما می‌آید که فکر می‌کنند در یک سخنرانی یک ساعته می‌توانند طومار وضع موجود را به‌نفع وضع مطلوبی به‌هم بریزند و جامعه‌ای نابسامان را به جامعه‌ای بسامان تبدیل کنند.در هر لحظه که به آنها رجوع کنید و هر پرسشی که داشته باشید، علی‌الحساب چند پاسخ آماده در اختیار دارند‌. آنچنان به‌سادگی و سرراست مسائل غامض اجتماعی را حلاجی و تحلیل و راه‌حل‌های درنهایت وضوح و آسان در اختیارت می‌گذارند که مثل معجزه می‌ماند. برای مسائلی که بشر در طول تاریخ از حل و فصل آنها بازمانده است، راه‌حل‌های یک‌شبه دارند و تأکید می‌کنند با عمل به توصیه‌های آنها به طرفه‌العینی می‌توان موانع و مشکلات را پشت سر گذاشت. یا با فهرست‌های سی‌تایی از مسائل و راه‌حل‌ها در حوزه‌های مختلف به مشکلات دیرپا، پایان داد. 🔹 دکترین محافظه‌کاری در تاربخ معاصر ایران هیچ‌گاه نتوانست به یک جریان باثبات و دارای پایگاه اجتماعی و موقعیت سیاسی تبدیل شود تا نوعی بالانسر عمل سیاسی و درنگ‌ آمیز کردن تفکر در ایران شود و صحنه سیاسی و اجتماعی ایران را از تاخت و تاز رادیکالیسم چپ و رادیکالیسم راست محافظت و مصون نگه دارد. (جناب حجاریان خود مصداقی از تجربه هر دو رادیکالیسم است). آرای سرهم بندی شده و نسخه‌های عملی ساده‌سازی شده روشنفکرها و سیاسیون رادیکال در عرصه عمومی و اداره جامعه، یکایک مصرف می‌شدند و بعد از نافرجام شدن باز روز از نو و روزی از نو آغاز می‌شد و این چرخه فشل فکر و عمل سیاسی از سر گرفته می‌شد. 🔹 نتیجه اینکه امروز بعد این همه سال، چه آنهایی که ادعای نمایندگی آزادی و چه آنهایی که ادعای نمایندگی عدالت و چه آنهایی که توسعه و رفاه را غایت اداره جامعه می‌دانند، فاقد حتی یک تئوری منسجم حکمرانی بر این اساس و قابل کاربست در ایرانند و حتی در برابر مسائل مبتلابه جامعه، در فقر ایده‌های حکمرانی راهگشا و موثر‌ند؛ با اینکه بیش از صد سال است در این باره حرف می‌زنند و قلم‌فرسایی می‌کنند. اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔰 تفاوت را احساس کنیم ✍ محمد وارسته @Mohamad_Varasteh 🔺 در همین دو روز که حسن روحانی ماجرای خیانت امت امام حسن را وارونه بیان کرد تا خروجی خسارت بار که نابودی محض کشور است را توجیه کند ،تحلیلهای ریز و درشت از مردم تا خواص حزب الهی در فضای مجازی منتشر شد که نشان از بلوغ فکری آنان داشت. 🔺 نبود تحلیل سیاسی در زمان امام علی و امام حسن ،حکمیت و آتش بس با معاویه را رقم زده بود اما در این دو روز این تحلیلها نشان داد که امت زمان با امت زمان ائمه تفاوت فراوان دارند،طوری که کلاه گشاد تحریفیان و برجامیان به سرشان نمیرود. 🔺 اما صد افسوس برای حوزه علمیه که برای تحریف امام معصوم هم موضع نمی گیرد. اما امت حزب الله از این امتحان سربلند بیرون آمدند و نشان دادند ولی امرشان تنها نخواهد ماند.دورانی هم که مردم ،دنیا با معاویه را بخواهند وجود خارجی ندارد که اگر فشار بیشتر شود، واقعه کربلا رقم خواهد خورد نه آتش بس مانند آتش بس امام حسن با معاویه. 🔸 برجامیان با همان محاسبات غلطی که سال ۹۲ داشتند دوباره محاسبات دور از واقع زمان امام حسن را با حال یکسان کردند اما این را فراموش کرده بودند که امت زمان امت سازشگر زمان امام حسن نیستند که دنیا را با زعیم خود عوض کنند. 🔸 وصیت حاج قاسم نسبت به تنهایی امام سید علی خامنه ای میان مراجع به وضوح در سکوت این دو روزه حوزه علمیه نمایان است.