🔰 چند نکته درباره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
✍ امیرحسین ثابتی
1⃣ انتخاب دکتر پزشکیان را به تمام کسانی که به او رای دادند تبریک میگویم. در مرام ما جز این نیست که رقیب را تکریم کنیم و نظر متفاوتش را محترم بشماریم. حتی اگر بعضی از رقبای ما اینطور عمل نکرده باشند و مثل سال ۸۸ بدون هیچ سندی ادعای تقلب کرده باشند، اخلاق و منش ما حکم میکند طور دیگری رفتار کنیم و به همه کسانی که در انتخابات مثل ما فکر نکردند تبریک بگوییم. من با همه وجود معتقدم بسیاری از ۱۶ میلیون رای دهنده به پزشکیان اگر بیشتر از ما دلشان برای اسلام و ایران نسوزد، قطعا کمتر از ما دغدغه ندارند اما سلیقه و تشخیص شان متفاوت است.
2⃣ این انتخابات از یک جهت بی نظیر بود؛ از این بعد که هر فرد منصفی که شاید هنوز هم درباره سلامت انتخابات تردید داشت، حالا بهتر فهمید که جمهوری اسلامی از تک تک آرای مردمش حفاظت می کند، حتی اگر فاصله رای پزشکیان با جلیلی کمتر از ۳ میلیون باشد. (این فاصله کم، رکورد کم ترین فاصله آرای نامزد پیروز و رقیبش در تمام ادوار انتخابات ریاست جمهوری است)
علاوه بر آن، جمهوریت نظام ما که در سایه ی ولایت فقیه معنا پیدا می کند حتی حاضر نیست مشارکت ۴۹.۸ درصدی را ۵٠ درصد اعلام کند! این صداقت و سلامت در انتخابات را اگر کسی هنوز هم متوجه نمی شود، فقط در زمان فقدان چنین نعمتی قدر آن را خواهد دانست.
3⃣ با انتشار آمار رای های جلیلی و پزشکیان به تفکیک هر استان، نتیجه جالبی به دست آمد. اینکه طرفین تقریبا به صورت برابر فاتح استانها شده اند (در ۱۶ استان پزشکیان رای اول را آورده و در ۱۵ استان جلیلی) اما به خاطر رای قومیتی پررنگ در ۴ استان اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، پزشکیان توانست با فاصله کمتر از ۳ میلیون رای رئیس جمهور شود.
نکته جالب اینجاست که فاصله رای پزشکیان با جلیلی فقط در همین ۴ استان ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار رای بوده و فاصله کل آرای او با جلیلی در تمام ۳۱ استان نیز حدود ۲ میلیون و ۸۵٠ هزار رای بوده است! یعنی مزیت اصلی و تمام کننده پزشکیان در این انتخابات نه گفتمان یا رویکرد سیاسی او یا حتی بعضی از دو قطبی های سیاسی، فرهنگی بلکه رای قومیتی او در ۴ استان بوده که باعث شده در یک رقابت بسیار نزدیک، با همان میزان رای بیشتر در استانهای شمال غربی، انتخابات را نیز ببرد.
فهم این مساله از این جهت مهم است که اگر به این موضوع توجه نشود، در دام تحلیلهای تخیلی و غلطی خواهیم افتاد که باعث می شود اساسا صورت مساله و واقعیت انتخاباتی که گذشت را متوجه نشویم. این یعنی اگر به جای جلیلی هر فرد دیگری نیز با پزشکیان رقابت می کرد، نمیتوانست بر آرای قومیتی او غلبه کند، ضمن اینکه شاید انتشار خبر اردبیلی بودن مادر جلیلی و فیلمی که او به زبان آذری سخن می گوید نیز کمی در تلطیف این وضعیت کمک کرده باشد در حالی که بقیه نامزدهای رقیب پزشکیان فاقد همین مزیت (ترک بودن مادر) بودند.
4⃣ بعد از شمارش آرا، بعضی از هواداران آقای قالیباف، مدعی شدند اگر دور اول جلیلی به نفع قالیباف کنار میرفت، در دور دوم او میتوانست پزشکیان را شکست دهد. اما این تحلیل از چند جهت غلط است؛ اول اینکه بر اساس شاخص مقبولیت، جلیلی رای بیشتری داشت و طبیعتا باید در صحنه باقی می ماند و بعد از پایان دور اول نیز معلوم شد که رای او حدود سه برابر قالیباف بوده و از این جهت، شاید اگر برعکس بود و ایشان به نفع جلیلی کنار میرفت جلیلی میتوانست همان دور اول کار را تمام کند.
