eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.9هزار دنبال‌کننده
21.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
211 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 باطل بودن ادّعاي عدل و اعتدال در قوانين بين المللي 🔹 اينكه فرمود: ﴿لِأُولِي النُّهَي﴾ براي اينكه آنچه در مصر و امثال مصر مي‌گذشت اينها حامي عدل نبودند حامي تعادل بودند، حامي اعتدال بودند كه از بدترين كارها همين خَلط بين عدل و تعادل، عدل و اعتدال است عدل معنايش اين است كه هر چيزي را در جاي خودش بگذاريد اين را سازمان ملل قبول دارد، جوامع بشري قبول دارند كه بر مبناي عدل بايد حقوق بشر تنظيم بشود اما اينها از بين راه شروع مي‌كنند به حرف زدن لذا به نتيجه نمي‌رسند. 🔹 عدل يعني «وَضْعُ كلّ شيء بِحَسَبه و موضعه» اين مبناي حقوق بشر است دموكراسي، عدل، امنيت، وفا اما العدل ما هو؟ «وَضْع كلّ شيء بحسبه» اين آغاز راه نيست خب كلّ شيء جايش كجاست؟ مرد جايش كجاست؟ زن جايش كجاست؟ دولت جايش كجاست؟ ملت جايش كجاست؟ عالِم جايش كجاست؟ غير عالم جايش كجاست؟ اين را چه كسي بايد تعيين كند غير از خدايي كه خالق اينهاست خدايي كه خالق اشياست وضع اينها را بايد مشخص كند لذا اين حقوق بشر مبناي علمي، مبناي علمي يعني مبناي علمي ندارد چون موادّ حقوقي را از مباني مي‌گيرند مباني را از منابع مي‌گيرند اينها منبع ندارند كه منبع اينها يا سنّت است يا فرهنگ است يا عادات است يا آداب است يا رسوم است يا رسوبات جاهلي اينهاست اگر شما براي هفت ميليارد بشر مي‌خواهيد حقوق مشترك ثابت بكنيد بايد منبع مشترك داشته باشيد منبع مشترك حرفِ انسان‌آفرين و جهان‌آفرين است حرف فطرت است آن را كه گذاشتيد كنار لذا اينها حرفِ عدل مي‌زنند فكرِ اعتدال در سر دارند از بدترين رذيلتها اعتدال است و از بهترين فضيلتها عدل است عدل يعني هر چيزي را در جاي خود قرار دادن جاي اشياء كجاست؟ آنكه خدا آفريد اعتدال همين 🔹 جريان سرمايه‌داري نظام سرمايه‌داري غرب است به نام عرضه و تقاضا اين عرضه و تقاضا كه شما مي‌گوييد در بازيها اين طور است در فيلمها اين طور است در سينماها اين طور است در كالاها اين طور است در تبليغات اين طور است همين است چون مردم اين را مي‌خواهند ما هم بايد تأمين بكنيم تعادل بين تقاضا و عرضه آيا اين است يا آنچه را كه مردم مورد نياز آنهاست و حق است به آنها بدهيم اينها بالصراحه مي‌گويند ما عدل‌مدار نيستيم ما اعتدال‌محوريم ما برابر عرضه و تقاضا كار مي‌كنيم امروز بازار ورزش و فوتبال گرم است ما آن را تبليغ مي‌كنيم ما چه كار داريم امروز اين خريدار دارد اين مي‌شود اعتدال، اين مي‌شود تعادل، اين مي‌شود تقاضا و عرضه چون اين چنين است با يك سلسله تبليغات كاذب تقاضا ايجاب مي‌كنند با يك سلسله كالا به اين تقاضاي كاذبِ ايجادشده پاسخ مي‌دهند اين كار، كار فرعون است كه ﴿فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ﴾ وجود مبارك حضرت امير فرمود من مي‌دانم چه چيزي خوشتان مي‌آيد لكن ‌«لا أَرَي إصْلاَحَكُمْ بِإِفْسَادِ نَفْسِي» من مي‌دانم چه چيزي خوشتان مي‌آيد تأمينتان مي‌كند ولي آخر درست نيست ما بگوييم چون مردم اين را مي‌خواهند اين راه را برويم يا نه، چون عدل اين است عقل اين است بايد اين راه را برويم. 💬 تفسیر سوره طه، جلسه ۲۱ (حکیم جوادی آملی) @Hasanabbasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
🔰 باطل بودن ادّعاي عدل و اعتدال در قوانين بين المللي 🔹 اينكه فرمود: ﴿لِأُولِي النُّهَي﴾ براي اينكه