فراموش نکنیم میزان سعادتمندی ما به میزان عملکرد و دفاع ما از جمهوری اسلامی بستگی دارد. اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دفتر برنامه ایلپ؛ پشت پرده یک‌ جنگ فرهنگی ✈️ پشت پرده سفر رایگان جوانان عراقی به امریکا 👨‍🎓 ببینید چگونه برای تغییر در نسل‌های بعدی دانشجو تربیت می‌کنند بدون آنکه تیری شلیک کنند. اینگونه فرهنگ یک کشور را تسخیر می‌کنند اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔶جای خالی حماسه دینی 🔸فردوسی مسئله ولایت و امامت و تشیع را حماسی کرده است ▪️آیت الله جوادی آملی ▫️اندیشکده ذکر 💠 @andishkadehzekr 🔻🔻🔻🔻
🔶 آیت الله جوادی آملی 🔺حماسه ديني جاي آن بسيار خالي است يا آن چنان که بايد پُر باشد، پُر نشده است 🔸فردوسي مسئله توحيد را حماسه‌اي کرد، مسئله ولايت و امامت و تشيع را حماسه‌اي کرد، بعد ايران موحد را، ايران اسلامي را در سايه توحيد و ولايت زنده نگهداشت. 🔹اگر چنانچه روشن شد ايران اسلامي در جنگ جهاني سوم پيروز شد، اين يک زبان کارآمد فردوسي مي‌خواهد. 🔸خدا يک اصل کلي را در قرآن کريم به ما فرمود، فرمود به اينکه شما که قصد حمله به بيگانه نداريد، آن جهاد ابتدايي حرف ديگري دارد، فرمود در جريان ديگر شما که نمي‌خواهيد به ديگري حمله کنيد؛ ولي آن‌قدر ستبر و نيرومند و قوي و قدر باشيد که دشمن از شما بهراسد: ﴿وَ لْيَجِدُوا فيكُمْ غِلْظَةً﴾ اين ﴿وَ لْيَجِدُوا﴾ امر غائب است، ناظر به بيگانگان است، بيگانگان نه امر حاضر را گوش مي‌دهند نه امر غائب را، ولي در قرآن کريم فرمود حتماً دشمن‌ها بايد از شما بترسند، اين يعني چه؟ يعني شما آن‌قدر از نظر موشک و غير موشک بايد غني و قوي باشيد که دشمن هوس حمله و امثال آن را نکند. 🔹اينکه مي‌بينيد مقتدرانه جواب ترامپ را مي‌دهد براي همين است. اين آيه قرآن يک حماسي مي‌خواهد، يک فردوسي مي‌خواهد که بگويد ايران اين‌قدر بايد قوي باشد که آمريکا هراس داشته باشد؛ يعني حمله نکند؛ يعني بي‌ادبي نکند؛ يعني جسارت نکند؛ يعني کاري در حريم حرم امن ايران با شکوه نفوذ نکند. 🔸﴿وَ لْيَجِدُوا فيكُمْ غِلْظَةً﴾، امر غائب است، يک؛ مأمور هم کفارند، دو؛ کافر نه امر حاضر را گوش مي‌دهد نه امر غائب را، سه؛ پيام آيه نسبت به ايران اسلامي است که آن‌قدر غني و قوي باش که هيچ بيگانه‌اي طمع بکند، چهار؛ اين فردوسي مي‌خواهد. ▫️۱۵ تیر ۱۳۹۸ ▫️اندیشکده ذکر 💠 @andishkadehzekr
🔰 چه کسی تغییر کرده؟ 🔹 ایدئولوژی سازی حسن روحانی از سال ۹۶ تا ۹۹ برای سازش با تحریف تاریخ 🔸 روحانی در کتابش که مجموعه سخنرانی سال ۵۶ اوست و در سال ۹۰ توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام چاپ شده، بر خلاف این روزها صلح امام حسن(ع) را نتیجه خیانت مردم آن دوره می‌داند! 🔻 یادداشت تفصیلی حمید رسایی را در ادامه بخوانید... اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔰 پاسخ دندان‌شکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع) ✍ حمید رسایی @www_rasaee_ir 1⃣ بخش نخست هر ساله در آستانه ۲۸ صفر و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ره) حسن روحانی در جلسه هيأت دولت یا در نشستی عمومی با اشاره به موضوع صلح امام حسن (ع) تلاش می‌کند تا سیاست‌های غلطی که در این سال‌ها پی گرفته را توجیه کند. از جمله امسال در آستانه ۲۸ صفر