ثانیا؛ رای منفی بالای آقای قالیباف به خاطر موضوعات مختلف که در انتخابات اخیر مجلس در تهران نیز خود را نشان داده بود، نشان میداد که او در دور دوم نیز رقیب ساده تری برای پزشکیان بود. در واقع وقتی آقای قالیباف در انتخابات اخیر مجلس نتوانست در شهری که ۱۲ سال شهردارش بود رای اول باشد، طبیعی بود که در کل کشور نیز نمی توانست رای اول را بیاورد و بدیهی است که در دوگانه قالیباف و پزشکیان نیز پزشکیان پیروز بود با این تفاوت که حتما رای قالیباف به اندازه جلیلی نیز نبود. ضمن اینکه برخلاف برخی نظرسازی ها، واقعیت نیز نشان داد تمام آرای جلیلی سیاسی و ایدئولوژیک نبود بلکه بخش زیادی از رای او شامل آرای خاکستری بود که در صورت کناره گیری او، به سبد دیگری منتقل نمیشد.
5⃣ اما جلیلی با افزایش رای ۴ میلیونی خود در سال۹۲ به حدود ۱۴ میلیون در سال ۱۴۰۳ نشان داد که جدای از خلق یک سرمایه سیاسی اجتماعی جدید و فعال، توانسته با نوع جدیدی از سیاست ورزی که جنسش با گعده های سیاسی پشت پرده تفاوت دارد، حاصل یک دهه تلاش مستمرش در میدان را در صندوق های رای به رخ بکشد. او امروز با این میزان رای، بعد شهید رییسی که در سال ۹۶ با بیش از ۱۵ملیون رای نفر دوم شد، دارنده بیشترین رای از سوی رقیب یک رئیس جمهور است.
جلیلی با این سرمایه سیاسی چه خواهد کرد؟ گذر زمان پاسخ را مشخص میکند.
هدایت شده از تفکر تفریحی
📽️ بررسی انیمیشن «درون و بیرون ۲» ساختهی سال ۲۰۲۴ را در پست بعد بخوانید 👇
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
هدایت شده از تفکر تفریحی
خب احتمالا خیلیها انیمیشن «درون و برون ۲» رو دیدن؛ این انیمیشن که امسال منتشر شده مثل خیلی از آثار سینمایی متعلق به مکاتب روانشناسیه و جالبه بدونید که آقای «پل اکمنِ» ۹۰ ساله هم که کلی از کتابهای مرجع روانشناسی رو نوشته مشاور علمی این انیمیشن بوده و دیدن این اثر رو توصیه کرده (دقت بفرمایید که دانشمندانِ حتی این قدر پیر هم دیگه فقط کتاب نمینویسن و درجریانن که اگر میخوان نظریاتشون از توی کتابخونههای دربسته بیاد توی جامعه باید انیمیشن و فیلمش کنن!) ناگفته نمونه که سریال آمریکایی «به من دروغ بگو» هم طبق نظریات این آقا ساخته شده؛ بگذریم...
انیمیشن درون و بیرون ۲ نشون میده که دیگه رایلی پا به سن بلوغ گذاشته و غیر از اون احساسات قدیمی یه سری حسها و حالتهای دیگه هم به آپشنهاش اضافه شده مثل حسادت، کسالت، خجالت و البته اضطراب و جالبه که اضطراب طی یه عملیات، فرماندهی سیستم مغز رو از شادی میقاپه و خودش میشه سکاندار و شروع میکنه به تغییر دادن باورها و هویت رایلی؛ این نوجوان از همهجا بیخبر هم هر روز یه حس و حالت و باوری داره و انگار توی دنیای نوجوانی گم شده و مجبوره به ساز این احساسات حسابی برقصه!