🔰 عواقب اعتدال و آثار عدالت حقيقي 🔹 فرمود: ﴿إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَاتٍ لِأُولِي النُّهَي﴾ اگر ما عدل‌مدار بوديم، عقل‌محور بوديم كلّ سرمايه حالا ايران كه وَصله‌اي از وصله‌هاي جهان است يك صدم جمعيت در ايران است جمعيت كنوني هفت ميليارد است و ايران هفتاد ميليون يعني يك صدم به حساب نمي‌آيد يك و نيم صدم هم نيست يك صدم است خب يك صدم حالا اصلاح بشود حساب ديگر است كلّ جهان به سَمت ديگر دارد مي‌رود به سَمت همين اعتدال دارد مي‌رود، به سمت تقاضا و عرضه دارد مي‌رود شرق و غرب را اين ورزش گرفته ورزش از بهترين نعمتهاست براي تأمين سلامت اما اينكه همين كه وارد دههٴ چهارم عمرشان شدند يا ديسك كمر است يا سردرد است انواع و اقسام بيماري است آن ورزشي كه براي تأمين سلامت بود ورزشكاران ما تا نود سالگي در كمال سلامت زندگي مي‌كردند آن يك چيز عادلانه است غرض آن است كه جامعه را نبايد با اعتدال با تعادل با عرضه و تقاضا اداره كرد نوشته‌ها هم همين طور است مردم حالا اين را مي‌پسندند در سخنرانيها مثلاً ما بگوييم اين را مي‌پسندند در مكتوبات بگوييم اين را مي‌پسندند در عكسها بگوييم اين را مي‌پسندند اين روش، روش اعتدال است تعادل است نه عدل، وجود مبارك وليّ عصر(ارواحنا فداه) كه ظهور كرده مردم را با عدل و عقل اداره مي‌كند مردمِ عاقل اداره كردنشان سخت نيست اگر اين هفت ميليارد عاقل باشند اداره كردن اينها خيلي آسان است با كُشتن كه مردم اصلاح نمي‌شوند كه ضرورتي اقتضا بكند وجود مبارك حضرت دست به شمشير ببرند. 🔻 فقدان منبع، مهم‌ترين ايراد قوانين بين‌الملل 🔹 بنابراين حقوق بشر مشكل جدّي‌اش اين است كه آن منبع استنباط ندارد مي‌آيند بگويند ما بر اساس مبناي آزادي، مبناي دموكراسي، مبناي حريّت، مبناي وفاي به عهد، مبناي زندگي مسالمت‌آميز، مبناي عدل داريم قانون تنظيم مي‌كنيم همهٴ اينها حق است اما همهٴ اينها را بايد از يك منابعي گرفت الآن اين رساله‌هاي عمليه ما سه مقطع دارد ديگر قوانين حقوقي هم همين طور است اين رساله عمليه كه چند صد مسئله است اينها موادّ فقهي است اين موادّ فقهي را فقهاي ما از مباني مي‌گيرند حجيّت خبر واحد مي‌گيرند، استصحاب، شكّ در مقتضي حجّت است يا نه، برائت عقلي چيست، برائت نقلي چيست، اقل و اكثر استقلالي چيست، اقل و اكثر ارتباطي چيست اينها مباني است از اين مباني اين مواد را در مي‌آورند خب اين مباني را از كجا مي‌گيرند؟ از كتاب و سنّت و عقل مي‌گيرند ديگر، حقوق بشر موادّ حقوقي دارد، مباني حقوقي دارد ولي منابع ندارد از كدام منبع مي‌گيرند همين جريان تبعيض وقتي كه بگوييد زن وظيفه‌اش آن است خدا زن را آن طور آفريد من را اين طور آفريد مي‌گويند چه فرق مي‌كند خب اين منبع ندارد وقتي منبع نداشت مي‌شود يا همان جريان كنوانسيون نفي تبعيض و امثال ذلك در مي‌آيد، بنابراين هر حقوقي يك منبع مي‌خواهد هر جامعه‌اي عدل مي‌خواهد نه اعتدال، نه عرضه و تقاضا اگر تقاضا مطرح است برابر فطرت مطرح است هر چه كه مورد نياز فطريِ بشر باشد آن را بايد تهيه كرد لذا وجود مبارك موساي كليم فرمود: ﴿إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَاتٍ لِأُولِي النُّهَي﴾. «و الحمد لله ربّ العالمين» 💬 تفسیر سوره طه، جلسه ۲۱ (حکیم جوادی آملی) @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مادری و فرزندی 🌹 🔹 شوق این بره ها برای رسیدن به مادر خود، و شوق و بی تابی مادران برای یافتن بره خود ☺️🥰 @Hasanabbasi_students