گفت: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: "انی رأیت هوی معظم‌الناس علی الصلح"، گفت؛ جامعه اسلامی که شما ۱۰ نفر نیستید شما ۲۰ نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی مردم این را می‌خواهند صلح را انتخاب می‌کنم. این راه امام مجتبی است، امام مجتبی به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم.» همه می‌دانیم که واقعیت تاریخی واقعه صلح تحمیلی به امام مجتبی (ع) اینگونه که این روزها روحانی به زبان می‌آورد، نیست. وی بدون تقبیح رفتار مردم و فرماندهانی که امام را تنها گذاشتند، طوری سخن می‌گوید انگار که امام مثل روحانی مشتاقانه به دنبال توافق با معاویه بود! حسن روحانی خود بهتر از هر کس می‌داند که واقعیت تاریخی درباره صلح امام حسن (ع) به گونه دیگری است. وی در تیرماه سال ۱۳۵۶ به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن (ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد. وی در سال ۹۰ این مجموعه سخنرانی را در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند. در مقدمه این کتاب که توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۰ به چاپ رسیده، وی می نویسد: «برای فهم دقیق سیره امامان شیعه ... باید فضای سیاسی، اجتماعی و اعتقادی شهرهای بزرگ نظیر مکه، مدینه، کوفه، بصره و دمشق را بازسازی کرد تا به بسیاری از راز و رمزها پی برد. باید چهره‌های تأثیرگذار آن مقاطع را شناخت و به‌درستی معرفی کرد. باید تغییرات سریع و عجیب‌ و غریب جوامع آن روزگار را مورد ارزیابی دقیق قرار داد؛ از ستایش‌انگیزترین اخلاق شهروندی تا سهمگین‌ترین خیانت‌ها و نقض پیمان‌ها و دروغ‌پردازی‌ها، از بصیرت و آگاهی خیره‌کننده تا غفلت‌ها و خطاهای باورنکردنی، از ایثار و فداکاری تحسین‌برانگیز تا سستی‌ها و وظیفه‌ناشناسی‌های حیرت‌آور. باید همه ویژگی‌ها و خصوصیات 250 ساله تاریخ معاصر ائمه هدی(ع) را به‌خوبی ترسیم نمود تا تحلیل‌گران بتوانند به واقعیت‌ها دست یابند و به بی‌راهه کشیده نشوند.» روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان می دهد، در حالی مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال ۵۶ بر اساس مستندات تاریخی، مردم دوره امام حسن (ع) را خائن معرفی کرده است! روحاني در صفحه ۲۰۵ کتاب "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است: «امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود. مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما می خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی‌ (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی‌ در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.» ⬅️ ادامه در پست بعدی اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔰 پاسخ دندان‌شکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع) ✍ حمید رسایی @www_rasaee_ir 2⃣ بخش دوم (پایانی) 🔰 حمید رسایی: اکنون اما چند سئوال است که حسن روحانی باید به آن پاسخ دهد: ۱. آیا مردم دوره امام حسن که در سال ۵۶ رفتارشان توسط روحانی تقبیح شده، تعییری کرده اند که سال ۹۹ رفتارشان را تایید و به عنوان شاخص معرفی می‌کند؟! مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط حسن روحانی، خائن معرفی شده‌اند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی می‌شوند؟ آیا نتیجه جز این است که مردم دوره امام تغییر نکرده‌اند اما حسن روحانی تغییر کرده است. ۲. روحانی در سخنراني و کتاب خود با اشاره به مستندات تاریخی می‌گوید: "در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و خیانتکارانی که حاضر به جنگ با معاویه نشدند را معرفی کرد سپس با مردم اتمام حجت کرد." خب خائنین امروز چه کسانی هستند؟ چه کسانی چرب و شیرین دنیا ذائقه‌شان را تغییر داده؟ خواص خائنی که ميدان نبرد با معاویه زمان را ترک کرده اند، چه کسانی هستند؟ ۳. روحانی در سخنراني و کتاب خود می‌گوید که "امام حسن مجتبی(ع) در سخنراني عمومي خود به مردم گفت: اگر بایستید، خداوند شما را یاری می‌کند و ما پیروز می‌شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود." چرا این روزها رقیقا بر خلاف این سخن می‌گوید و راه حل برون رفت از مشکلات را فقط در سازش با معاویه زمان می‌بیند؟! ۴. حسن روحانی پيش از این، صلح با معاویه را نتیجه تصمیم غلط مردم آن زمان می داند نه نتیجه تصمیم حقیقی امام حسن (ع) چرا امروز در صدد است تا مردم ایران اسلامی که بارها پایداری خود بر ارمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی را نشان داده اند، همتراز مردم اطراف امام مجتبی می‌بیند! واقعیت این است که روحانی پس از هفت سال وعده به مردم و چیدن همه تخم مرِغ‌هایش در سبد برجام، حالا که این سبد را خالی می‌بیند و چیزی برای ارائه‌ ندارد، تنها یک راه حل پیش روی خود دارد، توافق با آمریکایی‌ها تا بلکه چیزی کف دستش بگذارند. آمریکایی‌ها هم البته این را فهمیده‌اند و دائما با وعده و وعید او را به دنبال خود می‌کشند و همانطور که تا امروز چیزی به او نداده اند‌، از این پس هم نخواهند داد. اما روحانی برای پیمودن مسیر غلطی که در پیش گرفته، چاره‌ای جز ایدئولوژی‌سازی ندارد. روحانی در برابر خود سد بزرگی به نام سیدعلی خامنه‌ای دارد. برای عبور از این سد باید مردم را بشوراند، برای شوراندن مردم باید فهم آنان از صلح حسنی و عاشورای حسینی تغییر کند. روحانی برنامه دارد... اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔰 پاسخ استاد رحیم پور ازغدی به تحریف تاریخ و متهم کردن امام معصوم (ع) به سازش با ظلم ⁉️ معاویه و ترور دوباره امام حسن (ع) @rahimpour ❓ در یک گفتگوی دانشجویی با آقای حسن رحیم پور، یکی از پرسشگران از وی پرسیده است در باب قیاسی که حسن روحانی در مورد ۷ سال عقب‌نشینی بی‌حاصل و پیاپی خود در برابر آمریکا و خضوع بی‌حساب و بی‌پایان در برابر غرب و امتیازاتی که از جیب ملت بدون مابه‌ازائی داد و با دست خالی، خود و برجامش، نزدیک یک دهه از عمر جمهوری اسلامی را با وعده‌ی سراب، تلف و یک ملت را معطل کرد و این‌همه مشکلات آفرید و هم چرخ‌های اقتصاد کشور را متوقف کرد و هم حقوق هسته‌ای ملت را به باد داد، و حال با تحریف تاریخ و برای توجیه خود، امام معصوم ع را متهم به سازش با ظلم می‌کند، چه پاسخی دارید؟ 