✅ خب یه لحظه صبر کنید؛ کسی که این انیمیشن رو میبینه به شدت احساس جبرگرایی در عمل میکنه؛ چون انگار انسان رو به جز فرمان احساسات چیزی کنترل نمیکنه و اِشکال به اینجا برمیگرده که انیمیشن هر چند خیلی جالب و خیلی جاها درسته، اما توی اون سیستم خفن کنترلش چیزی به نام قوهی «فکر» و «عقل» رو اضافه نکرده! خب کسی که به سن بلوغ میرسه یعنی به سن «تکلیف» رسیده و این دقیقا همونجاییه که میتونه با کنترل احساسات و هیجانات خودش با چیزی به نام فکر و عقل بنشینه روی صندلی فرمانروایی وجودش (اما شادی و اضطراب و مابقی احساسات چیزهایی هست که رایلی رو به صورت مطلق مدیریت میکنن) و اینجاست که اختیار معنا پیدا میکنه که چه چیزی حاکم شهر وجودش باشه و از همه مهمتر اینکه محل خیلی از این احساسات و عواطف و قوتها فقط توی مغز انسان نیست بلکه توی قلبه (متعلق به روح) 🧠🫀
خب فکر کنید جامعهای که تمام عنان خودش رو میده به احساسات، قطعا به حاکمانی رای میده که بیشترین بازی رو با احساسات اونا میکنن (نه عقلانیت) و این دقیقا همون شیوهایه که پرنوکراسی روش سوار میشه و به نتیجه میرسه
✅ انیمیشن به باورها و هویت انسان اشاره میکنه و جالبه که این باورها و گویهایی که میان تا تبدیل به ریسمان های اعتقادی بشن در بستر «آب» حرکت میکنن (از جهت اینکه آب در هر ظرفی که ریخته بشه همون شکل رو به خودش میگیره)؛ خب اینجا جای خیلی خوبیه که درمورد انواع باور با بچهها صحبت کنید و بهشون بگید که بهترین نوع باور انسان، باور به مثابه خمیره و این باوریه که ضمن انعطاف پذیری، نه به تحجر و سنگ شدن میرسه و نه مثل غباره که با هر بادی از بین بره و شکل مشخصی نداشته باشه (لطفاً حتما به جلسه ۶۲ اتاق کودک به نام «باور» مراجعه کنید)
✅ این اثر به پذیرش تمام احساسات در انسان اشاره میکنه که برمیگرده به همون دیدگاه ثنویتی (برای اطلاع بیشتر به نقشه انسان در قرآن در جلسه ۸۶ اتاق کودک مراجعه کنید)
✅ انیمیشن برای نشون دادن تغییر در آدمها به مثال پروانه اشاره میکنه و خیلی قبلا درموردش با هم صحبت کردیم🦋
✅یه جایی از انیمیشن میبینم که احساسات قدیمی از جایی به پایین پرتاب شدن و درهمون لحظه «ترس» چتر نجات از جیبش در میاره و همه رو نجات میده!☂️ خیلی جالبه که این غیرمستقیم یعنی ترس باعث تجهیز شدن انسان میشه تا اونو از خطرات حفظ کنه و بقا رو رقم بزنه (و البته خیلی وقتا این ترس این قدر زیاد میشه که حالت وسواس «همه چیز همراهم باشه تا یه وقت...» پیدا میکنه که خب خوب نیست).
در کل انیمیشن درون و بیرون براساس نظریات روانشناسی و انسانشناسی غرب ساخته شده و در ضمن اینکه خیلی خوبه که با بچهها تماشا کنیم اما میتونیم باهاشون دربارهی نکات گفته شده هم صحبت کنیم؛ والسلام
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
🖤 🤍 🖤🖤🖤
•● ـتِشنه •● ـغَریب •● ـتَنها
آیتالله جوادی آملی:
امروز که جهان در پی فلسفهٔ اخلاق است، متفکران جهان نهایتاً یک اخلاق زمینی و رفتاری را به انسان پیشنهاد میکنند.
اما این اخلاق کجا و اخلاقی که از جانب دین پیشنهاد میشود کجا؟!
اخلاقی که از جانب دین پیشنهاد میشود، حُسن فعلی است در مقابل حسن فاعلی!
از منظر دین، حیات طیبه در سایه عمل صالح منهای جان سالم و صالح نیست، بلکه تا جان صالح نباشد عمل صالح ثابت، کامل و ماندگار نخواهد بود.
لذا:
امام حسین علیهالسلام، زندگی عزیزانه و عزتمدارانه را به انسان پیشنهاد میکند!
نهضت اباعبدالله الحسین علیهالسلام، یک نهضت اخلاقی است.
🪽🪽🪽🪽🪽🪽
• شالولباسمشکیمارابیاورید
• حَیعَلَیالعَزاکهمحرمرسیدهاست...
- فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور آزادگان جهان، آقا امام حسین علیهالسلام و یاران باوفایشان، تسلیت باد.
.• #تسلیتامامزمانمـ
@MaysamAzarbakhsh
•┈•━ꪆ𑁍⋆°࿐•━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 گنبد حرم امام حسین سیاهپوش شد
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از اندیشکده تثبیت| حسینی
انذار و چرخه تحریض
⁉️ سوال مهم این است که چرا علیرغم اینهمه تلاش جهادی و شبانهروزی جبهه انقلاب برای تبلیغ گزینه خودش در شهرها و روستاها، اما نتیجه مدنظر حاصل نشد و مردم به گزینهای دیگر رأی دادند؟ واقعاً چرا این تبلیغها منتج به مقصود نشد؟ پاسخ را در ادامه بیان میکنیم. با ما همراه باشید...
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444
هدایت شده از اندیشکده تثبیت| حسینی
انذار و چرخه تحریض
🔹 در ایام انتخابات شاهد گسیل شدن مردم انقلابی به اقصی نقاط کشور بودیم تا از این راه جبهه انقلاب را تبلیغ کنند. تشویق و ترغیب مردم به پیمودن راه حق، در چهارچوب مفهومی قرآن با نام «تحریض» از آن یاد میشود. وَحَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَسَى اللَّهُ أَن يَكُفَّ بَأْسَ الَّذِينَ كَفَرُوا (84 نساء). اما تحریض چگونه و در چه فرایندی صورت میپذیرد؟ چرا مردم تحریض نشدند که به جبهه انقلاب رأی دهند؟ چرا بسیاری از مردم تحریض نشدند در انتخابات شرکت کنند؟ پاسخ را در چهارچوب نظری قرآن جستجو کنیم.
🔹 فرایند تحریض عبارت است از: حذر مومنین ⬅️ نفر برای تفقه ⬅️ نفر برای انذار ⬅️ تحذیر مردم. در واقع، ابتدا مومنین باید حذر کنند. حذر یعنی مراقبت و احتیاط و پرهیز از اینکه مبادا فتنهای اتفاق افتد. سپس در راه این حذر خودشان، تفقه نمایند و برای این تفقه، اقدام به «نفْر» کنند. گویند نفر (با سکون فاء) به معنای رفتن است به سوی آنچه بر آن تهییج شده. پس گام دوم مومنین این است که برای تفقه، حرکت کنند و به جایی روند که توانایی تفقه را کسب کنند.
🔹 در قرآن کریم، نفر ابتدائا باید با هدف تفقه باشد. هنگامیکه تفقه انجام شد، گام سوم شروع میشود. باید نفر با هدف انذار صورت گیرد. وقتی مردم انذار شوند، نسبت به وضع موجود نگران شده و برای تغییر آن حرکت میکنند و گام چهارم یعنی تحذیر مردم محقق میشود. حال، باتوجه به این چهارچوب نظری، کجای کار انقلابیون در تحذیر مردم مشکل داشت و چرا مردم از رأی دادن به لیبرالها تحذیر نشدند و نسبت به رأی به جبهه انقلاب تحریض نشدند؟
🔹 علت این امر این است که گام دوم و سوم محقق نشد. گام دوم مستلزم تفقه عمیق در آیات الهی است اما برداشت مومنین از «تفقه» صرفاً تفقه در احکام فردی و رساله عملیه است، حال آنکه تفقه باید عمیق و در عموم مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی انجام شود. متأسفانه مومنین در لایه تفهم و بعضاً توهم مانده و سختی تفقه را به جان نمیخرند. گام سوم مستلزم انذار جامعه نسبت به وضع موجود است. لذا انذار مشروط به اعتراض و انتقاد و برنتافتن وضع موجود است اما در این انتخابات، جبهه انقلاب در موضع مدافع وضع موجود بود نه منتقد. لذا جامعه انذار نشد.
🔹 به تبع ضعف تفقه و ضعف انذار، مردم نسبت به لیبرالها تحذیر نشدند و لذا نسبت به جبهه انقلاب نیز تحریض نشدند. این امر با چرخه تحریض سازگاری ندارد. نمود بارز این عدم تفقه و عدم انذار، بحث گسترش بیحیایی پس از فتنه ززآ بود که جبهه انقلاب در این زمینه تفقه نکرد و انذار هم نکرد و جامعه نیز تحذیر نشد. لذا جبهه انقلاب باید در خودش تجدیدنظر کند تا اولاً به سمت تفقه عمیق در مبانی نظری قرآنی رود و ثانیاً گفتمان خود را در موضع انتقاد و اعتراض قرار دهد و نه در موضع دفاع و محافظهکاری و تعارف داشتن با یکدیگر.
🔹 آیات قرآنی مربوط به این فرایند عبارتند از: وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ (١٢٢ توبه)، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُوا جَمِيعًا (٧١ نساء)، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ... إِلَّا تَنفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا وَيَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ... انفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ (38-41 توبه)
🔹 ضرورت جامعه امروز، اولاً احیای اسلام ناب محمدی ازطریق فرایند تفقه با استفاده از جریان روشنفطری نسل جدید است و ثانیاً تداوم جهاد تبیین ازطریق انذار با استفاده از مصلحان اجتماعی. تبلیغ دینی در محرم نیز باید با این مبانی انجام شود. اینگونه چرخه قرآنی تحریض محقق خواهد شد. انشاءالله
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کارشناسان اسرائیلی: ۳٠ سال است منتظر فروپاشی نظام در ایران هستیم اما مشخص شد کار با ایران خیلی پیچیده است، امروز ایرانیها دستشان را به هم میمالند و فرسایش ما را تماشا میکنند.
@Hasanabbasi_students
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
♦️جای آقای رئیسی عزیزمان خالی است؛
✨ولی خب طبق اعتقادات ما، ارواح طیبه مؤمنین، بخصوص شهدا،
🌟ناظرند، حاضرند، میبینند، میشنوند؛
👌در واقع، ایشان هم از تشکّر ما و از قدردانی ما از ایشان مطّلع میشوند.
❇️امیدواریم انشاءالله خدای متعال از شماها این زحماتتان را قبول کند.
🔺آنچه انجام دادید یک طرف
🔻آنچه نیّت انجامش را هم داشتید یک طرف
⏪دولت مرحوم آقای رئیسی (رضوان الله علیه) دولت کار بود،
⏪دولت امید بود،
⏪دولت حرکت در بخشهای داخلی و خارجی بود
❇️ایشان واقعاً امیدوار بود، واقعاً خوشبین بود به آینده
💠درباره خصوصیات مرحوم آقای رئیسی
1️⃣مردمی بودن
🔸برای مردم احترام قائل بود،
🔹در بین مردم حضور پیدا میکرد،
🔸لمس میکرد حقایق را با حضور در میان مردم،
🔹حرفهای آنها را میشنید
♦️نیازهای آنها را محور برنامهریزیهای خودش قرار میداد
🔺این درست همان چیزی است که مورد نظر اسلام است
2️⃣اعتقاد واقعی به ظرفیتها و تواناییهای داخلی
⏪ما با خیلی از مسئولین روی مسئله تواناییهای داخلی و ظرفیتهای داخلی در موارد متعدد صحبت میکنیم،
⭕️هیچ کس از آنها هم مخالفت نمیکند،
👌امّا آدم میفهمد چه کسی عمیقاً و از بن دندان به این تواناییها باور دارد، چه کسی نه.
❇️ایشان واقعاً باور داشت
3️⃣صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی
📌در اوّلین مصاحبهای که ایشان کرد،
👇از او راجع به ارتباط با فلان کشور پرسیدند که شما ارتباط برقرار میکنید،
♦️ایشان گفت خیر! صریح؛
🔺یعنی بی هیچ ملاحظه و حاشیه و لابهلا چیزی گفتن
4️⃣خستگیناپذیری از کار
👈من مکرر ایشان را توصیه میکردم به اینکه یک قدری استراحت کند
♦️ایشان همیشه میگفت من از کار خسته نمیشوم،
❇️واقعاً هم کأنّه خسته نمیشد
5️⃣مأیوس نشدن از زخمزبانها
⭕️از زخمزبانها... رنج هم میکشید، گاهی پیش بنده شکایت هم میکرد،
❇️لکن مأیوس نمیشد و سرد نمیشد از کار کردن و دنبالگیری کردن
6️⃣دنبالگیری سیاست خارجی بر پایه تعامل و عزتمداری
👈اهل تعامل بود، امّا از موضع عزّت؛
🔺نه آنچنان تند و بهاصطلاح دورکننده که ارتباط قطع بشود،
🔻نه بیخودی امتیاز دادن و دست پایین گرفتن و مانند اینها
☝️این موجب شد که بعد از شهادت ایشان،
✍️چند نفر از سران برجسته دنیا از ایشان به عنوان یک چهره برجسته تمجید کردند
♦️به اصل ارتباط، ایشان عقیده داشت.
🔹ایشان با آفریقا ارتباط برقرار کرد
🔸با همه کشورهایی که زمینه ارتباط با آنها وجود داشت و باید ارتباط برقرار میشد،
🔷ایشان معتقد بود و ارتباط برقرار میکرد
♻️اولویتها را در این زمینه رعایت میکرد؛
📌مثلاً یکی از اولویتها همسایگی بود
7️⃣اهتمام به طرحهای بزرگ
☑️به طرحهای سنگین اهتمام داشت؛ مثلاً:
✅انتقال آب از دریا به چند نقطه
✅انتقال آب از راههای دور به شهرهایی که مدتها در انتظار آب بودند
8⃣منش اخلاقی
💎جدّاً متواضع بود، جدّاً بردبار بود. آدم صبوری بود
👌اهل مدارا بود با کسانی که اختلاف نظر داشتند؛
🔺چه اختلاف نظری، چه اختلافات نظریای که منتهی میشد به اختلاف عملی در عرصه
9⃣اهل ذکر و توسّل و دعا بودن
✨اهل گریه بود و دلش روشن بود و قلباً با عالم غیب مرتبط بود؛
♦️همینها است که انسان را نجات میدهد، انسان را پیش میبرد
🏷من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت بشود به عنوان یک الگو؛
♦️معلوم بشود کسی که رئیس قوّهی مجریهی یک کشور است،
✔️میتواند مجموعه این خصوصیّات عملی و فکری و قلبی و مانند اینها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند
🙏از آقایان وزرا هم تشکر میکنیم؛ همکاری کردید، تلاش کردید در طول این چند سال و کمک کردید به رئیسجمهور
🌷بخصوص از شخص آقای مخبر من بایستی تشکّر ویژه بکنم؛
⏪هم به خاطر همکاریشان با آقای رئیسی در طول این سه سال
⏪هم برای این چهل پنجاه روز اخیر که ایشان در موضع «سرپرست ریاست جمهوری»
👌حقّاً و انصافاً خیلی خوب کار کردند
🔺اینکه گفته شده بود «تا روز آخر، همه کارها انجام بگیرد» را ایشان به معنای واقعی کلمه جدی گرفتند.
📌شما دوستان هم بحمدالله همه مشغول هستید،
🔺باز هم بایست تا همان لحظه آخر ادامه بدهید کارها را.
☝️این خصوصیّات برای دولتها، برای رؤسا، برای وزرا، همه الگو است؛
❇️انشاءالله که از این الگو همه استفاده کنند،
✅همه ما استفاده کنیم، بنده هم استفاده کنم.
💠قدردانی از مردم و مسئولین برای انتخابات
🙏یک بار دیگر از مردم به خاطر انتخابات تشکر میکنم
🔸از مسئولین دولتی
🔹وزارت کشور
🔸صداوسیما
🌷نیروهای انتظامی و مراقبتِ امنیتی به خاطر برگزاری خوب این انتخابات، بنده صمیمانه متشکرم
✅بحمدالله محصول تلاش این شد که یک انتخاباتِ سراسریِ بیحادثه رخ داد.
🍀خدا انشاءالله همه شما را موفق و مؤید بدارد و کمکتان کند.
@Hasanabbasi_students
🔰 گوهر اشک بر حسین فاطمه(ع)
🔹 خدایا! .... همراه خود دو چشم بسته آوردهام که ثروت آن در کنار همه ناپاکیها، یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است؛ گوهر اشک بر اهلبیت است؛ گوهر اشک دفاع از مظلوم، یتیم، دفاع از محصورِ مظلوم در چنگ ظالم.
🔖 بخشی از وصیتنامه الهی سیاسی شهید سلیمانی
@Hasanabbasi_students