سلام 👋 داشتم انیمیشن «موآنا ۲» رو تماشا می‌کردم که دیدم باز هم این کمپانی والت دیزنی دست از سر انبیا، بخصوص حضرت موسی برنمی‌داره! اگه یادتون باشه قبلاً درمورد شباهت بسیاری از انیمیشن‌های این کمپانی‌های صهیونیستی با داستان و دیرین گونه‌ حضرت موسی مطلب نوشته بودم و اساسا این مدل بومی کردن داستان‌های مذهبی، تاریخی، اسطوره‌ها و.... و مصادره کردنشون برام خیلی جالبه؛ خیلی دوست داشتم این نوع نگاه به گوش سازندگان انیمیشن‌های داخلی هم می‌رسید که وقتی میگیم «بومی‌سازی» آثار، بتونن نمونه‌هاش رو ببینن و با مبانی و جهان‌بینی خودمون هم مشابه چنین کاری کنند (البته مدلی که مدنظر ما هست خیلی متفاوت‌تره و منظور، بیشتر مطالعات موردی و دیدن نمونه‌های مختلف توی دنیای انیمیشن‌سازیه که خب متاسفانه تقریباً همه‌شون تحریف شده و مصادره شده هستن) ⛵️ یه نمونه دیگه از این آثارِ تازه که یک ماهه از اکرانش میگذره، انیمیشن موآنای۲ هست که هم برای کمپانی والت‌دیزنیه و هم تهیه‌کننده‌اش یک اسرائیلی تمام و کماله!... موانا رهبر قبیله‌ی خودشه و مثل حضرت موسی منجی قوم هست؛ اون می‌تونه دریا رو کنترل کنه و بارها میبینیم که وقتی میره کنار آب، دریا براش شکافته میشه! اون به جای عصای چوبی، یک پاروی چوبی خاص داره که بعضی وقت ها ازش استفاده می‌کنه و در آخر میبینیم که اجدادش بعنوان یک هدیه،‌ اونو براش ارتفاع میدن؛ اون دقیقا مثل موسی (ع) دشمنش رو در دل دریا شکست میده و جالبه که دشمنش یه خدای طوفان به نام «نالو» هست که جزیره‌ی «موتوفیتو» رو طلسم کرده و نمی‌ذاره مردم با هم متحد باشن (اینم جالبه که «اسرائیل» یعنی مقاوم در برابر خدا!) 🗺حالا این وسط و توی این شرایطی که اسرائیل و منطقه داره واقعا عجیبه که موآنا با اون اقتباسات و شباهت‌هایی که با داستان حضرت موسی داره، با «مائوئی»، که یک نیمه ایزد هست و دائم خودش رو به شکل «عقاب» درمیاره،‌ متحد میشن و فرسنگ‌ها دورتر، تحت عنوان«کاوشگر» سفر میکنن تا مردم سایر جزایر رو از دست طلسم نالو نجات بدن و همه‌ی جزایر رو با هم متحد کنند و یه نظم جدیدی رو حاکم کنن!🤔 (این نگاه که هر جای دنیا باید تحت عنوان کاوشگر سَرک کشید و مثلا منجی منطقه شد و اونا رو از دست خدایان ظالم نجات داد و خلاصه نظم جدیدی برپا کرد آشنا نیست؟!) حالا چرا؟ چون نالو، یک خدای جاه‌طلب و خبیثه که برای تضعیف سرزمین‌ها، جزیره‌ی میانی و مرتبط کننده‌ی اونا رو (موتوفیتو) طلسم کرده و راه ارتباطی بین ملت‌ها رو سد کرده تا دیگه با هم مراوده نداشته باشن، دیگه قدرت یکپارچه نباشن در انزوا و تنهایی آروم آروم از بین برن🧐 (تو خود حدیث مفصل خوان🥴) 📍 نکته: هدف از بررسی این اثر و ذکر نکات این چنینی، خیلی تحلیل نماد و تطبیق «این» با «آن» نبود، بلکه بیشتر هدف آشنا شدن با سیستم و نگاه نظام سازی یهود در عرصه‌ی غیر رسمی رسانه‌ای بود که ببینید: 1️⃣ چطور میان داستان‌های تاریخی، مذهبی‌ و شخصیت‌ها و حتی اسطوره‌های مختلف رو با نگاه و رویکردهای خودشون تلفیق و مصادره میکنن (استفاده از دیرین‌گونه‌ها) 2️⃣ در امپریالیسم رسانه‌ای صهیونیستی، چطور میان جهان‌بینی و رویکردهای سیاسی، مذهبی و...شون رو طوری به خورد نسل‌های بعد میدن که تقریباً هیچ کسی متوجه این شیطنت نشه و هیچ کس نتونه مستقیم بگه که این اثر، یک اثر سیاسی، مذهبی و... است! 3️⃣ گذشته ثابت کرده که به لطف خدا ما با استفاده از قاعده‌ی «تبدیل تهدید به موقعیت» چطور از زهر رسانه‌ای با شیوه‌ی واکسیناسیون،‌ پادتن ساختیم و خواهیم ساخت، اما از طرفی داستان‌نویسان و فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان، باید با مطالعه‌ی نمونه‌های گوناگون و تفکر درباره‌ی «تربیت‌تفریحی» بتونن مبانی جهان‌بینی، رویکردها و... خودمون رو در عمق آثار رسانه‌ای به چشم و گوش نسل‌های بعد برسونن؛ انشاالله 📌پیشنهاد میکنم بررسی قسمت اول رو از سایت هایی که این تطبیق‌ها رو توضیح دادن بخوانید. 🎙پادکست این متن در پست بعد ✍ مریم خانمحمد نیماوری 📢 کانال تفکر تفریحی در شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/tafakortafrihi
13.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 به بهانه‌ی اکران انیمیشن «موآنا ۲» 🎥 بررسی انیمیشن « Moana 2» 📍 محصول ۲۰۲۴ والت‌دیزنی 📝 متن این پادکست را در پست‌ قبل ببینید. 🎙مریم خانمحمد نیماوری 📢 کانال تفکر تفریحی در شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/tafakortafrihi
🔰 خودم که آدم هستم! 🔹 در روایات است که اگر می‌خواهی خلاف بکنی، آسمان را نگاه کن و از آن که در آسمان است کن. اگر از او حیا نکردی، از آن که در زمین است حیا کن. اگر از او هم حیا نکردی، از خودت حیا کن؛ «أحسَنُ الحياءِ اسْتِحْياؤكَ مِن نَفْسِكَ». 🔹 آمیرزا جواد ملکی تبریزی را دیدند که در خانه دوزانو نشسته است. گفتند آقا این‌جا که آدمیزادی نیست این‌طور نشسته‌اید. گفت: خودم که آدم هستم! 🔹 روایت در ادامه می‌گوید اگر از هیچ‌یک از این‌ها حیا نکردی، برو خودت را در ردیف حیوانات حساب کن! فردا هم با همان صورت محشور می‌شوی! 💬 آیت‌الله سیدحسن عاملی 📌 مراسم هفتمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله حائری شیرازی | ۱۴۰۳/۱۰/۰۶ @Hasanabbasi_students
19.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 جا داره به مناسبت ۹ دی یادی کنیم از این صوت محرمانه مهدی هاشمی 🔹 مهدی هاشمی: استراتژی ما همیشه از روز اول همین بود که جلوی خامنه‌ای وایسیم. 🔹 پس کی میخواید شروع کنید؟! شروع کردیم، وقتی مامانم میگه بریزید تو خیابون … @Hasanabbasi_students
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع عبرت‌های فتنه ۸۸ 🗓 ۱۰ دی ۹۹ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/-20iT8VXaTk 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/PdTEl 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/485 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/dr_habbasi/BCAEBBJDAIGJGDIG @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع کدام راه برای فروپاشی تهران 🗓 ۱۰ دی ۹۹ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/xMlo_ZjUP1s 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/erjlL 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/488 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/dr_habbasi/BCAEBCCDBAEFEDIG @Hasanabbasi_ir
saban center.pdf
1.78M
✅ کدام راه به ایران؟ 🔸 دو روز پیش از انتخابات سال ۸۸ انستیتو سابان سنتر وابسته به اندیشکده بروکینگز (اندیشکده تخصصی حزب دموکرات) سندی که توسط ۶ تن از استراتژیست‌هایشان تهیه شده بود را منتشر کرد. 🔸 در این سند، تحت عنوان «» ۹ راه برای فروپاشی ایران، پیشنهاد و بررسی شده بود. @Hasanabbasi_ir
مثل کوه-9دی.pdf
3.45M
🔰 فایل pdf | مثـل کـوه 🔹 پیام علامه مصباح یزدی به مناسبت یوم الله نهم دی، (دیماه ۱۳۹۸) @Hasanabbasi_students