💬 آقای رحیم‌پور پاسخ گفت: 🔹 این تنها پرسش بی‌پاسخ این سال‌ها نیست. پرسش‌های بسیاری در این سال‌ها بیهوده به دنبال پاسخگو بوده است. اما در واقع، این وضعیت که امروز میبینیم، مزد ترس است. امروز همه جا و همه تیپ مردم، یک‌صدا شده‌اند که اعتماد به دشمن دین و دنیای مردم، عین نفسانیت و خلاف عقلانیت بود. شاید تنها دستاورد مفید اما ناخواسته تجربه شکست خورده دیپلماسی این شیخ، همین باشد که برای تاریخ ایران می‌ماند. اما وقتی نوبت به غارت دین مردم هم برسد، سکوت، حرام‌تر می‌شود. آن‌که مذهب را فدای خود و دین را ابزار استفاده سیاسی کند از وجناتش پیداست که از روحانیت، تنها لباسش را دارد. حال آن‌که پیش از این، روحانیت، به سوادش و به معنویت و روحانیتش بود. هر که به نام، روحانی است لزوما به صفت، روحانی نیست. شما درست می‌گویید. با وعده‌ی سراب، اقتصاد کشور را به اینجا رساندند. پیش‌تر، معیشت و دنیای مردم را برجامی کردند، حال نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است. اکنون لحظه‌ای بود که باید کمترین شجاعت مسئولیت‌پذیری را داشته باشند، و دیگر حریم پاک اهلبیت ع را به وهم و ترس خود نیالایند. اما این نخستین بار نیست که به امام حسن مجتبی ع، ستم می‌رود. نسبت سازش را اولین بار معاویه به ایشان بست تا خوارج و افراطیون را بر ایشان بشوراند. مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن بن علی ع است. شیعه حسن ع، آن‌ است که عاقبت چون حسن ع، به دست دشمن، به شهادت رسد و خون بالا بیاورد. تعجبی نیست اگر غرب‌باوران در وقت پاسخگویی، دین و دنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا می‌دانم و امثال حسن روحانی را فاقد آن. 🔸 مردم دارند تاوان توهم و وعده‌های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پایین را می‌دهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمی‌دانند بلکه سیاست بین‌الملل هم نمی‌دانند. پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده‌های او، به تعبیر قرآن، فحشای سیاسی و... می‌شود. الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا می‌کند. وضع مردم، در اقتصاد برجامی بد است. اما خوب شد که همه، همه ماجرا را با چشم خود دیدند. در پایان ۸ سال مدیریت آرمان ستیزان، وقتی برای معلق زدن و طلبکار شدن نمانده، ضمن آن‌که دیگر کسی هم پشت سرشان نمانده و با تخیلات و دروغ‌هایشان تنها مانده‌اند. در سال‌های حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به طرز بی‌سابقه‌ای تنزل یافت. اقتصاد برجامی و دیپلماسی ترس، در کنار دزدی‌های بی‌سابقه‌ای که این سال‌ها از بیت‌المال شد، ضربات سنگینی به دین و دنیای مردم زد. اما نمی‌شود هر بار پس از تجربه‌های بد، همه پرونده‌ها را سوزاند و دوباره بازی جدید شروع کرد. آنچه در این سال‌ها با اقتصاد مردم و عزت ایران شد، در تقابل مستقیم با عقلانیت بود. این دستاورد ملی، گران تمام شد اما لازم بود یک بار دیگر، همه توهمات و وعده‌های تسلیم‌طلبان که نه تنها آرمانگرا نبوده‌اند بلکه هرگز واقع‌بین هم نبودند، و این بار، پیش چشم نسل دهه‌ی هشتاد و نود هم محک بخورد و دیگر برای ابد در تاریخ پساانقلاب، به جای آب، سراب ننوشیم. 🔹 شانس مردم ما را ببین که آن یکی می‌خواهد با جولیا آنجولی، خودشان دو نفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش، جو بایدن است. اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🌹 حلال‌زادگی‌مان را مدیون دین تو هستیم یا محمد (ص) 🎊🎊🎊 🌸 فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، ربیع حیات و زندگی و نمادی از #حلال_زادگی مبارک #نعمت_حلال_زادگی ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha